Bij was mij hij dus ook lager. Verklaring ligt bij mij in het feit dat er vorig jaar 3 huizen met achterstalling onderhoud of fout verbouwden herenhuizen als referentie zijn gebruikt. Er is nu al één perfect opgeknapt huis voor bijna 7 ton verkocht, volgend jaar zal de WOZ-waarde dus wel weer stijgenquote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:11 schreef tinny het volgende:
mhhh ik kreeg mijn WOZ waarde binnen (2008) en hij is LAGER dan 2007 (zo'n 253.000 tov 260.0000)
?????
schiet mij maar lek... is de gemeente zo snel met reageren op de huizenprijzen/economische crisis?
Of heeft mijn afgewezen bezwaar van 2007 toch een klein beetje effect???
Ik heb onlangs bij het kadaster de gegevens opgevraagd van o.a. mijn postcode en de woningen waarmee ik vergeleken werd, veel van de hogere bedragen worden betaald door "Investment BV's"quote:Op woensdag 4 maart 2009 08:46 schreef wiseguy79 het volgende:
Nu vraag ik mij dus af hoe ze op 205.000 komen als ze een gemiddelde nemen van deze 3 woningen? Stel één of andere clown koopt een woning veeeeel te duur, dan ben ik door dit stupide gedrag de lul bij mijn WOZ bepaling?
JA !quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:38 schreef loezzie het volgende:
Kunnen ze nav bezwaar WOZ waarde ook verhogen?
In principe kan dat ook zonder bezwaar. Mits het meer dan 20 % afwijkt en men had kunnen veronderstellen dat de waarde niet goed was. Dit gebeurt overigens zelden.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 23:38 schreef loezzie het volgende:
Kunnen ze nav bezwaar WOZ waarde ook verhogen?
Winnen of verliezen, bloeden doe je toch welquote:Op maandag 16 maart 2009 19:38 schreef Serinde het volgende:
Bij m'n schoonzusje was de WOZ-waarde 3.000 euro gedaald.
Natuurlijk blijft het te betalen bedrag aan OZB e.d. alleen maar stijgen als gevolg van stijgende percentages
Net even de nieuwe waarde ingevoerd in m'n aangifte inkomstenbelasting en die gaat nu van 0,00 naar +98 euro terug. Dat zijn toch aardig wat peanutsquote:Op maandag 16 maart 2009 15:58 schreef AnneX het volgende:
peanuts, maar goed.
Hoe kan ik er achter komen wat de gemiddelde waardestijging is geweest van appartementen in Amersfoort?quote:Op maandag 16 maart 2009 18:31 schreef k_man het volgende:
Hmm, mijn hut zou in een jaar tijd 7,3% in waarde gestegen zijn.
Niet volgens mijn aanslag, peildatum 1-1-2008 staat er boven.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:24 schreef Wombcat het volgende:
WOZ-waarde heeft een peildatum van 1 januari 2007.
Vorig jaar heb ik ook een aanslag gekregen over mijn huis welke 1 november 2007 was opgeleverd. Deze was 119.500 euro hoger dan wat ik voor mijn huis heb betaald. (Ok, zou nog 20.000 keuken/badkamer en diversen bij moeten). Maar dan nog steeds en hoop geld meer. Dit jaar is de WOZ waarde nog eens 6,500 hoger!quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:22 schreef lord_protector het volgende:
Ik begrijp niet zoveel van de vaststelling WOZ waarde.
Ik koop in januari 2008 een nieuw huis, overdracht 15 januari 2008. Vorige maand krijg ik de WOZ beschikking in de bus:de gemeent kent een 20% hogere waarde aan het huis toe dan ik er voor betaalde. En dan zou die WOZ waarde nota bene gebaseerd zijn op diezelfde januari 2008....
Dan maar een kopie van het koopcontract opgestuurd met bezwaarschrift. Gemeente: "aankoopwaarde van januari 2008 staat los van de WOZ waarde", die bepaalt de gemeente namelijk zelf. Er komt nu een gemeente taxateur: meteen tekenen of anders gaat een eventueel "aanbod" van de gemeente niet door.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |