Nee, want 218.500 euro vond ik wel redelijk.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 21:38 schreef Bayswater het volgende:
Heb je voor 2007 ook een taxatierapport opgevraagd?
Maakt ze weinig uit, immers de inkomsten zijn niet afhankelijk van de totaalwaarde aan onroerend goed maar van het tarief dat wordt vastgesteld (vanaf 2009 een percentage vd waarde). Lagere waarde is hoger tarief zodoende.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 06:40 schreef manny het volgende:
Ben benieuw hoe snel de WOZ waarde gaat dalen als de huizenprijzen inzakken. Reken maar dat de snorremansen op het gemeentehuis dit tergend langzaam / niet gaan doorrekenen.
Peildatum is normaal 1 januari van het jaar ervoor (bij mij in de gemeente).quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 06:40 schreef manny het volgende:
Ben benieuw hoe snel de WOZ waarde gaat dalen als de huizenprijzen inzakken. Reken maar dat de snorremansen op het gemeentehuis dit tergend langzaam / niet gaan doorrekenen.
Wat zijn jouw argumenten voor een lagere waarde dan?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 07:46 schreef tinny het volgende:
reaktie op mijn bezwaar binnen gekregen.... en AFGEWEZEN..
heel lang verhaal maar het komt er uiteindelijk op neer (ik had geklaagd over de referentie panden die waren nl. totaal anders dan mijn rijtjeshuis (waren bungalow en een huis met veel meer m2)) dat ze toch mijn aankoopprijs die ik in 2007 voor het huis heb betaald nemen als WOZ waarde. Mijn voorstel om het 20.000 lager te maken was afgewezen.
Heb ik nu nog energie om dit besluit aan te vechten? en misschien wel belangrijk zijn daar kosten aan verbonden? (en heb ik uberhaupt een kans dat ik ga winnen, ik heb het in 2007 voor 260K gekocht en dat stellen ze nu ook als WOZ)
Mmhm wel een goeie opsteker om alle regeltjes van de rb eens door te lezen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:07 schreef Pek het volgende:
Wil ik eindelijk eens gebruik maken van mijn rechtsbijstandverzekering om die WOZ aan te vechten bij de rechter, zijn fiscale geschillen niet gedekt
Die kleine lettertjes![]()
Vandaag ook afgewezen door de rechtbankquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:41 schreef bierzuipert het volgende:veel te hoog bedrag betaald, bezwaar aangetekend en een flink bedrag terug gekregen.
hier gingen wel 3 maanden overheen
En als het fout gaat, dan krijg je oplichting door de bank naar je hoofd geflikkerd...quote:Op woensdag 31 december 2008 14:42 schreef Bassfly het volgende:
Ik heb dit jaar een leuk voordeeltje gehad met de WOZ-waarde bepaling van mijn appartement.
In eerste instantie was hij door de gemeente erg hoog ingeschat op ¤ 220.000,-. Zat te twijfelen of ik bezwaar zou aantekenen, maar toch niet gedaan omdat ik door de extra 'theoretische' overwaarde, mijn hypotheekrente 0,3% (4,9->4,6 bij 10 jaar vast) omlaag kon krijgen bij de bank, want leen nu een relatief kleiner deel van de ececutiewaarde. Dus bij de bank langs geweest met kopie van WOZ-bepaling en betaalde daardoor ¤ 50,- bruto/maand minder hypotheekrente.
Een week later krijg ik een gecorrigeerde aanslag met ¤ 195.000,- omdat er in mijn appartementencomplex blijkbaar iemand bezwaar had aangetekend. Aanslag van gemeentelijke hefifngen dus lekker ook wat omlaag, terwijl een week ervoor mijn hypotheekrente al behoorljk omlaag was gegaan.
Verder niet meer de moeite genomen om met een nieuwe kopie naar de bank te stappen.![]()
Ehrm... is het niet een beetje naief geweest om er van uit te gaan dat de rechtbank je bezwaar gegrond zou verklaren?quote:Op woensdag 31 december 2008 14:26 schreef Pek het volgende:
[..]
Vandaag ook afgewezen door de rechtbank![]()
Dat heeft dus bijna een jaar geduurd.
Ze gaven me wel gelijk dat de vergelijkbare woningen toch niet zo vergelijkbaar waren en hebben een nieuwe taxatie gedaan. Deze woningen zijn inderdaad beter vergelijkbaar imo. Helaas was hun conclusie dat het bedrag toch gehandhaafd moet blijven, lekker zo op de valreep van 't jaar
Waar zeg ik dat dan?quote:Op woensdag 7 januari 2009 08:03 schreef avotar het volgende:
[..]
Ehrm... is het niet een beetje naief geweest om er van uit te gaan dat de rechtbank je bezwaar gegrond zou verklaren?
Daarom hebben ze alvast een disclamert ingebouwd: "peildatum is 01-01-2008, dus met de kredietcrisis is geen rekening gehouden".quote:Op donderdag 29 januari 2009 23:30 schreef Bayswater het volgende:
Zag het al staan op de site van de waarderingskamer, Amsterdam heeft een gemiddelde stijgingspercentage van 11,3 % tussen 1-1-2007 en 1-1-2008![]()
Die kunnen wat bezwaren verwachten.
Precies, kijk maar op de specificatie die je straks van je notaris krijgt.quote:Op maandag 2 februari 2009 16:32 schreef k_man het volgende:
Heeft dat zin dan?
Hoogstwaarschijnlijk is de WOZ-aanslag voor dit jaar op dat moment al betaald door de huidige bewoners.
Ja, en dat betaal ik dus via de notaris zoals gezegd weer terug.quote:Op maandag 2 februari 2009 16:32 schreef k_man het volgende:
Heeft dat zin dan?
Hoogstwaarschijnlijk is de WOZ-aanslag voor dit jaar op dat moment al betaald door de huidige bewoners.
nDat was vroeger zo, tegenwoordig hebben gemeentes eigen beleid.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:40 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat de WOZ ongeveer 80% van de taxatiewaarde zou zijn. Dat klopt niet dan?
Dat is dus nagenoeg gelijk aan de taxatie van de gemeente. Verschil van 2% ofzo? Bovendien zal de peildatum niet gelijk zijn.quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:41 schreef Tha_Duck het volgende:
Dan is mijn taxatierapport het correcte. Daar zal ik de gemeente is mee slaan
Moet je voor eens vragen of hij het nu nog een keer taxeert......quote:Op maandag 2 maart 2009 12:46 schreef Fransie het volgende:
WOZ waarde verlaagd van 570 k¤ (2008) naar 550 k¤ (2009).
Taxatiewaarde per 5-1- 2008 door een makelaar is 630 k¤.
Dat zou best eens lager kunnen zijn, maar ik ga hier toch nooit weg. De waarde boeit me alleen voor de WOZ, inkomsten- en waterschapsbelasting.quote:Op maandag 2 maart 2009 23:11 schreef Artbij het volgende:
[..]
Moet je voor eens vragen of hij het nu nog een keer taxeert......
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |