Nu je het zegtquote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Best een duur boek voor die omvang.
Trek van mensen naar de grote stad?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:21 schreef ChipsZak. het volgende:
Ahaha.
Trouwens, als ik een stuk schrijf over de geschiedenis van Grunn in de 19e eeuw, moet ik dan ook gaan vertellen over de Ommelanden, want ik kan niet zo duidelijk vinden of die er toen nog mee te maken hadden.
Welk vak? Waar moet je het precies over hebben?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:21 schreef ChipsZak. het volgende:
Ahaha.
Trouwens, als ik een stuk schrijf over de geschiedenis van Grunn in de 19e eeuw, moet ik dan ook gaan vertellen over de Ommelanden, want ik kan niet zo duidelijk vinden of die er toen nog mee te maken hadden.
Het is voor Geschiedenis, we moeten een belangrijk figuur in de 19e eeuw plaatsen. Nou, ons figuur was niet zo belangrijk blijkbaar.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Welk vak? Waar moet je het precies over hebben?
De Stad en de Ommelanden zijn al eeuwen onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Wat je in de 19e eeuw zag is de teruggang van de landadel, leegstand van de borgen en adel die juist naar de stad trok. Ook de opkomst van industrielen zoals WA Scholten. In de ommelanden kwam aardappelmeel, karton, scheepsbouw en turf op
De Ommelanden is het omliggende gebied van de stad. Het is nog altijd de benaming voor de rest van de provincie, los van de stad. Ook al is de benaming an sich ouder dan provincies. De benaming komt van de oorspronkelijke gewesten, en toen werd met stad en ommelanden al Groningen en omliggend gebied bedoeld. En inderdaad, tegenwoordig is dat omliggend gebied ongeveer de rest van de provincie, en wordt dat met Ommelanden bedoeld.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
De Ommelanden horen er toch nog steeds bij, juist?. Ze vormen toch samen met Stad een provincie? Of zie ik dat verkeerd?
.
Daar liggen trouwens altijd bloemen bij. Wie dat daar telkens neerlegtquote:Op vrijdag 29 februari 2008 10:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Er staat idd een standbeeld van Aletta Jacobs bij de letterenfaculteit.
Ik zag laatst in een UK een foto van een heel oude dame die dat deed (de gelegenheid weet ik zo niet). Misschien doet die dat wel vaker?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Daar liggen trouwens altijd bloemen bij. Wie dat daar telkens neerlegt
Niet alleen op haar verjaardag, sterfdag etc.
Ik heb hem vanochtend opnieuw opgestart. Hij zou sneller moeten zijn dan gisterenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:00 schreef freecell het volgende:
Hoi
Hier Freecell op TARA's PC.
...
Ik vind deze PC dusdanig elendig dat ik vandaag dus niet veel online zal zijn
Ik moet vaker de UK lezenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik zag laatst in een UK een foto van een heel oude dame die dat deed (de gelegenheid weet ik zo niet). Misschien doet die dat wel vaker?
Sneller? Ja, misschien iets, maar of je nu 4 of 5 minuten moet wachten tot je een pagina ziet maakt ook niet zoveel uitquote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik heb hem vanochtend opnieuw opgestart. Hij zou sneller moeten zijn dan gisteren
originele documenten, etc.quote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:20 schreef ChipsZak. het volgende:
Geeft niet.
Wat zijn primaire bronnen?Niet viavia ofzo?
![]()
verveel jij je ofzo?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 11:32 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
originele documenten, etc.
Als jij je informatie uit een encyclopedie of een biografie, boek whatever haalt, dan zijn die samengesteld uit weer andere bronnen. Zo'n boek is een secundaire bron, de bron die de secundaire bron gebruikt (bijvoorbeeld een geboorteakte om de geboortedatum vast te stellen voor een biografie, of een brief die in zo'n biografie is gebruikt) is een primaire bron.
what happendquote:
Ik ben braaf aan het werkquote:
Ze kan niet, omstandigheden en zo. We doen het een andere keer nu.quote:
Bijnaquote:Op vrijdag 29 februari 2008 12:19 schreef Dangel het volgende:
bijna deel 195
zijn we breda al voorbij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |