abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 februari 2008 @ 10:21:47 #251
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_57055315
Ahaha.

Trouwens, als ik een stuk schrijf over de geschiedenis van Grunn in de 19e eeuw, moet ik dan ook gaan vertellen over de Ommelanden, want ik kan niet zo duidelijk vinden of die er toen nog mee te maken hadden.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 februari 2008 @ 10:27:24 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57055431
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:11 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Best een duur boek voor die omvang.
Nu je het zegt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 februari 2008 @ 10:28:11 #253
Maffe Fries
pi_57055450
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:21 schreef ChipsZak. het volgende:
Ahaha.

Trouwens, als ik een stuk schrijf over de geschiedenis van Grunn in de 19e eeuw, moet ik dan ook gaan vertellen over de Ommelanden, want ik kan niet zo duidelijk vinden of die er toen nog mee te maken hadden.
Trek van mensen naar de grote stad?
pi_57055570
Volgens wikipedia horen Stad en Ommelanden juist pas vanaf de Reductie van Groningen (1594) bij elkaar. Beantwoordt dat je vraag?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 februari 2008 @ 10:35:26 #255
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_57055599
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:21 schreef ChipsZak. het volgende:
Ahaha.

Welk vak? Waar moet je het precies over hebben?
De Stad en de Ommelanden zijn al eeuwen onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Wat je in de 19e eeuw zag is de teruggang van de landadel, leegstand van de borgen en adel die juist naar de stad trok. Ook de opkomst van industrielen zoals WA Scholten. In de ommelanden kwam aardappelmeel, karton, scheepsbouw en turf op
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 februari 2008 @ 10:36:46 #256
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_57055638
Ik voel me wel een beetje een stomme VWO'ert zo.
Im onliez 17 !

Maarehm, ik bedoel meer van, er zijn toch geen belangrijke dingen meer gebeurd met die Ommelanden toen, toch? En ze hoorden er wel bij toen nog, geloof ik. dat zou ik natuurlijk wel even kunnen melden, de 'formatie' van hoe we toen in elkaar staken.

Sorry voor de slechte grammatica, Tineke.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_57055674
Ah, zware materie op de vroege ochtend
  vrijdag 29 februari 2008 @ 10:38:53 #258
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_57055685
aardappelmeel ftw
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 februari 2008 @ 10:39:55 #259
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_57055717
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Welk vak? Waar moet je het precies over hebben?
De Stad en de Ommelanden zijn al eeuwen onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Wat je in de 19e eeuw zag is de teruggang van de landadel, leegstand van de borgen en adel die juist naar de stad trok. Ook de opkomst van industrielen zoals WA Scholten. In de ommelanden kwam aardappelmeel, karton, scheepsbouw en turf op
Het is voor Geschiedenis, we moeten een belangrijk figuur in de 19e eeuw plaatsen. Nou, ons figuur was niet zo belangrijk blijkbaar. want er was geen fuck te vinden, we hebben allerlei gesch. instituten afgezocht, stadshistoricus afgesproken e.d. en uiteindelijk hebben we een beetje informatie over d'r kunnen bemachtigen. Wat we iig al in een stuk hebben gezet. Nu moeten we even globaal wat vertellen over hoe NL in de 19e eeuw in elkaar zat, en Groningen, en je moet vooral: "streven naar algemeen kiesrecht", "de sociale kwestie" en "de schoolstrijd" erin betrekken.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 februari 2008 @ 10:41:16 #260
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_57055750
Zonder de Ommelanden was Groningen als stad niet gegroeid. De jonkers/borgen, herenboeren en landbouw en daarna de verschuiving naar industrie (zie de 4 genoemde takken hierboven en de naam Scholten) is heel belangrijk geweest voor de betekenis van de stad Groningen in de handel. Denk maar aan de Korenbeurs op de Vismarkt. Waar denk je dat de verhandelde graan, waarnaar de naam verwijst, vandaan kwam
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_57055764
De Ommelanden horen er toch nog steeds bij, juist? . Ze vormen toch samen met Stad een provincie? Of zie ik dat verkeerd? .

Over de schoolstrijd e.d. moet genoeg te vinden zijn! Interessante kwestie.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 februari 2008 @ 10:47:40 #262
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_57055899
Algemeen kiesrecht: Aletta Jacobs kwam uit Sappemeer en studeerde volgens mij aan de RUG
Sociale kwestie: ik denk dat gekeken moet worden naar de arbeiders in de ommelanden, die hadden nou niet de beste levensomstandigheden, maar hier was, vergeleken met heel Nederland, wel veel werkgelegenheid in die dagen
Schoolstrijd is wat lastiger om aan Groningen te koppelen. Maar Groningen kent een rijke gereformeerde geschiedenis, de afsplitsing van Hendrik de Cock begon in Ulrum
pi_57055966
Er staat idd een standbeeld van Aletta Jacobs bij de letterenfaculteit.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 februari 2008 @ 10:52:21 #264
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_57056002
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
De Ommelanden horen er toch nog steeds bij, juist? . Ze vormen toch samen met Stad een provincie? Of zie ik dat verkeerd? .
De Ommelanden is het omliggende gebied van de stad. Het is nog altijd de benaming voor de rest van de provincie, los van de stad. Ook al is de benaming an sich ouder dan provincies. De benaming komt van de oorspronkelijke gewesten, en toen werd met stad en ommelanden al Groningen en omliggend gebied bedoeld. En inderdaad, tegenwoordig is dat omliggend gebied ongeveer de rest van de provincie, en wordt dat met Ommelanden bedoeld.
Stad en Ommelanden geeft juist heel goed weer dat de Stad belangrijk is voor de Ommelanden, maar ook andersom. Er is een duidelijk verband tussen de 2
pi_57056025
pi_57056134
Gaan we dan nu mij helpen in mijn zoektocht naar primaire bronnen over maatregelen die de stad Rome nam om de toevoer van pelgrims tijdens de middeleeuwen in goede banen te leiden? .
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 februari 2008 @ 10:57:46 #267
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_57056145
Ik moet wel zeggen dat ik van alle kanten hoor dat iedereen er moeite mee heeft en vrijwel niemand de opdracht 100% begrijpt.

Ditte dus

Dus wij hopen er ook maar op dat we het goed begrepen hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 februari 2008 @ 11:00:10 #268
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_57056194
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Er staat idd een standbeeld van Aletta Jacobs bij de letterenfaculteit.
Daar liggen trouwens altijd bloemen bij. Wie dat daar telkens neerlegt
Niet alleen op haar verjaardag, sterfdag etc.
pi_57056199
Hoi
Hier Freecell op TARA's PC.
Gisteren een enorme mok thee over mijn laptop heen gegooid, dus die staat uit elkaar geschroefd te drogen en mag op zn vroegst morgen weer aan
Ik vind deze PC dusdanig elendig dat ik vandaag dus niet veel online zal zijn
pi_57056256
oeps freecell, ik vond je al zo stil..

ik hoop dat je laptop nog weer aangaat straks
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_57056259
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 11:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Daar liggen trouwens altijd bloemen bij. Wie dat daar telkens neerlegt
Niet alleen op haar verjaardag, sterfdag etc.
Ik zag laatst in een UK een foto van een heel oude dame die dat deed (de gelegenheid weet ik zo niet). Misschien doet die dat wel vaker?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 februari 2008 @ 11:03:58 #272
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_57056288
Aii, Freecell! Niet zo handig. Nu kun je geen dorpjes meer bouwen!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 februari 2008 @ 11:05:39 #273
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_57056312
Je weet al tot welke zuil je figuur behoorde?
de katholieke zuil in Groningen stelde niets voor, zoals ik al zei: De vrijmaking van De Cock begon hier, dus Groningen is wel een beetje een gereformeerd bolwerk. De 3 genoemde items zijn in de verzuiling in het algemeen belangrijk. Schoolstrijd vanwege de christelijke zuilen en hun eigen onderwijs, sociale kwesties mbt de sociale zuil en de arbeids/sociale zorg vanuit de zuilen zelf en het kiesrecht is toe te passen op de politieke partijen, iedere zuil had een eigen partij.

Anyway, Aletta Jacobs heeft zich heel erg sterk gemaakt voor algemeen kiesrecht voor vrouwen
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 februari 2008 @ 11:10:22 #274
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_57056414
Ons figuur deed veel voor de armenzorg en was later secretaris bij de Vrijzinnige Democratische Partij wat ik heel maf vond klinken, want de ideologie van deze partij neigt meer naar liberaal en ze was lid van de kerkenraad van de doopsgezinde gemeente.
pi_57056595
Ik kan je verder niet helpen CZ., sorry...

Ik moet maandag een verslag over mijn primaire bronnen inleveren. Ik kan alleen geen primaire bronnen vinden. Grr!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 februari 2008 @ 11:19:48 #276
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_57056611
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 11:00 schreef freecell het volgende:
Hoi
Hier Freecell op TARA's PC.
...
Ik vind deze PC dusdanig elendig dat ik vandaag dus niet veel online zal zijn
Ik heb hem vanochtend opnieuw opgestart. Hij zou sneller moeten zijn dan gisteren
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 februari 2008 @ 11:20:07 #277
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_57056623
Geeft niet.

Wat zijn primaire bronnen? Niet viavia ofzo?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 februari 2008 @ 11:21:29 #278
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_57056652
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 11:02 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik zag laatst in een UK een foto van een heel oude dame die dat deed (de gelegenheid weet ik zo niet). Misschien doet die dat wel vaker?
Ik moet vaker de UK lezen
9 feb. was Aletta Jacobs verjaardag, dat zal wel de gelegenheid zijn geweest. Alleen liggen er dus vaker bloemen
pi_57056654
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 11:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Ik heb hem vanochtend opnieuw opgestart. Hij zou sneller moeten zijn dan gisteren
Sneller? Ja, misschien iets, maar of je nu 4 of 5 minuten moet wachten tot je een pagina ziet maakt ook niet zoveel uit
Ik ben gewend aan 10 seconden max
  vrijdag 29 februari 2008 @ 11:22:09 #280
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57056666
mogguh. ff uitgeslapen tot 10 uur
pi_57056687
Primaire bronnen zijn bronnen die gemaakt zijn in de tijd die je onderzoekt, in jouw geval waren dat bijvoorbeeld de archieven. Boeken óver die archieven zijn secundaire bronnen, dan. Secundaire heb ik genoeg, maar aan primaire lijk ik maar niet te kunnen komen. .
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 februari 2008 @ 11:24:29 #282
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_57056706
Ooh. Vaag hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 februari 2008 @ 11:32:07 #283
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_57056866
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 11:20 schreef ChipsZak. het volgende:
Geeft niet.

Wat zijn primaire bronnen? Niet viavia ofzo?
originele documenten, etc.
Als jij je informatie uit een encyclopedie of een biografie, boek whatever haalt, dan zijn die samengesteld uit weer andere bronnen. Zo'n boek is een secundaire bron, de bron die de secundaire bron gebruikt (bijvoorbeeld een geboorteakte om de geboortedatum vast te stellen voor een biografie, of een brief die in zo'n biografie is gebruikt) is een primaire bron.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 februari 2008 @ 11:33:31 #284
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_57056902
Oke. Ja zoiets dacht ik ook al wel, maar ik wist niet hoe ik het moest uitleggen.
pi_57056906
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 11:32 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

originele documenten, etc.
Als jij je informatie uit een encyclopedie of een biografie, boek whatever haalt, dan zijn die samengesteld uit weer andere bronnen. Zo'n boek is een secundaire bron, de bron die de secundaire bron gebruikt (bijvoorbeeld een geboorteakte om de geboortedatum vast te stellen voor een biografie, of een brief die in zo'n biografie is gebruikt) is een primaire bron.
verveel jij je ofzo?
pi_57056942
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 11:33 schreef freecell het volgende:

[..]

verveel jij je ofzo?
Als dat zo is... .
  vrijdag 29 februari 2008 @ 11:35:33 #287
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_57056960
Morge
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 februari 2008 @ 11:37:03 #288
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_57056986
Gutemorgen!
  vrijdag 29 februari 2008 @ 11:37:32 #289
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_57056995
vanmiddag toch geen date
~Autumn, 2002
pi_57057010
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 11:34 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Als dat zo is... .
Nou, hij zit op z'n werk Normaal heeft hij dan niet bepaald tijd voor FOK! vandaar
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 februari 2008 @ 11:39:08 #291
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_57057026
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 11:37 schreef Dangel het volgende:
vanmiddag toch geen date
what happend ?
  vrijdag 29 februari 2008 @ 11:40:31 #292
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57057050
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 11:37 schreef Dangel het volgende:
vanmiddag toch geen date

Alexxxx wilde niet?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 29 februari 2008 @ 11:41:29 #293
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_57057076
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 11:33 schreef freecell het volgende:

[..]

verveel jij je ofzo?
Ik ben braaf aan het werk
  vrijdag 29 februari 2008 @ 11:43:31 #294
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_57057117
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 11:39 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

what happend ?
Ze kan niet, omstandigheden en zo. We doen het een andere keer nu.
~Autumn, 2002
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 februari 2008 @ 11:44:30 #295
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_57057136
Oohh oke.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 11:46:41 #296
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_57057186
nou ja kan ik vanmiddag iig ff lekker doorwerken Is de afgelopen week niet veel van mn fotos op BB gekomen
~Autumn, 2002
  vrijdag 29 februari 2008 @ 12:19:05 #297
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_57057988
bijna deel 195

zijn we breda al voorbij?
~Autumn, 2002
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 februari 2008 @ 12:21:48 #298
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_57058052
Vast wel toch?
Breda is pas bij deel 117.
Wij zijn sowieso de langslopende, 'verste' reeks?
  vrijdag 29 februari 2008 @ 12:25:00 #299
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_57058139
in STA wel. er zijnook zatreeksen de 1000 al voorbij
~Autumn, 2002
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 februari 2008 @ 12:26:26 #300
Maffe Fries
pi_57058174
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 12:19 schreef Dangel het volgende:
bijna deel 195

zijn we breda al voorbij?
Bijna
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 29 februari 2008 @ 12:35:49 #301
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_57058405
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')