Waarom zouden ze dat doen? Vrijheid van meningsuiting moet ergens stoppen, wilders gaat daar duidelijk overheen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:17 schreef FOKwa het volgende:
Zoals ik hier ook al zei:
Ik wacht vol spanning op het massale protest van onze gematigde moslims tegen deze oproep van Al-Qaeda in naam van hun godsdienst en voor het recht op vrijheid van meningsuiting voor Wilders......
Wat een kinderlijke reactie zeg. Ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoel, maar nu gewoon wilt gaan trollen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:18 schreef Goochie het volgende:
Vragen is krijgen?
Wat is dat nou weer...vraagt Wilders om vermoord te worden?
Heeft Wilders iemand vermoord? Want dan kan ik jouw zinnetje wel begrijpen.
Vrijheid van meningsuiting stopt bij de wet, en ageren doe je middels een aanklacht, niet middels dreigingen met geweld. En ik neem aan dat de gematigde moslims dat ook duidelijk zullen afkeuren, helemaal als de oproep namens zelfbenoemde islamvertegenwoordigers gedaan wordt.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:19 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Vrijheid van meningsuiting moet ergens stoppen, wilders gaat daar duidelijk overheen.
Totaal niet kinderachtig. Als ik tegen jou zeg dat ik je een lul vind en jij schiet mij vervolgens neer omdat jij op je teentjes getrapt bent, dan vind jij dat een normale reactie?quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:20 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Wat een kinderlijke reactie zeg. Ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoel, maar nu gewoon wilt gaan trollen.
Zijn acties zijn enkel bedoeld om te provoceren, tja dan kan je tegenreacties verwachten he.
Tegenactie? Verschil van dag en nacht, maar goed.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:20 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Wat een kinderlijke reactie zeg. Ik denk dat je best begrijpt wat ik bedoel, maar nu gewoon wilt gaan trollen.
Zijn acties zijn enkel bedoeld om te provoceren, tja dan kan je tegenreacties verwachten he.
quote:Health officials are having crisis talks with Muslim medical staff who have objected to hospital hygiene rules because of religious beliefs.
Medics in hospitals in at least three major English cities have refused to follow the regulations aimed at helping tackle superbugs because of their faith, it has been revealed.
Women medical students at Alder Hey children's hospital in Liverpool objected to rolling up their sleeves when washing their hands and removing arm coverings in theatre, claiming it is regarded as immodest.
Similar concerns were raised at Leicester University and Sheffield University reported a case of a Muslim medic refusing to "scrub" because it left her forearms exposed.
Some students have said that they would prefer to quit the course rather than expose their arms, but hygiene experts said no exceptions should be made on religious grounds.
A Royal Liverpool hospital spokesman said they had experienced issues of Muslim staff not sanitising their forearms with alcohol gel although this had now been addressed.
Dr Steve Ryan, medical director at Alder Hey said that while the "bare below the elbows" dress code is a matter of patient safety, the trust would work with Muslim students to find a solution.
He said: "We specify bare below elbows, no wrist watches, nail varnish or false nails in clinical areas.
"Good hand hygiene is one of the most important and simplest actions we can take to prevent healthcare associated infections.
"A number of female Muslim students had approached the University of Liverpool to ask if we would provide facilities for them to change their outerwear and Hijab for theatre scrubs.
Volgens de principes van onze rechtsstaat stopt het, als het al moet stoppen, ergens in een rechtbank of misschien zelfs voor de Raad van de Mensenrechten, maar natuurlijk niet in de Linnaeusstraat, door een opgeschoten tiener met waan ideeën en een aardappelschilmesje.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:19 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen? Vrijheid van meningsuiting moet ergens stoppen, wilders gaat daar duidelijk overheen.
dat moet je nu eens exact zo zeggen tegen hen die een LEVENSBEDREIGING tegenover een verbale belediging zetten.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:26 schreef TimmyAsd het volgende:
Waarom zouden er zoveel acties zijn tegen WIlders? Er zijn meer mensen met kritiek op de Islam/Moslims maar er zijn meerdere manieren om die kritiek te uiten en niet elke manier is goed. Zeker zonder achterliggende gedachte.
Fijne denkbeelden hou jij er op na!quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:14 schreef TimmyAsd het volgende:
Mja, vragen is krijgen.
Kan je lang wachten, gematigde moslims hebben wel wat beters aan hun hoofd dan demonstreren voor Wilders. Nederland is nu eenmaal geen demonstratieland, we staan juist bekend om nuchterheid. Demonstreren haalt net zoveel uit als niet-demonstreren.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:17 schreef FOKwa het volgende:
Zoals ik hier ook al zei:
Ik wacht vol spanning op het massale protest van onze gematigde moslims tegen deze oproep van Al-Qaeda in naam van hun godsdienst en voor het recht op vrijheid van meningsuiting voor Wilders......
Wie provoceert nu wie, zelfs al voor het uitkomen van een eventuele film? De film is er nog geeneens, en niemand weet of hij er komt, en toch is dit al genoeg om op te roepen tot een moord aan Wilders adres. Hoe dik wil je dat het er op ligt, ajb zeg..quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:20 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Er worden bijna dagelijks mensen vermoord, wat heeft dat met mocro's te maken? Sneu kind.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:48 schreef Angeliquetje het volgende:
Hier in dit land vermoorden we geen mensen. Gebeurt dit wel dan mogen alle mocro`s wel opdonderen uit dit land
Ook die norm kan worden verworpen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan je lang wachten, gematigde moslims hebben wel wat beters aan hun hoofd dan demonstreren voor Wilders. Nederland is nu eenmaal geen demonstratieland, we staan juist bekend om nuchterheid. Demonstreren haalt net zoveel uit als niet-demonstreren.
Die moslims zijn helemaal niet te gast, die moslims die wonen hier. Als jij je daar niet in kan vinden, pleur je maar een eind op.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:50 schreef Angeliquetje het volgende:
En wilders heeft het recht om zich te irriteren aan deze moslims. Moslims daar in tegen zijn hier te gast dus als zei Wilders niet leuk vinden dan pleuren ze toch zelf op?? Wilders kan niet oprotten want dat is gewoon een geschifte NEDERLANDER
Noem eens een norm die niet verworpen kan worden, god wat een argument.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ook die norm kan worden verworpen.
Geef antwoord op mijn vraag mens. Niet pogen te pareren met een tegenvraag.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:51 schreef Angeliquetje het volgende:
Sneu kind? Jij vind het blijkbaar dus normaal om mensen af te maken om hun mening?
Tegenacties? Tegenacties zijn demonstraties of de dialoog aangaan. Niet iemand ombrengen omdat zijn gedachtengoed je niet aanstaatquote:Op woensdag 27 februari 2008 09:20 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord op mijn vraag, daarnaast zijn er hier ontieglijk veel moslims geboren en zijn dus niet te gast. Poog eerst maar eens een link te leggen tussen moorden en mocro's.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:54 schreef Angeliquetje het volgende:
Er worden hier idd mensen vermoord. Dit keurt iedereen af. Toch ben ik er van overtuigd dat wij die mensen hebben proberen te helpen. Door ze hierheen te halen toen ze het moeilijk hadden!
Nu is de tijd zover dat ze zich beledigd voelen door een mening en daarom maar iemand moeten dood maken.
Sorry hoor maar dit vind ik stank voor dank. Ik mag ook genoeg mensen niet. Waarom zou ik die gaan vermoorden? De intentie komt niet eens bij me op.
oh oh een WO2 vergelijking. Heel sterk hoor.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:57 schreef Salvad0R het volgende:
Oh wat is het toch erg dat een Nederlander met de dood wordt bedreigd.
En iedereen maar doen of hun neus bloedt als ze horen dat we inmiddels de 2 miljoen burgerdoden in Irak zijn gepasseerd.
Ohja, btw.
Classificeren op grond van religie is overtreding van Artikel 1 in de Grondwet.
Je weet wel, die basisrechten die alle Nederlanders in vrijheid laat leven.
Fucking latente nazi-ass NSB'ers. Bah.
Voorzover ik weet is de Irak-oorlog geen WO2. En nazi's bestaan ook zonder Wo2quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
oh oh een WO2 vergelijking. Heel sterk hoor.
Irak erbij halen slaat natuurlijk ook nergens op. Da's een totaal andere kwestie.
Wat hier speelt is het grote belang van vrijheid van meningsuiting, die absoluut nooit mag wijken onder dreiging van geweld.
Roepen dat moeilijke moslims maar op pampus geinterneerd moeten worden, gitmo-style, dat waterboarden best tof is, en dat de islam de bron is van alle kwaad gaat natuurlijk wel even wat verder dan 'verbale belediging'.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:42 schreef milagro het volgende:
dat moet je nu eens exact zo zeggen tegen hen die een LEVENSBEDREIGING tegenover een verbale belediging zetten.
dáár zit namelijk het probleem, NIET bij de persoon die meent dat je zaken oplost door een boek te verbieden.
NSB enzo. Een erg zwakke standaardopmerking is dat.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voorzover ik weet is de Irak-oorlog geen WO2. En nazi's bestaan ook zonder Wo2
Lul niet zo dom zeg, alsof er hier massaal nederlanders vermoord worden. Daarnaast heb je NOGSTEEDS geen antwoord op mijn vraag gegeven.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:59 schreef Angeliquetje het volgende:
Stel nou dat wij in hun land gingen wonen. En ons bedrijgt zouden vinden omdat allah god niet leuk vind.
Wij gaan dan meteen die mensen vermoorden.
Komop zeg. Wij laten ons niet zo beinvloeden door geloof. Als we dat nog deden dan zaten we nu nog met zn allen in de kerk op zondag ipv lekker neuken op bed.
Ik wil je best vermoorden.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:54 schreef Angeliquetje het volgende:
Er worden hier idd mensen vermoord. Dit keurt iedereen af. Toch ben ik er van overtuigd dat wij die mensen hebben proberen te helpen. Door ze hierheen te halen toen ze het moeilijk hadden!
Nu is de tijd zover dat ze zich beledigd voelen door een mening en daarom maar iemand moeten dood maken.
Sorry hoor maar dit vind ik stank voor dank. Ik mag ook genoeg mensen niet. Waarom zou ik die gaan vermoorden? De intentie komt niet eens bij me op.
Precies. Gewoon een hype. Eigenlijk precies waar die ezel op uit was. Vooral blijven bedreigen die vent. Zit ie elke dag weer met een stijve lul de krant te lezen.quote:
Wellicht, wellicht niet. Je kan niet ontkennen dat er een kern van waarheid in zit.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
NSB enzo. Een erg zwakke standaardopmerking is dat.
Welk land bedoel je eigenlijk? Moslimrijk?quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:59 schreef Angeliquetje het volgende:
Stel nou dat wij in hun land gingen wonen. En ons bedrijgt zouden vinden omdat allah god niet leuk vind.
Komop zeg. Wij laten ons niet zo beinvloeden door geloof. Als we dat nog deden dan zaten we nu nog met zn allen in de kerk op zondag ipv lekker neuken op bed.
Het willen verbieden van 1 van de 3 conventionele religies is geen meningsuiting, dat is een strafbaar feit.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
oh oh een WO2 vergelijking. Heel sterk hoor.
Irak erbij halen slaat natuurlijk ook nergens op. Da's een totaal andere kwestie.
Wat hier speelt is het grote belang van vrijheid van meningsuiting, die absoluut nooit mag wijken onder dreiging van geweld.
Bekeren?quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:03 schreef Angeliquetje het volgende:
Stel je voor dat de johavas en de babtisten zich zo tegen 1 nederlander zouden bekeren.
Muhahahaha
Welk geloof?quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:06 schreef Angeliquetje het volgende:
Nee maar dat geloof waar ik het over had die zou dan bijv op zn teentjes getrapt zijn door die nederlander.
Volgens mij neuken de meeste mensen gasten niet automatisch? De 1e generatie marrokanen en turken waren inderdaad gastarbeiders, maar het concept van een gast is dat hun verblijf een tijdelijk karakter heeft, en dat is inmiddels niet meer zo, nog even afgezien van het feit dat lang niet alle vroegere gastarbeiders moslim zijn. (Chinezen en mensen uit India bijvoorbeeld). Ok, even terug naar wilders, die heeft het in mijn ogen wat misplaatste idee dat vrijheid van meningsuiting inhoudt dat je zonder te kijken naar consequenties maar kan en moet mogen zeggen wat je wilt, terwijl er bij die grote vrijheid ook een zekere verantwoordelijkheid is, om dit te doen met in acht name van algemeen geaccepteerde fatsoensregels. Dit geldt overigens ook voor de zogenoemde moslims die deze jihad hebben uitgesproken zonder ook maar iets van de film te hebben gezien. Er zijn prima mogelijkheden om tegen dit soort dingen te ageren, zonder eigen rechter te spelen/ambassades in de fik te steken. Als men dat niet kan/wil begrijpen mogen deze mensen inderdaad terug gestuurd worden naar hun eigen land, dan is er hier geen plaats voor ze naar mijn mening.quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:51 schreef Angeliquetje het volgende:
Moslims zijn hier fucking wel te gast!
Eens is.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:02 schreef ShaoliN het volgende:
Precies. Gewoon een hype. Eigenlijk precies waar die ezel op uit was. Vooral blijven bedreigen die vent. Zit ie elke dag weer met een stijve lul de krant te lezen.
Goed punt. Nu zijn we ook wel uitgesproken.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:07 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Volgens mij neuken de meeste mensen gasten niet automatisch? De 1e generatie marrokanen en turken waren inderdaad gastarbeiders, maar het concept van een gast is dat hun verblijf een tijdelijk karakter heeft, en dat is inmiddels niet meer zo, nog even afgezien van het feit dat lang niet alle vroegere gastarbeiders moslim zijn. (Chinezen en mensen uit India bijvoorbeeld). Ok, even terug naar wilders, die heeft het in mijn ogen wat misplaatste idee dat vrijheid van meningsuiting inhoudt dat je zonder te kijken naar consequenties maar kan en moet mogen zeggen wat je wilt, terwijl er bij die grote vrijheid ook een zekere verantwoordelijkheid is, om dit te doen met in acht name van algemeen geaccepteerde fatsoensregels. Dit geldt overigens ook voor de zogenoemde moslims die deze jihad hebben uitgesproken zonder ook maar iets van de film te hebben gezien. Er zijn prima mogelijkheden om tegen dit soort dingen te ageren, zonder eigen rechter te spelen/ambassades in de fik te steken. Als men dat niet kan/wil begrijpen mogen deze mensen inderdaad terug gestuurd worden naar hun eigen land, dan is er hier geen plaats voor ze naar mijn mening.
Overigens zitten er in de sharia ook een aantal erg rechtvaardige straffen die mi best een plek zouden kunnen vinden in ons, soms toch wat slap aanvoelende, rechtssysteem.
quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:07 schreef fruityloop het volgende:
Overigens zitten er in de sharia ook een aantal erg rechtvaardige straffen die mi best een plek zouden kunnen vinden in ons, soms toch wat slap aanvoelende, rechtssysteem.
Kijk dat jij geen respect hebt voor de gevoelens van anderen is tot daar aan toe maar lees jezelf eens gewoon in voordat je dom gaat blaten. Snap je probleem niet helemaal, het gaat hier om Al-Queda, niet ALLE moslims. Je weet nu toch onderhand wat voor idioten dat zijn of niet? Ik ga nu toch ook niet roepen dat alle Nederlanders gezinsmoordenaars zijn of wel? Neej, het gaat om een kleine groep mensen. Als je zo iedereen gaat aanspreken op de daden van een klein groepje ben je net zo fout bezig en draag je niet bij aan het helen van dit volslagen verknipt kutlandje.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:07 schreef Angeliquetje het volgende:
het geloof van lik alla zijn vestje
Ik kan neuken, dus ik besta. Altijd de juiste filosofiequote:Op woensdag 27 februari 2008 09:59 schreef Angeliquetje het volgende:
Iedereen!quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:11 schreef Angeliquetje het volgende:
De media heeft mij beinvloed denk ik.
'objectieve media' is een, erm, hoeheetdatookalweer? Naja, net zoiets als 'gezonde sigaretten'.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:09 schreef Salvad0R het volgende:
haha, de media die trucjes doorkrijgen...
De media zijn juist degene die deze trucjes hebben uitgevonden in de first place.
Combineer het met wat leuke corporatieve belangen en je houdt al snel geen objectieve media meer over.
ITYM 'soort'.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:12 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Iedereen!
Maar probeer het zo te zien... er is maar 1 ras; het menselijk ras.
Omdat Al-Qaeda ook weten hoe ze de media moeten bespelen?quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:26 schreef TimmyAsd het volgende:
Waarom zouden er zoveel acties zijn tegen WIlders?
Dus een cartoon tekenen is ook niet goed? Een fictief verhaal schrijven over iemand met dissociatieve identiteitsstoornis die bijna de Booker prijs wint, dat is ook een verkeerde manier van kritiek uiten? Eigenlijk vind ik dat je bijzonder denigrerend over moslims praat, nu je blijk geeft dat het voor hen heer normaal is met dreigementen te komen. Wanneer doorklieft de machete jouw nek?quote:Er zijn meer mensen met kritiek op de Islam/Moslims maar er zijn meerdere manieren om die kritiek te uiten en niet elke manier is goed. Zeker zonder achterliggende gedachte.
Dus als je een uberlekkere moslimman ergens ziet rondlopen, laat je hem links liggen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:14 schreef Angeliquetje het volgende:
Dat probeer ik ook. Nou zou ik t nog t mooist vinden dat dat ene ras geen geloven heeft.
Maarjah ik ben dan ook kieskeurig... Veel eisend. Iig onrealistisch in veel ogen.
*zucht* Het geloof is hartstikke goed, maar je moet gewoon niet erin doordraven zoals velen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:14 schreef Angeliquetje het volgende:
Dat probeer ik ook. Nou zou ik t nog t mooist vinden dat dat ene ras geen geloven heeft.
Maarjah ik ben dan ook kieskeurig... Veel eisend. Iig onrealistisch in veel ogen.
*Mandy Pijnenburg meldtquote:Op woensdag 27 februari 2008 09:59 schreef Angeliquetje het volgende:
Kan ik me wel in vinden, de grote religies zijn eigenlijk wel achterhaald.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:14 schreef Angeliquetje het volgende:
Is die ook lid van Al-Qaeda dan?quote:
Dat hebben (oa) de kranten echt wel door hoor. De laatste tijd komt Wilders ook eigenlijk alleen nog in het nieuws naar aanleiding van berichten in De Telegraaf. De Volkskrant bijvoorbeeld vermeldt het niet meer elke keer als Wilders weer een nieuw plan heeft of een mening over iets wat in het nieuws is (bijvoorbeeld het lintje voor die tasjesdiefpletster). Wilders wordt niet genegeerd, staat vandaag zelfs op de voorpagina, maar er wordt geen aandacht meer gegeven aan dat soort uitspraken waarmee hij relletjes probeert uit te lokken.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:07 schreef gronk het volgende:
Je kunt zeggen wat je wilt over wilders, maar respect voor de manier waarop-ie iedere keer zichzelf weer in de picture weet te krijgen. Je zou toch denken dat ze ook bij de media 't trucje wel door krijgen, maar nee...
Ja, vind ik ook~quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:34 schreef Angeliquetje het volgende:
Tsjah ik bekijk het dan ook van een heel ander standpunt. Ik heb namelijk nooit echt in een god gelooft ofzo. Ik geloof in iedereen die iets goeds doet!! En zo hoort t.
Een geloof kan je in moeilijke tijden toch wel een handvat geven heb ik zelf ervaren, maar in veel landen met voornamelijk moslims zijn er veel mensen die slechts 1 a 2 generaties verwijderd zijn van het nomadisch bestaan wat ze soms al duizenden jaren hadden, en dan is het ook wel wat kort door de bocht om te verwachten dat ze in zo'n korte tijd hun geloof kunnen nuanceren, zoals dat in het westen in de afgelopen paar honderd jaar is gebeurd in veel landen. Eigenlijk zou je de stand van de islam nu kunnen vergelijken met de middeleeuwen in Europa, toen ridders aangemoedigd door bisschoppen ed al moordend en plunderend op kruistocht gingen. Maar het is nou eenmaal de realiteit, en dus zullen we er met zijn allen toch iets van moeten maken, en ik vrees toch dat de "Wilders methode" veel gematigde moslims de verkeerde kant op drijft, en dus niet echt bijdraagt aan een oplossing. Iedereen is het er wel over eens dat dit soort jihad oproepen niet deugen, maar als je als politicus wéét wat voor effect je film zal hebben (laten we wel wezen dit zag iedereen aankomen), wat voor mens ben je zelf dan? In mijn inziens niet echt veel beter dan de moslims die er net zo hard tegen ageren. Als we iets met z'n allen zouden kunnen leren van het verleden dan zou dat moeten zijn dat het geschreven woord soms net zoveel effect kan hebben als een geweer.quote:Op woensdag 27 februari 2008 10:34 schreef Angeliquetje het volgende:
Tsjah ik bekijk het dan ook van een heel ander standpunt. Ik heb namelijk nooit echt in een god gelooft ofzo. Ik geloof in iedereen die iets goeds doet!! En zo hoort t.
Mijn gehoor, wat doe je.quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:39 schreef Monidique het volgende:
http://youtube.com/watch?v=cO8V5CBZieQ
maar ze worden op de teentjes getrapt door wilders, bewust zelfsquote:Op woensdag 27 februari 2008 10:06 schreef Angeliquetje het volgende:
Nee maar dat geloof waar ik het over had die zou dan bijv op zn teentjes getrapt zijn door die nederlander.
quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:17 schreef Jarno het volgende:
En de award voor meest voorspelbare actie 2008 gaat naar...
quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
God, wat een ongelooflijke mongolen zijn het ook, die Moslim-extremisten.
Anno 1700 waren mensen nog verder in hun ontwikkeling..
Ik neem aan dat jij ook altijd de straat op gaat als christenen of atheisten ergens de fout in gaan of iemand vermoorden? Stel je voor dat je op dezelfde hoop wordt gegooid als die Ajax hooligans, daar moet je natuurlijk tegen protesteren!quote:Op woensdag 27 februari 2008 09:22 schreef FOKwa het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting stopt bij de wet, en ageren doe je middels een aanklacht, niet middels dreigingen met geweld. En ik neem aan dat de gematigde moslims dat ook duidelijk zullen afkeuren, helemaal als de oproep namens zelfbenoemde islamvertegenwoordigers gedaan wordt.
Zo niet dan verdienen deze gematigde moslims het om op 1 hoop gegooid te worden met de terroristische moslims.
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/77/index.htmlquote:Tegenfilm van KRO is kinderachtig en gevaarlijk
dinsdag 26 februari 2008 10:11
Het is allemaal zo kinderachtig aan het worden. Ja, we hebben het alweer over de nu al legendarische film van Geert Wilders. We kunnen er geen genoeg van krijgen. Geert is de grootste obsessie aller tijden.
Terwijl Geert Wilders zelf sinds november vorig jaar niks bijzonders heeft gezegd of gedaan, was Nederland wel dagelijks met hem bezig. Hoe kan dat? Een reconstructie van reacties en acties op een nog niet gemaakte film:
1) Kringen rond de regering lekken de filmplannen. Daarop uiten kabinetsleden hun zorg over een nog niet gemaakte film. daardoor trekt de film in wording ook de aandacht van jihadisten in het Midden-Oosten.
2) Op weg naar zijn werk hoort Doekle Terpstra over de koranfilm. Hij wordt woedend, en daarom verklaart hij Wilders tot een kwaad dat moet worden gestopt.
3) Intussen springen moslims in de bres voor de heilige Koran. Een bedenkelijke delegatie onder leiding van Mohammed Rabbae gaat naar de Iraanse ambassadeur. Ze vragen de ambassadeur om de gemoederen in de islamitische wereld te sussen.
4) Vervolgens gaan een paar ultralinkse figuren in Amsterdam tegen Wilders demonstreren. Er waren uiteraard meer journalisten dan de demonstranten. Gevolg: een paar dagen nationale discussie over Wildersfilm.
5) De politie wil aangiftes tegen de film van Wilders soepel in ontvangst nemen. Zelfs als er geen sprake is van een wetsovertreding. Het begrip Wildersaangever wordt geïntroduceerd.
6) Er gaan stemmen op die een verbod op de nog niet gemaakte film noodzakelijk achten, wegens de nationale veiligheid.
7) En dan nog de anti-Wilders-films. Multiculturele Televisie Nederland (Mtnl) - toegegeven, ik wist niet dat het bestond - maakte een smakeloze film waarin Wilders als een fascist wordt neergezet, niveau Adolf Hitler. Wordt deze tv-zender uit de publieke middelen betaald? Zouden ze straks ook een film tegen Wouter Bos of André Rouvoet willen maken? Waar blijft dan de journalistieke onafhankelijkheid en nuchterheid?
Stoutste dromen
Het begrip ‘tegenfilm’ is inmiddels ingeburgd. Wilders zal zelfs in zijn stoutste dromen nooit op zoveel aandacht hebben gerekend. Nu begrijp ik waarom Wilders met de dag populairder wordt: door zijn domme tegenstanders.
De allerlaatste ontwikkeling is de tegenfilm van de KRO. De KRO werkt aan een film over de gewelddadige Bijbel. Wat zal er gebeuren, als de Bijbelfilm verschijnt? Is het kabinet al bezig met veiligheidsplannen? Worden instructies gestuurd naar de politiekorpsen? Wordt onze ambassade in het Vaticaanontruimd? Heeft de NcTB al vergaderd?
Hoeveel doden en gewonden zullen er vallen? Nul natuurlijk.
Domme mensen
Weer een stelletje domme mensen via belastinggeld Wilders’ gelijk gaat bewijzen. Want als dit alles niet gebeurt, naar aanleiding van deze Bijbelfilm, dan bevestigt dit Wilders’ inzicht dat de Koran en de islam niet deugen en niet passen binnen een westerse samenleving.
Deze onnozelaars weten het niet dat er al bibliotheken vol films en boeken zijn over de Bijbel. Ik noem alleen maar twee bekende films: The Life of Brian en The Da Vinci Code.
Sinds de opstand van de Duitse monnik Luther tegen de ‘moederkerk’, ligt de Bijbel op de snijtafel van wetenschap en satire. De filosoof Nietzsche verkondigde in de 19e eeuw de stelling dat de God, de Bijbelse god, dood is en hoe meer christendom, des te meer misdaad.
De kerk en Bijbel waren voor Marquis de Sade onderdeel van zijn pornografische literatuur. Wat kan KRO nog hieraan toevoegen? Niks.
Bespot
De afgelopen 400 jaar is de Bijbel bestudeerd, bekritiseerd en bespot. Bijbel regeert niet meer, maar de Koran wel. Het is allemaal erg kinderachtig.
Maar ook een beetje gevaarlijk, want de KRO wordt uit publieke middelen gesubsidieerd om onafhankelijk journalistiek werk te produceren.
Dus als KRO een Tegenfilm maakt en uitzendt, dan moet de publieke omroep ook de echte film (de koranfilm) uitzenden. Dat heet gelijke monniken, gelijke kappen.
En dit is, voor zover ik weet, niet de bedoeling. Met zulke domme en kinderachtige vijanden zal Wilders alleen maar groeien en bloeien.
Met spanning wacht ik de volgende Wildersdag af.
Ik vind het zelf ook altijd een belachelijke stelling, maar onderin zit er toch wel een klein puntje. Nou heb ik als atheist geen goed vergelijkingsmateriaal, dus het blijft allemaal bijzonder hypothetisch. Maar stel nou dat er een grote invloedrijke atheiste groepering was, levend in een buitenlandse atheistische staat (zoiets als de Sovjet-Unie, maar dan zonder het communisme), die een oproep deed aan alle weldenkende Nederlandse atheisten om uit naam van Nietzsche een invloedrijke Nederlandse CDAer te vermoorden.. Dan zou ik toch ook zoiets hebben van hohum, not in my name. En dat ook vocaal maken.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:26 schreef Xith het volgende:
Ik neem aan dat jij ook altijd de straat op gaat als christenen of atheisten ergens de fout in gaan of iemand vermoorden? Stel je voor dat je op dezelfde hoop wordt gegooid als die Ajax hooligans, daar moet je natuurlijk tegen protesteren!
Idd, na het westen zijn (bijv) groepen als Al-Quaida en de Taliban de vijand van de gewone moslim man. Moslims in Afganistan werden (en worden nog steeds in sommige gebieden) ongelovelijk onderdrukt. Je kunt dus onmogelijk stellen dat de 'moslimman' het automatisch eens is met zulke radicale groeperingen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Tegelijkertijd heb ik er wel begrip voor waarom niet veel moslims dat nu doen, misschien omdat ze zich inderdaad niet aangesproken voelen, misschien omdat ze gewelddadige represailles vrezen van mensen die wel met Al-Qaeda sympathiseren (de Islamitische/pan-Arabische cultuur is er niet een van uit de school klappen)...
Ik vind dit wel een heel mooi antwoord op die pavlov-vraag (no offense Xith).quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook altijd een belachelijke stelling, maar onderin zit er toch wel een klein puntje. Nou heb ik als atheist geen goed vergelijkingsmateriaal, dus het blijft allemaal bijzonder hypothetisch. Maar stel nou dat er een grote invloedrijke atheiste groepering was, levend in een buitenlandse atheistische staat (zoiets als de Sovjet-Unie, maar dan zonder het communisme), die een oproep deed aan alle weldenkende Nederlandse atheisten om uit naam van Nietzsche een invloedrijke Nederlandse CDAer te vermoorden.. Dan zou ik toch ook zoiets hebben van hohum, not in my name. En dat ook vocaal maken.
Tegelijkertijd heb ik er wel begrip voor waarom niet veel moslims dat nu doen, misschien omdat ze zich inderdaad niet aangesproken voelen, misschien omdat ze gewelddadige represailles vrezen van mensen die wel met Al-Qaeda sympathiseren (de Islamitische/pan-Arabische cultuur is er niet een van uit de school klappen)... Maar ik zou als atheist toch zeker niet van de daken schreeuwen dat de Atheistische ideologie vredlievend en vroom is. Niet na wat er allemaal op dat moment mee gedaan wordt. Ik zou wat nederiger stellen dat mijn gedachtes vredelievend zijn, en nooit en tenimmer opkomen voor de rest.
quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:38 schreef milagro het volgende:
wie polariseert er nu?
Knap verwoord.
Maar hoe zou je dit vocaal maken ? Waarschijnlijk op een forum als Fok! zeggen dat de persoon die deze oproep maakte een idioot is... Maar is dat niet wat de 'moslims' op dit forum aan het doen zijn (mutant, triggershot bijv)? Zelfs Meki roept niet op tot doden.quote:Op woensdag 27 februari 2008 13:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook altijd een belachelijke stelling, maar onderin zit er toch wel een klein puntje. Nou heb ik als atheist geen goed vergelijkingsmateriaal, dus het blijft allemaal bijzonder hypothetisch. Maar stel nou dat er een grote invloedrijke atheiste groepering was, levend in een buitenlandse atheistische staat (zoiets als de Sovjet-Unie, maar dan zonder het communisme), die een oproep deed aan alle weldenkende Nederlandse atheisten om uit naam van Nietzsche een invloedrijke Nederlandse CDAer te vermoorden.. Dan zou ik toch ook zoiets hebben van hohum, not in my name. En dat ook vocaal maken.
En dat ook nog eens keer op keer opnieuw?quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:20 schreef Xith het volgende:
Ik zou waarschijnlijk ook zoiets posten in het NWS-topic, maar ik zou niet de straat op gaan, of brieven naar de Metro sturen, of wachten tot Pauw en Witteman mij uitnodigen; oftewel, maar een heel klein deel van nederland zal mijn mening zien, en dat is maar goed ook - verwachten we nou echt 700,000 posts met 'ik ben het niet eens met Osama'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |