Als je de boel echt in het honderd wil laten lopen moet je nu gaan reorganiseren, jij snapt er echt weinig van...maar dat is geen verwijt aan je persoonlijk, je moet er gewerkt hebben om de omvang van het geheel te kunnen vatten. Tuurlijk, er wordt een boel geld verspilt zoals in elke grote organisatie, maar de meeste mensen doen echt hun baan naar eer en geweten bij de B/CICT of hoe het tegenwoordig mag heten. Als jij een systeem dat voor heel Nederland moet werken moet ontwerpen, bouwen, testen en implementeren binnen het halve jaar dat politici de belastingdienst meestal geeft...het kan gewoon niet.quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:17 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
De hele belastingdienst moet gereorganiseerd worden. Dat is idd veel belangrijker dan nieuwe aftrek & subsidieregelingen of BTW verhogingen.
730.000 aangiften kwijt raken en dan roepen dat ze het best goed doen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 21:49 schreef Whatashockr het volgende:
Lekker dom commentaar hier, uitzonderingen daargelaten.
Tis makkelijk om erop te zeiken, maar ik denk gezien de enorme hoeveelheden data en wisselingen in regels dat de Belastingdienst het heel goed doet. Verder blijft het mensenwerk en zal er af en toe iets mis gaan.
Niemand hier zal het beter kunnen.
Even een vraagje van een automatiserings nono. Als ik mijn aangifte verstuur...is dus een filetje met mijn gegevens. Wordt het dan niet opgeslagen als apart filetje ? Zeg maar aangifteLangeTabbetje2007 ? Of wordt van die 703.000 alles meteen op een grote hoop gegooid ?quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:17 schreef gronk het volgende:
[..]
Jawel. Peuter maar eens 'de juiste aangiftes' uit 500 tot 1000 Gb aan XML-data. Waar ook zut tussen zit die niet 8-bit clean is (verbazend hoeveel software daar nog op crashed), XML die sowieso niet 'well-formed' is, waarbij niet duidelijk is of het om een correctie gaat of een volledig nieuwe aangifte, etc.
Het zijn geen bestanden, het wordt waarschijnlijk via een interface (die dus niet goed werkte) direct in een database gepompt. En de eerste keer dat het daar opgeslagen wordt is er dus al iets niet goed aan.quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:33 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Even een vraagje van een automatiserings nono. Als ik mijn aangifte verstuur...is dus een filetje met mijn gegevens. Wordt het dan niet opgeslagen als apart filetje ? Zeg maar aangifteLangeTabbetje2007 ? Of wordt van die 703.000 alles meteen op een grote hoop gegooid ?
Als je dan 703.000 filetjes hebt, is het toch zo terug te vinden ?
Of is dit iets te simplistisch ?
Ah duidelijk. Nou ja, het staat bij de mensen natuurlijk nog wel op de pc. Dus kleine moeite om het nog een keer in te zenden.quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:40 schreef Q. het volgende:
[..]
Het zijn geen bestanden, het wordt waarschijnlijk via een interface (die dus niet goed werkte) direct in een database gepompt. En de eerste keer dat het daar opgeslagen wordt is er dus al iets niet goed aan.
Behalve als je je PC niet meer hebt, of je harde schijf hebt opgeschoont, of windows opnieuw hebt geinstalleerd.quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ah duidelijk. Nou ja, het staat bij de mensen natuurlijk nog wel op de pc. Dus kleine moeite om het nog een keer in te zenden.
Nou, als de belastingadviseur geen copietje bewaard is ie zijn geld niet waard. Bovendien doen die niet zo vroeg aangifte.quote:Op donderdag 28 februari 2008 09:58 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Behalve als je je PC niet meer hebt, of je harde schijf hebt opgeschoont, of windows opnieuw hebt geinstalleerd.
Daarnaast levert dit grote problemen op voor belastingadviseurs die voor vele klanten de belasting hebben gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |