abonnement Unibet Coolblue
pi_57003594
Het peutertopic [2-4 jaar] deel 17


Peuters

14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
6 augustus 2005: dochterje van Rekkie
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 10-04-2008 20:37:44 ]
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 27 februari 2008 @ 07:35:26 #2
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57003649
Psssst, Saskia is net een kleutertje!

Ik ben zo benieuwd hoe het straks allemaal gaat als Marietje naar school mag (moet?). BSO, halen, brengen, wennen, slapen 's nachts, zo vroeg op nog steeds? Ik ben echt heel benieuwd welke fase we dan weer tegemoet gaan.

Houden jullie 3-jarigen ook zo van bijvoorbeeld kwartetten? Maria vindt dat hartstikke leuk en ze kan het ook heel goed, vind ik.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_57007217
Beetje rare vraag misschien, maar houden jullie je aan de "eisen" van bijvoorbeeld vingerverf waar op staat 0-3 niet. Of geven jullie dat gewoon?
  woensdag 27 februari 2008 @ 11:55:30 #4
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57007626
Dat geef ik gewoon, de voorschriften zijn soms gewoon erg star.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_57008149
Als er allemaal kleine dingen aanzitten kan ik het nog snappen. Maar zoals nu bij vingerverf niet.
Dus gaat ze vandaag waarschijnlijk voor het eerst vingerverven.
  woensdag 27 februari 2008 @ 12:33:16 #6
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57008362
Leuk Ingrid!

Julius is verliefd! Ik haalde vanochtend op weg naar het kinderdagverblijf een ballon uit mijn zak en vroeg of hij die wilde hebben. "De ballon is voor Zuela", zei Julius. Oké, prima. Hier dan. Ik was volledig in de veronderstelling dat Zuela één van de imaginaire vriendjes van Juul was (zoals daar ook zijn: Gredodos en Utje. Gredodos is groot en harig en Utje klein en blauw, en ook heel ondeugend ). Op het kinderdagverblijf bleek echter dat Zuela een nieuw meisje was. Een heel dottig, klein, Turks meisje met oorbelletjes en een lange prinsessenrok. En Julius ging de ballon aan haar geven. En een kusje. Ikke: "Ben je verliefd Juul?" Juul: "Ja mama, ikke bent verliefd." Zuela was een beetje verlegen en durfde de ballon niet goed aan te pakken. Op dat moment kwam Kayleigh, een ander meisje, de ballon opeisen. Maar die werd direct afgestrafd. "Niet voor jou Kayleigh!!! Voor Zuela." Uiteindelijk nam ze hem aan, haar roze ballon. En Juul kreeg een groene van mij. En toen gingen ze samen spelen. Einde lovestory.
pi_57008633
Wat schattig Renzell!
pi_57010110
Och Julius toch! Wat heerlijk Renzell, en ik hou ook van zijn zelfbedachte vrienden. Zo lief vind ik.

Met Luuke gaat ook alles goed. Die is alleen maar smoorverliefd op haar "Leentie". En van een kattekopperig peutermeisje verandert ze langzaam in een peuter die steeds meer begrijpt. Alles, maar dan ook echt alles moet ik uitleggen. Maar als ik dat doe dan is ze zo lief en behulpzaam. Af en toe verliest ze haar geduld nog en ontploft dan. Dat heeft ze echt niet van mij. Echt niet. Maar wat veranderen ze op deze leeftijd! En ze heeft een paardestaart. Hoe cool is dat.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 27 februari 2008 @ 13:56:44 #9
95752 crew  Chell
Kluns
pi_57010280
Dat vraagt om nieuwe foto's van Luuke, Lishe
pi_57010332
Oooh wat schattig, Renzell

Lishe, hartstikke cool (ik heb ook zo'n ontploffend kind. Ik ken dat helemaal niet en sta dan heel appelig te kijken. Wat moet je dan doen? )

Ingrid, vingerverf krijgt ze gewoon. Ik heb laatst bij de speel-o-theek 'geleerd' wat betreft die leeftijdsgrens, dat het vooral gaat om 'kleine onderdelen' enzo. Vingerverf krijgt ze dus wel, maar die smurfen van de Appie dus niet
Variety is the spice of life
pi_57010804
Julius en Luuke
Deze leeftijd is zo geweldig ondanks ontploffingen en bijbehorende zaken
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_57013528
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:59 schreef nebelung het volgende:

Ingrid, vingerverf krijgt ze gewoon. Ik heb laatst bij de speel-o-theek 'geleerd' wat betreft die leeftijdsgrens, dat het vooral gaat om 'kleine onderdelen' enzo. Vingerverf krijgt ze dus wel, maar die smurfen van de Appie dus niet
Dus eigenlijk gewoon je gezonde verstand gebruiken.

Hier ook (nog steeds) een ontploffende peuter. Al wordt het wel iets minder. Ze begrijpt dingen veel beter en kan ook beter praten, dat scheelt!
pi_57013700
Aaaaaaaaaaah! Krijg net bericht dat Kim naar de psz mag. 7 maart al! Dat is al bijna! Leuk! Eng!
pi_57018752
Nebelung, ik probeer altijd maar rustig met haar de situatie te bespreken. En vooral veel uit te leggen. (Het is echt boosheid waar ze niks mee kan denk ik.)
Yoni, er staat er 1 in het fototopic, nog niet met staart, batterij op van de camera. En ik had niet echt leuke foto's van d'r. Het arme kind gaat gebukt onder de komst van haar zusje.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 27 februari 2008 @ 21:41:22 #15
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57020690
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:50 schreef Lishe het volgende:
Och Julius toch! Wat heerlijk Renzell, en ik hou ook van zijn zelfbedachte vrienden. Zo lief vind ik.

Met Luuke gaat ook alles goed. Die is alleen maar smoorverliefd op haar "Leentie". En van een kattekopperig peutermeisje verandert ze langzaam in een peuter die steeds meer begrijpt. Alles, maar dan ook echt alles moet ik uitleggen. Maar als ik dat doe dan is ze zo lief en behulpzaam. Af en toe verliest ze haar geduld nog en ontploft dan. [sub]Dat heeft ze echt niet van mij. Echt niet.[/sub] Maar wat veranderen ze op deze leeftijd! En ze heeft een paardestaart. Hoe cool is dat.
Nee en ik vraag me echt af van wie wel, omdat X ook de rust zelf is. Of sluimert het temperament bij jullie?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_57020819
Van mij, Dutch, stiekem toch. En lief is ook van het bommen droppen. Dus tsja.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 27 februari 2008 @ 22:03:22 #17
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_57021194
Mijn kinderen zijn behept met het ontplofgen. Het scheelt enorm dat ik dat gen ook heb .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 28 februari 2008 @ 09:03:00 #18
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_57028003
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 07:35 schreef Sugar het volgende:
Psssst, Saskia is net een kleutertje!

Ik ben zo benieuwd hoe het straks allemaal gaat als Marietje naar school mag (moet?). BSO, halen, brengen, wennen, slapen 's nachts, zo vroeg op nog steeds? Ik ben echt heel benieuwd welke fase we dan weer tegemoet gaan.

Houden jullie 3-jarigen ook zo van bijvoorbeeld kwartetten? Maria vindt dat hartstikke leuk en ze kan het ook heel goed, vind ik.
Kwartet hebben we (nog) niet. Maar spelletjes doen vindt ook Jolie heel leuk. Kleurentorentjes, domino en memory. Memory eerst met tien kaartjes, toen met twintig en inmiddels met dertig. Oh en laatst had ze met Yahtzee een eigen spel bedacht, dat was leuk en goed bedacht vond ik.

En naar die periode straks ben ik ook heel heeeeeeel benieuwd!
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:30 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Dus eigenlijk gewoon je gezonde verstand gebruiken.
En je blijft er gewoon bij toch, als ze het niet opvreten valt het allemaal wel mee. Vind ik.
pi_57028025
Wat knap trouwens, die spellen!
Luuke heeft daar het geduld nog niet voor. Alleen 'Bonte Ballonnen" gaat heel goed.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_57028062
Memory, Electro, bambino Loco en puzzels maken zijn hier favoriet. En dat kwade gezicht als ik toevallig 2 dezelfde kaartjes vind met Memory
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 28 februari 2008 @ 09:14:36 #21
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57028156
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 21:47 schreef Lishe het volgende:
Van mij, Dutch, stiekem toch. En lief is ook van het bommen droppen. Dus tsja.
Stille wateren...

Wat spelletjes betreft is Léon al net zo erg als zijn ouders, hij kan niet tegen zijn verlies. En ik laat hem ook niet constant winnen, moet hij mee leren omgaan vind ik.
Maar we hebben hier gewoon de 1e winnaar en de 2e winnaar. Daar kan hij wel mee leven.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_57028161
A gossie wat lief Renzell!

Ingrid, Amber heeft geen vingerverf want dan zit mijn hele huis onder, maar ze heeft wel waterverf en dat gaat hartstikke goed. Ik was eerst ook een beetje huiverig voor viltstiften, maar dat gaat ook super!
Wat goed dat Kim het probeert om op het potje te plassen.
Amber plast en poept eigenlijk de hele dag op het potje, tenzij we naar buiten gaan. Dan doe ik haar nog wel een luier om. De ene keer is ze wel droog, de ander keer is haar luier loodzwaar. Verleden week was ik om 15.00 uur de deur uit gegaan, luier om gedaan en ik was rodn 18.00 uur weer thuis. Deed een half uur later haar luier af en toen was ie nog kurkdroog. Gister reden we van Delft naar Rijswijk, dat is 20 minuten rijden, en toen was haar luier weer nat.

We hebben een soort van kwartet maar dan met dezelfde plaatjes. We spelen geen kwartet maar Amber zoekt dan dezelfde kaartjes bij elkaar. Soort open memory. Daarnaast vind Amber het helemaal gweldig om te kleien
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 28 februari 2008 @ 09:34:58 #23
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_57028522
Oh en deze week is onze oppas met vakantie en ook de peuterspeelzaal is dicht. Het was allemaal een beetje lastig en onverwachts deze week en Jolie is daarom deze week bij vier verschillende mensen ondergebracht En ze houdt zich zo goed, in al die gekke dingen. Ik verbaas me er echt over. Ik vind het knap van haar.
  donderdag 28 februari 2008 @ 09:57:07 #24
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57028958
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 13:50 schreef Lishe het volgende:
Och Julius toch! Wat heerlijk Renzell, en ik hou ook van zijn zelfbedachte vrienden. Zo lief vind ik.

Met Luuke gaat ook alles goed. Die is alleen maar smoorverliefd op haar "Leentie". En van een kattekopperig peutermeisje verandert ze langzaam in een peuter die steeds meer begrijpt. Alles, maar dan ook echt alles moet ik uitleggen. Maar als ik dat doe dan is ze zo lief en behulpzaam. Af en toe verliest ze haar geduld nog en ontploft dan. Dat heeft ze echt niet van mij. Echt niet. Maar wat veranderen ze op deze leeftijd! En ze heeft een paardestaart. Hoe cool is dat.
Wat klinkt ze heerlijk Lies! Ik vind dat óók zo leuk, om dat ongeleide projectiel van me langzaamaan te zien veranderen in een jongetje dat eigen vriendjes (of vriendinnetjes ) heeft, een robot kan tekenen, kan vertellen wat ie heeft gedaan en in een groot bed slaapt. Ik verheug me heel erg op de fase die komen gaat. En imaginaire vriendjes zijn te gek ja!!! Gredodos rules! Wat lief trouwens dat Luuk zo gek is van haar zus.

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 28-02-2008 10:42:01 ]
  vrijdag 29 februari 2008 @ 11:44:47 #25
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57057145
Ik was het topic weer kwijt

Magoe, ff melden dat de buisjes erin zitten en dat alles goed is gegaan. Wel heeft Bram nog een beetje last van een driftbuien en hónger!

Hij was pas ''s middags aan de beurt en mocht na half 8 niets meer eten. Daarvoor één beschuitje. Normaal eet ie aan een stuk door ongeveer. Helaas was zijn humeur dus ver beneden peil...
Op de OK ging het personeel quasi-vrolijk een gesprek aan over zijn knuf (olifant) Waarom is dat een olifant??
Bram: dat zie je toch? hij geeft grote oren en een snurk grote hilariteit...
Maar hij liet zich niet afleiden. Keek al steeds met een schuin oog naar de KNO arts. Tot groot vermaak van deze man. Narcose was wel weer even heftig. Ook Bram liet zich eerst makelijk "weg maken"maar zijn onderbewuste verzette zich heftig. Hij sprong zowat van de operatietafel. Dat was niet zo cool.

Nu blijft ie wat humeurig, hij eet zich een slag in de rondte. Maar hij hoort wel beter Al moeten de dingen die er als gewoonte ingeslopen zijn weer even afgeleerd worden. (HUH?! WATTE??!)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_57059757
Zo leuk om van die herkenbare dingen te lezen

Emma is vandaag ZONDER LUIER!!!!!!!!!! naar het kdv. Woensdag had ze ook al een droge dag gehad daar. Gisteren had ze er thuis gewoonweg geen zin in en heeft de hele dag een luier om gehad, wel op de wc geplast maar niet uit zichzelf.
We hebben zo'n dubbele wcbril aangeschaft en dat gaat heel goed. Alleen als we boven zijn plast ze op het potje. Poepen durft ze nog niet

Er blijft overigens amper wat van mijn meisje over zo zonder luier
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_57062934
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 09:07 schreef snoopy het volgende:
Memory, Electro, bambino Loco en puzzels maken zijn hier favoriet. En dat kwade gezicht als ik toevallig 2 dezelfde kaartjes vind met Memory
Als ik 2 dezelfde heb, dan wil Noah er altijd ééntje van. Als hij 2 dezelfde heeft, mag ik er ook altijd eentje Ik vond het wel schattig

We spelen het nog niet met alle plaatjes, meestal 7 of 8 verschillende setjes. Noah heeft ook weleens dat ie maar één setje wil. Dan mag hij beginnen, en 2 kaartjes omdraaien en dan heeft ie gewonnen Daarna mag ik dan beginnen en dus winnen, dus het gaat hem niet (alleen?) om het winnen denk ik. Hij vindt die plaatjes gewoon het allermooist ofzow
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57063424
stoer van Emma zeg, jelief! Anna is vandaag toevallig ook voor 't eerst zonder luier. tot nu toe gaat 't goed, maar we hebben wel een paar uur gesmokkeld, want we zijn vanmorgen wel een tijdje op stap geweest en dat was mét luier. ik had geen zin in ongelukjes achterop de fiets of in de bus...

grappig die verhalen over spelletjes. Piet kan ook nog steeds niet zo best tegen z'n verlies. Anna geeft nog niks om regels, kan ook niet goed op haar beurt wachten enzo. puzzelen vindt ze wel erg leuk en ze heeft er ook meer geduld voor dan Piet.

Julius met z'n Zuela!

Lishe, knap zeg hoe goed Luuke 't allemaal doet met 'zomaar' een zusje erbij. af en toe lekker ongegeneerd ontploffen hoort denk ik ook nog wel wat bij de leeftijd, dat kan Anna ook nog erg goed hoor!

en Jolie ook al zo flexibel, fijn! en ik blijf onder de indruk van haar creativiteit ook (nieuwe spelletjes verzinnen, dat parcours waar ik laatst een filmpje van zag, haar mooie tekeningen/schilderijen, haar geweldige uitspraken).

debuurvrouw, fijn dat 't gelukt is met de buisjes. hopelijk blijven ze hun werk lang & goed doen!
pi_57065089
Ik heb Emma net opgehaald en ze heeft dezelfde kleding aan als vanmorgen
Had ik al gezegd dat ik ontzettend trots ben? tegen Emma iig al een keer of zes
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 17:49:59 #30
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57065230
Wat ontzettend knap Jelief!!! Bij Juul is dat moment echt nog laaaaaang niet in zicht.
pi_57068025
Hier ook niet
ik vind het echt heel knap van al die dametjes!!!

max is wat dat betreft best lui. hij wil ook gewoon niet op het potje zitten, laat staan op de wc met brilverkleiner
hij weet al wel wanneer hij moet plassen of poepen, maar hij snapt nog niet zo goed dat het niet op de grond moet, maar op de pot/wc.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 29 februari 2008 @ 20:39:09 #32
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57069384
Ah joh, maken jullie je daar maar niet druk om hoor. Léon was net 3, toen we ermee zijn begonnen en dat ging goed. Dus jullie hebben nog even.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_57069968
David begint nu net met het potje. Eerder was hij er totaal niet klaar voor.

Op het KDV gaan ze allemaal een paar keer per dag en dat stimuleert hem.
Hij vraagt er nu ook thuis om.

Zondag wilde hij ineens geen luier meer om maar een onderbroek aan. Ik had hem aangekleed en vijf minuten later kwam hij al met een zeiknatte broek, haha.

Vandaag is hij (op het kdv) samen met een ander kindje zelfs op de wc geweest (dit wil hij thuis nog niet).

Hij draagt nog steeds gewoon een luier hoor maar het is begonnen...
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:54:29 #34
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57072699
Léon de leeuw is zijn blonde manen kwijt.
Het was echt even slikken, maar zijn haar was door de lengte te lijzig geworden. Dus vandaag is de schaar er drastich in gegaan. Hij had altijd verschilende schakeringen blond in zijn haar, leek wel gehighlight. Maar die echte blonde plukken zijn er nu uit. Veul donkerder en 'mannelijker'. Ik heb de hele dag naar hem zitten staren om te zien of ik wel het goede jochie mee naar huis had genomen bij de kapper. Maar hij had nog steeds hetzelfde funny dansje en gekkenbekkentrekkerij. Alleen heeft hij een metamorfose ondergaan.
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:55:43 #35
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57072731
Léon!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57077591
Ik vond dat toen zo erg toen Morris naar de kapper was geweest Dutch

Woensdag is hij geschminkt als Piraat, een ooglapje, litteken en stoppelbaard. Blijbaar reageert hij allergisch op dat spul want ik kan nu nog steeds precies zien waar het gezeten heeft.
Dat moeten ze dus maar niet meer doen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 1 maart 2008 @ 11:30:44 #37
24188 Belana
kloon van belana
pi_57077907
jongetjes zijn langzamer over het algemeen met zindelijk worden, Liam was ook 3 (vlak voor zijn 3e verjaardag was het)

ach Léon zijn wilde haren nu al kwijt
maar ik snap je wel dutch, het lijkt mij ook raar als Liam ineens kort haar zou hebben
stormy waters...
sailin'
pi_57120954
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 11:08 schreef snoopy het volgende:
Woensdag is hij geschminkt als Piraat, een ooglapje, litteken en stoppelbaard. Blijbaar reageert hij allergisch op dat spul want ik kan nu nog steeds precies zien waar het gezeten heeft.
Dat moeten ze dus maar niet meer doen
De plek waar het 'litteken' geschminkt is geweest, is nog steeds heel duidelijk zichtbaar op Morris' wang
Vraag me af wat ik er mee moet doen. Het is woensdag gebeurd...

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 3 maart 2008 @ 09:52:34 #39
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57121090
Hmmm, ziet er naar uit, snoopy. Of naar, heftig en duidelijk in elk geval. Ik zou de dokter even bellen wat je met zoiets moet of kan. En inderdaad niet meer laten schminken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sugar op 03-03-2008 13:14:57 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 3 maart 2008 @ 10:11:30 #40
24188 Belana
kloon van belana
pi_57121429
puur allergische reactie zo te zien! heeft ie er last van? jeukt het?
Op zich denk ik dat het wel weg zal trekken, maar even navragen kan geen kwaad.
stormy waters...
sailin'
pi_57122301
Hier ook nog geen zindelijkheid, of iets waarop lijkt dat het er aan zit te komen
Beiden merken het niet of nauwelijks, zijn compleet ongevoelig voor welke methode dan ook en vinden het totaal niet erg, vies etc etc
pi_57122316
Het jeukt niet of doet niet zeer. Ik heb gebeld en ze overleggen even, ze bellen straks terug.
Zal nog wel een beetje angst zijn die er in geslopen is na die bacteriële infectie aan zijn been in september
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 3 maart 2008 @ 11:06:13 #43
24188 Belana
kloon van belana
pi_57122399
kan ik me voorstellen snoop!
stormy waters...
sailin'
pi_57124609
Na een scene op de badkamer vorige week, tja de (lange) haren van Merlijn blijven echt niet omhoog staan met gel erin, gaat vandaag ook zijn haar eraf.
Vorige week voor die die scene ging hij op het krukje voor de wasbak staan, maakte zijn handjes nat en deed die door zijn haren halen. Daarna moest er gel in. Precies zoals pappa het ook altijd doet. Maar omdat zijn haar dus niet bleef staan gaat het vandaag heel erg kort, heb maar meteen een kapper geregeld nadat had gevraagd aan Merlijn of hij zijn haartje heel kort wilde. Net ook weer verteld dat de kapster straks na het slaapje komt om zijn haartjes kort te knippen. Krijg dan een heel blijde lach te zien .

Sinds vorige week hebben we een Kiddyboard voor achter de kinderwagen en Merlijn vind het heerlijk, het gaat erg goed om dan even met beide kinders naar de supermarkt te gaan. Vanochtend moest ook zijn pop mee in de buggy Erg leuk , maar 100 meter verder moest ik het al opruimen en in de wandelwagen leggen omdat hij het zat was. Vind het zo leuk, hoe hij nu met sommige dingen omgaat.

Wat akelig zo een reactie van de sminck snoopy.
pi_57124727
nou wat rot voor morris snoopy, dat z'n huid zo sterk reageert op die schmink. ik zou nog even navragen bij het kdv (daar was 't toch gebeurd dacht ik he?) wat voor schmink ze gebruikt hadden. was dit de eerste keer dat hij geschminkt werd?

knor, balen zeg dat ze allebei nog zo weinig zin hebben in 't zelf naar de wc gaan. ik kan me herinneren dat alicia 't toch een tijdje wel goed gedaan heeft?

bij anna was 't zaterdag echt drama, heb wel 6 keer een schone broek uit de kast moeten trekken. gelukkig passen zonder luier ook ineens weer broeken die met luier te klein geworden waren, dat biedt wat meer opties. gisteren ging 't alweer iets beter, maar vooral omdat we er zelf voortdurend bovenop zaten en dus steeds vroegen of ze alweer naar de wc moest. ik houd 't verhaal van noah maar in m'n achterhoofd. vandaag is ze naar 't kdv, met luier. ik vind 't nog niet goed genoeg gaan om haar daar ook zonder luier naartoe te sturen. misschien niet zo verstandig, maar we gaan morgen thuis wel weer vol goede moed verder.

randa, succes straks met merlijns knipbeurt. ben benieuwd of hij er nog zo blij mee is als hij de schaar van de kapper ziet. leuk dat 't zo goed gaat met dat kiddy-board.
pi_57124943
Bix, hij is wel vaker geschminkt maar nog nooit zo'n reactie gehad. Waarschijnlijk hebben ze dit keer iets anders gebruikt.
toevoeging: dokter belde en adviseerde het vet te houden en nog even aan te kijken. Het moet vanzelf wegtrekken.

Het zindelijk worden van Morris is ook niet zonder slag of stoot gegaan. Vooral het poepen was een ramp maar gaat nu eindelijk helemaal goed. En hij ' vergeet' nog wel eens naar de wc te gaan als hij moet plassen. Vooral als hij met iets bezig is, dan wil hij zijn spel gewoon niet onderbreken voor zoiets. Maar echt, het gaat steeds beter. De nachten durf ik nog maar even niet aan te denken

[ Bericht 4% gewijzigd door snoopy op 03-03-2008 13:29:57 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 3 maart 2008 @ 14:10:58 #47
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57126236
ik heb pas max zn haar heel kort geknipt. spijt!!! dat langere staat m toch wel lief.. lekker laten groeien dus

ik hoop dat morris zn rode vlek snel wegtrekt! echt lang al, vanaf woensdag
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_57126514
Wij vonden lang haar bij Merlijn ook erg leuk, maar het werkt dus niet voor Merlijn, hij moet het ook leuk vinden. Verder zullen de oma's ook blij zijn want die vinden dat lange haar maar niks. Dat ij graag stekeltjes wil net als pappa zegt genoeg denk ik, dus dan maar een kapper laten komen.

Merlijn vindt de kapper niet erg, gewoon in zijn kinderstoel zitten en geknipt worden. Het enige moment van gegil zal zijn zodra ze voor de tv gaat staan, want dat kan niet. dit is nu de derde keer dat hij wordt geknip en hij blijft ook echt stil zitten, durft zelfs zijn hoofd niet te bewegen. Perfect .

Succes voor de kindjes die zindelijk aan het worden zijn. Merlijn gaf vandaag ook eens aan dat hij een schone broek moest, net voor we de deur uit zouden gaan, knap vond ik dat, want hij geeft dat nooit aan bij mij. Wel op andere plaatsten trouwens. Als hij het vaker aangeeft wil ik het ook gaan proberen om hem dit jaar nog uit de luiers te krijgen.
pi_57129141
Dit jaar nog, tijd zat
Lucas zijn haar is 2 keer heel leuk geknipt. Tweede keer was ik wel 15 euro kwijt, dus derde keer dacht ik het effe makkelijk goedkoop te doen bij ene kapper die het voor 5 euro doet.Knippen is neit gebeurd, wel tondeuse eroverheen, hij was zowat kaal! Dat was in November en het zit nogsteeds vreselijk, maar begint nu pas op een knipbare lengte te komen... Hij is al die lieve krulletjes achter zijn oren kwijt
pi_57130184
De kapster is het vergeten of de afspraak is niet goed gemaakt. Kijken of ik haar straks nog aan haar jas kan trekken. De haartjes zijn nog steeds mooi lang.
pi_57130582
quote:
Op maandag 3 maart 2008 12:59 schreef bixister het volgende:

knor, balen zeg dat ze allebei nog zo weinig zin hebben in 't zelf naar de wc gaan. ik kan me herinneren dat alicia 't toch een tijdje wel goed gedaan heeft?
klopt alicia is half om half zindelijk, zo gaat het dagen goed, zo is het meerdere malen en snachts foute boel. en niemand die er de vinger op kan leggen waarom het zo de ene periode goed gaat en dan weer een tijdje niet (of waarom ze het niet aangeeft/verteld dat het fout gegaan is en het niet vies vindt) zal vast een (hele hele lange) fase zijn. Jayden merkt niet vaak dat hij plast of poept, een hele enkele keer voelt ie het en meld het dan ook en doet het dan op de wc, potje durft ie niet (maar geen luier aandoen gaat gewoon nog niet, dan ligt er overal plas en poep, want spelen met natte kleren gaat prima en is niet vies en met poep kun je heel mooi schrijven )
  maandag 3 maart 2008 @ 19:46:03 #52
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57133655
Léon was ook wel naar de kapper geweest in de tussentijd. (zijn moeder is wel ijdel ) Maar puur om in model te brengen. Sterker nog, hij heeft nu al een vaste kapster.
Gewoon omdat ik verder niemand anders bij die kapsalon 'ons' haar nog toe vertrouw, na wat mislukte hairdo's. Maar 'onze' kapster is gewoon heel goed, vandaar dat we nog steeds daar naartoe gaan. Maar de rest blijft echt van 'ons' haar af.
En ze heeft Léon dus even drastisch aangepakt, een echte vent nu.
zit nu op mijn hotelkamertje en ik ben al een paar daagjes op pad alleen en heb een beetje heimwee. dus vandaar dat ik hem zo ophemel.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 3 maart 2008 @ 22:01:35 #53
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57137313
quote:
Op maandag 3 maart 2008 14:10 schreef pinquit het volgende:
ik heb pas max zn haar heel kort geknipt. spijt!!! dat langere staat m toch wel lief.. lekker laten groeien dus

ik hoop dat morris zn rode vlek snel wegtrekt! echt lang al, vanaf woensdag
Herkenning. Ik heb Juul ook ooit eens een bijzonder onappetijtelijk rattenkoppie geknipt. Maar de vlassen die hij nu heeft, zijn het ook niet. Een een kapper durf ik niet goed. Ik wil het níet kort, maar ook vooral niet te hip. Lastig.

Hier een peutertje met angsten. Voor het eerst. Ik heb met hem te doen. Hij zit zó met zichzelf in de knoop, mijn arme ventje. Bang voor de geluidjes uit de verwarming. Bang om te gaan slapen. "Ik wil niet dood, ik wil niet dood", riep hij laatst in zijn slaap. Zielig, vind ik dat. Zijn levendige fantasie maakt hem een hele reeks imaginaire vrienden. Dat is fijn en grappig! Maar ook creëert het angsten, daar waar eerder alleen maar overmoedigheid en totale openheid was. Het zal er wel bijhoren, maar ik vind het moeilijk. Vooral omdat Juul tegelijkertijd óók de onuitstaanbare puber uithangt de ganse dag. Het is weer slepen geblazen; in de stad, in de dierentuin, in de supermarkt. Yes!!! En dan met een peuter die zich zo slap maakt als een vaatdoek, maar wél 17 kilo weegt, en dus écht niet meer makkelijk over de schouder te leggen is. Ai ai ai. En gillen. Zomaar. De hele boel bij elkaar. Oh, en kort slapen natuurlijk. Vannacht 1 uur, wij. Juul 4, of 5. Hij lag tussen ons in, de hele nacht. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen hem in paniek terug te leggen in zijn eigen bedje. Ik heb zó met hem te doen als hij bang is. Wil hem zó graag troosten dan. Hij is nog zo klein en zo hulpeloos, vind ik op dat soort momenten. En zo vreselijk lief ook! Ik wil hem dan alleen maar knuffelen.

Het is een fase. Toch? Ah? Is het een fase? Please? Laat het alsjeblieft een fase zijn!!!
pi_57137529
Het is vast een fase Renz, als hij 18 is zal hij vast niet meer bang zijn voor geluiden uit de verwarming, niet meer gillen, niet meer opgetild hoeven worden en niet meer tussen jullie inliggen

HIer is de fase om bang te zijn voor dingen ook een tijdje geleden ingetreden. Voor monsters vooral. En ik heb geen idee hoe zo'n klein jongetje daar nou op komt Het zal ongetwijfeld met de leeftijd te maken hebben maar het moet natuurlijk niet gaan overheersen.

Morris gaat zaterdag naar een proefles peuterdans. Ben zo benieuwd of hij het leuk gaat vinden
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 3 maart 2008 @ 23:13:02 #55
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57139514
Ik heb ooit eens gelezen dat als een kind bang is het kan helpen als je meegaat in die fantasie en samen de monsters gaat wegjagen. Helpt misschien niet voor elk kind, maar je kan het altijd proberen...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57139661
Spokenspray is een plantenspuit met héél speciaal water.

Afgelopen weekend heb ik Myrthe opgegeven voor zwemles. Zijn bij jullie die wachtlijsten ook zo vreselijk lang?
pi_57139967
quote:
Op maandag 3 maart 2008 22:09 schreef snoopy het volgende:
Het is vast een fase Renz, als hij 18 is zal hij vast niet meer bang zijn voor geluiden uit de verwarming, niet meer gillen, niet meer opgetild hoeven worden en niet meer tussen jullie inliggen

HIer is de fase om bang te zijn voor dingen ook een tijdje geleden ingetreden. Voor monsters vooral. En ik heb geen idee hoe zo'n klein jongetje daar nou op komt Het zal ongetwijfeld met de leeftijd te maken hebben maar het moet natuurlijk niet gaan overheersen.
Ik kreeg vanavond tijdens Sesamstraat het gevoel dat ze het daar vandaan kregen! Ernie bang in bed voor monsters gevolgd door een superspannend deuntje met iemand die bang in zijn bed ligt te zingen dat spoken niet bestaan en dat je daar dus niet bang voor hoeft te zijn... Huh? Spoken? Wasdatdan? Bang? En monsters zijn dus ook eng?
Gelukkig heb ik een kind die alle 'gevaarlijke' dieren GE-WEL-DIG vindt! En wij kennen alleen leuke monsters (jaaah, ook die van Sesamstraat) koekjesmonster, mama is regelmatig kusjesmonster, Tinka toetjesmonster, etc. Dat scheelt misschien, het woord monster staat hier voor iemand die gek van iets is.
En toch... het was me al een paar keer opgevallen dat Randy niet graag alleen op zijn eigen kamer of onze slaapkamer komt als het geen bedtijd is. Vanavond toen we even met z'n tweeën boven waren, begon hij er zelf over, of ik die kamers niet eng vond. En hij zag ogen op onze slaapkamer, daar begon hij vanmorgen ook al over...
Er wordt trouwens geadviseerd om in die fantasie mee te gaan en de monsters/spoken/krokodillen/weetikveelwat weg te jagen. Omdat je een kind dan laat merken dat je zijn angsten serieus neemt. Aan de ene kant, daar zit wat in... Aan de andere kant; bevestig je dan niet juist dat ze bestaan? Hoe doen jullie dat?
Nah... Texel... je was me voor...
pi_57143212
Wij jagen de monsters hier ook weg. En daar maak ik meestal een grapje van en van te voren vraag ik of het een lief of een stout monster is.
Ik bedenk me nu dat het idd iets van de televisie moet zijn want als Morris tv mag kijken zegt hij: ik wil geen enge monsters zien hoor. En dan zeg ik: nee, ik wil ook geen enge monsters zien!

Ooit gedacht dat ik deze dingen zou doen voor ik kinderen kreeg?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 4 maart 2008 @ 10:18:25 #59
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57144938
Dat wegjagen helpt hier niet. Dat zou het misschien wél doen als het inderdaad over spoken of monsters zou gaan. Maar ook hier worden die juist te gek gevonden. Hoe jaag je een geluidje uit de verwarming weg dat er nu eenmaal is? Ik heb de imaginaire vrienden (Utje en Gredodos) al ingezet om zijn bed te bewaken , heb hem uitgelegd waarom er water door de verwarming stroomt, hem zelf de verwarming aan en uit laten zetten, zodat ie misschien gaat begrijpen hoe dat ding werkt en dat het water dat erin zit echt niet eng is, maar het helpt niets. Nou ja, de fasetheorie dan maar weer.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 10:21:58 #60
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57144986
quote:
Op maandag 3 maart 2008 22:09 schreef snoopy het volgende:

Morris gaat zaterdag naar een proefles peuterdans. Ben zo benieuwd of hij het leuk gaat vinden

Wat leuk Snoop! Waar doe je dat? Een dansschooltje ofzo? Lijkt mij ook leuk voor Juul, zoiets!
pi_57145014
Ik heb gegoogled op 'peuterdans' en 'amsterdam'. Toen vond ik leuke dingen
Het is idd bij een dansschool. Ik ben heel benieuwd.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 4 maart 2008 @ 10:33:39 #62
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57145154
Oh, ik heb het meteen gecheckt en ik ga Juul óók inschrijven denk ik. Het is vanaf 3 hier en begint op 16 april, precies 5 dagen na zijn derde verjaardag. Wat een leuk cadeau is dat!
pi_57145216
kan je hem gelijk een tutuutje kado doen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 4 maart 2008 @ 10:43:09 #64
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57145309
Jaaaaaaa, tóch nog meidengetrut met speldjes, tutuutjes en roze beenwarmertjes.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 11:43:58 #65
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57146407
Hij gaat Snoop! Ik heb hem ingeschreven.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 12:01:02 #66
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57146750
Ja, leuk is dat het renzell. Woensdagochtend, he? Dat kan hier dus niet, heb toevallig dit weekend dat ook gezocht en gecheckt. Jammer dat Maria niet kan.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 4 maart 2008 @ 12:07:48 #67
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57146855
Oh, ja, dat is écht jammer Sugar. Was geinig geweest, als ze samen waren gegaan! Juul gaat naar het kdv op woensdag, maar ik heb kunnen regelen dat hij daar vanaf 11 uur terecht kan. Een halve ochtend en dan gewoon de hele middag dus. Fijn dat dat kon! Ik denk dat Juul het heel leuk zal vinden.
  donderdag 6 maart 2008 @ 09:16:30 #68
45621 Suzanna
Mama van...
pi_57190960
Ik heb even een vraagje...

Noa was tot voor kort helemaal zindelijk... plaste eigenlijk NOOIT in haar broek, we konden korte autoritjes maken en soms langere van een uur en dan was ze nog niet nat. Nu plast ze standaard 2 tot drie keer in haar broek en moet dus alles verschoond worden.

Nou word ik hier flink pissig van omdat ik WEET dat ze het gewoon goed kan... nu heeft ze maar een luier om omdat ik er echt genoeg van heb.

Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Zelf zegt ze dat het niet meer zal gebeuren, is er als het gebeurd niet meer zo ondersteboven van, schrikt niet meer en volgens mij is ze gewoon te lui om naar de wc te gaan als ze moet. Terwijl ze het eerst gewoon altijd (echt altijd, had gewoon GEEN ongelukjes!) goed deed en op tijd ging.

Hoe moet ik nou reageren? Streng zijn? Boos worden? juist extra lief doen? net doen of er niets aan de hand is? Ik snap er echt niks van ...
  donderdag 6 maart 2008 @ 09:25:15 #69
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57191090
Ik zou heel vlug stoppen met pissig erover zijn, Suzanna. Dat is moeilijk denk ik. Maar wel echt proberen, want daar schieten jullie allebei niks mee op en dat voelt ze misschien ook.
Verder denk ik steeds luchtig en zonder oordeel reageren bij een ongelukje en de hemel in prijzen bij een plas op de wc. En regelmatig voorstellen even te gaan plassen?
Succes, lijkt me ook heel vervelend, hoor. Maar echt, probeer niet pissig te zijn, dat zal misschien al helpen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 6 maart 2008 @ 09:32:39 #70
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57191225
Bram heeft dit hetzelfde gehad. Die is toen zeker een half jaar weer terug naar luiers geweest. Ik wist wel dat ie het kon maar hij was gewoon te druk met andere dingen en de wc niet belangrijk genoeg. Uiteindelijk hebben we in (oktober november??) door middel van stickers plakken de WC weer aantrekkelijk gekregen. Backyardigan briefje met 20 plaatsen. Voor elke plas en poep een sticker. Een klein kadootje (een stuiterbal of een stickervel of een spelletje doen) als het vel vol was. Bij 5 volle vellen mocht hij een "groot" kado kiezen. Het was een afstandsbestuurbare dino en die heeft in folie met strikken en ballonnen als lokkertje in de wc gestaan. Vanaf toen was ie "er door" en ook dag en nacht zindelijk. Maar Bram wordt over anderhalve week ook 4, dus het werd tijd zeg maar.

Maar poos worden heeft geen zin. Hoe lastig ook. Misschien helpt het bij haar vaker te sturen. Bij Bram iig niet. Veel succes ermee. Ik heb het ook als zeer lastig ervaren. Nu was ik het alweer bijna vergeten..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_57191379
suzanne geheel herkenbaar hier met alicia precies hetzelfde, van de een op de andere dag was haar zindelijkheid weg en doet ze het de ene dag wel en de andere dag niet meerdere keren gewoon in de broek en in bed, geen idee of het een fase is (as dat een fase is dan duurt ie heel erg lang, want wij worstelen denk ik al een dik jaar - anderhalf daar mee, cb kon er niets mee, ggd kon er niets mee en bij de huisarts ook niets gevonden wat het veroorzaakte (blaasontsteking etc)) we hebben alles geprobeerd, boos worden, negeren, lief doen, kookwekker zetten, gezette tijden drinken en plassen, zorgen dat de ongelukjes vervelender waren dan het spel tussendoor onderbreken voor plassen (door haar helemaal te wassen), overdreven prijzen als het goed ging, stickersysteem etc etc. Maar tot nu toe niet het juiste middel gevonden wat zorgde dat het stopte. Inmiddels heb ik dan ook gewoon maar opgegeven en doe er niets meer mee, niets actief in elk geval. Merk ik dat e nat is (ze zegt het nietzelf en speelt gerust de hele dag door of gaat gerust nat naar bed toe) zeg ik dat ze even schoon moet maken dat dat veel fijner is etc etc. (Ze moet dan zelf wel alles uittrekken en in de was doen en nieuw pakken en aan doen dat ga ik niet meer voor haar doen) snachts idem als ze in d'r bed plast maakt ze mij wakker, ze haalt zelf haar bed af ik gooi er nieuw op en dan hopen we dat het bij 1 ongelukje blijft in de nacht (heb er hier ook nachten tussen zitten dat het 3 keer fout gaat) maar gemiddeld heb ik een onderboekje of 20 in de was zitten in de week en 3 tot 10 bed verschoningen tig maillots en broeken en rokken omdat het gewoon op de een of andere manier niet alle dagen meer goed gaat of zelfs heel vaak op een dag niet goed gaat(en soms heel soms is ze een hele week weer droog)

alicia is op school ook niet alle dagen droog en dat is denk ik wel het meest vervelende kwestie in dit alles (zeker omdat zij natuurlijk bijna 6 is en de rest van de klas het wel kan)
  donderdag 6 maart 2008 @ 09:48:19 #72
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57191496
Sluit me aan bij het hiervoor gezegde.
Léon heeft dat ook eventjes gehad weer. Duurde gelukkig niet lang. Ben er zelf toen weer meer op gaan letten volgens mij. Dus weer heel veel vragen of hij naar de wc moest. Om hem zo weer een beetje op het spoor te brengen zeg maar. Helpen herinneren en de signalen te herkennen voor hemzelf.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 6 maart 2008 @ 09:53:51 #73
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57191589
Ik sluit me bij Sugar aan. Absoluut niet boos worden, en 'gewoon', zonder positieve danwel negatieve aandacht eraan te geven de boel verschonen. En idd juist enthousiast doen als het wel goed gaat.

Ik heb ook weleens gehoord en gelezen om bij een ongelukje kind steevast onder de douche te zetten als je het verschoont. Gewoon warme douche, het is geen straf ofzow. Maar als een kind niet naar de wc gaat omdat het geen zin heeft, wordt het op deze manier onder de douche toch uit zijn/haar spel gehaald. Als het goed is krijgen ze dat wel door, en gaan ze daarna toch maar liever snel naar de wc omdat douchen veel langer duurt voor je weer verder kan spelen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57191646
best fijn trouwens dat er nu weer eens hopelijk veel tips voor bij komen (incl misschien wel de oplossing voor bij ons)
pi_57195039
knorretje wat ontzettend vervelend joh dat 't al zolang duurt. lijkt me echt moeilijk.
  donderdag 6 maart 2008 @ 13:29:37 #76
45621 Suzanna
Mama van...
pi_57195892
Tex, dat douchen zou ik wel een goede tip vinden als ik niet nog twee kleintjes zou hebben. Dus helaas is dat voor mij geen optie...

Maar ik ben het wel met jullie eens dat er niet teveel aandacht aan gegeven moet worden, hoewel dat wel verleidelijk is omdat het erop LIJKT dat ze het expres doet of uit luiheid.
Ik vraag nu ook wat vaker of ze naar de wc moet, maar tot nu toie zegt ze dan elke keer 'nee'. We zien wel hoe het verder gaat. In ieder geval bedankt voor jullie tips en ja, ik ben het ermee eens dat ik er niet pissig om moet worden, dat het dan alleen maar averechts werkt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Knorretje, het lijkt me echt heel vervelend en moeilijk als het zolang duurt als bij jou. Sterkte! Hopelijk zit er idd DE tip bij voor jou. Wie weet...
  donderdag 6 maart 2008 @ 13:46:15 #77
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57196195
Dat kan ik me voorstellen dat dat douchen niet echt een optie is als je nog 2 kids in de buurt hebt. Je moet er wel de tijd en gelegenheid voor hebben natuurlijk. Is het anders niet mogelijk haar te wassen met een washandje ofzow?

Ik las trouwens in een boek van Supernanny dat als een kind expres in haar broek plast, dat je dan wel duidelijk mag/moet maken dat dat niet acceptabel is (haar woorden). Maar dus meer op een kalme en rustige manier.
En dan moet je dus wel vrij zeker zijn dat het expres is, anders wordt het allemaal alleen maar erger.

En niet persé meteen kleren verschonen. Laat dr maar even in dr natte kleren lopen, misschien gaat ze het dan vies vinden.

Owjah en als je ziet dat ze naar de wc moet, maar ze wil niet, gewoon op de wc zetten, en niet wachten tot het te laat is.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57222812
Kim is vandaag voor het eerst naar de peuterspeelzaal geweest. Het ging heel goed!
Ze vond het heel leuk, heeft lekker gespeeld en geknutseld. Niet gehuild. Alleen toen we weg gingen knalde ze keihard tegen een ander kindje aan en viel languit op de grond. Brullen natuurlijk, maar het viel gelukkig mee. Alleen een iets dik bovenlipje.
pi_57240352
Fijn dat Kim het zo leuk vindt! Sneu van d'r lip zeg!

Sara zit echt in de peuterpubertijd. Alles is : ikke doen! Zelluf doen! NEEEEEEEEEEJ
En mega bijdehand

Slapen is ook weer prut, laatste maand wordt ze weer midden in de nacht wakker, en wil ze bij ons in bed verder slapen.

Hoe lukt het jullie om heel consequent te blijven?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57240713
Met het slapen ben ik niet zo heel consequent, maar het is al veel beter geworden sinds ik haar kamer gepimpt heb en ze een nieuw bed heeft. Van 4 nachten per week tussenin slapen naar één nacht in de twee, drie weken. Dus het gaat eigenlijk hartstikke goed. Ik vind het ook niet echt een probleem...

Verder ben ik wel aardig consequent, maar ook heel makkelijk en gezegend met een (vrij) makkelijk kind, dus dat kost ook niet zo heel veel moeite.

Verder is ze gewoon zo lief en gezellig en vrolijk, dat het echt lachen is.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_57241003
Ingrid, fijn dat Kim het zo leuk vond

Morris is vanochtend naar peuterdans geweest en het was geweldig leuk
Hij deed meteen lekker mee en ik schoot gewoon een beetje vol toen ik hem daar zo enthousiast mee zag doen. Lekker mannetje
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 8 maart 2008 @ 12:44:22 #82
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57241138
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:00 schreef Fuente het volgende:
Fijn dat Kim het zo leuk vindt! Sneu van d'r lip zeg!

Sara zit echt in de peuterpubertijd. Alles is : ikke doen! Zelluf doen! NEEEEEEEEEEJ
En mega bijdehand

Slapen is ook weer prut, laatste maand wordt ze weer midden in de nacht wakker, en wil ze bij ons in bed verder slapen.

Hoe lukt het jullie om heel consequent te blijven?
Noah slaapt eigenlijk nooit bij ons in bed, behalve als ie ziek is ofzow. Hij vraagt er ook nooit om, dus dat scheelt Alleen 's ochtends als ie vroeg wakker is komt ie weleens bij ons in bed. Als we hem echt te vroeg wakker vinden, dan sturen we hem gewoon terug in bed... Hij moppert/huilt dan wel een beetje, maar zodra we zn deur dicht doen is het alweer stil. Vanochtend was het 7 uur en dat vond ik ook iets te vroeg (normaal werd ie altijd rond 8 uur/half 9 wakker, laatste tijd is het vaak ineens stuk vroeger). Hij was wel boos dat ie weer terug naar bed moest: "Maar het is al licht! " Ik heb hem al 100 keer proberen uit te leggen dat licht en donker niks zegt over hoe laat het is, maar dat is nog te moeilijk. Ben dus zeer benieuwd hoe het komende zomer gaat...
en ja ik weet, voor sommigen hier is 7 uur uitslapen, dus ik moet eigenlijk niet zeuren
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_57242435
Kan me wel indenken dat je het vroeg vindt Tex

Nou Sara die wordt dus rond een uur of 2 wakker, en dan wil ze bij ons in bed. Omdat we het zo zat zijn om 's nachts de hele nacht naar gegil te luisteren nemen we haar dus maar bij ons in bed (sommigen hier weten vast hoe we ruim een jaar aan het strijden zijn geweest dat ze uberhaupt zou slapen). Maar goed, met haar in bed slapen we eigenlijk ook voor geen meter, want ze gaat natuurlijk over dwars liggen en ze snurkt behoorlijk
We willen er echt vanaf, maar zijn eigenlijk te moe om 's nachts ermee bezig te gaan. Vanmorgen was het pas 6 uur dat ze bij ons in bed kwam, dat vind ik echt geen probleem, maar niet de hele nacht...
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57244242
Tex Hier is 7 uur ook *erg* vroeg hoor. Normaal gesproken staat Tomas rond 8 uur/half 9 op. Na 9 uur noem ik het 'uitslapen'
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zaterdag 8 maart 2008 @ 19:25:23 #85
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_57248679
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:36 schreef snoopy het volgende:
Morris is vanochtend naar peuterdans geweest en het was geweldig leuk
Hij deed meteen lekker mee en ik schoot gewoon een beetje vol toen ik hem daar zo enthousiast mee zag doen. Lekker mannetje
Kai krijgt peuterdans- en muziekles op de kinderopvang. Hij vindt het ook helemaal geweldig. Hij is nu continu bezig met dansen, springen en rondjes draaien. Laatst ben ik op een zondagmiddag met hem naar een rookvrije disco geweest. Meneer ging helemaal uit zijn dak. Hij heeft een uur lang de dansvloer onveilig gemaakt. Geweldig gezicht

Hij is trouwens laatst ook wezen gymmen met zijn vader. Hij vindt het superleuk en het is nog goed voor zijn motoriek ook. Is trouwens ook wel nodig. Lopen en rennen gaat nu goed maar meneer wil nog wel eens over zijn eigen voeten struikelen.

Ik vind het de logica van peutertjes trouwens geweldig. Kai heeft bedacht dat er uit auto's stoom komt en dat de straat daardoor vies wordt en papa moet daarom maar een fiets kopen Tegenwoordig is hij ook helemaal into dinosaurussen. We waren laatst in de boekwinkel en hij heeft een boek over dinosaurussen uitgezocht waar hij eigenlijk nog te klein voor is. Hij is er zo in geinteresseerd dat hij ze nu ook allemaal kan benoemen. "Mama, dit is een tyrannosaurus en dat is een diplodocus en die ene is een stegosaurus en dat is een velociraptor"

Zindelijk worden..........zucht

[ Bericht 8% gewijzigd door m@x op 08-03-2008 19:31:13 ]
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_57248757
Ik stel maar vraag toch maar even hier omdat Mikael qau praten toch een heel stuk voorloopt.
Wat doen jullie met woorden die niet goed uitgesproken worden maar wel zo lief klinken? Mikael zegt bijvoorbeeld tegen kapot boekak of pakok. Ik vind dat wel lief klinken dus laat het maar zo. Zelf blijf ik wel gewoon kapot zeggen uiteraard. En hij zegt tegen pyama pi-a-mi-a. Ook dat klint zo lief. Oh en hij heeft ook niet kiekeboe maar boekakie
Er zijn ook woorden wat raar worden. Zoals kip, daar maakt ie namelijk pik van. Dus dat verbeter ik dan weer wel steeds. En van nul maakt ie lul Hmm wel steeds dezelfde woorden Dat blijf ik dus ook steeds verbeteren.

Moet ik nu die andere woorden die lief klinken ook verbeteren of gewoon zo laten?
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_57249367
http://www.peuteren.nl/peuters/spraak.html

Ik vroeg me dat laatst ook af en vond deze link. Ik had daar wel wat aan.

Ik blijf alle woorden die mijn dochter 'anders' zegt, wel goed zeggen, maar ik corrigeer haar uitspraak niet. Meestal pikt ze vanzelf de correcte uitspraak op. Komt vanzelf goed
Mijn dochter kon ook al vroeg goed praten (itt tot lopen bijvoorbeeld) en nu met 2 jaar praat ze eigenlijk gewoon heel goed. Soms is dat lastig, want mensen denken wel eens dat ze ouder is dan ze is. Dat zul jij met Mika ook wel tegenkomen, denk ik (op meerdere fronten nog waarschijnlijk)
Variety is the spice of life
pi_57249438
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:36 schreef snoopy het volgende:


Morris is vanochtend naar peuterdans geweest en het was geweldig leuk
Hij deed meteen lekker mee en ik schoot gewoon een beetje vol toen ik hem daar zo enthousiast mee zag doen. Lekker mannetje
Hihi, ik heb dat soms ook, gewoon volschieten als je dat kleine mopje ergens ziet lopen of met iets meedoen. Fijn dat hij het leuk vond. Leren ze echt dansjes of zo?

Ingrid, wat fijn dat Kim het leuk vond! Ik wacht ook met smart op een belletje!
Variety is the spice of life
  zaterdag 8 maart 2008 @ 20:00:24 #89
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57249463
Ik deed (en doe) meestal herhalen wat er gezegd wordt, in een iets andere zinsopbouw, en dan natuurlijk met de juiste woorden.

Dus als Mika zegt 'Ik zag een pik" dan zou ik zeggen 'Zag je een kip, Mika? Wat leuk zeg, wat voor kleur had de kip?"
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57249974
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 19:59 schreef nebelung het volgende:

[..]

Hihi, ik heb dat soms ook, gewoon volschieten als je dat kleine mopje ergens ziet lopen of met iets meedoen. Fijn dat hij het leuk vond. Leren ze echt dansjes of zo?
Dat nog niet echt hoor.
Dit staat op hun site:
quote:
Kinderdansles

De allerkleinsten maken spelenderwijs kennis met beweging en muziek. Door middel van verhalen, liedjes en eenvoudige dansopdrachten ontdekken ze zichzelf en elkaar. Naarmate de kinderen ouder worden oefenen we steeds meer met coördinatie en balans. De opdrachten worden uitdagender en de kinderen worden zich bewust van ritme en muzikaliteit. We besteden aandacht aan een basistechnieken, goede lichaamshouding en maken kennis met verschillende dansvormen. Fantasie en vrij bewegen zijn steeds een belangrijk onderdeel van de les.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_57250242
Oh dat klinkt echt superleuk
Variety is the spice of life
  zaterdag 8 maart 2008 @ 20:36:01 #92
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57250334
Tex; hier precies hetzelfde!!! Julius wordt 'normaal' tussen half acht en half negen wakker, maar de laatste tijd heeft ie weer een periode van vroeger. Eerst was het zelfs zes uur, kwart over zes, nu gelukkig weer zeven uur, kwart over zeven. Volgens mij heeft het toch met het eerder licht worden te maken. En het daaraan moeten wennen. Denk je ook niet? In de herfst gaat Juul namelijk altijd met de week langer uitslapen. Heerlijk vind ik dat! En groeistuipen/dipjes. Daar lijkt het hier ook altijd aan gerelateerd te zijn. Maar ik mis mijn acht uur half negen wel hoor, moet ik zeggen! Sorry vroege vogeltjes.

Snoop, wat leuk dat peuterdans een succes was!!! Ik weet nu al dat ik moet huilen als ik Julius in zo'n klasje bezig zie.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 22:08:18 #93
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57252064
M@x, dinosaurussen zijn hier ook zwaar favoriet. Bij het kruidvat hadden ze laatst van die prachtige avonturenboeken over piraten en dinosaurussen. Dikke hit.
En ik vind het ook wel stoer als Léon in gezelschap ineens zegt: "Mama, waar is mijn triceratops?"
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_57252160
tsja, die specialistische kennis kan ook lastig zijn. laatst hadden we hier een vriendje van Piet te spelen die ook alles weet van dinosaurussen. op een gegeven moment waren ze wat uitgespeeld en stelde ik voor om een paar leuke kleurplaten voor ze op te zoeken, over dino's. OK, vriendje K moest en zou dan wel een Trodon-kleurplaat. nou, dat was even zoeken! Toen ik er eindelijk een gevonden had was dat volgens hem niet een echte Trodon. met veel moeite heb ik er toen toch maar wat andere dino-kleurplaten 'doorgedouwd'.

snoop, wat leuk dat peuterdansen!
  zaterdag 8 maart 2008 @ 22:33:17 #95
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57252508
* dutchie noteert: dino-kleurplaten updaten.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 22:34:40 #96
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_57252538
Ik haat vriendjes of vriendinnetjes
pi_57252575
Volgende keer stuur je dat vriendje gewoon lekker door naar M@x
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:08:51 #98
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57253166
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 19:29 schreef MeNicole het volgende:
Ik stel maar vraag toch maar even hier omdat Mikael qau praten toch een heel stuk voorloopt.
Wat doen jullie met woorden die niet goed uitgesproken worden maar wel zo lief klinken? Mikael zegt bijvoorbeeld tegen kapot boekak of pakok. Ik vind dat wel lief klinken dus laat het maar zo. Zelf blijf ik wel gewoon kapot zeggen uiteraard. En hij zegt tegen pyama pi-a-mi-a. Ook dat klint zo lief. Oh en hij heeft ook niet kiekeboe maar boekakie
Er zijn ook woorden wat raar worden. Zoals kip, daar maakt ie namelijk pik van. Dus dat verbeter ik dan weer wel steeds. En van nul maakt ie lul Hmm wel steeds dezelfde woorden Dat blijf ik dus ook steeds verbeteren.

Moet ik nu die andere woorden die lief klinken ook verbeteren of gewoon zo laten?
Noah heeft dat ook met bepaalde woorden, en bij sommige laat ik dat gewoon zo, én gebruik ik zelf ook dat woord Mijn vader noemt ie bijv Poepa, en dat vind ik zo leuk dat ik dat er gewoon wil in houden. De vader van Micha, die we niet vaak zien, noemt ie inmiddels wel gewoon opa. Zijn piemel noemt ie piepon, en dat hou ik er ook in.
Over het algemeen 'verbeter' ik hem ook door op hem te reageren met een zin met datzelfde woord maar dan dat woord goed te gebruiken. Wat ET ook zegt dus. Maar deze paar woorden dus niet. Toevallig gebruikte hij vandaag nog het woord 'gekoopt' tegen Micha, en Micha antwoorde een zin met dan gewoon het goede 'gekocht' en toen werd ie verbeterd door Noah dat het toch echt 'gekoopt' was Wijsneusje
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:12:16 #99
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57253233
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 20:36 schreef renzell het volgende:
Tex; hier precies hetzelfde!!! Julius wordt 'normaal' tussen half acht en half negen wakker, maar de laatste tijd heeft ie weer een periode van vroeger. Eerst was het zelfs zes uur, kwart over zes, nu gelukkig weer zeven uur, kwart over zeven. Volgens mij heeft het toch met het eerder licht worden te maken. En het daaraan moeten wennen. Denk je ook niet? In de herfst gaat Juul namelijk altijd met de week langer uitslapen. Heerlijk vind ik dat! En groeistuipen/dipjes. Daar lijkt het hier ook altijd aan gerelateerd te zijn. Maar ik mis mijn acht uur half negen wel hoor, moet ik zeggen! Sorry vroege vogeltjes.
Ik heb geen idee eigenlijk, of dat hier met dat vroeger licht worden te maken heeft. Het wordt nu rond 7 uur licht merkte ik van de week, en dat eerder wakker worden is toch al een aantal maanden zo. Idd hier ook nog vroeger geweest, half 7 of nog vroeger. Een paar maanden terug was het toen toch echt nog donker om die tijd. Maar ja, ik hoop wel dat het echt went idd, want anders is ie straks om 5 uur al wakker Als het zo is dan heb je weinig keus denk ik (want dat terug naar bed sturen werkt ook maar max een half uurtje ofzow) maar ik zou dat toch echt niet lang volhouden denk ik....
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:24:07 #100
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_57253485
Ik moest even terug kijken om te zien hoe oud Noah nu is, maar op deze leeftijd kun je heel prima een lampje met tijdklok introduceren Tex. Als het lampje aangaat mag je uit bed. De tijd van het lampje is uiteraard aan jullie
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:28:39 #101
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57253561
Wij zijn vorig jaar ook rond deze tijd begonnen met lampje met tijdklok.
Saskia ging ook met het licht mee slapen en werd dus ook steeds vroeger wakker.

Hier is het alleen andersom: als het lampje uit gaat mag je uit bed
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:32:01 #102
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_57253649
Hier is het, "Als het lampje aangaat mag je gaan spelen, als het lampje uitgaat mag je naar ons toe komen."

Scheelt weer een half uurtje in het weekend .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:37:08 #103
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57253780
Ik had die tip al eerder gelezen ook onthouden. De reden dat ik dat nog niet eerder geprobeerd heb, is dat de tijden dat ie wakker wordt nu heel verschillend zijn. De ene keer is het half 7, de andere keer 8 uur. Nu ben ik bang dat als we zo'n tijdschakelaar gebruiken hij daar wakker van wordt, of als ie half wakker wordt en dat lampje ziet hij meteen uit bed komt. Terwijl zonder dat lampje hij misschien nog wel langer had geslapen of gewoon rustig wakker was geworden in bed.
Het is echt een hele domme reden eigenlijk

Spelen op z'n kamer wil ie dan niet meestal. Vaak helemaal niet, soms houdt ie het nog net 5 minuten vol. Misschien moeten we gewoon sowieso vaker op zn kamer spelen, want daar spelen we eigenlijk nooit. En niet meer tv kijken in bed, want dat is blijkbaar veel leuker dan alleen op je kamer spelen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:37:21 #104
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57253784
ah kijk.. meteen een dubbele wektijd

Het lampje is hier ook meteen nachtlampje, vandaar dat die de hele nacht brandt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 9 maart 2008 @ 08:48:53 #105
105850 Fuente
mamamuts
pi_57257921
Zo' n lampje lijkt me handig, maar ik denk dat Sara er nog iets te klein voor is.
Vanmorgen werd ze pas om 7:45 wakker, in haar eigen bedje

Ik verbaas me trouwens over hoe snel en goed ze ineens praat.
Zo weet ze het meervoud van bijna alles, als ze 2 kippen op tv ziet, zegt ze ook 2 kippen. Ze zegt netjes dankjewel alsje haar met iets helpt. Als een van de katten iets doet wat niet mag, komt er een heel eigenwijs : dat doen we niet he?
Echt heerlijk, dat geklets de hele dag
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 9 maart 2008 @ 09:07:36 #106
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57257994
Leuk hè Fuente! Bij Juul was het afgelopen jaar ook een ware taalexplosie. Toen hij net 2 werd, zei hij nog heel wenig eigenlijk, en nu hij bijna 3 is kletst hij de hele dag de oren van je kop. Ongelooflijk toch hè, hoe snel dat gaat!
  zondag 9 maart 2008 @ 09:24:37 #107
105850 Fuente
mamamuts
pi_57258084
Ja, zo echt ineens! Voor mijn gevoel dan. Zo hard ineens!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57258476
Amber is ineens al weer 2 nachten rond 4/5 uur wakker. Dan hoor ik haar deur open gaan en staat ze bij ons aan bed. De 1e keer heb ik haar even in bed genomen en daarna weer teru gin haar eigen bed gelegd en toen sliep ze tot 8.00 uur. Afgelopen nacht heb ik ahar meteen weer terug in bed gelegd en toen heeft ze alelen maar liggenkletsen... Uiteindelijk stond ze weer om half 7 aan ons bed....

Moest vanmorgen wel lachen. Michel had ontbijt gemaakt met eitjes. Amber heeft het eitje van mIchel gepeld maar toen ze een hap nam spuugde ze het ei gelijk weer uit.. bah zei ze, lust niet ei.. vies...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_57258628
Merlijn begint ook steeds beter te praten . Namen weet hij vaak heel goed en kent ook wel veel woordjes, jammer dat het vooral nog zijn eigen taaltje is. Mijn neefje van 7 vindt het ook heel jammer dat hij Merlijn niet kan verstaan, zijn nichtje (1 jaar ouder dan Merlijn) verstaat hij wel goed. Ik zei al dat komt nog wel.
Hier verdwijnt nu eindelijk maatje 80 uit de kast, want dat pas veelal echt niet meer. Maat 86 broeken zitten nu perfect in de lengte. Pfff en 92 is hem nog veels te groot, maar daar zal hij ook wel zo in passen.
  zondag 9 maart 2008 @ 10:41:30 #110
105850 Fuente
mamamuts
pi_57258664
Merlijn is nog best klein dan he? Sara groeit nu echt uit maat 92, heb gister weer d'r halve kledingkast kunnen uitruimen.

Sara vindt kusjes krijgen vies tegenwoordig: niet doen mama, is vies! zegt ze dan
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57258707
Amber begint ook uit maatje 92 te groeien. Broeken zijn nog wel 92 maar truitjes heeft ze al in maat 98...

Amber is juist heel erg into de kusjes

En kletsen gaat hier heel goed eigenlijk. 9 van de 10 keer kan ik verstaan wat ze zegt. Ze maakt hele zinnen van 5/6/7 woorden. Ze voert hele telefoongesprekken met mijn moeder
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 9 maart 2008 @ 10:52:32 #112
105850 Fuente
mamamuts
pi_57258777
Leuk he Vicky! Dat geklets de hele dag Sara wil altijd wel knuffelen, maar kusjes maar af en toe. Wel als 1 van ons even weggaat of als ze naar bed gaat, dan krijgen we wel kusjes
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57259485
Merlijn is vrij klein ja, was de laatste keer meten CB volgens mij pas 85 cm. Was eind januari met 25 maanden. Wij zijn zelf ook niet heel erg groot, Ik ben 1.70 en mijn man zit volgens mij op 1.75.

Merlijn vind kusjes geven en krijgen ook geweldig, van zijn zusje moet hij per sé een kusje hebben voor het slapen gaan. Mijn vader moet hij altijd een handje geven als hij gaat, en daar heeft hij geen moeite mee, gaat hij ook voor terug als hij het vergeten is.
  zondag 9 maart 2008 @ 12:10:04 #114
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57259824
quote:
Op zondag 9 maart 2008 10:41 schreef Fuente het volgende:
Merlijn is nog best klein dan he? Sara groeit nu echt uit maat 92, heb gister weer d'r halve kledingkast kunnen uitruimen.

Sara vindt kusjes krijgen vies tegenwoordig: niet doen mama, is vies! zegt ze dan
Of Sara (en Amber) is best groot Noah is ook nog niet zo heel lang uit maat 92... Heb een paar weken geleden zijn kast uitgemest. Hij heeft nu echt maat 98 en soms 104 maar dat zit meestal nog wel ruim.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 9 maart 2008 @ 12:40:01 #115
105850 Fuente
mamamuts
pi_57260293
Sara is best groot ja, die heeft een enorme groeispurt gemaakt het laatste half jaar. Daarvoor was ze altijd gemiddeld. Ik ben benieuwd wanneer we weer naar het cb moeten, weet ik iig de exacte gegevens weer eens!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 9 maart 2008 @ 12:50:37 #116
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_57260471
Noah is qua lengte ongeveer gemiddeld, en qua gewicht zit ie tegen de onderlijn. Althans, de laatste keer dat we op het cb waren.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 9 maart 2008 @ 14:38:43 #117
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57262668
hier 80/86 om het maar in balans te houden klein bollig dupke al is het merendeels 86 nu, shirtjes vind ik mooier als ze wat los zitten dus das 86/92 maar met opgerolde mouwtjes wel, broekjes moet ze qua lengte 86 hebben, maar draagt ze vaak nog 80, zijn de pijpjes wel kort , maar 86 gaat vaak zo flobberen , en lelijk bij het kruis zitten.

Arwen kan in de maneschijn meezingen

inne manesijn inne manesijn,
kom op tap kosijn,
maar magge niet magge niet,
so fofel en so vis
so soessiepoetsen poets
isse 1 isse 2
dikke tanne kee
hecht kom
wieje om

inclusief de bewegingen

en fuente ik denk dat sara best wijs genoeg is om met zo';n lampje te proberen hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 9 maart 2008 @ 15:19:47 #118
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57263544
Wat een verschil toch tussen die kindjes. Ongelooflijk! Juul is echt een soort reus volgens mij. Die draagt truitjes maat 104 of 110. Broeken kleiner hoor. Meestal 98, soms104. Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe lang hij inmiddels is en wat ie weegt. Het is alweer bijna een jaar geleden dat we naar het cb geweest zijn. Binnenkort waarschijnlijk een oproep voor de driejarigen check-up. Ja ja, de verjaardag zit er al weer aan te komen.
  zondag 9 maart 2008 @ 15:22:59 #119
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57263616
Wat knap trouwens van Arwen Evenstar!
pi_57268198
Wat knap Evenstar! Kim begint er nu mee, ook met de gebaren. Ze wil absoluut niet meewerken met verschonen. Wat nu helpt is, dat ze als ze meewerkt, we daarna in de maneschijn gaan zingen. Is ze gek op!
Kim heeft van broek maat 86 en shirt meestal 92. Vaak met mouwen opgerold.
pi_57268775
Amber woog vorige keer 13,7 kg en is 90 cm.

Het gaat heir echt goed met potjestraining. Amber poept en plast eigenlijk de heel dag door op het potje behalve als we niet thuis zijn. Maar 9 van de 10 keer is ze dan ook droog.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_57275842
quote:
Op zondag 9 maart 2008 15:19 schreef renzell het volgende:
Wat een verschil toch tussen die kindjes. Ongelooflijk! Juul is echt een soort reus volgens mij. Die draagt truitjes maat 104 of 110. Broeken kleiner hoor. Meestal 98, soms104. Ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe lang hij inmiddels is en wat ie weegt.
In dat geval hebben we hier ook een reusje, maar volgens mij zijn die maten vrij normaal voor deze leeftijd, toch? (ik vergelijk niet zo vaak ) Tomas zit ook in 104/110 nu, vooral vanwege de lengte. Broeken ook maat 104, maar dan wel met een riem of verstelbaar elastiek. Voor z'n taille kan hij nog prima in 92 of 98 maar voor de lengte moet 104 echt. De laatste keer dat hij gewogen en gemeten is op het CB (2 maanden terug) was bij 15 kg en 97.2 cm.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_57275875
Vicky: wat fijn dat Amber het zo goed doet met de potjestraining!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 10 maart 2008 @ 08:45:03 #124
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57278074
quote:
Op maandag 10 maart 2008 00:36 schreef TearSong het volgende:

[..]

In dat geval hebben we hier ook een reusje, maar volgens mij zijn die maten vrij normaal voor deze leeftijd, toch? (ik vergelijk niet zo vaak ) Tomas zit ook in 104/110 nu, vooral vanwege de lengte. Broeken ook maat 104, maar dan wel met een riem of verstelbaar elastiek. Voor z'n taille kan hij nog prima in 92 of 98 maar voor de lengte moet 104 echt. De laatste keer dat hij gewogen en gemeten is op het CB (2 maanden terug) was bij 15 kg en 97.2 cm.
Het ís volgens mij ook vrij normaal Tearsong, maar ik zie toch heel vaak kindjes om me heen die (veel) ouder zijn dan Juul, maar ook veeeeeeeeeeeeeel kleiner.
  maandag 10 maart 2008 @ 14:56:28 #125
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57284434
Ben vanmorgen voor het laatst met Léon naar het cb geweest. Toch wel gek hoor.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_57337960
evenstar, hoe gaat 't nu met de 'provocatie'?
  woensdag 12 maart 2008 @ 22:27:12 #127
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_57338140
quote:
Op maandag 10 maart 2008 14:56 schreef dutchie het volgende:
Ben vanmorgen voor het laatst met Léon naar het cb geweest. Toch wel gek hoor.
Mag over een maandje met Zoë, hoe was het gegaan?
  donderdag 13 maart 2008 @ 18:03:27 #128
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57356090
laatste keer cb.. vinden jullie dat niet raar ?

Bix, ze heeft nooit pijn echt aangegeven dus dat is gewoon lastig om te bepalen bij haar.
Afgelopen maandag bespreking gehad met de kinderarts, ze was van de poepmedicatie af, maar sinds de glutenbelasting is dat dus gewoon weer hopeloos, nu ook weer zondag echt vieze slappe onwijs stinkende ontlasting en sindsdien weer niet gepoept, en dat is voor haar nu vrij normaal, terwijl de kinderarts wil dat ze dus elke dag poept, dus krijgt weer 3 maal daags volle mep medicatie ervoor en hopen dat het dan op gang blijft komen.
Ook is ze hangeriger slaapt ze wat meer, en heeft ze echt haar buien, die beduidend anders zijn als dwarse peuterbuien.
alles bij elkaar vond de arts dit wel verontrustend, en moeten we over 2 ( inmiddels anderhalve week) bloed laten prikken op bepaalde waardes ivm verdenking coeliakie, over 4 weekjes de uitslag.
we krijgen bijlange na niet genoeg poeder binnen ook, ze merkt het gewoon of ze nou wel of niet ziet ze weet dondersgoed dat het voor haar iets doet wat ze niet fijn vind. dus moet nu dosis per week verhogen en dus met wat water aanmaken en zo dus naar binnenwerken arm schaapje maar anders een vertekend beeld en dat willen we niet.

Blijft spannend dus lief dat je er naar vraagt

tearsong qua maat zit mijn neefje daar ook in okt 2005,
vraagje ben gewoon even nieuwschierig, is er nog iets merkbaar dat hij te vroeg geboren was? of is daar totaal niets meer van te merken ??

en ik vraag me ook af hoe het met Kady is

en met de rest natuurlijk ook
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 13 maart 2008 @ 19:29:34 #129
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57357963
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 22:27 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Mag over een maandje met Zoë, hoe was het gegaan?
Goed, moest een paar testjes doen en dat ging allemaal prima. Maar het is echt een afrondend bezoek en dat is wel een beetje raar. Nu is hij officieel echt geen peuter meer. Echte kleuter die binnenkort naar school gaat. Geen kick gegeven trouwens tijdens het prikken, echt stoer!

Ja Evenstar, raar dus.

Léon is dus super geinteresseerd in muziek maken en ik weet niet zo goed hoe ik dit verder kan stimuleren. Muziek op schoot, daar is hij wat oud voor volgens mij. Maar muziekles weer te klein. Ideëen?

[ Bericht 20% gewijzigd door dutchie op 13-03-2008 19:53:10 ]
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_57358886
Bij de muziekschool hier in de buurt hebben ze muzieklessen voor elke leeftijd. Heb je al op de site van de plaatselijke muziekschool gekeken?

Ik vond dit voor kinderen uit groep 1 en 2:
De sterren van de hemel
quote:
Kleuterblokjes

Muziek staat niet op zichzelf. Kijk maar naar kleuters. Zij combineren bijna als vanzelf alle creatieve disciplines met elkaar. Ze storten zich even lief en met evenveel overgave op zingen en dansen als op schilderen en toneel. Spelen! Dat is het belangrijkste. De sterren van de hemel. Vandaar dat Muziekschool Amsterdam op de zaterdagochtenden telkens vanuit een andere invalshoek vijf ‘kleuterblokjes’ aanbiedt. Dit jaar is het thema ‘sprookjes’.
• Muziek & Geluid, toveren met muziek
Wil je worden betoverd door geluid? De geluidentovenaar komt eraan!
• Muziek & Dans, ik vlieg, ik verdwijn, ik stamp, ik groei
Muziek is tovenarij, met het goede tempo en de juiste ritmes zorg je ervoor dat je alles kunt: met je armen, je grote teen en je hele lijf.
• Muziek & Beeldend, kleuren in klank
We gaan toveren met verf: verf mengen, stempelen en er zijn natuurlijk toverkrijtjes. Als je kunstwerk af is, toveren we er een partituur van!
• Muziek & Taal, sprokkelen met spreuken
Simsalabim en toverinkt. Maak je eigen toverspreuk en tover zo een nieuw liedje. Tover een oud sprookje in een nieuw jasje.
• Muziek & Theater, Hocus Pocus
Heksenmuziek, tovenaarsgeluiden. Ben je een reus of een kabouter? Wie wil je zijn en hoe laat je dat zien? We toveren de sfeer die bij je past!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 13 maart 2008 @ 20:17:45 #131
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_57359220
Oe, dat ik binnenkort weer met Amber naar het cb moest, wist ik, maar ik had me nog niet gerealiseerd dat het dan ook de laatste keer zou zijn. Ik vind het nu al raar, kan je nagaan
Ik ben er ook bijna van ontroerd (als in: ze is al zo groot dat ze niet meer naar het cb hoeft....)

Snoop, dat klinkt leuk van de muziekschool! Ik ga hier in de buurt ook eens kijken
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 13 maart 2008 @ 20:22:26 #132
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57359356
Snoopy klinkt goed. Ik dacht dat ze dan ook echt al moesten kiezen voor iets en echt op les zouden gaan. Wat weet ik er nou van?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_57359884
Ik ontdek trouwens nog veel meer cursussen voor kinderen van 4 en 5 jaar. Echt leuk!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 13 maart 2008 @ 21:10:09 #134
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57360451
Dan is het wel weer een nadeel dat in een deurp wonen. Pas iets met muziek vanaf groep 4.
Echt jammer zeg.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 maart 2008 @ 21:30:22 #135
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57360977
quote:
Op maandag 10 maart 2008 08:45 schreef renzell het volgende:

[..]

Het ís volgens mij ook vrij normaal Tearsong, maar ik zie toch heel vaak kindjes om me heen die (veel) ouder zijn dan Juul, maar ook veeeeeeeeeeeeeel kleiner.
*meldt... Isa wordt 4 in juli, is 98 centimeter en 15,5 kilo. Ze zit dus ook in maat 98 op het moment
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_57362225
Kim begint nu wel door te krijgen dat ze aandrang krijgt.
Vanmorgen ging ik de luier verschonen, op ons bed. Luier af, ik wilde de schone pakken, hoor ik "mama, plassen," Ik draai me snel om en hoor ohoh plasssst. Zo zielig dat koppie. Ze was helemaal overstuur. Heb gezegd dat het niet erg is. En goed dat ze me waarschuwde. Misschien toch maar potje mee naar boven.

En Kim vind verven maar vies hoorde ik gisteren van de juf. Herkenbaar?
pi_57363420
Hmm ja Tomas had een periode waarin hij dat ook vies vond Ingrid. En in de zandbak spelen was ook niets want dan kreeg hij zand op z'n handen en dat moest er dan snel afgehaald worden. Is geloof ik nu wel over
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  vrijdag 14 maart 2008 @ 09:56:45 #138
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57368987
jep hier is verven ook echt iets-wat-je-gewoon-niet-doet want daar krijg je vieze handjes van
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Licht Ontvlambaar zaterdag 15 maart 2008 @ 21:37:11 #139
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57402468
Isa is verdrietig... We hebben vandaag papa naar het vliegveld gebracht, hij gaat voor vijf dagen naar Dubai. Isa wilde ook mee of als dat niet ging, dan moest papa maar hier blijven
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_57403398
Agossie Isa toch! Wat lief zeg!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 16 maart 2008 @ 07:09:20 #141
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_57408599
Heel lief inderdaad.

Jolie en ik hebben elkaar deze week bijna niet gezien. Ik vond het niet zo leuk en maakte me best zorgen. Jolie vond het in eerste instantie ook niet zo leuk maar ze heeft zich goed gered en het ook heel leuk gehad. Ik vind het echt zo knap van haar dat ze zich zo vaak door andere mensen naar bed laat brengen, uit logeren gaat enzovoorts. Ik vraag me weleens af hoe we dit hadden kunnen redden als ik een andere kindje had.
pi_57411831
Sinds vanochtend stikt het hier van de waterpokken. Ik vind het er echt enorm zielig uit zien.
Ze zeiden op het kinderdagverblijf dat ze gewoon mocht komen mits ze niet ziek was of open wondjes in haar gezicht had van het krabben oid.
Nu heeft ze er twee open gekrabt onbewust, kan ik haar dinsdag wel wegbrengen? Wat denken jullie? Of is het tegen die tijd alweer minder?
Whoop whoop, politie.
  zondag 16 maart 2008 @ 15:26:18 #143
56471 pinquit
oh my lama!
pi_57413449
ik zou haar lekker thuis laten
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_57454341
Merlijn slaapt al sinds december in een groot bed, eerst met bedhekje, maar die is er nu ook vanaf. Hij doet het goed ons ventje. sinds het weekend slaapt hij dus zonder bedhekje en is nog niet uit bed gevallen. Knap.

Praten gaat steeds beter, heerlijk om te horen. Ook als hij Hou op tegen mij zegt omdat ik gek aan het doen ben. Het gaat nu wel rap zeg.
  donderdag 20 maart 2008 @ 17:38:23 #145
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_57504164
Ik heb echt nul tijd deze maand maar ik wil even laten weten dat ik zo blij ben met mijn grote dochter. Wat is zo'n kind leuk!
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:02:15 #146
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57505576
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 17:38 schreef Luchtbel het volgende:
Ik heb echt nul tijd deze maand maar ik wil even laten weten dat ik zo blij ben met mijn grote dochter. Wat is zo'n kind leuk!
Zo'n post vind ik lief.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 20 maart 2008 @ 19:16:51 #147
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57505877
Mijn dochter is ook groot, maar ook behoorlijk kattig en bozig. Andere kindjes moesten het vandaag ineens flink bezuren bij d'r. Niet leuk.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:34:54 #148
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57507773
Hè, lieve Sugar! Da's vast óók weer een fase hoor! Denk ik echt!

Ik werd zojuist gebeld door de moeder van Sibo, een jongetje op het kinderdagverblijf. Sibo wordt volgende week 3 en Julius heeft zijn eerste uitnodiging voor een kinderfeestje te pakken! Ik vind het zó leuk! En ik ben ook trots. Belachelijk gewoon. Julius en Juul (een meisje van het kdv) heeft Sibo uitgenodigd. Verder niemand uit die groep. Juul heeft dus een vriendje daar, blijkbaar. Dat vind ik écht leuk en fijn! Ze gaan eerst cakejes versieren en dan op het grote springkussen in de tuin, van 14.00 tot 16.00uur. Kuikentjes.
  donderdag 20 maart 2008 @ 20:38:04 #149
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_57507843
O Sugar, bij jullie ook al?
Ik had altijd het idee dat Maria zo'n ontzettende lieverd was en als ik dan soms naar mijn draakje kijk was ik wel eens een beetje jaloers. Maar kennelijk is het dus echt zo dat ze er allemaal een keer last van krijgen.
Léon heeft van die momenten dat hij echt heel boos doet en vooral zijn broertje moet het dan ontgelden. Die gilt dan weer: "Duweuh, duweuh! " En het feest is weer compleet.
Ik probeer nog steeds die buien om te draaien, maar heb er inmiddels een dagtaak aan. Volgens mij komt het ook omdat ze zich gewoon vervelen. Te weinig uitdaging. Rijp voor school zeg maar.
Want de ouders die ik spreek hierover met wat oudere kinderen herkennen het en stellen me gerust dat het beter wordt als ze naar school gaan.
Het aftellen is begonnen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_57508079
Sugar, vast een fase joh! Saartje kan ook zo onwijs kattig doen soms. Ze komt dan thuis met uitspraken als : ikke mag niet slaan he?
Dus dan heeft ze op het kdv iemand gemept..:(

Wat onwijs gaaf Renz! En wat spannend ook trouwens

Dutchie, kan me indenken dat dat soms ook echt vermoeiend is zeg!

Hier gaat alles z;n gangetje. Sara babbelt de hele dag. Slapen gaat moeizaam de laatste 2 maanden, 9 van de 10 keer eindigt ze bij ons in bed en we zijn gewoon te moe om de discussie aan te gaan, dus dan slaapt ze de rest van de nacht bij ons. Tel daarbij op dat ze heel erg benauwd is en soms zo hoest dat ze moet spugen, en het feest is compleet ;s nachts. We hebben gisteren in overleg met de huisarts de dosis ventolin verhoogd naar 3 keer puffen per dag en extra als nodig is. Hopen dat ;t helpt want de nachten zijn lang zo! Zeker voor Sara zelf.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57510649
wat stoer, julius naar een echt verjaardagspartijtje. met springkussen nog wel! alvast heel veel plezier gewenst!

sugar & dutch, dat katterige hoort er volgens mij ook echt wel heel erg bij hoor, en is inderdaad gelukkig ook wel weer van voorbijgaande aard. liefst zetten ze de hele wereld naar hun hand maar ze moeten toch ergens leren dat dat niet altijd kan. aan ons de twijfelachtige eer om ze op hun weg-door-frustratieland te begeleiden.
pi_57510857
Kim was vandaag de dramaqueen technieken aan het oefenen. Inclusief over de grond rollen, gillen en slaan. Alleen maar omdat ze niet een hele koektrommel vol "klaasjes" (mini paashaasjes) mocht hebben.
En ze zei nog ikkkke mag nikkkks. Het was een grappig gezicht, ik kon met moeite mn lachen inhouden.
Aan de andere kant was ze heel aanhankelijk. Veel knuffelen en kusjes geven.
pi_57514487
Merlijn gaat binnekort over op het KDV. Nu zit hij nog in de 0-2 groep en nu er plaats is gaat hij naar de 2-4 jaar groep. Jeeh hij wordt al groot. Als ik weer ga werken mag hij over. Het oefenen gaat goed daar, als hij een enkel ochtendje mag gaan oefenen. Dat worden binnekort cadeautjes maken als afscheid.
pi_57534794
Wij kregen gisteren een brief waarin stond dat Morris is geplaatst op de school van onze keuze. Ik ben helemaal blij En 17 april is er een kennismakingsochtend voor de ouders.

Ik zei net tegen Morris: als je 4 bent ga je naar school.
Morris: maar nu ben ik nog half 3 hè?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 22 maart 2008 @ 07:49:25 #155
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_57534802
Morris
Fijn dat hij op de school van je keuze kan, Snoopy
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_57590497
Snoopy: fijn dat Morris idd. naar de school van jullie keuze kan!

Renzell: een echt verjaardagsfeestje, wat lief
Ik heb dus ook echt geen idee of Tomas vriendjes heeft op de PSZ Hij is nooit zo spraakzaam over het hele PSZ-gebeuren dus ik hoor alleen wat van de juffen.

Randa: gaat hard zeg...heb je al enig idee wat je gaat maken voor het afscheid?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 25 maart 2008 @ 07:06:33 #157
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_57592879
Inderdaad fijn, Snoop. Hoef je gelukkig niet meer over na te denken. Ik ben blij dat het bij ons nu ook allemaal geregeld is en goed zit enzo.

Jolie en ik hebben zondag voor het eerst een stukje gefietst samen. Als in met Jolie ook op de straat en ik ook op een fiets. er was natuurlijk bijna niemand op straat verder dus ik durfde het wel aan. Maar pfffff wat is dat eng zeg en Jolie zat me maar trots aan te kijken waardoor ze steeds verder mijn kant op kwam. Het ging best wel goed uiteindelijk maar spannend vonden we het allebei echt. Het heeft d'r wel echt een boost gegeven geloof ik want gister heeft ze nog een tijdje op de stoep gefietst zelf en het ging echt ineens veel beter. En ze zong er heel hard bij. 'Dat is een goed teken, fietsen is vrij zijn.' Dat zei de bejaarde buurman, die gister in zijn tuin aan het werk was en maar enthousiast bleef zwaaien terwijl Jolietje voorbij kwam. Ongeveer 200 keer
pi_57592889
Kleine meisjes worden groot
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_57593000
Hier schrijven ze toch wel heel vaak in het schriftje dat over en weer gaat met wie Merlijn speelt. Er komen dan ook vaak dezelfde namen voor. Er schijnt ook gewoon een groepje te zijn van 4 jongens die veel met elkaar op trekken en graag de boel op stelten zetten. Samen met een vriendje heeft Merlijn ook al regelmatig straf gehad. Gelukkig blijft het groepje ook een beetje bijelkaar op het KDV al is er al een jongen van overgegaan maar ze komen elkaar wel weer tegen.

Paaseieren zoeken eergisteren en gisteren was een groot succes en leuk dat Merlijn het vond. Hij is nog steeds over de eies bezig.

Wat gaat het snel ja, ze zijn zo vlug groot.

Trakteren moet ik nog verzinnen maar de leidsters die zo goed voor hem gezorgd hebben krijgen krijgen wel iets leuks als afscheid.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 15:50:32 #160
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57601238
LB lief

en snoopy fijn dat hij naar die school kan

merlijn zo'n ondeugd

hebben jullie die sirene gehoord vanochtend dat was arwen bloedgeprikt, nu over 2 weekjes telefonisch contact met de arts, ben erg benieuwd wat er uit komt.
wat ons en anderen is opgevallen:

vanaf moment van de belasting ging haar weerstand achteruit. suffer, hangeriger vooor haar doen dan, ze is vrij actief wel nog, maar veel periodes van ineens in een hoekje gaan zitten of aan de bank hangen.
de poepmedicatie is nu erg hoog. ( van sporadisch nog maar een beetje naar ong 16 gram per dag.. ) maar nu wel vrij normale ontlasting daar mee.
in bedje kruipt ze in een hoekje op haar knietjes, terwijl ze eerst plat lag, en buikje lijkt steeds meer op te zwellen en harder, en onwijs veel boeren?!?!?! klinkt lulllig maar ze meurt ondanks tandjes poetsen onwijs uit der mondje.
Of het coeliakie is geen idee, maar helemaal gezond lijkt me dit ook niet toch?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_57601284
jemig Evenstar, dit klinkt niet goed nee

moet je nu nog zo 2weken doorgaan !?
pi_57601362
Evenstar
  dinsdag 25 maart 2008 @ 16:06:39 #163
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57601552
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 15:53 schreef marit1978 het volgende:
jemig Evenstar, dit klinkt niet goed nee

moet je nu nog zo 2weken doorgaan !?
in het "voordeligste"geval nog 2 weken, ongeveer, en anders nog ongeveer 6/8 weken. ligt dus aan de uitslag van het bloedonderzoek en of de arts wel of geen biopt wil doen.
Het stomme is gewoon dat je ergens wel hoopt dat het eruit komt, want het is gewoon niet gezond, en als het dat niet is.. wat dan?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_57607706
Evenstar

Kim ligt voor het eerst onder een dekbedje. Ga toch zo ff kijken, vind het stiekem wel een beetje eng.
En ze demonstreerde vanavond dat ze lenig is en bijna haar bedje uit kan klimmen.
Nu zitten we te twijfelen of we de 2 spijlen uit het ledikantje zullen halen, of overgaan op het 1 persoonsbed.
pi_57608156
Net gekeken en ze had de deken uit bed gegooid. Nu weer er overheen gelegd. Als wij naar bed gaan de slaapzak maar aan. (die is nog neit helemaal droog)
pi_57608259
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 20:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
Evenstar

Kim ligt voor het eerst onder een dekbedje. Ga toch zo ff kijken, vind het stiekem wel een beetje eng.
En ze demonstreerde vanavond dat ze lenig is en bijna haar bedje uit kan klimmen.
Nu zitten we te twijfelen of we de 2 spijlen uit het ledikantje zullen halen, of overgaan op het 1 persoonsbed.
Ik heb bij Mikael ook 3 spijlen eruit gehaald en dat werkt hier prima. In het begin kwam ie er steeds uit maar nu alleen als ie van mij mag. Binnen nu en een maand stappen we hier over op een 1 persoonsbed
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_57609354
menicole vanwaar eigenlijk die haast als 't zo met die paar spijlen eruit prima gaat? ik vind zo'n ledikantje altijd wel echt iets knus' hebben, lijkt me voor 't kind lekker veilig voelen. zolang hij er nog goed in past zou ik daarom niet zo snel een groot bed nemen. daar kan ie de rest van z'n leven nog wel in.
pi_57609401
Merlijn slaapt nu al sinds december in een één persoonsbed, nu sinds een paar weken zonder bedhekje. Thuis heeft hij ook nooit in een ledikant geslapen maar in ons bed. De ledikant kent hij alleen van logeerplekken en het KDV. Zelfs in zijn bed blijft hij netjes liggen tot we hem ophalen. 's Ochtends als we wakker zijn zetten we wel de slaapkamerdeur open en mag hij zelf uit bed komen, wat hij dan ook doet als hij wakker is. Dit werkt prima. Ben wel blij dat hij gewoon in zijn bed blijft. Wel hebben we zijn ton met blokjes een keer vlak bij zijn bed aangetroffen waar hij schijnbaar mee had zitten spelen vanuit zijn bed, maar dat vonden we vooral grappig. Merlijn slaapt trouwens ook sinds dat eigen bed onder een dekbed, gaat goed. Doen altijd even controleren hoe meneer erbij ligt als we gaan slapen, meestal prima. Hij is ook nog niet uit zijn bed gevallen. Toppie.
pi_57609424
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 21:40 schreef bixister het volgende:
menicole vanwaar eigenlijk die haast als 't zo met die paar spijlen eruit prima gaat? ik vind zo'n ledikantje altijd wel echt iets knus' hebben, lijkt me voor 't kind lekker veilig voelen. zolang hij er nog goed in past zou ik daarom niet zo snel een groot bed nemen. daar kan ie de rest van z'n leven nog wel in.
Omdat hij het nog steeds heel leuk vind om eruit te vallen
Nee zonder gekheid. Hij is me er al zo vaak uitgevallen. Ik vind het gewoon een beetje eng worden aangezien ie steeds langer word en er steeds makkelijker uit kan klimmen (lees vallen). Hij gebruikt die spijlen om in en uit bed te komen als ie moet/mag maar de rand als ie niet wil slapen en nog gaat spelen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_57609768
ah OK, dan gaat 't dus gewoon niet zo heel 'prima'.
pi_57609956
vanmorgen met Anna naar 't CB geweest. alles dik in orde, alleen aan de ogentest weigerde ze alle medewerking dus die moet nog een keer over. hopelijk kunnen we dan wat vroeger op de ochtend afspreken, want nu was ze precies op haar 'op'st. Piet was ook mee, die had een extra vrije dag (studiedag voor de leerkrachten), en hij vond 't erg moeilijk om Anna niet te helpen met die ogentest. hij wilde het 't liefst helemaal van haar overnemen. (ik weet nog goed dat hij bij z'n eigen ogentest ook bijna niks durfde te zeggen trouwens, en nu zat ie te springen om die gekke bril ook eens op te mogen etc. ).
pi_57610892
Oei, dat lijkt me lastig Bix, als ze niet mee willen werken
Kan je weer terug. Wel fijn dat voor de rest alles in orde is
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 26 maart 2008 @ 11:58:54 #173
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57619191
Tearsong; heb jij al leuke plannen voor de verjaardag van Tomas? Dat is immers al over een paar dagen.

Wij doen as usual een groots festijn, waarbij iedereen welkom is en het de hele dag 1 grote chaos zal zijn in ons krakkemikkige, studentikoze optrekje. Hopelijk is het lekker weer, zoals de voorgaande jaren, want dat enorme dakterras hadden we wél nodig om al dat volk op kwijt te kunnen.
  woensdag 26 maart 2008 @ 12:01:38 #174
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57619261
Bix, wanneer kreeg jij die oproep trouwens? Ik heb nog niets gehoord van het cb en verdenk ze ervan het gewoon te vergeten, die 3-jaar check up. De vorige keer heb ik ze ook zelf na moeten bellen. Wél fijn dat alles verder goed was met Anna. Natuurlijk weet/voel je zoiets zelf ook wel aan, maar de bevastiging krijgen is toch altijd prettig. En sja... peutergedrag. Typisch. Juul zal die test ook wel weigeren. Zou me niets verbazen.
pi_57620101
we kregen die oproep een paar weken geleden. en ik heb denk ik een beetje 'onderdreven' gisteren qua dat alleen de ogentest niet zo goed verliep, want Anna werkte gewoon in 't algemeen niet zo geweldig mee eigenlijk. ze was vooral boos dat ze niet door mocht spelen met het fietsje in de wachtkamer. maar al die andere 'taakjes' die ze moest doen (blokjes als een treintje maken, een rondje tekenen, etc) weet ik zelf wel ongeveer wat ze kan. alleen die ogentest, daarvan kon ik niet inschatten of ze daar uit pure rebellie niet op reageerde of dat het misschien kwam doordat ze echt niet zo goed kan zien. dat zou op zich namelijk best kunnen, realiseerde ik me opeens. als ik anna iets aanwijs in de verte (als we uit haar slaapkamerraam naar de weilanden verderop kijken bijvoorbeeld) lijkt ze er vaak niet veel van te begrijpen. en nog wel wat dingetjes, die we nu altijd maar automatisch toeschrijven aan haar karakter e.d. zouden misschien ook wel een gevolg van slecht zien kunnen zijn. nou ja, we zullen zien of 't een volgende keer wat beter verloopt.
  woensdag 26 maart 2008 @ 12:55:32 #176
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_57620490
Dat klinkt heel herkenbaar, moet ik zeggen. Jij schreef een tijdje geleden toch ook dat je Anna wel eens iets aanwijst wat bijvoorbeeld vlak bij haar voetje ligt en dat het echt eeuwen duurt voor ze het ziet? Dat heeft Juul dus ook, precies datzelfde. Hoewel hij met dingen die ver weg zijn, nooit moeite lijkt te hebben bedenk ik me nu. Ik wijt het ook altijd maar aan zijn dromerig- of warrigheid, maar het zou natuurlijk heel goed met slecht zicht te maken kunnen hebben. Moeilijk om in te schatten bij die kleintjes. Hopelijk werkt ze de volgende keer beter mee! Zou toch wel fijn zijn om te weten dat het zicht oké is!

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 27-03-2008 08:27:49 ]
pi_57626241
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 21:57 schreef bixister het volgende:
ah OK, dan gaat 't dus gewoon niet zo heel 'prima'.
Die spijlen eruit is ook eigenlijk alleen maar om te oefenen. Zodat ie hopelijk straks ook gewoon in bed blijft
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_57648735
En ik zit me juist af te vragen of het niet net zo makkelijk is om meteen het 1 persoonsbed neer te zetten. Anders moet ze 2x wennen. Maar zolang het nog goed gaat in het ledikant blijft ze daar in slapen.
pi_57651684
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 15:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
En ik zit me juist af te vragen of het niet net zo makkelijk is om meteen het 1 persoonsbed neer te zetten. Anders moet ze 2x wennen. Maar zolang het nog goed gaat in het ledikant blijft ze daar in slapen.
Mikael krijgt ook meteen een 1 persoonsbed. Niet om het wennen maar gewoon puur om financiele reden. Nu hoef ik maar 1 keer een bed te kopen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_57655608
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:49 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Mikael krijgt ook meteen een 1 persoonsbed. Niet om het wennen maar gewoon puur om financiele reden. Nu hoef ik maar 1 keer een bed te kopen
Ik was ook niet van plan een peuterbed te kopen. Ook vanwege financien
Maar of dus net als bij jou de spijlen van ledikant er binnenkort uit. Of nog wachten en dan over een tijdje 1 persoonsbed proberen.
pi_57662155
Ik had van mijn tante een Engelse cotbed gekregen, dat begint als ledikantje van 140x70 en de zijkanten kun je dan vervangen. Toen bij de Ikea dat meegroeibedje voor 25 euro gevonden dus die meegenomen, de cotbed naar neefje van 1,5 en neefje zijn bed hier in huis voor babytje2 Ze kunnen allemaal nog effe doorgroeien en dat IKEA bedje + nieuw matras komt een stuk goedkoper uit dan een nieuw ledikantje met matras.
Een groot bed had in Lucas zijn kamertje zo krap geweest en dat kleienre ledikantje scheelt ook weer ruimte, dus blij met deze oplossing.
pi_57701297
Ik kom even trots binnen springen
Mijn zoon is een week droog gweest, is met onderbroek naar de PSZ geweest, heeft druk lopen spelen in de sneeuw en heeft de krmis droog overleefd Ben zo trots op mijn ventje 's nacht wil hij het liefst ook zonder luier alleen na een paar nachten met ongelukjes deed hij toch die luier aan. Wel staat er een potje op zijn kamer en probeert hij daar snachts op te gaan. Hij is gewoon zindelijk binnen no time nu eindelijk zijn ontlasting goed is
pi_57701427
Dat is goed nieuws Anitra. Hoe is dat goed gekomen met hem?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_57701816
Ik heb voor Amber via een vriendin een meegroeibedje van Ikea gekocht. Heb alleen zelf een ander matrasje gehaald.
Amber ligt eigenlijk al een hele tijd in haar peuterbed. Ze is 1x over de rand van het bed gevallen en toen heb ik meteen het peuterbed neergezet en dat ging eigenlijk meteen goed.
Vorig weekend waren we een weekendje weg en daar hadden ze een stapelbed. Ik had geen zin om het campingbedje mee te zeulen dus Amber heeft inderin het stapelbed gelegen. Had het matras van het bovenste bed op de grond gelegd en ze is er geen een keer uit gevallen. Ze heeft zelfs onder een 1 persoonsdekbed geslapen terwijl ze thuis een peuterdekbed heeft.

Anitra wat goed van Djulian!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_57702506
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 19:43 schreef snoopy het volgende:
Dat is goed nieuws Anitra. Hoe is dat goed gekomen met hem?
Zijn dunne ontlasting was een combinatie van allergie en vezels. Zijn darmen reageren fel op vezels en heeft dus een vezelarm dieet en dat gaat goed

Wat goed dat ze in het bed bleef liggen Vicky!!
pi_57703038
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 20:23 schreef Anitra het volgende:

[..]

Zijn dunne ontlasting was een combinatie van allergie en vezels. Zijn darmen reageren fel op vezels en heeft dus een vezelarm dieet en dat gaat goed

Wat goed dat ze in het bed bleef liggen Vicky!!
ik was ook heel trots

thuis komt ze de laatste tijd weer regelmatig uit bed. Gisteravond hadden we d'r erin gelegd. Ik wilde in bed tv gaan kijken en liep naar de gang. Zag dat haar deur open was en toen ik naar binnen keek was het bed leeg. Liep naar mijn eigen slaapkamer en daar stond ze met al d'r poppetjes in dr handen te leunen op de rand van mijn bed... Het zag er wel schattig uit.. maar ik heb haar naar haar eigen bed gedirigeerd. Uiteindelijk is ze wel in slaap gevallen.
Elke nacht rond een uurtje of 4/5 is ze wakker en komt ze naar ons toe. Hoe kan ik dit doorbreken? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze in haar eigen bed blijft liggen. Ze wil namelijk alijd even bij ons liggen. De ene keer valt ze meteen in slaap, de andere keer niet. Meestal leg ik haar na een half uurtje weer in haar eigen bed en dan blijft ze wel liggen.... maar dan is het gedaan met mijn slaap.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_57705154
En als je haar dan direct terug brengt?

Lucas ligt nu op zijn eigen kamertje, twee dagen was ie boos, de derde dag te moe om boos te doen en de vierde dag vondt ie het helemaal prima Nu speelt ie overdag ook lekker daar, met al zijn knuffelbeesten op zijn bed, ben blij dat ie het zo leuk vindt ookal is't kamertje nog lang niet klaar.
Zindelijk is ie nu ook bijna helemaal, af en toe toch nog een ongelukje, en dan meestal 5 minuten nadat ie op de wc geplast heeft Maar lange stukken, tijdens leuke dingen doen of winkelen doet ie het hartstikke goed. Hij is nu steeds 's ochtends ook droog en staat dan echt op ontploffen als je zijn luier uit doet. Zit te twijfelen om hem wanneer wij naar bed gaan even op de wc te zetten, dat lange ophouden is toch niet gezond voor zijn blaas? (Uur of 12/14)
  zondag 30 maart 2008 @ 13:03:50 #188
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_57712918
djulian mijn stoere ventje
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_57727129
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 11:58 schreef renzell het volgende:
Tearsong; heb jij al leuke plannen voor de verjaardag van Tomas? Dat is immers al over een paar dagen.

Wij doen as usual een groots festijn, waarbij iedereen welkom is en het de hele dag 1 grote chaos zal zijn in ons krakkemikkige, studentikoze optrekje. Hopelijk is het lekker weer, zoals de voorgaande jaren, want dat enorme dakterras hadden we wél nodig om al dat volk op kwijt te kunnen.
vervang dakterras door tuin en je hebt zo'n beetje wat het hier gaat worden, al verwacht ik weinig van het weer 's middags gaat hij gewoon naar de PSZ en daar mag hij uitdelen.
Alweer bijna 3..en Julius ook alweer
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_57730564
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 20:42 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik was ook heel trots

thuis komt ze de laatste tijd weer regelmatig uit bed. Gisteravond hadden we d'r erin gelegd. Ik wilde in bed tv gaan kijken en liep naar de gang. Zag dat haar deur open was en toen ik naar binnen keek was het bed leeg. Liep naar mijn eigen slaapkamer en daar stond ze met al d'r poppetjes in dr handen te leunen op de rand van mijn bed... Het zag er wel schattig uit.. maar ik heb haar naar haar eigen bed gedirigeerd. Uiteindelijk is ze wel in slaap gevallen.
Elke nacht rond een uurtje of 4/5 is ze wakker en komt ze naar ons toe. Hoe kan ik dit doorbreken? Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze in haar eigen bed blijft liggen. Ze wil namelijk alijd even bij ons liggen. De ene keer valt ze meteen in slaap, de andere keer niet. Meestal leg ik haar na een half uurtje weer in haar eigen bed en dan blijft ze wel liggen.... maar dan is het gedaan met mijn slaap.
Hier precies zo Vicky! al kwam ze eerst om 01:00 uur, een paar weken later rond 04:00 uur en nu meestal rond 05:30.. Bij Sara komt het van het hoesten, ze is dan gewoon bang, dus laten we haar dan maar bij ons slapen (al 10 weken inmiddels )
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_57735178
Hier een strontverkouden meisje met lichte verhoging. Ze heeft nu van die lodderige oogjes. En een hees stemmetje. Sinds ze vrijdag van de psz kwam werd ze verkouden. De boel begint een beetje los te komen nu. Gelukkig wil ze graag dat ik haar neus afveeg. Scheelt weer strijd.
Nog tips voor 's nachts? Doorgesneden ui helpt niet. Hoofdeinde is iets verhoogd.
Ik ben zelf ondertussen ook aardig verkouden geworden. Straks naar de winkel, iig neusspray ophalen! Hoorde ook van luuf ofzo. Iemand bekend mee?
  Licht Ontvlambaar maandag 31 maart 2008 @ 13:17:21 #192
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_57735625
Het verhoogde hoofdeinde is al een prima zet, daarmee maak je het ademhalen net iets makkelijker. Luuf is net zoiets als Vicks Vaporup, wat je op rug, borst en hals kunt smeren...

Wij gaan woensdag voor het eerst naar 'Peutergym voor kind en ouder' van het Groenekruis. Een soort cursus van 10 keer een uur (april, mei en juni).
quote:
Er wordt aandacht besteed aan:

  • grove motoriek (klimmen en springen)
  • fijne motoriek (ballen en blokken)
  • samen spelen (tikkertje en kringspelletjes)

    Ook wordt er nuziek gebruikt omdat kinderen bewegen op muziek heerlijk vinden
  • Ben erg benieuwd hoe Isa het gaat vinden
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      maandag 31 maart 2008 @ 13:59:25 #193
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_57736423
    Och ja, Sjeen je helpt me ongemerkt herinneren dat ik ze ook nog moet bellen voor peutergym. Tel. hangt al maanden op het bord, maar er was altijd iets op vrijdag. Volgens mij moet het vanaf nu kunnen. Ik ga ze maar eens bellen om te vragen of er nog plek is.

    Djulian vent wat goed!

    Vicky, ik wou dat ik het antwoord wist. Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat Léon al een tijdje rond 4 uur bij ons in bed kruipt. Voorheen dirigeerde ik hem altijd terug, maar manlief en ik konden het niet eens worden. Hij vond het zo gezellig en ik stond dus alleen met mijn principe dat kinderen in hun eigen bed moeten slapen. Oftewel, het was zgn. mijn probleem en als ik dat vond kon ik de strijd aangaan met Léon.
    Dit is trouwens wel het enige punt waar we het niet over eens zijn, maar ik vind het nog steeds. Ik heb de strijd wel opgegeven trouwens. In mijn eentje was het niet te doen en ik wilde ook gewoon eens een nacht slapen. Klinkt alsof ik het goed praat hè?
    Maar goed, zo is er nu wel pais en vree hier.
    Moet er alleen niet aan denken aan waneer Cas ook uit zijn bed kan en bij ons in kruipt.
    Als je niet lacht, ben je dood.
      maandag 31 maart 2008 @ 15:50:26 #194
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_57738526
    Oh, dat lijkt me erg lastig, kinderen die in bed willen bij je. Ik zou het ook liever niet hebben, maar ken genoeg verhalen van mensen die de weerstand ook niet konden bieden. Succes met afleren dan maar ooit?

    Ik vind het moeilijk om mijn dochter te zien worstelen met allemaal dingen. Ze wordt groter, heeft groeipijn in haar knieën, voeten en volgens mij vooral ook in haar hoofdje en haar hart. Alles is moeilijk nu voor d'r. Samen spelen, of het nu met babies of grotere kinderen is: alles is al snel strijd en dan blijkt ze ineens ook gemene en boze trekken in huis te hebben. Straf krijgen levert veel protest op en vooral ook groot verdriet en troost zoeken daarna. Worstelen echt. Ze droomt ook ineens veel meer, ze wordt er regelmatig wakker van.

    Ze was zaterdagnacht ineens huilend wakker, ze had overgegeven. Dat is gelukkig heel, heel zeldzaam. Heeft ze als baby alleen een keer gedaan en nu dus voor het eerst bewust. Ze was er van onder de indruk, gelukkig kon ik haar goed troosten en ben ik op haar kamer naast haar bedje gaan slapen. Dat vond ze heel fijn en bijzonder. Midden in de nacht ben ik weer naar mijn eigen bed gegaan, nadat ik natuurlijk aan haar had gevraagd of ze dat ook goed vond (waren allebei even wakker en naar wc geweest). Dat vond ze goed, ze snapte het. 's Ochtends zei ze nog: "ik vond het héél leuk dat je naast me sliep en ik kon een beetje goed slapen, niet heel goed".

    Ik hoop dat ze snel weer wat lekkerder in haar vel zit, ze verdient het om lekker zingend en dansend door haar leventje te gaan.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      maandag 31 maart 2008 @ 17:31:51 #195
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_57740620
    Lieve Sugar, wat moeilijk en rot! Ik herken het ook weer zó van met Juul een paar maanden terug. Toen zat ie zichzelf ook zo in de weg. Dromen, nachtmerries, alleen maar drammen en alleen maar weerstand de hele tijd. Ik werd daar verdrietig en vooral ook bezorgd van. Alsof ze opgesloten zitten in hun eigen gedrag op die momenten. Het is (nog) geen keuze voor ze. Het overkomt ze. Zielig! Maar het gaat ook écht écht weer over!!! Het is natuurlijk een enorme dooddoener, maar Maria zit in een moeilijke periode, waar ze úit komt! Echt!!! Ik hoop met je mee dat dat heel snel gebeurtl!

    [ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 01-04-2008 11:41:40 ]
      dinsdag 1 april 2008 @ 07:39:11 #196
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_57754110
    Het zal wel te maken hebben met de leeftijd weer en toch een ontwikkelingsspurt. Ik herken hier nl. heel veel in. Zullen we dan maar gewoon ons vasthouden aan het feit dat ook dit weer slechts een faaaaaase is?
    Als je niet lacht, ben je dood.
    pi_57754153
    A gossie wat sneu voor Maria..Hoop dat ze er snel vanaf is.

    Gisteravond hadden we Amber in bed gelegd en toen hoorde we na een paar minuten de deur al weer open gaan. Michel ging kijken en toen kwam Amber uit onze slaapkamer gedrenteld. We hebben haar weer naar bed gedirigeerd en ja hoor, nog geen 5 minuten later weer de deur open. In ging kijken, lag ze languit op de grond voor de woonkamerdeur onder het spleetje door te kijken. Zonder wat te zeggen haar weer naar bed gebracht. En je raadt het al, binenn een paar minuten ging weer haar deur open. Ben toen naar haar toe ggaan en gezegd dat als ze nu niet ging slapen, we niet zouden gaan zwemmen, en dat heeft geholpen.... Vannacht was ze rond 2.00 uur wakker en stond ze weer aan mijn bed. Ik heb haar direct naar haar eigen bed gebracht en toen is ze wel lekker gaan slapen, tot vanmorgen 7 uur
    Gisternacht is ze helemaal niet wakker geworden en was het gisterochtend pas half 8

    Zijn jullie kids ook zo goed in tijdrekken voordat ze moeten gaan slapen. Amber moet altijd eerst een keer of 10 op het potje poepen en plassen, dan nog even dit doen en even dat doen, tandenpoetsen, nog ff plassen..... :
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
    pi_57754334
    Merlijn kan ook wel rekken met naar bed gaan. Meestal gaan we 's middags en 's avonds na Dora naar bed, soms mag hij ook wachten tot na pepa big. Eenmaal boven is hij moeilijk te verplaatsen want hij laat zich hangen om het op die manier wat te rekken. Wij proberen er voor het slapen gaan zo een vast ritme in te houden in het ritueel zodat er weinig ruimte is om te rekken, het is meer dat niet meewerken. Gelukkig komt hij verder alleen zijn kamer af als het mag en ligt hij in bed gewoon nog met de CD meetezingen of te brabbelen.
    pi_57757470
    Kim rekt niet echt. We gaan altijd boven omkleden. Tandenpoetsen in de houdgreep (wil anders nog steeds niet).Meestal om de dag. Dan nog even dollen op het grote bed.
      dinsdag 1 april 2008 @ 11:52:26 #200
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_57757627
    Verhaal van herkenning Sugar hier precies dezelfde dingen, wij botsen nu ook meer dan voorheen omdat ze op dit moment nee niet zomaar accepteerd en dan mega boos wordt.

    Op het gebied van het naar bed gaan hebben wij het eigenlijk heel makkelijk ze vraagt nl zelf of ze naar bed mag en dat rond de klok van half 8.
    pi_57777117
    Heb net kaartjes besteld om met Merlijn naar het Studio100 zomerfestival te gaan. Heb er wel zin, even alle aandacht alleen voor hem. Nu alleen een oppas regelen voor Gwen. Denk ook dat hij het prachtig vind, lekker dansen.
    pi_57784616
    Sugar, wat moeilijk om dat zo te zien.... sterkte ermee meis!

    Hier gaat het eigenlijk best goed (op het hoesten na, dat lijkt alleen maar erger te worden).
    Sara gaat echt heel bewust nadenken over dingen en ziet oorzaak en gevolg vaak van tevoren in, heel leuk om te zien. Vanmiddag hebben we een tijd gespeeld met een onzichtbare bal, door Sara zelf verzonnen, we moesten ermee gooien en dan oppakken. Ook denkbeeldige ballonnen die dan opgeblazen worden en vervolgens lekgeprikt worden, echt hilarisch.
    Ze is trouwens heel erg bezig met afbakenen, bijvoorbeeld:
    -mijn papa
    -mijn mama
    - dit is van mij, en niet van mama en niet van papa (of opa, oma, de katten enz)
    - ze is mama's meisje, niet papa's meisje (en dat dan omgdraaid om de dag enzo)
    -ik mag wel iets pakken, maar de katten niet
    Dat soort dingen doet ze de hele dag, is dit herkenbaar?
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_57789721
    Ik heb getwijfeld of we naar het Zomerfestival zouden gaan. Maar aangezien we eind april ook al naar Kabouter Plop gaan heb ik maar geen kaartjes besteld.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
    pi_57789971
    Ja, dat wordt misschien dan een beetje veel van het goede. Alleen kabouter Plop doet Merlijn ook niet heel veel. Ben wel erg benieuwd hoe hij het gaat vinden.

    Vandaag heeft hij voor het eerst zijn hele naam bijna goed uitgesproken. Vond het zo knap omdat hij nog heel onverstaanbaar praat. Melijn noemt hij zichzelf nu. Gisteren riep Magneet toen hij naar zijn werk ging. Dag Merlijn en normaal is het dan een huilende en in paniek zijnde Merlijn die niet wil dat Pappa weggaat, die nu Dag Pappa terugriep en ook erg opgewekt. Ik hoorde de verbazing in Magneets reactie terug. Gelukkig gaat het praten steeds beter, al blijft het toch nog vooral onverstaanbaar. Wanneer moet een peuter goed kunnen praten eigenlijk. Hij kent wel veel woordjes en maakt ook zinnetjes maar toch lijkt het alsof het wat achter blijft, op het KDV zijn er kindjes die jonger zijn als Merlijn en veel beter praten. Ach ja, in Juni bij het CB maar eens vragen als hij 2,5 jaar wordt.
    pi_57797793
    Amber is Plopfan
    Dat praten komt vanzelf wel Randa. Amber kan haar eigen naam nog steed sniet uitspreken.. nou ja, ze weigert Ze maakt er Opee van.
    Ik vind trouwens wel dat Amber best snel is met sommige dingen. Ze kan tellen tot 20 en met het ABC komt ze al tot de P. Ze zingt het ene na het andere liedje en vooral de liedjes van K3 kan ze op haar manier meezingen. Zo lief.
    Van de week heeft ze aan de dvdspeler gezeten. Ze had 'm op radio gezet en de volumeknop op max gedraaid. Toen de radio aangezet en dat was natuurlijk heel erg schrikken en huilen. Nu zegt ze elke keer dat ze niet aan de knopjes mag zitten want dan gaat ze schrikken en huilen..
    Gisteravond ging ze naar bed zonder uit bed te komen en ze is vanancht ook neit wakker geweest
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
    pi_57798066
    Het praten weet ik ook wel dat het goed komt. Alleen het KDV maakt me daar onzeker in. Het lijkt net of Merlijn achter ligt ofzo. Terwijl dat echt niet zo is. Hij kan zich non-verbaal ook prima duidelijk maken. We zijn er wel stellig in dat hij dingen duidelijker moet zeggen en evt wijzen omdat we hem niet verstaan/begrijpen en dat begint hij langzaam te leren.

    Dat meezingen herken ik wel, Merlijn kent zoveel liedjes van het KDV en zingt ze zelf onverstaanbaar. Ook met Dora ofzo zingt hij mee. En dan dansen. Als er een muziekje komt in een tekenfilm is hij al onderweg om muziekinstrumentjes te pakken
      donderdag 3 april 2008 @ 10:01:34 #207
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_57799047
    Gister was ik met Léon even in het speeltuintje hier achter. Babyfoon mee, dus Cas kon mooi blijven liggen.
    Schep moest mee.
    "Wat ga je dan doen?"
    "Ik ga schatgraven."
    Dus dat ging gebeuren. Maar het duurde maar en duurde maar. Hij ging er echt voor. Niks zogenaamde schat, nee hij moest echt een schat vinden. Hij zou niet stoppen voordat hij er eentje gevonden had. Toen liep hij even afgeleid weg en heb ik er een euro in gegooid.
    Ben weer gaan zitten en wachten op zijn reactie.
    Hij wilde zijn schep er weer in zetten en ineens hoorde ik: "Hé wat is dat nou?"
    En toen: "Mam kijk, ik heb echt een schat gevonden!"
    Kind helemaal blij en zijn dag kon niet meer stuk.
    Wat hou ik van die kinderlijke blijdschap.
    Als je niet lacht, ben je dood.
    pi_57799218
    hihi wat lief Dutch!
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
      donderdag 3 april 2008 @ 10:22:35 #209
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_57799409
    Wat schattig dutchie

    Noah heeft nog steeds drama's als ik hem naar het kdv breng. De ene week wat erger dan de andere week. En bij mij wat erger dan bij Micha. Paar weken geleden was het een keer héél erg, en ik moest echt even slikken toen. De leidsters hebben me er daarna op aan gesproken omdat ze zagen dat ik er moeite mee had. En ze stelden voor om het wegbrengen zo kort mogelijk te houden. Dumpen en wegwezen, kwam het op neer. Ik vond het geen fijn voorstel, wie weet werkt het wel, maar het voelde gewoon niet prettig. En waarschijnlijk bedoelde ze het niet zo, maar het kwam op mij echt over alsof het aan mij lag. Micha maakte dat er niet beter op door te zeggen dat hij met Noah nooit problemen heeft met wegbrengen, en hij brengt hem altijd wat vroeger en dan zitten ze nog niet aan tafel, etc. Meestal zitten ze ook nog niet aan tafel als ik hem breng, maar goed. En ik denk dat Noah gewoon anders reageert als ik weg ga dan als Micha weg gaat.

    Anyway, ik voelde me er dus nogal rot bij en wist niet wat ik nou moest doen. Maar volgens mij heeft Noah het allemaal gehoord en besloten het me niet meer zo moeilijk te maken ofzow Hij doet helemaal niet moeilijk meer. Normaal begint ie thuis al dat ie niet naar de crèche wilt. Als we daar aan komen laat ie mn hand niet meer los en wil ie alleen maar op schoot. Als ik weg ga is het huilen en gillen, etc. En nu... Hij gaat gewoon spelen. Hij ging gewoon aan tafel zitten. Hij vindt het geen probleem als ik weg ga!

    Wie is dat kind en wat hebben ze met Noah gedaan?

    Nou gaat wel vaker 1 of 2 weken goed, dus volgende week kan het wel weer totaal anders zijn, maar toch!
    Rest your head close to my heart
    Never to part, baby of mine
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
      donderdag 3 april 2008 @ 10:29:30 #210
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_57799547
    Tex, dat heb ik wel vaker gehoord. Dat bij sommige kinderen het beter is om het afscheid zo kort mogelijk te houden. Dus jas uit, even mee naar binnen, leidster spreken, kus en weg.
    Het ellendige van dat huilen vond ik altijd dat je er zelf enorm mee zat, maar zo gauw je de hoek om loopt zijn zij al ergens anders mee bezig. Vaak hoor, ik weet natuurlijk niet hoe het voor Noah is.
    Als je niet lacht, ben je dood.
      donderdag 3 april 2008 @ 10:37:53 #211
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_57799694
    Meestal is ie al stil als ik beneden de fiets pak. Het is alleen het weggaan dat zo rot is.
    En hij wil van tevoren al nooit erheen, en als ik vraag of het leuk was, dan zegt ie altijd nee. Dat deed me ook wel erg twijfelen een tijdje geleden, en me enorm schuldig voelen dat ie er überhaupt heen moest.

    Maar ik hoor en zie wel dat ie het er verder wel heel leuk heeft. Dus het is gewoon dwarsigheid van hem denk ik, misschien omdat ie 'boos' is dat ie niet bij mij kan blijven ofzow.
    Rest your head close to my heart
    Never to part, baby of mine
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
      donderdag 3 april 2008 @ 13:20:02 #212
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_57803115
    Sinds max 1 keer per week naar de psz gaat in plaats van 2 keer, vind ie het ook helemaal niet meer erg als ik wegga
    En hij is veel minder vaak ziek (niet meer elke week.. ) en hij komt minder moe thuis en hij vind het écht leuk!
    ben zo blij

    Max speelt wel eens heel stilletjes als ik een beetje uit de buurt ben. dan zit ie in de keuken met de deur dicht, of op de gang, of in de huiskamer als ik net in de keuken ben, en als ik dan terugkom, of even kom kijken wat ie doet dan schrikt ie heel erg! net of ie iets stiekums aan het doen is wat eigenlijk niet mag, terwijl dat helemaal niet zo is
    raar he!
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
    pi_57803325
    quote:
    Op woensdag 2 april 2008 12:19 schreef Randa_v het volgende:
    Heb net kaartjes besteld om met Merlijn naar het Studio100 zomerfestival te gaan. Heb er wel zin, even alle aandacht alleen voor hem. Nu alleen een oppas regelen voor Gwen. Denk ook dat hij het prachtig vind, lekker dansen.
    Ja wij gaan ook met Tomas. Vorig jaar ook geweest en dat was een groot succes
    She said you can paint your sky any colour
    And you can paint your dark as dark as you need
    And you can paint your light as light as you please
    It's all up to you
    pi_57805443
    Leuk, wij gaan wel naar de vroege voorstelling 10.30 op zaterdag, ben wel benieuwd of ik dan nog bekenden tegenkom.
    pi_57812480
    Hmm ik geloof dat Amber het treuzelen niet van een vreemde heeft...
    Zat net even met me mams op MSN te kletsen... en ze vertelde het volgende:
    ze doet me aan jou denken, lekker lang treuzelen en wij maar liedjes zingen tot je sliep. We slopen dan langzaam je kamer uit maar zaten zelfs nog op de trap te zingen. En als de trap dan kraakte dan begonnen we weer van voor af aan..

    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
      vrijdag 4 april 2008 @ 09:06:02 #216
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_57822479
    bestaat er iets van verzachtende soort van "hoest"drank iets tegen keelpijn??

    ik kan alleen maar tussikind enzo vinden, voor vastzittende hoest, maar max heeft geen vastzittende hoest, maar blafhoest en schorre keel. iemand tips?
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
      Licht Ontvlambaar vrijdag 4 april 2008 @ 09:24:54 #217
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_57822760
    Tijmsiroop?
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      vrijdag 4 april 2008 @ 09:33:19 #218
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_57822898
    pinquit, ik heb geen idee of het met die hele kleintjes al mag, maar LB heeft mij ooit eens thee met een anijsblokje aangeraden en dat hielp bij mij wel.
    Maar goed, dan moet je eerst even checken of kinderen wel anijs mogen.
    ***
    pi_57824033
    Hier hebben ze bij de apotheek een eigen hoestdrank voor kindjes. Wel fijn en werkt goed.
    pi_57825158
    je kunt ook zelf tijmthee maken. heb je gedroogde tijm in je kruidenverzameling? doe er een flinke schep van in een thee-ei, een tijdje in gekookt water laten hangen en tot slot wat honing erdoor roeren. werkt erg goed tegen kriebelhoest.
    pi_57826720
    Waterijsjes?
      Licht Ontvlambaar vrijdag 4 april 2008 @ 15:02:29 #222
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_57829947
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 13:59 schreef dutchie het volgende:
    Och ja, Sjeen je helpt me ongemerkt herinneren dat ik ze ook nog moet bellen voor peutergym. Tel. hangt al maanden op het bord, maar er was altijd iets op vrijdag. Volgens mij moet het vanaf nu kunnen. Ik ga ze maar eens bellen om te vragen of er nog plek is.

    -knip-
    Had je al gebeld? We zijn dus woensdag geweest hier en Isa vond het geweldig! Eerst in een kringetje liedjes gezongen en een beetje opgewarmd. Daarna heen en weer rennen, op de tenen lopen, op de hakken lopen, kruipen enzo. Een spel gedaan met ronde matjes, lekker rennen in de zaal en als de juf op de triangel tikte zo snel mogelijk op een matje. Daarna de matjes op een rijtje en eroverheen lopen, de matjes verder uitelkaar en over springen van mat naar mat. En op het laatst vier banken dwars gezet en de lange mat erover zodat je van die hobbels krijgt. Daar mochten ze overheen lopen, rollen, springen enzo. Heel erg leuk!

    Isa vraag steeds wanneer we weer gaan gymmen
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      vrijdag 4 april 2008 @ 18:53:50 #223
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_57834078
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 15:02 schreef Sjeen het volgende:

    [..]

    Had je al gebeld? We zijn dus woensdag geweest hier en Isa vond het geweldig! Eerst in een kringetje liedjes gezongen en een beetje opgewarmd. Daarna heen en weer rennen, op de tenen lopen, op de hakken lopen, kruipen enzo. Een spel gedaan met ronde matjes, lekker rennen in de zaal en als de juf op de triangel tikte zo snel mogelijk op een matje. Daarna de matjes op een rijtje en eroverheen lopen, de matjes verder uitelkaar en over springen van mat naar mat. En op het laatst vier banken dwars gezet en de lange mat erover zodat je van die hobbels krijgt. Daar mochten ze overheen lopen, rollen, springen enzo. Heel erg leuk!

    Isa vraag steeds wanneer we weer gaan gymmen
    Euh nee. Mijn hoofd is echt een zeef momenteel.
    Klinkt wel leuk iig.
    Als je niet lacht, ben je dood.
    pi_57836845
    Kruidvat heeft een eigen merk tijmsiroop voor kinderen, die mag al vanaf vrij jong volgens mij (ben nu te lui om naar de koelkast te lopen maar heb het er wel staan ).
      vrijdag 4 april 2008 @ 21:13:47 #225
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_57837165
    okee, kijk eens aan.
    we hebben zelf wel dennenknophoning van kruidvat, maar die mag pas vanaf 6 jaar.
    morgen maar eens kijken dan bedankt voor alle tips!!
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
      zondag 6 april 2008 @ 21:29:23 #226
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_57877389
    kheb uiteindelijk daro thijmsiroop gekocht, maar max vind m vies oh wellllllll....

    ik moet woensdag met max naar het CB, een extra afspraak omdat hij niet was gegroeid in gewicht de vorige keer.
    jammergenoeg is hij de afgelopen 2 weken ziek geweest en heeft geen eetlust gehad, zal ik nou afbellen?
    want straks is ie afgevallen want zo krijgen ze natuurlijk ook weer geen goed beeld van zn gewicht in normale omstandigheden...
    saknoudoen?
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
    pi_57879801
    Bellen en voorleggen aan ze, Pinquit. Met als doel de afspraak te verzetten, want zo krijgen ze inderdaad geen goed beeld. Zit Max op de ondergrens qua gewicht eigenlijk? Of is hij gewoon 1 opvolgende afspraak niet gegroeid?
      maandag 7 april 2008 @ 10:20:50 #228
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_57884408
    hij zit geloof ik niet op de ondergrens, maar hij weegt wel al een jaar ongeveer hetzelfde.
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
      Licht Ontvlambaar maandag 7 april 2008 @ 10:50:12 #229
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_57884933
    Pinquit, Isa komt ook nauwelijk aan, terwijl ze wel in de lengte groeit. Misschien anders gewoon eens bij de huisarts binnenstappen om er over te babbelen? Gewoon voor je eigen gemoedsrust...

    Wij mogen over een half uurtje onverwacht naar het CB voor de laatste keuring... Er was een plaatsje vrijgevallen en Marit dacht, laten we Sjeen en Isa maar bellen die moeten toch nog op controle
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      maandag 7 april 2008 @ 11:14:01 #230
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_57885354
    Dan heeft Isa iig geen tijd om zich heel erg druk te maken over d'r prik
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      Licht Ontvlambaar maandag 7 april 2008 @ 12:27:32 #231
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_57886888
    Klopt, ze heeft dus ook alleen maar heel hard auw geroepen omdat Marit had verteld dat dat zo hoorde

    Verder alles ok, 98cm en 15,5kg, ogen in orde... We zijn geslaagd
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      maandag 7 april 2008 @ 12:31:42 #232
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_57886963
    Vermoeiend zomertijd

    Sinds het uur verzet is krijgen we Zoë haast met geen stok het nest in. Nee hoor de zon schijnt dus ik hoef nog niet te slapen, zullen we anders buiten gaan spelen alle smoezen komen voorbij. De driftbuien worden erger ( toch iets van slaapgebrek) en de conflicten met mama kunnen hoog oplopen omdat we geen nee kunnen accepteren.

    Zomertijd waarom
    pi_57887971
    haha rottdog, heb jij ook zo'n moeite met het accepteren van 'nee'? maar komt me bekend voor hoor, anna wil ook maar niet op tijd slapen, en 's ochtends moet ze er toch wel echt op de nieuwe tijd uit. zelf had ik er trouwens ook last van de afgelopen week. ben niet meer zo flexibel geloof ik! hopelijk raken we er deze week wat beter in.
    pi_57889155
    Hier hetzelfde met slapen.

    David wil ook niet naar bed want het is nog licht.

    De jongens slapen samen op een kamer ivm het opknappen van de eerste verdieping. David gaat dus spoken en van alles uithalen zodat Damon zelfs naar beneden komt om te klagen dat hij niet kan slapen omdat David niet rustig is.
    pi_57898208
    Lastig.. ze gaan hier wel allebei rustig mee naar boven, en daar doe ik de verduisteringsgordijnen dicht en de lampen aan (energieverspilling maar ze komen wel in avondstemming). Misschien scheelt dat?
    pi_57898476
    We hebben houten jaloezieen dus daar komt best veel licht door, helaas.
    Dit is trouwens het eerste jaar dat we problemen hebben met de zomertijd. Nog niet eerder gehad.

    Vanavond ging het gelukkig goed.

    de verduisterende gordijnen komen na de opknapbeurt van de slaapkamers dus nog ff wachten
      woensdag 9 april 2008 @ 11:39:19 #237
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_57930762
    Hier wil ze al niet naar boven het is toch licht

    Hier zit de apk sticker er ook weer op moeten alleen nog even terug voor een check-up. Zoë is echt niet in de meewerkende fase waardoor we terug moeten komen voor de ogentest. Ze was te moe (s'morgens school) waardoor het concentratie vermogen echt op het minium lag. Het enige wat eruit kwam was weet-ik-niet en ik-wil-niet

    Zoals normaal weer over het gewicht gehad, ze is te zwaar. Ze weegt nu 24,5 kilo bij 111 cm, tja let er op stimuleer het bewegen meer kan ik niet. Ze is ook gezegend met flexibele platvoeten maar dat komt wel goed
      Licht Ontvlambaar woensdag 9 april 2008 @ 12:02:57 #238
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_57931269
    Ze is toch ook groot Rottdog, compenseert dat helemaal niet met elkaar?
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      woensdag 9 april 2008 @ 12:49:48 #239
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_57932399
    toch maar geweest na gisteren even gecheckd of ie niet was afgevallen op onze eigen weegschaal naar het cb vandaag.

    hij is netjes 150 gram aangekomen, dus de mevrouw was tevreden. over zn gewicht, maar niet over zn eetgedrag.
    ik heb netjes een schriftje bijgehouden met wat ie eet (ong. 1.5 week gedaan) en ze heeft wat bladzijden gekopieerd en legt het voor aan een dietist. als die nog een tip heeft, belt ze me nog even op. netjes geregeld toch? ben allang blij dat het niet alleen maar over zn gewicht en eten ging, maar ze vroeg ook gewoon normale dingen zoals: hoe gaat het met hem? (dat is voor míj namelijk het belangrijkste.)
    En omdat ik me zelf geen zorgen maak over zn eetgedoe, vind mevrouw het ook minder erg. whoohoo!
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
      woensdag 9 april 2008 @ 13:30:17 #240
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_57933267
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 12:02 schreef Sjeen het volgende:
    Ze is toch ook groot Rottdog, compenseert dat helemaal niet met elkaar?
    idd, 111 cm is volgens mij behoorlijk lang (volgens de curve in het groeiboekje is 111 cm net onder de bovenste lijn en 24 kilo net boven de bovenste lijn... dus best mooi in evenwicht lijkt me )
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_57933637
    Wat vervelend Rottdog. (De kinder-bmi meter ken je zeker al?) Kun je geen verwijzing krijgen naar een kinderdietist?
    pi_57933645
    Hier hebben we voor Merlijn het potje geintroduceerd. Eigenlijk met reden dat we het gepoep in bad een beetje zat waren. We vroegen dus telkens of hij op het potje wilde, of hij moest poepen en zetten hem erop. Nu is het zover dat hij eerst erop gaat voor hij in bad gaat, op eigen initiatief en als hij in bad zit wil hij er nog een paar keer uit op erop te gaan zitten. Gisteren had hij op het potje geplast en daar hebben we hem ook voor geprezen. We hebben hem meteen geleerd zijn kontje af te vegen met wc papier en met een vochtig doekje. Hij vond het helemaal leuk. Na het bad is hij het samen met pappa in de wc gaan gooien. Leuk dat hij er intresse in begint te krijgen.
      woensdag 9 april 2008 @ 13:53:12 #243
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_57933778
    O, het is dus een vaak voorkomend probleem, die zomertijd. Ik doe niks anders dan de hele tijd maar uitleggen waarom het nu langer licht is. (En, lief kind, be prepared, van de zomer is het nog veeeeel lichter.) Ogen dicht en je ziet er niks van.

    Verder heeft ze echte peuter-aanvallen. Ze heeft een kindje gezien wat boos op de grond ging liggen en nu doet zij het ook. Erg vermakelijk, want ze denkt dat het heel indrukwekkend is. Ze vergeet alleen dat er ook hard schreeuwen en drammen bijhoort. Ze gaat gewoon heel dramatisch stil op de grond liggen. En ik geniet dan even extra hard van de rust, want de rest van de dag tettert ze aan 1 stuk door, mij rondbevelend. "Mam? Mag ik een boterham?" Moeders smeert, maar ondertussen moeten er stickers geplakt, spullen afgerekend in haar winkel en nep-ijzen gegeten worden. En o wee als ik dat ijsje niet opeet. Erg gezellig maar ook vreselijk vermoeien.

    Rottdog, wat e.t. zegt. En er vooral geen probleem van maken voor haar. Jullie dame ziet er prachtig uit!
    Geluk zit in een klein Wolkje
    Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
      woensdag 9 april 2008 @ 13:53:17 #244
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_57933780
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 13:30 schreef E.T. het volgende:

    [..]

    idd, 111 cm is volgens mij behoorlijk lang (volgens de curve in het groeiboekje is 111 cm net onder de bovenste lijn en 24 kilo net boven de bovenste lijn... dus best mooi in evenwicht lijkt me )
    Zo zag ik het dus ook maar dat moest ik anders zien moest niet kijken naar lengte-leeftijd maar naar lengte gewicht en dan zit ze er duidelijk boven en dat is de indicatie. Ze oogt ook niet dik omdat het gewoon in proporties klopt plus daarbij ze heeft een aardige ronding in de rug.

    Van die kinder bmi-meter wordt je niet vrolijk kinderdietist is niet nodig omdat Zoë een goed eetpatroon heeft.

    [ Bericht 15% gewijzigd door Rottdog op 09-04-2008 14:02:03 ]
      woensdag 9 april 2008 @ 14:05:58 #245
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_57934087
    Dan een duidelijk gevalletje van linkeroor - in - rechteroor - uit, lijkt me
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      woensdag 9 april 2008 @ 14:16:33 #246
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_57934276
    rottdog vervelend hoor dat geneuzel.

    hier geen last van zomertijd, ze slaapt zelfs een uurtje langer soms half tien meestal
    Engaging Infinite Improbability Drive..
    pi_57934416
    Volgens die kinder BMI-meter heeft Merlijn ondergewicht (met 25 maanden, 85cm en 10,2kg). Ach ja, net als mamma. Meneer kan vreten wat hij wil en geen grammetje aankomen. Krijg de laatste tijd wel veel opmerkingen over zijn leeftijd, ze schatten hem dus ook zoveel jonger. Niet zo leuk, had ik vroeger ook. Ach hij heeft er nou nog geen last van.
      Jubileum moderator woensdag 9 april 2008 @ 19:43:03 #248
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_57941037
    quote:
    Op dinsdag 25 maart 2008 15:50 schreef _evenstar_ het volgende:
    hebben jullie die sirene gehoord vanochtend dat was arwen bloedgeprikt, nu over 2 weekjes telefonisch contact met de arts, ben erg benieuwd wat er uit komt.
    Weet je al iets Evenstar, of ben ik te vroeg?
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      donderdag 10 april 2008 @ 12:23:12 #249
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_57954702
    Rottdog ik heb even de groeigrafiek van Wilyan erbij gezocht..



    Alleen bij die ene piek heb ik wat gezeur van de CB-arts gehad terwijl de wijkvk op hetzelfde moment me juist gerust stelde dat ik er genoeg rekening mee hield wat hij at en hoeveel beweging hij kreeg.
    Wilyan heeft eigenlijk altijd wat bovenin gezeten. Niet te druk over maken! (dat doen zij wel )

    Nu trekt het bij onze krullebol flink bij trouwens, hij word aardig wat smaller!
    We noemen hem nu soms zelfs graatje
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      donderdag 10 april 2008 @ 12:27:18 #250
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_57954795
    Ow en ontopic.. Hanne is het ook niet altijd eens met de zomertijd geloof ik.

    Ook handig, een broer die (bijna) elke dag naar school gaat.. Hanne vind de psz nu zó leuk dat ze elke ochtend weer zegt. "Vandaag ga ik naar de peuter!"
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      Jubileum moderator donderdag 10 april 2008 @ 12:28:34 #251
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_57954829
    Vreemde piek trouwens Noli, lijkt eerder een meetfoutje, dan een echte piek zo. Verder is zijn lijn heel constant.

    Ach ja, overgewicht. Eva zat altijd boven alle curves in de 1e 3 jaar van haar leven, qua gewicht. Zeker tussen de 2 en 3, waar normale kinderen volop lopen en gewicht verliezen, was het opzienbarend hoeveel ze erbovenuit stak. Daar zie je nu niks meer van terug, ze is graatjemager. Het komt vanzelf wel goed hoor, en anders volgt ze toch gewoon haar eigen lijn?
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_57955059
    En zo is Kim altijd te klein. De wvk zegt er weleens iets van, maar de arts niet. Die ziet tenminste dat wij zelf ook klein zijn en dat het wel logisch is.
      donderdag 10 april 2008 @ 13:01:22 #253
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_57955578
    Heb het nu naast me neergelegd ja ze is wat langer en wat forser zo wat wij zijn van het CB af op een ogentest na.

    Hopelijk werkt ze de volgende keer mee anders wil ze wel een regenboogbril dat had ze nl zelf al bedacht.
      donderdag 10 april 2008 @ 13:13:00 #254
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_57955802
    ja max was woensdag ook te klein.
    vraagt de wvk aan me "zijn jullie klein?"

    uhh.. ik zit voor je? ja ik ben 1.55... dat zie je toch wel??
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
      donderdag 10 april 2008 @ 13:33:27 #255
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_57956246
    Lois het was een echte piek. Het was toen zelfs de reden dat we voor zijn tweede verjaardag al een Maxi Cosi Rodi voor 'm moesten kopen omdat de Priori maar tot 18 of 20 kilo ging.
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      donderdag 10 april 2008 @ 15:40:33 #256
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_57958984
    zeg jullie gaan wel even duimen morgen he, eind van de dag morgen krijg ik bloeduitslag van de coeliakie . Al vind ik nog steeds moeilijk waar ik nu blijer mee moet zijn
    Engaging Infinite Improbability Drive..
    pi_57960083
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 15:40 schreef _evenstar_ het volgende:
    zeg jullie gaan wel even duimen morgen he, eind van de dag morgen krijg ik bloeduitslag van de coeliakie . Al vind ik nog steeds moeilijk waar ik nu blijer mee moet zijn
    ik duim heel hard! Het blijft moeilijk, blij moeten zijn dat je het dan indelijk weet en teelijk verdrietig omdat ze het heeft, dat sucks
    pi_57964923
    Evenstar ik duim voor jullie!
      Jubileum moderator donderdag 10 april 2008 @ 20:30:03 #259
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_57964998
    Ik duim voor antwoorden en oplossingen Evenstar, kus voor je meisje
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_57974357
    Evenstar, ook van hier geduim!
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_57979735
    Ik duim ook mee...
      vrijdag 11 april 2008 @ 12:57:13 #262
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_57980118
    *duimt ook!*
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      vrijdag 11 april 2008 @ 14:49:11 #263
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_57982906
    hier wordt ook aan jullie gedacht
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
      vrijdag 11 april 2008 @ 18:30:25 #264
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_57987461
    Dank jullie allemaal lief

    De arts heeft gebeld, maar niets duidelijker... het bloed was goed, maar ze is ouder als 2 jaarr dus kan de bloedtest vals negatief zijn.
    Gezien de klachten die ze heeft, ondanks de max dosis poepmedicijnen de ontlasting niet normaal is ( zeg maar zo als bebogeen erg plakkerig of steen hard enorm penetrante geur) en de andere dingetjes die niet extreem zijn maar toch aanwezig.
    En de verdenking nog steeds bij coeliakie blijft wil ze een biopt nemen.
    Mocht daar niets uitkomen is ze iig sensitief voor gluten wel. dus zeer waarschijnlijk wel gv dieet hoe dan ook.
    Duidelijk is wel dat er iets in dat lijfje niet goed zit.

    wou dat ze verdomme eens konden zeggen/vinden wat

    maar zoals gewoonlijk wachten we maar weer af..
    Engaging Infinite Improbability Drive..
      FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 11 april 2008 @ 18:33:22 #265
    68600 crew  Ynske
    Bedankt voor de zon...
    pi_57987511
    oeh evenstar
    k zou je graag een papiertje willen geven met duidelijkheid erop...
    iig heel veel sterkte
    Today is life -
    the only life you are sure of. Make the most of today.

    Dale Carnegie
    pi_57988076
    Die onzekerheid is inderdaad ontzettend rot zeg..

    en hoezo de bloedtest misschien vals negatief ivm haar leeftijd?

    in ieder geval sterkte ermee
      Jubileum moderator vrijdag 11 april 2008 @ 20:33:41 #267
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_57989914
    Ze gaan nu dus een biopt nemen begrijp ik? Dat is meestal wel het duidelijkst, ook al is het niet zo leuk om te moeten ondergaan. Ik neem wel aan dat ze dat met een roesje doen bij die kleintjes.
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      vrijdag 11 april 2008 @ 20:43:39 #268
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_57990102
    Och Evenstar, het schiet ook niet op zo hè?
    Is best logisch dat je er af en toe gek van wordt, maar je bent ook sterk.
    Als je niet lacht, ben je dood.
      vrijdag 11 april 2008 @ 22:29:19 #269
    156412 hestria
    erg gastvrij
    pi_57992475
    Ik kom even zo het topic binnenwalsen met een vraagje,

    michelle heeft een gistinfectie die volgens de huisarts waarschijnlijk komt omdat ze s'nacht nog een luier draagt. Nu ving ze dat op bij de dokter en deelde mee dat ze geen luier meer wou met slapen. (iets wat mama dus helemaal niet erg vind en er meteen op inhaakte) Dus toen we thuis waren samen een kaart gemaakt waar ze stikers op mag plakken en bij 5 stickers krijgt ze een verassing. dus nu ligt ze zonder luier in bed. Ik heb een zeil op het matras gelegt en het potje in haar kamer gezet, en haar verteld dat mama haar vanavond komt wakker maken om te plassen en papa haar vanacht wakker komt maken.
    Nu wou ik haar dus om 11 uur laten plassen, en papa laat haar rond een uur of 5 plassen als dennis een flesje krijgt. zou ik tussendoor (rond een uur of 2/3) nu nog moeten laten plassen?
    Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
    Trotse mama van Michelle en Dennis
      vrijdag 11 april 2008 @ 22:31:50 #270
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_57992531
    Zo! Mijn zoon is 3! Vandaag geworden. Over een uur en een kwartier precies 3 jaar geleden eruit geperst. Hij had een heerlijk en rustig dagje, ons kuiken met zijn lange blonde vlassen en zijn (Bob de Bouwer) -kroon, die zelfs in bed niet af mocht. Een (door hem) zelfgemaakte muffin met cadeau's op bed, lekker buiten met z'n nieuwe bellenblaaskanon, met pap en mam naar een grote speeltuin hier in de buurt, frietjes met hamburgers, verhaaltjes, ijs, nog 3 muffins en om kwart over negen, moe gespeeld, rozig gebadderd en platgeknuffeld het bed in. Weer een jaar voorbij!

    [ Bericht 17% gewijzigd door renzell op 11-04-2008 23:02:09 ]
    pi_57992624
    gefeliciteerd renzell
      vrijdag 11 april 2008 @ 22:37:51 #272
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_57992656
    jeetje renz, helemaal vergeten!

    Van Harte met alweer 3 jaren het bestaan van jullie leuke ventje
    klinkt als een heerlijke dag
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
    pi_57992681
    Ik zou het niet doen, hestria. Die 6 uurtjes moet kunnen en zo niet is er ook geen man over boord, toch?
    pi_57992972
    Eerder vandaag toen ik David ging halen van het kdv zag ik hem in de tuin lopen met een roze poppenbuggy en een ander jochie van 3 ernaast lopend. Ik ben om het hoekje gaan staan zodat hij me niet zag.

    David liep heel parmantig met de buggy en ging steeds sneller lopen en het andere jochie ernaast prekend dat hij ook eens met de buggy wilde lopen.
    Op zijn opmerking: samen spelen samen delen! kreeg hij het antwoord van David:
    jij moet niet zo zeuren

    En zo liepen ze verder.

    het was zo grappig en het zag er zo schattig uit (jammer dat ik geen camera had)
    pi_58000691
    Renzel nog gefeliciteerd!

    Evenstar die onzekerheid is killing, ik hoop toch dat er duidelijkheid komt zodat je tenminste regels hebt om aan t houden

    Hestria nog een keer tussendoor hoeft denk ik niet.

    Lily dan moet j een telefoon met fototoestel bij je hebben voor dat soort dingen

    Djulian is overdag helemaal droog. Mar donderdagochtend kwam hij van de PSZ af en hij huilde. Ik wou zijn jas uittrekken maar dat mocht niet en meneer trok zelf zijn broek naar beneden, dus ik je moet plassen? Hij nog harder huilen, dus ik snel potje gepakt en die eronder gehouden. Hij had het dus de hele ochtend op gehouden want hij as aan het spelen en was bang dat iemand anders met de dingen ging spelen ls hij naar de wc ging. Hij was zo boos op zichzelf dat hij iets wat druppeltjes in zijn broek had. Helemaal overstuur en ik maar uitleggen dat een ongelukje kon gebeuren, nee dat kon niet wan hij was een grote jongen nou zei hij.
    pi_58019468
    Evenstar , wat naar zoveel ondudielijkheid.

    Merlijn heeft zijn gebit compleet. De laatste twee kiezen boven zijn nu door. Jammergenoeg wel meteen weer flink koorts/verhoging maar verder niet ziek. De temperatuur was vrijdag 's ochtends 38.4, kon ik hem niet wegbrengen naar het KDV want hij gedroeg zich ziek/hangerig, was de rest van de dag helemaal verdwenen terwijl meneer wel 38.6 had. Nu is hij weer helemaal fit.
    pi_58019590
    Renzell nog gefeliciteerd!

    Kim is al 2,5 weken zwaar verkouden. Inclusief rochelen en het snot loopt er uit. N heeft ze ineens ook soepoogjes. IS dat wel normaal zo lang? ZO dat door psz kunnen komen?
    Herkenbaar?

    Ik bel morgen de ha toch ff op, voor de zekerheid. Ze voelt zich er zo beroerd onder. Zielig!
      zondag 13 april 2008 @ 22:07:40 #278
    106819 Smirre
    Geselli Gemelli
    pi_58030485
    Haha Lily, jongentjes met roze poppenbuggies zijn . Bijdehand ventje die David. Kwam de uitspraak je bekend voor?

    Ingrid, bedoel met soepogen snotogen? Dat kan wel 2 weken duren. Kan geen kwaad, gaat vanzelf over. En het is zeer besmettelijk. (Hier ging het ook met twee tegelijk.)
    pi_58031978
    Ja idd snotogen. Dat had ze toen ze net geboren was heel erg. En dit is de eerste keer sindsdien.
    Maar het arme schaapje heeft er zoveel last van. Rochelen als een gek.En soms piepen. En we kunnen wel een lekbakje onder dr neus hangen. En ze voelde behoorlijk warm aan. Vind het zo lang duren nu. Vraag me af of het chronisch gaat worden nu ze op de psz zit. Nouja, morgen afspraak ha maken. Toch alles ff checken. Straks heeft of krijgt ze luchtweginfectie net zoals dr papa.
      maandag 14 april 2008 @ 01:13:47 #280
    106819 Smirre
    Geselli Gemelli
    pi_58035452
    Sinds Cas en Liz naar de psz gaan zijn we hier in huis ook allemaal "chronisch" verkouden/hoesten/diarree. Ik hou het op startersproblemen. Wij gaan voor mooier weer .
    pi_58036974
    quote:
    Op zondag 13 april 2008 22:07 schreef Smirre het volgende:
    Kwam de uitspraak je bekend voor?
    eh
      maandag 14 april 2008 @ 16:29:04 #282
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_58045127
    ingri, lekker stomen, thijsiroopje voor de hoest.

    Juul proficiat nog grote vent

    zindelijke kindjes

    Arwen is na haar eenmalig potjes plasje niet er mee bezig, als ze moet poepen gaat ze bij me oma wel altijd netjes in het toilet staan om een potje te stinken
    Engaging Infinite Improbability Drive..
    pi_58082116
    Gisteren heeft Merlijn weer een plasje geproduceerd op het potje. Het is echt een ritueel geworden voor het in bad gaan. Hij was even gaan zitten op het potje en niks. Wilde hij wel zijn kontje afvegen met wc papier en een vochtig doekje. Uitgelegd dat hij dat alleen maar mag als hij een plasje of poepje heeft gedaan. Meneer ging weer zitten en een scheet en een lach later heeft hij er netjes een plasje in zitten. Wil het nu wat meer gaan stimuleren. Omdat hij het niet meld als hij iets in de luier heeft gedaan, maar hij wel schijnbaar bewust kan plassen willen we hem gaan belonen om hem te leren op de wc of potje te gaan. Wil nu voor hem een plasposter maken en dat hij een cadeautje krijgt als hij het een aantal keer heeft goed gedaan. Hoe doen jullie dat? Hoe ziet zo een plasposter eruit?
    pi_58098505
    kijk eens bij www.ophetpotje.nl ?
      woensdag 16 april 2008 @ 22:14:25 #285
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_58098863
    Léon kreeg vandaag een kaartje van juf Saskia. Een grote Tom & Jerry-kaart, schot in de roos.
    Hij mag vanaf 14 mei een paar keer meedraaien en juf Saskia belt nog een keer om thuis langs te komen. Hij stond helemaal te stralen en wist zich geen houding aan te nemen. Zo schattig.
    Maar dat is al minder dan een maand, ik vind het volgens mij net zo bijzonder als hij.
    Als je niet lacht, ben je dood.
      donderdag 17 april 2008 @ 08:59:02 #286
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_58104921
    Ik ben nu al fan van juf Saskia Dutch!

    Rens, ik heb jullie nog helemaal niet gefeliciteerd! Drie dikke klapzoenen voor je grote zoon! Zo te lezen heeft hij een hele leuke dag gehad. (En die muffins, ik moest ervan lachen.)
    Op naar de 4. Ik hoop voor jullie dat het een geweldig goed jaar wordt, vol avontuur ofcourse!
    Geluk zit in een klein Wolkje
    Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
    pi_58105037
    Amber was gister bij mijn ouders. Ze was met mijn vader gaan wandelen maar hij had geen luier aangedaan. Ze zijn een aardige tijd weggeweest maar bij thuiskomst was ze droog. Toen was het bedtijd en ze wilde geen luier aan. Eerst op het potje plassen zei mijn vader. Dat deed ze en toen ging ze naar bed. 2,5 uur later werd ze wakker en was ze nog droog
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
      donderdag 17 april 2008 @ 09:32:12 #288
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_58105397
    wauw ik vind het echt heel knap van amber!!!
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
    pi_58115117
    wat goed van Amber

    Hier gaat het niet echt super. Sara hoest nog steeds, al sinds die keer dat we bij de hap geweest zijn. Gisteren maar weer naar de dokter en ze heeft nu naast ventolin ook een andere puffer flixotide om de hoestprikkel weg te nemen. Hopelijk kunnen we dan binnenkort allemaal weer eens een nacht doorslapen. Overdag gaat het best goed, maar 's nachts is een ramp.
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
      Jubileum moderator donderdag 17 april 2008 @ 19:55:22 #290
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_58119585
    Flixo werkt pas na een week of 3 optimaal Fuente, dus nog eventjes doorbijten. Sterkte!
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_58119612
    Amber hoest momenteel ook heel erg, echt dat slijmerige hoestje. Als het nog langer duurt ga ik naar de HA.

    Vandaag is mevrouw echt onuitstaanbaar. Zodra ze dr zin niet krijgt is het gillen, janken, dreinen, zeuren.. ik krijg er de schijt van vandaag. Niets helpt. Lief blijven doen niet, negeren niet, boos worden niet... arrgghhh ben blij dat ze in bed ligt..
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
    pi_58121877
    Ach, het is voor Sara ook vervelender dan voor ons, maar 'kzal echt blij zijn als we allemaal weer normaal slapen Thnx!

    Vicky, herkenbaar Sommige dagen pffffffff
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
      Licht Ontvlambaar donderdag 17 april 2008 @ 22:19:06 #293
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_58123598
    Een dikke kus voor alle zieke peutertjes, hier ook een flink verkouden peutertje... Maar dat interesseert haar totaal niet, ze is helemaal hyper We gaan haar kamertje omtoveren van baby/peuterkamer naar een heuse meisjeskamer

    Met dit behang op twee muren onder andere:

    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    pi_58124075
    haha daar zou ik ook hyper van worden!
    pi_58128703
    Wauw wat een gaaf behang! Echt super!

    Sara heeft nu ook een loopoor
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_58129483
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 22:36 schreef bixister het volgende:
    haha daar zou ik ook hyper van worden!
    wat zij zegt

    Beterschap voor alle kindjes!

    Met Morris gaat alles eigenlijk gewoon heel goed. Gisteren wilde hij niet naar de creche. Op de vraag 'waarom dan niet?' antwoorde hij: ' ik ben gisteren al geweest'.
    Misschien wordt het nu ook minder leuk omdat zijn vriendjes zo langzamerhand allemaal 4 worden en naar school gaan. Hij heeft het er zelf nu ook steeds vaker over: 'als ik 4 ben ga ik naar school'.

    Gisteren hebben we een informatieochtend gehad op zijn school. Wij denken dat hij het daar erg leuk zal vinden. Op 11 augustus begint het nieuwe schooljaar en dan zal hij ook gelijk beginnen omdat hij 6 augustus jarig is. Spannende zaken dus allemaal
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      vrijdag 18 april 2008 @ 12:58:58 #297
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_58134489
    spannende zaken idd snoopy en leon ook al , vliegt die tijd toch he..

    Fuente alweer een loopoor bah houdt het dan nooit op bij jullie?

    Ambert en merlijn goed hoor.

    Mag ik even vloeken.. heinz heeft besloten om lecithine en olie in de ketchup en en tomatofrito te doen. Aangezien het geen zeer groot allergeen is zijn ze niet verplicht dat te melden..
    3 x raden wie weer die uitzondering is...
    juist ja.. hoe leg je een kind van 2 uit dat wat ze het allerliefste heeft haar zo geliefde "kettie"niet meer mag hebben
    Engaging Infinite Improbability Drive..
    pi_58134570
    zijn er geen andere merken ketchup die ze mag hebben??
    tomatofritto kun je zelf maken door goedkope pakjes gepureerde tomaten en wat italiaanse kruiden te mengen.
    pi_58134571
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 12:58 schreef _evenstar_ het volgende:
    spannende zaken idd snoopy en leon ook al , vliegt die tijd toch he..

    Fuente alweer een loopoor bah houdt het dan nooit op bij jullie?

    Ambert en merlijn goed hoor.

    Mag ik even vloeken.. heinz heeft besloten om lecithine en olie in de ketchup en en tomatofrito te doen. Aangezien het geen zeer groot allergeen is zijn ze niet verplicht dat te melden..
    3 x raden wie weer die uitzondering is...
    juist ja.. hoe leg je een kind van 2 uit dat wat ze het allerliefste heeft haar zo geliefde "kettie"niet meer mag hebben
    Kun je niet proberen om nog wat flessen met de oude samenstelling te krijgen? Ketchup is heel lang houdbaar.
    En anders misschien contact opnemen met heinz en vragen of dat ook zo is voor de ketchup die bijvoorbeeld naar het buitenland wordt geexporteerd ofzo
    En anders misschien zelf maken en in de heinz fles bewaren.
      vrijdag 18 april 2008 @ 13:05:03 #300
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_58134612
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 13:03 schreef p_iglet het volgende:
    zijn er geen andere merken ketchup die ze mag hebben??
    tomatofritto kun je zelf maken door goedkope pakjes gepureerde tomaten en wat italiaanse kruiden te mengen.
    goede tip, gaan we binnekort eens mee rommelen.

    andere ketchups bevaten gluten zoverre ik de verschillende mekren hier heb kunnen zien. daarom was heinz zo fijn omdat het gv was.
    Engaging Infinite Improbability Drive..
      vrijdag 18 april 2008 @ 13:08:56 #301
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_58134702
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 13:03 schreef Verida het volgende:

    [..]

    Kun je niet proberen om nog wat flessen met de oude samenstelling te krijgen? Ketchup is heel lang houdbaar.
    En anders misschien contact opnemen met heinz en vragen of dat ook zo is voor de ketchup die bijvoorbeeld naar het buitenland wordt geexporteerd ofzo
    En anders misschien zelf maken en in de heinz fles bewaren.
    al gevraagd is niet meer, en die muts beweerde eerst samenstelling is niet veranderd, heb dus nog wel een oudpakje waar het niet opstaat.
    Volgende week maar even van alles proberen.
    ergste is ze heeft een van die plekjes al een paar weekjes, niets erachter gezocht, maar wordt wel meer plekjes en groter en ze heetf er jeuk aan.
    dus gisteren dagboekje van voeding gekeken, en bleek dus enige waar ze dat bij kreeg de soja en lecithine etc waren.
    Alleen zijn ze lecithine niet verplicht te melden eant bijna geen hond die daar op reageert behalve mijn smurfje moet weer appart doen.
    Engaging Infinite Improbability Drive..
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')