abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 22:11:57 #1
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56998350
...op de kattenbak.
We hebben 2 katten, een poes en een kater. Ze liggen elkaar niet zo, maar dulden elkaar wel. Om die reden hebben we ok 2 kattenbakken, eentje beneden eentje boven. De kattenbakken zijn schoon, maar sinds kort verkiest de kater de schone was, handdoeken in de douche, kranten op de mat, what ever boven de kattenbak. Ondanks dat de katten naar buiten kunnen.

Er is eigenlijk de laatste maanden niets veranderd in de samenstelling van het huishouden. De laatste grote verandering was de geboorte van onze zoon alweer meer dan een jaar geleden. Maar de kater is juist een echte kroeldoos en gek op kinderen (itt de poes). De poes is een jaar of 8 en de kater een jaar of 6.

Ik ben eigenlijk een beetje door mijn opties heen. En elke dag ondergezeken kleding vinden begint toch lichtelijk irritant te worden. Iemand tips en/of ideeën?
pi_56998530
http://www.diereninfo.com/index2o.asp?id=102457&soort=vraag

zoek daar eens. Blaasontsteking kan het zijn. :
quote:
Vraag
Onze kat plast bijna elke ochtend (of avond) naast de bak, meestal op dezelfde plaats. 's Nachts wordt hij in de keuken opgesloten. Hij (gecastreerd) komt nooit buiten. We hebben al verschillende middeltjes gebruikt, o.a. een spray die de plek neutraliseert. Is er een oplossing zodat hij niet meer plast?

Chipmobiel, chipnummer registratie via een sms!
Ons antwoord
De derde vraag vandaag al over onzindelijkheid bij de kater.
Zie onder de zoekbalk onder plasproblemen, plassen, incontinentie, blaasklachten en blaasontsteking.
De informatie die hier gegeven wordt is wat summier. Gaat 'ie wel op de bak maar plast 'ie er overheen of ernaast? Of plast 'ie echt op een totaal andere plek. De "middeltjes" werken bijna nooit, aannemend dat het grootste deel van de katten een blaasprobleem heeft (urineonderzoek dus altijd eerst!). Als het vlak bij de bak piesen is, wil nog wel eens helpen de bak wat vaker schoon te maken. Evntueel, als er geen blaasontsteking uit het onderzoek komt en schonere bakken ook niet helpen, wil soms het product 'Feliway" nog wel eens werken. Dit vormt het status-, territorium-afbakenings-gedrag, om tot kopjes-geef-gedrag! Dit product werkt op basis van feromonen en is alleen verkrijgbaar bij de dierenarts.
Dus toch naar de dierenarts ermee!
Eventueel als alles op niets uitloopt bellen naar Chris de Roo, kattengedragstherapeut: 0152140620.
Succes!
♥ K, N, R en F ♥
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 22:21:03 #3
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56998607
Een blaasontsteking is wel het onderzoeken waard. Maar hoe vang je katten urine op
pi_56998635
ook goed leesvoer : http://www.flaironline.nl/community/forum/thread/318994.aspx

Google eens dat heb ik ook gedaan
♥ K, N, R en F ♥
pi_56998654
Hij is vast boos nog van het castreren.
pi_56998664
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Een blaasontsteking is wel het onderzoeken waard. Maar hoe vang je katten urine op
Je kleren uitwringen geen optie ?

Stress zou dus wel een goede oorzaak kunnen zijn:
quote:
Vaak zit de onzindelijkheid ook puur "tussen de oren". Ooit heeft de kat eens in huis geplast door bv. stress (wordt op zijn kop gezeten door andere kat, nieuwe meubels in huis, geboorte baby, ander kattebakgrit!) en als hij daar eenmaal mee begint, blijft hij dat doen. Hij koppelt het ook aan de omgeving. Zelf werk ik bij een dierenasiel, en wij krijgen vaak katten met dit probleem. Bij ons komt de kat dan eerst in quarantaine, zit dan in een klein hokje met alleen etens-/drinkensbakjes, een handdoekje en een kattenbak. Uiteraard wordt ook de urine nog onderzocht door de dierenarts. In 9 van de 10 gevallen is de kat dan gewoon netjes zindelijk, ook als hij/zij later verhuist naar een kattenverblijf met meerdere katten en nog later weer naar een nieuw thuis.

Misschien gaat jullie verhuizing straks juist wel goed uitpakken voor wat betreft de onzindelijke kat. Dit is immers een nieuwe, vreemde omgeving! De kat niet meer binnenlaten is volgens mij ook geen goeie oplossing, hij zal toch bij jullie willen zijn met als gevolg steeds een zielig kijkende kat bij de buitendeur, die, als het even kan!, naar binnen zal proberen te schieten! Als jullie verhuisd zijn, zou je het middel Feliway kunnen proberen. Dat is een soort verstuiver die je in het stopkontakt doet. Verspreidt een bepaald hormoon, wat katten zelf ook aanmaken als ze ergens kopjes tegen geven. Dit werkt vaak heel goed bij dergelijke problemen, en ook bijvoorbeeld bij verhuizingen. Zelf ruik je er niks van, maar de kat des te meer! De eerste tijd na de verhuizing moet je hem toch binnenhouden om te laten wennen aan de nieuwe omgeving, grote kans dat Feliway dan ook de stress wegneemt! Beslist het proberen waard!
♥ K, N, R en F ♥
  dinsdag 26 februari 2008 @ 22:23:10 #7
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_56998675
quote:
Een mini-kattenbakje op je schone was en handdoeken in de douche
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
pi_56998701
Is het mogelijk dat, als jullie er niet zijn bijvoorbeeld, een buurtkater binnen kan komen?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 22:27:05 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56998775
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:22 schreef Sc0rPi0n het volgende:

[..]

Je kleren uitwringen geen optie ?

Stress zou dus wel een goede oorzaak kunnen zijn:

[..]
Mjah, dan vraag ik me af waar die stress opeens vandaan zou moeten komen aangezien er niet zo gek veel veranderd is.
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:24 schreef lily het volgende:
Is het mogelijk dat, als jullie er niet zijn bijvoorbeeld, een buurtkater binnen kan komen?
Nee, geen kattenluik
pi_56998787
ik had bij mijn ex ook een kater die de boel onder zeek, maar dat was omdat hij honger had dan deed hij dat.
Verder kreeg hij dan altijd een schop zijn zijn kattenkont als hij dat deed.
♥ K, N, R en F ♥
  dinsdag 26 februari 2008 @ 22:27:54 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_56998800
Het is ook niet E.T. die langzaam aan al wat water verliest?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_56998809
quote:
Tape een broodzakje aan z'n piemeltje
pi_56998824
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Mjah, dan vraag ik me af waar die stress opeens vandaan zou moeten komen aangezien er niet zo gek veel veranderd is.
[..]
Misschien geschrokken terwijl hij op de bak zat (een knal buiten ofzo).

Heb je de bak al eens verplaatst?
  dinsdag 26 februari 2008 @ 22:32:08 #14
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_56998906
Katers zijn heel, heel gevoelig voor blaasgruis Swets. Ga er alsjeblieft even mee naar de dierenarts.
Die heeft trouwens ook plastic kattenbakkorrels, zodat je een keer de urine kan opvangen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 22:32:09 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56998907
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:27 schreef Sc0rPi0n het volgende:
ik had bij mijn ex ook een kater die de boel onder zeek, maar dat was omdat hij honger had dan deed hij dat.
Verder kreeg hij dan altijd een schop zijn zijn kattenkont als hij dat deed.
Als we het hem zien doen denk ik dat het zijn laatste keer is
Deductie heeft uitgewezen dat 'hij' het is.
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:28 schreef lily het volgende:

[..]

Misschien geschrokken terwijl hij op de bak zat (een knal buiten ofzo).

Heb je de bak al eens verplaatst?
Zoals gezegd hebben we 2 kattenbakken. De bak op zolder staat erg rustig.
De kat natuurlijk best wel eens ergens van geschrokken zijn, maar aangezien hij ongeveer overal van schrikt zou hij dat wel gewend moeten zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 22:32:52 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56998932
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Katers zijn heel, heel gevoelig voor blaasgruis Swets. Ga er alsjeblieft even mee naar de dierenarts.
Die heeft trouwens ook plastic kattenbakkorrels, zodat je een keer de urine kan opvangen.
Blijft lastig met 2 katten
  dinsdag 26 februari 2008 @ 22:35:45 #17
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_56999014
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Blijft lastig met 2 katten
Desnoods sluit je hem drie uur op in de badkamer met de bak. Een dierenarts kan overigens een volle blaas ook soms een beetje leegknijpen en zo iets opvangen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_56999043
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Zoals gezegd hebben we 2 kattenbakken. De bak op zolder staat erg rustig.
Ja, ik las het. Ik ging ervan uit dat ze ieder hun bak hadden.
pi_56999252
Je kunt ook een vuilniszak in stukjes knippen en deze in de kattenbak doen, daarna kun je met een spuitje, of je giet het in een bakje, de urine verzamelen.

Bij gekastreerde katers word nogal eens gezien dat ze, zoals eerder gezegd, blaasgruis hebben. Een van de symptomen is dan dat ze op andere plaatsen als de kattenbak plassen. Het is alleen niet altijd in de urine te zien. Wel de moeite waard om te checken want ze kunnen er ineens heeeel erg ziek van worden! (onze kater was bijna dood.. )
pi_56999265
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Kan ook met gewoon met een lege kattenbak.

Een van mijn katten is overleden aan (de gevolgen) van blaasgruis, dus persoonlijk vind ik het het checken waard.

Dat je kindje ouder wordt, kan voor een kat al genoeg stress geven om dit soort gedrag te vertonen.
Als iemand een oplossing weet (de kater van mijn vriend vertoont dit gedrag sinds ik in hun leven ben), hou ik me aanbevolen.
Dus eigenlijk is dit een verkapte tvp.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 februari 2008 @ 22:51:42 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56999556
Blaasgruis gaan we onderzoeken. Stress hadden we natuurlijk zelf ook aangedacht, maar de katten hebben volop de ruimte. Kunnen altijd naar buiten, kinderen ontvluchten, etc. Mocht hij daar toch gestressed van raken zullen we een ander huishouden moeten zoeken.
pi_57034899
Is er al iets bekend Swets?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_57034951
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:35 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Desnoods sluit je hem drie uur op in de badkamer met de bak. Een dierenarts kan overigens een volle blaas ook soms een beetje leegknijpen en zo iets opvangen.
yep zo hebben ze dat bij onze pers gedaan (aaaahhh zielig! nou idd ) maar het was de enige manier...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 februari 2008 @ 14:21:19 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57035088
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:13 schreef Duderinnetje het volgende:
Is er al iets bekend Swets?
Nee, in een huishouden met een hoogzwangere vrouw, 2 kinderen, verbouwing en een baan van 60 uur is het nogal een georganiseer om bij de dierenarts te lopen. Plus dat hij al 3 weken in de rond loopt te pissen, hij trekt het nog wel ff.
pi_57035110
kan je niet vragen of iemand anders met hem gaat?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 februari 2008 @ 14:29:19 #26
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57035311
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:22 schreef DarkElf het volgende:
kan je niet vragen of iemand anders met hem gaat?
Niet eenvoudig
pi_57035320
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, in een huishouden met een hoogzwangere vrouw, 2 kinderen, verbouwing en een baan van 60 uur is het nogal een georganiseer om bij de dierenarts te lopen. Plus dat hij al 3 weken in de rond loopt te pissen, hij trekt het nog wel ff.
Blaasgruis is heel pijnlijk voor een kater. En kan behoorlijk wat stuk maken van binnen. En je wilt toch ook van dat gepies af, als je dat belangrijker vindt?

Inderdaad even iemand vragen joh. En zo'n lege kattenbak is toch zo geregeld? Als je een beetje pies hebt, hoeft de kat misschien niet eens mee in eerste instantie. Piesje afleveren, ze koekeloeren even en je bent weer iets wijzer
Snobs have more fun!
KLIK!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 februari 2008 @ 14:32:18 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57035384
Ja joh, moet ik opeens alles laten vallen of iemand uit de hoge hoed toveren? Er wordt aan gewerkt.
pi_57035436
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Niet eenvoudig
mm das lastig dan. misschien kan je hem 's ochtends afdroppen daar voor onderzoek en hem door iemand laten ophalen? (das misschien makkelijker om te vragen aan iemand)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 februari 2008 @ 14:41:29 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57035629
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:33 schreef DarkElf het volgende:

[..]

mm das lastig dan. misschien kan je hem 's ochtends afdroppen daar voor onderzoek en hem door iemand laten ophalen? (das misschien makkelijker om te vragen aan iemand)
Er zijn weinig dierenartsen in de regio die 'smorgens om 7 uur wakker zijn.
Maar het is heel simpel, ik moet mijn moeder charteren om op te passen op 2 kinderen, dan E.T. in de 50KM autootje van mijn moeder een kattenmand gaan regelen (want de huidige is stuk), terug de kat ophalen en naar de dierenarts. Zoals gezegd is daar wat organisatie voor nodig.
pi_57035666
Luier aan doen (newborn baby) bij de kater. Daarvan heb je er toch wel genoeg
♥ K, N, R en F ♥
  donderdag 28 februari 2008 @ 14:45:11 #32
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_57035717
Probeer de dierenambulance anders eens te bellen. Mss dat die m wel willen halen en brengen?
Tjee dr zal maar es echt iets zijn, dan moet je toch ook bij de da zien te komen?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 februari 2008 @ 14:47:01 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57035764
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:45 schreef oh-oh het volgende:
Probeer de dierenambulance anders eens te bellen. Mss dat die m wel willen halen en brengen?
Tjee dr zal maar es echt iets zijn, dan moet je toch ook bij de da zien te komen?

Chill, het gaat over een kat die vrolijk rond huppelt en springt. Geen enkel ziekte beeld heeft, behalve rondzeikt zoals katten wel vaker doen.

Bespaar me je melodrama.
pi_57035841
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er zijn weinig dierenartsen in de regio die 'smorgens om 7 uur wakker zijn.
Maar het is heel simpel, ik moet mijn moeder charteren om op te passen op 2 kinderen, dan E.T. in de 50KM autootje van mijn moeder een kattenmand gaan regelen (want de huidige is stuk), terug de kat ophalen en naar de dierenarts. Zoals gezegd is daar wat organisatie voor nodig.
geen dierenarts in de buurt die op zaterdag open is? das toch vrij standaard tegenwoordig?

kattenmandje kan je online bestellen, hoeft ze de deur niet uit. en je moeder wil natuurlijk graag op haar kleinkinderen passen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_57035937
Dat zal je leren een topic in F&F te openen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 februari 2008 @ 14:55:18 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57035967
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:50 schreef DarkElf het volgende:

[..]

geen dierenarts in de buurt die op zaterdag open is? das toch vrij standaard tegenwoordig?
Ja... is het al zaterdag dan?
quote:
kattenmandje kan je online bestellen, hoeft ze de deur niet uit. en je moeder wil natuurlijk graag op haar kleinkinderen passen
Heb ik ergens gezegd dat dat niet kan dan? Ik zeg alleen dat er organisatie nodig is. Is dat moeilijk te begrijpen ofzo? Jullie hebben allemaal elke dag tijd over om alles te laten vallen?

Ik stel dinsdag de vraag. Het is nu donderdag.... Wat loopt iedereen judgemental te doen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 februari 2008 @ 14:55:40 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57035974
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:54 schreef lily het volgende:
Dat zal je leren een topic in F&F te openen
Nou... het is nog hysterischer dan OUD hier
  donderdag 28 februari 2008 @ 14:55:47 #38
176471 oh-oh
pi_57035977
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Chill, het gaat over een kat die vrolijk rond huppelt en springt. Geen enkel ziekte beeld heeft, behalve rondzeikt zoals katten wel vaker doen.

Bespaar me je melodrama.
Nou ik zou t echt te goor vinden als ik kids had en een kat die in mn huis liep te zeiken, dan was t of kat naar de da of kat dr uit, vandaar dat ik mee wil denken.
Goed als die pis jou verder niet dwars zit, veel plezier dr mee
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_57036079
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja... is het al zaterdag dan?
[..]

Heb ik ergens gezegd dat dat niet kan dan? Ik zeg alleen dat er organisatie nodig is. Is dat moeilijk te begrijpen ofzo? Jullie hebben allemaal elke dag tijd over om alles te laten vallen?

Ik stel dinsdag de vraag. Het is nu donderdag.... Wat loopt iedereen judgemental te doen.
nee maar tis wel allang zaterdag geweest stuk sjacherijn.

Mensen proberen gewoon mee te denken, waardonder ik. De reactie die je nu geeft is echt uitermate buiten proportie; ik zeg namelijk niets eens iets raars

Maareuh, blijf gewoon lekker in de zeik zitten dan joh
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 februari 2008 @ 15:01:48 #40
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57036146
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:55 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nou ik zou t echt te goor vinden als ik kids had en een kat die in mn huis liep te zeiken, dan was t of kat naar de da of kat dr uit, vandaar dat ik mee wil denken.
Goed als die pis jou verder niet dwars zit, veel plezier dr mee
Die kat piest 9 van de 10 keer buiten en heeft sinds dinsdag in keer in huis gepiest op een handdoek. oe! Mijn kinderen gaan dood!

Die kat gaan naar de DA. Zodra we alles geregeld hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 28 februari 2008 @ 15:01:56 #41
163650 Greys
pi_57036149
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Bespaar me je melodrama.
Zeg, lummel, ze probeert mee te denken hoor, easy!
Jij dramatiseert het hele gebeuren "kat-naar-dierenarts-krijgen' ook nogal, dusseh... geef elkaar een handje.
Zoals je hierboven kon lezen werd er gewaarschuwd voor katten die door blaasgruis ineens heel slecht werden vanuit het niets en haast dood gingen. Je zit hier in F&F, dus nogal logisch dat mensen je dan enigszins gaan aansporen om te onderzoeken of er niets mis is met die piesert

Sterkte er mee, want het lijkt me nogal irritatieverhogend
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 februari 2008 @ 15:04:09 #42
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57036183
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:59 schreef DarkElf het volgende:

[..]

nee maar tis wel allang zaterdag geweest stuk sjacherijn.
even kijken, ik open het topic op dinsdag. Het is nu donderdag... Sinds wanneer zit er een zaterdag tussen dinsdag en donderdag?
quote:
Mensen proberen gewoon mee te denken, waardonder ik. De reactie die je nu geeft is echt uitermate buiten proportie; ik zeg namelijk niets eens iets raars
Och als ik al 3 keer heb aangegeven dat er aan gewerkt wordt en de manier waarop zelfs tot in detail gespecificeerd heb zie ik eigenlijk niet in wat de reactie nog meer toe te voegen had.
quote:
Maareuh, blijf gewoon lekker in de zeik zitten dan joh
Komt goed!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 28 februari 2008 @ 15:05:38 #43
163650 Greys
pi_57036208
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die kat piest 9 van de 10 keer buiten en heeft sinds dinsdag in keer in huis gepiest op een handdoek. oe! Mijn kinderen gaan dood!

Dan is je topictitel en OP wel eeeeeeeeenigszins misleidend, right?
Want nu doe je ineens weer alsof ie maar één keer in huis gepiest heeft en verder nada

En ipv judgemental kan je de reacties hier bovenstaand beter zien als 'bezorgd'.
Da's ook een optie namelijk, toch? Niet meteen van het negatieve uitgaan. Degenen die hier reageren menen het alleen maar goed met jou maar vooral ook met de kat

Adem innnnnnn, adem uitttttttttt
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57036211
eerst piest ie je huis onder en zeikt ie je kleding onder, nu piest ie vooral buiten en een keer op een handdoek... je bent lekker cosequent.

whatever Succes ermee.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 28 februari 2008 @ 15:06:40 #45
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57036230
Hier wil ik een tvp
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 februari 2008 @ 15:06:58 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57036241
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Zeg, lummel, ze probeert mee te denken hoor, easy!
Tja, 3 mensen die maar lopen te drammen dat ik toch vooral NU naar de DA moet komt op mij vooral judgemental over.
quote:
Jij dramatiseert het hele gebeuren "kat-naar-dierenarts-krijgen' ook nogal
Ik zeg dat er georganiseerd moet worden. Niks meer, niks minder.
quote:
, dusseh... geef elkaar een handje.
Zoals je hierboven kon lezen werd er gewaarschuwd voor katten die door blaasgruis ineens heel slecht werden vanuit het niets en haast dood gingen.
Tja..., dat zou kut zijn. Nog steeds heeft een dag maar 24 uur en geen 26
quote:
Je zit hier in F&F, dus nogal logisch dat mensen je dan enigszins gaan aansporen om te onderzoeken of er niets mis is met die piesert
En ik geef al 3 keer aan dat dat ook gewoon gaat gebeuren
quote:
Sterkte er mee, want het lijkt me nogal irritatieverhogend
Valt wel mee hoor.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 28 februari 2008 @ 15:08:58 #47
163650 Greys
pi_57036282
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Valt wel mee hoor.
Liegbeest!

Het zou mij ook mateloos irriteren hoor!

Judgemental = in F&F vooral bezorgdheid en enthousiasme om te willen helpen.
Echt, beloofd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 februari 2008 @ 15:09:53 #48
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57036312
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Dan is je topictitel en OP wel eeeeeeeeenigszins misleidend, right?
Want nu doe je ineens weer alsof ie maar één keer in huis gepiest heeft en verder nada
Eh nee, sinds DINSDAG heeft hij 1 keer in huis gepiest. Praat ik chinees ofzo?
quote:
En ipv judgemental kan je de reacties hier bovenstaand beter zien als 'bezorgd'.
Zou kunnen.
quote:
Da's ook een optie namelijk, toch? Niet meteen van het negatieve uitgaan. Degenen die hier reageren menen het alleen maar goed met jou maar vooral ook met de kat
Gelet op eerdere reacties van een aantal is mijn veronderstelling niet zo gek hoor.
quote:
Adem innnnnnn, adem uitttttttttt
Ja, zou goed voor jou en een paar anderen in dit topic zijn als jullie dat toepaste inderdaad.
Vooral voordat er iets in mijn woorden gelezen wordt dat er niet staat
  donderdag 28 februari 2008 @ 15:11:17 #49
176471 oh-oh
pi_57036348
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die kat gaan naar de DA. Zodra we alles geregeld hebben.
Oh hij pist een keer op een handdoek en jij opent een topic?
Poeh, dat je daar dan tijd voor vrij maakt in je drukke schema.
( Groucho Marx )
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 februari 2008 @ 15:13:27 #50
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57036409
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:11 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Oh hij pist een keer op een handdoek en jij opent een topic?
Poeh, dat je daar dan tijd voor vrij maakt in je drukke schema.

Ow... Mijn....God

READ THE FUCKING TOPIC.
  donderdag 28 februari 2008 @ 15:15:33 #51
176471 oh-oh
pi_57036461
Ja jij bent te snel voor mijn pc, toen ik gepost had stond t dr pas hoor, vriendelijk ding.
Als ik jouw kat was zeek in ook in huis.
( Groucho Marx )
pi_57036527
Swets , lekker je aandacht op ET en je kids richten en de losse plasjes maar even opruimen
♥ K, N, R en F ♥
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 februari 2008 @ 15:18:18 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57036543
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:15 schreef oh-oh het volgende:
Ja jij bent te snel voor mijn pc, toen ik gepost had stond t dr pas hoor, vriendelijk ding.
Als ik jouw kat was zeek in ook in huis.
Het stond letterlijk in mijn post die je quote helder licht....
Je zeikt nu al... stelselmatig.
  donderdag 28 februari 2008 @ 15:22:34 #54
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57036658
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:17 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Swets , lekker je aandacht op ET en je kids richten en de losse plasjes maar even opruimen
Ja, das lekker als die kat wel blaasgruis of whatever heeft Hij zegt toch dat ie wel naar de DA gaat, jesus christ.
pi_57036685
LOL

Gezellig sfeertje hier.

@Swets: dierenartsen zijn ook vaak 's avonds open.
Maar de kans is natuurlijk groot dat alles ok is met zijn blaas en dat 'ie gewoon een beetje geschift is, net als elke andere kat.
Een kat gaat niet binnen een uurtje dood aan blaasgruis, maar als 'ie wat zwakjes begint te worden, niet meer wil drinken, of zich niet meer wast, moet je misschien wat meer haast maken.
  donderdag 28 februari 2008 @ 15:26:28 #56
105263 Litso
Interlectueel.
pi_57036754
Even een opruimslotje. Kan iedereen even wat minder snel een oordeel vellen over de TS? Dankje.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 februari 2008 @ 15:26:33 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57036755
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:23 schreef vergeetmewelletje het volgende:

@Swets: dierenartsen zijn ook vaak 's avonds open.
Maar de kans is natuurlijk groot dat alles ok is met zijn blaas en dat 'ie gewoon een beetje geschift is, net als elke andere kat.
Een kat gaat niet binnen een uurtje dood aan blaasgruis, maar als 'ie wat zwakjes begint te worden, niet meer wil drinken, of zich niet meer wast, moet je misschien wat meer haast maken.
Vroeger hadden we inderdaad een hele goede dierenarts in de buurt die elke dag tot 20:00 open was. Die is gepensioneerd. Nu hebben we alleen nog 'dierenklinieken' in de buurt. Die werken van 12:00 tot 16:00 geloof ik en je bent een godsvermogen kwijt als je alleen de deurknop vast houd

Uiteraard houden we hem goed in de gaten. Voorlopig schept hij er nog steeds een satanistisch genoegen in om de poes te treiteren.
  donderdag 28 februari 2008 @ 15:31:29 #58
105263 Litso
Interlectueel.
pi_57036889
Oh, dat viel mee. Niks opgeruimd
Swets, ik heb zo het idee dat de meesten het inderdaad goed bedoelen hoor, zo hard hoef je ook weer niet in de verdediging te schieten.

De rest: doe eens even rustig man
Hij geeft toch aan dat hij een druk rooster heeft, en de kat wel naar de DA wil brengen maar dat het zo gauw even niet gaat. En de goedbedoelde adviezen zijn alleen maar fijn, maar het hoeft geen heksenjacht te worden op iemand die volgens jullie niet goed genoeg voor zijn kat zorgt.

Nu allemaal weer even normaal doen dus
  donderdag 28 februari 2008 @ 15:39:21 #59
105263 Litso
Interlectueel.
pi_57037101
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:23 schreef vergeetmewelletje het volgende:

Dit is trouwens wel heel erg waar inderdaad Swets
Zodra hij niet meer achter poes aan zit en inderdaad ander lusteloos gedrag vertoont wordt het tijd er wat haast achter te zetten.

Voor de rest kan ik je alleen maar sterkte wensen, ik heb een kitten die een paar maanden geleden op álles piste wat los en vast zat. Kwestie van hormonen in zijn geval, maar ik weet hoe gruwelijk irritant het is
  donderdag 28 februari 2008 @ 15:43:12 #60
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57037192
Dierenarts is gebeld.. Iedereen kan weer rustig slapen.

Ik ga vanavond (ja, vanavond ja... een rondkruipende dreumes is niet handig) een plastic zak in de hal neerleggen en hoop dat ie daar z'n behoefte op doet (aangezien hij zijn plekken willekeurig uitzoekt).
Als ik urine heb opgevangen, ga ik met kat en urine naar de dierenarts.

Het geeft niets als dat een paar dagen duurt (letterlijke quote van de DA), idd wel even opletten dat hij net zo levendig is als normaal en niet van pijn gaat mauwen.
Als hij helemaal niet meer zou plassen of lusteloos wordt of van de pijn gaat mauwen, dan wel zsm naar de DA.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57037234
Kleine tip die het regelen van een vervoersmandje op korte termijn overbodig maakt.

Als je het voor elkaar kunt krijgen om met een pipetje oid wat urine op te zuigen, hoef je je kat niet mee te nemen. Dan kun je eerst de urine laten checken.

Houd hem wel goed in de gaten. Gedraagt hij zich normaal dan is er geen enkele reden tot paniek en kun je gerust tot zaterdag wachten. Wordt hij sloom en plast hij niet meer (wel prettig voor jou ) dan kan het zijn dat blaasgruis zijn urineleider verstopt. In dat geval is haast geboden omdat het dan binnen 24 uur einde oefening kan zijn.

Succes!
pi_57037286
sorry.... beetje mosterd na de maaltijd...
  donderdag 28 februari 2008 @ 16:11:52 #63
105263 Litso
Interlectueel.
pi_57037799
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 15:43 schreef E.T. het volgende:
Dierenarts is gebeld.. Iedereen kan weer rustig slapen.

Ik ga vanavond (ja, vanavond ja... een rondkruipende dreumes is niet handig) een plastic zak in de hal neerleggen en hoop dat ie daar z'n behoefte op doet (aangezien hij zijn plekken willekeurig uitzoekt).
Als ik urine heb opgevangen, ga ik met kat en urine naar de dierenarts.

Het geeft niets als dat een paar dagen duurt (letterlijke quote van de DA), idd wel even opletten dat hij net zo levendig is als normaal en niet van pijn gaat mauwen.
Als hij helemaal niet meer zou plassen of lusteloos wordt of van de pijn gaat mauwen, dan wel zsm naar de DA.
Kijk, dat is goed nieuws
Succes met het opvangen, dat is ook niet altijd even makkelijk
pi_57038489
-nee dankje-

[ Bericht 96% gewijzigd door Litso op 28-02-2008 17:14:22 ]
  donderdag 28 februari 2008 @ 17:03:50 #65
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57039068
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 16:11 schreef Litso het volgende:

[..]

Kijk, dat is goed nieuws
Succes met het opvangen, dat is ook niet altijd even makkelijk
Ik probeer 'm vanavond/vannacht binnen te houden en dan op de overloop, zolder en gang beneden een plastic zak neerleggen. Hopen dat ie het daar op doet en dan met een spuitje in een bakje krijgen. (en verder alle kamerdeuren dichthouden zodat ie alleen de gang en overlopen heeft qua ruimte).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator donderdag 28 februari 2008 @ 17:09:53 #66
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_57039193
Ik hoop dat het in één keer lukt E.T.
Succes
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 28 februari 2008 @ 17:10:35 #67
163650 Greys
pi_57039209
Het lijkt me echt een hele toer om urine op te moeten vangen!
Zal je zien dat ie geen zin heeft om dat op een krakende plastic zak te doen...
Ik zal duimen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 februari 2008 @ 17:19:17 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57039413
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:10 schreef Greys het volgende:
Het lijkt me echt een hele toer om urine op te moeten vangen!
Zal je zien dat ie geen zin heeft om dat op een krakende plastic zak te doen...
Ik zal duimen!
In huis plast hij juist vaak op plastic tasjes, handdoeken, wasgoed en kranten. Als er alleen een plastic zak ligt zou je zeggen....
pi_57039608
Succes met opvangen van de urine ET en Swets! (Uit de context klinkt dit heel raar )
Hopen dat het niets ernstigs is!
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 28 februari 2008 @ 17:29:14 #70
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_57039645
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 17:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

In huis plast hij juist vaak op plastic tasjes, handdoeken, wasgoed en kranten. Als er alleen een plastic zak ligt zou je zeggen....
En dan is het meestal of ze het doorhebben

Anyway, succes.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 5 maart 2008 @ 16:14:11 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_57176270
Al een week met plastic zakken op de grond... Beest pist niet meer. Tenminste... Niet binnen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 5 maart 2008 @ 17:20:01 #72
163650 Greys
pi_57177464
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 16:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Al een week met plastic zakken op de grond... Beest pist niet meer. Tenminste... Niet binnen.
Plastic zakken dan maar gewoon laten liggen
Nee hoor, flauw. Sorry. Maar dit zal je altijd zien he....
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')