abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57468629
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:37 schreef golfer het volgende:

Ik weet uit mijn eigen geschiedenis met bewijzen wel beter dan al die ontkenners.
Vertel
pi_57469853
Voor wie nog steeds twijfelt of de Amerikaanse inval en bezetting nou wel of geen genocide is, is dit een goed artikel om eens door te lezen en bij stil te staan:

http://www.indymedia.be/en/node/26617

Als dit geen Holocaust is, dan weet ik het niet meer.
pi_57471324
Laten we het er dan maar op houden dat je het inderdaad niet meer weet
pi_57472491
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 09:05 schreef ron1872 het volgende:
dan weet ik het niet meer.
QED.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_57475537
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hier maak je wel een interessant punt.
Als je het platbranden van Dorestad door de Vikingen ontkent, belaster, discirmineer en bedreig je niet de huidige bewoners van Wijk bij Duurstede.
Dus waarom zou je joden belasteren, discrimineren en bedreigen door het ontkennen van de moord op hun voorvaderen?
Maar zoals al een paar maal gemeld; holocaustontkenning is helemaal niet verboden. Wat verboden is, is levende mensen belasteren door bijvoorbeeld te stellen dat die holocaust uit de duim gezogen is om "herstel"betalingen los te peuteren, een land van anderen af te pakken en voor de eeuwigheid een beroep te doen op slachtofferdom om morele financiële en militaire steun los te jammeren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57477355
'Een groep mensen heeft het hele gebeuren rondom vergassen verzonnen, het valt niet na te gaan of die groep uit joden bestond. Nabestaanden van slachtoffers geloofden de verhalen over vergassingen, dus het is logisch dat ze herstelbetalingen wilden, ze wisten immers niet beter.'

Is dit strafbaar?
pi_57477638
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:25 schreef Golden_Surfer het volgende:
'Een groep mensen heeft het hele gebeuren rondom vergassen verzonnen, het valt niet na te gaan of die groep uit joden bestond. Nabestaanden van slachtoffers geloofden de verhalen over vergassingen, dus het is logisch dat ze herstelbetalingen wilden, ze wisten immers niet beter.'

Is dit strafbaar?
Waarom wil je dat zo graag weten?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_57478540
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:39 schreef Apropos het volgende:

[..]

Waarom wil je dat zo graag weten?
Dan kan ik mijn vreinden op stormfront.nl helpen om legaal joden te beledigen........
pi_57478730
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 16:22 schreef Golden_Surfer het volgende:

[..]

Dan kan ik mijn vreinden op stormfront.nl helpen om legaal joden te beledigen........
Volg een studie rechten en bestudeer het Verbeke arrest zou ik zeggen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_57484382
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hier maak je wel een interessant punt.
Als je het platbranden van Dorestad door de Vikingen ontkent, belaster, discirmineer en bedreig je niet de huidige bewoners van Wijk bij Duurstede.
Dus waarom zou je joden belasteren, discrimineren en bedreigen door het ontkennen van de moord op hun voorvaderen?
En daar ga je dus de hopeloos mist in, want dat onderscheid is essentieel.

Wie zijn het doelwit van holocaust-ontkenners? Simpel: 'de' joden, of 'het' internationale jodendom. Holocaust-ontkenners suggereren dat er een complot is van 'de' joden om de 'Auschwitz-Lüge' in stand te houden. Dus: joden hier en nu. Die worden daarmee belasterd en gediscrimineerd.
pi_57484416
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 15:25 schreef Golden_Surfer het volgende:

Is dit strafbaar?
Nee. Al is het maar omdat het te onbeholpen geformuleerd is om iemand pijn te doen.
pi_57484683
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 20:33 schreef Soul79 het volgende:

[..]

En daar ga je dus de hopeloos mist in, want dat onderscheid is essentieel.

Wie zijn het doelwit van holocaust-ontkenners? Simpel: 'de' joden, of 'het' internationale jodendom. Holocaust-ontkenners suggereren dat er een complot is van 'de' joden om de 'Auschwitz-Lüge' in stand te houden. Dus: joden hier en nu. Die worden daarmee belasterd en gediscrimineerd.
Wat jij noemt is zeker niet onbelangrijk, maar het gaat ook om de wetenschap van geschiedenis. Die kan zich niet laten ringeloren door ideologie natuurlijk.
Je ziet dat totalitaire staten graag hun eigen geschiedenis, los van de historische feitelijkheid, schrijven. Wie immers de geschiedenis kan manipuleren, kan de geest van de mens manipuleren. De aanval op de holocaust is wmb niet minder dan een poging tot manipulatie. Manipulatie uit ideologische motieven.
Indien er ooit een topic verschijnt over de 'sociologie van de Holocaustonkenner op de microkosmos van Fok!', dan kun je zulks ook duidelijk maken. De meeste users (wrs niet allemaal) die er in deze of gene vorm aan meedoen, hebben op bepaalde terreinen steeds ook weer dezelfde standpunten: anti-links.
I´m back.
pi_57485523
Dat holocaustontkenners zich per definitie enkel richten op joden lijkt me inderdaad té eenzijdig gesteld.

Mijn atheneum leerlingen laat ik wel eens de volgende opdracht op internet maken:
http://www.digischool.nl/gs/community/histoforum/holocaust/

Daarin komen een aantal theorieën naar voren over wie de ontkenners zijn en welke motieven een rol kunnen spelen.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_57485742
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 20:35 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Nee. Al is het maar omdat het te onbeholpen geformuleerd is om iemand pijn te doen.
Wat een arrogantie, je bent zeker joods...
pi_57485782
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 20:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat jij noemt is zeker niet onbelangrijk, maar het gaat ook om de wetenschap van geschiedenis. Die kan zich niet laten ringeloren door ideologie natuurlijk.
Je ziet dat totalitaire staten graag hun eigen geschiedenis, los van de historische feitelijkheid, schrijven. Wie immers de geschiedenis kan manipuleren, kan de geest van de mens manipuleren. De aanval op de holocaust is wmb niet minder dan een poging tot manipulatie. Manipulatie uit ideologische motieven.
Indien er ooit een topic verschijnt over de 'sociologie van de Holocaustonkenner op de microkosmos van Fok!', dan kun je zulks ook duidelijk maken. De meeste users (wrs niet allemaal) die er in deze of gene vorm aan meedoen, hebben op bepaalde terreinen steeds ook weer dezelfde standpunten: anti-links.
Ik leg het hier nu eenmaal een beetje uit op niveau Kleutertje Luister.

Holocaustontkenning als manipulatie uit ideologische motieven is een al een gezichtspunt waar de discussie hier op fok niet aan toe komt. Die blijft meestal hangen op het oninteressante niveau van wat als historische waarheid kan gelden en vergelijkingen met andere genocides e.d.. Terwijl het daar niet om gaat. Waar het werkelijk om gaat is wat de motieven zijn van de revisionisten.
pi_57485842
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:22 schreef Golden_Surfer het volgende:

[..]

Kijk, dit lijkt er al meer op.
pi_57485895
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:14 schreef mane het volgende:
Dat holocaustontkenners zich per definitie enkel richten op joden lijkt me inderdaad té eenzijdig gesteld.
Hoezo inderdaad en hoezo is dat te eenzijdig?
pi_57486309
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:22 schreef Golden_Surfer het volgende:

[..]

Even in het middenlatend of de kritiek van arrogantie waar of niet waar is.... wat heeft dat met joods te maken ?
pi_57486447
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:26 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Hoezo inderdaad
Ik ben het eens met wat Ryan hierover schrijft, in de post boven mijn reactie.
quote:
en hoezo is dat te eenzijdig?
Maak ook eens die opdracht op histoforum. Ik wil het wel voor je nakijken hoor. .
pi_57486538
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:23 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Ik leg het hier nu eenmaal een beetje uit op niveau Kleutertje Luister.

Holocaustontkenning als manipulatie uit ideologische motieven is een al een gezichtspunt waar de discussie hier op fok niet aan toe komt. Die blijft meestal hangen op het oninteressante niveau van wat als historische waarheid kan gelden en vergelijkingen met andere genocides e.d.. Terwijl het daar niet om gaat. Waar het werkelijk om gaat is wat de motieven zijn van de revisionisten.
Nou, we hebben deze discussies 3 jaar, 4 jaar en zelfs 5 jaar geleden al gehad op Fok! en daar zat echt toch wel achter wat ik probeer duidelijk te maken. Holocaust is het linkse fundament onder de multiculturele samenleving, voor lieden die toen actief waren. Het was volgens hen een taboe geworden dat weggehaald diende te worden ten einde de ware problemen die ons land teisterden, ivm de multiculturele samenleving, op de agenda te kunnen zetten. Een beetje echte of valse Holocaustontkenning c.q. bagatellisering om op die manier linkse users uit te lokken tot onredelijke standpunten en zodoende vast te kunnen stellen dat zowel de historische onderbouwing van de Holocaust alsmede de onderbouwing van het linkse, in hun ogen geloofsartikel, van de multiculturele samenleving tekort schoot, dat was het doel.

Ook toen al heb redelijk vaak geprobeerd, omdat ik doorkreeg wat hun doel was, de Holocaust als historische werkelijkheid, geschraagd door historische bewijzen uit erg veel uiteenlopende bronnen, los te weken van de historische les, of hoe men over de multiculturele samenleving, over Joden of over Israël dacht. Ik denk nog steeds dat dit de enige juiste modus operandus is. De Holocaust behoort toe aan de discipline geschiedenis. Verder aan niemand.
I´m back.
pi_57486690
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:42 schreef Ryan3 het volgende:

Ook toen al heb redelijk vaak geprobeerd, omdat ik doorkreeg wat hun doel was, de Holocaust als historische werkelijkeheid, geschraagd door historische bewijzen uit erg veel uiteenlopende bronnen, los te weken van de historische les, of hoe men over de multiculturele samenleving, over Joden of over Israël dacht. Ik denk nog steeds dat dit de enige juiste modus operandus is. De Holocaust behoort toe aan de discipline geschiedenis. Verder aan niemand.
Ja, je hebt het vak geschiedenis, de wetenschap. Maar daarnaast zou je kunnen stellen dat ieder mens zichzelf en zijn verhouding tot de geschiedenis onderzoekt, en dat is een persoonlijke zoektocht en geen wetenschap. Geschiedenis is in die zin van iedereen. Daarom zijn deze discussies ook zo ingewikkeld: het persoonlijke/ emotionele wordt vermengd met feiten, of feiten wordt gebruikt, gemanipuleerd om een persoonlijke, op emoties gebaseerde mening te onderbouwen.
pi_57486783
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:14 schreef mane het volgende:

Mijn atheneum leerlingen laat ik wel eens de volgende opdracht op internet maken:
http://www.digischool.nl/gs/community/histoforum/holocaust/

Daarin komen een aantal theorieën naar voren over wie de ontkenners zijn en welke motieven een rol kunnen spelen.
Ik ga die artikelen later nog lezen, maar ik kan me herinneren dat ik een jaar of 4 geleden in die serie in C&H ook een vrij uitvoerige post gemaakt heb tav de verschillende soorten Holocaustontkenners, komt het daarmee ongeveer overeen? (Als jij die post tenminste gelezen hebt, that is, en je je hem nog voor de geest kunt halen).
I´m back.
pi_57486919
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:47 schreef mane het volgende:

[..]

Ja, je hebt het vak geschiedenis, de wetenschap. Maar daarnaast zou je kunnen stellen dat ieder mens zichzelf en zijn verhouding tot de geschiedenis onderzoekt, en dat is een persoonlijke zoektocht en geen wetenschap. Geschiedenis is in die zin van iedereen. Daarom zijn deze discussies ook zo ingewikkeld: het persoonlijke/ emotionele wordt vermengd met feiten, of feiten wordt gebruikt, gemanipuleerd om een persoonlijke, op emoties gebaseerde mening te onderbouwen.
Ik begrijp wat je bedoelt te zeggen (ook ivm jou persoonlijk wrs), maar toch is mijn pleidooi dat we de wetenschap van geschiedenis net iets meer aanzien moeten geven. Ook al kent die wetenschap geen wetten en zijn er historici die elkaar tegenspreken en is alles wrs nog niet uitgezocht. Ik zeg dus in feite, wat jouw persoonlijke geschiedenis ook is, maak je ondergeschikt aan historici. (Ja, en dat terwijl er ook slechte historici zijn idd.)
Wat ik ook zeg probeer zoiets als de historische werkelijkheid van de Holocaust te scheiden van allerlei implicaties.
I´m back.
pi_57487486
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, we hebben deze discussies 3 jaar, 4 jaar en zelfs 5 jaar geleden al gehad op Fok! en daar zat echt toch wel achter wat ik probeer duidelijk te maken. Holocaust is het linkse fundament onder de multiculturele samenleving, voor lieden die toen actief waren. Het was volgens hen een taboe geworden dat weggehaald diende te worden ten einde de ware problemen die ons land teisterden, ivm de multiculturele samenleving, op de agenda te kunnen zetten. Een beetje echte of valse Holocaustontkenning c.q. bagatellisering om op die manier linkse users uit te lokken tot onredelijke standpunten en zodoende vast te kunnen stellen dat zowel de historische onderbouwing van de Holocaust alsmede de onderbouwing van het linkse, in hun ogen geloofsartikel, van de multiculturele samenleving tekort schoot, dat was het doel.

Ook toen al heb redelijk vaak geprobeerd, omdat ik doorkreeg wat hun doel was, de Holocaust als historische werkelijkheid, geschraagd door historische bewijzen uit erg veel uiteenlopende bronnen, los te weken van de historische les, of hoe men over de multiculturele samenleving, over Joden of over Israël dacht. Ik denk nog steeds dat dit de enige juiste modus operandus is. De Holocaust behoort toe aan de discipline geschiedenis. Verder aan niemand.
Hmm, dat heb ik eerlijk gezegd niet allemaal meegekregen. Maar ik volg ook niet alles en heb me altijd verre gehouden van links/rechts discussies.

De meeste topics die ik hier over zie draaien meestal om karikaturale extreemrechtsen met namen als Firestorm e.d., of figuren als NorthernStar die holocaustontkenning op zich afkeuren maar strafbaarstelling zien als ontoelaatbare aanval op het vrije woord, of types die vanuit verbondenheid met Palestina de 'holocaust industrie' aan de kaak stellen en daarbij af en toe een scheve schaats rijden.
pi_57487636
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:54 schreef Ryan3 het volgende:

Ik begrijp wat je bedoelt te zeggen (ook ivm jou persoonlijk wrs), maar toch is mijn pleidooi dat we de wetenschap van geschiedenis net iets meer aanzien moeten geven. Ook al kent die wetenschap geen wetten en zijn er historici die elkaar tegenspreken en is alles wrs nog niet uitgezocht. Ik zeg dus in feite, wat jouw persoonlijke geschiedenis ook is, maak je ondergeschikt aan historici. (Ja, en dat terwijl er ook slechte historici zijn idd.)
Ja, daar ben ik het natuurlijk wel mee eens. Maar het blijkt dat veel mensen het persoonlijke verheffen tot waarheid, en die waarheid beter kunnen aanvaarden (vanuit die emotionele redenering) dan de onomstotelijk vastgestelde, de rationele versie. Ivm met mijn geschiedenis heb ik er wel wat aan dat ik historisch geschoold ben; het helpt dat ik er met meer afstand naar kan kijken. Juist door me daarmee bezig te houden heb ik de persoonlijke zoektocht leren scheiden van het vak. Het is begrijpelijk dat niet iedereen dit zo kan (zien).
quote:
Wat ik ook zeg probeer zoiets als de historische werkelijkheid van de Holocaust te scheiden van allerlei implicaties.
Hoe meer tijd is verstreken, hoe beter dat gaat. Dat is altijd zo met geschiedenis, denk ik. Met het voortschrijden van de tijd neemt objectiviteit toe. Dit onderwerp is extreem emotioneel beladen en vergt dus veel tijd voor verwerking. Ook de ontkenning is onderdeel van die verwerking, naar mijn idee. Het zijn verschillende kanten van eenzelfde medaille. Het gaat vanzelf voorbij.
pi_57487833
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 23:04 schreef Kees22 het volgende:
Op de joden die ik ken, ben ik wat scherper dan normaal.
Wanneer vind jij iemand een jood? Religieus? Afkomst? Vraag je dat of hoe weet je dat?
quote:
Edit: wat dit te maken heeft met holocaustontkenning is wel erg vaag. De lopende discussie is in dit opzicht interessanter.
Nauwelijks. Holocaustontkenning is een uitgekauwd onderwerp. Wat lokte jou om je te moeien in een topic erover, om te verkondigen dat joden de holocaust uitmelken en dat typeringen van joodse inhaligheid misschien wel veroorzaakt zijn door joodse inhaligheid? Zoals eerder opgemerkt lijkt werkelijk feitelijke informatie over (strafbaarheid van) holocaustontkenning je niet erg te boeien. Vanwaar dan je interesse?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_57487922
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:15 schreef mane het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik het natuurlijk wel mee eens. Maar het blijkt dat veel mensen het persoonlijke verheffen tot waarheid, en die waarheid beter kunnen aanvaarden (vanuit die emotionele redenering) dan de onomstotelijk vastgestelde, de rationele versie. Ivm met mijn geschiedenis heb ik er wel wat aan dat ik historisch geschoold ben; het helpt dat ik er met meer afstand naar kan kijken. Juist door me daarmee bezig te houden heb ik de persoonlijke zoektocht leren scheiden van het vak. Het is begrijpelijk dat niet iedereen dit zo kan (zien).
[..]

Hoe meer tijd is verstreken, hoe beter dat gaat. Dat is altijd zo met geschiedenis, denk ik. Met het voortschrijden van de tijd neemt objectiviteit toe. Dit onderwerp is extreem emotioneel beladen en vergt dus veel tijd voor verwerking. Ook de ontkenning is onderdeel van die verwerking, naar mijn idee. Het zijn verschillende kanten van eenzelfde medaille. Het gaat vanzelf voorbij.
Ja, hoe meer tijd verstreken is, hoe beter het gaat; en dus zou je (even los van jouw doelen) verwachten dat die 'silly' Holocaustontkenning dus zou verdwijnen, niets minder lijkt waar te zijn echter. Dat is gek! Ik zou zeggen: ja, iedereen zal wel accepteren wat inmiddels generaties historici hierover vertellen. Nee, hoor, het gaat anders: er zijn jokers (okee hier op Fok!), die het 180 graden anders uitleggen. Hoe langer geleden, hoe beter: we gaan even uitleggen dat alles een leugen geweest is in elkaar gezet door Joden en linksjes en dan vooral linksjes en slechte mensen, maar dat zijn linksjes, en mensen met een maskertje op, maar dat zijn ook linksjes.
Los van die laatste vrijheid, dat is toch vreemd???
I´m back.
pi_57488034
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:11 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Hmm, dat heb ik eerlijk gezegd niet allemaal meegekregen. Maar ik volg ook niet alles en heb me altijd verre gehouden van links/rechts discussies.

De meeste topics die ik hier over zie draaien meestal om karikaturale extreemrechtsen met namen als Firestorm e.d., of figuren als NorthernStar die holocaustontkenning op zich afkeuren maar strafbaarstelling zien als ontoelaatbare aanval op het vrije woord, of types die vanuit verbondenheid met Palestina de 'holocaust industrie' aan de kaak stellen en daarbij af en toe een scheve schaats rijden.
Het heeft inmiddels wel een zeker precedent, deze discussie op Fok!, en een nasleep. Het gaat niet slechts om de verknipte figuren zoals NorthernStar en Fonkmeisteuh (hij is inmiddels weer unbanned en aanwezig met een 'h' extra, begreep ik).
I´m back.
pi_57488055
Ik wil niet overdreven relativerend overkomen hoor, maar ik denk dan toch: ach, stuiptrekkingen.

Het kan ook naďviteit van mij zijn. Wat ik wel denk: hoe fanatieker de bestrijding, hoe meer reden om te willen provoceren. Dat is bij de ontkenners op dit forum toch ook wel een belangrijke drijfveer; niets leukers dan mensen op de kast jagen blijkbaar. In hoeverre het een echte overtuiging is, vind ik vaak moeilijk te peilen.
pi_57488318
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het heeft inmiddels wel een zeker precedent, deze discussie op Fok!, en een nasleep. Het gaat niet slechts om de verknipte figuren zoals NorthernStar en Fonkmeisteuh (hij is inmiddels weer unbanned en aanwezig met een 'h' extra, begreep ik).
Ik vraag me wel of die users waarop jij doelt exemplarisch of representatief zijn voor een groep in de samenleving, of een denkwijze die door veel mensen wordt gevolgd. Ik kreeg meer de indruk van een select groepje dat elkaar opjut, elkaar bevestigt en stimuleert en dus nogal doorslaat: een beetje groepsdynamiek en -hysterie maar wel op beperkte schaal. Ze gebruiken grote woorden, begrippen en verbanden om iets heel persoonlijks uit te vechten. Een intellectueel sausje over persoonlijke frustraties en morgen geven ze er weer een andere naam aan. Denk je niet?
pi_57488429
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:25 schreef mane het volgende:
Ik wil niet overdreven relativerend overkomen hoor, maar ik denk dan toch: ach, stuiptrekkingen.

Het kan ook naďviteit van mij zijn. Wat ik wel denk: hoe fanatieker de bestrijding, hoe meer reden om te willen provoceren. Dat is bij de ontkenners op dit forum toch ook wel een belangrijke drijfveer; niets leukers dan mensen op de kast jagen blijkbaar. In hoeverre het een echte overtuiging is, vind ik vaak moeilijk te peilen.
Kan stuiptrekkingen, maar ik zou juist zeggen dat het idee dat de Holocaust heeft plaatsgevonden juist onomstredener zou moeten worden, naar mate de tijd verder gaat.

Kijk voor de microkosmos Fok! telt wel uiteraard: hoe fanatieker men bestrijdt, hoe meer reden er is om te provoceren. En in hoeverre het een echte overtuiging is, is niet interessant als de Holocaust daadwerkelijk wordt gebagatelliseerd of ontkend op dit forum. Stel dat men erom wordt (perm)geband, dan gaat men op een weblogje juist zeveren dat men de Holocaust uiteraard niet ontkend. Motieven werden of worden dan al eerder verklapt, precies wat ik zei: anti-links zijn (ik heb er ooit een topic over geopend in BNW, volgens mij was dat wel een accurate samenvatting van dat gedachtengoed).
Anti-links zijn is vaak complotdenken, net ver verwijderd van het complotdenken dat de centrale idee was van de levensbeschouwing der nazi's ook. Dus ja...
I´m back.
pi_57488474
Trouwens, als ik de posts van die Keesje22 zo lees valt hij in mijn 3e categorie: vanuit verbondenheid met de Palestijnen er nogal eigenaardige ideeën over joden op na houden.

Dat zie je op sites als Indymedia en vooral bij enge groepen als de Internationale Socialisten nogal eens: Israël voorstellen als het grootste moderne kwaad, en dan doorredeneren naar allerlei filosofietjes die ooit uit extreemrechtse koker kwamen.

Dat is dan weer de andere kant van het spectrum der holocaustontkenners.
pi_57488667
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:31 schreef mane het volgende:

[..]

Ik vraag me wel of die users waarop jij doelt exemplarisch of representatief zijn voor een groep in de samenleving, of een denkwijze die door veel mensen wordt gevolgd. Ik kreeg meer de indruk van een select groepje dat elkaar opjut, elkaar bevestigt en stimuleert en dus nogal doorslaat: een beetje groepsdynamiek en -hysterie maar wel op beperkte schaal. Ze gebruiken grote woorden, begrippen en verbanden om iets heel persoonlijks uit te vechten. Een intellectueel sausje over persoonlijke frustraties en morgen geven ze er weer een andere naam aan. Denk je niet?
Ja, daar ben ik het wel mee eens, ik ben inmiddels 46, heb veel verschillende mensen meegemaakt kan ik zeggen, maar dat soort flierefluiters IRL eigenlijk nog nooit. Maar ze hebben natuurlijk wel connectie met de actualiteit. Hč, jij hebt ook 9/11 meegemaakt op Fok! (we spreken nu even over Fok!), de moord op Theo van Gogh, het soort mensen dat hier op gegeven moment kwam en de opbouw tot wat er volgde wat dit onderwerp betreft. En ik denk dat dat waartoe het leidde ook te maken heeft met sociologie van de verschillende partijen. (Ik kan daar nog wel wat over vertellen, maar jij doet niet aan PM.)
I´m back.
pi_57488748
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:35 schreef Soul79 het volgende:
Trouwens, als ik de posts van die Keesje22 zo lees valt hij in mijn 3e categorie: vanuit verbondenheid met de Palestijnen er nogal eigenaardige ideeën over joden op na houden.

Dat zie je op sites als Indymedia en vooral bij enge groepen als de Internationale Socialisten nogal eens: Israël voorstellen als het grootste moderne kwaad, en dan doorredeneren naar allerlei filosofietjes die ooit uit extreemrechtse koker kwamen.

Dat is dan weer de andere kant van het spectrum der holocaustontkenners.
Kees22 vind ik een sympathieke user idd, maar op dit gebied is hij ongemeen fel en kan ik hem niet direct meer volgen. Zal te maken hebben puur met Israël idd.
Zo kun je geschiedenis nooit benaderen iig.
I´m back.
pi_57488812
Tegenwoordig wel. .
pi_57488847
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:43 schreef mane het volgende:
Tegenwoordig wel. .
Vrijheid van meningsuiting. .
I´m back.
pi_57488893
Kom op, waar zijn de revisionisten?

Golfer is joods, zijn de mensen op de laatste 2 pagina's ook joods?
pi_57489111
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:43 schreef mane het volgende:
Tegenwoordig wel. .
Wacht even ik interpreteer dit niet goed, geloof ik. .
I´m back.
pi_57489360
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wacht even ik interpreteer dit niet goed, geloof ik. .
Je kwam ook veel te snel met nog een post.
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:37:21 #240
209851 Jazzy56
Feel the jazz
pi_57490414
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Wanneer vind jij iemand een jood? Religieus? Afkomst? Vraag je dat of hoe weet je dat?
[..]

Nauwelijks. Holocaustontkenning is een uitgekauwd onderwerp. Wat lokte jou om je te moeien in een topic erover, om te verkondigen dat joden de holocaust uitmelken en dat typeringen van joodse inhaligheid misschien wel veroorzaakt zijn door joodse inhaligheid? Zoals eerder opgemerkt lijkt werkelijk feitelijke informatie over (strafbaarheid van) holocaustontkenning je niet erg te boeien. Vanwaar dan je interesse?
Interesse...? Waarom zou het uit interesse moeten zijn SIgme? De user Kees22 is niet geinteresseerd in jouw juridische argumenten en wat maak dat uit? Ben jij Joods en vat je daarom alles persoonlijk op?
Wil jij geen discussie omdat je er bang voor bent terwijl jij fascisten wel de hand boven het hoofd wil houden? Waarom?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jazzy56 op 19-03-2008 23:44:00 ]
pi_57490818
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 23:37 schreef Jazzy56 het volgende:

[..]

Interesse...? Waarom zou het uit interesse moeten zijn SIgme? De user Kees22 is niet geinteresseerd in jouw juridische argumenten en wat maak dat uit? Ben jij Joods en vat je daarom alles persoonlijk op?
Wil jij geen discussie omdat je er bang voor bent terwijl jij fascisten wel de hand boven het hoofd wil houden? Waarom?
sigme houdt fascisten de hand boven de hoofd??? .
I´m back.
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:57:52 #242
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_57490935
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 22:45 schreef Golden_Surfer het volgende:

Golfer is joods, zijn de mensen op de laatste 2 pagina's ook joods?
Die mogen dan geen mening hebben, ofzo?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 20 maart 2008 @ 00:17:32 #243
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57491394
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 21:26 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Hoezo inderdaad en hoezo is dat te eenzijdig?
Omdat er niet alleen Joden zijn vermoord, al doen ze wel vaak alsof zij het enige slachtoffer waren. .
-
pi_57491397
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 23:57 schreef golfer het volgende:

[..]

Die mogen dan geen mening hebben, ofzo?
Downplay this hč.
I´m back.
pi_57491411
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 00:17 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Omdat er niet alleen Joden zijn vermoord, al doen ze wel vaak alsof zij het enige slachtoffer waren. .
Ze?
Wie ze?
I´m back.
  donderdag 20 maart 2008 @ 00:18:50 #246
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57491421
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 00:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze?
Wie ze?
Joden Ryan, Joden.
-
pi_57491510
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 00:18 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Joden Ryan, Joden.
Als historicus heb je niet te doen met Joden.
I´m back.
pi_57492585
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:48 schreef golfer het volgende:

[..]

Ga er dan ook maar eens serieus over nadenken.
De vraag stellen is, als het goed is, hem ook kunnen beantwoorden.
Haha, oude truc.
Jij poneert dat ik anti-Israelisch ben.

Mijn vraag aan jou is, waarom je het kennelijk comfortabel vindt om mij in die categorie te plaatsen.
Ik stel die vraag aan jou, maar kan haar natuurlijk niet beantwoorden omdat ik jou naar jouw eigen mening vraag en ik die per definitie niet kan kennen.
Serieus nadenken kan me ook niet helpen, omdat ik je niet ken.
Dus: klets niet, geef antwoord. Of niet natuurlijk.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_57492640
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:00 schreef Soul79 het volgende:

[..]

Dan mis je het hele punt. Holocaustontkenners zijn niet geďnteresseerd in de waarheid dus kun je net zo goed tegen een muur praten. Door het beestje bij de naam te noemen - holocaustontkenning is gewoon een uiting van antisemitisme - bespaar je je de moeite om complottheoriën te hoeven weerleggen. Is zinloos en nergens voor nodig.

In mijn hele carriere als holocaustontkenning-bestrijder heb ik dat ook nog nooit gedaan. Het gaat er gewoon om dat holocaustontkenning laster, discriminatie en opruiing is. Allemaal zo strafbaar als wat.
Nee, jij mist het hele punt.
Natuurlijk kun je holocaustontkenners niet bekeren.
Je kunt vrijwel niemand bekeren. Dus wat lul je nou?
Holocaustontkenningbestrijder? Wat een vak zeg. En daar carričre in maken?

Doe wat aan je verbittering, daar heb je meer aan.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_57492652
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Vanwaar?
Ben je anti-Joods of gewoon alleen maar anti-Israël?
En ben je wel in staat daar een nuance in aan te brengen, want ik zie jou noagl sterk die twee zaken door elkaar heen weven. Je scheert nogal alle Joden over 1 kam, terwijl je in feite een anti-Israel en pro-Palestijns standpunt inneemt.

Maar goed, terug naar het eigenlijke onderwerp: Holocaust-ontkenning.
Ik ben anti-onbeschoft. Verder niks
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')