abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57010469
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 12:12 schreef minilotje het volgende:

[..]

Nee, helemaal niks! Ik heb er eind vorige week nog een extra mailtje achteraan gegooid, maar daar heb ik niets op teruggehoord. Heb jij wél iets van 'm gehoord?
Nou ja, vanavond officiele hoepelles; misschien heeft de hippe instructrice wel maneiren om aan hoepels te komen zonder dat we bergens verzendkosten uit Engeland hoeven neer te tellen. Laat ik morgen even weten.
Daar ben ik ook wel in geinteresseerd!
pi_57012082
Zo vanmorgen lesje autorijden gedaan. Ging niet opperbest. Toen de stad in ff broodje gegeten. Maar d etering het was vet druk! Heb 15min op een broodje gew8, die heb ik met een sjeestempo erin moeten proppen (stuk nog laten liggen) en toen 5 min in de rij om af te rekenen. Naar de lesauto gerend om op tijd te komen bij mn afrijden.

Kwam bij het tafeltje, meneer veel praten, ik ja knikken beseffend dat ik eigenlijk niet luisterde! Magoed, ik had foutloos gereden en meneer zei: kan er kort over zijn, je bent gewoon geslaagd :D jippie jippie jippie. Lekker in 1x en meteen!

Veel rondgebeld en gesmst, voor mezelf 2 paar schoenen gekocht en op naar huis. Vh weekend komen mensen taart eten ... maar dat mag wel vind ik
pi_57012244
Gefeli Jeipod!
pi_57012344
Gefeliciteerd Jeipod
pi_57012676
Gefeliciteerd Jeipod
  woensdag 27 februari 2008 @ 15:54:39 #206
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_57012707
Gefeliciteerd Jeipod .
Niet meer actief op Fok!
pi_57012777
Dankje wel!!
pi_57013048
Gefeliciteerd!

nu ik nog :p
pi_57013183
Super, Jeipod!! Toen ik was geslaagd reed ik direct al dezelfde dag vanaf het gemeentehuis zelf weg, nu moet je toch wachten op je rijbewijs? Wanneer kan je die halen?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_57013547
gefeliciteerd Jeipod, en ga vooral lekker veel rijden in het begin, ervaring opdoen is wel belangrijk!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_57013557
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:16 schreef Isabeau het volgende:
Super, Jeipod!! Toen ik was geslaagd reed ik direct al dezelfde dag vanaf het gemeentehuis zelf weg, nu moet je toch wachten op je rijbewijs? Wanneer kan je die halen?
Als je 40 euro extra betaald dan kun je hem de volgende dag ophalen, anders moet je tegenwoordig 5 dagen wachten. Als je geluk hebt is het na 4 dagen klaar, zoals bij mij Ik heb hem inmiddels al 1,5 jaar
pi_57014141
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 16:16 schreef Isabeau het volgende:
Met een spoedaanvraag heb je hem de volgende dag, toen reed ik ook zelf van het gemeentehuis weg
En sindsdien bijna elke dag gereden, zal nu rond de 15.000 km gereden hebben

Gefeliciteerd Jeipod
  woensdag 27 februari 2008 @ 19:13:12 #213
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_57016970
Feli
volgende week zal ik ook weer lessen en meteen de rest inplannen... hopen dat ik eind mei kan afrijden en het ook haal want anders kan ik niet eens even lekker op reis
Bernie en ik zijn tof.
pi_57017273
Ik was tegen 2 uur klaar en dan sluit het gemeentehuis. Dus ik ga inderdaad morgen. Dan kan je er officieel 5 werkdagen op wachten.
Ik ben vandag hard aan het zoeken geweest naar een auto om te kopen. Magoed, is nog erg lastig. Heel veel mensen hebben wel een mening en dat verward.
Magoed, bij een garage redelijk in de buurt wordt een peugeot 106 xn nogwat verwcht. Hopelijk heel snel, want ga niet lang wachten. Wil eigenlijk niet wachten. Dus alstie er niet binnen paar dagen is kijk ik verder. Heb gevraagd in een mail hoe lang het duurt.
Misschien met mn moeder dit weekend even wat afrijden en bekijken.
pi_57017377
feli jeipod goed gedaan hoor lekker makkelijk een rijbewijs... ik zou echt niet meer zonder kunnen ....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_57017570
Tnx . Eerst maares een auto *ramp* ben echt te ongeduldig, wil lieft meteen nu al 1 voor de deur hebben staan.
pi_57018063
Gefeliciteerd Jeipod!
Ik snap dat je het liefst NU wilt rijden, dat had ik ook. Wat een luxe, dat je gewoon je eigen auto kunt kopen!

Ik stond meteen dezelfde dag bij het gemeentehuis. Normaal gesproken kun je sowieso pas de volgende dag, omdat ze pas 's middags doorgeven wie er geslaagd is. Maar ze hadden het toch al doorgegeven, dus kon ik 'm meteen aanvragen. Dus had ik mijn rijbewijs na een paar dagen al
Alleen kwam toen het grote nadeel van geen auto hebben: ik heb mijn rijbewijs nu bijna een jaar, en heb hoogstens een paar honderd km gereden in totaal...
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_57018155
Gefeliciteerd Jeipod Ik wil ook!
pi_57018171
Ja, ik heb gelukkig een lening van de IBG waar ik wat uit heb kunnen sparen. Als ik dat niet had gehad, had ik het nooit gekund.
MAgoed, mn moeder wilde wel van het weekend wat rondkijken met mij enmn vriend dan. Hopelijk vind ik een leuke, betaalbare, goede auto waarbij je niet een week hoeft te wachten voordat je hem mee kan nemen.
pi_57018228
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 19:58 schreef Jeipod het volgende:
Ja, ik heb gelukkig een lening van de IBG waar ik wat uit heb kunnen sparen. Als ik dat niet had gehad, had ik het nooit gekund.
MAgoed, mn moeder wilde wel van het weekend wat rondkijken met mij enmn vriend dan. Hopelijk vind ik een leuke, betaalbare, goede auto waarbij je niet een week hoeft te wachten voordat je hem mee kan nemen.
Succes met een auto vinden
Ik heb er niet zoveel verstand van maar mijn ouders hadden ook een 2e auto nodig dus die hebben hem uitgekozen (een chevrolet kalos uit begin 2006)
En die mag ik eigenlijk altijd gebruiken
pi_57018255
Kheb ook geen verstand ervan. Weet iets van cillinder inhoud ... sinds vandaag. Iets over motors, sinds vandaag. Weet wegenbelastingen vrijwel uit mn kop op basis van gewichtsklasse, sinds vandaag
En dat is het ongv. Voor de rest btje uiterlijk kijken en proefritjes
pi_57018270
quote:
Haha herkenbaar, dat gevoel! Ik kan me helemaal voorstellen dat je gewoon een andere auto zou willen kopen als je die een dag eerder mee kunt nemen
Rijden is geweldig
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_57018299
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:03 schreef Jeipod het volgende:
Kheb ook geen verstand ervan. Weet iets van cillinder inhoud ... sinds vandaag. Iets over motors, sinds vandaag. Weet wegenbelastingen vrijwel uit mn kop op basis van gewichtsklasse, sinds vandaag
Ik heb ook een proefrit gemaakt maar uiterlijk deed er niet heel veel toe (ookal had ik liever een donkere auto gehad)
pi_57018344
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:03 schreef Jeipod het volgende:
Ik neem aan dat iemand je ook wel verteld heeft dat japanse auto's het betrouwbaarst zijn? Ik weet niet in welke prijsklasse je gaat kijken, maar ik was toen ook van plan om een auto te kopen (niet gelukt dus), en ik kwam uit op daihatsu, toyota (hoewel die relatief duur zijn omdat ze bekend staan als duurzaam) of mitsubishi. Als die een jaar of 20 oud zijn, zijn ze te betalen en rijden ze nog!
Maar als je wat meer geld hebt, wil je misschien niet in een koekblikje rondrijden
pi_57018389
Over koekblikken en studenten, vorige week op de parkeerplaats bij mij op school reed een jongen weg en heel de uitlaat viel er onder uit........
pi_57018497
Iemand heeft idd gezegd dat Japanse auto's het betrouwbaarst zijn. Ik zit in een prijsklasse tot 1250 euro.
Kan je wel geinige autootjes van kopen. Maar ik wil niet dat het ding meer gaat wegen dan 1000kg enzo. Dan ga je gauw meer belasting betalen. Magoed. 3 deurs is mooi zat voor me. Dus 1000kg zal het niet gauw worden.

Mn moeder wilde een daihatsu cuore aanpraten vd buren die te koop staat. Maar die is zo klein, ik ben bang datk op de afsluitdijk omvalt alst stormt
  woensdag 27 februari 2008 @ 20:25:47 #227
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_57018742
Daihats is prima, hebben we hier vroeger ook gehad en nooit problemen mee... dit itt de peugeot die we hadden Als ik dat ding ooit haal pak ik mooi die Alto van m'n ma, geniaal rammelbak om mee te cruisen en natuurlijk met 5 man erin pimpen met harde muziek en de ramen naar beneden he
Bernie en ik zijn tof.
pi_57018910
Alto is mij afgeraden voor snelweg ... stond nl mooie hier in de stad, super onderhouden.
pi_57018935
ik ben ook begonnen met een Alto.. prima auto om goed in te leren rijden...

heb nu inmiddels een andere auto, 1,5 jaar geleden splinternieuw gekocht heeel blij mee.

ga nu de afvallers XXl kijken
pi_57018947
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:13 schreef Jeipod het volgende:
Iemand heeft idd gezegd dat Japanse auto's het betrouwbaarst zijn. Ik zit in een prijsklasse tot 1250 euro.
Kan je wel geinige autootjes van kopen. Maar ik wil niet dat het ding meer gaat wegen dan 1000kg enzo. Dan ga je gauw meer belasting betalen. Magoed. 3 deurs is mooi zat voor me. Dus 1000kg zal het niet gauw worden.

Mn moeder wilde een daihatsu cuore aanpraten vd buren die te koop staat. Maar die is zo klein, ik ben bang datk op de afsluitdijk omvalt alst stormt
Daihatsu cuores zijn echt geweldige auto's! De zuinigste die je kunt krijgen, heel licht dus weinig wegenbelasting, en betrouwbaar. En ze rijden helemaal nog niet zo slecht!
pi_57018982
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:32 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Daihatsu cuores zijn echt geweldige auto's! De zuinigste die je kunt krijgen, heel licht dus weinig wegenbelasting, en betrouwbaar. En ze rijden helemaal nog niet zo slecht!
Maar lijkt me niet echt fijn als je veel op de snelweg zit, of valt dat mee?
pi_57019042
Ik denk, ik weet, dat ik veel snelweg ga rijden. Dus ben benieuwd wat jullie dan zeggen over Altos en Cuores
pi_57019050
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:33 schreef Miss_S het volgende:
Maar lijkt me niet echt fijn als je veel op de snelweg zit, of valt dat mee?
Rijdt echt prima. Het is de enige auto waar ik (relatief dan) veel in heb gereden. En ik haal regelmatig dikke patsauto's in
pi_57019285
och met mijn alto van 88 ging ik ook met gemak 135 km/uu op de snelweg hoor....
  woensdag 27 februari 2008 @ 20:52:59 #235
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_57019498
M'n opa en oma hadden vroeger ook zo'n ding, ging mijn moeder in die naar Groningen en m'n pa en ik in de Peugeot die we hadden.... wij waren veel sneller alleen kregen we natuurlijk pech dus was m'n moeder alsnog eerder in Groningen
Bernie en ik zijn tof.
pi_57019588
Het gaat ook niet om de snelheid (want je mag toch maar 120) maar dat je van de weg waait
Tenminste dat bedoelde ik

[ Bericht 7% gewijzigd door Miss_S op 27-02-2008 21:06:55 ]
pi_57019713
Iemand zei ook dat de Alto vet rammelt als je 120 gaat ofso.
pi_57019959
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 20:56 schreef Miss_S het volgende:
Het gaat ook niet om de snelheid (want je mag toch maar 120) maar dat je van de weg waait
Tenminste dat bedoelde ik
Ik ben nog nooit van de weg gewaaid, en heb ook nooit het gevoel gehad dat dat stond te gebeuren.
In de volkswagen golf waarin ik les had, had ik dat gevoel nog meer...
pi_57020223
Nou, nu denk ik nog wel even 10x langer na over de Alto en Cuore, klinkt hier stuk minder negatief dan elders
pi_57020403
Gefeliciteerd Jeipod!
quote:
Is dit niet een beetje de omgekeerde wereld? Geld lenen om te kunnen sparen???
Kun je dan niet beter minder lenen? Minder lenen is minder terug betalen namelijk. En de rente die je krijgt is altijd lager dan de rente die je betaald. Zelfs bij de IBG.
  woensdag 27 februari 2008 @ 21:31:18 #241
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_57020430
De afvallers nu op sbs6
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_57020459
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 21:30 schreef Liejannuh het volgende:
Gefeliciteerd Jeipod!
[..]

Is dit niet een beetje de omgekeerde wereld? Geld lenen om te kunnen sparen???
Kun je dan niet beter minder lenen? Minder lenen is minder terug betalen namelijk. En de rente die je krijgt is altijd lager dan de rente die je betaald. Zelfs bij de IBG.
de lening was niet in eerste instantie om te sparen. De lening was en is om mijn school te betalen. Na bijna 4 jaar lenen heb ik 3000 over gehouden. Dus een mindere lening is eigenlijk niet van toepassing geweest.
pi_57020544
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 21:32 schreef Jeipod het volgende:

[..]

de lening was niet in eerste instantie om te sparen. De lening was en is om mijn school te betalen. Na bijna 4 jaar lenen heb ik 3000 over gehouden. Dus een mindere lening is eigenlijk niet van toepassing geweest.
Ik snap er geen ruk van, maar ik heb dan ook nooit bij de IBG geleend ofzo.
pi_57020661
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 21:31 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De afvallers nu op sbs6
Niet zo leuk meer als de vorige series

Ik krijg wel altijd weer zin om serieus bezig te gaan als ik dat zie
pi_57020668
Nou, ik krijg per maand een bepaald bedrag te leen. Zodat ik mijn studie kan financieren. Het is niet zo dat ik een lening heb om te kunnen sparen.
Ik leen nu al bijna 4 jaar, omdat ik al bijna 4 jaar studeer. Ik heb 3000 op een aparte rekening, dat is 3000 euro van mn lening die ik niet heb gebruikt. Toen d8 ik, daar kan ik best een leuk autootje van kopen. Waarom niet?
Je begint pas met afbetalen, 2 jaar nadat je met je studie bent gestopt. Genoeg tijd om een baan te vinden.

Er zit nauwelijks rente op, ze berekenen nav je maandloon wat je max kan missen en als je na 15 jaar nog niet klaar bent, dan wordt het kwijt gescholden.
Magoed, 15 jaar duurt wel erg lang om iets af te betalen.
pi_57020677
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 21:30 schreef Liejannuh het volgende:
En de rente die je krijgt is altijd lager dan de rente die je betaald. Zelfs bij de IBG.
Nee hoor
De rente die je moet betalen bij de IBG is nooit hoger geweest dan 4,17% per jaar. Bij de ATBank krijg je op een internetspaarrekening 4,5% rente
pi_57020791
Ja, sorry, ik had gewoon een bijbaantje toen ik studeerde.
Heb er dus de ballen verstand van. Gelukkig.
pi_57020831
*dubbelpost*
pi_57020838
Kheb ook een bijbaan, magoed dat betaald de rekeningen alsnog niet.
Haal geen 2000 euro per jaar uit mn bijbaan + elke maand een ziektekosteverzekering van sowieso 100 euro ...
Waar haal ik dan vrdr geld vandaan om kleren te kopen? of schoenen? of weetikveel wat een mens wel eens nodig heeft
  woensdag 27 februari 2008 @ 21:51:47 #250
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_57020932
Ik heb een bijbaan waar ik ongeveer 2000 euro per jaar vandaag haal, 1x per week is dat op zaterdag werken als postbode die betalen prima ... ik had trouwens 2 baantjes toen ik nog studeerde, nu die 2 + extra werken en over anderhalf week fulltime + die 2
Bernie en ik zijn tof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')