Dat dieet is sowieso dramatisch

Even kijken...
quote:
Het BCM Dieet Compleet
Om de nodige kilo’s kwijt te raken en het bereikte gewicht te behouden bevat dit BCM dieet naast de producten (om af te vallen) ook materialen om te helpen het eetgedrag aan te passen zodat het bereikte gewicht blijvend is. Ook bestaat de mogelijkheid voor persoonlijke begeleiding. Wij raden u aan indien u veel wilt afvallen, het in fases te doen, waarbij uw eerste streefgewicht niet meer is dan 10 procent van uw huidige gewicht.
Das wel erg veel dus

quote:
U begint met de BCM Start voor de eerste twee dagen om te ontslakken.
Daar was het alle medische geloofwaardigheid officieel kwijt

quote:
Kies hiervoor dagen waarop u geen feestjes, verjaardagen of dergelijke heeft, zodat u die dagen uitsluitend vijf keer per dag de BCM Start gebruikt. De dagen daaropvolgend gebruikt u drie gezonde maaltijden per dag, vetarm met daarbij minimaal 2-3 liter (mineraal)water. Twee van de drie maaltijden vervangt u door BCM Basic vanille of indien u onderweg bent door een BCM Choco of Muesli reep. Omdat niet iedereen het even gemakkelijk vindt om niets te eten tussen de maaltijden hebben wij de BCM Special producten, voor tussen de maaltijden, die het hongergevoel verminderen.
Ligt het aan mij of kan je beter fruit tussendoor pakken dan hun "tussendoortjes"
Daarbij: "vetarme maatijden?" vet is gezond! Mits met mate!
Mineraalwater is niet gezonder dan gewoon water en 3 liter is meer dan artsen aanraden
quote:
U krijgt met behulp van de deelnemersbrochure inzicht wat een gezonde maaltijd is, ook het boekje Calorieënalfabet en de folders van het Voedingscentrum geven hierover aanvullende informatie.
Met de CD’s Inkoopplanning, Actieve Levenswijze, Uitgangspunten BCM programma en Drinken leert u oude gewoontes af.
Leer mij maar een smet een CD af om honger te krijgen rond 4 uur

quote:
Indien u de voorkeur geeft aan persoonlijke begeleiding wordt tevens uw lichaamssamenstelling met behulp van de BIA methode gemeten. Deze meting analyseert de balans tussen de hoeveelheid vet, vocht en spiermassa in uw lichaam. Zo kan gedurende het programma de afname van de vetmassa duidelijk in beeld gebracht worden. En kunt u zien dat uw vochtmassa en spiergewicht in balans blijven.
Zodra u de nodige kilo’s bent afgevallen blijft u bij drie gezonde vetarme maaltijden per dag, hierdoor voorkomt u dat u behoefte krijgt aan tussendoortjes. En dat is heel belangrijk, want het zijn de tussendoortjes die de vetverbranding verstoren.
Tussendoortjes verstoren de vetverbranding? 3 magere maaltijden op een dag? Ik dacht dat dat al érg lang achterhaald was?
Tegenwoordig zijn tussendoortjes juist goed om de stofwisseling op gang te houden

Daarbij krijg je volgens mij te weinig zuivel en fruit binnen met dit dieet. Zeker in de eerste periode.