Er is trouwens ook niks mis met oude(re) dieren hoorquote:Op maandag 25 februari 2008 14:31 schreef Harajuku. het volgende:
Het is ook absoluut niet waar dat er alleen oude dieren in een asiel zouden zitten. Met regelmaat komen er kittens en pups binnen en zeg nu zelf, een dier van pakweg 3 jaar is toch ook nog niet oud? In sommige gevallen zijn de dieren al goed opgevoed, en dan heb je dus ook die lasten niet.
Ofcourse. Ik probeerde alleen mensen te lokkenquote:Op maandag 25 februari 2008 15:09 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Er is trouwens ook niks mis met oude(re) dieren hoor [afbeelding]
Lucky kregen wij toen hij 4 was, nog best jong, en Ziggy nu is 16 en ik zou haar voor geen andere (jongere) kat in willen ruilen [afbeelding]
Die oudjes verdienen ook een kans! [afbeelding]
Hehe, ik weet wel dat de meeste mensen toch voor een jonger dier gaan hoorquote:Op maandag 25 februari 2008 15:10 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ofcourse. Ik probeerde alleen mensen te lokken
graag, ik heb wel wat gegoogled, maar ik kom er geen wijs uit....quote:Op maandag 25 februari 2008 16:17 schreef Harajuku. het volgende:
Oeh, een kinda insider.
En geen idee eigenlijk Draculettetje, zal eens kijken of ik wat kan vinden.
Had ik ookquote:Op maandag 25 februari 2008 16:19 schreef draculettetje het volgende:
[..]
graag, ik heb wel wat gegoogled, maar ik kom er geen wijs uit....
of ik lees gewoon niet goed genoeg
en daar had ik nou niet aangedacht, Dank!quote:Op maandag 25 februari 2008 16:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Had ik ookHell, de linkjes in de OP zijn de enige beetje duidelijke die ik kon vinden ook. Heb even een asiel gemailed met je vraag.
Welk asiel was dat?quote:Op maandag 25 februari 2008 16:40 schreef MinderMutsig het volgende:
Verhaal
quote:Op maandag 25 februari 2008 16:30 schreef draculettetje het volgende:
[..]
en daar had ik nou niet aangedacht, Dank!
quote:Hallo,Dieren worden steeds met een adoptiecontract geplaatst. Ze worden gechipt en geregistreerd.
Sommige asielen plaatsen geen dieren in Nederland anderen wel.
Mvg
Sophie
Rangen verhaal komt er bekend voor. Baloe is niet uit het asiel, maar ik laat ook over me heen walsen. Sinds 3 jaar is MM bij ons, hij luistert verdomme prima naar MM.quote:Op maandag 25 februari 2008 16:40 schreef MinderMutsig het volgende:
Mijn broertje heeft pas een hond uit het asiel gehaald. Een heel mooie, twee jaar oude kruising herder-labrador.
In eerste instantie een hele positieve ervaring. Dit asiel had de dieren in een aparte ruimte waar je als bezoeker niet kon komen. Dat vond ik wel een goede zaak. Alle asielen waar ik tot nu toe ben wezen kijken waren volledig open voor bezoekers en dat is erg stressvol voor de dieren.
Als je een hond wilt krijg je eerst een lang gesprek over wat je verwacht, wat je zoekt, wie je bent en zij zoeken daar een aantal mogelijke honden bij. Vervolgens krijg je een boek te zien waarin foto's en informatie over de dieren staat om te zien in welke van de geselecteerde honden je interesse hebt.
Daarna mag je met een of twee van die honden een proefwandeling maken om te zien of het klikt. Daarna volgde weer een gesprek en een verplichte bedenktijd.
Bij hun klikte het goed met de hond en ze hebben het beest dus mee naar huis genomen. Daar begon de ellende.![]()
Hij sprong op de bank en was er met geen mogelijkheid af te krijgen. Als ze in de buurt kwamen begon hij te grommen en te happen. Na een hele tijd hebben ze hem eindelijk van de bank gekregen en het asiel gebeld. Toen bleek dat deze hond hetzelfde geintje had geflikt bij het vorige gezin waar hij geplaatst was, maar dat hadden ze 'vergeten' te melden. Dat gezin had een kennis die politiehonden trainde en die had hen als tip gegeven om de hond met grof geweld van de bank te verwijderen door hem in zijn nekvel te grijpen. Na een week die behandeling was de hond dusdanig agressief dat hij daar niet meer te handhaven was en terug naar het asiel gebracht was.
Mijn broertje en zijn vriendin besloten de hond toch te houden omdat ze er verder een goede indruk van hadden en het bankincident eenmalig bleek te zijn maar of dat nou zo'n goed plan was![]()
Inmiddels is het vier weken later en heeft hij gevochten met onze honden waardoor een van de twee zodanig gewond was dat er hechtingen nodig waren. Natuurlijk hadden we een knokpartij of twee verwacht omdat ze even moeten bepalen wie waar staat maar dit ging verder dan even de rangen uitvechten.
Verder zijn er verschillende dominantieproblemen geweest waarbij hij hapte naar mijn broertje of zijn vriendin, zich enorm dominant gedroeg tegen andere mensen en als klap op de vuurpijl heeft hij vorige week mijn schoonzusje dreigend in een hoek gedreven waar ze pas na een kwartier weer uit mocht.
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat dit alleen aan de hond ligt of allemaal de fout van het asiel is maar deze hond had nooit bij hun geplaatst mogen worden. Zij wil een hond waar je leuk mee kan knuffelen, die gezellig bij je op de bank komt liggen en die geen problemen geeft en hij wilde een hond die groot genoeg was om hond te zijn maar die verder goed handelbaar was. Beide hebben ze geen enkele ervaring met honden op de ontmoetingen met mijn honden en die van mijn zussen na. Ze zijn niet opgegroeid met honden, hebben zelf nooit een hond opgevoed, weten niet waar ze op moeten letten in het gedrag van een hond en hebben bepaalde waarschuwingen van deze hond dus ook nooit gezien.
Deze hond is niet vals maar hij is wel erg makkelijk vals te maken en erg dominant en heeft dus ook een baas nodig die weet wat hij doet. Zij hadden deze hond nooit mee moeten krijgenmaar nu ze hem hebben willen ze hem eigenlijk ook niet zomaar terug doen.
De rangverhouding daar in huis is duidelijk, eerst mijn broertje en de hond waarbij mijn broertje nét een beetje overwicht heeft en ver daar onder staat zijn vriendin. Dat beest walst over haar heen en zij heeft het niet door en dat maakt de situatie erg gevaarlijk.
Ze zijn op cursus gegaan, hebben daarnaast een keer in de week een gesprek met een gedragsdeskundige van de hondenschool en hebben haar mobiele nummer gekregen zodat ze altijd kunnen bellen als er iets gebeurd. Zij heeft ze aangeraden om het beest terug te doen na het incident vorige week maar dat willen ze nog niet. Intussen houd ik mijn hart vast.![]()
De hond is op zich er goed te lezen, hij heeft een duidelijke lichaamstaal en geeft op zijn manier ook aan dat iets hem niet bevalt maar dan moet je wel weten waar je op moet letten en dat weten zij niet. Voor mijn broertje ben ik niet zo bang. Ik denk dat hij met de nodige instructie prima in staat is om de situatie te verbeteren en de hond de baas te worden als hij maar leert waar hij op moet letten. Bij haar is het anders, ze is een schat van een meid maar ze heeft het volgens mij niet in zich om dominant te zijn en wíl dat volgens mij ook helemaal niet. Zij wil die lieve knuffelhond en dat is deze niet, tenminste, niet als je hem niet de baas bent.
Zelfs nadat dit allemaal gebeurd is blijft ze hem knuffelen op commando, haalt ze hem aan als hij agressief doet tegen anderen omdat ze de signalen niet ziet of verkeerd interpreteert.
Ze zijn overigens na vorige week nog met het beest terug geweest naar het asiel omdat ze daar wel eens wilden zien hoe het beest zich gedroeg bij hen. Volgens hen is er geen rangenprobleem
De naam weet ik zo niet maar het is een asiel in Den Haag.quote:Op maandag 25 februari 2008 16:45 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Welk asiel was dat?
Kwalijke zaak vind ik dat hoorLijkt me ook sterk dat je daar in het asiel helemaal niets van merkt.
Ik krijg altijd het idee dat honden zich meer aan hun baas hechten en een kat meer aan zijn huis, zeg maar. En dan heb je dus ook een goede kans dat honden er wat slechter op reageren dan katten. Maar ik denk toch dat je dat echt gewoon per situatie moet bekijken.quote:Op maandag 25 februari 2008 18:11 schreef MinderMutsig het volgende:
Het kan aan mij liggen maar ik heb vaak het idee dat je beter katten uit het asiel kunt halen dan honden. Katten zijn volgens mij iets veerkrachtiger terwijl honden met een nare ervaring daar hun leven lang last van kunnen hebben.
Maar ik ben totaal heen kattenmens dus misschien schat ik dat helemaal verkeerd in?
Err, dit is geen actie zoals vorig jaar?quote:Op maandag 25 februari 2008 19:48 schreef Anthraxx het volgende:
Bij een vorige actie heb ik een kat uit het asiel gehaald, dus deze actie slaan wij maar even over [afbeelding]. We hebben inmiddels ook twee vogels van marktplaats gehaald, omdat die wegens dubieuze omstandigheden weg moesten. We zitten even vol [afbeelding].
Wij zijn nog steeds blij met [afbeelding] Evert [afbeelding].
[afbeelding]
Hier in de buurt zijn continue katten met nestjes en als ze die beestjes niet kwijt kunnen bij een nieuw baasje worden ze eigenhandig afgemaakt. Als ik al een kat zou willen hebben dan zou ik dus zo een halen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 01:57 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik haal mijn hele (volwassen) leven al katten uit het asiel en ik zou niet anders kunnen. Ik vind het (voor mijzelf) niet te verantwoorden om een kat uit een nestje te nemen, terwijl de asiels vol zitten. Ik hou van katten. En dus bekommer ik me om de kwetsbaarsten. Dan dus maar geen schattig kitten.
En wat een pareltjes van katten zitten er in het asiel. Nog nooit spijt van gehad. Best wat moeilijke types in huis gehad, maar met een boel geduld en liefde gebeuren er ware wondertjes.![]()
Hij heet Dimmiequote:Op zondag 2 maart 2008 11:22 schreef Lienekien het volgende:
Evert en de kat van Big_Fat_Wombcat (heeft 'ie al een naam): wat een prachtexemplaren.
Absoluut niet raar, en zo te horen zelfs een aanrader in dit geval. Wat vreemd zeg, dat ze je gewoon een andere kat proberen aan te smerenquote:Op maandag 3 maart 2008 19:14 schreef Silvieja het volgende:
Ben vandaag bij het asiel langsgeweest. Op zoek naar een kat. Ben er niet zo over te spreken omdat ze ons zowat een kat opdrongen. Wij vroeger uitdrukkelijk om een kat die in een flat kon. Die hadden ze niet dus wilden ze dat we maar een buitenkat namen. Nadat we duidelijk hebben gemaakt dat we dat zielig vonden zijn we weggegaan.
Is het raar om naar een dierenasiel een eindje uit de buurt te gaan?
Inderdation, graag de naam van dit asiel.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:40 schreef Litso het volgende:
[..]
Absoluut niet raar, en zo te horen zelfs een aanrader in dit geval. Wat vreemd zeg, dat ze je gewoon een andere kat proberen aan te smeren [afbeelding]
Ik denk dat het vooral aan die bepaalde medewerker lag (dat zijn ook 'maar' vrijwilligers allemaal). Om nu een heel asiel als slecht te bestempelen is denk ik ook wat te rigoreus.quote:Op maandag 3 maart 2008 19:50 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Inderdation, graag de naam van dit asiel.
Dat is niet mijn plan. Ik wil alleen dat mensen die daar heen gaan weten dat ze goed uit hun doppen moeten kijken.quote:Op maandag 3 maart 2008 20:59 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral aan die bepaalde medewerker lag (dat zijn ook 'maar' vrijwilligers allemaal). Om nu een heel asiel als slecht te bestempelen is denk ik ook wat te rigoreus.
Uiteraard. En overal lijkt me.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:02 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat is niet mijn plan. Ik wil alleen dat mensen die daar heen gaan weten dat ze goed uit hun doppen moeten kijken.
quote:Op maandag 3 maart 2008 21:25 schreef draculettetje het volgende:
zo zie je maar weer dat inderdaad moet blijven opletten!
Sowieso ja. Maar bij sommige dingen moet je extra goed opletten.quote:Op maandag 3 maart 2008 21:34 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Uiteraard. En overal lijkt me. [afbeelding]
Wat een leukerd !quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:55 schreef Silvieja het volgende:
Vandaag zijn we bij een asiel in sliedrecht geweest en daar hebben we Tanja gevonden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een leuk poesje van 3 jaar dat veel van aandacht houdt, maar ook aardig van zich af kan bijten wanneer nodig! Ze heeft wat blaasgruis probleempjes, maar dat gaat helemaal goed komen! We mogen haar donderdag halen. Nu maar hopen dat het goed komt tussen onze kat MeneerPoes en Tanja.
Thanks!quote:Op dinsdag 4 maart 2008 20:20 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Wat een leukerd !
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huisgenootje
waarom ligt ze in een konijnenkooi ?![]()
Wat een koppiequote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:55 schreef Silvieja het volgende:
Vandaag zijn we bij een asiel in sliedrecht geweest en daar hebben we Tanja gevonden!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een leuk poesje van 3 jaar dat veel van aandacht houdt, maar ook aardig van zich af kan bijten wanneer nodig! Ze heeft wat blaasgruis probleempjes, maar dat gaat helemaal goed komen! We mogen haar donderdag halen. Nu maar hopen dat het goed komt tussen onze kat MeneerPoes en Tanja.
Wát een heerlijk beessie zeg, die witte vacht met de rode vlekjesquote:Op zondag 2 maart 2008 02:01 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Afgelopen vrijdag zijn mijn vriendin en ik naar het asiel in Heerlen gegaan om te kijken naar katten, hier zitten de katten allemaal gehokt en komen er vrij weinig uit.
Voor ¤50,- mochten we hem meenemen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb mijn vriend al overstagquote:Op woensdag 19 maart 2008 17:40 schreef littledrummergirl het volgende:
ik houd jullie allemaal verantwoordelijk voor t feit dat ik mn vriend al een week aan zn kop aant zeuren ben om een asielhondje.
dank uquote:Op dinsdag 4 maart 2008 23:18 schreef Greys het volgende:
Evert, Baloe/Loetje en Ziggy, de asielactie poekelsIk heb een groot zwak voor ze!
Voor de andere asieldieren en de mensen die ze er vandaan hebben gehaald ook hoor! Helden!![]()
Ik zat even terug te lezen en wát een mooi schildpadje is dit!quote:Op vrijdag 14 maart 2008 13:24 schreef egg-bird het volgende:
ook mn vriendin en ik hebben onze poes uit t asiel in enschede gehaald.
Zou niet zindelijk zijn en niet zo gek zijn op aandacht. ze konden er niet verder naast zitten dus denk dat de vorige baasjes haar gewoon niet meer wouden hebben.
foto.
[ afbeelding ]
Dat stomme blauwe doekje is er ook van af.
-edit-
ze zou 12 moeten zijn toen we haar eruit haalden dus nu 14 jaartjes oud
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |