abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57014135
Aaaah.... Wat lief zo die twee zuskes!

Nagels knippen...
Hou op zeg! Da's nog erger dan tanden poetsen.
Gelukkig hoeft het dan weer niet elke dag.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_57014541
Joepie! Nagels knippen. Een tijdje ging dat heel goed hier, omdat ik erbij vertelde wat ik aan het doen was. Nu wil hij het zelf doen Hahahaha!
Tanden poetsen: zelfde verhaal.

MeNicole, waarschijnlijk heeft Mika die slaap nu gewoon even nodig. Hij wordt ook groter en doet veel meer op een dag. Misschien zie jij het verschil niet, maar is het er wel!

Dat gillen....driftbuien... in de winkel ook. Ik doe altijd gewoon heel laconiek. Kan ík het helpen?
Ik zei vandaag ook tegen een ander kind in de blokker: 'die kan hard gillen, hé?' Moeder: 'ja, dat deed jij vroeger ook altijd!'
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 27 februari 2008 @ 17:24:01 #28
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_57014673
MeNicole, komt vanzelf wel weer een bui tegen in hoor!

Hier wordt nooit bezuinigd op slapen en ik heb van Saskia echt geen slaapmonster gemaakt hoor Te veel slaap kun je niet aanleren volgens mij

Tijn is de zwaartekracht aan het ontdekken Ondertussen ruimt ie meteen zijn box op Alles wordt over het randje in de mand gegooid.. en als z'n box leeg is, peutert hij weer wat uit die mand vandaan en trekt 't weer in de box. Zwaar gefrustreerd natuurlijk als dat niet tussen de spijlen door past

Vraagje trouwens voor andere moeders met twee kids kort op elkaar..
Tijn zit nog graag in de box te spelen (en ik vind 't ook wel prettig dat ie 's morgens nog een uurtje daar zit en tijdens het eten koken). Maar straks als de baby er is, is het natuurlijk ook wel prettig als die af en toe in de box kan liggen. Samen tegelijk in de box is natuurlijk geen optie maar ik zit bijv. ook met de hoogte van de bodem. En met het speelgoed (de baby hoeft natuurlijk geen zachte dingen die door het oudere broertje zijn ondergekwijld en afgekloven).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 27 februari 2008 @ 19:54:19 #29
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_57018069
ET, ik lees even mee
Al zit Iben eigenlijk heel weinig nog in de box. Is wel jammer want het is wel handig, maar ik zet hem er eigenlijk nooit meer in de laatste tijd.
pi_57019978
pv heerlijk he dat gegil ach het zijn kinderen.

wij zijn dus niet de enige met het probleem nagels knippen.

ET wij hebben een box die niet verstelbaar is dus het probleem van bodem verstellen heb ik niet.
verder heb ik ook geen oplossing.
ik zorg altijd dat ik alles voorbereid als ze slaapt en dan als ze wakker is dat ze een houten lepel krijgt, dat ze dan mama helpt of ik zet bumba ofzo erop. lekker afleiden
mama van 3 kids!
  woensdag 27 februari 2008 @ 22:47:49 #31
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_57022392
Brent gaf gisteren helemaal uit zichzelf en totaal onverwacht kushandjes toen mijn moeder weg ging met bijpassende mmmmmmmmba!-geluidjes. Ik was verkocht! Zo vaak naar hem gedaan en nu doet ie het zo maar naar mijn lieve moedertje (en ik werd er emo van )
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 27 februari 2008 @ 22:57:32 #32
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_57022686
De eerste tijd hebben die kleintjes nog niet echt de ruimte nodig van de box nodig, denk ik ET.
Is een hangmatje met standaard misschien een optie? Kun je het afwisselen met een wipstoel, en wie weet heb je dan net genoeg tijd overbrugd mbt tot Tijn in de box?
En met etenstijd, Tijn in de kinderstoel en baby in de box?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_57023954
ET, ik heb de box gewoon laag laten staan zodat ik Piet er toen ook nog af en toe in kon zetten. 't is even iets dieper bukken als de baby erin/uit moet, maar 't was 't wel te doen. Anna kon inderdaad ook vaak wel in wipstoel of op een dekentje op de grond liggen, zolang ze zelf nog niet al te mobiel was.

oeh Rocka, wat schattig die kushandjes!
pi_57028401
En als de baby wat ouder is is samen in de box vast ook heel gezellig (hier zitten ze soms met 4 tegelijk erin )
  donderdag 28 februari 2008 @ 10:13:09 #35
3011 E.T.
pi_57029227
Met z'n vieren? Met een kleuter en dreumes tegelijk vind ik 't al zo vol

Wipstoel zal deze reis wel het vaker gebruikt worden dan bij de vorige twee, gok ik.. kleedje op de grond.. De box staat nu op de laagste stand, maar dan kan ik echt niet bij de bodem (en zo vreselijk klein ben ik nou ook weer niet.. maar een pasgeboren baby zou ik niet op kunnen tillen over de rand heen). En het is maar voor eventjes natuurlijk, als ik bedenk dat Saskia (en het grootste deel van de kinderen volgens mij) rond d'r eerste verjaardag echt niet meer in de box wilde en die toen al weg was..

De optie Tijn op de bodem en dan de bodemplaat op de hoogste stand wordt zeker niet als kindvriendelijk gezien?
Wel handig, zo'n bench
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_57029598
kan een pasgeboren baby niet in de kinderwagen in de kamer liggen?

De box is vol idd, maar ze vinden 't allemaal leuk
pi_57031202
Chacama wat een leuke foto's! Wat lief, echt zusjes.
En wat fijn dat de eerste provocatie goed gegaan is.

Storm, wat slim van je.

PV, succes met het gegil. Hopelijk is het een sprongetje.

Rockabella, wat lief! Dat zijn nou echt momenten om naar uit te kijken.

Damian zegt sinds een paar dagen als er iets op de grond valt: oh oh. Zo lief vind ik dat, om dat uit zo'n klein mannetje te horen. Hij begint ook steeds meer dingen aan te wijzen. Hoofd, neus, buik enz. En als ik wat bij mezelf aanwijs probeert hij dat bij zichzelf ook te zoeken. Elke keer verbaas ik me er weer over wat die kleintjes al begrijpen.
Verder staat het nu echt vast, vanaf september gaat Damian naar het kinderdagverblijf. Hoeveel is nog even de vraag, het staat nu op 5 dagdelen per week maar dat is afhankelijk van mijn schoolrooster. Ik ben nu vooral blij dat ik nog een paar maanden de tijd heb om aan het idee te wennen.
pi_57032075
de provocatie van de geitenjoghurt is goed gegaan

Ze had wel een beetje exceemvorming, maar geen buikpijn, spugen of andere heftige reacties

Rockabella, heerlijk lijkt me dat.
En dat aanwijzen bij Damian. Ik vind het ook nog steeds verbazingwekkend dat ze zoveel al weten.

ET, bij de oppas hebben we er ook aan gedacht op een gegeven moment (de dubbeldeks box). Maar inderdaad om kindvriendelijke redenen er toch maar vanaf gezien.

En nagelsknippen gaat hier in etapes. twee nagels per keer en afwisselen met de oppas. Zo heerlijk als ik weet dat het nog moet en dan even kan vragen of zij de strijd aan wil gaan. ..... afschuiven....wie ik.....
pi_57032797
Hoera voor Maud! Fijn hoor Chaca!

Oh oh, die Damian!
  donderdag 28 februari 2008 @ 14:08:02 #40
3011 E.T.
pi_57034756
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 10:33 schreef poemojn het volgende:
kan een pasgeboren baby niet in de kinderwagen in de kamer liggen?

De box is vol idd, maar ze vinden 't allemaal leuk
Daar zal de baby sowieso vaak in liggen; we moeten 4x per dag naar school lopen natuurlijk
pi_57035103
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 14:08 schreef E.T. het volgende:

[..]
ET, ik ben ook bezig met een nieuw "hok"voor in de kamer. Je zult begrijpen dat de meiden uit het zwembad kruipen

Ik ben bezig om een systeem van traphekjes te kopen. Er zitten bijv. 4 traphekjes aan elkaar en die kan je aan de muur bevestigen,op deze manier kan je een stuk van je kamer afzetten.

Wellicht kan je in dat "hok" een "schutting"maken. Dan gebruik je een deel voor de baby. Misschien nog even iets practisch eronder, zodat het een stukje van de vloer staat.

Bij babywalz heb ik online gezien.
pi_57045522
Nou, onze box gaat naar Thies zijn slaapkamer verhuizen.
Meneer is vanavond uit zijn ledikant geklommen en echt keihard op de grond gevallen. Man! Wat was ik geschrokken... Voor de zekerheid toch maar even de huisarts gebeld. Nu hebben we een wekadvies, om de anderhalf uur even wekken.
Het zal allemaal wel loslopen, maar de zoon van een kennis zag er na een val ook normaal uit en die heeft uiteindelijk een week in coma gelegen. Ik vind het toch wel een beetje spannend hoor...
  donderdag 28 februari 2008 @ 21:35:25 #43
190853 RockabeIIa
pi_57045562
Ah gats, wat naar Moonah! Hopelijk is er niets aan de hand
pi_57045590
He bah Moonah Hopelijk valt het mee
Jullie hebben geen ledikant waarvan je de bodem echt laag kan zetten bedacht ik me net
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_57045740
Ledikant staat op zijn laagst. Heeft 3 standen. Nu heb ik hem in het campingbedje gelegd.
Hij is nu klaarwakker en heel vrolijk. Normaliter zou ik wel gerust zijn denk ik. Maar door die zoon van die kennis (dat is een maand geleden gebeurd) maak ik me meer zorgen dan ik wil.
pi_57045990
moonah, bah dat is griezelig inderdaad... ik hoop dat 't meevalt, ze kunnen gelukkig echt vaak heel veel hebben. en succes met al dat gewek. slaapt thies trouwens in een slaapzak? (zonder slaapzak kunnen ze er vaak veel eerder uitklimmen dan met, vandaar de vraag).
pi_57046364
Yup, slaapzak. Maar het is zó'n enorm klimkonijn.
Stoelen staan tegenwoordig ook permanent een eind van de tafel af. Hoewel dat eigenlijk ook niet meer zo veel zin heeft, want hij schuift ze er gewoon weer naar toe.

Nah, ik zal maar eens naar bed gaan, met zo'n fijne nacht voor de boeg.
Tnx voor het medeleven. Ik laat morgen later op de dag wel wat horen.
  donderdag 28 februari 2008 @ 22:11:21 #48
190853 RockabeIIa
pi_57046796
Paar baksteentjes in de slaapzak!

Slaap lekker Moonah, hopelijk krijg je ondanks je ongerustheid wat rust.
pi_57047802
Oef Moonah, wat een schrik! Veel succes vannacht en ik duim dat er gewoon niets aan de hand is!
pi_57048571
Mijn dochter staat bovenaan!!!
Nah, maar weer eens een up-date over mijn kleine grote meid dan! Tinka is nog steeds een lichtgewichtje, rond de 10 kilo bij een gemiddelde lengte. Ze is (vanaf geboorte al) een pittige dame die weet wat ze wil. Zo heeft ze bijvoorbeeld 18 maanden bv geëist door domweg amper niets anders te drinken en had ze die dorstlessertjes tot die tijd ook het liefst iedere 3 uur snachts! Helaas voor haar hield de bv op doordat ik weer zwanger werd en moest ze wel wat anders drinken! Ze was het eerste jaar erg eenkennig (alléén mama was goed, papa kon ook aftaaien!) maar tegenwoordig verleid ze iedereen met haar geflirt! Ze is zo ondeugend als maar zijn kan en dan is het verdomd lastig om boos te worden op dat olijke koppie dat je zo uitdagend aankijkt! Alleen als ze slecht in haar vel zit, komt de bijzondere band met mama weer naar voren. Ondanks zijn getreiter is ze gek op Randy, die ze stug 'broer' blijft noemen. Praten doet ze nog niet duidelijk hoewel er een hoop geoefend wordt op het moment en dan meteen ook in kleine zinnetjes. Haar motoriek is -zeker in vergelijking met Randy- heel goed. Bovenal is ze verschrikkelijk leuk!

Nog een tipje voor het nagelknippen... probeer ze af te leiden door de vingertjes te benoemen (duim, wijsvinger, etc.) afgewisseld met het versje 'op bed op bed, zei duimelot' met gekke stemmetjes erbij. Hielp hier heel goed.

Moonah... met zo'n ervaring achter de rug is dat wel even extra schrikken ja! Kan je er geen spijlen (of een zijkant) uithalen zodat ie tenminste veilig uit zijn bed kan komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')