Zou er geen vegetarisch topic zijn in CUL? Zou graag voor je willen zoeken, maar de zoekfunctie weigert bij mijquote:Op maandag 25 februari 2008 21:40 schreef renzell het volgende:
Hmmmm, dit is misschien meer iets voor in CUL.
quote:Op maandag 25 februari 2008 21:44 schreef MaLo het volgende:
[..]
En wát voor groenten zou je gebruiken voor een groenteburger?
Het lijkt mij wel lekker om een keer te maken.
Maar misschien inderdaad meer iets voor CUL
quote:Op maandag 25 februari 2008 21:58 schreef Tinkepink het volgende:
Oke, ik reageer nu misschien een beetje overgevoelig, maar ik heb meermaals zinnige dingen gezegd in dit topic, maar er wordt niet op gereageerd. En dan heb ik het niet alleen over hoe je groenteburgers moet maken. Is de userblockfeature al in werking ofzo?
Ja, gepureerde bonen. Die plakken ook goed en doen een beetje "vlezig" aan.quote:Op maandag 25 februari 2008 22:01 schreef renzell het volgende:
[..]
Tink, dank voor je tips! Ik ga het deze week proberen, maar heb dus een ietwat hard hoofd in het toedienen van een burger die nog te veel op groente lijkt. Ik ga het dus inderdaad met broodkruim en ei proberen. Nog andere dingen die ik er doorheen kan flikkeren?
Is je misselijkheid al over na overmatig kletskoppen eten?quote:Op maandag 25 februari 2008 21:58 schreef Tinkepink het volgende:
Oke, ik reageer nu misschien een beetje overgevoelig, maar ik heb meermaals zinnige dingen gezegd in dit topic, maar er wordt niet op gereageerd. En dan heb ik het niet alleen over hoe je groenteburgers moet maken. Is de userblockfeature al in werking ofzo?
Ja, jammer,maar zo des Foks. Helaas.quote:Op maandag 25 februari 2008 22:03 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Is je misselijkheid al over na overmatig kletskoppen eten?![]()
Maargoed de wat meer neutrale reactie's/ideeen/tips gaan helaas ietwat ten onder door de posts over een bepaald ander onderwerp
quote:Op maandag 25 februari 2008 22:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, gepureerde bonen. Die plakken ook goed en doen een beetje "vlezig" aan.
quote:Op maandag 25 februari 2008 22:00 schreef KD-fotografie het volgende:
Nu even een vraag voor allemaal, iedereen weet nu wel zo'n beetje wat gezond is en niet (ondanks sommige meningsverschillen maar de basis weten we allemaal wel) maar wat ik wel merk is dat veel vers en gezonde voeding ook weer vaak wat duurder is, nu is de markt bij mij erg populair aangezien je daar toch best veel goedkoper kan krijgen en gelukkig kunnen wij het wel betalen maar dat was bv 3 jaar terug ook wel anders en dat ben ik niet vergeten.
Dus hoe kan je je kind zo gezond mogenlijk voeden op een goedkope(re) manier?
Wat ik zelf al aangaf is de markt maar ook bij bedrijven direct kopen scheelt veel, dus de appels echt bij de boer zelf, eieren bij de kippenboer enz.
Maar kan me voorstellen dat niet iedereen in een stad die mogenlijkheid heeft.
hahaha hier hetzelfde, het blijft er toch inzitte lijkt het wel en we blijven er ook op letten terwijl het financieel gezien niet echt meer nodig is, ach, beter zo dan te veel uitgeven.quote:Op maandag 25 februari 2008 22:09 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Hier hoeft er niet (meer) op geld gelet te worden, maar toch nog altijd naar de markt, aanbiedingen supermarkten, en de Lidl en Aldi.
uhuh, en daarbij: dat zelfde kruidenplantje van de AH voor anderhalve euro gaat bij mij net zo snel dood als die van 49 cent van de Aldi.quote:Op maandag 25 februari 2008 22:11 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
hahaha hier hetzelfde, het blijft er toch inzitte lijkt het wel en we blijven er ook op letten terwijl het financieel gezien niet echt meer nodig is, ach, beter zo dan te veel uitgeven.
Maar weer nauwelijks VETquote:Op maandag 25 februari 2008 20:29 schreef SHE het volgende:
Dan ontbijtkoek; moet ik echt uitleggen waarom dat een onnozel tussendoortje is? ER ZIT SUIKER IN!
Of wil je nu een wetenschappelijke bron die aantoont dat er suiker in ontbijtkoek zit?
de onderzoeken daar over zijn nog vol op in gang ivm een bepaalde stof die pas in het lichaam kankerverwekkend zou zijn, allylalkoxybenzenen of zoietsquote:Op maandag 25 februari 2008 22:40 schreef DarkElf het volgende:
oh en over venkelthee, ik ken twee moeders (die naar twee verschillende cb's gaan) en die hebben allebei gehoord dat je dat prima kan geven aan een kleine.
quote:Op maandag 25 februari 2008 22:22 schreef Tezz het volgende:
Zo, ik ben bijgelezen. Wat een discussie zeg!
Ik word er eerlijk gezegd een beetje 'eng' van. Ik ben een echte bourgondier (dat spel ik vast verkeerd) en ik houd dan ook van eten met een hoofletter E. Geen tierlantijtntjes, geen opsmuk, gewoon Eten. Een boerenboterham met roomboter en jonge kaas bijvoorbeeld. Of een stoofpotje met landgroenten en suddervlees. Of rabarber die een middagje op het vuur gestaan heeft.
Eten gemaakt met (bij voorkeur biologische) verse groenten, een gezond stuk vlees en natuurlijke toevoegingen. En daar mag best een schep suiker of een klont roomboter in!
Ik ben er van overtuigd dat ik gezond kook voor mijn kind en voor mijzelf. En ook hier gaat wel eens een frietje de olie in of een (zelfgemaakte) pizza de oven in. Dat moet kunnen! Eten is een feestje namelijk! Iedere dag weer.
En ik zal nooit of te nimmer koolhydraten of iets dergelijks gaan wegen/tellen of een Sonja Bakker dieet volgen. De filosofie van gezond eten staat me wel aan, maar dan bedoel ik daar mee: gezond verstand gebruiken.
Weet je, voedingsleer en wel/niet doen en zo is allemaal prima, maar je moet inderdaad vooral ook kijken naar de behoefte van je kind!quote:Op dinsdag 26 februari 2008 07:13 schreef Belana het volgende:
[..]
Amen to that!
het is goed om op te letten, ik denk ook vooral opletten waar je kind op reageert.
Ik heb al lang geleden gemerkt dat Liam erg reageert op suiker, chocola e.d. dus we beperken dat enorm, maar volledig ontzeggen doen we het niet.
mijn oma zei altijd, alles waar "te" voor staat is niet goeden daar hou ik me dan maar aan.
Als je Nederland vergelijkt met bv Engeland, dan eten wij best gezond hoor. Ik heb laatst dat programma van Jamie Oliver gevolgd over eten op school en daarin kwamen ook ouders aan het woord en die weten ook gewoon niet wat een courgette is bijvoorbeeld en al die engelse ontbijtjesdie zijn ook niet echt gezond.
ah ok, nog nooit van gehoord.. tsjah het is moeilijk, zeker aangezien tegenwoordig niets meer goed is voor je of iig schijnt te zijn...quote:Op dinsdag 26 februari 2008 01:57 schreef moussy het volgende:
[..]
de onderzoeken daar over zijn nog vol op in gang ivm een bepaalde stof die pas in het lichaam kankerverwekkend zou zijn, allylalkoxybenzenen of zoiets
Het enige verschil tussen geit en koemelk is de verhouding vetzuren. Geitenmelk is maar een klein beetje minder vet dan koemelk. Daarnaast heeft geitenmelk wel een hoger vitamine gehalte ( A+D ) en is veel lichter verteerbaar.quote:Op maandag 25 februari 2008 22:15 schreef owlet het volgende:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, geitenmelk vs koemelk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |