abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56973549
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:40 schreef renzell het volgende:

Hmmmm, dit is misschien meer iets voor in CUL.
Zou er geen vegetarisch topic zijn in CUL? Zou graag voor je willen zoeken, maar de zoekfunctie weigert bij mij

Ben zelf ook van plan om meer vegetarisch te koken, zodat ik een iets uitgebreider repetoire heb dan die vega of kaasburger uit de supermarkt
  maandag 25 februari 2008 @ 21:56:17 #152
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_56973743
Ik ook dus, al een tijdje. Maar heel creatief ben ik nog niet. Verhuis even naar CUL.
  maandag 25 februari 2008 @ 21:58:39 #153
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56973805
Oke, ik reageer nu misschien een beetje overgevoelig, maar ik heb meermaals zinnige dingen gezegd in dit topic, maar er wordt niet op gereageerd. En dan heb ik het niet alleen over hoe je groenteburgers moet maken. Is de userblockfeature al in werking ofzo?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 25 februari 2008 @ 21:58:51 #154
105888 renzell
pi_56973814
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:44 schreef MaLo het volgende:

[..]

En wát voor groenten zou je gebruiken voor een groenteburger?
Het lijkt mij wel lekker om een keer te maken .
Maar misschien inderdaad meer iets voor CUL

Klein dan, omdat het meer iets voor in CUL is idd. Ik zou zeggen: doperwten, wortel, paprika, courgette en sperzieboon. Bijvoorbeeld. Een uitje en wat knoflook misschien voor de smaak. En ik zou inderdaad ei en broodkruim doen Anders vreet die kleine van mij het niet.
  maandag 25 februari 2008 @ 22:00:33 #155
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56973873
wij eten zo'n 2 á 3x x in de week vegetarisch, dan is het meestal een pasta met vegetarische saus, vegetarische lasagna of idd de vegaburger.
Ik heb demi nog niet horen klagen gelukkig.

Nu even een vraag voor allemaal, iedereen weet nu wel zo'n beetje wat gezond is en niet (ondanks sommige meningsverschillen maar de basis weten we allemaal wel) maar wat ik wel merk is dat veel vers en gezonde voeding ook weer vaak wat duurder is, nu is de markt bij mij erg populair aangezien je daar toch best veel goedkoper kan krijgen en gelukkig kunnen wij het wel betalen maar dat was bv 3 jaar terug ook wel anders en dat ben ik niet vergeten.

Dus hoe kan je je kind zo gezond mogenlijk voeden op een goedkope(re) manier?

Wat ik zelf al aangaf is de markt maar ook bij bedrijven direct kopen scheelt veel, dus de appels echt bij de boer zelf, eieren bij de kippenboer enz.
Maar kan me voorstellen dat niet iedereen in een stad die mogenlijkheid heeft.
  maandag 25 februari 2008 @ 22:01:44 #156
105888 renzell
pi_56973906
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:58 schreef Tinkepink het volgende:
Oke, ik reageer nu misschien een beetje overgevoelig, maar ik heb meermaals zinnige dingen gezegd in dit topic, maar er wordt niet op gereageerd. En dan heb ik het niet alleen over hoe je groenteburgers moet maken. Is de userblockfeature al in werking ofzo?

Tink, dank voor je tips! Ik ga het deze week proberen, maar heb dus een ietwat hard hoofd in het toedienen van een burger die nog te veel op groente lijkt. Ik ga het dus inderdaad met broodkruim en ei proberen. Nog andere dingen die ik er doorheen kan flikkeren?
  maandag 25 februari 2008 @ 22:02:51 #157
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56973948
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:01 schreef renzell het volgende:

[..]

Tink, dank voor je tips! Ik ga het deze week proberen, maar heb dus een ietwat hard hoofd in het toedienen van een burger die nog te veel op groente lijkt. Ik ga het dus inderdaad met broodkruim en ei proberen. Nog andere dingen die ik er doorheen kan flikkeren?
Ja, gepureerde bonen. Die plakken ook goed en doen een beetje "vlezig" aan.
pi_56973952
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:58 schreef Tinkepink het volgende:
Is je misselijkheid al over na overmatig kletskoppen eten?

Maargoed de wat meer neutrale reactie's/ideeen/tips gaan helaas ietwat ten onder door de posts over een bepaald ander onderwerp
  maandag 25 februari 2008 @ 22:05:23 #159
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56974010
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:03 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Is je misselijkheid al over na overmatig kletskoppen eten?

Maargoed de wat meer neutrale reactie's/ideeen/tips gaan helaas ietwat ten onder door de posts over een bepaald ander onderwerp
Ja, jammer,maar zo des Foks. Helaas.
  maandag 25 februari 2008 @ 22:09:11 #160
105888 renzell
pi_56974112
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja, gepureerde bonen. Die plakken ook goed en doen een beetje "vlezig" aan.

Bruine bedoel je, of kidney oid? Da's een goed idee inderdaad!
pi_56974118
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:00 schreef KD-fotografie het volgende:

Nu even een vraag voor allemaal, iedereen weet nu wel zo'n beetje wat gezond is en niet (ondanks sommige meningsverschillen maar de basis weten we allemaal wel) maar wat ik wel merk is dat veel vers en gezonde voeding ook weer vaak wat duurder is, nu is de markt bij mij erg populair aangezien je daar toch best veel goedkoper kan krijgen en gelukkig kunnen wij het wel betalen maar dat was bv 3 jaar terug ook wel anders en dat ben ik niet vergeten.

Dus hoe kan je je kind zo gezond mogenlijk voeden op een goedkope(re) manier?

Wat ik zelf al aangaf is de markt maar ook bij bedrijven direct kopen scheelt veel, dus de appels echt bij de boer zelf, eieren bij de kippenboer enz.
Maar kan me voorstellen dat niet iedereen in een stad die mogenlijkheid heeft.

Hier hoeft er niet (meer) op geld gelet te worden, maar toch nog altijd naar de markt, aanbiedingen supermarkten, en de Lidl en Aldi.
Aldi zitten er hier 6 van ofzo Maargoed laatst een net mineola's waar er 8 inzaten voor 1.39, zelfde met de verse basilicum, peterselie en basilicum, die haal ik daar wel voor 49 eurocent.

Lidl heeft een uitgebreider assortiment aan verse groenten en fruit btw, en zeker de seizoensgebonden producten zijn van prima kwaliteit, zolang je het niet een week in de koelkast laat liggen ofzo

Maar bovenal wint de markt nog altijd hier
  maandag 25 februari 2008 @ 22:11:10 #162
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56974173
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:09 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Hier hoeft er niet (meer) op geld gelet te worden, maar toch nog altijd naar de markt, aanbiedingen supermarkten, en de Lidl en Aldi.
hahaha hier hetzelfde, het blijft er toch inzitte lijkt het wel en we blijven er ook op letten terwijl het financieel gezien niet echt meer nodig is, ach, beter zo dan te veel uitgeven.
pi_56974177
Ik vind het juist zo interessant om die alternatieven en tips van anderen te lezen (bijv. de groenteburger) dan kan je ook weer inspiratie opdoen in geval van een dwarse peuter.
Bij mij thuis valt het overigens wel mee gelukkig en eten ze behoorlijk goed. Die enkele keer dat ze niet zo goed eten hoeven we ons daar dan ook niet druk om te maken.

Even over gezonde, goedkopere groente enzo, in Amsterdam heb je verschillende biologische markten. Dat is echt geweldig, daar kom je zoveel tegen. Dat assortiment vind je echt niet in de supermarkt

En wie o wie kan meer vertellen over koemelk versus geitenmelk? De vraag is al eerder gesteld geloof ik maar ook ik ben benieuwd.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_56974293
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, geitenmelk vs koemelk.
pi_56974464
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:11 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

hahaha hier hetzelfde, het blijft er toch inzitte lijkt het wel en we blijven er ook op letten terwijl het financieel gezien niet echt meer nodig is, ach, beter zo dan te veel uitgeven.
uhuh, en daarbij: dat zelfde kruidenplantje van de AH voor anderhalve euro gaat bij mij net zo snel dood als die van 49 cent van de Aldi.

Alhoewel, het laatste bieslookplantje (van de Aldi) maar niet doodgaat en ontzettend is gaan groeien

pi_56974479
Zo, ik ben bijgelezen. Wat een discussie zeg!

Ik word er eerlijk gezegd een beetje 'eng' van. Ik ben een echte bourgondier (dat spel ik vast verkeerd) en ik houd dan ook van eten met een hoofletter E. Geen tierlantijtntjes, geen opsmuk, gewoon Eten. Een boerenboterham met roomboter en jonge kaas bijvoorbeeld. Of een stoofpotje met landgroenten en suddervlees. Of rabarber die een middagje op het vuur gestaan heeft.
Eten gemaakt met (bij voorkeur biologische) verse groenten, een gezond stuk vlees en natuurlijke toevoegingen. En daar mag best een schep suiker of een klont roomboter in!

Ik ben er van overtuigd dat ik gezond kook voor mijn kind en voor mijzelf. En ook hier gaat wel eens een frietje de olie in of een (zelfgemaakte) pizza de oven in. Dat moet kunnen! Eten is een feestje namelijk! Iedere dag weer.

En ik zal nooit of te nimmer koolhydraten of iets dergelijks gaan wegen/tellen of een Sonja Bakker dieet volgen. De filosofie van gezond eten staat me wel aan, maar dan bedoel ik daar mee: gezond verstand gebruiken.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_56974948
pff als je alles moet schrappen wat ongezond is of schijnt te zijn; wat hou je dan over?
Das altijd wel grappig; je hoort genoeg over wat niet goed is en voor de rest moet je het maar uitzoeken

oh en over venkelthee, ik ken twee moeders (die naar twee verschillende cb's gaan) en die hebben allebei gehoord dat je dat prima kan geven aan een kleine.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 25 februari 2008 @ 23:09:13 #168
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56975819
SeaOfLove,die plantjes blijven hier ook nooit lang leven helaas, wat doe ik fout!!
  maandag 25 februari 2008 @ 23:27:53 #169
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_56976301
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:29 schreef SHE het volgende:

Dan ontbijtkoek; moet ik echt uitleggen waarom dat een onnozel tussendoortje is? ER ZIT SUIKER IN!
Of wil je nu een wetenschappelijke bron die aantoont dat er suiker in ontbijtkoek zit?
Maar weer nauwelijks VET . hell, zelfs als je zware diabetes hebt mag je nog ontbijtkoek . En Sonja lust 'm ook wel, geloof ik.
SHE, je zult ongetwijfeld een best mens zijn, maar who died and made you Queen?
Zoveel mensen, zoveel meningen, en juist de voedingsleer is een nogal grijs gebied, om het maar zacht te zeggen.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † dinsdag 26 februari 2008 @ 01:57:21 #170
7074 moussy
kuttekop
pi_56978613
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:40 schreef DarkElf het volgende:

oh en over venkelthee, ik ken twee moeders (die naar twee verschillende cb's gaan) en die hebben allebei gehoord dat je dat prima kan geven aan een kleine.
de onderzoeken daar over zijn nog vol op in gang ivm een bepaalde stof die pas in het lichaam kankerverwekkend zou zijn, allylalkoxybenzenen of zoiets
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 26 februari 2008 @ 07:13:31 #171
24188 Belana
kloon van belana
pi_56979242
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:22 schreef Tezz het volgende:
Zo, ik ben bijgelezen. Wat een discussie zeg!

Ik word er eerlijk gezegd een beetje 'eng' van. Ik ben een echte bourgondier (dat spel ik vast verkeerd) en ik houd dan ook van eten met een hoofletter E. Geen tierlantijtntjes, geen opsmuk, gewoon Eten. Een boerenboterham met roomboter en jonge kaas bijvoorbeeld. Of een stoofpotje met landgroenten en suddervlees. Of rabarber die een middagje op het vuur gestaan heeft.
Eten gemaakt met (bij voorkeur biologische) verse groenten, een gezond stuk vlees en natuurlijke toevoegingen. En daar mag best een schep suiker of een klont roomboter in!

Ik ben er van overtuigd dat ik gezond kook voor mijn kind en voor mijzelf. En ook hier gaat wel eens een frietje de olie in of een (zelfgemaakte) pizza de oven in. Dat moet kunnen! Eten is een feestje namelijk! Iedere dag weer.

En ik zal nooit of te nimmer koolhydraten of iets dergelijks gaan wegen/tellen of een Sonja Bakker dieet volgen. De filosofie van gezond eten staat me wel aan, maar dan bedoel ik daar mee: gezond verstand gebruiken.
Amen to that!

het is goed om op te letten, ik denk ook vooral opletten waar je kind op reageert.
Ik heb al lang geleden gemerkt dat Liam erg reageert op suiker, chocola e.d. dus we beperken dat enorm, maar volledig ontzeggen doen we het niet.
mijn oma zei altijd, alles waar "te" voor staat is niet goed en daar hou ik me dan maar aan.

Als je Nederland vergelijkt met bv Engeland, dan eten wij best gezond hoor. Ik heb laatst dat programma van Jamie Oliver gevolgd over eten op school en daarin kwamen ook ouders aan het woord en die weten ook gewoon niet wat een courgette is bijvoorbeeld en al die engelse ontbijtjes die zijn ook niet echt gezond.
stormy waters...
sailin'
pi_56979282
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 07:13 schreef Belana het volgende:

[..]

Amen to that!

het is goed om op te letten, ik denk ook vooral opletten waar je kind op reageert.
Ik heb al lang geleden gemerkt dat Liam erg reageert op suiker, chocola e.d. dus we beperken dat enorm, maar volledig ontzeggen doen we het niet.
mijn oma zei altijd, alles waar "te" voor staat is niet goed en daar hou ik me dan maar aan.

Als je Nederland vergelijkt met bv Engeland, dan eten wij best gezond hoor. Ik heb laatst dat programma van Jamie Oliver gevolgd over eten op school en daarin kwamen ook ouders aan het woord en die weten ook gewoon niet wat een courgette is bijvoorbeeld en al die engelse ontbijtjes die zijn ook niet echt gezond.
Weet je, voedingsleer en wel/niet doen en zo is allemaal prima, maar je moet inderdaad vooral ook kijken naar de behoefte van je kind!
Ik las dat iemand hier zei dat er vast geen ouders zijn die hun kind dagelijks ships/snoep geven. Nou echt wel hoor! Als mijn dochter een hele dag op school gezeten heeft (dat kind zit meer uren op school dan dat ik op mijn werk zit) krijgt ze een lekker snoepje! Lekker nieuwe energie uit de suiker!
Prima idee lijkt me zo. Ze is trouwens vijf.
pi_56979296
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 01:57 schreef moussy het volgende:

[..]

de onderzoeken daar over zijn nog vol op in gang ivm een bepaalde stof die pas in het lichaam kankerverwekkend zou zijn, allylalkoxybenzenen of zoiets
ah ok, nog nooit van gehoord.. tsjah het is moeilijk, zeker aangezien tegenwoordig niets meer goed is voor je of iig schijnt te zijn...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_56979388
Ik heb nog een tip voor slechte ontbijters (hoewel ik me wel degelijk realiseer dat ik in de luxe positie verkeer dat ik hier 's morgens tijd voor heb). Mijn dochter is niet zo'n goede eter 's morgens en ik vind het wel belangrijk dat ze met een goede bodem naar school gaat.

Ik maak voor haar regelmatig een zogenaamd 'verwenbordje'. Hier leg ik drie verschillende ontbijtjes op en wissel dit vaak af. Een paar voorbeeldjes om op het verwenbordje te leggen:

Klein blokje ontbijtkoek.
Schaaltje muesli met melk.
Een stuk fruit.
Een blokje kaas.
Volkoren crackers met honing (niet onder de 1 jaar)
Schijfjes komkommer
Een bakje yoghurt met noten.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 08:00:16 #175
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56979490
quote:
Op maandag 25 februari 2008 22:15 schreef owlet het volgende:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, geitenmelk vs koemelk.
Het enige verschil tussen geit en koemelk is de verhouding vetzuren. Geitenmelk is maar een klein beetje minder vet dan koemelk. Daarnaast heeft geitenmelk wel een hoger vitamine gehalte ( A+D ) en is veel lichter verteerbaar.
Koemelk blijft een product wat slecht verteerbaar is voor mensen en bovendien de slijmproductie stimuleert ; deze eigenschappen kent geitenmelk niet.
Het zou ook een stof bevatten die kanker remt, maar dat zou ik niet als pluspunt beschouwen, want dat is zo'n onderzoek wat ik twijfelachtig vind.
Strikt genomen is geitenmelk vooral beter als je een kind hebt wat last heeft van slijm; luchtwegen of darmkrampjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')