Jah echtquote:Op maandag 25 februari 2008 15:31 schreef Brighteyes het volgende:
Venkelthee mag ook al een tijdje niet meer Silmarwen.Ik vergeet steeds waarom, maar daar zit ook iets in wat niet goed is voor die kleintjes.
Tnx!!quote:Op maandag 25 februari 2008 15:18 schreef MaLo het volgende:
[..]
Aaahhh wat een leuke foto van Milou! Ze ziet er echt superblij uit.
F mag ook helpen met tafeldekken en koude gerechten. Dingen als paprikareepjes en wortels mooi in een schaaltje doen, soepballetjes draaien (wat dan meestal soepwormpjes worden) eitjes pellen en inderdaad roeren in de komkommersalade.
Afruimen heeft ze trouwens een broertje dood aan: "Mama, ga JIJ maar afruimen, dan ga ik lief spelen![]()
Nee, die informatie is heel summier. Mss dat het wel ergens in de informatie staat, maar dan nog, het staat ook in even zoveel zwangerschapsboeken etc. etc. en nog zijn er mensen die het niet weten.quote:Op maandag 25 februari 2008 15:39 schreef Silmarwen het volgende:
http://www.babyopkomst.nl/index.php?login=public&_part=leden&item=Babys%20eerste%20jaar&lnk=print_file.php?id=1487&submenu=Gebruik%20GEEN%20venkelthee
Dat is wel waar ja. Toch schrik ik er steeds van dat er zo weinig bekend is over het gebruik van honing bij jonge kinderen. Het is niet gewoon een beetje slecht, maar het kan echt dodelijk zijn. Licht het CB je niet in over zulke voedingsmiddelen?
Dan nog! Waarom dat bericht erbij?quote:Op maandag 25 februari 2008 15:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het honing 'verbod' geldt tot een jaar. Een kind drink niet alleen maar moedermelk het eerste jaar... Althans, de meesten niet.
Weet je wat, als jij graag gelijk wilt hebben, dan geef ik je gewoon gelijkquote:Op maandag 25 februari 2008 15:51 schreef SHE het volgende:![]()
[..]
Dan nog! Waarom dat bericht erbij?
De OP gaat over peuters en kleuters; dat zijn toch geen babies.
Honing kun je prima aan peuters en kleuters geven, dus nogmaals..where's the fire?
Omdat de grens niet stopt bij de dag dat je 1 wordt en je je kinderen voor dat ze een worden ook al vast voedsel geeft zoals stukjes brood met smeerkaas en smeerworst, beetjes thee, diksap en yoghurt.quote:Op maandag 25 februari 2008 15:51 schreef SHE het volgende:![]()
[..]
Honing kun je prima aan peuters en kleuters geven, dus nogmaals..where's the fire?
Ook weer zo'n paniek mythe;quote:Op maandag 25 februari 2008 15:31 schreef Brighteyes het volgende:
Venkelthee mag ook al een tijdje niet meer Silmarwen.Ik vergeet steeds waarom, maar daar zit ook iets in wat niet goed is voor die kleintjes.
Omdat je als nieuwbakken ouder de raad gegeven hier in dit topic over peuters misschien wel eens zou kunnen toepassen op jouw nog net geen peuter zijnde kind.quote:Op maandag 25 februari 2008 15:51 schreef SHE het volgende:![]()
[..]
SHE, er sterven jaarlijks daadwerkelijk babies omdat hen honing wordt gegeven. Dat is geen onzin mythe.quote:Op maandag 25 februari 2008 15:56 schreef SHE het volgende:
[..]
Ook weer zo'n paniek mythe;
dat ging over een publicatie van het voedingscentrum; de bron van ergenis op het www.
Dit ging om schadelijkheid bij dieren
http://www.voedingscentru(...)ylalkoxybenzenen.htm
Lekker onrustzaaien; want er is nog geen enkel onderzoek wat venkel als giftig aanwijst bij mensen.
Ontzettende onzin en weer lekker op zijn voedingscentrums.
Nou, dan kan je babies niets meer geven, behalve moedermelk, want werkelijk alles is een potentieel gevaar.
Ik begrijp jullie wel, maar een peuter is 3/4 , een kleuter nog ouder.quote:Op maandag 25 februari 2008 15:53 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Omdat de grens niet stopt bij de dag dat je 1 wordt en je je kinderen voor dat ze een worden ook al vast voedsel geeft zoals stukjes brood met smeerkaas en smeerworst, beetjes thee, diksap en yoghurt.
Of mag je ze tot hun eerste verkeerd voedsel geven en daarna normaal?
Dit gaat over venkel!quote:Op maandag 25 februari 2008 15:58 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
SHE, er sterven jaarlijks daadwerkelijk babies omdat hen honing wordt gegeven. Dat is geen onzin mythe.
quote:Op zondag 24 februari 2008 21:43 schreef MaLo het volgende:
[..]
Als ik hier even op in mag haken.
Wat dus ook wel eens voorkomt, is dat een kind niet zegt wat het níet wil eten, maar alleen maar één ding heeft wat het wél wil eten. Dan hebben al je alternatieven geen zijn, het kind heeft wat in zijn hoofd en is daar niet vanaf te brengen.
Laatst had F een bui dat ze ALLEEN maar crackers met vlokken wilde eten. Geen brood, geen fruit, geen cracker met wat anders.
Dan heb je dus de keus om haar dan maar 2 crackers met vlokken te geven, of haar met een lege maag naar het kinderdagverblijf te sturen.
Ik kies dan voor het eerste. Niet gezond, maar wel het meest realistische om te doen op dat moment.
Lees even wat verder in het topic, dan zie je waarom ik in sommige gevallen toegeefquote:Op maandag 25 februari 2008 15:59 schreef tgs. het volgende:
[..]
Jah en dat is dus precies de standaard fout waar een hoop ouders mee in de fout gaan. Het kind de zin geven ook als dat op termijn betekent dat er schade optreedt. Liever dat het gejengen ophoudt dan er tegenin gaan en zorgen dat het kind wel gezonder eet.![]()
Nou ja ok...quote:Op maandag 25 februari 2008 15:56 schreef SHE het volgende:
[..]
Ook weer zo'n paniek mythe;
dat ging over een publicatie van het voedingscentrum; de bron van ergenis op het www.
Dit ging om schadelijkheid bij dieren
http://www.voedingscentru(...)ylalkoxybenzenen.htm
Lekker onrustzaaien; want er is nog geen enkel onderzoek wat venkel als giftig aanwijst bij mensen.
Ontzettende onzin en weer lekker op zijn voedingscentrums.
Nou, dan kan je babies niets meer geven, behalve moedermelk, want werkelijk alles is een potentieel gevaar.
Nee een peuter is 2/3. SHE je mag dan verstand hebben van eten, maar van kinderen ontbreekt er nog het een en ander aan.quote:Op maandag 25 februari 2008 15:58 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik begrijp jullie wel, maar een peuter is 3/4 , een kleuter nog ouder.
Er is geen enkel onderzoek wat aantoont dat honing schadelijk is voor jonge kinderen. Dus ik begrijp nog steeds niet waarom nu wordt gedacht dat als je honing aan kinderen geeft, ze kunnen sterven..
Nee schat, het ministerie zegt niet zomaar TOT 1 JAAR.quote:Op maandag 25 februari 2008 15:53 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Omdat de grens niet stopt bij de dag dat je 1 wordt en je je kinderen voor dat ze een worden ook al vast voedsel geeft zoals stukjes brood met smeerkaas en smeerworst, beetjes thee, diksap en yoghurt.
Of mag je ze tot hun eerste verkeerd voedsel geven en daarna normaal?
Ik denk toch echt dat die waarschuwing over honing niet zo maar uit de lucht gegrepen is.quote:Op maandag 25 februari 2008 15:58 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik begrijp jullie wel, maar een peuter is 3/4 , een kleuter nog ouder.
Er is geen enkel onderzoek wat aantoont dat honing schadelijk is voor jonge kinderen. Dus ik begrijp nog steeds niet waarom nu wordt gedacht dat als je honing aan kinderen geeft, ze kunnen sterven..
heb het nu hier al neergezet, dus hoeft niks terug te kijkenquote:Op maandag 25 februari 2008 15:49 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ga even terugkijken naar je vis-post.
Heb vandaag iig zelf al wel makreel op brood gegeten. Uit een blikje met tomatensaus, vast heel slecht, maar wel lekker en wel vis.
Dat zal ook aan mij liggen. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand een helder bericht leest, en niet begrijpt dat de waarschuwing voor zuigelingen opgaat en er letterlijk staat : TOT 1 JAARquote:Op maandag 25 februari 2008 16:06 schreef Silmarwen het volgende:
SHE, weet je wat. Dit is toch een loze discussie want jij kunt je niet voorstellen dat mensen deze adviezen ook gebruiken voor kleinere kinderen. En dan hebben we het nog niet overdat veel mensen hun 1 jarige al als peuter zien.
Ik heb het mijne erover gezegd en ga stoppen met deze discussie want we blijven toch rondjes draaien.
Dan toch nog maar even er op door. Ik kan me dus voorstellen dat iemand een advies van jou leest om een fles thee te zoeten met honing. Als je dan niet bekend bent met de leeftijdsgrens van 1 jaar, kan ik me voorstellen dat iemand die een baby heeft die veel moet drinken, naast eventuele borst of flesvoeding, dat die iemand dan denkt: Oh, dat kan ik dan voor mijn baby ook doen, vindt ze het misschien wel lekker.quote:Op maandag 25 februari 2008 16:13 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat zal ook aan mij liggen. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand een helder bericht leest, en niet begrijpt dat de waarschuwing voor zuigelingen opgaat en er letterlijk staat : TOT 1 JAAR
Al is een extra waarschuwing natuurlijk nooit teveel; volgens mij zijn er al wat babies gesneuveld namelijk.
Dit is van de eerste link.quote:"Boterham met smeerleverworst: ijzerrijke lunch
Uit de Voedselconsumptiepeiling blijkt dat kinderen gemiddeld 13% van hun benodigde hoeveelheid ijzer uit vlees en vleeswaren halen. Na brood zijn vlees en vleeswaren de belangrijkste bronnen van ijzer voor kleine kinderen. Van alle vleessoorten bevatten lever en leverproducten het meeste ijzer. Eén tarweboterham met smeerleverworst levert voor de peuters en kleuters bijna 20% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid ijzer op. Ter vergelijking: dit is twee keer zoveel als een tarweboterham met smeerkaas. Smeerleverworst bevat naast ijzer ook veel vitamine A. Deze voedingsstof speelt een grote rol bij de weerstand tegen infecties, het zorgt voor een gezonde huid en voor de vernieuwing van lichaamscellen. Samen met wat fruit of een glas sinaasappelsap vormt de boterham met smeerleverworst dan ook een gezonde kinderlunch. "
Bron:http://www.ggdgooi.nl/quote:Goede tussendoortjes zijn bijvoorbeeld vers fruit (appel, peer, mandarijn, banaan, druiven), groente (wortel, komkommer, tomaat), ontbijtkoek, tussendoorbiscuit (1 stuks evergreen, sultana), rijstewafel of een boterham. Lekkere en gezonde dranken zijn onder andere melk, karnemelk, puur vruchtensap of ongezoete yoghurtdranken. "
bron:http://www.santeonline.nl/gezondheid/000524.phpquote:"Zoetstof ongezond voor jonge kinderen
Omdat we niet te dik willen worden, gebruiken we vaak zoetstoffen in plaats van gewone suikers. Maar vooral voor kinderen onder de vier jaar zijn deze kunstmatige suikers ongezond. De Voedsel en Waren Autoriteit waarschuwt: "In twee glazen suikervrije frisdrank en een beker yoghurtdrink per dag zit al te veel zoetstof voor kinderen."
De boosdoener in de zoetstoffen is het chemische cyclamaat (dertig keer zoeter dan suiker). Dit zit onder andere in toetjes, (suikervrije) frisdrank en peutertandpasta. Het is nog niet bekend wat de gevolgen zijn van een teveel aan zoetstof voor jonge kinderen. De kunstmatige suikers zijn al verboden in producten als zuigelingenvoeding en koekjes speciaal voor baby's, peuters en kleuters. "
Nou,volgens mij zijn er wel degelijk een paar users (waaronder ik) die hebben aangegeven dat lightfrisdranken toch echt ongezond zijn voor kinderen (en volwassenenquote:Op maandag 25 februari 2008 17:24 schreef KD-fotografie het volgende:
Waarom kijkt niemand andesr hier dus kritisch tegenaan en wordt alles wat She schrijft maar voor waar aangenomen terwijl ze de ballen verstand heeft van opgroeiende kleine kinderen?
Dit zijn echt de eerste links die ik heb aangeklikt, er staat er nog 100den!
Quote je posts even met je bronnen uit het vorige topic...quote:Op maandag 25 februari 2008 18:16 schreef SHE het volgende:
Ik heb toch echt mijn adviezen beargumenteerd. Ik voel niet echt de behoefte om weer in herhaling te vallen; en heb je zelfs de nodige bronnen gegeven.
Doe ermee wat je wilt. En doe vooral kritisch. Ik heb ook nergens geeist dat jij het anders doet.
En sante en fonteine..vind ik persoonlijk lachwekkende bronnen. Quote dan meteen de Viva.
Ik heb je Pubmed en bronnen van de Uni van Wageningen gegeven.
Dat jij dat niet overtuigend vind, heeft meer te maken met jou.
Nee dus.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:49 schreef SHE het volgende:
Dus dames, de bronnen zijn al eens vermeld. De uitleg is gegeven en onderbouwd e
Nee het gaat niet over eten. Het gaat over peuters die moeilijk eten. Dat heeft met meer factoren dan voeding te maken.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Pffff, ik vind het wel een gemekker hier hoor. Het enige wat SHE doet is advies geven over eten. Punt 1: Het is advies. Spreekt het je niet aan? Doe je het toch lekker niet? Punt 2: Het gaat over eten. Niet over opvoeden, over gedrag, over werkdruk, tijdsdruk, jullie situaties, jullie levens. Eten.
Nou quote ze eens dan voor de rest.quote:Ze geeft wetenschappelijke bronnen (ja, ik heb ze wel gezien, vreemd genoeg)
Moeten we HAAR dan wel klakkeloos volgenquote:en laat zien dat je best wat kritischer naar je eten kan kijken, in plaats van klakkeloos de Santé, het Voedingscentrum en het CB te volgen.
Ja, tenslotte kunnen we geen van alle 2 tellen zelf nadenken....quote:Nou, wat een opschudding. Wees blij dat er iemand is die wat alternatieven biedt voor het broodje kaas en smeerleverworst met een beker taksi erbij.
Met alle respect, maar als ik moet gaan uitleggen ( voor de 100ste keer ) waarom ontbijtkoek geen goed tussendoortje is, dan vind ik dat echt achterlijk.quote:Op maandag 25 februari 2008 19:53 schreef Sjeen het volgende:
C'est le ton qui fait la musique, SHE... Ik zeg niet dat hetgeen je aangeeft niet juist zou zijn, maar je benadert ons alsof wij de kleuters zijn, in plaats van de ouders. En dat vind ik een beetje jammer...
Groentensappen zijn super. Maar let weer op met wortelsap ( suikers )quote:Op maandag 25 februari 2008 20:30 schreef PanPan het volgende:
SHE, ik vind het fantastisch dat jij je zo druk maakt over de slechte eetgewoontes van sommige kinderen.
Ik heb meteen een vraag aan je:
Mijn zoontje drinkt veel groentensappen omdat ik het idee heb dat deze beter zijn dan fruitsappen (en omdat hij het lekker vindt), maar klopt dat wel?
En weet jij iets van een dieet bij eczeem?
enquote:dat ging over een publicatie van het voedingscentrum; de bron van ergenis op het www."
Nu draag je in een van je laatste posts het Voedingscentrum zelf aan als bron:quote:Ontzettende onzin en weer lekker op zijn voedingscentrums.
Dit zaait verwarring jahquote:En dit zijn huis , tuin en keuken sites die iedereen kan begrijpen.
Gewoon objectief.
Ik denk dat de belangrijkste boodschap is: kijk eens wat je kind op een dag of week zoal binnenkrijgt. Als je ontbijt bestaat uit een broodje smeerworst en een broodje kaas, dan kun je inderdaad concluderen dat dit een ongezond ontbijt is (want buitenproportioneel veel verzadigd vet).quote:Op maandag 25 februari 2008 20:06 schreef Razztwizzle het volgende:
Wees blij dat er iemand is die wat alternatieven biedt voor het broodje kaas en smeerleverworst met een beker taksi erbij.
De familie swets geeft tegenwicht over het feit dat je in dit topic maar 1 kant van het verhaal belicht. Dat nog eens dubieus doet (eerst is alleen sorbitol onveilig. Vervolgens zet je cyclamaat er toch ook maar bij. Aspertaam is ook niet onomstreden he.... zeker niet voor peuters. Redelijk essentieel in dit topic) en bij elke kritische noot mensen op het persoonlijke vlak aanval.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:38 schreef SHE het volgende:
Dan vraag ik me echt af met welke motivatie de familie Swets en KD hun tegenwicht geven. Omdat ze zelf zo serieus met de materie omgaan?
Misschien moet je eens beginnen met iedereen die het niet met je eens is op elk vlak als achterlijk te behandelen. En wellicht eens inzien dat er nuancering zijn. Zou het al een stuk beter te verteren zijn.quote:. Maar behandel mij dan ook niet alsof ik achterlijk ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |