quote:Op maandag 25 februari 2008 21:11 schreef SHE het volgende:
[..]
Er valt niet aan te toornen dat het nu veilig is.
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Onomstreden is het zeker niet...quote:Wetenschappers bij de onafhankelijke Europese Ramazzini Stichting voor kankeronderzoek in Bologna presenteerden nieuwe resultaten van hun studie op lange termijn, op grote schaal van het effect van aspartaam op 1.800 ratten, bij de internationale conferentie vorige week over kanker en milieuwetenschappen in Italië.
Het artikel zegt dat het onderzoekscentrum dat analyse van de meest recente resultaten aantoonde dat aspartaam kanker veroorzaakt van de nieren, en van de perife zenuwen, hoofdzakelijk in het hoofd. eerdere gegevens uit hetzelfde onderzoek dat in juli werd gepubliceerd verbond aspartaam met een verhoogd risico voor leukemie en lymfoma bij vrouwelijke laboratoriumratten "bij zeer kleine hoeveelheden die dicht bij de aanvaardbare dagelijkse dosis voor mensen lag".
Check ook even de koolhydraten; dat zijn nogmaals OOK suikers.quote:Op maandag 25 februari 2008 21:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
0,1 gram suiker als ik de verpakking mag geloven... daar kan ik wel mee leven. Heb je ook nog een reactie op de rest van mijn post?
Ik ben anti-lightproducten, maar dan gewoon omdat ik lightproducten niet om te eten/drinken vindquote:Op maandag 25 februari 2008 21:13 schreef MaLo het volgende:
[..]
Precies, gewoon lekker gevarieerd eten, dan komt het (volgens mij) allemaal wel goed.
Het enige wat ik echt niet gebruik zijn lightproducten, maar verder gewoon van alles een beetje.
quote:Op maandag 25 februari 2008 20:04 schreef renzell het volgende:
Kan iemand mij iets zinnigs vertellen over de gemiddelde vega/groentenburger? Julius eet weinig groenten, maar groentenburgers lust hij wel (hij denkt dat het vlees is, de schat). Die krijgt hij dus zeker 2 keer in de week in plaats van vlees, vis of ei. Is zo'n burger voedzaam? Of een beetje niksig eigenlijk, door de hele bewerking?
quote:Op maandag 25 februari 2008 21:21 schreef Tinkepink het volgende:
Al lezende in dit topic heb ik een half pak Kletskoppen, vol suikers, vetten en transvetten gegeten. En nu ben ik misselijk.
Ik denk dat we er allemaal wel over eens zijn dat dit niet goed en gezond is.
Ik heb 6 Celebrations gehad en 2 glazen colaquote:Op maandag 25 februari 2008 21:21 schreef Tinkepink het volgende:
Al lezende in dit topic heb ik een half pak Kletskoppen, vol suikers, vetten en transvetten gegeten. En nu ben ik misselijk.
Ik denk dat we er allemaal wel over eens zijn dat dit niet goed en gezond is.
Lijkt mij ookquote:Op maandag 25 februari 2008 21:17 schreef MaLo het volgende:
En wat fruit betreft: wij hebben altijd 3 a 4 soorten fruit in huis en halen ook telkens wat anders.
Dus bijvoorbeeld de ene week appels, peren, mandarijen en druiven, en de andere week bananen, mineola's en kiwi's. Dan krijg je volgens mij niet snel een overdaad van het een of ander binnen, als je twee stuks fruit per dag eet.
Geen idee. Maar de zelfde truuk haal ik uit met tofu. Volgens mijn kinderen is dat vlees en ze vinden het lekker. Fijn voor de afwisseling.quote:Op maandag 25 februari 2008 21:23 schreef renzell het volgende:
[..]
Omdat jullie er zo doorheen rausen, stel ik hem nog maar een keer. Iemand?
Nee, nog nooit gedaan! Lijkt me wel lekker, maar dan ben ik volgens mij inderdaad voor 3 glaasjes sap meteen door alle mineola's heenquote:Op maandag 25 februari 2008 21:24 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Lijkt mij ook![]()
Heb je weleens mineola's geperst? Dat sap is ook verrukkelijk. Alleen wel btje zonde van de mineola, want het is meer vruchtvlees dan sap....maargoed ik heb het iig een keer geprobeerd. (Ik pers alles tegenwoordig sinds ik die sapcentrifuge heb)
Een beter alternatief dan een dierlijke burger...maarrrrquote:Op maandag 25 februari 2008 21:23 schreef renzell het volgende:
[..]
Omdat jullie er zo doorheen rausen, stel ik hem nog maar een keer. Iemand?
Dat er suiker inzit snap ik uiteraard, wat ik niet snap is waarom jij alles waar suiker inzit meteen als slecht ervaart terwijl meerdere studies hebben aangegeven dat suiker an-sich geen kwaad kan, teveel suiker kan kwaad.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:29 schreef SHE het volgende:
Dan ontbijtkoek; moet ik echt uitleggen waarom dat een onnozel tussendoortje is? ER ZIT SUIKER IN!
Of wil je nu een wetenschappelijke bron die aantoont dat er suiker in ontbijtkoek zit?
Ik hoef geen duidelijkheid, ik heb mijn eigen keuze lang geleden al gemaakt.quote:Op maandag 25 februari 2008 21:11 schreef SHE het volgende:
[..]
Er valt niet aan te toornen dat het nu veilig is.
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Dit is al eens uitgelegd, Niet 1 keer, maar 100 keer.quote:Op maandag 25 februari 2008 21:32 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik hoef geen duidelijkheid, ik heb mijn eigen keuze lang geleden al gemaakt.
Ik vind het alleen hoogst opmerkelijk dat je eerst zegt dat 'zoetstoffen totaal onschadelijk zijn. Dat is bewezen, daar valt niet aan te tornen' in dezelfde post kraak je suiker af. Conclusie: zoetstoffen zijn te prefereren boven geraffineerde suiker. Geen restricties, geen max.hoeveelheid per dag...
Nu zeg je dat jouw bronnen aangeven dat ze voor NU geen directe schadelijke gevolgen kunnen vinden en dat sommige zoetstoffen toch wel heftige bijwerkingen kennen en je er toch wel voorzichtig mee moet zjn..
Hoe duidelijk wil je je eigen onduidelijkheden hebben?
Waarom dan geen rietsuiker?quote:Op maandag 25 februari 2008 21:33 schreef SHE het volgende:
Sorry KD, maar geraffineerde suiker is in geen enkel opzicht goed te noemen. Dan heb je geen goed beeld van voedingswaarde en energie.
En wát voor groenten zou je gebruiken voor een groenteburger?quote:Op maandag 25 februari 2008 21:40 schreef renzell het volgende:
Dank voor de uitleg!
Volgende vraag... hoe maak je een groentenburger?Ik zou zeggen; groenten (eventueel) kort koken, grof blenderen, dan een eitje er doorheen en door de paneermeel oid? Hmmm, dat klinkt meer als een boerenomelet. Of iets met tofu? Alleen groenten met paneermeel, daar trapt dat monster van mij namelijk echt niet in.
Tips iemand?
Hmmmm, dit is misschien meer iets voor in CUL.
Rietsuiker is net als geraffineerde suiker een loze calorie; maar liefst 390 en NUL voedingswaarde.quote:Op maandag 25 februari 2008 21:41 schreef Verida het volgende:
[..]
Waarom dan geen rietsuiker?
Hier als advies van een homeopaat gekregen: eerst de witte suiker eruit, dat is gewoon vergif. Rietsuiker is minder schadelijk en ook lekkerder.
Groente, zoals doperwten, sperziebonen, wortels grof prakken of pureren. Mengen kan met bijvoorbeeld wat ei of een beetje olie of melk. Balletjes of schijf maken. Even op laten stijven in de koelkast. Eventueel een beetje door een ei halen (hoeft niet). Door de paneermeel of meel halen. Bakken.quote:Op maandag 25 februari 2008 21:40 schreef renzell het volgende:
Dank voor de uitleg!
Volgende vraag... hoe maak je een groentenburger?Ik zou zeggen; groenten (eventueel) kort koken, grof blenderen, dan een eitje er doorheen en door de paneermeel oid? Hmmm, dat klinkt meer als een boerenomelet. Of iets met tofu? Alleen groenten met paneermeel, daar trapt dat monster van mij namelijk echt niet in.
Tips iemand?
Hmmmm, dit is misschien meer iets voor in CUL.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |