abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 februari 2008 @ 21:15:42 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56972776
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:11 schreef SHE het volgende:

[..]

Er valt niet aan te toornen dat het nu veilig is.
Hoe duidelijk wil je het hebben?
quote:
Wetenschappers bij de onafhankelijke Europese Ramazzini Stichting voor kankeronderzoek in Bologna presenteerden nieuwe resultaten van hun studie op lange termijn, op grote schaal van het effect van aspartaam op 1.800 ratten, bij de internationale conferentie vorige week over kanker en milieuwetenschappen in Italië.

Het artikel zegt dat het onderzoekscentrum dat analyse van de meest recente resultaten aantoonde dat aspartaam kanker veroorzaakt van de nieren, en van de perife zenuwen, hoofdzakelijk in het hoofd. eerdere gegevens uit hetzelfde onderzoek dat in juli werd gepubliceerd verbond aspartaam met een verhoogd risico voor leukemie en lymfoma bij vrouwelijke laboratoriumratten "bij zeer kleine hoeveelheden die dicht bij de aanvaardbare dagelijkse dosis voor mensen lag".
Onomstreden is het zeker niet...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 februari 2008 @ 21:16:20 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56972790
Reactie op...

[ Bericht 94% gewijzigd door BE op 25-02-2008 21:18:30 ]
pi_56972797
Maargoed het blijft lastig met van die bijdehandte, alleswetende, allesweigerende peuterpubers.

Dan is het ook maar net hoe druk je je maakt als ouder en hoe je ermee omgaat.
In het begin zat ik ook met mijn handen in het haar toen Milou met het eetgebeuren begon te klieren, maar al heel snel had ik daar mijn weg in gevonden.

En Milou krijgt gewoon ook wel eens een boterham met smeerworst, daar zitten goede dingen in en ook slechte dingen dus lees ik hier, maargod het is toch niet zo dat je een ons worst per dag op een boterham smeert en dat dan iedere dag
  maandag 25 februari 2008 @ 21:16:38 #129
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56972799
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:12 schreef Sjeen het volgende:

[..]

0,1 gram suiker als ik de verpakking mag geloven... daar kan ik wel mee leven. Heb je ook nog een reactie op de rest van mijn post?
Check ook even de koolhydraten; dat zijn nogmaals OOK suikers.

Met de rest van je post ben ik het eens; daarom quote ik het ook niet.
Ik vind melk dan wel weer beter dan fris; en dat je voor echte producten kiest is een keuze.
Ik vind dat voor chips dan niet echt opgaan, maar begrijp je motivatie.
Ik kies ook liever voor echt; tenzij de light variant daadwerkelijk een verbetering is ( zoals melk, chips, bio-kaas etc )
  maandag 25 februari 2008 @ 21:17:24 #130
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_56972823
En wat fruit betreft: wij hebben altijd 3 a 4 soorten fruit in huis en halen ook telkens wat anders.

Dus bijvoorbeeld de ene week appels, peren, mandarijen en druiven, en de andere week bananen, mineola's en kiwi's. Dan krijg je volgens mij niet snel een overdaad van het een of ander binnen, als je twee stuks fruit per dag eet.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 25 februari 2008 @ 21:19:13 #131
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56972858
*knip*
pi_56972891
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:13 schreef MaLo het volgende:

[..]

Precies, gewoon lekker gevarieerd eten, dan komt het (volgens mij) allemaal wel goed .

Het enige wat ik echt niet gebruik zijn lightproducten, maar verder gewoon van alles een beetje .
Ik ben anti-lightproducten, maar dan gewoon omdat ik lightproducten niet om te eten/drinken vind

Sowieso zie ik niet in wat ik een kind aan lightproduct zou moeten geven.
  maandag 25 februari 2008 @ 21:21:41 #133
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56972899
Al lezende in dit topic heb ik een half pak Kletskoppen, vol suikers, vetten en transvetten gegeten. En nu ben ik misselijk.

Ik denk dat we er allemaal wel over eens zijn dat dit niet goed en gezond is.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 25 februari 2008 @ 21:23:06 #134
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_56972928
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:04 schreef renzell het volgende:
Kan iemand mij iets zinnigs vertellen over de gemiddelde vega/groentenburger? Julius eet weinig groenten, maar groentenburgers lust hij wel (hij denkt dat het vlees is, de schat ). Die krijgt hij dus zeker 2 keer in de week in plaats van vlees, vis of ei. Is zo'n burger voedzaam? Of een beetje niksig eigenlijk, door de hele bewerking?

Omdat jullie er zo doorheen rausen, stel ik hem nog maar een keer. Iemand?
  maandag 25 februari 2008 @ 21:24:11 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56972954
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:21 schreef Tinkepink het volgende:
Al lezende in dit topic heb ik een half pak Kletskoppen, vol suikers, vetten en transvetten gegeten. En nu ben ik misselijk.

En van die vegaburgers ben ik ook wel benieuwd!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 25 februari 2008 @ 21:24:11 #136
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_56972955
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:21 schreef Tinkepink het volgende:

Ik heb 6 Celebrations gehad en 2 glazen cola .

Edit: overigens wel heel gevarieerd, van alle soorten Celebrations één
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_56972966
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:17 schreef MaLo het volgende:
En wat fruit betreft: wij hebben altijd 3 a 4 soorten fruit in huis en halen ook telkens wat anders.

Dus bijvoorbeeld de ene week appels, peren, mandarijen en druiven, en de andere week bananen, mineola's en kiwi's. Dan krijg je volgens mij niet snel een overdaad van het een of ander binnen, als je twee stuks fruit per dag eet.
Lijkt mij ook

Heb je weleens mineola's geperst? Dat sap is ook verrukkelijk. Alleen wel btje zonde van de mineola, want het is meer vruchtvlees dan sap....maargoed ik heb het iig een keer geprobeerd. (Ik pers alles tegenwoordig sinds ik die sapcentrifuge heb )
  maandag 25 februari 2008 @ 21:25:55 #138
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56972989
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:23 schreef renzell het volgende:

[..]

Geen idee. Maar de zelfde truuk haal ik uit met tofu. Volgens mijn kinderen is dat vlees en ze vinden het lekker. Fijn voor de afwisseling.
Wil je geen prefab nemen, prak dan wat gekookte groenten en rol dat door -zelfgemaakte - paneermeel of gewoon meel.
  maandag 25 februari 2008 @ 21:27:41 #139
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_56973029
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:24 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Lijkt mij ook

Heb je weleens mineola's geperst? Dat sap is ook verrukkelijk. Alleen wel btje zonde van de mineola, want het is meer vruchtvlees dan sap....maargoed ik heb het iig een keer geprobeerd. (Ik pers alles tegenwoordig sinds ik die sapcentrifuge heb )
Nee, nog nooit gedaan! Lijkt me wel lekker, maar dan ben ik volgens mij inderdaad voor 3 glaasjes sap meteen door alle mineola's heen .
Maar perssinaasappels vliegen er hier in rap tempo door in de winter .
  maandag 25 februari 2008 @ 21:29:44 #140
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56973069
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:23 schreef renzell het volgende:

[..]

Een beter alternatief dan een dierlijke burger...maarrrr
( komt ie hoor! )
er zit doorgaans glucose in, soja, natrium, margarine
Kijk je naar het geheel, dus zonder miereneukerij, dan zeg ik ja tegen de groentenburger. Maar een echt enthousiast ja zeg ik pas tegen de zelfgemaakte groentenburger.

Neem een zelfgemaakte hamburger van mager gehakt of van kip en het is een goede bron.
Neem een groentenburger uit de super en je vraagt je af waarom er zoveel extra zooi in zit.
Keuzes...
Kies voor echt is dan het devies.
  maandag 25 februari 2008 @ 21:32:20 #141
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56973135
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:29 schreef SHE het volgende:

Dan ontbijtkoek; moet ik echt uitleggen waarom dat een onnozel tussendoortje is? ER ZIT SUIKER IN!
Of wil je nu een wetenschappelijke bron die aantoont dat er suiker in ontbijtkoek zit?
Dat er suiker inzit snap ik uiteraard, wat ik niet snap is waarom jij alles waar suiker inzit meteen als slecht ervaart terwijl meerdere studies hebben aangegeven dat suiker an-sich geen kwaad kan, teveel suiker kan kwaad.
Maar vooral voor opgroeiende kinderen is een kleine hoeveelheid suiker par dag juist nodig voor een goede ontwikkeling!

Wat mensen denk ik ook vergeten is dat overgewicht niet alleen door vetten en suikers enz. komt maar ook door te weinig beweging, het is een combinatie van!
Als een opgroeiend kind gewoon normaal eet ( dus ook met af en toe wat suiker en vet) en genoeg lichaamsbeweging krijgt heeft het geen tot minder kans heeft om overgewicht te krijgen.
  maandag 25 februari 2008 @ 21:32:41 #142
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56973147
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:11 schreef SHE het volgende:

[..]

Er valt niet aan te toornen dat het nu veilig is.
Hoe duidelijk wil je het hebben?
Ik hoef geen duidelijkheid, ik heb mijn eigen keuze lang geleden al gemaakt.

Ik vind het alleen hoogst opmerkelijk dat je eerst zegt dat 'zoetstoffen totaal onschadelijk zijn. Dat is bewezen, daar valt niet aan te tornen' in dezelfde post kraak je suiker af. Conclusie: zoetstoffen zijn te prefereren boven geraffineerde suiker. Geen restricties, geen max.hoeveelheid per dag...

Nu zeg je dat jouw bronnen aangeven dat ze voor NU geen directe schadelijke gevolgen kunnen vinden en dat sommige zoetstoffen toch wel heftige bijwerkingen kennen en je er toch wel voorzichtig mee moet zjn..

Hoe duidelijk wil je je eigen onduidelijkheden hebben?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 25 februari 2008 @ 21:33:57 #143
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56973180
Sorry KD, maar geraffineerde suiker is in geen enkel opzicht goed te noemen. Dan heb je geen goed beeld van voedingswaarde en energie.
  maandag 25 februari 2008 @ 21:37:19 #144
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56973246
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:32 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ik hoef geen duidelijkheid, ik heb mijn eigen keuze lang geleden al gemaakt.

Ik vind het alleen hoogst opmerkelijk dat je eerst zegt dat 'zoetstoffen totaal onschadelijk zijn. Dat is bewezen, daar valt niet aan te tornen' in dezelfde post kraak je suiker af. Conclusie: zoetstoffen zijn te prefereren boven geraffineerde suiker. Geen restricties, geen max.hoeveelheid per dag...

Nu zeg je dat jouw bronnen aangeven dat ze voor NU geen directe schadelijke gevolgen kunnen vinden en dat sommige zoetstoffen toch wel heftige bijwerkingen kennen en je er toch wel voorzichtig mee moet zjn..

Hoe duidelijk wil je je eigen onduidelijkheden hebben?
Dit is al eens uitgelegd, Niet 1 keer, maar 100 keer.
Ik heb nergens beweerd dat je zoetstoffen onbeperkt kan gebruiken. Ook heb ik aangegeven welke zoetstoffen een vervelende bijwerking kunnen hebben en dus vermeden moeten worden.
Vind je het erg als ik het voor jou alleen niet nog eens herhaal? het begint nu echt een beetje tragisch te worden.
  maandag 25 februari 2008 @ 21:39:47 #145
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56973311
Jij hebt het erover dat suikers bv in wortels slecht zijn? volgens meerdere instelling valt dat juist onder de goede suikers.
En een kleine hoeveelheid gerafineerde suikers zal niet goed zijn, we kunnen uiteraard zonder maar slecht is het ook niet, zolang je je kind er niet te veel van geeft maar een kleine hoeveelheid die in voedingsmiddelen zitten maakt het een bepaald voedingsmiddel nog niet direct slecht.
  maandag 25 februari 2008 @ 21:40:48 #146
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_56973331
Dank voor de uitleg!

Volgende vraag... hoe maak je een groentenburger? Ik zou zeggen; groenten (eventueel) kort koken, grof blenderen, dan een eitje er doorheen en door de paneermeel oid? Hmmm, dat klinkt meer als een boerenomelet. Of iets met tofu? Alleen groenten met paneermeel, daar trapt dat monster van mij namelijk echt niet in. Tips iemand?

Hmmmm, dit is misschien meer iets voor in CUL.
pi_56973348
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:33 schreef SHE het volgende:
Sorry KD, maar geraffineerde suiker is in geen enkel opzicht goed te noemen. Dan heb je geen goed beeld van voedingswaarde en energie.
Waarom dan geen rietsuiker?
Hier als advies van een homeopaat gekregen: eerst de witte suiker eruit, dat is gewoon vergif. Rietsuiker is minder schadelijk en ook lekkerder.
  maandag 25 februari 2008 @ 21:44:38 #148
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_56973433
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:40 schreef renzell het volgende:
Dank voor de uitleg!

Volgende vraag... hoe maak je een groentenburger? Ik zou zeggen; groenten (eventueel) kort koken, grof blenderen, dan een eitje er doorheen en door de paneermeel oid? Hmmm, dat klinkt meer als een boerenomelet. Of iets met tofu? Alleen groenten met paneermeel, daar trapt dat monster van mij namelijk echt niet in. Tips iemand?

En wát voor groenten zou je gebruiken voor een groenteburger?
Het lijkt mij wel lekker om een keer te maken .
Maar misschien inderdaad meer iets voor CUL
  maandag 25 februari 2008 @ 21:47:53 #149
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56973529
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:41 schreef Verida het volgende:

[..]

Waarom dan geen rietsuiker?
Hier als advies van een homeopaat gekregen: eerst de witte suiker eruit, dat is gewoon vergif. Rietsuiker is minder schadelijk en ook lekkerder.
Rietsuiker is net als geraffineerde suiker een loze calorie; maar liefst 390 en NUL voedingswaarde.
Ter vergelijking; een hamburger bij de Mac levert hetzelfde aantal cals; maar levert daarnaast ook voedingsstoffen, zoals eiwitten en mineralen. Het is dus niet 'leeg'
Daarom dus; maar rietsuiker is minder bewerkt en levert nog een minuscuul percentage B's en is daarom nog altijd een betere keuze dan witte suiker.
  maandag 25 februari 2008 @ 21:48:29 #150
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56973547
quote:
Op maandag 25 februari 2008 21:40 schreef renzell het volgende:
Dank voor de uitleg!

Groente, zoals doperwten, sperziebonen, wortels grof prakken of pureren. Mengen kan met bijvoorbeeld wat ei of een beetje olie of melk. Balletjes of schijf maken. Even op laten stijven in de koelkast. Eventueel een beetje door een ei halen (hoeft niet). Door de paneermeel of meel halen. Bakken.

Om de groente wat te verstoppen kun je er eventueel nog wat broodkruim doorheen mengen. Ohja, kruiden niet vergeten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')