abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 oktober 2008 @ 17:42:50 #226
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_62694146
Dat denk ik ook wel ja Vooralsnog gaat het goed!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_62699447
Ik vraag me af hoe je zeker kunt weten of je hypermobiel bent of niet. Ikzelf heb het iig zeker bij mijn schouders. Bij het sporten moest ik ook altijd opletten bij dumbell press en chinnen dat mijn schouder er niet uit floepte. In het begin was het echt opletten geblazen. Nu na een aantal jaar kan ik er goed de controle over houden en gebeurt het niet meer. Nog steeds als ik ineens ongeconcentreerd een beweging maak kan het nog wel gebeuren, maar ik weet er door krachttraining goed mee om te gaan.

Ik heb wel dat mijn duim in een hoek van 90° naar achter kan buigen, mijn duim tegen mijn pols kan leggen en nog een paar van die overstrekte fratsen, maar geen echt aparte dingen zoals sommigen hier.
pi_62699570
Hoe ik het zeker weet? Aantal testen, aantal ongelukjes en de bevestiging van mijn orthopeed, fysiotherapeut en ergotherapeut zeiden ook wel genoeg.

Griep + Hms is ook af zien.. Na twee dagen in bed liggen voel je elk gewricht steeds meer, het koud hebben slaat 3x zo hard toe..
pi_62699656
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:34 schreef lynda het volgende:
Hoe ik het zeker weet? Aantal testen, aantal ongelukjes en de bevestiging van mijn orthopeed, fysiotherapeut en ergotherapeut zeiden ook wel genoeg.

Griep + Hms is ook af zien.. Na twee dagen in bed liggen voel je elk gewricht steeds meer, het koud hebben slaat 3x zo hard toe..
Ik denk dat ik het dan niet heb, of misschien een hele lichte vorm. Ik heb namelijk nergens last van. Waar ik wel last van krijg ik van mijn gewrichten als ik een tijdje op dezelfde plek moet staan. Bijv op een feest waar je de hele tijd staat. Dan krijg ik er al best snel last van. En door de stad slenteren sloopt de boel ook aardig. Maar misschien zijn dit dingen die iedereen wel heeft. Over zulke dingen praat je eigenlijk nooit
pi_62699957
Sommige hoor je veel zeuren, andere hoor je heel weinig
Zelf heb ik bijvoorbeeld pas de 'stempel' gehad toen ik voor het eerst met de ambulance opgehaald moest worden.. Daarvoor had ik al rustig 20 keer mijn enkelbanden gescheurd (Waarvan 3x tijdens fysiotherapie, welke HMS niet kent), liep ik al met klachten maar werden deze niet door de huisarts gezien als hey misschien heb je wel.. en moet je het eens laten nakijken.

Niemand zal ook het zelfde hebben, zelfde klachten, zelfde pijn ed.. Ook het vervelende aan zoiets als EDS / HMS.. Elke persoon heeft andere klachten, andere pijngrens etc etc..
Ik ben er bijvoorbeeld blij om dat mijn nichtje een lichtere versie heeft van wat ik heb.
  maandag 27 oktober 2008 @ 08:46:48 #231
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_62709628
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:37 schreef benchMarc het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het dan niet heb, of misschien een hele lichte vorm. Ik heb namelijk nergens last van. Waar ik wel last van krijg ik van mijn gewrichten als ik een tijdje op dezelfde plek moet staan. Bijv op een feest waar je de hele tijd staat. Dan krijg ik er al best snel last van. En door de stad slenteren sloopt de boel ook aardig. Maar misschien zijn dit dingen die iedereen wel heeft. Over zulke dingen praat je eigenlijk nooit
Als je vermoedt HMS of EDS te hebben, bezoek dan eens een klinisch geneticus. Of overleg de andere mogelijkheden met je huisarts.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  vrijdag 21 november 2008 @ 23:33:50 #232
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_63419693
Even een schopje:

heeft er iemand ervaring met silversplints??? Ik denk erover maar ken nog niemand die ze live gebruikt?
pi_63420650
Hypermobiliteit kan toch ook bij bepaalde gewrichten voorkomen niet alle? Ik ben best lenig, maar alles buigen kan ik niet.
Het mag best een beestje stinken; het mag best een beestje rauw zijn
  zaterdag 22 november 2008 @ 09:07:00 #234
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_63423671
Afgelopen dinsdag schoot mn schouder ff uit de kom, wel snel terug gedrukt maar damn wat deed het pijn daarna. Voelde echt alsof mn arm er aan bungelde
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_63423922
Haha dat voelt inderdaad zo, en voelde het ook alsof er een grote luchtbel in je schouder zat?

Mijn schouder valt er dus gemiddeld 10x per dag uit
En mijn schouder blijkt instabieler te zijn dan dat ik zelf dacht, ik dacht dat hij alleen maar van onderen en naar achteren eruit valt, maar blijkbaar gaat hij alle kanten eruit maar heb ik dat niet echt door
  zaterdag 22 november 2008 @ 12:07:32 #236
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_63425842
Hebben jullie ook meer last met dit weer? Het is hier echt dramatisch op dit moment. M'n hele rug-, rib- en schouderpartij zit muur en muurvast, waardoor ik last krijg van duizeligheid etc. Heel erg irritant.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 22 november 2008 @ 15:52:32 #237
69880 Lief-visje
Krankzinnig Gewoon !!!
pi_63430156
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hebben jullie ook meer last met dit weer? Het is hier echt dramatisch op dit moment. M'n hele rug-, rib- en schouderpartij zit muur en muurvast, waardoor ik last krijg van duizeligheid etc. Heel erg irritant.
Herkenbaar ! alles zit bij mij ook vast en lig liever in bed dan dat ik moet opstaan. Gelukkig is het weekeind
Sometimes people write the things that they can't say !
Everyone has secrets !
  zaterdag 22 november 2008 @ 16:15:10 #238
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_63430607
Ik vertelde het aan de fysio en die zei al van jaaa, je kunt een heel klachtenpatroon krijgen als de boel zo op slot zit. Algehele malaise, misselijkheid, duizeligheid, etc etc. Ik zo: check, check check .

Op een gegeven moment zat ie aan m'n benen te sleuren, zegt ie van 'en jij werkt nu niet mee?' ik: . Hij: Je benen moeten los van je rug kunnen bewegen, maar als ik je benen draai, draait je rug gelijk mee, zo vast zit het.

Ik:
  zaterdag 22 november 2008 @ 16:24:40 #239
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_63430802
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 09:46 schreef miss-piggy het volgende:
Haha dat voelt inderdaad zo, en voelde het ook alsof er een grote luchtbel in je schouder zat?

Mijn schouder valt er dus gemiddeld 10x per dag uit
En mijn schouder blijkt instabieler te zijn dan dat ik zelf dacht, ik dacht dat hij alleen maar van onderen en naar achteren eruit valt, maar blijkbaar gaat hij alle kanten eruit maar heb ik dat niet echt door
Nee geen luchtbel gevoel gehad! Maar ik heb ook wel eens dat mn linker schouder er wat uitschiet maar niet zo erg als paar dagen geleden dus. Dat mn arm de compleet verkeerde kant op scharnierde. Ik merk nu wel dat mn linkerschouder echt beduidend zwakker is als mn rechter.
  zaterdag 22 november 2008 @ 19:43:32 #240
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_63435157
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:33 schreef Mibos2 het volgende:
Even een schopje:

heeft er iemand ervaring met silversplints??? Ik denk erover maar ken nog niemand die ze live gebruikt?
Nee sorry, geen ervaring mee. Mijn fysio is van mening dat ik mijn splints niet continue mag dragen en daar ben ik het opzich wel mee eens Ik heb dus ''gewone''. Silversplints zijn toch ontworpen om de hele dag te dragen?
Toeval is toeval
pi_63446184
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Drama!

Ik had het er eergister nog met mijn vriend over. We waren in de sauna en waren benieuwd of het nu ook bij kouder weer zal helpen om mijn lichaamstemperatuur beter te regelen waardoor ik niet zo verkrampt raak met kou. We vonden namelijk dat het nu best goed ging. En toen gister met de kou heb ik het alsnog erg heftig gehad. Nek en schouders erg pijnlijk, alsof ik uit elkaar getrokken werd. Schouder heeft subluxatie gehad en pols klopt enorm. Gelukkig gaat het na een goed slaapje al weer beter. Vandaag lekker binnen blijven
pi_63449812
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:33 schreef Mibos2 het volgende:
Even een schopje:

Ik heb ervaring met silversplints, ik heb er 4 sinds 2006 (waarvan 3 dagelijks in gebruik). En ik kan er echt niet meer zonder. Ik heb aan mijn linkerduim, rechterduim en rechter ringvinger een swanneck. Zonder kan ik dus niet normaal functioneren. Als het goed is komt er eind dit jaar, of anders volgend jaar een uitbreiding.
  maandag 24 november 2008 @ 09:50:59 #243
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_63470921
Miss Piggy voor mij zou het gaan voor mijn linkerpols. Die voelt constant zwaar vermoeid en verzuurd dus ik/wij fysio hadden het over silversplints en misschien was het wel een keertje proberen waard zeg maar...
  maandag 24 november 2008 @ 19:00:31 #244
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_63485459
Het lijkt me eigenlijk best eens leuk om eens te meeten! Zijn er meer die dat wel leuk lijkt? Misschien kunnen we eens een leuke borrel organiseren, of een etentje ofzo .
pi_63486125
Ja tof. "Zeg, kun je me het zout even aangeven?" "Jahoor, wil je dan even m'n schouder op z'n plek houden?".
Sanity is (not) statistical
  maandag 24 november 2008 @ 19:41:39 #246
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_63486706
quote:
Op maandag 24 november 2008 19:22 schreef Maeghan het volgende:
Ja tof. "Zeg, kun je me het zout even aangeven?" "Jahoor, wil je dan even m'n schouder op z'n plek houden?".

Maar er heeft er al iemand geopperd voor dat idee een keer eerder. En aangezien we allemaal flexibel zijn moeten we makkelijk een gaatje in ons agenda kunnen vinden was de bijpassende opmerking.
  maandag 24 november 2008 @ 19:56:09 #247
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_63487168
quote:
Op maandag 24 november 2008 19:41 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Maar er heeft er al iemand geopperd voor dat idee een keer eerder. En aangezien we allemaal flexibel zijn moeten we makkelijk een gaatje in ons agenda kunnen vinden was de bijpassende opmerking.
Ja, dat was ik on both .
  maandag 24 november 2008 @ 20:01:20 #248
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_63487337
Kom dan met een suggestie voor plaats en datum om te beginnen
  maandag 24 november 2008 @ 20:02:24 #249
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_63487369
Ehhh, nou een vrijdagavond in december of het saaie januari ofzo! Muv de 19/12 want dan kan ik niet .
  maandag 24 november 2008 @ 20:04:47 #250
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_63487435
Dan wordt het snel januari denk ik ivm feestdagen en zulks.

Maar ik weet niet waar de mensen allemaal vandaan moeten komen. Ik kom zelf uit het noorden des lands.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')