Het zijn de types die voorkomen. Als je het zeker wilt weten moet je naar de dokter gaan.quote:Op zondag 24 februari 2008 19:51 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
oh ik kan al die truucjes
en je kan m'n hele vatenstelsel zien
heb ik dit nu ook of zijn het gewoon algemene dingen
maar ik voel me niet ziek of zo hoorquote:Op zondag 24 februari 2008 20:00 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
Het zijn de types die voorkomen. Als je het zeker wilt weten moet je naar de dokter gaan.
Ik voel me ook niet ziek, maar heb wel HMSquote:Op zondag 24 februari 2008 20:11 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
maar ik voel me niet ziek of zo hoor
ik las toevallig het topic en dacht heuj dat kan ik ook (geen idee dat het bijzonder was)
Het opstaan is bij mij ook bekend. Maar sinds ik een electrische deken heb gaat het iets gemakkelijker.quote:Op zondag 24 februari 2008 21:01 schreef Maeghan het volgende:
Zeg het maar, vooruit, achteruit, opzij, een hoek van negentig graden, geen probleem!
Maar best schokkend dat er nog van die slagers zijn die dan gewoon lekker doorwerken zonder verdoving. Stuur die mensen alsjeblieft naar het abattoir, in plaats van naar een ziekenhuis.
Trouwens, wisselt het bij jullie ook per dag of moment hoe flexibel je bent? Ik heb last van ochtendstijfheid bijvoorbeeld en je moet me zien lopen als ik een uur op de bank gezeten heb![]()
Nu kan ik m'n linkerpink dus wel in een hoek van 90 graden omhoog doen, vaak kan dat niet. Rechts kom ik daar nu misschien net iets verder dan 45 graden.
Bij mij valt de stijfheid de laatste tijd wel mee gelukkig. Het is wel eens erg geweest en wat je zegt.. mensen snappen het niet. "stel je niet aan" krijg je dan.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:26 schreef miss-piggy het volgende:
Hier ook ochtendstijfheid...
Alleen wordt het niet geloofd door familie/school/naasten/wiedanook
zo doodirritant
Lerares: "nou dan ga je toch eerder je bed uit"
Net alsof ik daarmee het probleem verschuif zeg![]()
Nu douchen, aankleden, ontbijtje en dan op naar therapie!!!
Eindelijk! Rugpijn is nu wel extreeeeeem(oja, ongi
)
En bedankt hehquote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Jezus wat een uithoek
R'dam hiertot medio 2008, dan Gouda
hahah lolquote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
M'n oma woont in Emmen, dus ik zeg niet zomaar dat het een uithoek is!Ik weet hoever het reizen is naar dat durp!
Ik heb me gelijk maar ff aangemeldquote:Op dinsdag 26 februari 2008 18:12 schreef mvdlubbe het volgende:
Ja, ik ben al lid van http://eds-hms.hyves.nl
Maar deze kan er ook nog wel bij.
Frieslandquote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
En waar wonen we allemaal? Op zich lijkt een meet me best eens leuk
Oh nee hoor, gelukkig niet, het lijkt me heel erg als je niet eens je eigen lijf kan vertrouwenquote:Op woensdag 27 februari 2008 12:03 schreef don-diablo het volgende:
Er zijn meer dingen dan alleen wat lenigheid, wil je hypermobiel zijn. Heb je bijvoorbeeld ook een hele rekbare huid? Of genezen je wondjes slecht en laten ze snel littekens achter? zo zijn er nog een paar dingen.
HMS is niet gekoppeld aan huid. Het is hypermobiliteit. EDS Hypermobiele type daarentegen heeft wel huidsymptomen.quote:Op woensdag 27 februari 2008 12:03 schreef don-diablo het volgende:
Er zijn meer dingen dan alleen wat lenigheid, wil je hypermobiel zijn. Heb je bijvoorbeeld ook een hele rekbare huid? Of genezen je wondjes slecht en laten ze snel littekens achter? zo zijn er nog een paar dingen.
Je kan nooit je eigen lijf vertrouwen. Er is altijd een kans dat je de volgende minuut dood bent.quote:Op woensdag 27 februari 2008 12:18 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Oh nee hoor, gelukkig niet, het lijkt me heel erg als je niet eens je eigen lijf kan vertrouwen
Daar heb je gelijk in, maar het is toch anders als je iets hebt wat aangeboren is en waar je mee moet leven. Dood gaan is niet zo moeilijk wat dat betreft, op je eigen lichaam aankunnen, dat het niet ineens meer doet wat je wilt lijkt me dan erger. Wel goed dat er hier een topic over is!quote:Op woensdag 27 februari 2008 12:30 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Je kan nooit je eigen lijf vertrouwen. Er is altijd een kans dat je de volgende minuut dood bent.
Definities zomaar aannemen zonder bewijs m.i. ook niet. Als ik niet mag twijfelen aan die definties, zou ik dus geen HMS kunnen hebben (volgens jou). Voor mij is het dus wel nuttig om de definities open te houden zolang er nog niet voldoende bewijs is voor wat HMS precies is.quote:Op donderdag 28 februari 2008 00:15 schreef mvdlubbe het volgende:
Je kunt natuurlijk blijven twijfelen aan de definities. Zinvol is het niet.
Nee, ik zit helemaal vast bovenin. Rugspieren, schouders, bovenarmen. Trekt lekker door waardoor ik ook pijn in mn handen heb. Niet tofquote:Op woensdag 5 maart 2008 11:32 schreef Maeghan het volgende:
Ik vroeg me al af of ik misschien 's nachts ontvoerd was door buitenaardse wezens die me los hadden gelaten in een fitnesszaal, maar als jullie het ook hebben kan het best aan het weer liggen.
Nee weinig eig. Alleen wat stijfheid in mn hand, maar dat heb ik dagelijks.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 19:30 schreef Lief-visje het volgende:
Zijn er mensen die vandaag ook meer last hadden van hun spieren en gewrichten door het weer?
Ik voel me precies zo ben ook helemaal kapot na een dag werkenquote:Op woensdag 5 maart 2008 11:13 schreef Maeghan het volgende:
Of het door het weer komt weet ik niet, maar ik heb al een paar dagen zowel qua spier- als gewrichtspijn het gevoel dat ik flink in elkaar geslagen ben.
Geef mij maar de zomer bij 35 graden heb ik nergens last vanquote:Op woensdag 5 maart 2008 18:33 schreef An24 het volgende:
De rest een stijf handje geeftRug en nek, handen en vooral mijn schouder doet belachelijk, moet dat ding constant naar boven draaien om hem weer goed te krijgen...en knarsen dat het dan doet bleh
![]()
Maar goed, lente is in zicht
Ja precies, vanaf 26 graden ben ik ook op mijn best haha!quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:39 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
Geef mij maar de zomer bij 35 graden heb ik nergens last van
Binnenkort een hot stone massage uitproberen misschien helpt het een beetje![]()
Oooh dat kraken / knarsen, herkenbaar!quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:33 schreef An24 het volgende:
De rest een stijf handje geeftRug en nek, handen en vooral mijn schouder doet belachelijk, moet dat ding constant naar boven draaien om hem weer goed te krijgen...en knarsen dat het dan doet bleh
![]()
Maar goed, lente is in zicht
Ik ga niet zo heel vaak maar als ik ga dan na de sauna lauw douchen en dan daarna snel afdrogen en een dikke trui aan zodat de warmte toch nog een beetje blijft zitten.quote:Op woensdag 5 maart 2008 18:43 schreef An24 het volgende:
[..]
Ja precies, vanaf 26 graden ben ik ook op mijn best haha!
Hot stone lijkt me heerlijk. Ik kreeg onlangs een full body. Echt super!
trouwens nu we het daar toch over hebben. Wie van jullie trekt het in de sauna? De warmte werkt super, maar goed afkoelen is er niet bij. Spieren verkrampen instant, hartkloppingen, stijf, etc. Maar bij te weinig afkoelen raak je natuurlijk oververhit. Ontwijken julle de sauna gewoon of hebben jullie tips?
En wat houd dat traject precies in?quote:Op woensdag 5 maart 2008 19:12 schreef schwankungen_am_rand het volgende:
Ik had ook wel veel last van krakende gewrichten, dat is wel wat minder sinds ik met dat revalidatietraject bezig ben..
Oeh, da's mooi kut dan. Lijkt me aardig pijnlijk. Ik heb denk ik weleens een spier ingescheurd... Ik ben niet naar de dokter gegaan, maar ik verging van de pijn en ik kon ongeveer een half jaar lang m'n been niet goed optillen... Kon drie maanden de trap niet op, moest iedere keer met links voor naar boven... Ik durfde niets te zeggen tegen m'n ouders toen, omdat het gebeurd was tijdens iets waar ze me al honderd keer voor gewaarschuwd hadden (zonder warming up even een spaghaatje doen...). Maar dat deed echt zooooooooooo zeer he...quote:Op zaterdag 8 maart 2008 14:37 schreef CherryLips het volgende:
goed, donderdag uitgegleden en heb een spier in m'n bovenbeen gescheurd, ik hoorde ook een plop toen het gebeurde. lekker klooien met krukken nu dus.
Doe vooral rustig aan !quote:Op zaterdag 8 maart 2008 23:42 schreef CherryLips het volgende:
drie keer per dag ijs erop. dat was nu ook het advies. het gaat al iets beter, ik kan iig weer rechtop staan
.
Sterktequote:Op zondag 9 maart 2008 13:16 schreef don-diablo het volgende:
* don-diablo meldt zich wederom met een pijnlijke hand
Het kraakt aan alle kanten en doet verrekte pijn..
Heb je al een scenario in je hoofd? Zou ook wel zenuwachtig zijn, zeker als je al verwacht het een en ander te horen...quote:Op zondag 9 maart 2008 13:28 schreef Lief-visje het volgende:
@ don-diablo heel erg vervelend !!Misschien even onder de warme kraan houden?
Ik ben gewoon super zenuwachtig voor dinsdag dan krijg ik de uitslag van mijn darm onderzoek.
Men denkt een spastsiche darm, ik denk zelf dat het dat ook is. Maar dat is dus afwachten.quote:Op zondag 9 maart 2008 13:30 schreef An24 het volgende:
[..]
Heb je al een scenario in je hoofd? Zou ook wel zenuwachtig zijn, zeker als je al verwacht het een en ander te horen...
Dat ken ik maar al te goedquote:Op zondag 9 maart 2008 18:45 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
Men denkt een spastsiche darm, ik denk zelf dat het dat ook is. Maar dat is dus afwachten.
Ik heb nu ook zoveel pijn dat ik gewoon bijna niks kan etenik vind het nu echt niet leuk meer
Op dit moment maakt het niet uit wat ik eet alles doet pijnquote:Op zondag 9 maart 2008 18:48 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Dat ken ik maar al te goedToen ik er veel last van had woog ik op een gegeven moment een krappe 70 kilo omdat ik bijna nix meer kon eten. Mn vrienden zeiden toen ook al dat ik veel was afgevallen. Normaal weeg ik rond de 80. Kwestie van veel vezels eten en gewoon letten op wat je eet etc.
Als ik ziek ben dan voel ik me precies een oude oma. Alles doet pijn en dan kan ik bijna niks.quote:Op zondag 9 maart 2008 20:17 schreef miss-piggy het volgende:
ik ben ziekkheb de griep
![]()
Als jullie ziek zijn hebben jullie dan ook meer last van je gewrichten?
Weet je wat trouwens ook heerlijk is? Onze zonnebank heeft ook een hittelampheeeeeerluk! (zit in zonnebank ingebouwt, je wordt er dus ook niet bruin van)
Ik merk dat ik grieperig word als m'n handen pijn gaan doen. Pijnscheuten, zo pijnlijk. Ze warm maken helpt dan idd, dus ik stop ze meestal even onder m'n benenquote:Op zondag 9 maart 2008 20:17 schreef miss-piggy het volgende:
ik ben ziekkheb de griep
![]()
Als jullie ziek zijn hebben jullie dan ook meer last van je gewrichten?
Weet je wat trouwens ook heerlijk is? Onze zonnebank heeft ook een hittelampheeeeeerluk! (zit in zonnebank ingebouwt, je wordt er dus ook niet bruin van)
ik zou het niet wetenquote:Op maandag 10 maart 2008 07:42 schreef Merel het volgende:
Euh ja, maar dat heeft toch weinig met hypermobiliteit te maken?
Veel soep voor jou dus.quote:Op zondag 9 maart 2008 19:18 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
Op dit moment maakt het niet uit wat ik eet alles doet pijn
ik ben ook mniet zozeer hypermobielquote:Op maandag 10 maart 2008 07:42 schreef Merel het volgende:
Euh ja, maar dat heeft toch weinig met hypermobiliteit te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |