abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56947744
Zwijndrecht!

De vlag

De welbekende watertoren

Over Zwijndrecht
Zwijndrecht is een plaats en gemeente in de Nederlandse provincie Zuid-Holland.
De gemeente ligt in de Zwijndrechtse Waard (een deel van IJsselmonde) en grenst aan Barendrecht, Ridderkerk, Hendrik-Ido-Ambacht en de rivieren Noord en Oude Maas.
Het bekende 'Drierivierenpunt' ligt bij Zwijndrecht.
De rivieren 'de Noord', 'de Beneden-Merwede' en 'de Oude Maas' komen hier samen en het is het meest bevaren punt in Nederland. In 2003 werd de gemeente Heerjansdam aan Zwijndrecht toegevoegd.

Zwijndrecht fungeert al jaren als voorstad voor Dordrecht. Pogingen van die stad om via het Rijk een annexatie van Zwijndrecht gedaan te krijgen zijn echter steeds mislukt.

De gemeente telt 45.656 inwoners (1 januari 2006, bron: CBS) en heeft een oppervlakte van 22,77 km² (waarvan 2,28 km² water).

Geschiedenis
Zwijndrecht vanaf het Zwijndrechts Veerhoofd te Dordrecht. Het ontstaan van Zwijndrecht is nauw verbonden met de historie van de Zwijndrechtse Waard.
De naam 'Suindrecht' voor het gebied van de Zwijndrechtse Waard komt voor het eerst voor in 1006, in een giftbrief waarmee Bisschop Ansfrid goederen schenkt aan een klooster nabij Amersfoort.
De schenking omvatte onder meer de kerk van Zwijndrecht. Het afstaan van Suindrecht en zijn andere bezittingen door de Graaf van Leuven en Hui was een voorwaarde om Bisschop te worden.
De gift wordt in een acte uit 1028 bevestigd, hiermee wordt ook bewezen dat het gebied toen al bewoond werd. Zwijndrecht heeft in de 15e gebloeid als belangrijke locatie voor de zoutwinningindustrie.
Dit ging in de 17e eeuw over naar tuidersdorp om in de 19e eeuw weer meer industrie te krijgen.

Zwin en drecht
De naam Zwijndrecht is een samenvoeging van de West-Frankische woorden Suin (Zwin, Zwijn) en drecht. Zwin komt van 'Swinen' en kan worden vertaald als het weglopen van water als in het afnemen van diepte tijdens eb. Drecht betekent oversteekplaats, overvaart of veer.
Zwijndrecht betekent dus letterlijk 'getijdengeul waar kan worden overgestoken' Deze uitleg doet vermoeden dat Zwijndrecht vroeger bij laag water aan Dordrecht vastzat, tijdens hoog water waren beide nederzettingen gescheiden.
Een situatie die zou dateren van voor de twaalfde eeuw. Deze situatie zou hebben bestaan tot aan de Elisabethvloed in 1421.
De gelijknamige Vlaamse gemeente Zwijndrecht heeft de zelfde ligging ten opzichte van Antwerpen.

De benaming Zwijndrecht gold eerst voor de hele Zwijndrechtse Waard, die werd begrensd door de rivieren de Pelster, de Noord, de Oude Maas en het Waaltje, tussen Heerjansdam en Oostendam.
Bewoners van dat gebied moeten al in de vroege Middeleeuwen (900 - 1300) hun land (beperkt) hebben bedijkt, als bescherming tegen veelvuldige overstromingen.

Ambachtsheerlijkheden
In 1322 vond een watersnood plaats waarbij velen het leven verloren. Dat was voor graaf Willem III van Holland aanleiding om bedijkingsplannen te ontwikkelen. In een oorkonde van 14 januari 1331 bepaalde hij dat ‘degenen die delen van de Zwijndrechtse Waard bedijkten, ambachtsheer werden van dat deel van de Waard
Door die oorkonde ontstonden de ambachtsheerlijkheden, genoemd naar hun bedijkers. Schobbelands Ambacht, Heer Oudelands Ambacht, Groote en Kleine Lindt, Heerjansdam, Kijfhoek, Meerdervoort, Sandelingen Ambacht en Alewijns Ambacht.

In de periode na de bedijkingwerkzaamheden (na 1337), werden in de diverse ambachten woongemeenschappen gesticht. Inwoners van Rijsoord bouwden als eerste een kerk, rond 1395 volgden kerken in Heerjansdam, Hendrik-Ido-Ambacht, Kijfhoek en Heer Oudelands Ambacht.
Nog later kwam daar de kerk van Schobbelands Ambacht bij. In Kleine Lindt stond geen kerk.

Gemeentelijke status
De diverse woongemeenschappen, die onder bestuur stonden van ambachtsheren en erfgenamen, kregen in 1833 de officiële gemeentelijke status. In de tweede helft van de negentiende eeuw verenigden een vijftal dorpen zich tot het Zwijndrecht zoals dat tot eind 2002 bekend was. In 1855 werd Meerdervoort bij Zwijndrecht gevoegd, twee jaar later gingen Heer Oudelands Ambacht en Kijfhoek samen met Groote Lindt.
Pas in 1881 werd Groote Lindt bij Zwijndrecht ingelijfd. Sinds 1 januari 2003 behoort ook de kern Heerjansdam tot de gemeente.

Bestaansbronnen
Door de eeuwen heen creëerden de bewoners van de Zwijndrechtse Waard allerlei bestaansbronnen. Leefden ze in de periode voor de bedijking vooral van de visserij, na de bedijkingwerkzaamheden ontwikkelden de inwoners van Zwijndrecht en omgeving eerst land- en later tuinbouwactiviteiten.
Vanaf 1850 boden tuinders hun spullen aan op markten, begin twintigste eeuw verkochten ze hun producten op een veiling. Rond dezelfde tijd begon de export van groenten richting Duitsland en Engeland, per trein (vanaf 1872) en boot.

Inwoners van de Zwijndrechtse Waard verdienden daarnaast lange tijd een inkomen met zoutbereiding. In 1590 verleende de Dijkgraaf der Hoogheemraden een eerste vergunning voor het oprichten van een zoutkeet (ook wel zoutziederij genoemd), in de zeventiende en achttiende eeuw telde Zwijndrecht ruim veertig zoutketen.
Na zoutvondsten in Boekelo, liep de productie in Zwijndrecht langzaam terug. In 1958 werd de laatste Zwijndrechtse keet gesloopt.

Halverwege de negentiende eeuw vestigden de eerste industrieën zich in Zwijndrecht; een glasblazerij, vensterglasfirma, bierbrouwerij en chocoladefabriek.
Rond 1900 kwamen grotere productiebedrijven als rijstpellerij Euryza en chemische fabrieken als Hercules, Van de Bergh en Jurgens (het tegenwoordige Unimills) naar de gemeente. In de twintigste eeuw industrialiseerde Zwijndrecht gestaag.

Gemeentewapen
Het wapen van Zwijndrecht is volgens deskundigen een oud familiewapen, ooit gevoerd door een familie Van Zwijndrecht. Op 20 februari 1816 is bij besluit van de De Hooge Raad van Adel de gemeente Zwijndrecht in het bezit gesteld van dit wapen. Het bestaat het uit een gouden schild, beladen met drie zwarte vuurijzers (heugels). Kenmerkend voor het wapen is de eerste heugel met negen tanden, terwijl de tweede en de derde heugel acht tanden hebben.
Aanvankelijk werd aangenomen dat de heugels een symbool waren voor de vuurijzers waarmee zoutpannen boven het vuur werden gehangen in de vele zoutziederijen van Zwijndrecht.
Dit is echter onwaarschijnlijk, omdat het wapen al in 1453 werd gevoerd, terwijl de zoutindustrie pas ontstond aan het einde van de zestiende eeuw. De herkomst van de heugels en van de familie Van Zwijndrecht is onbekend.

Internationaal
De gemeente Zwijndrecht onderhoudt een aantal internationale contacten aan voor het onderhouden, stimuleren en ontwikkelen van (bestaande) vriendschapsrelaties op het gebied van jumelageovereenkomsten, het bevorderen van handelscontacten, het organiseren van internationale uitwisselingsprogramma's op het gebied van cultuur, sport, onderwijs, economie en handel, en het bevorderen van internationale betrokkenheid en verantwoordelijkheid.

Partnersteden
Zwijndrecht heeft drie partnersteden, namelijk:

- Zwijndrecht (Belgie) Website
- Poprad (Slovenie) Website
- Norderstedt (Duitsland) Website

Beroemde mensen die in Zwijndrecht wonen / gewoont hebben
Ellemieke Vermolen, model & presentatrice Filmpje over haar leven in Zwijndrecht
Anouk, zangeres
Remon Stotijn, Artiest (Anonymous Mis Postman)
Raymond Heijstek, honkballer
Ramona Stook, ritmisch gymnaste
Percy Isenia, honkballer
Arnold Vanderlijde, bokser
Sebastian Wulff, tv-presentator en cabaretier
Def Rhymz, rapper
Mohammed Benzakour, politicus
Andries 'De Ridder', Grootste dorpsgek van Nederland

Handige links over Zwijndrecht
Gemeente site
Wikipedia
Geschiedenis Zwijndrecht
Internetlinks Zwijndrechtse bedrijven / winkels
Veerplein
Brandweer
Dierenambulance
Fotoclub

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rapsong over dé city
Swinstate - Zwijntje Zwijntje

Fokkers wonend in Zwijndrecht
- renz0r
- TheSorrow
- staticdata
- Ashavan
- geelkuikentje
- Gekke_sandra
- soares
- Robin2130
- Ritchie
- Caesu
- Met-Yvana
- Thurtje
- Zaphod82
- karr-1
- Amigoow
- Sleki
- ThAzOnE
- Lausteen
- truStie
- Harmen1984
- alpeko
- rpr8
- rollator_GSI
- OProg

En nog vele andere. Wil je erbij? Meldt het a.u.b.

Oud Zwijndrechters, geboren, werkend, schoolgaand, regelmatig wonend
- Esto
- Beaver
- MissMSX
- denB
- methodmich
- MissBliss

En nog vele andere. Wil je erbij? Meldt het a.u.b.

Vorige delen
#1: Zwijndrecht
#2: Zwijndrecht #2 - In hart en nieren!
#3: Zwijndrecht #3 Met de mooiste watertoren van Nederland
#4: Zwijndrecht #4 Metamorfose aan de waterkant
#5: Zwijndrecht #5 - Hier schijnt altijd de zon!
#6: Zwijndrecht #6 - Bouwput van Nederland
#7: Zwijndrecht #7 - Met je tengels van onze spullen afblijven!
#8: Zwijndrecht #8 - Waar de herfst over onze city heerst
#9: Zwijndrecht #9 - De nieuwjaarsgroeten uit onze city!

Jubilieum! Deel 10!

[ Bericht 49% gewijzigd door renz0r op 25-02-2008 17:41:39 ]
  zondag 24 februari 2008 @ 15:10:57 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56947792
Welkom terug bij nummer 10 allemaal...... Alhoewel ik dit tik vanuit het ouderlijk huis in het Oosten des lands
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56947847
Deel 10, netjes gedaan Zwijndrechters!

Jubilieum!
pi_56947854
Wat hebben de Zwijndrechters zo op hun zaterdagavond gedaan?

Ik ben naar Reverse in Antwerpen geweest. Hardstyle/hardcorefeest.

Was best leuk, voor 1 keer.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:15:15 #5
152789 karr-1
pi_56947882
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:13 schreef renz0r het volgende:
Wat hebben de Zwijndrechters zo op hun zaterdagavond gedaan?

Ik ben naar Reverse in Antwerpen geweest. Hardstyle/hardcorefeest.

Was best leuk, voor 1 keer.
Eerst een verjaardagsfeestje, daarna de avond doorgebracht bij pa en ma die ik ook al een tijd niet meer gezien/gesproken had.
  zondag 24 februari 2008 @ 15:15:43 #6
152789 karr-1
pi_56947895
quote:
Op zondag 24 februari 2008 15:13 schreef renz0r het volgende:
Deel 10, netjes gedaan Zwijndrechters!

Jubilieum!
Allemaal een rondje van het huis !!!
  zondag 24 februari 2008 @ 16:36:21 #7
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_56949813
heb mn ouwe oma eens bezocht,en verder in en om het huis,niks bijzonders eigenlijk
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
pi_56954483
Net terug uit Breda... verloren van ajax
- NAC Breda -
pi_56954573
quote:
Op zondag 24 februari 2008 20:38 schreef Ritchie het volgende:
Net terug uit Breda... verloren van ajax

Ja mooi kut man

Maar nog steeds alle credits en respect naar NAC door zó goed te presteren en dit jaar alsnog 2x gewonnen te hebben van Ajax!

Zo reeks en 2x winnen van 020 zie ik mijn ploeg niet gauw doen. Hulde!
pi_56954893
.
† The 3 Kings †
pi_56955911
Kom net terug van m'n vriendin. Was uiteraard erg gezellig
pi_56961869
Ik heb voor de eerste keer de Kolonisten van Catan gespeeld bij vrienden. Ben verslaafd

PS kan iemand die reporter strip hosten? Mijn hosting waar die nu op staat zal per 17 maart worden opgeheven.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 25 februari 2008 @ 08:36:20 #13
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_56962183
Hoi.
Ik ben dan wel geen Zwijndrechtse.
Maar ik ben wel iets van 3x ofzo ( ) in zulks een topic geweest en dan lijkt het me wel zo tof plus dat ik me ook nog verveel, om jullie te feliciteren met jullie Jubileumtopic.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_56963441
Heb 's avonds zitten uitrusten en mijn wonden gelikt van het werken aan m'n auto zaterdagmiddags....8 bougies vervangen en de laatste bougies hebben me per stuk 3 kwartier gekost, %#&@ wat kon ik daar moeilijk bijkomen !....heb nou nog spierpijn
pi_56965911
quote:
Op maandag 25 februari 2008 07:37 schreef ThAzOnE het volgende:

PS kan iemand die reporter strip hosten? Mijn hosting waar die nu op staat zal per 17 maart worden opgeheven.
pak deze maar:

- NAC Breda -
  maandag 25 februari 2008 @ 17:11:25 #16
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_56967539
quote:
Op maandag 25 februari 2008 13:53 schreef towncar het volgende:
Heb 's avonds zitten uitrusten en mijn wonden gelikt van het werken aan m'n auto zaterdagmiddags....8 bougies vervangen en de laatste bougies hebben me per stuk 3 kwartier gekost, %#&@ wat kon ik daar moeilijk bijkomen !....heb nou nog spierpijn
V8 ???

of een T spark ?????

ik gok een Lincoln Towncar
pi_56967698
@alpeko
Nee m'n auto is nog niet uitgedeukt. Kon pas een afspraak maken in de week van 3 maart. In die week wordt hij gerepareerd. Krijg ik een Mazda 121 te leen. Da's volgens mij zo'n klein koekblik. Maar ja hoef er niet voor te betalen (benzine uitgezonderd natuurlijk ) dus da's wel fijn ff leenauto.
pi_56968068
quote:
Op maandag 25 februari 2008 15:52 schreef Ritchie het volgende:

[..]

pak deze maar:

[ afbeelding ]
Gewijzigd
pi_56969913
quote:
Op maandag 25 februari 2008 17:11 schreef rollator_GSI het volgende:

[..]

V8 ???

of een T spark ?????

ik gok een Lincoln Towncar
Bijna goed, wel een V8...maar de Lincoln heb ik al een tijd geleden verkocht, het is nu deze:

maandag 25 februari 2008 @ 20:53:25 #21
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_56972301
vrij van wegenbelasting towncar??????
pi_56972343
quote:
Op maandag 25 februari 2008 20:53 schreef rollator_GSI het volgende:
vrij van wegenbelasting towncar??????
Gelukkig wel, ding weegt bijna 2 ton...
pi_56974169
wat gaan jullie snel zeg... nummer 10 alweer...
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_56975055
Oude foto, dat ligt nu allemaal plat
† The 3 Kings †
  maandag 25 februari 2008 @ 23:20:23 #25
152789 karr-1
pi_56976107
quote:
Op maandag 25 februari 2008 19:11 schreef towncar het volgende:

[..]

Bijna goed, wel een V8...maar de Lincoln heb ik al een tijd geleden verkocht, het is nu deze:

[ afbeelding ]
Mooie wagen....
pi_56984625
Aanslag waterschapsbelasting
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  dinsdag 26 februari 2008 @ 13:34:35 #27
152789 karr-1
pi_56985347
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 13:04 schreef Harmen1984 het volgende:
Aanslag waterschapsbelasting
Die heb ik al 2 weken in huis liggen. en binnenkort nog de aanslag Gemeentebelastingen erbij, kun je weer in totaal bijna 600 piek afdragen.
pi_56988655
Je hebt tot mei om te betalen geloof ik... dat moet toch wel lukken. Deze week de belastingaangifte ingevuld en daar krijg ik ook nog wat leuks van terug.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 16:01:00 #29
152789 karr-1
pi_56988848
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 15:51 schreef alpeko het volgende:
Je hebt tot mei om te betalen geloof ik... dat moet toch wel lukken. Deze week de belastingaangifte ingevuld en daar krijg ik ook nog wat leuks van terug.
Die moet ik ook nog invullen, ik moest een paar tientjes betalen geloof ik.

En die aanslagen moeten inderdaad ergens in mei betaald zijn dus even sparen nog. En ze komen elk jaar weer terug.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 17:14:03 #30
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_56990725
ja leuk die rekeningen,weet waar je vakantiegeld weer heen kan .
  dinsdag 26 februari 2008 @ 19:32:48 #31
152789 karr-1
pi_56994385
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 17:14 schreef rollator_GSI het volgende:
ja leuk die rekeningen,weet waar je vakantiegeld weer heen kan .
Die heb ik al gepland staan voor een nieuwe koelkast en een nieuwe televisie. Gelukkig heb ik een partner die de helft meebetaald.
pi_56995845
Vergeet ook je eventuele no claim van je zorg verzekering ook niet he. Dit jaar voor het laatst
- NAC Breda -
  dinsdag 26 februari 2008 @ 21:56:31 #33
152789 karr-1
pi_56997941
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 20:25 schreef Ritchie het volgende:
Vergeet ook je eventuele no claim van je zorg verzekering ook niet he. Dit jaar voor het laatst
Yep in april voor het laatst Ik verwacht wel het volledige bedrag terug, aangezien ik niets bijzonders heb gehad in 2007.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 22:04:48 #34
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_56998145
even heel wat anders tussendoor:

Copy "key.exe" and "mapname.mid" of the map you want to activate to the same folder.
Then, type, in a dosbox in that same foler:

key mapname.mid

wat houd 'dosbox' in ???
pi_56998163
ik wil er ook bij ! ik woon ook in zwijndrecht
namaste
pi_56998219
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:04 schreef rollator_GSI het volgende:
even heel wat anders tussendoor:

Copy "key.exe" and "mapname.mid" of the map you want to activate to the same folder.
Then, type, in a dosbox in that same foler:

key mapname.mid

wat houd 'dosbox' in ???
start -> run/uitvoeren -> cmd [enter] en voila je zit in een "dosbox"

iemand nog in de buurt met een verlengde bougiesleutel.
ik heb mijn celica afgelopen zaterdag een grote onderhoudsbeurt gegeven maar mijn bougies zitten op 20cm diepte en ik kom daar niet bij
namaste
pi_56998297
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:07 schreef Dulk het volgende:

[..]

Bijna maar dan toch niet zeg maar. Da's de command prompt

Hier kan je het gratis downloaden:
http://www.dosbox.com/download.php?main=1

wat hollandsche info: http://nl.wikipedia.org/wiki/DOSBox

Maar kopieren kan je gewoon in de command prompt doen (of in windows verkenner uiteraard).
  dinsdag 26 februari 2008 @ 22:13:26 #38
152789 karr-1
pi_56998387
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:05 schreef Dulk het volgende:
ik wil er ook bij ! ik woon ook in zwijndrecht
Welkom dan maar, ik denk dat je even een PM naar Renzor moet sturen, hij beheert de boel.
  dinsdag 26 februari 2008 @ 22:29:24 #39
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_56998835
quote:

[..]

ik heb mijn celica afgelopen zaterdag een grote onderhoudsbeurt gegeven maar mijn bougies zitten op 20cm diepte en ik kom daar niet bij
dus ik ga naar de map die ik wil activeren
plaats die key.exe erin
open dosbox

en typ :

key naam van de map.mid en dan enter????????
pi_56998971
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:29 schreef rollator_GSI het volgende:

[..]

dus ik ga naar de map die ik wil activeren
plaats die key.exe erin
open dosbox

en typ :

key naam van de map.mid en dan enter????????
Het klinkt als je TomTom wilt hacken? Dat mag je niet bespreken hiero Maar je kopieert die twee bestandjes naar een mapje op je harde schijf en dan tik je in "key mapnaam.mid" (uiteraard zonder "-tekens). Dit intikken doe je in de commandprompt.
pi_57006827
quote:

[..]

Heb je geen pijpsleutel die je kan gebruiken ? Ik had een setje van die pijpsleutels waar er ook een voor bougies inzat ( met een stuk rubber er in) die was vrij lang....ik heb hem alleen niet meer, maar zo'n pijpsleutel werkt vaak handiger dan een bougiesleutel...
pi_57007595
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 22:10 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Bijna maar dan toch niet zeg maar. Da's de command prompt

Hier kan je het gratis downloaden:
http://www.dosbox.com/download.php?main=1

wat hollandsche info: http://nl.wikipedia.org/wiki/DOSBox

Maar kopieren kan je gewoon in de command prompt doen (of in windows verkenner uiteraard).
waarschijnlijk bedoelt hij toch de commandprompt (vandaar dat ik dosbox tussen haakjes had gezet) aangezien er met dosbox eerst gemount moet worden en daar niets over gezegd wordt
namaste
pi_57007620
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 11:15 schreef towncar het volgende:

[..]

Heb je geen pijpsleutel die je kan gebruiken ? Ik had een setje van die pijpsleutels waar er ook een voor bougies inzat ( met een stuk rubber er in) die was vrij lang....ik heb hem alleen niet meer, maar zo'n pijpsleutel werkt vaak handiger dan een bougiesleutel...
die hebben wel de goede lengte, maar ze zijn te "dik" ze kunnen niet in de schacht waar de bougies zittten (de versies die ik heb liggen dan) ik ga wel ff langs amg zo'n sleutel is altijd handig
namaste
pi_57027373
en ik ben ondertussen een EX inwoner van zwijndrecht
  donderdag 28 februari 2008 @ 08:56:13 #45
152789 karr-1
pi_57027934
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 08:02 schreef staticdata het volgende:
en ik ben ondertussen een EX inwoner van zwijndrecht
Ik heb nu al medelijden met je

Waar ben je nu gaan wonen?
pi_57027953
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 08:56 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik heb nu al medelijden met je

Waar ben je nu gaan wonen?
Nee hoor Barendrecht,nieuwbouw. goede locatie dus niet bij carnisselande / ikea

maar ik woon er al 5 maanden maar Renzor heeft me nog steeds als actief staan
  donderdag 28 februari 2008 @ 09:16:35 #47
152789 karr-1
pi_57028185
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 08:58 schreef staticdata het volgende:

[..]

Nee hoor Barendrecht,nieuwbouw. goede locatie dus niet bij carnisselande / ikea

maar ik woon er al 5 maanden maar Renzor heeft me nog steeds als actief staan
Ah Barendrecht is wel goed, volgens mij ken ik dat gedeelte wel ja. Je wilt inderdaad niet bij de Ikea wonen, daar wordt je niet blij van.
  donderdag 28 februari 2008 @ 17:52:24 #48
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_57040222
lekker eten bij de ikea hoor,enkeld sta je nu op de fly over al in de file met die wegwerkzaamheden
pi_57040577
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 09:16 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ah Barendrecht is wel goed, volgens mij ken ik dat gedeelte wel ja. Je wilt inderdaad niet bij de Ikea wonen, daar wordt je niet blij van.
Lijkt me juist ideaal, een ballenbak in je achtertuin.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 12:21:54 #50
152789 karr-1
pi_57058054
Het schijnt weer te gaan stormen vannacht....
pi_57069321
Wordt idd kutweer dit weekend...

[ Bericht 88% gewijzigd door renz0r op 29-02-2008 21:02:25 ]
  vrijdag 29 februari 2008 @ 22:59:17 #52
152789 karr-1
pi_57072821
Het gaat aardig tekeer weer. Net terugrijden van de sportschool in de regen, toch nog net nat geworden.
pi_57074010
Kom net thuis van de rijksweg. De Brienenoord was echt heel veel wind. Niet normaal! Nog een ongeluk ook gebeurd geloof ik zag vanaf de brug tot afrit zwijndrecht denk ik wel 8 politie wagens richting de brienenoord rijden.
pi_57076706
Op de Moerdijkbrug viel het gisteravond nog wel mee. Maar het ging op pas vanaf een uur of 23.00 goed stormen.
pi_57076782
Werd vannacht gewoon wakker van de storm. Maar het is nu 'rustig'.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 10:39:03 #56
152789 karr-1
pi_57077200
Ik heb het vannacht ook gehoord, was blij dat ik warm in mijn bed lag. Het waait nu nog wel een beetje, maar minder erg denk ik. Ga zo maar eens wat boodschappen doen.
pi_57077400
TVP van een ex-Zwijndrechtenaar
pi_57080510
OP updaten:

DJ Red (Jeckyll & Hyde, Dance-act)

Volgens hyvesprofiel woont hij in Zwijndrecht (is in HIA geboren)
pi_57080671
shit gemeentebelastingen binnen

Weet iemand hoe dat trouwens zit als je gaat verhuizen naar een andere gemeente? Ik betaal nl. per incasso. Wordt dit automatisch stopgezet?
  zaterdag 1 maart 2008 @ 16:05:13 #60
152789 karr-1
pi_57082982
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 13:59 schreef ThAzOnE het volgende:
shit gemeentebelastingen binnen

Weet iemand hoe dat trouwens zit als je gaat verhuizen naar een andere gemeente? Ik betaal nl. per incasso. Wordt dit automatisch stopgezet?
Ik denk het wel alleen moet je er rekening mee houden dat ze uitgaan van een peildatum van 1 januari. Dus waar jij op 1 januari woonde, daar betaal je belastingen, ook al ga je halverwege het jaar verhuizen.
pi_57083053
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 13:48 schreef ThAzOnE het volgende:
OP updaten:

DJ Red (Jeckyll & Hyde, Dance-act)

Volgens hyvesprofiel woont hij in Zwijndrecht (is in HIA geboren)
Klopt!

Kan OP alleen niet meer updaten..User Dulk moet ik er ook nog in

En denk dat er ook een paar van wonen naar oud woners kunnen
pi_57084555
ik heb zelf geen zin om de dijk over te steken, maar volgens nu.nl (en deze foto's) is de kade weer eens ondergelopen

namaste
pi_57084589
Aardig gek

Ik heb er niet veel van meegekregen, vannacht rond 1 uur waaide het verdomd hard op het station, en ik ben pas net een uurtje wakker, dus ik kan niet zeggen van 'wow dat was spectaculair '
† The 3 Kings †
pi_57087194
Kleine advertentie voor de winkel van mijn meisje

Gezocht: Parttimer 20/30 uur per week M/V bij Marskramer op Noord. Informeren in de winkel
pi_57087333
Wat krijg ik betaald als dichtbijwonende mede FOK!ker?
† The 3 Kings †
pi_57087673
Geen idee wat er precies wordt betaald
  zondag 2 maart 2008 @ 00:14:00 #67
152789 karr-1
pi_57096163
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 17:21 schreef Dulk het volgende:
ik heb zelf geen zin om de dijk over te steken, maar volgens nu.nl (en deze foto's) is de kade weer eens ondergelopen

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ze kunnen die borden beter laten staan, dat gebeurt daar zo vaak
pi_57127595
Na de waterschapsaanslag nu ook een aanslag van de gemeente Zwijndrecht...

EUR 420, te betalen in 2 termijnen op 31/3 en 31/5
  maandag 3 maart 2008 @ 15:18:42 #69
152789 karr-1
pi_57127761
quote:
Op maandag 3 maart 2008 15:09 schreef Harmen1984 het volgende:

Die moet ik ook nog krijgen, heb er toevallig vanochtend nog over gebeld. De mijne zal ook wel zoiets zijn

Welkom in de wereld van huishuurders/eigenaren.
pi_57130199
huh ik betaal de gemeente in 10 termijnen :S
  maandag 3 maart 2008 @ 17:23:28 #71
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_57130440
yup wij ook,laat ze maar lekker wachten

de woz waarde was weer flink gestegen,¤ 40.000 in 2 jaar tijd

moet niet gekker worden
  maandag 3 maart 2008 @ 17:32:26 #72
152789 karr-1
pi_57130610
Nog steeds niets gezien hier, ik ga ze morgen toch maar eens bellen.
pi_57133109
quote:
Op maandag 3 maart 2008 15:09 schreef Harmen1984 het volgende:

589 hier in barendrecht
pi_57135770
quote:
Op maandag 3 maart 2008 17:32 schreef karr-1 het volgende:
Nog steeds niets gezien hier, ik ga ze morgen toch maar eens bellen.
Omgekeerde wereld... geen rekening is niets betalen Ik zou daar toch niet zo'n haast mee maken. Ik heb ook nog niets trouwens. Maak me er niet druk om.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 13:31:59 #75
152789 karr-1
pi_57148422
quote:
Op maandag 3 maart 2008 21:10 schreef alpeko het volgende:

[..]

Omgekeerde wereld... geen rekening is niets betalen Ik zou daar toch niet zo'n haast mee maken. Ik heb ook nog niets trouwens. Maak me er niet druk om.
Ha ha nee maar ik heb ook geen zin in gezeik als ik niet betaal. Als ik al voor eind van deze maand het eerste deel moet betalen, dan heb ik toch liever op tijd een waarschuwing.
pi_57152292
Nou hier is 'ie inmiddels binnen. Ik mag 456.90 aftikken. Veel zorgelijker vind ik dat de gemeente van mening is dat de WOZ-waarde van mijn woning dit jaar met 9.000 euro is gestegen. Dat lijkt me een erg enthousiaste inschatting waar de gemeente zelf natuurlijk niet mee in het nadeel is.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 19:10:49 #77
152789 karr-1
pi_57155237
De mijne lag vandaag ook op de mat 431,64. Aangezien ik net in dit huis woon kan ik niet achterhalen hoe de WOZ waarde is gestegen.

Ow wacht ik zie het al, aangezien ik huur ben ik dus geen huiseigenaar en staat mijn WOZ waarde niet op het formulier vermeld..
  dinsdag 4 maart 2008 @ 19:11:36 #78
152789 karr-1
pi_57155266
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 16:34 schreef alpeko het volgende:
Nou hier is 'ie inmiddels binnen. Ik mag 456.90 aftikken. Veel zorgelijker vind ik dat de gemeente van mening is dat de WOZ-waarde van mijn woning dit jaar met 9.000 euro is gestegen. Dat lijkt me een erg enthousiaste inschatting waar de gemeente zelf natuurlijk niet mee in het nadeel is.
Gezien de situatie op de huizenmarkt zou het best kunnen dat het flink gestegen is, maar ik heb geen idee waar deze stijging op gebaseerd is. Afgelopen december zijn de tarieven vastgesteld in de gemeenteraad.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:06:02 #79
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_57156676
bij ons 40.000 euro sinds we dit huis hebben,in 2,5 jaar tijd

aardig gek 20.000 per jaar gestegen,niet normaal
pi_57156890
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 20:06 schreef rollator_GSI het volgende:
bij ons 40.000 euro sinds we dit huis hebben,in 2,5 jaar tijd

aardig gek 20.000 per jaar gestegen,niet normaal
40.000 is wel heel erg veel. Of ze hebben daarvoor gewoon veel te laag gezeten? Bij mij lag de WOZ-waarde vorig jaar onder het bedrag waarvoor ik een jaar eerder het huis had gekocht.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 21:22:38 #81
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_57158733
2,5 jaar terug 174.000
en nu 214.000

raar maar waar
  dinsdag 4 maart 2008 @ 22:36:54 #82
152789 karr-1
pi_57161150
Het nadeel is als er veel huizen bij je in de straat verkocht worden dat ze meteen weten wat de werkelijke waarde is. Misschien wordt daar ook naar gekeken?
pi_57161609
Huis van onze buren staat ook te koop... Allemaal dingen die ze nog niet eens af hebben gebouwd enzo, en dan gaan ze het verkopen
† The 3 Kings †
  maandag 10 maart 2008 @ 20:34:06 #84
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_57290898
jaaaaa????????
pi_57291207
Beetje dood hier! Teringweer in Zwijndrecht
† The 3 Kings †
pi_57291623
Echt niet, het is droog hiero. Wind kan ik niet zien vanaf hier, zie geen bomen.
pi_57293581
quote:
Op maandag 10 maart 2008 20:58 schreef geelkuikentje het volgende:
Echt niet, het is droog hiero. Wind kan ik niet zien vanaf hier, zie geen bomen.
Kom je niet buiten?
† The 3 Kings †
pi_57299229
quote:
Op maandag 10 maart 2008 22:16 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Kom je niet buiten?
Vanuit hier zie ik geen bomen
pi_57299479
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 21:22 schreef rollator_GSI het volgende:
2,5 jaar terug 174.000
en nu 214.000

raar maar waar
heb het ook hoor

Gekocht voor 228.000 woz nu op 243.000 in een anderhalf jaar tijd.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 08:39:40 #91
152789 karr-1
pi_57299952
Wat een butweer zeg. Gisteravond storm, vanochtend al rotweer.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 17:24:59 #92
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_57309459
lijkt wel herfst
pi_57312109
ik heb eindelijk een wii
namaste
pi_57312392
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:30 schreef Dulk het volgende:
ik heb eindelijk een wii
gefeli bevalt ie? Vast wel
pi_57314189
quote:
ik heb eindelijk een wii
Ik Wii altijd op het werk Ik heb mijn baas op het idee gebracht om een Wii aan te schaffen zodat wij niet de hele dag zittend achter de computer blijven hangen.
pi_57314213
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:41 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

gefeli bevalt ie? Vast wel
Je had op z'n minst 11 minuten vergadering kunnen bijwonen Niets gemist. Er is niets duurs besloten. Het geld is op namelijk.
pi_57314640
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:53 schreef alpeko het volgende:

[..]

Je had op z'n minst 11 minuten vergadering kunnen bijwonen Niets gemist. Er is niets duurs besloten. Het geld is op namelijk.
Ik ben vandaag niet wezen werken want ik was/ben ziek, ff fokken tussendoor kon wel. Dus had geen tijd om een machtiging te schrijven. Het geld is op? We hadden toch wel een beetje in kas? Is er uberhaupt iets besloten? Gaat de VvE bijdrage nog omhoog?
pi_57315135
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 21:11 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Ik ben vandaag niet wezen werken want ik was/ben ziek, ff fokken tussendoor kon wel. Dus had geen tijd om een machtiging te schrijven. Het geld is op? We hadden toch wel een beetje in kas? Is er uberhaupt iets besloten? Gaat de VvE bijdrage nog omhoog?
Nog geen 2000 euro nu. Maar er is nog iemand met 10.000 euro schuld aan de VVE. Dit jaar echter alleen sparen en enkel wat klein onderhoud. Verder was er aandacht voor overlast. Er schijnt geluidsoverlast te zijn van meerdere bewoners. Ik kan zo al wel 2 bewoners bedenken En bovendien overlast van rommel in de portieken.

Verder niets besloten dus, behalve dan dat er in iedere portiek een bronzen standbeeld van mij komt te staan... maar daar was niemand op tegen
  dinsdag 11 maart 2008 @ 23:46:48 #99
152789 karr-1
pi_57318854
quote:
ik heb eindelijk een wii
Die hebben wij al een half jaar staan geloof ik
  woensdag 12 maart 2008 @ 17:09:15 #100
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_57330417
heb geen wii

wil ook geen wii

loop ik nu achter????
pi_57330481
Voornamelijk alleen maar kleine kinderspelletjes vind ik Tennis is wel erg leuk, een Wii is zowieso wel leuk voor met vrienden, alleen lijkt t me niet zo
† The 3 Kings †
pi_57331415
WII is idd een leuk gezelschapsspel, maar daar blijft het voor mij ook bij

Ik ben, sinds ik hem in bezit heb, verknocht aan mn xbox360

* renz0r weer CoD4 online gaat spelen

[ Bericht 0% gewijzigd door renz0r op 12-03-2008 19:14:50 ]
pi_57331542
* TheSorrow ook, op de PC lvl 40
† The 3 Kings †
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:29:04 #104
152789 karr-1
pi_57333430
De kruisdoos hebben wij hier ook in huis staan, wordt ook nog regelmatig gebruikt, al dient hij momenteel meer als DVD speler.....
pi_57373541
Als we toch aan het opnoemen zijn:

Nintendo: NES, N64, Cube, Wii, Gameboy, Gameboy Advance en de DS
Playstation: PS1 en PS2
Microsoft: Op de pc

Ja sorry zijn beide game verslaafd
pi_57373829
Gebruik m'n pc ook om te gamen. Geen consoles heb ik in m'n bezit. Vind ik zelf minder leuk. En speel spellen die je eigenlijk toch alleen maar goed op een pc kan spelen. First Person Shooters en Strategy Games. FPS kan op een console maar toch.
pi_57378406
N64, Wii, Ps2 & ps3 en de pc uiteraard
Battlefield 2
pi_57378439
N64, gebruik ik nooit meer, PS2 ook amper eigenlijk, zo nu en dan met maatjes tegen elkaar....

+ mn TV adapter is toch kapot, kan geen TV kijken niets
† The 3 Kings †
pi_57440106
@ alpeko:
Ik hoor nou al de hele tijd een hond keffen. Dat beest klinkt nogal heel irritant met z'n piepgeblaf. Is dat in jouw portiek? Ik wil bijna gaan aanbellen en netjes vragen of dat beest eens stil kan zijn.
pi_57446133
06:36:59 18-03-08 18 G BRAN Prio 1 BUITENBRAND WEGVERVOER Molenstraat ZWIJNDRECHT
803180636591405381 1405381 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep D Prio 1 )
803180636591405370 1405370 BRW Zwijndrecht ( Bevelvoerder van Dienst )
803180625351405387
06:25:35 18-03-08 18 G BRAN Prio 1 BUITENBRAND WEGVERVOER ZDT402 Molenstraat ZWIJNDRECHT
803180625351405387 1405387 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep A Prio 1 )
803180625351405385 1405385 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep B Prio 1 )
803180625351405370 1405370 BRW Zwijndrecht ( Bevelvoerder van Dienst )

Arm vriendinnetje. Dat is de straat achter ons (eigenlijk meer parkeerplaats) waar onze auto staat. Auto naast haar is in brand gevlogen. Ze mocht eindelijk een keer uitslapen...

btw er is een kans dat de auto in brand is gestoken. De eigenaar lag nl. ook nog te slapen.

Fijne buurt he als het inderdaad zo blijkt: 1x inbraak, 1x bekrassen, 1x wiel jatten en nu mogelijk weer een brand. Blowende hangjeugd in het portiek, constant politie bij de buren, afvaldumps waardoor je zelf je afval niet kwijt kan (ik zie de auto's gewoon stoppen en dumpen (!) , klagen bij de gemeente helpt niet) hoort er tegenwoordig allemaal bij. En dat binnen een half jaar! Ben zo blij dat ik hier weg ga!

Overigens grappig detail...TheSorrow woont in dezelfde straat maar dan iets verder en die woont rustig
pi_57447686
quote:
Op maandag 17 maart 2008 21:31 schreef geelkuikentje het volgende:
@ alpeko:
Ik hoor nou al de hele tijd een hond keffen. Dat beest klinkt nogal heel irritant met z'n piepgeblaf. Is dat in jouw portiek? Ik wil bijna gaan aanbellen en netjes vragen of dat beest eens stil kan zijn.
Yep, dat moet ongetwijfeld in mijn portiek zijn. Op de tweede etage hebben ze een klein wit blafmormel. Ze laten dat beest ook altijd lekker tegen die paal voor de portiek aanpissen. En ze laten hem ook geregeld al zittend in de auto uit. Zijn die duiven eindelijk weg (volgens mij), krijg je er een nog al hard blaffend ding voor terug. Dat beest slaat al aan als je in stealth modus de trap op sluipt.
pi_57452538
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 07:01 schreef ThAzOnE het volgende:
06:36:59 18-03-08 18 G BRAN Prio 1 BUITENBRAND WEGVERVOER Molenstraat ZWIJNDRECHT
803180636591405381 1405381 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep D Prio 1 )
803180636591405370 1405370 BRW Zwijndrecht ( Bevelvoerder van Dienst )
803180625351405387
06:25:35 18-03-08 18 G BRAN Prio 1 BUITENBRAND WEGVERVOER ZDT402 Molenstraat ZWIJNDRECHT
803180625351405387 1405387 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep A Prio 1 )
803180625351405385 1405385 BRW Zwijndrecht ( Blusgroep B Prio 1 )
803180625351405370 1405370 BRW Zwijndrecht ( Bevelvoerder van Dienst )

Arm vriendinnetje. Dat is de straat achter ons (eigenlijk meer parkeerplaats) waar onze auto staat. Auto naast haar is in brand gevlogen. Ze mocht eindelijk een keer uitslapen...

btw er is een kans dat de auto in brand is gestoken. De eigenaar lag nl. ook nog te slapen.

Fijne buurt he als het inderdaad zo blijkt: 1x inbraak, 1x bekrassen, 1x wiel jatten en nu mogelijk weer een brand. Blowende hangjeugd in het portiek, constant politie bij de buren, afvaldumps waardoor je zelf je afval niet kwijt kan (ik zie de auto's gewoon stoppen en dumpen (!) , klagen bij de gemeente helpt niet) hoort er tegenwoordig allemaal bij. En dat binnen een half jaar! Ben zo blij dat ik hier weg ga!

Overigens grappig detail...TheSorrow woont in dezelfde straat maar dan iets verder en die woont rustig
Ik wou net zeggen, ik merk vrij weinig van al deze gebeurtenissen Maarjja, de scheiding tussen het Oranjeplein en de Emmastraat is wel een wereld van verschil volgens mij, dat was het vroeger ook al
† The 3 Kings †
pi_57459263
uiteraard de foto's

http://www.gerbenvandenbo(...)rt2008/img_6897.html

btw was die pyromaan een paar maanden geleden ook niet rond deze tijd (6:00 - 6:30) bezig?
pi_57462838
@rollator_gsi
Even offtopic. Mijn golf heeft binnenkort een 60000km beurt nodig. Ik krijg nu netjes een sleutel met 1400 (km) erbij te zien. Alleen dit wordt gevolgd door een klokje met sleutel met het getal 334 erbij. Wat is dit? Ik kon nl. niets vinden in het boekje...
pi_57466494
Verborgen camera laten opstellen bij 1 van die huizen?
† The 3 Kings †
pi_57479828
Het was gisteravond weer verdomd druk qua parkeren, resulterende dat ik zo half op de weg geparkeerd stond (aangezien ik niet bij de flat ga staan waar alles in de fik wordt gestoken ) Ik stond met ruime afstand achter een bestelbusje, ik heb ook een foto gemaakt van zijn kenteken, waarom ik dat gedaan heb weet ik niet, maar ik kom vanochtend buiten, en er zat mooi een deuk in mn kentekenplaat, en best een forse!

Nu maar hopen dat ik de rechtmatige eigenaar kan vinden, zo niet, schakel ik de politie in.
† The 3 Kings †
pi_57488452
AUTO IN BRAND
ZWIJNDRECHT – Aan de Molenstraat is een personenauto in brand geraakt. Dit gebeurde op dinsdagochtend 18 maart 2008 omstreeks 06.20 uur. Politieagenten waren snel ter plaatsen en zagen dat de voorzijde van de auto in brand stond. Met een brandblusser probeerden de agenten de brand te blussen. Dit werd overgenomen door de brandweer. De auto brandde gedeeltelijk uit. Een naast de brandende auto geparkeerde personenauto werd op tijd door de eigenaar weggehaald. De brand is vermoedelijk aangestoken. Personeel van de Unit Forensische Opsporing stelt een sporenonderzoek in. De politie heeft de zaak in onderzoek.

tja vermoeden was toch juist....

Ben overigens geen politie-agent, maar:

14-1 voortuigbrand volgerak aangestoken melding: 6:28
18-1 voortuigbrand marsdiep aangegestoken melding: 6.35
18-3 voortuigbrand molenstraat vermoedelijk aangestoken melding: 6:25

Toeval of niet? Het is overigens allemaal in dezelfde buurt en rond dezelfde tijd. Meneer de agent zoek eens uit hoeveel krantenbezorgers er uit de buurt komen.....

[ Bericht 26% gewijzigd door ThAzOnE op 19-03-2008 22:44:34 ]
pi_57509900
hmm dan zit ik met de henegouwen toch redelijk in de buurt.... heb ook 2 auto's voor de deur staan en niet all-risk verzekerd pfff...
namaste
  vrijdag 21 maart 2008 @ 07:12:04 #119
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_57514357
ach jezus

gaat dat nou hier ook al beginnen???

waar is dat precies gebeurd?? welke wijk???
pi_57516643
De eerste 2 was bij renz0r in de buurt. Weet niet hoe die wijk heet. Mijn wijk is Julianadorp.
pi_57518149
Pfff, wat een KLOTEweer!
  vrijdag 21 maart 2008 @ 14:24:29 #122
152789 karr-1
pi_57520612
Ten eerste is het kutweer, ten tweede ben ik net bij de Supermarkt geweest en werd ik gek van de drukte en nu moet ik alweer de deur uit om ergens geld te pinnen.....
pi_57521151
Het is idd heerlijk weer zeg, hoosbuien met fucking harde windvlagen.... Ben blij dat ik pas net wakker ben
† The 3 Kings †
pi_57521539
Wat heb gisteravond nou weer gedaan dat je nu wakker bent

Net terug uit Walburg, ook erg druk!
pi_57521927
Niet veel, tot half 3 CoD gespeeld
m14 unlocked, wat een kutgeweer mên Klotesight is veel te groot
† The 3 Kings †
pi_57523134
Wordt er niet meer gewerkt op Goede Vrijdag? Ik ben gewoon braaf aan het werk gegaan. Laat het maar regenen. Alleen wel een beetje jammer van die omgewaaide tent op de Moerdijkbrug.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 16:52:22 #127
152789 karr-1
pi_57523306
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 16:41 schreef alpeko het volgende:
Wordt er niet meer gewerkt op Goede Vrijdag? Ik ben gewoon braaf aan het werk gegaan. Laat het maar regenen. Alleen wel een beetje jammer van die omgewaaide tent op de Moerdijkbrug.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die werken op Goede Vrijdag. Ik ben vandaag en maandag vrij in ieder geval, mijn wederhelft ook.
  vrijdag 21 maart 2008 @ 17:15:01 #128
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_57523618
moest gewoon werken tot half 5 hoor !

heb wel paaseitjes en een paasbrood gehad
pi_57524753
ook gewoon aan het werk...
  vrijdag 21 maart 2008 @ 20:04:53 #130
67725 Dulk
Taweret
pi_57526722
Jeugdbendes terroriseerden Drechtsteden waarschijnlijk had iedereen het al gelezen, maar ach het is in de omgeving
namaste
pi_57526804
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 16:52 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die werken op Goede Vrijdag. Ik ben vandaag en maandag vrij in ieder geval, mijn wederhelft ook.
Gelet op de file van vanmorgen valt dat wel mee denk ik.
pi_57526962
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 20:04 schreef Dulk het volgende:
Jeugdbendes terroriseerden Drechtsteden waarschijnlijk had iedereen het al gelezen, maar ach het is in de omgeving
Prutsers
† The 3 Kings †
  vrijdag 21 maart 2008 @ 21:26:17 #133
152789 karr-1
pi_57528586
Ik las het al in de krant, schijnt voornamelijk om kinderen tussen de 12 en 15 te gaan of zo.
pi_57536001
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 21:26 schreef karr-1 het volgende:
Ik las het al in de krant, schijnt voornamelijk om kinderen tussen de 12 en 15 te gaan of zo.
Klopt. Ik mocht niet meedoen
  zondag 23 maart 2008 @ 19:57:21 #135
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_57564995
het heeft overal gesneeuwd in nederland vandaag,behalve in zwijndrecht
  zondag 23 maart 2008 @ 20:02:07 #136
152789 karr-1
pi_57565115
quote:
Op zondag 23 maart 2008 19:57 schreef rollator_GSI het volgende:
het heeft overal gesneeuwd in nederland vandaag,behalve in zwijndrecht
Toen ik vanmorgen wakker werd lag er een heel klein wit laagje en wat bevroren water op een dak, maar dat was een uur later weer weg.

Mijn wederhelft reed vannacht naar huis vanuit Amsterdam en moest langzaam over de snelweg ivm een sneeuwstorm zo ongeveer.
pi_57566063
Kwam bij schoonfamilie vandaan en daar heeft het lekker gesneeuwd Dat was in Lisse/Hillegom.
  maandag 31 maart 2008 @ 20:34:34 #138
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_57744890
vandaag was het heerlijk in zwijndrecht .
  maandag 31 maart 2008 @ 20:53:02 #139
152789 karr-1
pi_57745434
quote:
Op maandag 31 maart 2008 20:34 schreef rollator_GSI het volgende:
vandaag was het heerlijk in zwijndrecht .
In Rotterdam was het ook goed toeven !!!

Renzor bezorgde jij afgelopen zaterdag de post in Kort Ambacht?
pi_57748349
Idd lekker weertje.Zelfs nu is het niet koud
† The 3 Kings †
  dinsdag 8 april 2008 @ 17:08:34 #141
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_57913855
is iedereen gevlucht of zo ????
pi_57913905
Ik denk het
Overigens weer lekker weer
† The 3 Kings †
pi_57917584
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 17:08 schreef rollator_GSI het volgende:
is iedereen gevlucht of zo ????
nee we deden een wedstrijdje wie het langst zijn mond kan houden en jij hebt blijkbaar verloren
  dinsdag 8 april 2008 @ 21:09:03 #144
152789 karr-1
pi_57918884
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:21 schreef ThAzOnE het volgende:

[..]

nee we deden een wedstrijdje wie het langst zijn mond kan houden en jij hebt blijkbaar verloren
  woensdag 9 april 2008 @ 17:21:35 #145
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_57938068
pi_57938119
renz0r FOK!t zo goed als niet meer, dus die zien we ook niet meer
† The 3 Kings †
  woensdag 9 april 2008 @ 18:58:53 #147
152789 karr-1
pi_57939983
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:24 schreef TheSorrow het volgende:
renz0r FOK!t zo goed als niet meer, dus die zien we ook niet meer
Wrom nie? Waar is ie gebleven dan?
pi_57944517
Politie hoopt auto-pyromaan beet te hebben
DORDRECHT - De politie Zuid-Holland Zuid hoopt met de aanhouding van een negentienjarige Dordtenaar een auto-pyromaan in de kraag gegrepen te hebben. De afgelopen maanden vlogen op verschillende plaatsen in Dordrecht geparkeerde auto’s plotseling in brand.
Telkens waren er sporen die op brandstichting wezen. Eind maart gebeurde dat op de Mattenkade en de Merwedekade. Kort daarvoor was ook op de Schenkeldijk al een auto aangestoken. Daarbij liep eenn tweede auto ook schade op.

Deze week was het weer raak op de Heimerstein in Sterrenburg. Bij die gelegenheid was de verdachte zo nadrukkelijk aanwezig dat het de politie opviel. Omdat hij niet op heterdaad bettrapt was, moest de politie wachten op toestemming van justitie om de man aan te houden. dat lukte dinsdag uiteindelijk in Hendrik-Ido-Ambacht. Het onderzoek is vooral gericht op de branden in Dordrecht. Ook twee autobranden op Marsdiep en Oosterschelde in Zwijndrecht, in januari, worden weer onder de loep genomen.
pi_57961331
quote:
Op woensdag 9 april 2008 18:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wrom nie? Waar is ie gebleven dan?
Leef nog hoor

Hoogtepunt is voor mij nu wel voorbij, ik post misschien hier en daar inhoudelijk en soms hier.
Leukste tijd is voor mij wel geweest, eens is de lol er vanaf
pi_57961339
Eindelijk weer is lekker weer
  donderdag 10 april 2008 @ 18:20:47 #151
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_57962213
quote:
Op donderdag 10 april 2008 17:36 schreef renz0r het volgende:

[..]

Leef nog hoor

Hoogtepunt is voor mij nu wel voorbij, ik post misschien hier en daar inhoudelijk en soms hier.
ben jij die pyromaan ???

vrijdag 11 april 2008 @ 08:40:54 #152
152789 karr-1
pi_57975051
quote:
Op donderdag 10 april 2008 17:36 schreef renz0r het volgende:

[..]

Leef nog hoor

Hoe kan de lol er nou vanaf zijn?
pi_58084487
Van je buren moet je hebben zeg... Terwijl er bij mij op dit moment een nieuwe vloer wordt gelegd is er beneden in de portiek een pak laminaat, dat het bedrijf dat het kwam leggen nog even beneden had laten staan, op klaar lichte dag gejat. Hoe kansloos

De kans is vrij groot dat het door een bewoner van mijn portiek is meegenomen aangezien de portiek gedurende het ruime uurtje dat het pak beneden stond was afgesloten. Aangezien ik zelf gewoon aan het werk was heb ik de portiek in die periode maar 1x open horen gaan dus dat moet dan wel haast een vertrekkende medebewoner zijn geweest.

Ik wens hem/haar heel veel plezier met zo'n 3m2 laminaat en feliciteer hem/haar met de goede smaak.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 16-04-2008 11:35:43 ]
pi_58084622
Welke straat is dat?
pi_58084716
Zonnebloemstraat... dankzij die leuke actie moet ik een week wachten op de ontbrekende vloerdelen... grrr
  woensdag 16 april 2008 @ 13:35:44 #156
152789 karr-1
pi_58087292
Dan ga je toch je buren bellen en vragen wie dat pak gejat heeft?
pi_58087892
quote:
Op woensdag 16 april 2008 13:35 schreef karr-1 het volgende:
Dan ga je toch je buren bellen en vragen wie dat pak gejat heeft?
en dan zullen ze huilend toegeven?
  woensdag 16 april 2008 @ 14:18:44 #158
152789 karr-1
pi_58088212
quote:
Op woensdag 16 april 2008 14:04 schreef alpeko het volgende:

[..]

en dan zullen ze huilend toegeven?
Dat ligt aan de manier waarop je het vraagt natuurlijk.....
pi_58088288
Ik heb in de laatste maanden 2x een naaktloper aan de deur gehad, telkens in het weekend vroeg in de ochtend...

De tweede keer (vorige week zaterdag) ben ik 'm gevolgd en wist ik dus waar hij woonde, bij ons in het portiek een paar verdiepingen boven ons. Vorige week op een doordeweekse avond even langsgeweest en en babbeltje gemaakt... Hou zou het niet meer doen
pi_58088382
quote:
Op woensdag 16 april 2008 14:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat ligt aan de manier waarop je het vraagt natuurlijk.....
Onder bedreiging van een keukenmes
  woensdag 16 april 2008 @ 14:40:58 #161
152789 karr-1
pi_58088660
Ik heb ooit een keer een stomdronken vent aan de deur gehad, die beweerde bij de buren in huis te wonen en nu paste zijn sleutel niet meer in het slot. Bleek dat ie een verdieping hoger moest zijn.
pi_58089111
Genoeg schorem in die buurt daar

Nee hoor, fucking kansloos inderdaad
† The 3 Kings †
  woensdag 16 april 2008 @ 19:45:20 #163
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_58094569
ik heb een marrokaan aan de deur gehad met een hazenlip die bekakt probeerde te praten en mij een contract voor het reinigen van de biobak wou aansmeren.

ik dacht eerst dat ik in de zeik werd genomen,maar hij was serieus !
pi_58101455
quote:
Op woensdag 16 april 2008 19:45 schreef rollator_GSI het volgende:
ik heb een marrokaan aan de deur gehad met een hazenlip die bekakt probeerde te praten en mij een contract voor het reinigen van de biobak wou aansmeren.

ik dacht eerst dat ik in de zeik werd genomen,maar hij was serieus !
!
Bij ons kwamen ze vorige week met zo'n reinigingsauto alles schoonspuiten, goede service
† The 3 Kings †
  donderdag 17 april 2008 @ 22:35:47 #165
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_58124057
voor niks ??????????
pi_58127163
quote:
Op donderdag 17 april 2008 22:35 schreef rollator_GSI het volgende:
voor niks ??????????
Kwam iets later dan de vuilniswagen.
† The 3 Kings †
pi_58142479
Het verdwenen pak laminaat is weer terecht. Mijn verzoek om het zonder verdere gevolgen terug te geven kreeg geen gehoor. Daarbij hield het voor mij op aangezien het bedrijf eigenaar was van het verdwenen pak kon ik niet veel meer dan doorgeven bij wie het pak in de berging stond. De politie heeft daarna het pak bij het bedrijf afgeleverd. Mooi, dan kan mijn vloertje maandag worden afgemaakt.
pi_58142533
Je wist dus bij wie het stond? Waarom heb je diegene er niet mee geconfronteerd dan, ipv gelijk de politie erbij te halen? Of ben je wel langsgeweest?
† The 3 Kings †
pi_58154621
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:58 schreef TheSorrow het volgende:
Je wist dus bij wie het stond? Waarom heb je diegene er niet mee geconfronteerd dan, ipv gelijk de politie erbij te halen? Of ben je wel langsgeweest?
Aanvankelijk wist ik dat niet nee. Mijn aan ieder gerichte verzoek om het terug te zetten leverde niet het pak laminaat op maar wel een tip van iemand die wist waar het stond. Heb donderdagavond nog wel meerdere malen geprobeerd om de persoon te spreken te krijgen. Daarna heb ik het vrijdag aan het bedrijf doorgegeven.
Dat heeft immers een extra pak moeten bestellen dat nu misschien nog afbesteld kon worden. Ik baalde er alleen maar van dat ik moest wachten op voltooiing van de vloer. Het is immers formeel gezien niet mijn 'zaak', het verdwenen pak was niet mijn eigendom en ook niet mijn verantwoordelijkheid echter heb ik dus wel eerst de kans geboden om het terug te zetten.
pi_58205782
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 09:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

Aanvankelijk wist ik dat niet nee. Mijn aan ieder gerichte verzoek om het terug te zetten leverde niet het pak laminaat op maar wel een tip van iemand die wist waar het stond. Heb donderdagavond nog wel meerdere malen geprobeerd om de persoon te spreken te krijgen. Daarna heb ik het vrijdag aan het bedrijf doorgegeven.
Dat heeft immers een extra pak moeten bestellen dat nu misschien nog afbesteld kon worden. Ik baalde er alleen maar van dat ik moest wachten op voltooiing van de vloer. Het is immers formeel gezien niet mijn 'zaak', het verdwenen pak was niet mijn eigendom en ook niet mijn verantwoordelijkheid echter heb ik dus wel eerst de kans geboden om het terug te zetten.
Dan heb je inderdaad gewoon juist gehandeld, was ik even nieuwsgierig naar
† The 3 Kings †
pi_58405344
http://www.nos.nl/nosjour(...)408_zwijndrecht.html

Tijdens een wedstrijd ringsteken in Zwijndrecht zijn twee mensen zwaargewond geraakt. Het zijn een vrouw en een meisje van acht of negen jaar. Het kind werd omvergelopen door een paard dat op hol was geslagen. Zij ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.

De vrouw raakte ook gewond door een op hol geslagen paard. Zij sprong in paniek uit een koetsje toen het paard steigerde en viel op haar rug op de stoeprand.

Beide incidenten hadden plaats tijdens de Oranjefeesten in Zwijndrecht bij het onderdeel ringsteken met paard en wagen. In beide gevallen schrokken de paarden en sloegen op hol.

Iemand dit gezien? Ik was bij m'n vriendin in Lisse dus was niet in Zwijndrecht. Hopelijk is het een beetje goed met de slachtoffers.
  donderdag 1 mei 2008 @ 16:40:45 #172
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_58418546
ik zag het op rijnmond TV,wel heftig!
pi_58419980
Zwijndrecht de gekste
Nog wat bijzonders gedaan met K-dag? Ik zat in Hilversum
† The 3 Kings †
  donderdag 1 mei 2008 @ 18:28:04 #174
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_58420321
rondje zwijndrecht gedaan

daarna chineesje
  zaterdag 3 mei 2008 @ 13:22:18 #175
152789 karr-1
pi_58453334
Ik zat in Parijs met K-dag dus heb er helemaal niets van meegekregen. Wel een heerlijk weekje vakantie gehad......
pi_58457496
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 18:08 schreef TheSorrow het volgende:
Zwijndrecht de gekste
Nog wat bijzonders gedaan met K-dag? Ik zat in Hilversum
geklust bij vrienden
pi_58471690
ziek op bed, was van 30-4 t/m morgen 5-5 vrij.....vandaag eerste dag uit bed
  zondag 4 mei 2008 @ 14:34:07 #178
152789 karr-1
pi_58471720
quote:
Op zondag 4 mei 2008 14:32 schreef ThAzOnE het volgende:
ziek op bed, was van 30-4 t/m morgen 5-5 vrij.....vandaag eerste dag uit bed
Arme jij..... Griepje?
  zondag 4 mei 2008 @ 14:34:42 #179
152789 karr-1
pi_58471731
Vanavond om 20.00 ben ik in Heerjansdam om een krans te leggen bij het monument namens ABZ. Tegelijkertijd zijn er andere leden van onze partij in Zwijndrecht om hetzelfde te doen.
  zondag 18 mei 2008 @ 19:17:38 #180
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_58748022
iemand het AD van vrijdag of zaterdag gelezen???

stond een stukje in over die nieuwe appartementen op de Zonnestein en Eemstein flats,
er zijn nogal wat gebreken aan die appartementen,volgens een bewoner is het moeilijk warm te stoken,maakt de lift veel herrie (die grenst aan slaapkamers) en komt er wind uit de stopcontacten.

het zal moeilijk worden om de overige appartementen nog te verkopen met deze publiciteit.

nou kom ik wel eens in de zonnestein flat maar het is inderdaad een aanfluiting,alles loopt schots en scheef,lelijke afwerking.
niet zo verwonderlijk ook als je ziet wat er rondloopt,het barst er van de poolse bouwvakkers.
ik snap niet dat ze die ouwetjes dat aan kunnen doen,die zitten al dik 2 jaar in de ellende,of ze hebben lekkage,of er valt vanalles naar beneden en de bergingen staan continu blank omdat de hemelwater afvoer daar eindigt.

Forta,mijn complimenten!!!!!
  zondag 18 mei 2008 @ 19:36:59 #181
152789 karr-1
pi_58748272
quote:
Op zondag 18 mei 2008 19:17 schreef rollator_GSI het volgende:
iemand het AD van vrijdag of zaterdag gelezen???

stond een stukje in over die nieuwe appartementen op de Zonnestein en Eemstein flats,
er zijn nogal wat gebreken aan die appartementen,volgens een bewoner is het moeilijk warm te stoken,maakt de lift veel herrie (die grenst aan slaapkamers) en komt er wind uit de stopcontacten.

het zal moeilijk worden om de overige appartementen nog te verkopen met deze publiciteit.

nou kom ik wel eens in de zonnestein flat maar het is inderdaad een aanfluiting,alles loopt schots en scheef,lelijke afwerking.
niet zo verwonderlijk ook als je ziet wat er rondloopt,het barst er van de poolse bouwvakkers.
ik snap niet dat ze die ouwetjes dat aan kunnen doen,die zitten al dik 2 jaar in de ellende,of ze hebben lekkage,of er valt vanalles naar beneden en de bergingen staan continu blank omdat de hemelwater afvoer daar eindigt.

Forta,mijn complimenten!!!!!
Ik heb het gelezen in de krant en ik ken iemand die daar woont heel goed. schijnt inderdaad een doffe ellende te zijn. Persoonlijk ben ik er nog nooit geweest, maar de verhalen die ik links en rechts hoor zijn niet goed.
  zondag 18 mei 2008 @ 20:15:21 #182
119158 TheSorrow
Zeitgeist
pi_58748860
Wat een prutsers, hoelang zijn ze daar nou al bezig met bouwen?
† The 3 Kings †
pi_58933919
quote:
Verdachten ontsnappen na achtervolging
26 mei 2008

De politie heeft maandagmiddag tevergeefs de inzittenden van een gestolen voertuig achtervolgd. Agenten van het KLPD zagen de auto in Breda rijden en achtervolgden 'm via de A16.

De bestuurder stopte op de W. Snelliusweg in Zwijndrecht. Daar verlieten de vier inzittenden de auto en vertrokken in onbekende richting. De politie zette de buurt af en speurde met een helikopter de omgeving af. Maar de vier verdachten bleven onvindbaar. Volgens getuigen waren twee mannen een school binnengegaan, maar de politie trof slechts twee leerlingen aan.
pi_58934031
quote:
Verdachten ontsnappen na achtervolging
26 mei 2008

De politie heeft maandagmiddag tevergeefs de inzittenden van een gestolen voertuig achtervolgd. Agenten van het KLPD zagen de auto in Breda rijden en achtervolgden 'm via de A16.

De bestuurder stopte op de W. Snelliusweg in Zwijndrecht. Daar verlieten de vier inzittenden de auto en vertrokken in onbekende richting. De politie zette de buurt af en speurde met een helikopter de omgeving af. Maar de vier verdachten bleven onvindbaar. Volgens getuigen waren twee mannen een school binnengegaan, maar de politie trof slechts twee leerlingen aan.
1 & 1 = twee toch. de leerlingen zijn de daders
pi_58954390
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 08:35 schreef staticdata het volgende:

[..]

1 & 1 = twee toch. de leerlingen zijn de daders
Lijkt mij ook ja
† The 3 Kings †
pi_58980127
ja lijkt me ook logish...er zijn 2 mannen naar binnen gegaan en ze troffen maar 2 mannen aan....moeten we nu echt alles uitleggen?
pi_58980775
Misschien gaat het wel om een basisschool? Dan lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat die twee leerlingen de daders zijn.
quote:
Volgens getuigen waren twee mannen een school binnengegaan, maar de politie trof slechts twee leerlingen aan.
Misschien waren de getuigen wel de daders?
pi_59289690
Geef mij een teken van leven.
Laat me horen hoe het met je gaat....

Kortom....het is weer eens lekker stil
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:08:52 #189
152789 karr-1
pi_59292785
Dit topic is een beetje dood. Gebeurt er niets meer in Zwijndrecht?
pi_59295909
Er gebeurt idd vrij weinig hier.
† The 3 Kings †
pi_59296651
Renzor is er niet meer he
pi_59296793
Ik heb niks meegemaakt in Zwijndrecht moet ik eerlijk zeggen. Toen Nederland won toeterde iedere auto die voorbij reed maar dat gebeurde overal denk ik
pi_59299459
ik zie renzor nog wel vaak lopen...
pi_59300928
Hij heeft betere dingen dan FOK! te doen, watje
† The 3 Kings †
pi_59306807
idd watje van het jaar: Renz0r

Overigens blijf ik nog een paar maanden een zwijndrechter...de oplevering is uitgesteld naar eind september
  woensdag 11 juni 2008 @ 20:25:24 #196
152789 karr-1
pi_59315704
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 10:47 schreef soares het volgende:
ik zie renzor nog wel vaak lopen...
Ik zie hem vaak genoeg op het station of in de trein, maar hij wil mij nooit zien
  woensdag 11 juni 2008 @ 20:25:49 #197
152789 karr-1
pi_59315724
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 15:18 schreef ThAzOnE het volgende:
idd watje van het jaar: Renz0r

Overigens blijf ik nog een paar maanden een zwijndrechter...de oplevering is uitgesteld naar eind september
Dat is dan weer minder, wat is het probleem?
pi_59315814
mompelt iets over bouwvak...

ach kunnen weer ff doorsparen

btw Mikado heeft zijn deuren geopend voor voetbal....alleen maar turkse vlaggen. Ziet er op zich gezellig uit...vind de politie blijkbaar ook want die staat er alweer
  woensdag 11 juni 2008 @ 22:23:55 #199
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_59320293
niks gebeurd in zwijndrecht???

weer 2 auto 's in de fik , ik ga maar 's een extra brandverzekering afsluiten denk ik.
pi_59325858
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 20:28 schreef ThAzOnE het volgende:
mompelt iets over bouwvak...

ach kunnen weer ff doorsparen

btw Mikado heeft zijn deuren geopend voor voetbal....alleen maar turkse vlaggen. Ziet er op zich gezellig uit...vind de politie blijkbaar ook want die staat er alweer
Klote voor je, bij ons hadden ze juist een tandje bijgezet om voor de bouwvak klaar te kunnen zijn.
pi_59327898
@rollator_GSI...waar en wanneer?
@staticdata...tja blok 1 is nog wel gelukt, maar blok 2 (ons blok) moet helaas wachten...
pi_59376190
Ik kan het toch ff niet laten om dit te posten

Noteboomstraat kraakt door dreunen heipalen
ZWIJNDRECHT - Bewoners van de Noteboomstraat in Zwijndrecht zijn boos op de gemeente Zwijndrecht en projectontwikkelaar SDO Zwijndrecht.
De laatste is inmioddels begonnen met de bouw van het appartementencomplex Pecunia, op de hoek van hun straat en de Rotterdamseweg. Door het heien zijn nu al scheuren in een woning ontstaan, stellen de bewoners.

Dat het appartementencomplex er komt, vinden ze al erg genoeg. Het wordt hoger dan wat er vroeger stond en komt ook nog eens dichter bij hun huizen te staan, vertelt mevrouw L. Looij. Wat nog het meest steekt is dat de straat daardoor smaller wordt: ,,Het was hier een kindvriendelijke buurt, maar straks moet er over die smallere straat meer verkeer omdat de bewoners van de appartementen aan de achterkant moeten parkeren.’’ Tegen het bouwplan valt echter weinig meer te ondernemen. Er loopt weliswaar nog een bezwaarschrift tegen de bouwvergunning, maar de kans dat die alsnog geweigerd wordt is klein. Bouwen voordat de vergunning onherroepelijk is, is legaal.

Bij het ongenoegen over het bouwplan zelf komt nu de overlast van de bouw. Looij en haar buren zuchten onder de dreunende heipalen. Bij het echtpaar Van Dongen zijn scheuren in de muren te zien. Volgens het echtpaar zijn die veroorzaakt door het heien: ,,Er was beloofd dat er geboord zou worden.’’ Bovendien zou laden en lossen alleen via de Rotterdamseweg gebeuren, maar stonden er deze week tot twee keer toe wagens met heipalen in de straat.

Directeur H.J. Roelevink van SDO Zwijndrecht is zich van geen kwaad bewust. ,,We hebben beloofd zo veel mogelijk via de Rotterdamseweg te werken, maar dat kan niet altijd. De trillingen bij het heien blijven ver binnen de normen, maar mocht er schade ontstaan dan zijn we verzekerd. De staat van de huizen is vooraf precies opgenomen.’’ De gemeente kan niets doen, aldus woordvoedrder L. den Otter: ,,De bouw is legaal. Verder is het een kwestie tussen de bewoners en de buren.’’

Van de website van het AD.

Dit is in mijn straat en net als de huizen hier rammelt dit persbericht ook aan alle kanten.
Ons rijtje huizen, vanaf de Saramaccabar richting de flats en tegenover ons, hebben tot dus ver geen schade van het heien. Behalve chronisch slaaptekort omdat ze even voor 7-en 's morgens al beginnen.
Heien geeft dus, gelukkig, nog geen problemen on this side of the island. Een door de straat rijdende vrachtwagen zorgt er overigens WEL voor dat onze huizen staan te schudden.
Het enige wat ik nu kan bedenken is dat het losse rijtje huizen aan het begin van de straat wel schade hebben.

Daarbij lult die directeur van SDO ook hard uit z'n nek. Onze huizen zijn nooit precies opgenomen en de bijeenkomst in het gemeentehuis wat jaren geleden was ook al een groot fiasco. We hadden als buurtbewoners vanaf dag 1 geen poot om op te staan. Tijdens die bijeenkomst was alles al geregeld met het schildersbedrijfje en de loods die op de plek stonden waar nu die appartementen komen. Ik snap ook niet helemaal wat hij bedoelt met "verder is het een kwestie tussen buurtbewoners en de buren"...m.a.w: screw you?

Iemand die dit soort geintjes ook heeft meegemaakt met de komst van al dat nieuwbouw in Zwijndrecht?
When you assume, you make an ass of U and me!
  vrijdag 13 juni 2008 @ 22:54:15 #203
152789 karr-1
pi_59377421
Nee maar ik woon ook niet in een buurt waar gebouwd wordt. Maar als ik af en toe die zware dingen door de straten zie rijden dan kan ik me bijna niet voorstellen dat dat goed gaat.
pi_59378382
ik woon wel in de buurt... en zie heeeel vaak die vrachtwacgens rijden... we zitten in een bouw driehoek.... gemeente huis( gelukkig bijna klaar) notenboomstraat en de werkzaamheden bij de dijk....

maaaaaaaaaaaaaaaarja....

onze overbuurman stond net in zen eentje rotjes af te steken.... en onze hond gaat los...

ach het was een mooie wedstrijd
pi_59390260
Precies hetzelfde probleem hier, daarom hebben we die achterlijke pijpen aan het begin en eind van de straat staan.
† The 3 Kings †
  zondag 15 juni 2008 @ 19:42:06 #206
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_59411617
en er word wat gebouwd in zwijndrecht zeg,niet te geloven.

ik las laatst in een van de regionale kranten dat HI Ambacht 1 miljoen over heeft.
pi_59464046
Ze zijn gestopt met heien! Dus dat wordt niet meer onaangenaam wakker worden om 7 uur 's ochtends.
Aan de andere kant, die lui zijn nu met z'n allen in geen velden of wegen meer te bekennen.

Wellicht was het allemaal een storm in een glas water nu ons rijtje huizen nog steeds overeind staat.

Over een poosje staat er een mooi appartementencomplex met uitzicht op de kerktoren
pi_59464059
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 17:28 schreef TheSorrow het volgende:
Precies hetzelfde probleem hier, daarom hebben we die achterlijke pijpen aan het begin en eind van de straat staan.
En ik ben verdomd blij dat ze er staan, het scheelt enorm nu de vrachtwages er stapvoets doorheen moeten rijden, veel minder scheuren in mijn muren..
pi_59466867
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 16:42 schreef towncar het volgende:

[..]

En ik ben verdomd blij dat ze er staan, het scheelt enorm nu de vrachtwages er stapvoets doorheen moeten rijden, veel minder scheuren in mijn muren..
Dat gelukkig wel.. af en toe komen er nog wel gewone vrachtwagens doorheen Is er bij jullie ook iemand langs geweest om de 'schade' op te komen nemen? Bij ons is toen iemand langsgeweest die alle scheurtjes heeft genoteerd.
† The 3 Kings †
pi_59504749
hey is towncar net als thesorrow een buurman/vrouw?
pi_59505102
Jup.
† The 3 Kings †
pi_59514049
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 18:35 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Dat gelukkig wel.. af en toe komen er nog wel gewone vrachtwagens doorheen Is er bij jullie ook iemand langs geweest om de 'schade' op te komen nemen? Bij ons is toen iemand langsgeweest die alle scheurtjes heeft genoteerd.
Ja, een tijd geleden al...ik vraag me af hoe lang zo'n rapport geldig bijft ( juridisch..)
  donderdag 3 juli 2008 @ 17:17:27 #213
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_59870332
allemaal op vakantie???
pi_59870461
Net terug van een weekend Graspop, vakantie zit er niet in dit jaar. 15 t/m 17 augustus Lowlands, and that is about it
† The 3 Kings †
pi_59870564
Ben niet op vakantie (ben geweest eind mei naar tunesie, was heerlijk weer) en ga binnenkort naar de DTM in zandvoort.
  donderdag 3 juli 2008 @ 22:44:38 #216
152789 karr-1
pi_59876944
Ik moet nog een week werken en dan heb ik 4 weken vakantie. Ga waarschijnlijk niet weg, maar je weet maar nooit.
pi_59881494
heb een maand verlof, 1-8 beginnen bij mijn nieuwe werkgever
pi_59907299
Iemand enig idee waar ik ff simpel een pasfoto kan laten maken op een zaterdag?

Gemeentehuis is helaas gesloten
  zaterdag 5 juli 2008 @ 14:09:00 #219
152789 karr-1
pi_59908162
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:13 schreef truStie het volgende:

Het gemeentehuis is nooit open op zaterdag. Ik zou zeggen probeer eens fotograaf? In Walburg en diverse andere winkelcentra zitten er voldoende.
pi_60007595
Tegenover het "oude" gemeentehuis zit er 1 op de hoek.
pi_60007766
CPD op de Rotterdamseweg, tegenover Swift & Legal (oude Rabobankpandje) en buiten staat zo'n kleine etalage met portretfoto's. Erg vriendelijke mensen daar.
pi_60011929
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 13:13 schreef truStie het volgende:

Op de kort ambachtlaan zit ook een foto zaakje waar je pasfoto's kan maken.
pi_60014769
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 07:40 schreef staticdata het volgende:

[..]

Op de kort ambachtlaan zit ook een foto zaakje waar je pasfoto's kan maken.
Ja, in Winkelcentrum Kortambacht, maar die vind ik duur..
Ze zijn allemaal duur, maar als ik moest kiezen, zou ik die toch nemen.
Ik krijg er soms korting omdat we er vaste klant zijn en iemand in de winkel zeer goed kenne
http://www.moneymiljonair.nl/registreren.php?ref=mouth
http://bux.to/?r=firstcrime
  donderdag 10 juli 2008 @ 11:35:35 #224
152789 karr-1
pi_60015473
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:00 schreef MouthG het volgende:

[..]

Ja, in Winkelcentrum Kortambacht, maar die vind ik duur..
Ze zijn allemaal duur, maar als ik moest kiezen, zou ik die toch nemen.
Ik krijg er soms korting omdat we er vaste klant zijn en iemand in de winkel zeer goed kenne
Pasfoto's zijn sowieso absurd duur. Kwaliteit is belangrijk, maar ik snap de prijzen niet voor die kleine stukjes papier.
pi_60016002
Vind het qua prijs op zich nog wel meevallen. Bij de kapper zit ik niet heel veel langer in die stoel en die hebben (voor mij dan) geen dure apparatuur nodig.
pi_60016009
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Pasfoto's zijn sowieso absurd duur. Kwaliteit is belangrijk, maar ik snap de prijzen niet voor die kleine stukjes papier.
Omdat dat juiste de marge makers zijn voor dat soort bedrijven .

Pasfoto's gaan qua prijs iets van 4 a 5x over de kop.
  donderdag 10 juli 2008 @ 12:10:54 #227
152789 karr-1
pi_60016227
quote:
Op donderdag 10 juli 2008 11:59 schreef alpeko het volgende:
Vind het qua prijs op zich nog wel meevallen. Bij de kapper zit ik niet heel veel langer in die stoel en die hebben (voor mij dan) geen dure apparatuur nodig.
De laatste keer dat ik bij de kapper was was ik bijna 20 euro kwijt, voor alleen een beetje knippen en scheren, niet eens iets heel bijzonders. Die prijzen worden ook steeds belachelijker.
  donderdag 24 juli 2008 @ 18:10:55 #228
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_60325117
in de nacht van dinsdag op woensdag zijn er buxusbollen uit onze voortuin gejat.

er is gvd niks meer veilig !

in de rest van de buurt zijn er ook planten gejat (oudeland's ambacht)
pi_60327321
Dit jubileum topic gaat echt lang mee zeg
pi_60329776
lang he Gebeurt natuurlijk niet zo veel in zwijndrecht city. Ik heb nieuwe auto (helaas). Oude auto total loss niet mijn schuld. Kwam een wit kut busje (waarschijnlijk zo'n polenbus) naar links op de rechtsweg terwijl ik daar zat. Toen zat ik in de vangrails. Heb getuigen dat het busje (nogal) fout zat...
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:03:27 #231
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_60534534
het blijft maar regenen in zwijndrecht
pi_60534619
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 21:03 schreef rollator_GSI het volgende:
het blijft maar regenen in zwijndrecht
Inderdaad, dramatisch
† The 3 Kings †
pi_60534894
Nee gelukkig Al die hitte in m'n flatje vond ik maar niks. Dit is beter. Niet te lang natuurlijk want het is wel zomer
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:21:22 #234
152789 karr-1
pi_60535029
Ik werd gek van de hitte. Gisteren eindelijk regen, meteen alles tegen elkaar open. Al die hete lucht uit de flat, ik kan er niet tegen.

Vandaag in Deventer mooi weer gehad, niet te warm. Nu ben ik in Oldenzaal en hier is het butweer.
  zondag 3 augustus 2008 @ 23:02:55 #235
159334 GANZENBORD
Wie doet er mee ?
pi_60537703
Was er vandaag/vanavond een feest in Zwijndrecht ?
Hoorde hier in ambacht allerlei muziek, beetje reggae en zulks achtig.
Ofn0h
  zondag 3 augustus 2008 @ 23:04:08 #236
152789 karr-1
pi_60537742
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:02 schreef GANZENBORD het volgende:
Was er vandaag/vanavond een feest in Zwijndrecht ?
Hoorde hier in ambacht allerlei muziek, beetje reggae en zulks achtig.
Feest in Zwijndrecht? Kan me haast niet voorstellen...
  zondag 3 augustus 2008 @ 23:08:45 #237
198137 Uierboord
Broodje koeietiet !!!!!!!!!
pi_60537866
Wat ik vandaag meemaakte in Zwijndrecht.
Het stoplicht ging van groen naar rood, auto's stopten gewoon om te kijken wat er aan de hand was, ik zweer!!!!
Uierboord, in de volksmond wel "koeietiet" genoemd, is een Rotterdams streekgerecht. Het bestaat uit de toppen van de uiers van koeien, die tot een smeersel verwerkt zijn; dit smeert men vervolgens op de boterham.
pi_60538094
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:08 schreef Uierboord het volgende:
Wat ik vandaag meemaakte in Zwijndrecht.
Het stoplicht ging van groen naar rood, auto's stopten gewoon om te kijken wat er aan de hand was, ik zweer!!!!
Nou nou, je zal je wel heel bijzonder voelen.
Pleur op ofzo
† The 3 Kings †
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 21:22:59 #239
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_60585010
hij zweert

gatver
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:51:36 #240
152789 karr-1
pi_60587366
Vandaag weer teruggekomen, maar waarom was het rond half 5 zo stervensdruk op de dijk richting Ambacht? Ze kwamen in kolonne aan rijden.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:30:59 #241
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_60604741
afsluiting van een brug of zo ???

richting sliedrecht??????
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:31:20 #242
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_60604755
nee tunnel,daarom gingen ze via de brug
pi_60608179
Ik denk dat het met de afsluiting van de N3 te maken heeft.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 23:09:45 #244
152789 karr-1
pi_60612810
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 20:17 schreef alpeko het volgende:
Ik denk dat het met de afsluiting van de N3 te maken heeft.
Dat vermoeden hadden wij ook al, maar ik kon het nergens uit afleiden of zo. Als volgende week de stationsweg dichtgaat zal het ook wel weer feest worden.
pi_60700078
Zo ik kom ook weer eens kijken...even een update....

- nieuwe baan
- nieuwe auto
- nog 43 dagen en ik krijg de sleutel en ben dan geen zwijndrechter meer
- de autopyromaan is veroordeeld

Voor de rest weinig nieuws hihi
pi_60700476
Het is zoals gewoonlijk weer baggerweer
† The 3 Kings †
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:13:45 #247
152789 karr-1
pi_60704680
Dit is mijn laatste vakantiedag, morgen gewoon weer aan de slag en dan begint het normale leven weer.
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:51:45 #248
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_60710633
de dagelijkse sleurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
pi_60801648
wat is er gebeurt bij de halfords op walburg ?
er liggen denk ik 7 ruiten uit aan de buitenkant (onder het snooker)
namaste
  woensdag 13 augustus 2008 @ 20:04:21 #250
152789 karr-1
pi_60803801
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:53 schreef Dulk het volgende:
wat is er gebeurt bij de halfords op walburg ?
er liggen denk ik 7 ruiten uit aan de buitenkant (onder het snooker)
Geen idee, iets met het weer of zo?
quote:
RUITEN INGETRAPT
ZWIJNDRECHT – De politie hoort twee mannen van 18 jaar uit Zwijndrecht voor de vernieling van ruiten. Een agent zag dat twee mannen tegen ruiten aantrapten van een winkel aan de Dollard in Zwijndrecht. De politieman liep bij de Brusselsestraat op de twee af. Een probeerde weg te fietsen maar de politieman pakte hem vast. De andere verdachte rende weg. Deze meldde zich in de loop van zondag bij het bureau. Het incident gebeurde op zondag 10 augustus 2008 omstreeks 02.45 uur.
Dit misschien?
pi_60805352
jep waarschijnlijk wel, dus niet het weer (dat dacht ik ook in eerste instantie)
namaste
  woensdag 13 augustus 2008 @ 22:23:34 #252
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_60809576
die waren vast uit op een nieuwe fietsbel.

stelletje malloten man

alles word gesloopt tegenwoordig
pi_60837191
Nog 1 dagje en dan krijg ik de sleutel van mijn nieuwe woning in Delft

Zwijndrecht

Delft

Heb me hier toch 34 jaar vermaakt, maar eensch moet het doek vallen he.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 14 augustus 2008 @ 23:12:05 #254
152789 karr-1
pi_60839506
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:56 schreef Knipoogje het volgende:
Nog 1 dagje en dan krijg ik de sleutel van mijn nieuwe woning in Delft

Zwijndrecht

Delft

Heb me hier toch 34 jaar vermaakt, maar eensch moet het doek vallen he.
Jammer maar Delft is ook geweldig ! Veel succes en plezier...
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:42:13 #255
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_60861208
Delluf

grootscheepse politiecontrole vandaag bij de pieterman en omgeving,de zwijndrechte kas moet weer aangevuld worden natuurlijk.

bij de swanendrift staan ze ook vaak tegenwoordig.

normaal zie je nooit politie in zwijndrecht,zeker wat collega's gehuurd uit dord of zo
pi_61084638
Mogguh Zwijndrechters

Een maat van me kan een huisje krijgen in de Uranusstraat, maar twijfelt een beetje of het een leuke en goede buurt is, en geen schotel-city met overlast iedere avond. Iemand die daar wat meer over kan vertellen?
pi_61090627
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:16 schreef Loveless85 het volgende:
Mogguh Zwijndrechters

Een maat van me kan een huisje krijgen in de Uranusstraat, maar twijfelt een beetje of het een leuke en goede buurt is, en geen schotel-city met overlast iedere avond. Iemand die daar wat meer over kan vertellen?
Saturnusstraat enzo, dat staat toch wel bekend als de 'turkenbuurt'
† The 3 Kings †
  zondag 24 augustus 2008 @ 19:39:18 #258
198137 Uierboord
pi_61091673
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 18:57 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Saturnusstraat enzo, dat staat toch wel bekend als de 'turkenbuurt'
Ze hebben daar toch nieuwe huisjes ook neergezet?
Uierboord, in de volksmond wel "koeietiet" genoemd, is een Rotterdams streekgerecht. Het bestaat uit de toppen van de uiers van koeien, die tot een smeersel verwerkt zijn; dit smeert men vervolgens op de boterham.
pi_61091991
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 19:39 schreef Uierboord het volgende:

[..]

Ze hebben daar toch nieuwe huisjes ook neergezet?
Klopt, veel nieuwbouw ook in die wijk. Ziet er allemaal wel erg mooi uit moet ik zeggen!
† The 3 Kings †
  zondag 24 augustus 2008 @ 21:14:03 #260
198137 Uierboord
pi_61094324
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 19:50 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Klopt, veel nieuwbouw ook in die wijk. Ziet er allemaal wel erg mooi uit moet ik zeggen!
Maatje van mij woont in een van die nieuwe huisjes (y)
En die hoge flats, "Rietvijvers" ofzo is ook mooi.....
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:03:01 #261
152789 karr-1
pi_61095729
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 14:16 schreef Loveless85 het volgende:
Mogguh Zwijndrechters

Ligt er een beetje aan waar denk ik. Wel veel allochtonen daar, maar je kunt geluk hebben.
pi_61107536
Ik heb jarenlang de post rondgebracht in de sterrenbuurt. Heel veel allochtonen met veel jonge kinderen, maar 't is niet een echte achterbuurt, zeker niet nu er een hoop nieuwbouw is gekomen. De oude huurhuizen zijn wel erg gehorig en het is wel degelijk schotelcity...
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 25 augustus 2008 @ 12:42:54 #263
152789 karr-1
pi_61107930
Ik woon nu ongeveer een jaar in 1 van de Kapiteinflats en die stonden ook altijd heel slecht bekend. Tot op heden heb ik er nog geen problemen gehad en ik woon er prima.
  maandag 25 augustus 2008 @ 14:43:57 #264
198137 Uierboord
pi_61110797
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 12:42 schreef karr-1 het volgende:
Ik woon nu ongeveer een jaar in 1 van de Kapiteinflats en die stonden ook altijd heel slecht bekend. Tot op heden heb ik er nog geen problemen gehad en ik woon er prima.
Ligt er toch ook aan in welke kapteinflat je woont?
Heb zelf in de Dekkerflat gewoont, net daarna werd het een senioren-flat.
Lekker rustig dus, al die oude mensen.
Verder deden ze de plantsoenen netjes bijhouden en was er goeie sociale controle

M'n zus woon in de Stamperiusflat, die gaat nog wel dan....

Denk dat de Luidinga-flat het ergst is met die hosselaars op de hoek?
  maandag 25 augustus 2008 @ 14:53:44 #265
152789 karr-1
pi_61111038
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:43 schreef Uierboord het volgende:

[..]

Verder deden ze de plantsoenen netjes bijhouden en was er goeie sociale controle

Hoe dichter je bij de Lidl komt hoe erger het wordt is mijn idee. Ik woon dan ook helemaal aan de andere kant, vlakbij die school.
  maandag 25 augustus 2008 @ 15:16:25 #266
198137 Uierboord
pi_61111636
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:53 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hoe dichter je bij de Lidl komt hoe erger het wordt is mijn idee. Ik woon dan ook helemaal aan de andere kant, vlakbij die school.
True, maar bij die school is de Dekkerflat dus, dat is toch een seniorenflat? Of ben je zelf al wat ouder...
  maandag 25 augustus 2008 @ 15:27:29 #267
152789 karr-1
pi_61111917
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 15:16 schreef Uierboord het volgende:

[..]

True, maar bij die school is de Dekkerflat dus, dat is toch een seniorenflat? Of ben je zelf al wat ouder...
Ha ha nee hoor, zo oud ben ik nog niet. Ik kijk uit op de Dekkerflat, woon zelf in de Rietbergen.
pi_61112122
Ik woon er, blijft een kutbuurt. Maakt niet uit hoeveel nieuwbouw ze er neerzetten.
- NAC Breda -
pi_61115401
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:43 schreef Uierboord het volgende:

[..]

Hoe verder je naar voren gaat, hoe erger het wordt inderdaad De Horsmanflat is gewoon een grote chaos (vind ik dan) en bij de Luidinga woont ook vaak genoeg tuig.

Moest vaak de post daar bezorgen, stonden ze met een mannetje of 5 ofzo voor de deur terwijl ik dan naar binnen moest om de post in de bussen te doen, gelukkig nooit echt problemen mee gehad. Het is ook altijd een ontzettende zooi bij de containers enzo

En tegenwoordig zie je vaak groepjes negers vooraan bij de Horsmanflat staan, die nogal luidruchtig om zich heen roepen enzo. Kansloos
† The 3 Kings †
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:17:12 #270
198137 Uierboord
pi_61116456
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:38 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

En tegenwoordig zie je vaak groepjes negers vooraan bij de Horsmanflat staan, die nogal luidruchtig om zich heen roepen enzo. Kansloos
Dat zijn die hosselaars jah......
  maandag 25 augustus 2008 @ 19:51:05 #271
152789 karr-1
pi_61119075
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 17:38 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Hoe verder je naar voren gaat, hoe erger het wordt inderdaad De Horsmanflat is gewoon een grote chaos (vind ik dan) en bij de Luidinga woont ook vaak genoeg tuig.

Moest vaak de post daar bezorgen, stonden ze met een mannetje of 5 ofzo voor de deur terwijl ik dan naar binnen moest om de post in de bussen te doen, gelukkig nooit echt problemen mee gehad. Het is ook altijd een ontzettende zooi bij de containers enzo

Die containers komt omdat niet alleen de flatbewoners de zooi erin proppen, maar de hele buurt beschouwt het als goedkope afvaldump. Ik zie regelmatig mensen lopen met allerlei zooi en je kunt precies zien wanneer iemand bv aan het verbouwen is geweest.
pi_61173943
mijn zusje woont in de rietbergen flat, maar het is niet echt mijn type wijk.
ik ben blij dat ik bij walburg woon iig
namaste
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:29:51 #273
152789 karr-1
pi_61176521
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:56 schreef Dulk het volgende:
mijn zusje woont in de rietbergen flat, maar het is niet echt mijn type wijk.
ik ben blij dat ik bij walburg woon iig
Ieder zijn eigen keuze he. Ik hoef hier ook niet de rest van mijn leven te zitten, maar voorlopig zit ik prima.
pi_61179550
Ik woon hier al mn hele leven. Nouja, mag niet liegen, ben geboren in de van Ruisdaelstraat Toen ik een half jaar was zijn we hierheen verhuist, ik vind het allemaal prima Ben blij dat ik de tijden van het Trefpunt niet echt heb meegemaakt als klein jongetje zijnde, wat een teringzooi was dat 's nachts in de weekenden
† The 3 Kings †
pi_61241309
@Karr-1 vuiltoerisme hebben wij hier ook in de emmastraat (stuk verder dan TheSorrow). Hoe vaak ik wel niet vuil heb moeten opslaan in de kelder, niet normaal. Klagen bij de gemeente helpt ook niet, diverse brieven gestuurd en krijg terug...is bekend...blabla..we houden het in de gaten....blabla. Sterker nog zowel de wijkagent als de gemeente schijnen te weten wie een van de "hoofddaders" is en komt uit de buurt. Alleen durven ze niets te doen...

Maar goed, over 16 dagen word ik ambachter en mag ik gaan spelen met de mollen. Ben benieuwd ....zal jullie missen ...maar Zwijndrecht niet
pi_61241510
Is er ook een Hendrik Ido Ambacht topic?
† The 3 Kings †
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:24:57 #277
152789 karr-1
pi_61243494
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:13 schreef ThAzOnE het volgende:
@Karr-1 vuiltoerisme hebben wij hier ook in de emmastraat (stuk verder dan TheSorrow). Hoe vaak ik wel niet vuil heb moeten opslaan in de kelder, niet normaal. Klagen bij de gemeente helpt ook niet, diverse brieven gestuurd en krijg terug...is bekend...blabla..we houden het in de gaten....blabla. Sterker nog zowel de wijkagent als de gemeente schijnen te weten wie een van de "hoofddaders" is en komt uit de buurt. Alleen durven ze niets te doen...

Maar goed, over 16 dagen word ik ambachter en mag ik gaan spelen met de mollen. Ben benieuwd ....zal jullie missen ...maar Zwijndrecht niet
Als het goed is krijgen we in Zwijndrecht ook die ondergrondse containers die alleen met pasje te openen zijn. Dat scheelt waarschijnlijk al een heel stuk in het vuiltoerisme. Maar voor de rest ben ik het met je eens, iedereen weet het en niemand doet er wat aan.
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:25:16 #278
152789 karr-1
pi_61243496
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:25 schreef TheSorrow het volgende:
Is er ook een Hendrik Ido Ambacht topic?
Geen idee, anders moet je er 1 starten he
pi_61290852
hmm kan zo gauw geen hia-topic vinden , dus voel je geroepen....
pi_61342020
Leuk joh, dat de trap omhoog voor fietsers dicht is.
Vanochtend de 1e aanvaring. Ik liep met mijn fiets naar beneden, en bijna beneden vond iemand het niet nodig om opzij te gaan. Was weer zo'n opgefokte allochtoon figuur die het meteen nodig vond om tegen mijn voorwiel aan te trappen en te gaan dreigen. Resultaat, slag in mijn voorwiel. Jammer dat ik dat pas zag toen ik helemaal beneden was. Volgende keer als ik hem tegenkom maar een zacht tikje tegen zijn fiets geven dan..
Ook handig, met zijn 3en naast elkaar tegen het verkeer in naar beneden rijden.

zucht.. sommige mensen..
- NAC Breda -
pi_61375241
Ik ben nu nog een 't Ambachter maar vanaf volgend jaar een Zwijndrechter! Al heb ik wel 3 jaar van de 5 jaar op het walburgcollege van mijn schooltijd in Zwijndrecht vertoeft. En overigens wonen er veel vrienden van me die ik nog wel regelmatig zie! ^^
De flat waarin wij gaan wonen word nu nog gebouwd dus moeten even wachte! ^^ Maar blijkbaar vinden er een stel bejaarden het nodig om te ouwezeikstralen en de bouw te staken terwijl alle vergunningen rond zijn enzo,.. Niet dat ze een poot hebben om op te staan want alle vergunningen zijn allang en breed vergeven en zijn ze een beetje laat maar voor de formaliteit ligt nu nog maar even voor een maand de bouw stil en komt er een rechtzaak,... Ik wou dat die mensen gewoon lekker gingen breien of schaken of geraniumhangen ipv te zeuren over die nieuwe flat en telkens de boel te terroriseren en te saboteren! Dan hebben ze wat te zeggen over de jeugd,... >_<
  donderdag 4 september 2008 @ 21:42:39 #282
152789 karr-1
pi_61386231
quote:
Op donderdag 4 september 2008 14:19 schreef Vaneela het volgende:
Ik ben nu nog een 't Ambachter maar vanaf volgend jaar een Zwijndrechter! Al heb ik wel 3 jaar van de 5 jaar op het walburgcollege van mijn schooltijd in Zwijndrecht vertoeft. En overigens wonen er veel vrienden van me die ik nog wel regelmatig zie! ^^
De flat waarin wij gaan wonen word nu nog gebouwd dus moeten even wachte! ^^ Maar blijkbaar vinden er een stel bejaarden het nodig om te ouwezeikstralen en de bouw te staken terwijl alle vergunningen rond zijn enzo,.. Niet dat ze een poot hebben om op te staan want alle vergunningen zijn allang en breed vergeven en zijn ze een beetje laat maar voor de formaliteit ligt nu nog maar even voor een maand de bouw stil en komt er een rechtzaak,... Ik wou dat die mensen gewoon lekker gingen breien of schaken of geraniumhangen ipv te zeuren over die nieuwe flat en telkens de boel te terroriseren en te saboteren! Dan hebben ze wat te zeggen over de jeugd,... >_<
Ouderen kunnen net zo erg zijn als jongeren hoor.....
pi_61406132
ik zag woensdagochtend gewoon een compleet naakte man (+/- 50 jaar) joggen/wandelen richting de counter (friettent) super vaaaaag, dit was om 06:30h
namaste
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:57:14 #284
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_61407905
welke flat is dat Vaneela?
pi_61409800
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 16:50 schreef Dulk het volgende:
ik zag woensdagochtend gewoon een compleet naakte man (+/- 50 jaar) joggen/wandelen richting de counter (friettent) super vaaaaag, dit was om 06:30h
Kijk jij daar nog van op dan?
  vrijdag 5 september 2008 @ 19:59:10 #286
152789 karr-1
pi_61411216
Ik ging afgelopen woensdagavond naar de sportschool en daar zat een vent spiernaakt op de stoep een sigaretje te roken.....
pi_61416432
Ik ging vanochtend onder de douche en ik zag rechts van me ook een naakte man...

Waar gaat dat heen tegenwoordig!!!!
  zaterdag 6 september 2008 @ 08:55:43 #288
152789 karr-1
pi_61421152
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 22:47 schreef ThAzOnE het volgende:
Ik ging vanochtend onder de douche en ik zag rechts van me ook een naakte man...

Waar gaat dat heen tegenwoordig!!!!
Misschien de spiegel eens ergens anders hangen
pi_61432187
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:59 schreef karr-1 het volgende:
Ik ging afgelopen woensdagavond naar de sportschool en daar zat een vent spiernaakt op de stoep een sigaretje te roken.....
Dat valt dan nog mee... in de sauna schijn je hiermee nog veel vaker geconfronteerd te worden.
  zaterdag 6 september 2008 @ 20:56:22 #290
152789 karr-1
pi_61435164
quote:
Op zaterdag 6 september 2008 19:07 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat valt dan nog mee... in de sauna schijn je hiermee nog veel vaker geconfronteerd te worden.
Geen idee, ik kom nooit in een sauna, maar daar lijkt het me iets normaler dan buiten op straat.
pi_61444317
zit wat in ja

Laatste week gaat in medebewoners......dan 5 dagen klussen en dan over naar HIA.
  zondag 7 september 2008 @ 16:22:00 #292
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_61450486
succes !
pi_61452246
quote:
Op zondag 7 september 2008 11:37 schreef ThAzOnE het volgende:
zit wat in ja

Laatste week gaat in medebewoners......dan 5 dagen klussen en dan over naar HIA.
volgerlanden zeker ?
namaste
pi_61486569
yup
pi_61510706
niet verkeerd, ik sta ook ingeschreven maarja zit te wachten tot ze gaan bouwen
namaste
pi_61516545
het wachten is zooooo irritant. Ik zit al vanaf januari te wachten en toen kwam de bouwvak er nog tussendoor. Kortom wachten wachten wachten...maar goed het wachten wordt beloond
pi_61561816
Ik word ook een Zwijndrechtse! Mijn vriend woont al in Zwijndrecht en ik woon nu in Brabant, en we hebben een huis gekocht in wijk Walburg. Eind oktober / begin november mogen we er in. Zin in!
De komende tijd wordt het dus inburgeren in Zwijndrecht... Maar dat komt vast goed!
  vrijdag 12 september 2008 @ 09:59:52 #298
152789 karr-1
pi_61570516
quote:
Op donderdag 11 september 2008 21:34 schreef Kittyme het volgende:
Ik word ook een Zwijndrechtse! Mijn vriend woont al in Zwijndrecht en ik woon nu in Brabant, en we hebben een huis gekocht in wijk Walburg. Eind oktober / begin november mogen we er in. Zin in!
De komende tijd wordt het dus inburgeren in Zwijndrecht... Maar dat komt vast goed!
Welkom in ons prachtige stadje !!
  zaterdag 13 september 2008 @ 16:27:45 #299
198137 Uierboord
pi_61602072
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 19:59 schreef karr-1 het volgende:
Nam hij een trekje van z'n peuk?
  zaterdag 13 september 2008 @ 16:45:15 #300
152789 karr-1
pi_61602414
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 16:27 schreef Uierboord het volgende:

[..]

Nam hij een trekje van z'n peuk?
Ha ha ik denk het wel, heb hem niet uitgebreid bestudeerd.
pi_61889146
Ik ben alweer 4 dagen weg uit Zwijndrecht....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')