En ik ben verdomd blij dat ze er staan, het scheelt enorm nu de vrachtwages er stapvoets doorheen moeten rijden, veel minder scheuren in mijn muren..quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:28 schreef TheSorrow het volgende:
Precies hetzelfde probleem hier, daarom hebben we die achterlijke pijpen aan het begin en eind van de straat staan.
Dat gelukkig wel.. af en toe komen er nog wel gewone vrachtwagens doorheenquote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:42 schreef towncar het volgende:
[..]
En ik ben verdomd blij dat ze er staan, het scheelt enorm nu de vrachtwages er stapvoets doorheen moeten rijden, veel minder scheuren in mijn muren..
Ja, een tijd geleden al...ik vraag me af hoe lang zo'n rapport geldig bijft ( juridisch..)quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:35 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Dat gelukkig wel.. af en toe komen er nog wel gewone vrachtwagens doorheenIs er bij jullie ook iemand langs geweest om de 'schade' op te komen nemen? Bij ons is toen iemand langsgeweest die alle scheurtjes heeft genoteerd.
Het gemeentehuis is nooit open op zaterdag. Ik zou zeggen probeer eens fotograaf? In Walburg en diverse andere winkelcentra zitten er voldoende.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:13 schreef truStie het volgende:
Iemand enig idee waar ik ff simpel een pasfoto kan laten maken op een zaterdag?
Gemeentehuis is helaas gesloten
Op de kort ambachtlaan zit ook een foto zaakje waar je pasfoto's kan maken.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 13:13 schreef truStie het volgende:
Iemand enig idee waar ik ff simpel een pasfoto kan laten maken op een zaterdag?
Gemeentehuis is helaas gesloten
Ja, in Winkelcentrum Kortambacht, maar die vind ik duur..quote:Op donderdag 10 juli 2008 07:40 schreef staticdata het volgende:
[..]
Op de kort ambachtlaan zit ook een foto zaakje waar je pasfoto's kan maken.
Pasfoto's zijn sowieso absurd duur. Kwaliteit is belangrijk, maar ik snap de prijzen niet voor die kleine stukjes papier.quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:00 schreef MouthG het volgende:
[..]
Ja, in Winkelcentrum Kortambacht, maar die vind ik duur..
Ze zijn allemaal duur, maar als ik moest kiezen, zou ik die toch nemen.
Ik krijg er soms korting omdat we er vaste klant zijn en iemand in de winkel zeer goed kenne
Omdat dat juiste de marge makers zijn voor dat soort bedrijvenquote:Op donderdag 10 juli 2008 11:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Pasfoto's zijn sowieso absurd duur. Kwaliteit is belangrijk, maar ik snap de prijzen niet voor die kleine stukjes papier.
De laatste keer dat ik bij de kapper was was ik bijna 20 euro kwijt, voor alleen een beetje knippen en scheren, niet eens iets heel bijzonders. Die prijzen worden ook steeds belachelijker.quote:Op donderdag 10 juli 2008 11:59 schreef alpeko het volgende:
Vind het qua prijs op zich nog wel meevallen. Bij de kapper zit ik niet heel veel langer in die stoel en die hebben (voor mij dan) geen dure apparatuur nodig.
Inderdaad, dramatischquote:Op zondag 3 augustus 2008 21:03 schreef rollator_GSI het volgende:
het blijft maar regenen in zwijndrecht
Feest in Zwijndrecht? Kan me haast niet voorstellen...quote:Op zondag 3 augustus 2008 23:02 schreef GANZENBORD het volgende:
Was er vandaag/vanavond een feest in Zwijndrecht ?
Hoorde hier in ambacht allerlei muziek, beetje reggae en zulks achtig.
Nou nou, je zal je wel heel bijzonder voelen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 23:08 schreef Uierboord het volgende:
Wat ik vandaag meemaakte in Zwijndrecht.
Het stoplicht ging van groen naar rood, auto's stopten gewoon om te kijken wat er aan de hand was, ik zweer!!!!
Dat vermoeden hadden wij ook al, maar ik kon het nergens uit afleiden of zo. Als volgende week de stationsweg dichtgaat zal het ook wel weer feest worden.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:17 schreef alpeko het volgende:
Ik denk dat het met de afsluiting van de N3 te maken heeft.
Geen idee, iets met het weer of zo?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:53 schreef Dulk het volgende:
wat is er gebeurt bij de halfords op walburg ?
er liggen denk ik 7 ruiten uit aan de buitenkant (onder het snooker)
Dit misschien?quote:RUITEN INGETRAPT
ZWIJNDRECHT – De politie hoort twee mannen van 18 jaar uit Zwijndrecht voor de vernieling van ruiten. Een agent zag dat twee mannen tegen ruiten aantrapten van een winkel aan de Dollard in Zwijndrecht. De politieman liep bij de Brusselsestraat op de twee af. Een probeerde weg te fietsen maar de politieman pakte hem vast. De andere verdachte rende weg. Deze meldde zich in de loop van zondag bij het bureau. Het incident gebeurde op zondag 10 augustus 2008 omstreeks 02.45 uur.
Jammer maar Delft is ook geweldig ! Veel succes en plezier...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:56 schreef Knipoogje het volgende:
Nog 1 dagje en dan krijg ik de sleutel van mijn nieuwe woning in Delft
Zwijndrecht![]()
Delft![]()
Heb me hier toch 34 jaar vermaakt, maar eensch moet het doek vallen he.
Saturnusstraat enzo, dat staat toch wel bekend als de 'turkenbuurt'quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:16 schreef Loveless85 het volgende:
Mogguh Zwijndrechters
Een maat van me kan een huisje krijgen in de Uranusstraat, maar twijfelt een beetje of het een leuke en goede buurt is, en geen schotel-city met overlast iedere avond. Iemand die daar wat meer over kan vertellen?
Ze hebben daar toch nieuwe huisjes ook neergezet?quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:57 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Saturnusstraat enzo, dat staat toch wel bekend als de 'turkenbuurt'
Klopt, veel nieuwbouw ook in die wijk. Ziet er allemaal wel erg mooi uit moet ik zeggen!quote:Op zondag 24 augustus 2008 19:39 schreef Uierboord het volgende:
[..]
Ze hebben daar toch nieuwe huisjes ook neergezet?
Maatje van mij woont in een van die nieuwe huisjes (y)quote:Op zondag 24 augustus 2008 19:50 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Klopt, veel nieuwbouw ook in die wijk. Ziet er allemaal wel erg mooi uit moet ik zeggen!
Ligt er een beetje aan waar denk ik. Wel veel allochtonen daar, maar je kunt geluk hebben.quote:Op zondag 24 augustus 2008 14:16 schreef Loveless85 het volgende:
Mogguh Zwijndrechters
Een maat van me kan een huisje krijgen in de Uranusstraat, maar twijfelt een beetje of het een leuke en goede buurt is, en geen schotel-city met overlast iedere avond. Iemand die daar wat meer over kan vertellen?
Ligt er toch ook aan in welke kapteinflat je woont?quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:42 schreef karr-1 het volgende:
Ik woon nu ongeveer een jaar in 1 van de Kapiteinflats en die stonden ook altijd heel slecht bekend. Tot op heden heb ik er nog geen problemen gehad en ik woon er prima.
Hoe dichter je bij de Lidl komt hoe erger het wordt is mijn idee. Ik woon dan ook helemaal aan de andere kant, vlakbij die school.quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:43 schreef Uierboord het volgende:
[..]
Ligt er toch ook aan in welke kapteinflat je woont?
Heb zelf in de Dekkerflat gewoont, net daarna werd het een senioren-flat.
Lekker rustig dus, al die oude mensen.
Verder deden ze de plantsoenen netjes bijhouden en was er goeie sociale controle![]()
M'n zus woon in de Stamperiusflat, die gaat nog wel dan....
Denk dat de Luidinga-flat het ergst is met die hosselaars op de hoek?
True, maar bij die school is de Dekkerflat dus, dat is toch een seniorenflat? Of ben je zelf al wat ouder...quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hoe dichter je bij de Lidl komt hoe erger het wordt is mijn idee. Ik woon dan ook helemaal aan de andere kant, vlakbij die school.
Ha ha nee hoor, zo oud ben ik nog niet. Ik kijk uit op de Dekkerflat, woon zelf in de Rietbergen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 15:16 schreef Uierboord het volgende:
[..]
True, maar bij die school is de Dekkerflat dus, dat is toch een seniorenflat? Of ben je zelf al wat ouder...
Hoe verder je naar voren gaat, hoe erger het wordt inderdaadquote:Op maandag 25 augustus 2008 14:43 schreef Uierboord het volgende:
[..]
Ligt er toch ook aan in welke kapteinflat je woont?
Heb zelf in de Dekkerflat gewoont, net daarna werd het een senioren-flat.
Lekker rustig dus, al die oude mensen.
Verder deden ze de plantsoenen netjes bijhouden en was er goeie sociale controle![]()
M'n zus woon in de Stamperiusflat, die gaat nog wel dan....
Denk dat de Luidinga-flat het ergst is met die hosselaars op de hoek?
Dat zijn die hosselaars jah......quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:38 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
En tegenwoordig zie je vaak groepjes negers vooraan bij de Horsmanflat staan, die nogal luidruchtig om zich heen roepen enzo. Kansloos
Die containers komt omdat niet alleen de flatbewoners de zooi erin proppen, maar de hele buurt beschouwt het als goedkope afvaldump. Ik zie regelmatig mensen lopen met allerlei zooi en je kunt precies zien wanneer iemand bv aan het verbouwen is geweest.quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:38 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Hoe verder je naar voren gaat, hoe erger het wordt inderdaadDe Horsmanflat is gewoon een grote chaos (vind ik dan) en bij de Luidinga woont ook vaak genoeg tuig.
Moest vaak de post daar bezorgen, stonden ze met een mannetje of 5 ofzo voor de deur terwijl ik dan naar binnen moest om de post in de bussen te doen, gelukkig nooit echt problemen mee gehad. Het is ook altijd een ontzettende zooi bij de containers enzo![]()
En tegenwoordig zie je vaak groepjes negers vooraan bij de Horsmanflat staan, die nogal luidruchtig om zich heen roepen enzo. Kansloos
Ieder zijn eigen keuze he. Ik hoef hier ook niet de rest van mijn leven te zitten, maar voorlopig zit ik prima.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:56 schreef Dulk het volgende:
mijn zusje woont in de rietbergen flat, maar het is niet echt mijn type wijk.
ik ben blij dat ik bij walburg woon iig
Als het goed is krijgen we in Zwijndrecht ook die ondergrondse containers die alleen met pasje te openen zijn. Dat scheelt waarschijnlijk al een heel stuk in het vuiltoerisme. Maar voor de rest ben ik het met je eens, iedereen weet het en niemand doet er wat aan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:13 schreef ThAzOnE het volgende:
@Karr-1 vuiltoerisme hebben wij hier ook in de emmastraat (stuk verder dan TheSorrow). Hoe vaak ik wel niet vuil heb moeten opslaan in de kelder, niet normaal. Klagen bij de gemeente helpt ook niet, diverse brieven gestuurd en krijg terug...is bekend...blabla..we houden het in de gaten....blabla. Sterker nog zowel de wijkagent als de gemeente schijnen te weten wie een van de "hoofddaders" is en komt uit de buurt. Alleen durven ze niets te doen...
Maar goed, over 16 dagen word ik ambachter en mag ik gaan spelen met de mollen. Ben benieuwd....zal jullie missen
...maar Zwijndrecht niet
Geen idee, anders moet je er 1 starten hequote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:25 schreef TheSorrow het volgende:
Is er ook een Hendrik Ido Ambacht topic?
Ouderen kunnen net zo erg zijn als jongeren hoor.....quote:Op donderdag 4 september 2008 14:19 schreef Vaneela het volgende:
Ik ben nu nog een 't Ambachter maar vanaf volgend jaar een Zwijndrechter! Al heb ik wel 3 jaar van de 5 jaar op het walburgcollege van mijn schooltijd in Zwijndrecht vertoeft. En overigens wonen er veel vrienden van me die ik nog wel regelmatig zie! ^^
De flat waarin wij gaan wonen word nu nog gebouwd dus moeten even wachte! ^^ Maar blijkbaar vinden er een stel bejaarden het nodig om te ouwezeikstralen en de bouw te staken terwijl alle vergunningen rond zijn enzo,.. Niet dat ze een poot hebben om op te staan want alle vergunningen zijn allang en breed vergeven en zijn ze een beetje laat maar voor de formaliteit ligt nu nog maar even voor een maand de bouw stil en komt er een rechtzaak,... Ik wou dat die mensen gewoon lekker gingen breien of schaken of geraniumhangen ipv te zeuren over die nieuwe flat en telkens de boel te terroriseren en te saboteren! Dan hebben ze wat te zeggen over de jeugd,... >_<
Kijk jij daar nog van op dan?quote:Op vrijdag 5 september 2008 16:50 schreef Dulk het volgende:
ik zag woensdagochtend gewoon een compleet naakte man (+/- 50 jaar) joggen/wandelen richting de counter (friettent) super vaaaaag, dit was om 06:30h
quote:Op vrijdag 5 september 2008 22:47 schreef ThAzOnE het volgende:
Ik ging vanochtend onder de douche en ik zag rechts van me ook een naakte man...
Waar gaat dat heen tegenwoordig!!!!
Dat valt dan nog mee... in de sauna schijn je hiermee nog veel vaker geconfronteerd te worden.quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:59 schreef karr-1 het volgende:
Ik ging afgelopen woensdagavond naar de sportschool en daar zat een vent spiernaakt op de stoep een sigaretje te roken.....
Geen idee, ik kom nooit in een sauna, maar daar lijkt het me iets normaler dan buiten op straat.quote:Op zaterdag 6 september 2008 19:07 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat valt dan nog mee... in de sauna schijn je hiermee nog veel vaker geconfronteerd te worden.
volgerlanden zeker ?quote:Op zondag 7 september 2008 11:37 schreef ThAzOnE het volgende:
zit wat in ja
Laatste week gaat in medebewoners......dan 5 dagen klussen en dan over naar HIA.
Welkom in ons prachtige stadje !!quote:Op donderdag 11 september 2008 21:34 schreef Kittyme het volgende:
Ik word ook een Zwijndrechtse! Mijn vriend woont al in Zwijndrecht en ik woon nu in Brabant, en we hebben een huis gekocht in wijk Walburg. Eind oktober / begin november mogen we er in. Zin in!![]()
De komende tijd wordt het dus inburgeren in Zwijndrecht... Maar dat komt vast goed!
Nam hij een trekje van z'n peuk?quote:Op vrijdag 5 september 2008 19:59 schreef karr-1 het volgende:
Ik ging afgelopen woensdagavond naar de sportschool en daar zat een vent spiernaakt op de stoep een sigaretje te roken.....
Ha ha ik denk het wel, heb hem niet uitgebreid bestudeerd.quote:Op zaterdag 13 september 2008 16:27 schreef Uierboord het volgende:
[..]
Nam hij een trekje van z'n peuk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |