abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 februari 2008 @ 14:43:09 #76
206841 Rondje
niet vierkant
pi_56964533
Dus niet zo'n gekke reaktie.

Ik wil niet zeggen dat hij me mishandelt of verkracht...
Kun je me wel dom noemen, hij is de eerste die ik echt voor de volle 100% heb vertrouwd, zonder vragen, na een vriend van me op de middelbare school.
Ik stel me nooit open, geef me nooit bloot, alleen aan hem, hij is de enige die alles van me weet (behalve dit) en waar ik ooit als een blok voor ben gevallen.
ook geen andere vorm
pi_56964579
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:43 schreef Rondje het volgende:

Kun je me wel dom noemen, hij is de eerste die ik echt voor de volle 100% heb vertrouwd, zonder vragen, na een vriend van me op de middelbare school.
Ik stel me nooit open, geef me nooit bloot, alleen aan hem, hij is de enige die alles van me weet (behalve dit) en waar ik ooit als een blok voor ben gevallen.
Ofwel, je neemt op de koop de verkrachtingen toe, want je bent bang dat als je stopt met deze relatie dat je niemand anders kan vinden?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 25 februari 2008 @ 14:45:47 #78
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56964595
quote:
Op maandag 25 februari 2008 13:57 schreef Copycat het volgende:

[..]

Tuurlijk, het is jouw schuld dat hij jouw 'Nee!'s' en tranen niet op de juiste wijze interpreteert. Het begint bijna op een Stockholm syndroom te lijken.
het lijkt meer op cognitieve dissonantie...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 25 februari 2008 @ 14:45:59 #79
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_56964598
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klinkt als een enkeltje richting de psych voor Rondje, als ik dit zo lees. Hier kunnen wij haar niet bij helpen.
Tijd dat je professionele hulp gaat zoeken meid
Lijkt me ook minder confronterend dan het aan vrienden of familie vertellen, als ze met een beetje hulp alles op een rijtje kunt zetten dan denk ik dat ze er wel uit komt, gewoon niets doen en alles op zijn beloop laten is mijns inziens echt niet goed.

@CC: Inderdaad, lijkt mij ook.
be nice or go away
  maandag 25 februari 2008 @ 14:47:39 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_56964625
quote:

Da's wel erg, hoor, dat je jezelf zo afhankelijk van hem maakt.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 25 februari 2008 @ 14:47:54 #81
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_56964633
quote:

Werd het niet eens tijd dat jij een FOK!fotoboek aanmaakte??
Gone.... :')
pi_56964642
quote:

Er zijn zat leukere jongens te vinden die precies hetzelfde doen als deze knakker, alleen dan ZONDER JE TE VERKRACHTEN!
  maandag 25 februari 2008 @ 14:48:13 #83
206841 Rondje
niet vierkant
pi_56964644
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:41 schreef Noway666 het volgende:
Bah waarom wordt ik altijd zo pissed van dit soort verhalen.

Nee d'r is niks mis mee, hij doet af en toe gewoon zijn behoeftes doordrammen maar ja verder een beste gozer, moet ik maar meedoen anders is het voor allebei niet leuk.

Goddomme wat een uithoudingsvermogen en een krampachtige drang om hem vast te houden.

Je moest een weten waarvoor ik - smetteloze reputatie, symphatiek karakter en geen gekke fratsen in me donder - afgezet / afgescheept of bedonderd ben geweest met van die @#$%@#% wijven die liever gisteren dan morgen vreemdgaan.

Bah, nou rondje heel veel plezier verders ik zie gewoon een dik-libelle verhaal in groei, wel ff posten hier over 12 jaar.
ja, ik dacht ook aan een mijn-geheimverhaal en daar heb ik altijd medelijden mee, van die vrouwen die huhn man verdedigen nadat ze 30 keer zijn vreemdgegaan, hen zo in elkaar hebben geslagen dat ze in het ziekenhuis bijkwamen, of hen standaard elke week verkrachten.

ook geen andere vorm
  maandag 25 februari 2008 @ 14:48:48 #84
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_56964658
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:47 schreef Flatline____ het volgende:

[..]

Werd het niet eens tijd dat jij een Fok!fotoboek aanmaakte??
waarom zou ze? (tevens tvp)
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
pi_56964676
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:47 schreef Flatline____ het volgende:

[..]

Werd het niet eens tijd dat jij een FOK!fotoboek aanmaakte??
Je zou er bijna uit pure medelijden mee gaan daten, puur en alleen om te laten zien dat de wereld niet alleen 'haar vriend' inhield
pi_56964682
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:48 schreef Rondje het volgende:

[..]

ja, ik dacht ook aan een mijn-geheimverhaal en daar heb ik altijd medelijden mee, van die vrouwen die huhn man verdedigen nadat ze 30 keer zijn vreemdgegaan, hen zo in elkaar hebben geslagen dat ze in het ziekenhuis bijkwamen, of hen standaard elke week verkrachten.

Dan kan je nu lekker zwelgen in zelfmedelijden
Of er iets aan doen natuurlijk
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 25 februari 2008 @ 14:50:08 #87
206841 Rondje
niet vierkant
pi_56964684
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Da's wel erg, hoor, dat je jezelf zo afhankelijk van hem maakt.
Ik vertrouw mensen gewoon niet, geen idee eigenlijk waarom hem wel, maar het is gewoon zo.
ook geen andere vorm
  maandag 25 februari 2008 @ 14:51:13 #88
206841 Rondje
niet vierkant
pi_56964707
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je zou er bijna uit pure medelijden mee gaan daten, puur en alleen om te laten zien dat de wereld niet alleen 'haar vriend' inhield
Misschien zou ik je verbazen en zou je me nog leuk vinden ook
ook geen andere vorm
  maandag 25 februari 2008 @ 14:52:15 #89
206841 Rondje
niet vierkant
pi_56964728
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:50 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Dan kan je nu lekker zwelgen in zelfmedelijden
Of er iets aan doen natuurlijk
Denk dat ik dat juist te weinig heb
Anders zou ik er misschien iets aan doen
ook geen andere vorm
  maandag 25 februari 2008 @ 14:52:31 #90
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_56964739
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Idd, sowiezo de betere motivatie om te daten, want ik val niet op vrouwen met een 'laag' zelfbeeld.
  Official ESF Kreviewer maandag 25 februari 2008 @ 14:53:23 #91
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_56964755
Mogen we anders je vriend even spreken hier in dit topic?

Ik ben echt zooooooooooooooooo benieuwd naar een niet-labiele kant van 't verhaal.
  maandag 25 februari 2008 @ 14:53:46 #92
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_56964761
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:45 schreef Re het volgende:

[..]

het lijkt meer op cognitieve dissonantie...
Even opgezocht :
quote:
Cognitieve dissonantie is een psychologische term die de onaangename spanning aanduidt die ontstaat bij het kennis nemen van een feit dat (of opvatting die) strijdig is met een eigen overtuiging of mening, of van het deelnemen aan gedrag dat strijdig is met iemands overtuiging(en). Meer precies geformuleerd is het de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee "cognities", waarbij een cognitie moet worden gezien als elk element van kennis, inclusief houding, emotie, geloof of gedrag. De theorie van cognitieve dissonantie stelt dat tegenstrijdige feiten als een drijvende kracht fungeren die de geest dwingen om nieuwe ideeën of gedachten te onderzoeken, of om de aanwezige overtuiging aan te passen, dus om de hoeveelheid dissonantie (tegenstrijdigheid) tussen cognities te verminderen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie

Sluit idd naadloos aan bij het misplaatste schuldgevoel en rechtpraten wat hoort bij battered wife syndrome.

@Rondje, nee het is idd niet raar dat je het voor jezelf wil rechtpraten en uitvluchten zoekt om het minder erg te laten lijken, je geeft zelf aan dat het je zelfvertrouwen en beoordelingsvermogen heeft aangetast, misschien toch een idee om eens via de huisarts met een psycholoog te gaan praten?

http://www.mishandeling.net/

Misschien kun je hier even kijken, er is zelfs een kopje daderhulp, wie weet kan je vriend er zo achter komen waarom hij dit doet en kunnen jullie samen gesprekken voeren met iemand, daar hoeft verder echt niemand iets van te weten behalve jullie, dan hoef je je ook niet druk te maken om je familie, vrienden en buren.

In elk geval veel sterkte. *Knuffelt Rondje*
be nice or go away
  maandag 25 februari 2008 @ 14:54:10 #93
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_56964772
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:51 schreef Rondje het volgende:

[..]

Misschien zou ik je verbazen en zou je me nog leuk vinden ook
Zo te lezen ben je vast heel leuk, maar dat is hier niet de discriminerende factor...
pi_56964785
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:52 schreef Rondje het volgende:

[..]

Ben je nu sowieso van plan ook maar iets te zeggen erover tegen je vriend? Of laat je het maar lekker doorkabbelen?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 25 februari 2008 @ 14:55:58 #95
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_56964810
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:50 schreef Rondje het volgende:
Ik vertrouw mensen gewoon niet, geen idee eigenlijk waarom hem wel, maar het is gewoon zo.
Terwijl hij juist je vertrouwen keer op keer op een hondse manier beschaamt.
Oh nee, het is heul niet zo erg. Want de volgende dag weet ie er immers niets meer vanaf en doet ie weer poeslief as usual. Tot de volgende dronken verkrachting ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 25 februari 2008 @ 14:56:16 #96
206841 Rondje
niet vierkant
pi_56964817
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:53 schreef Kreator het volgende:
Mogen we anders je vriend even spreken hier in dit topic?

Ik ben echt zooooooooooooooooo benieuwd naar een niet-labiele kant van 't verhaal.
Ik geloof dat de meeste mensen die me kennen, me niet zien als labiel of iemand met een laag zelfbeeld.

Ik ben vrij nuchter, ook over dit onderwerp. Misschien niet realistisch, maar dat zie ik zelf ook wel.
ook geen andere vorm
pi_56964836
quote:

Misschien 100% terecht, waarschijnlijk was hij ook een lieverd. Tot het moment dat hij 100% DUIDELIJK TEGEN JOUW WIL je dwong om sex met je te hebben. Daar had je op moeten houden met hem te vertrouwen.
quote:
En als je dit afgesloten hebt dan zal je weer een jongen tegenkomen waarbij je je zo goed voelt. En dan zul je merken dat die jongen ook ECHT om je geeft en dat dat een wereld van verschil is met wat je nu hebt.

Zo te lezen uit je posts beschouw je je huidige vriend als 100% perfect. In werkelijkheid is hij compleet het tegenovergestelde, maar heb je gewoon geen goed vergelijkingsmateriaal. Dat is verder niet erg, maar sta dan wel open voor advies van objectieve derde personen, en durf daarnaar te handelen.
onzin?
  maandag 25 februari 2008 @ 14:58:05 #98
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_56964856
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:56 schreef Rondje het volgende:

[..]

Ik geloof dat de meeste mensen die me kennen, me niet zien als labiel of iemand met een laag zelfbeeld.

Ik ben vrij nuchter, ook over dit onderwerp. Misschien niet realistisch, maar dat zie ik zelf ook wel.
Sorry, maar dan kennen ze je toch niet écht goed. Iig niet van deze kant...
  Official ESF Kreviewer maandag 25 februari 2008 @ 14:58:06 #99
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_56964858
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:56 schreef Rondje het volgende:
Ik ben vrij nuchter, ook over dit onderwerp.
Je zelfbeeld is echt dramatisch.
  maandag 25 februari 2008 @ 14:59:07 #100
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_56964874
quote:
Op maandag 25 februari 2008 14:52 schreef Rondje het volgende:

[..]

Nee hoor. Je vind het wel prima zo.
Het geeft je een mooi excuus om je rot te voelen. Je bent toch ook niets beters waard dan hij? Je zult toch nooit een betere en lievere vriend vinden dan hij? En waarom het onbekende inruilen voor iets dat je kent en -misschien wel- verdient?
Het is ook wel makkelijk om passief slachtoffer te zijn. Veel makkelijker dan zelf actief te handelen. Want nu kun je zeggen dat jij er niets aan kan doen, dat hij de kwade is. Kan je de verantwoordelijkheid voor jouw leven mooi afschuiven op je vriend. Want hij zorgt er voor dat jij je voelt hoe jij je voelt?

Jij geen zelfmedelijden? Meid, je zwelgt erin!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')