wat voor systeem heb je?quote:Op maandag 24 maart 2008 14:27 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Wat er wel verschrikkelijk mooi uitziet maar wat mijn computer niet trekt is Gundam 00 in HD. Helaas volgende week de laatste aflevering.
ik verwacht niet dat ik snel 1080p ga kijken, ging me meer om de h.264 encoded fansubs, dan kan ik misschien eindelijk de xvid versies laten vallenquote:Op maandag 24 maart 2008 15:02 schreef zquing het volgende:
is prima
Mischien dat je wel een beetje processorkracht te kort komt als je 1080P wil gaan afspelen, maar dan moet je maar CoreAVC gebruiken, al is dat wel brak voor je beeldkwaliteit
ergo, niet zo moeilijk doen en neem een goedkopen C2D en klok die over naar 3GHz, doen ze vrijwel allemaal met gemak en bij mij is er nog nooit iets kapot gegaan, mocht 't wel kapot gaan gewoon RMA sturen want ze kunnen 't niet zien aan de andere kant
editquote:Op maandag 24 maart 2008 14:52 schreef mschol het volgende:
[..]
wat voor systeem heb je?
(ik ga upgraden en ben erg benieuwd of HD content / H.264 encoded spul goed zal af spelen.
ik zit nu te kijken naar dit:AMD athlon64 X2 5000+ 2GB ram Geforce 8800GT 512MB SHarkoon rebel/revenge 9 case een gigabyte moederbord.
en nee de Core 2 duo's zijn geen optie i.v.m budget...
Die moet je volgens mij wel kunnen draaien, mijn systeem lukt het nu tenzij er ineens veel actie is dan wil het beeld nog wel eens stoppen. Dan heb ik wel alles uitstaan, de enige app die open staat is dan VLCquote:Op maandag 24 maart 2008 15:11 schreef mschol het volgende:
[..]
ik verwacht niet dat ik snel 1080p ga kijken, ging me meer om de h.264 encoded fansubs, dan kan ik misschien eindelijk de xvid versies laten vallen
als 't alleen voor de h264 fansubs is dan is 't meer dan genoeg, die trok ik met mn 3200+ ook welquote:Op maandag 24 maart 2008 15:11 schreef mschol het volgende:
[..]
ik verwacht niet dat ik snel 1080p ga kijken, ging me meer om de h.264 encoded fansubs, dan kan ik misschien eindelijk de xvid versies laten vallen
Niet te vergeten een WUXGA (1920x1200) scherm, die helaas zijn die op high-end laptops gebruikelijker zijn dan bij desktop-systemen. En anders volstaat een Full-HD televisie ook wel.quote:Op maandag 24 maart 2008 14:52 schreef mschol het volgende:
[..]
wat voor systeem heb je?
(ik ga upgraden en ben erg benieuwd of HD content / H.264 encoded spul goed zal af spelen.
ik zit nu te kijken naar dit:AMD athlon64 X2 5000+ 2GB ram Geforce 8800GT 512MB SHarkoon rebel/revenge 9 case een gigabyte moederbord.
en nee de Core 2 duo's zijn geen optie i.v.m budget...
ja, das voor veeeel latere zorg, geen geld voorquote:Op maandag 24 maart 2008 15:43 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Niet te vergeten een WUXGA (1920x1200) scherm, die helaas zijn die op high-end laptops gebruikelijker zijn dan bij desktop-systemen. En anders volstaat een Full-HD televisie ook wel.
ook die met een resolutie van >1280x<iets> ? (sumomo momomoquote:Op maandag 24 maart 2008 15:40 schreef zquing het volgende:
[..]
als 't alleen voor de h264 fansubs is dan is 't meer dan genoeg, die trok ik met mn 3200+ ook wel
Of Gin-iro no Olynssis en opzich is Darker Than Blach wel Sci-fi-achtig. Ook een goede sci-fi is Denno Coil, hoewel de doelgroep jonger is, daarna hebben we Heroic Age en en en en en nog zoveel.quote:Op maandag 24 maart 2008 14:49 schreef zquing het volgende:
Als je diepgang wil is Planetes wel een aanrader
volgens mij wel, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker, anders heb je altijd nog CoreAVCquote:Op maandag 24 maart 2008 15:47 schreef mschol het volgende:
[..]
ook die met een resolutie van >1280x<iets> ? (sumomo momomo)
Als je een GF8800 in je systeem hebt hangen is CoreAVC niet meer nodig... Sinds kort ondersteund Media Player Classic DXVA. DXVA zorgt voor hardwarematige acceleratie door (gedeeltelijk) de videokaart te gebruiken voor H264 ipv de CPU. De specs die mschol neer heeft gezet zijn veruit beter dan mijn systeem.quote:Op maandag 24 maart 2008 15:02 schreef zquing het volgende:
is prima
Mischien dat je wel een beetje processorkracht te kort komt als je 1080P wil gaan afspelen, maar dan moet je maar CoreAVC gebruiken, al is dat wel brak voor je beeldkwaliteit
ergo, niet zo moeilijk doen en neem een goedkopen C2D en klok die over naar 3GHz, doen ze vrijwel allemaal met gemak en bij mij is er nog nooit iets kapot gegaan, mocht 't wel kapot gaan gewoon RMA sturen want ze kunnen 't niet zien aan de andere kant
ik weet iig dat de 8600GT wel hardware HD decoding heeft..quote:Op maandag 24 maart 2008 21:12 schreef zquing het volgende:
Purevideo kost geld en volgens mij ondersteunen de topline videokaarten dat niet(de 88XX series), maar ik kan ook verkeerd zitten. Zal je even moeten kijken op de site van nvidia
Ik bedoel de hardware engine op de kaart PureVideo, net als UVD op Ati kaarten dat is, de kaart ondersteunt het of niet. Het klopt dat idd de High-End kaarten het vaak niet hebben. Dat is ook bij Ati het geval bij zoals de HD2900. Volgens de nvidia site heeft de GF 8800 GT wel die mogelijkheid met PureVideoHD zoals op de site te lezen is.quote:Op maandag 24 maart 2008 21:12 schreef zquing het volgende:
Purevideo kost geld en volgens mij ondersteunen de topline videokaarten dat niet(de 88XX series), maar ik kan ook verkeerd zitten. Zal je even moeten kijken op de site van nvidia
Ik zal eens een paar eps van die Gundam 00 reeks downloaden, kijken of deze echt zo uitzonderlijk zijn vergeleken met wat ik tot nu toe heb gezien aan HD materiaal. Want ook jouw systeem is beter dan die van mij en zou het probleemloos aan moeten kunnen (dus met resources over om programma's ernaast open te houden enzo).quote:Op maandag 24 maart 2008 20:19 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Mijn 3200 2gb ram heeft geen moeite met 720P maar dan moet ik ook echt alles uit hebben staan, geen enkele app mag lopen. Gundam 00 echter trekt hij niet zodra er wat meer actie is
Nope ik gebruik VLC en die ondersteunt vrijwel alles dat is ook de reden dat ik hem gebruik. Maar ik heb zelfs firefox helemaal uitstaan (notoire stiekeme geheugen eter) en al het andere maar het is simpelweg niet voldoende. Bij gundam gaat het een tijd goed totdat er gevechten zijn tussen gundams en dan staat het beeld ineens stil. Earth van de bbc kan ik wel gewoon kijken dus je snapt dat ik het wel een beetje vreemd vind.quote:Op maandag 24 maart 2008 23:43 schreef MaxiTitan het volgende:
Ik zal eens een paar eps van die Gundam 00 reeks downloaden, kijken of deze echt zo uitzonderlijk zijn vergeleken met wat ik tot nu toe heb gezien aan HD materiaal. Want ook jouw systeem is beter dan die van mij en zou het probleemloos aan moeten kunnen (dus met resources over om programma's ernaast open te houden enzo).
Gebruik je CCCP?
Ah, oke... VLC is idd een handig programma maar is doordat het stand alone in staat is om alles af te spelen erg afhankelijk van de software/codecs die ingebakken zitten. Ik gebruik VLC ook alleen als MPC echt het vertikt om een (corrupte) file af te spelen. Want voor de rest speelt CCCP in combinatie MPC alles af dat de fansub-groepen releasen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 09:15 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Nope ik gebruik VLC en die ondersteunt vrijwel alles dat is ook de reden dat ik hem gebruik. Maar ik heb zelfs firefox helemaal uitstaan (notoire stiekeme geheugen eter) en al het andere maar het is simpelweg niet voldoende. Bij gundam gaat het een tijd goed totdat er gevechten zijn tussen gundams en dan staat het beeld ineens stil. Earth van de bbc kan ik wel gewoon kijken dus je snapt dat ik het wel een beetje vreemd vind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |