Wat een ontzettend sneue halve maatregelen zeg.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:08 schreef Bartoli het volgende:
uitspraak zaak petacchi:
http://www.tas-cas.org/d2(...)0080506123529174.pdf
zo te lezen mag hij zijn Parijs-Tours winst houden maar moet hij alleen de ritzeges/prijzengeld vd Giro inleveren en alle resultaten die hij dit jaar behaald heeft tijdens zijn "schorsing"

idd zo krijgen alleen de volgende gewonnen koersen van Alejet dus een andere winnaar. tussen haakjes de nieuwe winnaarsquote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:22 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Wat een ontzettend sneue halve maatregelen zeg.

Jezus wat een onzinquote:Op dinsdag 6 mei 2008 15:32 schreef Ereinion het volgende:
Ik ben nu even de uitspraak van het TAS aan het doorlezen. Dit is echt waanzin. Ze zeggen dat de dag dat hij positief was het een erg warme dag was, en dat hij een zekere weerstand tegen salbutamol had opgebouwt, en dat het daarom geloofwaardig is dat zijn hogere doses inderdaad te wijten valt aan het te vaak gebruiken van zijn puffer. Ze zeggen uitdrukkelijk dat hij geen valsspeler is, en dat de hogere salbutamol niet was om zijn prestaties te verbeteren.
Hij mocht 600 mcg gebruiken, wat zes pufjes zijn. Hij had het dubbele gebruikt. Erg dom van Petacchi. Geef hem een reprimande, of een boete, maar iemand schorsen die je uitdrukkelijk niet als valsspeler ziet is echt volstrekt belachelijk.
Sterker nog, vanaf 1 januari 2009 is dit inderdaad alleen nog maar te straffen met een reprimande, en kan je hier niet meer voor geschorst worden. Dit heeft niks meer met 'recht' te maken, of de valsspeler uit de wielersport halen, dit is gewoon een heksenjacht.

Dat van Riis was ook omdat het verjaard was.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:23 schreef Leatherface het volgende:
Alleen de UCI is er toch toe bevoegd om resultaten te schrappen?
Riis is ook nog officieel Tour-winnaar. De ASO erkent zijn zege niet meer, maar de UCI weigert te diskwalificeren.
Of neemt de UCI gewoon de sancties van de CAS over?

Ja, is ook zo.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 16:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat van Riis was ook omdat het verjaard was.

Piepoli rijdt op een Monegaskische licentie. Over hem heeft het CONI dus geen zak te zeggen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Wat me wel irriteert, is dat Piepoli gewoon blijft rondrijden en dat ze bij Petacchi gaan mierenneuken (waar ik dus minder problemen mee heb), maar dat al die vreemde verhalen van Schumacher wel blindelings worden geslikt.

Ja, maar wie zit daar op te wachten? De nationale bonden niet, die zullen zich niet vertegenwoordigd voelen omdat die vaak eigen (al dan niet zakelijke) belangen hebben. En uit wie zou zo'n organisatie moeten bestaan? Dan heb je naast UCI/ASO weer zo'n apparaat dat behoorlijk veel invloed krijgt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik heb het niet over het CONI maar over wielerbonden die niet op dezelfde lijn zitten en maar wat willekeurig straffen, als ze daar die dag toevallig eens zin in hebben. Ik snap ook niet waarom nationale bonden die straffen moeten opleggen, waarom geen overkoepelende onafhankelijke organisatie?

maar de Aso laat wel alle bolletjestruien van Virenque staanquote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:23 schreef Leatherface het volgende:
Alleen de UCI is er toch toe bevoegd om resultaten te schrappen?
Riis is ook nog officieel Tour-winnaar. De ASO erkent zijn zege niet meer, maar de UCI weigert te diskwalificeren.
Of neemt de UCI gewoon de sancties van de CAS over?

quote:AMSTERDAM - De Franse wielrenner Clément Lhotellerie van het Nederlandse Skil-Shimano zou één van de 23 renners zijn die bij de UCI op een lijst staan vanwege verdachte bloedwaarden. Dat meldt het AD donderdag. Het biologisch paspoort van de Fransman zou niet in orde zijn.
Vorige week werd bekend dat de UCI beschikt over een lijst met 23 van dopinggebruik verdachte renners. Op de lijst zou ook één ‘toprenner’ staan.
Virenque
Lhotellerie schitterde eerder dit jaar in eigen land in de etappekoers Paris-Nice. De jonge ronderenner veroverde daarin zelfs de bergtrui. De Franse media spraken vol lof over hun landgenoot. Zij zagen in hem de opvolger van Richard Virenque.
Waarschijnlijk hadden zij daarbij niet gedacht aan het dopingverleden van de zevenvoudig winnaar van de bolletjestrui in de Tour de France. Virenque kwam in 1998 in opspraak bij het Festina-schandaal.
Smoes
De jonge renner van Skil liet zich dinsdag in de openingsetappe van de Vierdaagse van Duinkerken weer zien. Dat was voor het eerst sinds de ‘rit naar de zon’. Lhotellerie verscheen niet aan de start bij de (semi-)klassiekers die dit voorjaar werden gereden.
Volgens de krant komt dat doordat de renner kort na Paris-Nice al gewaarschuwd zou zijn voor de afwijkende waarden in zijn bloed. De officiële verklaring van zijn afwezigheid was een blessure aan de knie.
Boze tongen beweerden al langer dat dit een smoes is. De renner zou door de ploegleiding uit voorzorg uit de koersen zijn gehouden omdat de pro-continental ploeg niet tegen de dopinglamp wil aanlopen.
Anti-doping
Gerard Kobesen, algemeen directeur van Skil Shimano, hecht geen enkele waarde aan het artikel in het Algemeen Dagblad. Tegenover NUsport verklaarde de directeur dat hij het stuk, als sponsor zijnde, niet kan plaatsen. “Wij snappen niet waar dit vandaan komt. Bij mijn weten hebben wij ook nooit een schrijven van de UCI ontvangen over een mogelijke dopingkwestie.”
“De Skil-formatie is een ploeg die voorop loopt in de strijd tegen doping in het wielrennen. Naar mijn mening doen wij dan ook het maximale om dergelijke gevallen te voorkomen.”
Teammanager Iwan Spekenbrink was donderdagmiddag niet bereikbaar voor commentaar.
(c)NUsport

Het zou wel heel erg vreemd zijn dat ze 'm eerst een maand uit competitie houden en dan net als het nieuws bekend raakt, hem weer opstellenquote:Op donderdag 8 mei 2008 14:05 schreef Bartoli het volgende:
ja op die manier moet je iedereen die nu met een knieblessure sukkelt en van te voren goed fietste dus verdacht maken. Stemmingmakerij noem ik dat
![]()
ben benieuwd of ze Lhot nu uit Duinkerken halen nu hij 2e staat na Auge

ook dat natuurlijkquote:Op donderdag 8 mei 2008 22:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het zou wel heel erg vreemd zijn dat ze 'm eerst een maand uit competitie houden en dan net als het nieuws bekend raakt, hem weer opstellen![]()
Da's niet erg logisch.

daar moest ik ook aan denken toen ik het vanochtend in AD sportwereld lasquote:Op donderdag 8 mei 2008 20:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En zeggen dat de Fransen het feit dat Lhotellerie in Parijs-Nice met de besten meedeed nog zagen als een teken van het "nieuwe wielrennen" ...

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |