abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58471473
quote:
Op zondag 4 mei 2008 11:39 schreef maril het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het toch gaaf vind dat Astana meedoet.
Ja, leuk, van een schitterende open koers naar een doodgecontroleerde koers, waarvan de winnaar en wellicht ook de andere 2 op het podium uit één ploeg komen
pi_58480259
Wat gaaf! Er is een disciplinaire procedure opgestart en alles, en we weten gewoon nog niet om wie het gaat! Omdat het nog niet zeker is wat er uit die procedure komt en er misschien dus niks aan de hand is... een revolutie in het wielrennen!

Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_58480318
Dat hebben we lang niet meer gezien idd.
  zondag 4 mei 2008 @ 22:12:28 #154
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_58480712
quote:
Op zondag 4 mei 2008 21:51 schreef Cootz het volgende:
Wat gaaf! Er is een disciplinaire procedure opgestart en alles, en we weten gewoon nog niet om wie het gaat! Omdat het nog niet zeker is wat er uit die procedure komt en er misschien dus niks aan de hand is... een revolutie in het wielrennen!

Er staat nog niks in Het Laatste Nieuws, dus het gaat al zeker niet om een Quick-step renner ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_58496709
quote:
Op zondag 4 mei 2008 11:39 schreef maril het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik het toch gaaf vind dat Astana meedoet.
me too
pi_58498885
ben beniuwd wie het is

[ Bericht 86% gewijzigd door JohnDDD op 05-05-2008 21:18:34 ]
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 5 mei 2008 @ 23:24:19 #157
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_58502466
Net nu het wielrennen een tijdje gespaard was gebleven van grote dopingschandalen, meldt de Baskische tv-zender ETB dat Lampre-renner Patxi Vila betrapt werd op testosteron. De tegenanalyse moet het positieve resultaat wel nog bevestigen.

Er zijn enkele bezwarende elementen voor Vila. Enkele maanden geleden vielen de speurders binnen in het hotel van Lampre. In de Ronde van Romandië gaf de Bask in duistere omstandigheden op en werd meteen uit de Giro-selectie geschrapt.

(kh)
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_58502622
Hij werd toch 2e in Parijs-Nice na die ontsnapping met Landis?
pi_58504895
dat was in 2006 al Tommeke
  dinsdag 6 mei 2008 @ 02:42:45 #160
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_58504950
Sünd. Toffe renner.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_58506971
quote:
Op maandag 5 mei 2008 23:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Net nu het wielrennen een tijdje gespaard was gebleven van grote dopingschandalen, meldt de Baskische tv-zender ETB dat Lampre-renner Patxi Vila betrapt werd op testosteron. De tegenanalyse moet het positieve resultaat wel nog bevestigen.

Er zijn enkele bezwarende elementen voor Vila. Enkele maanden geleden vielen de speurders binnen in het hotel van Lampre. In de Ronde van Romandië gaf de Bask in duistere omstandigheden op en werd meteen uit de Giro-selectie geschrapt.

(kh)
Testosteron

Uit welke eeuw komt die gozer? Welke zichzelf respecterende wielrenner gebruikt er nu nog testosteron? Dan verdien je het ook gewoon om gepakt te worden!!
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 6 mei 2008 @ 11:55:12 #162
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_58509089
"Incident."

Ik verwacht dat bij de Giro meer renners van het "oude wielrennen" door de mand gaan vallen als bij de Tour.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_58509975
en petacchi is dus door het TAS voor 1 jaar geschorst vanwege dat salbutamol geval in de giro. Het CONI was naar het TAS gestapt nadat zei het niet eens waren met het feit dat de Italiaanse bond de sprinter vrijsprak.

heren CONI en Piepoli dan

[ Bericht 22% gewijzigd door Bartoli op 06-05-2008 12:47:17 ]
pi_58510165
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 12:41 schreef Bartoli het volgende:
en petacchi is dus door het TAS voor 1 jaar geschorst vanwege dat salbutamol geval in de giro. Het CONI was naar het TAS gestapt nadat zei het niet eens waren met het feit dat de Italiaanse bond de sprinter vrijsprak.

heren CONI en Piepoli dan
Worden ook zijn zeges sinds de Giro van 2007 met terugwerkende kracht geschrapt?
pi_58510167
Hij zal geschorst zijn tot 31 augustus. dus in de Vuelta is Petacchi er gewoon weer bij ik neem aan dat Milram hem de deur niet zal wijzen.
pi_58510222
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 12:52 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Worden ook zijn zeges sinds de Giro van 2007 met terugwerkende kracht geschrapt?
ik neem aan van niet al ligt die beslissing bij de UCI. Die van Di Luca zijn ook niet geschrapt
pi_58510336
Petacchi heeft niet lang geleden gezegd dat als hij geschorst wordt hij zal stoppen. Niet geheel onlogisch, want hij heeft twee seizoenen geleden al een lange revalidatie moeten maken na zijn kniebreuk, het zal nu zeker niet makkelijker worden om terug te komen na een lange periode van inactiviteit.

Wel een triest einde zo, dat verdient hij ook niet. Vreemt dat we niets meer over Piepoli horen inderdaad
pi_58510467
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 12:59 schreef Ereinion het volgende:
Petacchi heeft niet lang geleden gezegd dat als hij geschorst wordt hij zal stoppen. Niet geheel onlogisch, want hij heeft twee seizoenen geleden al een lange revalidatie moeten maken na zijn kniebreuk, het zal nu zeker niet makkelijker worden om terug te komen na een lange periode van inactiviteit.

Wel een triest einde zo, dat verdient hij ook niet. Vreemt dat we niets meer over Piepoli horen inderdaad
nu is een schorsing van begin mei tot eind augustus (want begin schorsing van peta ligt ergens in November 07) wel te overbruggen met louter en alleen trainen. dus als hij bij Milram kan blijven zien we hem op het najaar wel weer terug. Ik denk dat hij voor die 4 mnd inactiviteit niet gaat stoppen
pi_58510798
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 12:52 schreef Leatherface het volgende:

[..]

JA dus van NU.nl
quote:
Vanaf nu.nl: "De straf is met terugwerkende kracht ingegaan, met aftrek van twee maanden schorsing die hij vorig jaar al uitzat. Alle resultaten die hij de afgelopen maanden heeft geboekt, worden hem ontnomen, net als de resultaten uit de Giro van 2007."
dan gaan de ritwinsten in de giro dus via de groene tafel naar Förster, Hushovd, Balducci en 2x Richeze
pi_58510882
Alleen de UCI is er toch toe bevoegd om resultaten te schrappen?

Riis is ook nog officieel Tour-winnaar. De ASO erkent zijn zege niet meer, maar de UCI weigert te diskwalificeren.

Of neemt de UCI gewoon de sancties van de CAS over?
pi_58510907
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:19 schreef Bartoli het volgende:

[..]

JA dus van NU.nl
[..]

dan gaan de ritwinsten in de giro dus via de groene tafel naar Förster, Hushovd, Balducci en 2x Richeze
En Parijs-Tours naar Francesco Chicci.
pi_58511199
van Sporza
quote:
Piepoli blijft wel een vrij renner
Pittig detail: Leonardo Piepoli, die in dezelfde Giro ook positief had getest op salbutamol, hoeft niet voor het TAS te verschijnen. Piepoli werd ook in juli van vorig jaar door de wielerbond van Monaco, waar hij verblijft, vrijgesproken.

De waarde van Piepoli was nochtans veel hoger dan die van Petacchi. Petacchi had 1.320 nanogram salbutamol per milliliter, Piepoli zo'n 1.800. De toegestane grens is 1.000.
wat een zielig gedoe daar met twee waarden meten . Leuk dat Piepoli vrijuit gaat maar dan moet Alejet ook vrijuit gaan.
pi_58511268
Ik snap het niet helemaal. Als je al zijn uitslagen vanaf de Giro schrapt, dan beschouw je hem toch geschorst vanaf dat moment, en mag hij een jaar later (dus na het begin van de Giro dit jaar) gewoon weer rijden?

En waarom worden hem al zijn overwinningen uit de Giro afgenomen, hij werd toch pas halverwege betrapt?
pi_58511418
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:43 schreef Ereinion het volgende:
Ik snap het niet helemaal. Als je al zijn uitslagen vanaf de Giro schrapt, dan beschouw je hem toch geschorst vanaf dat moment, en mag hij een jaar later (dus na het begin van de Giro dit jaar) gewoon weer rijden?

En waarom worden hem al zijn overwinningen uit de Giro afgenomen, hij werd toch pas halverwege betrapt?
misschien toch maar eerst wachten op een officieel persbericht van de UCI hier omtrent. Andere zijn zoals LF ook al vroeg volgens mij niet bevoegd om iemand overwinningen af te nemen
  dinsdag 6 mei 2008 @ 13:57:45 #175
188012 Breach
Is Goed
pi_58511559
quote:
Wielrenner Vila positief

MADRID - De Spaanse wielrenner Patxi Vila is positief getest op testosteron. Dat heeft de renner van Lampre zelf bekendgemaakt in een interview met dagblad El Diario Vasco. "Ik ben positief bevonden omdat het niveau bij mij net boven de limiet zat. Ik kan pas meer zeggen als ik de uitslag van de contra-expertise ken.”
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')