430 euro voor een 8 GB, voor hoeveel heb je m dan op ebay gehaald?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:03 schreef Vinno het volgende:
Ik heb begin deze maand eentje gekocht via Ebay, uit Amerika.
Ik heb hier ongeveer 2,5 week op moeten wachten. Door alle vertragingen bij de douane (opgestuurd via USPS). Het heeft mij in totaal ¤430,- gekost, inclusief douane kosten (¤78,31 BTW en invoerheffing).
Aan te raden is om het via FedEx op te laten sturen. Dan heb je je pakketje binnen 3\4 dagen binnen. Enige nadeel hieraan is dat de kans 95% is dat je BTW moet betalen.
Maar aan de andere kant, de kans dat je gepakt wordt met 'gewone' pakketjes is ook erg groot, zeker omdat de douane extra goed let op iPhone's (denk ik), omdat er zoveel ingevoerd worden.
Via USA2NED, als je 'm via USPS laat versturen, kost het incl douane kosten 367 euro.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:16 schreef nicomart het volgende:
Heb jij er zelf al een gehaald voor 380 zonder ervoor naar Amerika te vliegen? Ik heb er nog maar weinig gezien, die m voor die prijs kunnen krijgen, zonder hem zelf in Amerika op te halen.
¤430,- voor 8GB ja.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:12 schreef ZigoSOS het volgende:
[..]
430 euro voor een 8 GB, voor hoeveel heb je m dan op ebay gehaald?
Voor 380 euro incl douane kosten enzo heb je 'm ook volgens mij.
Verder is de kans dat ie bij USPS gepakt wordt veel groter dan bij FedEx of UPS
$399 iPhone 8GBquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:29 schreef Vinno het volgende:
[..]
¤430,- voor 8GB ja.
¤380,- is er goedkoop hoor, hoeveel douane kosten en verzendkosten reken jij?
$15,- verzendkosten??? Das echt goedkoop hoor!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:42 schreef ZigoSOS het volgende:
[..]
$399 iPhone 8GB
+-$30 Tax (+- 8% voor USA2NED)
$15 Laten kopen in een Apple store door USA2NED
$15 Het laten opsturen door USA2NED
$15 Verzendkosten via USPS
-------------------------
$474 (¤305) +
Nog 19% BTW erover, ervan uitgaande dat ie wordt tegengehouden bij de douane.
$474 (¤305) * 1,19 = $564 (¤362)
edit: misschien zelfs minder, ik weet niet of je nog BTW over die andere kosten dan de iPhone zelf moet betalen.
Misschien hoef je bijv alleen over de iPhone zelf BTW te betalen, en niet over de kosten van USA2NED en verzendkosten.
Dan is het $474 + (19% van $399 = $76) = $549 (¤352)
Over een iPhone hoef je geen inklaringskosten te betalen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:56 schreef Vinno het volgende:
[..]
$15,- verzendkosten??? Das echt goedkoop hoor!
En je moet volgens mij wel BTW betalen over de verzendkosten. En er komen nog inklaringskosten bij, dit is volgens de site van de douane ¤16,75 ofzo...
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:03 schreef ZigoSOS het volgende:
[..]
Over een iPhone hoef je geen inklaringskosten te betalen.
Als je hem zelf gaat halen ja, dat heeft niets met post te maken.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:20 schreef ZigoSOS het volgende:
Op GoT 20.000 keer gelezen dat je bij importeren van de iPhone alleen 19% btw hoeft te betalen
En dan? Dan kun je voor 400 of 500 euro een iPhone kopen, mét een abbo van 50 euro per maand met een sterk beperkt aantal belminuten en beperkt internet gebruik?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 22:09 schreef Dos37 het volgende:
het wordt gewoon tijd dat dat ding in Nederland komt
Ook als je de homeknop en de standby knop tergelijke tijd net zolang in blijft drukken totdat je het stekkertje ziet?quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:05 schreef Furia het volgende:
Iemand nog tips: mijn iPhone blijft in de recovery mode hangen
Ik krijg hem er met geen mogelijkheid uit. Krijg bij iTunes foutmelding 9 en de boodschap dat hij niet hersteld kan worden. Met programma's als ZiPhone, iNdepence kom ik ook al niet echt verder.
Inklaringskosten is iets anders dan invoerrechtenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:03 schreef ZigoSOS het volgende:
[..]
Over een iPhone hoef je geen inklaringskosten te betalen.
Bij FedEx en UPS is verzenden ongeveer $70 en heb je kans dat ie door douane komt, maar via USPS (via usa2ned) maar $15, maar dan wordt ie wel 99% zeker door de douane tegen gehouden en daarbij duurt het ook veel langer dan bij FedEx of UPS
Dankjequote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:34 schreef Jarno het volgende:
Dan snappen iig 20.000 mensen niet dat het bedrag dat ze moeten afrekenen bestaat uit douanerechten, BTW én inklaringskosten. Overigens is die laatste 'slechts' 16,75 dus een hoop mensen nemen die vaak niet mee in hun berekeningen.
Kan best en heb het zelf ook niet allemaal uitgezocht etc, maar weet wel dat ze op GoT vertellen dat je verder alleen 19% over de iPhone hoeft te betalen en verder niks, als je 'm naar Nederland haalt (ook met de post ja)quote:Op woensdag 26 maart 2008 09:11 schreef Vinno het volgende:
[..]
Inklaringskosten is iets anders dan invoerrechten
[..]
Dankje
Hmkay, probeer het!quote:Op woensdag 26 maart 2008 09:53 schreef ZigoSOS het volgende:
[..]
Kan best en heb het zelf ook niet allemaal uitgezocht etc, maar weet wel dat ze op GoT vertellen dat je verder alleen 19% over de iPhone hoeft te betalen en verder niks, als je 'm naar Nederland haalt (ook met de post ja)
Klopt toch niet hoor. Op het moment dat de douane zich met je pakketje bemoeit, betaal je inklaringskosten, klaar. Misschien dat ze het ooit een keer vergeten, maar zelfs dat lijkt me sterk. Het is alsof je de bakker niet hoeft te betalen voor je hafje bruin: vrij sterk.quote:Op woensdag 26 maart 2008 09:53 schreef ZigoSOS het volgende:
[..]
Kan best en heb het zelf ook niet allemaal uitgezocht etc, maar weet wel dat ze op GoT vertellen dat je verder alleen 19% over de iPhone hoeft te betalen en verder niks, als je 'm naar Nederland haalt (ook met de post ja)
/yawnquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:16 schreef nelisb het volgende:
dan hebben wij geen zin om te antwoorden als je te lui bent om door te lezen.
al je vragen zijn namelijk al heel vaak beantwoord.
Ja. Het was me een moeite zeg , en nu zit ik nog met een dikke iPod touch ..quote:Op woensdag 26 maart 2008 13:39 schreef Jarno het volgende:
Nee, unlocken van een Amerikaanse iPhone kan helaas niet. Wij zitten ook allemaal met hele dure gadgets hier die eigenlijk niks kunnen. Verder geloof ik dat je een Apple iPhone alleen in de Wal-Marts kunt kopen.
Dat is toch alleen op iphoneclubquote:Op woensdag 26 maart 2008 14:36 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ja. Het was me een moeite zeg , en nu zit ik nog met een dikke iPod touch ..
Conclusie : Stel niet van die onwijs domme vragen zeg. Er zijn honderden , zoniet duizendden topics over dit onderwerp.
Je kunt dit gebruiken of een originele iPod oplader.quote:Op woensdag 26 maart 2008 15:34 schreef King_of_cubes het volgende:
Ik ga wellicht in de zomervakantie naar de US toe om o.a. even een 3G iPhone te halen (ja ik ben optimistisch ja) maar wat ik me nou afvraag is: Wat hebben jullie met de stekkers gedaan? Zou je een NL iPhone stekker (als de iPhone hier dan al uit is) kunnen kopen en die in een US iPhone kunnen steken?
Ik heb zelf (nog) niet eens een iPhone (quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:29 schreef ook_gek het volgende:
HELP
Als ik iets via de installer wil installeren krijg ik de volgende melding,
Package download faild.
Ik heb firmware 1.1.2 er op staan en de installer geupdate. Maar wat ik ook probeer te installeren. Ik krijg elke keer deze melding![]()
Iemand een idee?
Ik heb al iets gevonden wat werkt.quote:Op donderdag 27 maart 2008 23:59 schreef ZigoSOS het volgende:
[..]
Ik heb zelf (nog) niet eens een iPhone (), maar hier en daar volgens mij gelezen dat de Que wissen in de installer ofzoiets wel eens wilde helpen. Dus naar je installer en dan iets van 'Clear que' ofzoiets dergelijks.
Daar werken ze met custom firmware, ik zou liever met ZiPhone werken zodat je je officiele firmware en overige instellingen (B.L.) gewoon kunt houden.quote:Op zondag 30 maart 2008 15:26 schreef JoMo0 het volgende:
Leuk filmpje over wat ons nog te wachten staat.
Bij Gamekings hadden ze het ook al over ongeveer zo`n bedrag.quote:Op zondag 30 maart 2008 15:05 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb er uit NY eentje meegenomen, en met duckhead kwam die op 295 euro.
En geen winst voor mij.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:18 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Bij Gamekings hadden ze het ook al over ongeveer zo`n bedrag.
Als ik het dan hier terugzie met mensen rond de 450 euro is dat een heul verschil.
Hoge verzendkosten.
Bedankt, de rest kom ik wel uit.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:12 schreef nelisb het volgende:
voor jou alleen met abo te koop.
als je een beetje dit topic had gelezen,die 5 pagina's had je het geweten.
apple store zonder abo omdat je die via itunes kunt activeren,wat je dus niet doet omdat je hem hackt.
en de rest moet jezelf uitzoeken.
www.iphoneclub.nl/forum staat alles al beschreven,probeer het daar eens!quote:Op zondag 30 maart 2008 22:22 schreef mbliek het volgende:
[..]
Bedankt, de rest kom ik wel uit.
Kon nou niet echt in dit topic terug vinden hoe het zat met die abbo's
quote:Op woensdag 19 maart 2008 17:06 schreef ZigoSOS het volgende:
Dat usa2ned ziet er niet echt betrouwbaar uit, en als ik het daar doe dan is de kans net zo groot dat ie wordt tegengehouden bij de douane
Dat klopt wel, maar ik denk niet dat ie hier dan pats boem uit zal komen. Denk dat ie pas na de zomer of richting de 4e kwartaal van het jaar uitkomt.quote:Op maandag 31 maart 2008 15:37 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ik ben geen analist, maar ik denk dat de nieuwe iPhone inderdaad ook hier zal uitkomen. Dit omdat de nieuwste firmware (beta, enkel voor developers), volledige Nederlandse taalondersteuning biedt, en deze in juni voor publiek uitkomt.
JA ook gedaan, werkt brilliantquote:Op woensdag 26 maart 2008 15:36 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Je kunt dit gebruiken of een originele iPod oplader.
[ afbeelding ]
Done deal dus?quote:Op maandag 31 maart 2008 17:45 schreef Spider_NL het volgende:
Ik heb een iphone te koop staan op internet, check een mail hahahaha
"Dear seller, am thomas smith from brox i will like to buy ur item for my client in nigeria and i will be paying you bypaypla or bank tobank transfer so send me ur bank information and the total cost of the item via ems or tnt or ups express to nigeria...and i will like to have up 4 pices to my clinet i afrter then i will buy in bulk thanks alot............... thomas smith.."
Ja, alleen moet je wel oppassen dat je bluetooth headset met extra functies niet werkt. Zal dat even toelichten, ik heb een HBH-DS980 bluetooth headset van SonyEricsson, en die heeft knopjes om muziek te starten, te stoppen, volgende, vorige enzv, deze werken dus niet met de iPhone, maar gesprekken aannemen en afsluiten doet ie wel.quote:Op maandag 31 maart 2008 22:30 schreef ook_gek het volgende:
iemand een idee of je gewoon elk soort bluetooth headset kan gebruiken voor je ipone?
Nee dat klopt niet, de iPhone ondersteund nog geen verbinding tussen de iPhone en een ander telefoon, bijvoorbeeld om een bestand te sturen en of te ontvangen.quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:31 schreef Svyatagor het volgende:
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de iPhone nog geen enkele bt-headset ondersteunt..
1 april grapje?quote:Op dinsdag 1 april 2008 10:31 schreef Svyatagor het volgende:
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de iPhone nog geen enkele bt-headset ondersteunt..
Ik krijg mijn SE HCB-100 er anders niet op.. wel herkend, staat ook 'Paired' achter, maar als er gebeld wordt pakt de headset hem niet!quote:Op dinsdag 1 april 2008 13:17 schreef NX het volgende:
[..]
Ja, alleen moet je wel oppassen dat je bluetooth headset met extra functies niet werkt. Zal dat even toelichten, ik heb een HBH-DS980 bluetooth headset van SonyEricsson, en die heeft knopjes om muziek te starten, te stoppen, volgende, vorige enzv, deze werken dus niet met de iPhone, maar gesprekken aannemen en afsluiten doet ie wel.
[..]
Nee dat klopt niet, de iPhone ondersteund nog geen verbinding tussen de iPhone en een ander telefoon, bijvoorbeeld om een bestand te sturen en of te ontvangen.
Ja.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:17 schreef TomHoofd het volgende:
Ik had eens een vragje aan de import experts hier. Een maat van mij heeft een iPhone uit de US voor me mee genomen en nu zit hij in Italie. Kan hij deze dan nu zonder risico op import heffingen of btw naar mij versturen?
Alvast bedankt voor de info.
OpenSSH moet je op je iPhone hebben om verbinding te maken met je iPhone en Windows computer, hiervoor gebruik je de programma WinSCP!quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:23 schreef Ludacriss het volgende:
Ik ben bezich met de buuf2 thema in summerboard maar krijg niet alle iconen goed. Kan iemand mij hierbij helpen? Ik hoor verhalen over openssh maar heb geen idee hoe dit werkt.
Ik heb hem ook eropquote:Op woensdag 2 april 2008 15:25 schreef tonks het volgende:
Waarschuwing! installeer iCopter niet op je iPod/iPhone.
verslavend
Winscp kan alleen met wifi.quote:Op donderdag 3 april 2008 08:09 schreef ZigoSOS het volgende:
Als je andere progammatjes en thema's enzo op je iPhone wil zetten met dat FTP progammatje, heb je dan een wifi verbinding of iets nodig, of kan dit allemaal gewoon met dat kabeltje?
JAquote:Op donderdag 3 april 2008 11:23 schreef ZigoSOS het volgende:
Dus je kan er alleen applications enzo opzetten als je wifi hebt?
Gutquote:Op woensdag 2 april 2008 23:44 schreef Ludacriss het volgende:
@NX
Het is al gelukt... is eigenlijk heel simpel. Bedankt voor je hulp.
Ik snap alleen iets niet, waarom wil je applications via winscp op je iphone zetten?quote:Op donderdag 3 april 2008 11:23 schreef ZigoSOS het volgende:
Dus je kan er alleen applications enzo opzetten als je wifi hebt?
Weet ikquote:Op donderdag 3 april 2008 14:56 schreef NX het volgende:
[..]
Ik snap alleen iets niet, waarom wil je applications via winscp op je iphone zetten?Gebruik toch gewoon installer, daar is die ook voor bedoeld.
Dat hele WinSCP gedoe is bedoeld voor het overzetten van thema's, en aanpassen van bestanden (wat niet iedereen moet uitproberen).
je kan ook de iphone browser gebruiken, dan kan je met de dock cable je iphone browsen (maar zover ik het heb gebruikt, kan je er niet zo veel mee)...
http://code.google.com/p/iphonebrowser/
Succes!
Toen ik het een tijdje terug gebruikte was het niet echt mogelijk om dingen te plakken enzo, maar dat zou nu veranderd moeten zijnquote:Op donderdag 3 april 2008 16:15 schreef ZigoSOS het volgende:
[..]
Weet ik
Maar bedoelde in het algemeen, dus of je voor installer, applicaties, thema's en heel de bende wifi (of GPRS) nodig hebt, ja dus.
Kan je met de iPhone browser wel thema's enzo aanpassen via het kabeltje?
Voor iets meer heb ik mijn 16gb gekochtquote:Op donderdag 3 april 2008 18:54 schreef nelisb het volgende:
wat een debiele prijs voor een 8 gig. 525 euro
Tering, begin me genaaid te voelenquote:
Ophalen is veel leuker dan verzenden ..quote:Op donderdag 3 april 2008 20:25 schreef NX het volgende:
[..]
Tering, begin me genaaid te voelen![]()
Nee jo, ik had geen zin in al dat verzenden vanuit usa enzo, heb het gewoon hier gekocht!
Hehe, wou dat ik dat had kunnen doen...quote:Op donderdag 3 april 2008 20:28 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Ophalen is veel leuker dan verzenden ..
Ja net geinstalleerd en errug verslavend jaquote:Op donderdag 3 april 2008 01:20 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Ik heb hem ook eropNiks anders gedaan vandaag op saaie momenten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |