Die bekende quote is andersomquote:
Ik doelde op zijn capaciteit en talent, niet op zijn behaalde resultaat, al is dat tot nu toe ook heel erg overtuigend... Hij is nog lang niet lang genoeg coach om vergelijkingen met mensen als Mourinho te maken, maar... Coach van Jong Ajax en zowel de titel als de beker gewonnen, coach van Oranje en twee van de beste kwalificaties ooit en de (op één na) beste eerste ronde ooit (in wat toen de groep des doods genoemd werd)... Daarnaast breekt hij als Oranje coach alle records, hoogste winstpercentage ooit, laagste verliespercentage ooit, meeste gewonnen wedstrijden, minste tegendoelpunten... alleen die ene wedstrijd tegen Portugal... Maar gelet op de wedstrijd tegen Oostenrijk zou je kunnen zeggen dat hij daarvan heeft geleerd...quote:Op zondag 30 maart 2008 21:08 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Het zou zomaar kunnen dat hij een wereldcoach wordt, maar dat is hij nog lang niet.
Van Basten nu al in het rijtje Mourinho, Ancelotti, Ferguson, Rijkaard? No way, dat zal jij toch ook wel beamen?
you took the words right out of my mouth... it must have been while you were...quote:Op zondag 30 maart 2008 21:01 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik denk dat Van Basten wel wat meer aanzien heeft bij Milan met zijn status als speler dan Ten Cate die slechts assistenttrainer is geweest bij Barça en maar drie prijzen heeft gewonnen.
Montana, met alle respect... dat was ondertussen wel duidelijk... maar volgens mij ben jij ook bezig van mening te veranderen... zelfs jijquote:Op zondag 30 maart 2008 21:20 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Twee overwinningen in oefenwedstrijden zijn voor mij nog lang niet genoeg, het is en blijft een trainer/coach aan het begin van zijn loopbaan, op mij heeft hij nog maar bar weinig indruk gemaakt.
quote:Op zondag 30 maart 2008 20:54 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik wou niet weer in de herhaling... Maar dan alsnog maar... Van Basten is gewoon een Wereldcoach maar door alle propaganda tegen hem (en dan heb ik het niet in de eerste plaats over de bekende topicreeks) liep iedereen de hele tijd maar tegen hem aan te pissen... Gelukkig zijn er de laatste tijd steeds meer mensen die beginnen in te zien dat ze het een hele tijd verkeerd hebben gezien...
Dat weet ik niet, volgens mij was Montana al heel erg niet blij met Van Basten voordat hij besloot niet bij te tekenen bij de KNVB en naar Ajax te gaan... Ik begrijp nog steeds niet waarom eigenlijk...quote:Op zondag 30 maart 2008 22:04 schreef sjimz het volgende:
Volgens mij is M0NTANA nog steeds over de zeik dat hij coach van Ajax wordt
Zijn eerste seizoen als trainer wordt hij kampioen én wint hij de beker met Jong Ajax...quote:Op zondag 30 maart 2008 22:17 schreef DRD het volgende:
[..]
Wereldcoach
![]()
Kijk, dat Van Basten na bijna 4 jaar op het hoogste niveau dingen begint te leren, is alleen maar een bewijs dat ie niet volledig achterlijk is. Hij heeft nu eindelijk een keer ingegrepen op de plaats waar in deze specifieke wedstrijd de pijnpunten zaten. HIJ BEGINT EINDELIJK TE DOEN WAT IE MOET DOEN.
Dat heeft helemaal niets te maken te "inzien dat ik het verkeerd heb gezien"...........dat heeft alles te maken met objectief een eerlijk naar de wedstrijden blijven kijken en ook toe te geven als hij NU iets goed doet.
Het erge is wel, waarschijnlijk is het al te laat. De volgende oefenwedstrijd is in mei en dan is de definitieve voorbereiding voor het EK in gang. Er had nu een basisteam moeten staan, wat weet waar het aan toe is en dan in 3 oefenwedstrijden kan "finetunen" om iets moois van het EK te maken. Zover zijn we nog niet.
Het vertoonde voetbal in 95% van die wedstrijden.quote:Op zondag 30 maart 2008 22:25 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Zijn eerste seizoen als trainer wordt hij kampioen én wint hij de beker met Jong Ajax...
Vervolgens zet hij de beste kwalificatie ooit neer met Oranje...
Dan de op één na beste eerste ronde ooit op een WK met oranje, in de groep des doods...
dan een slechte wedstrijd tegen Portugal...
Vervolgens weer een heel erg goede kwalificatie
wat is daar nou zo slecht en verkeerd aan?
Dat is subjectief..., maar goed, deze discussie hebben we nu al zo heel erg vaak gevoerd, na de EK ga ik hier weer op in, nu even niet meer....quote:Op zondag 30 maart 2008 22:44 schreef DRD het volgende:
Het vertoonde voetbal in 95% van die wedstrijden.
Dit zegt vrij weinig over de trainerscapaciteiten van Van Basten natuurlijk. Ajax heeft de beste jeugdopleiding van Nederland (is bewezen met feiten) en kan direct werken met het beste materiaal. Er komen geen transfers en dergelijke aan te pas (wat wel een onderdeel is van het trainer zijn bij een club). Ik ben pro-Van Basten hoor, als dat niet zo duidelijk isquote:Op zondag 30 maart 2008 22:25 schreef Tennessee het volgende:
Zijn eerste seizoen als trainer wordt hij kampioen én wint hij de beker met Jong Ajax...
De zes pouletegenstanders uit de laatste EK-poule bestonden vroeger toch ook al als onafhankelijke landen? Of laat mijn topografische kennis mij in de steek?quote:Op zondag 30 maart 2008 22:55 schreef EnGCatjuh het volgende:
Dat zat er vroeger allemaal niet bij.
Maar die "kleine" landen gaan wél bijna allemaal steeds beter voetballen... Er zijn zat voetballers en coaches die zeggen dat die kwalificatie juist steeds moeilijker wordt... vraag maar aan een Louis van Gaal bijvoorbeeld...quote:Op zondag 30 maart 2008 22:55 schreef EnGCatjuh het volgende:
...Kwalificatiereeksen voor EK's worden steeds makkelijker, omdat er meer en meer kleine landen bij komen...
Maar het is dan niet zo gek dat je meer punten haalt.quote:Op zondag 30 maart 2008 23:06 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Maar die "kleine" landen gaan wél bijna allemaal steeds beter voetballen... Er zijn zat voetballers en coaches die zeggen dat die kwalificatie juist steeds moeilijker wordt... vraag maar aan een Louis van Gaal bijvoorbeeld...
Ik ben dan ook erg benieuwd of het negativisme dan eindelijk over is, als we doorgaan naar de tweede ronde...quote:Op zondag 30 maart 2008 23:05 schreef DemonCleaner het volgende:
... Met deze EK poule hebben we niets te verliezen, zou erg knap zijn als je je met dit materiaal in zo'n poule plaatst voor de kwartfinale.
Estland is een verkeerd voorbeeld.quote:Op zondag 30 maart 2008 23:08 schreef sjimz het volgende:
Ben het over de kwalificatie ronde met Tennessee eens.
Vroeger won je met 13-1 van Estland en Malta (bijvoorbeeld)
Tegenwoordig mag je al blij zijn met een 2-0.
Maar hoe meer ploegen in de poule, des te meer punten je kan halen.
Dat denk ik niet, je ziet gewoon heel weinig grote uitslagen meer. Volgens mij omdat het voetbal sneller en fysieker is geworden. En voetbaltechnisch kunnen die kleine landen misschien geen goed niveau halen, fysiek kan dat natuurlijk best. Als je het dan als kleine ploeg achterin dicht gooit maak je het een tegenstander heel moeilijk.quote:Op zondag 30 maart 2008 23:08 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Maar het is dan niet zo gek dat je meer punten haalt.
Bovendien voetballen zij niet beter, wij gaan er slechter mee om. Domineren is moeilijker omdat spelers van tegenwoordig niet (snel) kunnen opbouwen.
Er is helemaal niet zo veel negativismequote:Op zondag 30 maart 2008 23:08 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik ben dan ook erg benieuwd of het negativisme dan eindelijk over is, als we doorgaan naar de tweede ronde...
ik voel een glazenbol aankomenzetten
Ja, klopt. Dat zeg ik ook net in mijn post, die je nog niet had gelezen waarschijnlijk.quote:Op zondag 30 maart 2008 23:10 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, je ziet gewoon heel weinig grote uitslagen meer. Volgens mij omdat het voetbal sneller en fysieker is geworden. En voetbaltechnisch kunnen die kleine landen misschien geen goed niveau halen, fysiek kan dat natuurlijk best. Als je het dan als kleine ploeg achterin dicht gooit maak je het een tegenstander heel moeilijk.
Als hij de tweede ronde haalt zou ik zijn periode als bondscoach als geheel wel positief beoordelen. Hij heeft dan namelijk geen enkele echt slechte prestatie behaalt (we waren immers op beide toernooien onder zijn leiding) en een goede door zich in deze poule te plaatsen. Betekend natuurlijk niet dat ie geen fouten heeft gemaakt of een wereldtrainer is, maar elke trainer maakt wel fouten natuurlijk. Ook op een Hiddink en Rijkaard waren wel dingen aan te merken. Misschien kwamen die ook wel met iets meer weg omdat die betere spelers hadden.quote:Op zondag 30 maart 2008 23:08 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik ben dan ook erg benieuwd of het negativisme dan eindelijk over is, als we doorgaan naar de tweede ronde...
ik voel een glazenbol aankomenzetten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |