abonnement Unibet Coolblue
pi_56916426




"Lost" is een serie die twee jaar geleden is begonnen in de Verenigde Staten en na een paar episodes op de Nederlandse tv is gekomen. Deze serie heeft onder andere de Emmy gewonnen voor "beste drama serie".

Het gaat over een 40-tal mensen die een vliegtuigramp/crash hebben overleefd en op een (zo lijkt het) onbewoond eiland terechtkomen. Dit klinkt misschien wat cliché maar dat is het totaal niet. Het verhaal is doorweven met verfijnde character-builds, plots, mysteries en meer vreemde dingen. Niets is wat het lijkt, en alles kan met elkaar te maken hebben.




Jack Shephard
Jack is arts. Als de enige dokter op het eiland, helpt hij iedereen die ziek/zwak/gewond is, en wordt hierdoor is hij min of meer de leider van de groep geworden. Daarbij bezit hij enorm veel communicatieve vaardigheden waardoor hij met de meesten van de groep goed kan opschieten.


Kate Austen
Kate is een beeldschone vrouw, al heeft ze wel een verleden. Ze is namelijk voortvluchtig vanwege het vermoorden van haar stiefvader en reisde onder begeleiding van een US Marshall toen het vliegtuig crashte.


James "Sawyer" Ford
Sawyer is een temperamentvol persoon. Niet op zijn mondje gevallen, en nooit bang voor niets en niemand. Verzamelt spullen van slachtoffers van de crash, en verhandelt ze. Dit maakt hem niet populair onder de groep... Samen met Michael, Walt en Jin is hij op weg gegaan om de bewoonde wereld te bereiken, maar dat liep niet zo goed af. Sawyer heeft er nu voor gezorgd dat hij alle wapens in het kamp heeft door zijn 'con-skills' te gebruiken.


John Locke
Locke is een mysterieuze man, met een rare achtergrond. In het vliegtuig zat hij in een rolstoel, toen het gecrasht was kon hij op wonderbaarlijke wijze weer lopen. Dit heeft hij nog niet verteld, en zo zijn er wel meer dingen die hij achterhoudt voor de groep. Locke heeft veel kennis van survival-technieken, en komt heel berustend over, dit soms tot woede van Jack.


Hugo "Hurley" Reyes
Hurley is erg dik... bevriend met iedereen. Zeker niet te beroerd om te helpen, totdat hij bloed ziet. Daar kan hij namelijk niet tegen, en dat breekt hem soms wel eens op. Hurley heeft de loterij gewonnen met de nummers 4-8-15-16-23-42, maar sindsdien hebben die nummers hem alleen ongeluk gebracht. Nu ze op het eiland veelvuldig terugkomen is de situatie er niet veel duidelijker op geworden...


Sayid Jarrah
Sayid is een voormalig lid van de Irakese Republikeinse Garde. Hij heeft gevochten in de Golf Oorlog en heeft daar ook als communicatie-officier gewerkt. Daar heeft hij veel technische kennis aan overgehouden, die op het eiland nog wel eens van pas wil komen. Hij had een romance met Shannon, zij is onder ongelukkige omstandigheden echter gestorven door een kogel van Ana-Lucia.


Desmond David Hume
Desmond is tijdens een race om de wereld met zijn zeilboot terecht gekomen op het eiland. Hij heeft een tijd doorgebracht in het Swan-station totdat deze ontdekt werd door de overlevende van de vliegtuigcrash. Hij maakte van die gelegenheid gebruik om zich te laten aflossen en is naar zijn zeilboot gevlucht om te proberen de bewoonde wereld te bereiken. Dit bleek niet mogelijk en zo is hij weer terechtgekomen bij de overlevenden van de crash.


Jin Kwon
Jin is een Koreaan, getrouwd met Sun. Na zich erg afzijdig te hebben gehouden vanwege de taalbarrière, heeft hij zich toch aangepast en gaat uiteindelijk zelfs met Michael, Walt en Sawyer mee op het vlot. Hij spreekt geen woord Engels en dat zorgt voor een hoop confrontaties, al wordt hij steeds beter opgenomen in de groep.


Sun Kwon
Sun is de vrouw van Jin, en staat veel meer open voor de groep. Dit werd echter niet zo gewaardeerd door Jin, die haar liever bij zich houdt. In tegenstelling tot Jin, spreekt Sun wel Engels.


Charlie Pace
Charlie is de bassist van de bekende band 'Drive Shaft'. Helaas zat hij aan de drugs wat hem soms in een verwarde situatie brengt. Hij had zich ontfermd over claire, en het leek erop dat er langzaamaan een romance ontwikkelde. Doordat Claire erachter kwam dat hij nog steeds heroine bij zich had liep alles stuk en vanaf dat moment wordt Charlie met een scheef oog aangekeken in het kamp.


Claire Littleton
Claire was onderweg naar Los Angeles om haar kind af te staan, maar kon het niet over haar hart krijgen. Op het eiland is ze bevallen, en daarna gebeurden er eigenaardige dingen met Claire en de baby...


Benjamin Linus
Benjamin Linus lijkt een leidende positie in te nemen onder 'The Others'. Hij werd gevangen genomen door een Franse vrouw die al 16 jaar op het eiland leeft en zij heeft hem overgedragen aan de overlevenden van het vliegtuigongeluk die hem vervolgens opgesloten hebben. Door een deal met Michael is hij vrijgelaten en herenigd met zijn groep.


Juliet Burke
Dr. Juliet Burke is één van the Others, zij is geïntroduceerd in de aflevering "A Tale of Two Cities". Zij lijkt niet gelukkig te zijn met haar groepering (en dan met name met Ben's autoriteitspositie, zo blijkt). Zij woont in het dorp van the Others, liefkozend Otherville genoemd. Juliet is een kalme, intelligente vrouw met een achtergrond in medicijnen. Ze lijkt een centraal figuur te zijn in de activiteiten van The Others, maar is ongelukkig in haar privéleven.


Seizoen 3 (Bron: The Futon Critic en Spoilerfix)

3.01 - 4 oktober 06 A Tale of Two Cities (season premiere)
3.02 - 11 oktober 06 The Glass Ballerina
3.03 - 18 oktober 06 Further Instructions
3.04 - 25 oktober 06 Every Man for Himself
3.05 - 1 november 06 The Cost of Living
3.06 - 8 november 06 I Do (fall finale)

3.07 - 07 februari 07 Not In Portland
3.08 - 14 februari 07 Flashes Before Your Eyes
3.09 - 21 februari 07 Stranger In A Strange Land
3.10 - 28 februari 07 Tricia Tanaka Is Dead
3.11 - 7 maart 07 Enter 77
3.12 - 14 maart 07 Par Avion
3.13 - 21 maart 07 The Man From Tallahassee
3.14 - 28 maart 07 Exposé
3.15 - 4 april 07 Left Behind
3.16 - 11 april 07 One of Us
3.17 - 18 april 07 Catch-22
3.18 - 25 april 07 D.O.C.
3.19 - 2 mei 07 The Brig
3.20 - 9 mei 07 The Man Behind the Curtain
3.21 - 16 mei 07 Greatest Hits
3.22,23 - 23 mei 07 Through the Looking Glass(Seizoensfinale - dubbele aflevering)



Officiële sites van ABC:
Lost op ABC
Oceanic Air 815
The Hanso Foundation
The Fuselage

Informatieve sites:
Lost op IMDb
Lost op TV.com

Overige sites:
http://www.lostpedia.com
http://www.4815162342.com/forum/
http://losteastereggs.blogspot.com
http://spoilerslost.blogspot.com
http://www.lost-tv.com/
http://www.lost-theseries.com
http://www.lostvideo.net
http://www.lost-media.com
http://www.livejournal.com/community/lost_tv/
http://lostfic.com/
http://lost.pagina.nl

Nieuwste promo na iedere ep
Latest Lost Trailers
YouTube
Lost Media.com
The Tailsection.com (Promo's worden hier los gepost in berichten, even scrollen en zoeken)

Topics van het eerste en tweede seizoen:
  • Lost Season 1 & 2 Topics List
    Season three topics
  • Lost (USA) Deel 35: Everything will change, this fall!
  • Lost (USA) Deel 36: Nog een paar dagen tot seizoen 3!
  • Lost (USA) Deel 37: You don't get any coffee
  • Lost (USA) Deeltje 38: Ik lust ook wel een fishbiscuit
  • Lost (USA) Deeltje 39: I've got a déjà vu
  • Lost (USA) Deeltje 40: I guess he'll be expecting us.
  • Lost (USA) Deel 41: Run, dammit, Run!
  • Lost (USA) deel 42: Het Canvas van Desmondriaan
  • Lost (USA) Deel 43 - "That and basket weaving, want one?"
  • Lost (USA) Deel 44: That's what they call déjà vu, mate
  • LOST (USA) Deel 45: God loves you, as he loved Jacob
  • LOST (USA) Deel 46: More death is coming
  • LOST (USA) Deel 47: We're alive, please don't give up on us
  • Lost (USA) Deel 48: "Tell me John, did it hurt?"
  • LOST [USA] # 49 - Islandhopping
  • LOST [USA] #50 - Everyone is gone



    ***Deze openingspost is hier en hier te vinden!***

    Met dank aan InTre en Miguel en Symer en Haunter
  • pi_56916440
    Was Kate trouwens niet echt zwanger? Ze was toch positief getest bij een zwangerschapstest, maar loog daar daarna over tegen Sawyer?
    pi_56916463
    TVP, moet de nieuwe nog zien.
      vrijdag 22 februari 2008 @ 22:50:08 #4
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_56916485
    You gonna be alright, Ill keep you save
    En daarna het typische Jack/Sawyer
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_56916534
    "you just totally scooby doobed me, huh?"
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
      vrijdag 22 februari 2008 @ 22:53:41 #6
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_56916565
    Oh, my, god
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_56916775
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 22:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
    "you just totally scooby doobed me, huh?"
    Dat had de nieuwe TT moeten worden GE-NI-AAL!
    Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
    Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
    pi_56916862
    ik snap er nu echt geen fuck meer van.
    toch vind ik het aardig om naar te blijven kijken.
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
      vrijdag 22 februari 2008 @ 23:09:24 #9
    176873 marcel-o
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_56916913
    tvp
    Eerst kijken
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
    pi_56916940
    zonet aflevering 4 bekeken, goeie zooi!
    Wel lekker blijven plakken hè?
      vrijdag 22 februari 2008 @ 23:10:39 #11
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_56916943
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 22:52 schreef PietjePuk007 het volgende:
    "you just totally scooby doobed me, huh?"
      vrijdag 22 februari 2008 @ 23:10:52 #12
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_56916945
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 23:02 schreef DaFrenk het volgende:

    [..]

    Dat had de nieuwe TT moeten worden [afbeelding] GE-NI-AAL!
    Er zijn inderdaad betere TTs te bedenken dan deze
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_56917009
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 23:10 schreef Brammie1 het volgende:
    zonet aflevering 4 bekeken, goeie zooi!
    Dat dus
      vrijdag 22 februari 2008 @ 23:22:13 #14
    169335 Cypress_Hill
    Back again motherfuckers
    pi_56917204
    Best goede aflevering.
    Geloof alleen niet dat ik meer weet waar de TT van is terwijl ik echt net E04 gekeken heb.
    "Unless you have an IQ higher than mine, I’m not interested in what you think."
    Dr. Walter Bishop
    pi_56917820
    Leuke aflevering, dat beetje meer informatie over het verhaal dat de Oceanic 6 moeten vertellen tegen de rest van de wereld was wel interessant. En natuurlijk baby Aaron bij Kate..alhoewel je dat inderdaad wel kon zien aankomen
    So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
    pi_56917859
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 15:38 schreef Jovatov het volgende:
    Wat ik net lees en wat inderdaad een hele goede vraag is om te stellen.

    Hoe kan het dat er een vliegtuig op de bodem van de zee is gevonden met alle lijken intact, dat is ook op het nieuws enz. En dan nu opeens zijn ze op een eiland gecrasht en hebben maar 6 mensen het uiteindelijk overleeft?
    Dat is inderdaad vreemd, maar we hoorden in dat bericht niet waar het vliegtuig gevonden was, dus misschien dat ze het geloofwaardig konden maken dat de overlevenden het naar het eiland hadden gehaald.
    pi_56917933
    Mijn voorspelling voor de Oceanic 6:

    1. Jack
    2. Kate
    3. Hurley
    4. Sayid
    5. Aaron
    6. Sawyer

    Ben en Desmond komen ook van het eiland af, maar niet publiekelijk. De rest van de overlevenden is niet per se dood, maar waarschijnlijk nog op het eiland...
    pi_56917968
    Ohja, en Evangeline Lilly is echt het lekkerste wijf op televisie momenteel...
      vrijdag 22 februari 2008 @ 23:57:04 #19
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_56918017
    Ik zou het te bizar vinden als iedereen behalve de 6 dood is. Ik denk dat die gewoon op het eiland blijven of wel wilden maar niet mochten oid. Maar dood? Nee.
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
      zaterdag 23 februari 2008 @ 00:00:17 #20
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_56918096
    Ik snap de TT ook niet echt...

    In het vorige topic vroeg iemand waar de podcasts te luisteren zijn, dat is hier! Ik moet ze nog steeds luisteren, maar de eerste ep van s4 was op 31 januari uitgezonden en er staan al podcasts bij vanaf 4 februari, dus ik ben benieuwd

    We kregen deze aflevering dan eindelijk die opening met een close-up van een oog die opengaat! Normaal gesproken is dat in de seizoensopener, maar goed, we hebben 'm iig nu gehad

    Ik was in tegendeel tot de meesten hier wél verrast door de onthulling dat het kindje Aaron was! Omdat ik wist dat de aflevering bijna voorbij was en het allemaal een beetje gek aanvoelde, verwachtte ik echt dat er dikke twist aan zat te komen, dat er iets vet science fictions was met haar kind ofzo, maar toen ik hem eenmaal zag kreeg ik het idee dat een cliffhanger nu niet meer mogelijk was, dus dat de aflevering heel rustig zou eindigen met een mooi moment, zoals in seizoen 1 nog weleens gebeurde. Tóch wisten ze er een vette cliffhanger aan te hangen

    Ik zou het eerder snappen dat Jack het kindje niet wil zien als die van Sawyer geweest zou zijn, nu is het wel een beetje vaag... maar het zal vast wel iets te maken hebben met dat hij erachter komt dat Claire zijn halfzus is en Aaron dus zijn neefje, en dat hij daarmee issues heeft, gezien de afwezigheid van Claire.

    Helikopter-gedoe was cool trouwens [net als Locke en handgranaat], het lijkt erop dat mijn vermoeden vorige week juist was, dus dat als het raketje een halfuur vertraging heeft met die snelheid, de helikopter echt enorm veel vertraging moet gaan krijgen...
      Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 23 februari 2008 @ 00:01:06 #21
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_56918127
    Ohja! Van het weekend even kijken
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      zaterdag 23 februari 2008 @ 00:03:25 #22
    65940 Xurk
    Burnside Deventer
    pi_56918169
    Oh ja:

    - Kate was inderdaad mooi
    - Ben en Desmond horen gewoon niet bij de Oceanic 6, ze hebben geen fuck met Oceanic te maken dus ze worden vast niet meegeteld [als Desmond al definitief van het eiland afkomt]
    - Ik wil meer weten over het verhaaltje wat Jack aan het vertellen was bij de rechter, ik ben benieuwd hoe ze daar allemaal op gekomen zijn
    pi_56918379
    Claire was alweer behoorlijk vrolijk deze aflevering terwijl Charlie nog geen 4 dagen dood is

    Volgens de tijdlijn is het inmiddels 2e kerstdag, ik snap dat ze wellicht geen zin hebben om dat te vieren maar het even noemen had ik wel leuk gevonden.

    Aaron moet trouwens haast wel 1 van de Oceanic 6 zijn aangezien Jack zei dat 6 mensen de kust hadden gehaald. 1 van die 6 heeft op het eiland een kind gebaard en dat was iemand anders dan Kate in het nep-verhaal (niemand zou immers geloven dat een hoogzwangere Kate iedereen gered en verzorgd heeft). Die moeder moet later op het eiland zijn overleden waarna Kate Aaron adopteerde.

    Ik denk trouwens dat Ben en Desmond wel mee geteld zouden worden als het publiek en de media van hun bestaan had geweten. Krantenkoppen met 'The Oceanic 6 & The Non-Oceanic 2' erin klinken namelijk voor geen meter.

    (ps. er missen een stuk of 20 topics in de OP)
    pi_56918559
    quote:
    Op vrijdag 22 februari 2008 23:10 schreef Harajuku. het volgende:

    [..]

    Er zijn inderdaad betere TTs te bedenken dan deze
    Ik kon in deze staat geen betere letterlijke quotes bedenken zonder de aflevering erbij te hebben.
    pi_56918607
    quote:
    Op zaterdag 23 februari 2008 00:00 schreef Xurk het volgende:
    Ik snap de TT ook niet echt...

    In het vorige topic vroeg iemand waar de podcasts te luisteren zijn, dat is hier! Ik moet ze nog steeds luisteren, maar de eerste ep van s4 was op 31 januari uitgezonden en er staan al podcasts bij vanaf 4 februari, dus ik ben benieuwd
    Alleen de nieuwste podcast is met Damon & Carlton vanwege de staking. Ter vervanging is de Britse versie ook wel lachen, zoals de laatste met Naveen Andrews (Sayid):
    quote:
    Ian Lee: What do you make of this theory: Jacob is Jack from the future
    Naveen Andrews: What a load of bullocks
    Britse accenten

    Wat was er trouwens met Dan's geheugen? Hij kon 2 kaarten onthouden en dat was een verbetering ten opzichte van .... wat? Kon hij voor hij op het eiland was maar 1 kaart onthouden?
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')