abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56910678
quote:
Amsterdam, 20 febr. Een schuurtje huren buiten de ring A10 rond Amsterdam en je oldtimer daar stallen. Er zit niets anders op, zegt Toon van Diepen. „Maar dat is wel een dure oplossing.” En dus zullen sommige Amsterdamse leden hun hobby voortijdig moeten beëindigen, denkt de voorzitter van de Historische Automobiel Vereniging (HAV). Want vanaf eind 2009 mogen auto’s ouder dan 1992 het gebied binnen de ring A10 – met uitzondering van Amsterdam-Noord – niet meer in. En oldtimers dus ook niet meer.

En ook vervuilende vrachtauto’s, bestelbusjes en dieselauto’s zonder roetfilter mogen Amsterdam niet meer in. Daarnaast wordt parkeren in en rond het centrum van Amsterdam duurder, en moet overal binnen de ring A10 vanaf 2009 tot negen uur ’s avonds betaald worden voor parkeren.

uit http://www.nrc.nl/binnenl(...)g_uit_ring_Amsterdam
Na de grote idioterie zoals vliegtax gaat de oltimer in de ban. Geen woord over die (nieuwe) brandstofzuipende SUV's .....nee dat mag dan zeker wel? Want stel je voor dat een beleidsmaker van GL zo'n ding rijdt...

What's next? Scheetarm voedsel verplichten?
  vrijdag 22 februari 2008 @ 18:17:14 #2
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56910753
Terecht. Al die rijksmonumenten worden aangevreten door het spul dat uit die uitlaten komt, en daar eten we in Amsterdam een mooie boterham van.
pi_56910778
Die rijksmonumenten zijn gebouwd door mensen die zich een mooie kar wilden kunnen veroorloven.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_56910792
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:17 schreef Floripas het volgende:
Terecht. Al die rijksmonumenten worden aangevreten door het spul dat uit die uitlaten komt, en daar eten we in Amsterdam een mooie boterham van.
Die rijksmonumenten worden niet aangevreten door die rotzooi uit suv's?
  vrijdag 22 februari 2008 @ 18:20:48 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56910820
Hebben ze eigenlijk nog van die lekkere oude stadsbussen daaro?
Ik fietste vroeger altijd tussen de dieseldampen van die wrakken op weg naar school.
Hoefde je iig. niet meer aan de Velpon voor een kick.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 22 februari 2008 @ 18:22:55 #6
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56910863
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:18 schreef sigme het volgende:
Die rijksmonumenten zijn gebouwd door mensen die zich een mooie kar wilden kunnen veroorloven.
Met mooie koetsjes mogen ze blijven komen anders.
pi_56910927
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:22 schreef Floripas het volgende:

[..]

Met mooie koetsjes mogen ze blijven komen anders.
Oldtimers met blinkende carrosserie?

Bizar dat je met toegelaten auto's niet meer wordt toegelaten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_56911240
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Na de grote idioterie zoals vliegtax gaat de oltimer in de ban. Geen woord over die (nieuwe) brandstofzuipende SUV's .....nee dat mag dan zeker wel? Want stel je voor dat een beleidsmaker van GL zo'n ding rijdt...

What's next? Scheetarm voedsel verplichten?
SUV's worden anders ook nogal gehaat schijnt het. Het is wachten tot die volgen.
pi_56911259
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:42 schreef sneakypete het volgende:

[..]

SUV's worden anders ook nogal gehaat schijnt het. Het is wachten tot die volgen.
Wel vaag om die dan nu niet te noemen. Riekt alles naar willekeur.
pi_56911269
Weet ik waar ik mijn oude autobanden in de fik moet steken.

Offtopic, slotervaart mag je daar legaal auto's opfikken?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  vrijdag 22 februari 2008 @ 18:44:13 #11
130955 Floripas
Blast from the past
pi_56911278
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:43 schreef GizartFRL het volgende:
Weet ik waar ik mijn oude autobanden in de fik moet steken.

Offtopic, slotervaart mag je daar legaal auto's opfikken?
Wat is dit nu weer voor reactie.
pi_56911354
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:26 schreef sigme het volgende:

[..]


Bizar dat je met toegelaten auto's niet meer wordt toegelaten.
De producenten durfden ze niet snel genoeg aan te pakken. Dan maar de consument ....

Veel gekte, weinig milieu.
pi_56912418
Ik kan me nog zo'n lijst met opmerkelijke amerikaanse wetten herinneren. Een ieder die dat leest lacht zich helemaal blauw en zal nooit begrijpen waar die wetten vandaan komen.. (linkje iemand? )

Maar eh, in NL kunnen we ook zo'n lijst gaan opstellen! Deze 'wet' ( ) zal hoog in de top 10 staan... Als een Amerikaan dat leest kan híj zich weer blauw lachen
pi_56912436
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:48 schreef novel het volgende:

[..]

De producenten durfden ze niet snel genoeg aan te pakken. Dan maar de consument ....

Veel gekte, weinig milieu.
De consument krijgt in Amsterdam toch een premie straks als ze een oude auto laten slopen?

En de producenten worden ook aangepakt. Auto's zoals ze voor 92 werden geproduceerd worden veelal nieuw niet meer toegelaten.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 19:46:24 #15
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_56912574
TS loopt een beetje achter? Dit is oud nieuws:

Amsterdam verboden voor 'oude' auto's
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 22 februari 2008 @ 20:04:50 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56912997
Plak er milieu voor en de gekste voorstellen worden in een keer op handen gedragen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56926028
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 19:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

De consument krijgt in Amsterdam toch een premie straks als ze een oude auto laten slopen?

En de producenten worden ook aangepakt. Auto's zoals ze voor 92 werden geproduceerd worden veelal nieuw niet meer toegelaten.

De vraag is maar of je voor die premie een auto van vergelijkbare kwaliteit kan kopen. En het is ook nog veel te snel ingevoerd. Want het houdt geen rekening met investeringen en onderhoud die niet hadden gehoeven als die auto's zo snel naar de sloop gaan.

En wat zal het nou echt schelen voor het milieu? 20.000 auto's, die vast niet veel rijden (anders waren ze al versleten). En daarvan wil men dan toch de oldtimers weer toelaten. (Gelukkig maar, want als ik door de stad fiets, vind ik het altijd leuk om zo'n fraai oud model te zien)

Mij lijkt het vooral symbolisch. En daarvoor krijgen we dan een zeer ingewikkeld systeem om dat te organiseren.
Dat is toch allemaal net zo'n gepunnik als met dat idee om gloeilampen te verbieden (ipv. aan nieuwe armaturen eisen te stellen)

Producenten worden maar heel traag tot (milieu)voorzieningen verplicht. En om dan opeens haast te maken, wordt de consument aangepakt omdat hij iets gekocht heeft dat volgens de toen geldende regels is geproduceerd. Dat vergroot de populariteit van het thema milieu niet echt.

Je kunt ook wachten tot die producten vanzelf uitsterven, of een termijn instellen.
Al die daadkracht kan beter gestoken worden in het sneller invoeren van normen voor de producenten. Anders zitten we over een paar jaar weer met het probleem van een of ander product dat niet voldoet aan milieueisen.
  zaterdag 23 februari 2008 @ 17:21:48 #18
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_56928484
Ik vind het een goede maatregel, en in Londen en Berlijn doen ze precies hetzelfde of gaan ze veel verder.

Want met de luchtkwaliteit in de grote steden is het echt erbarmelijk gesteld, je ademt lucht in met een fijnstof percentage van boven de 70 (40 is de EU maximum bovengrens) en zoals Floripas al terecht opmerkt, de gebouwen die de tientallen miljoenen toeristen per jaar trekken en daar al eeuwen staan, lijden er erg onder.
pi_56932349
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:06 schreef novel het volgende:

[..]

De vraag is maar of je voor die premie een auto van vergelijkbare kwaliteit kan kopen. En het is ook nog veel te snel ingevoerd. Want het houdt geen rekening met investeringen en onderhoud die niet hadden gehoeven als die auto's zo snel naar de sloop gaan.
Het zou eind 2009 in moeten gaan. Dan kan je daar ne al wel rekening mee houden lijkt me.
quote:
En wat zal het nou echt schelen voor het milieu? 20.000 auto's, die vast niet veel rijden (anders waren ze al versleten). En daarvan wil men dan toch de oldtimers weer toelaten. (Gelukkig maar, want als ik door de stad fiets, vind ik het altijd leuk om zo'n fraai oud model te zien)

Mij lijkt het vooral symbolisch. En daarvoor krijgen we dan een zeer ingewikkeld systeem om dat te organiseren.
Dat is toch allemaal net zo'n gepunnik als met dat idee om gloeilampen te verbieden (ipv. aan nieuwe armaturen eisen te stellen)
Het is inderdaad deels symbolisch maar het zal ook wel een positief milieueffect hebben, minder roetdeeltjes in de lucht enzo.
quote:
Producenten worden maar heel traag tot (milieu)voorzieningen verplicht. En om dan opeens haast te maken, wordt de consument aangepakt omdat hij iets gekocht heeft dat volgens de toen geldende regels is geproduceerd. Dat vergroot de populariteit van het thema milieu niet echt.

Je kunt ook wachten tot die producten vanzelf uitsterven, of een termijn instellen.
Al die daadkracht kan beter gestoken worden in het sneller invoeren van normen voor de producenten. Anders zitten we over een paar jaar weer met het probleem van een of ander product dat niet voldoet aan milieueisen.
Punt is dat een stad als Amsterdam niet veel aan die producenten kan doen en wel aan wat er daadwerkelijk in de stad rondrijdt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56978953
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:17 schreef Floripas het volgende:
Terecht. Al die rijksmonumenten worden aangevreten door het spul dat uit die uitlaten komt, en daar eten we in Amsterdam een mooie boterham van.
Meisje, spui geen onzin over zaken waar je als Neerlandicus geen enkel verstand van hebt. En dat zijn er veel.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_56980370
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 03:28 schreef StefanP het volgende:

[..]

Meisje, spui geen onzin over zaken waar je als Neerlandicus geen enkel verstand van hebt. En dat zijn er veel.
Die arrogantie van jou is stuitend. Reageer je woede eens op iets anders af, Republikeinse Fascist.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56980754
een Republikein is een facist? Zeker net als de SP dictotariaal communistisch is
  dinsdag 26 februari 2008 @ 09:59:21 #23
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_56980922
quote:
Op vrijdag 22 februari 2008 18:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Geen woord over die (nieuwe) brandstofzuipende SUV's
Het gaat vooral om fijnstof.
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 17:21 schreef Perico het volgende:
Ik vind het een goede maatregel, en in Londen en Berlijn doen ze precies hetzelfde of gaan ze veel verder.

Want met de luchtkwaliteit in de grote steden is het echt erbarmelijk gesteld, je ademt lucht in met een fijnstof percentage van boven de 70 (40 is de EU maximum bovengrens)
Eensch. Weleens op b.v. de Amsterdamsestraatweg in Utrecht geweest? Zo goor daar, en de mensen die daar wonen ademen dat dus de hele dag in.
quote:
Op zaterdag 23 februari 2008 15:06 schreef novel het volgende:
En wat zal het nou echt schelen voor het milieu?
Het gaat niet om 'het milieu' als vaag 'hoger iets', maar gewoon heel concreet om kwaliteit van de lucht die mensen inademen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_56981250
quote:
Op dinsdag 26 februari 2008 09:48 schreef miech het volgende:
een Republikein is een facist? Zeker net als de SP dictotariaal communistisch is
Nee, maar wel socialistisch in de zin van 'je doet mee of je bent weg'. Is ook de enige manier waarop dat werkt.


Niets is perfect.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_56982925
Is deze bewering niet paradoxaal aan het socialistisch denken? Wat ik bedoel: (ultra)socialisten willen juist dat iedereen meedoet (nou ja, behalve iedereen die meer dan 50k verdient dan..).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')