http://www.telegraaf.nl/b(...)_oude__auto_s__.htmlquote:di 12 feb 2008, 07:41 | 0 reacties
Amsterdam verboden voor 'oude' auto's
AMSTERDAM - Personenauto's van voor 1992 op benzine en lpg, en dieselwagens zonder roetfilter mogen vanaf medio volgend jaar niet meer binnen de Amsterdamse ring A10 komen.
Het belangrijkste onderdeel van het verkeersplan is een forse verhoging van de parkeertarieven. Bovendien worden de uren dat betaald moet worden uitgebreid, meestal tot middernacht. Die maatregelen leveren de stad 31 miljoen euro per jaar op aan extra parkeergeld. Vreemd genoeg leidt dit slechts tot 0,9 tot 2,2 % minder autokilometers.
Met de opbrengst moeten maatregelen betaald worden die de lucht schoner maken, zoals een sloopregeling voor sterk vervuilende auto's, en krijgen mensen een ov-abonnement als zij hun parkeervergunning inleveren.
VVD-verkeerswoordvoerder Robert Flos is verbijsterd. ,,Als dit doorgaat worden er twee beloften gebroken. Ten eerste dat dit college de lasten voor burgers niet zou verhogen. Ten tweede heeft de PvdA gezegd tegen hogere parkeertarieven te zijn. De auto wordt hier echt als melkkoe gebruikt. Ook de milieuzone voor personenauto's is voor ons onacceptabel. Zo krijgt de automobilist wel heel veel voor zijn kiezen."
Wat een bullshit! door de leeftijd zijn het meteen wreakken?quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:Alle wrakken van de weg
Als je op het kamp woont niet inderdaad.quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:11 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Wat een bullshit! door de leeftijd zijn het meteen wreakken?
Neem bijv de W126 zekker geen wrak te noemen!
[ afbeelding ]
Nee, je hebt gelijk.quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:11 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Wat een bullshit! door de leeftijd zijn het meteen wreakken?
Neem bijv de W126 zekker geen wrak te noemen!
[ afbeelding ]
Ik zou graag een nieuwere auto willen rijden, maar dat kan ik gewoonweg niet betalen...quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:Alle wrakken van de weg
1986, 300.000km...quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:Alle wrakken van de weg
Ook van na 92 zijn er nog wel auto's te koop voor (erg) weinig.quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:21 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik zou graag een nieuwere auto willen rijden, maar dat kan ik gewoonweg niet betalen...
Ik zou niet eens een nieuwere auto willen rijden.quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:21 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik zou graag een nieuwere auto willen rijden, maar dat kan ik gewoonweg niet betalen...
Ja en die verbieden ze het jaar erop.quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook van na 92 zijn er nog wel auto's te koop voor (erg) weinig.
Partij voor verbieden?quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik zou niet eens een nieuwere auto willen rijden.
Dit is nu eenmaal m'n hobby en vervoermiddel; ieder jaar zo'n 35.000km op LPG.
Met genoeg opties erop wat niet elk b-merk heeft tegenwoordig.quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, je hebt gelijk.
Dit is een oud lijk.
Haha, ja, de PvdA kan er inmiddels ook bij.quote:
denk t niet, t'is gewoon een variant op het suv-pesten in Londen en oude auto's weren in Duitsland. Amsterdam begint nu met z'n eigen versie en meer steden gaan dan vanzelf volgen. Zolang onze portemonnee het nog aankan bereid je dan maar voor op de gekste maatregelen.. van mij mogen we wel 30 jaar terug in de tijd.. de ambtenarij weet van gekkigheid niet meer wat ze nog moeten doen..quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:37 schreef Hyperdude het volgende:
Lijkt mij overigens gewoon zo'n Telegraaf luchtballon.
Zal allemaal wel meevallen.
Maar is een auto van 1992 beter dan één van 1991?quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:24 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook van na 92 zijn er nog wel auto's te koop voor (erg) weinig.
Moesten autos vanaf 1992 niet verplicht voorzien zijn van een katalysator, dat zou ik een lgoische verklaring vinden.quote:Op woensdag 13 februari 2008 20:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar is een auto van 1992 beter dan één van 1991?
Mijn auto uit 1986 is in perfecte staat, zonder roest, motorisch top en voldoet aan de APK eisen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |