Zoiets moet je ook niet beargumenteren.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:29 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Hier heb je er al 1Hoezo niet? Als ze het shirt met trots dragen en voor de club vechten wat is dan het verschil tussen een buitenlander en een Engelse?
Ja dat is ook het verschil. Je hebt buitenlanders die niets om de club geven en snel weer naar een betere club willen maar je hebt ook het tegenovergestelde. Mensen als Toure, v. Persie, Clichy vind ik tot nu toe meer "Arsenal " dan een engelse als Walcott.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:40 schreef gday het volgende:
[..]
Zoiets moet je ook niet beargumenteren.Dat is puur sentiment. Als een buitenlander 10 jaar bij een club speelt is dat bijvoorbeeld ook weer anders dan een buitenlander die 2 seizoenen ergens speelt en dan weer voor een beter salaris naar een andere club verkast.
Ik heb ernstige twijfels of dat weer niet tegen de EU regels in gaat. Volgens mij moet je iemand die netjes een bepaald paspoort heeft erkennen als iemand met een dergelijke nationaliteit. Maar zo erg op de hoogte ben ik niet van de kilometers Europese wetgevingquote:Op donderdag 26 februari 2009 15:36 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dan voeg je toch toe aan de regel dat het geen genaturaliseerd persoon mag zijn. Simpel.
Of je stelt in een maximum in aan het aantal spelers dat een club onder contract mag hebben, dan kunnen ze ook niet elke dertienjarige een contract aanbieden.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:36 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dan voeg je toch toe aan de regel dat het geen genaturaliseerd persoon mag zijn. Simpel.
nee dan geven ze de ouders een goede baan.......quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:23 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Of je stelt in een maximum in aan het aantal spelers dat een club onder contract mag hebben, dan kunnen ze ook niet elke dertienjarige een contract aanbieden.
Dit klinkt leuk, maar er zit wel een adder onder het gras. De meeste spelers krijgen namelijk een basissalaris, met daarop dikke bonussen voor gewonnen wedstrijden, gescoorde doelpunten, etc. Als door die regel buitenlanders minder kans maken op die extra inkomsten, dan is er alsnog sprake van onderscheid op nationaliteit.quote:Op donderdag 26 februari 2009 15:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, het was ook meer een retorische vraag hoor. Ik kan mij er gewoon onwijs over opwinden dat de EU regels de spelregels van het voetbal bepalen.
Als je maar 5 buitenlanders op mag stellen, maar zoveel als je wil contracteren zie ik niet in waarom dit het vrije verkeer van werknemers in de weg zou staan. Een club mag immers zoveel kopen als ze willen.
Waarom moet die kut EU dan ook gaan bepalen dat ze allemaal tegelijk mogen spelen? Dat is hun zaak toch niet? Als een spelers tekent, dan werkt hij voor een club. Ongeacht of hij speelt of niet. Dus beperk je een speler per definitie niet imo.
Platini zegt gewoon dat het er niet komt omdat het niet kan vanwege de Europese regels stond gisteren in de krant, dus dat Fifa onderzoek begin ik steeds minder serieus te nemenquote:
Nu pas?quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:56 schreef rubbereend het volgende:
dus dat Fifa onderzoek begin ik steeds minder serieus te nemen
Zo werkt dat natuurlijk niet. Want je verhindert je werknemers zo normaal hun beroep uit te oefenen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:14 schreef Jofol het volgende:
Als je daarna een spelregel opneemt dat elke club team, minimaal (bijv) 6 spelers met eigen voetbalnationaliteit in het veld moet hebben staan, lijkt me dat geen inbreuk op Europese regels. Je mag als club zoveel buitenlanders in dienst hebben als je wilt, ze mogen alleen niet allemaal tegelijk in het veld staan. Net zo als je maar 1 doelman in het veld mag opstellen. Maar ik ben dan ook geen jurist.
lees maar terugquote:
quote:Platini maakt zich bijzonder ongeloofwaardig op deze manier, voor zover hij dat nog niet was. Marionet van Blatter![]()
Dat is natuurlijk een cruciaal punt. Als je het heel simpel bekijkt verhindert de spelregel dat er maar 11 spelers op het veld mogen staan ook werknemers hun beroep normaal uit te kunnen voeren. Ik weet het, het is enigszins appels met peren vergelijken, maar ik denk dat er wel overeenkomsten zijn in beide situaties.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet. Want je verhindert je werknemers zo normaal hun beroep uit te oefenen.
Indirecte beperkingen worden ook niet getolereerd door de EU. Zulke regels zullen uiteraard tot gevolg hebben dat het voor buitenlandse voetballers moeilijker is om een contract te krijgen bij een club, daar ligt de grens al...quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:32 schreef Jofol het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een cruciaal punt. Als je het heel simpel bekijkt verhindert de spelregel dat er maar 11 spelers op het veld mogen staan ook werknemers hun beroep normaal uit te kunnen voeren. Ik weet het, het is enigszins appels met peren vergelijken, maar ik denk dat er wel overeenkomsten zijn in beide situaties.
Daarnaast, behoord het daadwerkelijk spelen op het veld tot het normaal uitoefenen van het beroep. Ik denk dat daar ook nog wel over valt te twisten. De spelers hebben gewoon een arbeidscontract, of ze op het veld mogen staan is echter afhankelijk van de spelregels.
Ja omdat hij eindelijk tot inzicht is gekomen dat het niet gaat lukken. Daarvoor was hij altijd voorstander van het plan.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:22 schreef rubbereend het volgende:Platini beweert het tegenovergestelde van Blatter
Als het om een Afrikaan gaat is het geen probleem. Als het om andere inwoners van binnen de EU gaat mogen er geen beperkingen gesteld worden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:32 schreef Jofol het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een cruciaal punt. Als je het heel simpel bekijkt verhindert de spelregel dat er maar 11 spelers op het veld mogen staan ook werknemers hun beroep normaal uit te kunnen voeren. Ik weet het, het is enigszins appels met peren vergelijken, maar ik denk dat er wel overeenkomsten zijn in beide situaties.
Daarnaast, behoord het daadwerkelijk spelen op het veld tot het normaal uitoefenen van het beroep. Ik denk dat daar ook nog wel over valt te twisten. De spelers hebben gewoon een arbeidscontract, of ze op het veld mogen staan is echter afhankelijk van de spelregels.
Maar dat gebeurt nu ook met speler die buiten de EU vandaan komen?quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:53 schreef Pool het volgende:
[..]
Dit klinkt leuk, maar er zit wel een adder onder het gras. De meeste spelers krijgen namelijk een basissalaris, met daarop dikke bonussen voor gewonnen wedstrijden, gescoorde doelpunten, etc. Als door die regel buitenlanders minder kans maken op die extra inkomsten, dan is er alsnog sprake van onderscheid op nationaliteit.
Maar goed, ik wel benieuwd naar de inhoud van dat INEA-rapport eigenlijk.
quote:Premier League voelt niets voor 6+5-voorstel
In de optiek van Sepp Blatter is Engeland de meest geschikte kandidaat om het WK van 2018 te organiseren, maar de Premier League is voor de voorzitter van de FIFA een doorn in het oog. Nadat hij zich eerder reeds beklaagde over de onderlinge verschillen en de algemene aantrekkingskracht van de competitie, is de Zwitser ook van mening dat men in de top van Engeland alleen aan geld verdienen denkt.
Blatter had een gesprek met Richard Scudamore, technisch directeur van de Premier League, maar de spanning tussen beide partijen is niet afgenomen. Het verschil van inzicht inzake de financiën van de clubs en het aantal toegestane buitenlanders blijft bijzonder groot. "Hij denkt alleen maar geld verdienen en ik wil van voetbal juist een sociaal en cultureel evenement maken", citeert Bloomberg de voorzitter. "Ik wil dat het voetbal weer emotie's met zich meebrengt. Dat is het grote verschil."
Scudamore gaf maandag te kennen dat de Premier League geen voorstander is van het voorstel van Blatter om de 6 +5 regel te introduceren. Blatter wil een beperking van het aantal buitenlanders dat uitkomt in een elftal. Van de elf spelers die per ploeg op het veld staan, moeten er minimaal zes afkomstig zijn uit het land van de club. Vanaf het seizoen 2012/13 zou de omstreden regel in werking moeten treden.
"Met uitzondering van David Beckham komt elke speler van het Engelse elftal in de Engelse competitie uit", omschreef Blatter het weerwoord van Scudamore. "Naar zijn mening werd er nog voldoende Engels voetbal gespeeld in hun competitie, maar dat vind ik niet genoeg. Zeker niet als je maar één of twee Engelse spelers in je elftal hebt staan. Het lijkt me duidelijk dat een dergelijke regel juist in Engeland nodig is."
Eerder deze maand gaf Blatter aan dat te weinig ploegen daadwerkelijk mee kunnen strijden om de landstitel. "Ik maak me zorgen omdat de Premier League de sterkste competitie ter wereld is. Zó sterk, dat de andere competities zich er maar moeilijk mee kunnen meten. In een competitie waarin tweederde of drie vierde van de teams niet spelen om de titel, maar spelen om te vechten tegen degradatie, is iets aan de hand."
Tuurlijk word jij daar moe van. Jouw clubje zal als een baksteen in elkaar vallenquote:Op donderdag 26 maart 2009 20:01 schreef Gunner het volgende:
Waarom probeert Blatter dit koste wat het kost door te drukken als de EU zich er al duidelijk over uitgesproken heeft? Ik word zo moe van die man.
Wat dat betreft is het spijtig dat Engeland best wel op koers ligt voor kwalificatie voor het WK 2010. Beter lopen er binnenkort wat grote landen kwalificatie mis (hoe klein die kans ook is voor een land als Spanje). Pas dan worden de ogen echt geopend.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:16 schreef toma het volgende:
Tuurlijk voelt de PL niks voor een 6+5 regel. Waarom andere voetbal landen beter maken wanneer je eigen competitie kwalitatief gezien de beste is van de wereld dankzij al die buitenlanders.
De 6+5 regel zou een redding zijn voor het Nederlandse voetbal.
Ik zie liever het niveau van het Nederlands voetbal omhoog gaan dan dat de PL er met kop en schouders bovenuit steekt.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:21 schreef DuvelDuvel het volgende:
De PL heeft echt een slecht nationaal elftal als je het vergelijkt met hun competitie. De PL is voor het grootste gedeelte gebouwd op buitenlanders. Toch mag het van mij zo blijven daar. Bijna elke wedstrijd is wel leuk om te kijken. Denk dat we ons beter kunnen richten op de opzet van de CL ipv naar alle nationale competities te kijken.
Ze hebben een nationaal elftal dat goed is, maar ondermaats presteert. Spelers die bij hun club veel beter en gemakkelijker spelen dan bij hun land.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:21 schreef DuvelDuvel het volgende:
De PL heeft echt een slecht nationaal elftal als je het vergelijkt met hun competitie. De PL is voor het grootste gedeelte gebouwd op buitenlanders. Toch mag het van mij zo blijven daar. Bijna elke wedstrijd is wel leuk om te kijken. Denk dat we ons beter kunnen richten op de opzet van de CL ipv naar alle nationale competities te kijken.
Pak eens een andere plaat. Deze blijft hangenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:14 schreef Nashje het volgende:
[..]
Tuurlijk word jij daar moe van. Jouw clubje zal als een baksteen in elkaar vallen.
Zoiets?quote:Manuel Almunia
Gavin Hoyte Kolo Touré William Gallas Kieran Gibbs
Jack Wilshere Cesc Fŕbregas Mark Randall
Jay Simpson Robin van Persie Theo Walcott
tja je kan het ook anders uitleggen, zo komen alleen de allergrootste Engelse talenten bovendrijven en die krijgen zo wel de kans om vanaf het begin op allerhoogste niveau te trainen.......quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:21 schreef DuvelDuvel het volgende:
Toch wel toevallig dat de competitie die dit moment in een dipje zit een voorstander is van de 6+5 regeling terwijl de beste competitie een tegenstander is.quote:In de Premier League lijkt geen enkele club voorstander van het voorstel van FIFA-voorzitter Sepp Blatter om de 6+5-regel vanaf het seizoen 2012/13 toe te passen, maar Juventus-preses Giovanni Cobolli Gigli ziet het probleem niet. "We willen jongeren en kampioenen in ons elftal. Zes of zeven Italiaanse spelers is geen probleem voor ons. Op deze manier willen we Italië en Europa veroveren." (Corriere dello Sport)
Tuurlijk is Italie voorstander. Die kunnen alsnog makkelijk veel niet Italianen naturaliseren.. Veel Brazilianen, Uruguayen en Argentijnen kunnen ook een Italiaans paspoort aanvragen omdat hun voorouders afkomstig zijn uit Italie.quote:Op maandag 30 maart 2009 11:19 schreef toma het volgende:
[..]
Toch wel toevallig dat de competitie die dit moment in een dipje zit een voorstander is van de 6+5 regeling terwijl de beste competitie een tegenstander is.
Ik denk hetbij geen enkele partij hoog op de agenda staat.quote:Op vrijdag 24 april 2009 01:41 schreef Radegast het volgende:
Met de Europese verkiezingen in het vooruitzicht, is er een partij die voor de 6+5 regeling is?
quote:Brussel gaat praten over ’6+5’-regel
ZÜRICH - Het Europees Parlement brengt de zogenoemde ’6+5’-regel bij het voetbal ter sprake bij de volgende vergadering, op 30 april.
Dat heeft Giuseppe Gargani, voorzitter van de commissie juridische zaken, vrijdag afgesproken met FIFA-voorzitter Sepp Blatter. Ook Mario Pescante van het Internationaal Olympisch Comité en Jerome Valcke en Jerome Champagna, beiden van de FIFA, waren aanwezig bij de bijeenkomst.
,,Ik ben erg te spreken over dit gesprek met Blatter,’’ aldus Gargani. ,,Dit zou de eerste stap kunnen zijn om samen met de FIFA een oplossing te bedenken voor politieke kwesties die direct betrekking hebben op voetbal. We zullen ons focussen op deze regel.’’
Blatter is groot voorstander van de invoering van de ’6+5’-regel in het voetbal. De regel dwingt voetbalclubs minimaal zes spelers uit het eigen land op te stellen in de basiself en dus maximaal vijf buitenlandse voetballers, maar stuit op de bestaande wetgeving. Die schrijft vrij verkeer van werknemers voor in de landen van de Europese Unie. De regel moet er onder meer voor zorgen dat de kwaliteitsverschillen tussen verschillende Europese competities afnemen. (ANP)
Zodra je de opzet van de CL aanpast valt dat hele PL gedoe in elkaar. Het aantal teams beperken tot maximaal 2 per land en je bent van la het gedoe af.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:21 schreef DuvelDuvel het volgende:
Als Chelsea supporter kan ik begrijpen dat je er tegen bentquote:Op vrijdag 24 april 2009 20:59 schreef mcyodogg het volgende:
Wanneer flikkeren ze eens een keer op met die 6+5 de hele tijd?
Heeft er niks mee te maken. Er spelen al 4 Engelsen in de basis normaal gesproken, dus zo'n probleem zou dat niet zijn.quote:Op donderdag 30 april 2009 19:52 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Als Chelsea supporter kan ik begrijpen dat je er tegen bent
Helemaal mee eens maar ik vind dat een Nederlandse club een meerderheid aan NEDERLANDERS moet opstellen.quote:Op donderdag 30 april 2009 21:42 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Heeft er niks mee te maken. Er spelen al 4 Engelsen in de basis normaal gesproken, dus zo'n probleem zou dat niet zijn.
Ik ben er tegen uit principe. Bij clubvoetbal vind ik het mooi dat spelers uit allerlei landen samen komen om te spelen.
Engeland is inderdaad wel een bijzondere situatie wat dat betreft. Ik denk overigens dat het niet zo'n probleem is. Wat ga je dan missen eigenlijk? Alleen de Welshmen toch? Of ook de Noord-Ieren?quote:Op donderdag 30 april 2009 21:45 schreef Dos37 het volgende:
Hij mag er van mij komen zolang ze maar Britten als uitgangspunt nemen en geen Engelsen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |