abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56877212

Het vorige deel: Slank de lente in # 128

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).
Wat niet de bedoeling is: (te)veel offtopic praten, eindeloze discussies voeren over keuzes van anderen, persoonlijke ruzies uitvechten in dit topic.
Wat wel de bedoeling is: praten over afvallen, hoe je dat doet en hoe het gaat, advies vragen, opscheppen over je resultaten, elkaar een beetje steunen en het gezellig houden!

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Sylvana = Sylvana
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_56877243
Goeiemorgen Zo, mijn nachtdiensten zitten er weer op Kan ik weer normaal proberen te eten en te sporten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56877298
goedemorgen!

het was geen droom nog steeds 79,6!!!!

gisteren tot !!!! kwart over 1 !!!!!! aan dat klotige kut wiskunde gewerkt, máár, heb nu wel de opdrachten af die ik straks in moet leveren.. Arme René, die had aardig wat met me te stellen, want wat word ik toch chago als ik iets niet snap

Maar, het is goed gekomen!! Dus zodadelijk richting Nijmegen, tot half 1, en dan weer huiswaarts voor Evy20 en andere taken.. én schoonpaps is jarig, dus vanavond feestje
Ja doei.
pi_56877652
Mogge!
Over studievertraging: het is inderdaad heel makkelijk om die op te lopen, maar als ik geen operatie had gehoeven in mijn derde jaar, was ik nu al afgestudeerd (in 4 jaar dus). Bij mij was het ziekte, bij anderen is het misschien net 1 vak dat niet lukt, of persoonlijke problemen...
Ik ken 1 meisje dat in 4 jaar is afgestudeerd, maar ik heb nou niet echt de indruk dat ze gelukkiger is dan ik
En ach, als wanneer ik komende zomer afstudeer, ben ik ook pas net 24
Maar wel met een dikke studieschuld
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_56877692
Gaaf hè MB, als je zo'n heel cijfer naar beneden zakt? Dat geeft de mensch moed!

Gisteren voor niks volle anijsmelk zitten drinken. Weliswaar als een roosje geslapen, maar van de maansverduistering was om vier uur 's morgens door hevige bewolking geen bliksem te zien! Jammer!
Voor de zekerheid tot vijf uur blijven kijken (met een dikke jas op het balkon en krentebolletjes erbij ), maar toen zijn we maar weer terug naar bed gegaan..

Ik hoef vandaag niet te werken, dus vandaag geen innerlijke strijd wegens teveel overstaptijd en stationwinkeltjes vol chocolade!
pi_56877699
Regelmaat is goed! Vooral als het gaat om eten.

Ik mag over goed een uur weer op de fiets springen. Iemand heeft een workshop gepland in een hotel wat hier 3 km vandaan zit. Briljant tijdstip ook, om kwart voor 10 beginnen. Kun je nog wel fijn naar kantoor maar zit je gedurende anderhalf uur steeds op je horloge te kijken of je nog wat kunt doen of niet.

Owja, Claudia, gefeliciteerd!
  donderdag 21 februari 2008 @ 08:27:31 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56877705
Mogge!

Voor mij geldt hetzelfde als voor Alcarin: ook ik ben niet in 4 jaar afgestudeerd (dit is mijn 5e jaar) en ook ik heb straks een dikke studieschuld . Maar ja: het was óf een dikke studieschuld en een bul of geen studieschuld en ook geen bul . Dat is dan geen moeilijke keuze .

Ik heb gisteren echt een overdosis statistiek gehad, want ik heb voor geen meter geslapen vannacht. Er dansten de hele tijd allemaal cijfers en formules door m'n hoofd . Werd om 2 uur wakker en kon tot 4:30 de slaap niet meer vatten. En ook daarna ben ik meerdere keren wakker geweest . Waardeloos.
Vanmiddag moet ik eigenlijk naar een scriptieklasje, maar dat ga ik afzeggen. Moet eerst maar eens beter worden.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 21 februari 2008 @ 08:28:31 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56877719
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 08:26 schreef Liejannuh het volgende:

Owja, Claudia, gefeliciteerd!
Waarmee .
Niet meer actief op Fok!
pi_56877755
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 08:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Waarmee .
Ze is afgestudeerd!
pi_56877763
En weer een halve kilo kwijt
pi_56877789
Ik wíst dat ik gister had moeten updaten ... vanmorgen weer een kilo omhooggeschommeld. Ik weet zeker dat het een schommeling is, ben niet opvallend dikker geworden ofzo ... He shit, had willen zeggen dat het me gelukt was om voor mijn wintersport genoeg af te vallen ...

Nú mijn natuurkunde leren. Nog 2 uur de tijd voor een half boek
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56877907
Ik praat even niet mee over studies en vertragingen, als jullie het niet erg vinden.
Van denken aan mijn studieschuld krijg ik naargeestige zenuwtrekjes.
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 23:53 schreef conleche het volgende:
Het enige is dat als mensen er soms naar vragen, dat je dan soms het gevoel hebt dat je jezelf moet verdedigen dat je "maar" havo hebt gedaan, ik heb dan altijd de neiging om te zeggen dat ik wel een heel hoog IQ heb, heel stom, ik weet het, maar ik doe het hier nu ook weer
Daar heb ik nou helemaal geen last van. Zoals ik al eerder schreef, ik ben als luie puber (tevens belast met stevige concentratiestoornis) op mijn vijftiende van de Mavo afgeschopt, en dat heeft me er niet van weerhouden om vanaf mijn 21e de wondere wereld van HBO en universiteit te verkennen, en daar heb ik me ook nooit lullig over gevoeld.
Ik heb ook niet het idee dat de mensen die ik spreek een waardeoordeel hangen aan het middelbare schoolniveau dat je gedaan hebt, en ik voel dan ook nooit de neiging om letterlijk rond te strooien dat ik ondanks mijn halfslachtige Mavo-verleden tóch een pienter type ben.
Al ben ik eerlijk gezegd zo nu en dan stiekem wel geneigd om mijn vrij brede algemene ontwikkeling te laten zien en in gesprekken (indien gepast!) verwijzingen naar wetenschap, kunst of filosofie te verwerken. Maar meer dan met mijn onafgemaakte middelbare school heeft dat misschien ook te maken met het feit dat ik een blonde halfdwerg in een jurkje ben, en ik in gezelschap van nerds maar al te graag een Schrödingers kat laat vallen, of iets over kafkaiaanse toestanden mompel aan het loket van de grijze ambtenaar die belast was met mijn nogal lullige huurschuld.
In theorie natuurlijk niet veel anders dan blèren dat je toch best een hoog IQ hebt, dat geef ik toe.
Maar Conleche, heb je het idee dat je je Havo vooral voor jezelf moet 'verdedigen' of heb je ook echt het idee dat erop neergekeken wordt? Want dat laatste heb ik helemaal niet, maar da's misschien omdat ik het zelf ook niet doe. Ik vind het altijd wel stoer om te merken dat mensen belezen, wereldwijs en leergierig zijn, maar wat voor schooltype daaronder hangt maakt me werkelijk niets uit.

Verder.. Ik stond net op de weegschaal en.. 54,9! En ik heb nog niet eens gepoept! Nu vraag ik je?!
Ik heb vanmorgen om vier uur nog een hele stapel roomboterkrentenbollen weg zitten werken, dus ik vraag me af wat ik gewogen zou hebben als ik dat niet gedaan had.
't Zal vast iets van doen hebben met mijn cyclus, over twee weken zit er vast wel weer een kilootje aan. Maar toch.
pi_56877933
Vanochtend woog ik weer 60.5, constant gewichtje lijkt het te zijn dus! (hoewel het nog wel naar beneden moet he )

Gister Evy gelopen.. pff ik word er zo chagrijnig van als ze zegt 'nog 1 minuut' en ik gewoon zeker weet dat ik daarna veul langer gelopen heb
pi_56878132
Ik begin ziek te worden
  donderdag 21 februari 2008 @ 09:15:58 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56878266
Join the club, Saskia .
Ik voel me zwaar kut . Ga vandaag lekker in bed blijven en series kijken. Kan geen statistiekboek meer zien .

Gefeliciteerd Claudia! Ik hoop dat jullie mij over niet al te lange tijd ook kunnen feliciteren .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 21 februari 2008 @ 09:21:52 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56878361
En over dat verdedigen van je niveau:

Mijn zus heeft jaren geleden MBO gedaan en hoewel ze nu een HBO-baan heeft, meent ze dat mensen toch soms nog dingen zeggen als: "Naar jou hoeven we niet te luisteren, want jij hebt maar MBO."
Slaat nergens op, want ze heeft niet voor niets een HBO-baan. Kennelijk heeft ze de kennis die daarvoor nodig is op de werkvloer verworven en daarmee doet ze niets onder voor iemand die kakelvers van het HBO komt. Sterker nog: zij heeft ook nog eens jarenlange praktijkervaring en dat heeft zo'n HBO-afgestudeerde meestal niet.
Ik word dus een beetje boos als pas afgestudeerden voor een baan verkozen worden boven mensen met jarenlange ervaring. Diploma's zijn echt overrated wat dat betreft.

Ik heb er zelf overigens ook wel een beetje last van: bèta's vinden het nogal leuk om alfa's af te zeiken en hoewel ik weet dat ik dat niet moet doen (want bèta's die alfa's afzeiken zijn gewoon kortzichtige domoren) voel ik toch telkens weer de behoefte om uit de doeken te doen op welke terreinen alfa's goede diensten kunnen bewijzen.
Niet meer actief op Fok!
pi_56878394
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 09:15 schreef Viking84 het volgende:
Join the club, Saskia .
Ik voel me zwaar kut . Ga vandaag lekker in bed blijven en series kijken. Kan geen statistiekboek meer zien .

Gefeliciteerd Claudia! Ik hoop dat jullie mij over niet al te lange tijd ook kunnen feliciteren .
Ik heb me net maar ziekgemeld, dus ga zo ook weer mijn bed in.
Maar voel me altijd zo schuldig als ik niet naar school ga......maar goed daar ga ik me ook niet beter van voelen.
Morgen maar is kijken of ik die 1,5 uur wel naar school ga.
  donderdag 21 februari 2008 @ 09:25:47 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56878426
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 09:23 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik heb me net maar ziekgemeld, dus ga zo ook weer mijn bed in.
Maar voel me altijd zo schuldig als ik niet naar school ga......maar goed daar ga ik me ook niet beter van voelen.
Morgen maar is kijken of ik die 1,5 uur wel naar school ga.
Wat denk je van mij .
Ik had allemaal plannen om alles voor het weekend af te krijgen etc, maar nu ziet het er naar uit dat ik toch ook in het weekend bezig zal moeten.
En ik heb nog steeds geen scholen voor mijn onderzoek (ja 3, maar ik wil meer ), omdat ik te ziek ben geweest om er achteraan te gaan .

Ik ga maar wat episodes van Melrose Place bekijken, denk ik .
Niet meer actief op Fok!
pi_56878539
Zo weer een nieuw topic!
Vanochtend gaf de weegschaal 60,9 kg aan, gaat dus gestaag maar wel weer wat naar beneden.
Nu ben ik heel ingewikkelde artikelen aan het lezen over enzymen en medicijnen en ga strakjes lekker hardlopen weer!
Het mooi kotsende meisje.
pi_56878652
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 22:42 schreef Chicolate het volgende:
Ik ben, indien zonder vertraging, op mijn 23e klaar met de uni, en dan ben ik alsnog nix ... ja master of science, maar heb nou niet het idee dat ik dan enige werkervaring heb ... ga dan wel promoveren ofzo, 4 jaar aan een onderzoek werken zal vast goed op je cv staan ... Dus zal pas 27 zijn voor ik echt ga werken enzo ...
Chicolate, hier moest ik wel een beetje om lachen hoor.
Ik weet niet wat voor studie je wilt gaan doen, maar als je bij voorbaat al denkt dat je nog niets kunt als je een MSc hebt, zou ik wat anders gaan doen Op het moment is de vraag op de arbeidsmarkt naar getalenteerde net-afgestudeerden voor mij gevoel enorm.

Enne, dan maar promoveren? Goed voor je CV? Ik zou er niet aan beginnen tenzij je heel erg gemotiveerd bent voor wetenschappelijk onderzoek, en ik verwacht dat je dat pas weet als je een paar jaar gestudeerd hebt.... Anders heeft het geen toegevoegde waarde, lijkt me.

Maak eerst je VWO maar eens af

Beterschap voor alle zieken!
pi_56878744
volgens mij is iedereen hier best slim
pi_56878792
Ik schoot in de lach . (om wat Coldfeet zei)

Ik weet nog helemaal niet wat ik wil joh . Ik ben dol op onderzoek doen, dus de kans is wel heel groot dat ik wil gaan promoveren, maar dat zie ik tegen die tijd wel. Ik ga scheikunde studeren, en vraag me serieus af of je met een HBO niet meer werk kan krijgen, aangezien je daar meer praktijkervaring krijgt. Natuurlijk, de master bestaat uit een volledig jaar onderzoeksstage, maar gevoelsmatig zeg ik dat een HBO'er meer ervaring heeft.

Gelukkig ben ik dol op theoretische zooi, dus zo'n probleem is dat niet, maar vraag me wel echt af wat voor werk een WO'er zou kunnen doen aan onderzoek. Zal ik vast wel achter komen tijdens de studie ...

Mijn VWO afmaken, goed plan, dat moet toch te doen zijn, nog maar een paar weken tot het examen ... (nog een uurtje om die herkansing te leren hmmm)
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  donderdag 21 februari 2008 @ 09:54:03 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56878887
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 09:40 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Chicolate, hier moest ik wel een beetje om lachen hoor.
Ik weet niet wat voor studie je wilt gaan doen, maar als je bij voorbaat al denkt dat je nog niets kunt als je een MSc hebt, zou ik wat anders gaan doen Op het moment is de vraag op de arbeidsmarkt naar getalenteerde net-afgestudeerden voor mij gevoel enorm.

Enne, dan maar promoveren? Goed voor je CV? Ik zou er niet aan beginnen tenzij je heel erg gemotiveerd bent voor wetenschappelijk onderzoek, en ik verwacht dat je dat pas weet als je een paar jaar gestudeerd hebt.... Anders heeft het geen toegevoegde waarde, lijkt me.

Maak eerst je VWO maar eens af

Beterschap voor alle zieken!
Idd .
Toen ik aan de uni begon had ik ook grootse plannen: hoge cijfers halen, promoveren... Met die cijfers zit het wel goed, maar promoveren zie ik momenteel niet meer zo zitten.
Ik ben toch meer een teamplayer, denk ik en volgens mij kan het, behalve in bepaalde vakgebieden (bijv. geofysica) ook tegen je werken.
Dus áls ik ga promoveren, dan pas over een aantal jaren. Het schijnt dat er ook veel mensen zijn die na hun pensioen pas gaan promoveren .

Ik ga zo ook weer even updaten. Deze week bijna een kilo afgevallen. Nu was ik dan wel ziek, maar ik heb niet minder gegeten dan anders, dus ik neem aan dat dit er niet over een paar dagen weer aan zit .
De laatste keren dat ik me woog had ik steeds hetzelfde gewicht, maar m'n weegschaal is kennelijk toch niet kapot, want ik heb goed gegeten de laatste dagen en ik ben dus weer afgevallen. Ben echter pas tevreden als ik weer op 75 zit, want daar bleef ik steken voor ik weer aankwam.
Niet meer actief op Fok!
pi_56878912
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 09:49 schreef Chicolate het volgende:
Ik schoot in de lach . (om wat Coldfeet zei)

Ik weet nog helemaal niet wat ik wil joh . Ik ben dol op onderzoek doen, dus de kans is wel heel groot dat ik wil gaan promoveren, maar dat zie ik tegen die tijd wel. Ik ga scheikunde studeren, en vraag me serieus af of je met een HBO niet meer werk kan krijgen, aangezien je daar meer praktijkervaring krijgt. Natuurlijk, de master bestaat uit een volledig jaar onderzoeksstage, maar gevoelsmatig zeg ik dat een HBO'er meer ervaring heeft.

Gelukkig ben ik dol op theoretische zooi, dus zo'n probleem is dat niet, maar vraag me wel echt af wat voor werk een WO'er zou kunnen doen aan onderzoek. Zal ik vast wel achter komen tijdens de studie ...

Mijn VWO afmaken, goed plan, dat moet toch te doen zijn, nog maar een paar weken tot het examen ... (nog een uurtje om die herkansing te leren hmmm)
Succes met de herkansing!!
Volgens mij is er juist extreem veel animo voor net-afgestudeerde WO-scheikundigen, althans, dat zie ik hier in Delft. Die gaan dan in het onderzoek aan de slag bij grote chemie-concerns of oliemaatschappijen. Dat zijn echt wel leuke bane, lijkt mij. Maar promoveren is ook leuk, denk ik.

En maak je natuurlijk niet teveel zorgen om het binnen de tijd afstuderen. Als jij een leuke baan of een spannende hobby naast je studie doet, mag je er best wat langer over doen (ik ben 25 en bijna klaar )
pi_56878960
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 09:40 schreef ColdFeet het volgende:
Voordat ik begon met studeren vond ik het een belachelijk idee om te promoveren, alleen maar een hoop werk en weinig geld. Maar nu wil ik het, onderzoek doen is geweldig! En ik wil het wereldje van de universiteit eigenlijk nog niet uit. Dus doe ik nu mijn stinkende best om indruk te maken op de prof enzo
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')