abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57218248
Het grootste gedeelte van de schuld komt toch uit het Aalbers tijdperk?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 7 maart 2008 @ 12:40:07 #127
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_57219413
Nee, het grootste gedeelte komt uit de Swelheim/Vaessen-tijd.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 maart 2008 @ 17:07:59 #128
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57224874
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:24 schreef EKterror het volgende:
wat ik me af blijf vragen:

stel dat de gemeente een pandrecht heeft en niet gedwongen kan worden tot sanering. Dan kunnen alle andere crediteuren (die bereid zijn om 20 miljoen aan gezamelijke schulden kwijt te schelden voor een laag bedrag) toch wel hun schuld kwijtschelden. Dan zou Vitesse zowiezo van het grootste gedeelte van zijn schulden af zijn. Is dan het voortbestaan nog steeds in gevaar?

Dat zou ik niet kunnen rijmen met het feit dat ze nu al een paar jaar (met moeite) kunnen overleven met een véél grotere schuldenlast.
als de gemeente niet meewerkt dan werken de vrienden van Vitesse ook niet mee
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 7 maart 2008 @ 17:10:52 #129
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57224937
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het grootste gedeelte van de schuld komt toch uit het Aalbers tijdperk?
de schuld die onder Aalbers was opgebouwd was vooral aan de NUON en die hebben het kwijtgescholden omdat ze het niet meer zagen zitten dat het ooit terug zou komen......

Was trouwens meer opgebouwd door het duo Swelheim en Aalbers want de directuer van de NUON wilde alle plannen van Aalbers wel financieren
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 11 maart 2008 @ 20:28:27 #130
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57313594
Uit het insolventieregister:
quote:
Naam: B.V. VITESSE
Vestigingsadres: Batavierenweg 25 6841HN Arnhem
KvK-nummer: 09102466

publicatiedatum publicatiekenmerk publicatieomschrijving
07-03-2008 arn.08.19.S.3306.1.08 crediteurenvergadering met akkoordbehandeling op 3 april 2008 om 11:00 - Locatie: Walburgstraat 2-4 Arnhem
07-03-2008 arn.08.19.S.3300.1.08 verlening voorlopige surseance op 3 maart 2008 crediteurenvergadering op 03 maart 2008 om - Locatie: Walburgstraat 2-4 Arnhem

Niet alle publicaties met betrekking tot deze insolventie zijn in deze databank opgenomen. U kunt eerdere publicaties in deze zaak zoeken in het oude zoeksysteem.

Bewindvoerder: mr. C.G. Klomp
Adres: Postbus 124 4000AC Tiel
Telefoon: 0344-677188

Bewindvoerder: mr. J.M.A.J. Thielen
Adres: Postbus 124 4000AC Tiel
Telefoon: 0344-677188

Rechtbank: Arnhem
Rechter-commissaris: mr. B.J. Engberts
Insolventienummer: S.08/19
Gaan er nog mensen met spandoeken de vergadering aanmoedigen? Jullie hebben wel geluk dat het pas op 3 april wordt behandeld, misschien haalt Vitesse zo het eind van het seizoen nog wel.

Oja, wat betreft dat pandrecht: het is logisch als de andere schuldeisers niet meer meedoen als de gemeente een pandrecht kan uitoefenen. De gemeente neemt dan een flinke hap uit de te verdelen pot, dus krijgen de andere schuldeisers dan veel minder dan wanneer het huidige voorstel door zou gaan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 12 maart 2008 @ 02:01:29 #131
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57320713
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:28 schreef Pool het volgende:
Uit het insolventieregister:
[..]

Gaan er nog mensen met spandoeken de vergadering aanmoedigen? Jullie hebben wel geluk dat het pas op 3 april wordt behandeld, misschien haalt Vitesse zo het eind van het seizoen nog wel.

Oja, wat betreft dat pandrecht: het is logisch als de andere schuldeisers niet meer meedoen als de gemeente een pandrecht kan uitoefenen. De gemeente neemt dan een flinke hap uit de te verdelen pot, dus krijgen de andere schuldeisers dan veel minder dan wanneer het huidige voorstel door zou gaan.
maarja moet de gemeente dat pandrecht nog wel kunnen uitoefenen.........
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 12 maart 2008 @ 09:24:36 #132
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57322351
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 02:01 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maarja moet de gemeente dat pandrecht nog wel kunnen uitoefenen.........
Als ze een pandrecht hebben, dan kunnen ze het ook uitoefenen. Daar heeft geen rechter, bewindvoerder of andere schuldeiser iets over te zeggen. De rechter kan slechts kijken naar de feiten in het verleden en op basis daarvan bepalen of er sprake is geweest van een verkrijging van een pandrecht of niet.
pi_57331092
http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)tTienPuntenKwijt.htm

Krijgt Vitesse ook 10 punten aftrek? Of is het allemaal nog niet zo erg?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_57331981
KNVB kijkt alleen naar liquiditeit. Wat dat betreft zijn er clubs in NL die er slechter voorstaan.
Don't think twice, it's all right.
  woensdag 12 maart 2008 @ 21:16:18 #135
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57335864
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:26 schreef JH87 het volgende:
KNVB kijkt alleen naar liquiditeit. Wat dat betreft zijn er clubs in NL die er slechter voorstaan.
!

Naar mijn weten is Vitesse de enige eredivisieclub die in surséance verkeert en dat zegt puur iets over de liquiditeit.
pi_57335940
Gooi ik weer termen door elkaar? Ik doelde iig op begrotingen op jaarbasis, niet zozeer verhouding EV/VV.
pi_57377204
quote:
Arnhem steunt Vitesse 'onder dwang'

ARNHEM - Burgemeester en Wethouders van Arnhem zijn alsnog vóór medewerking aan vrijwillige schuldsanering van voetbalclub Vitesse. Het college stelt de gemeenteraad voor 'onder dwang' akkoord te gaan.

Maandag vergadert de raad over de toekomst van de club. In een raadsvoorstel schrijven B en W dat Arnhem moet kiezen vóór of tegen betaald voetbal in de stad.

Niet meewerken leidt er volgens het college toe dat Vitesse verdwijnt en het imago van Arnhem schade lijdt. Arnhem verliest door het akkoord een bedrag ruim 11 miljoen euro.

Eerder weigerde de gemeente vrijwillg mee te werken.

Bron: Omroep Gelderland
pi_57377229
Maandag dus echt D-Day.
pi_57377268
Arnhemse raad besluit over lot Vitesse

ARNHEM - De Arnhemse gemeenteraad moet maandag besluiten over het lot van de noodlijdende voetbalclub Vitesse. Als de raad niet instemt met een schuldsaneringsplan, gaat de club failliet, stellen Vitesse en het college van burgemeester en wethouders vrijdag.

Vitesse kampt met een schuld van 27 miljoen euro en vroeg twee weken geleden surseance aan om een schuldsanering mogelijk te maken.

De voetbalclub wilde een gemeentelijke lening van 6,5 miljoen euro voor enkele tonnen afkopen. De gemeente weigerde afgelopen februari nog vrijwillig mee te werken aan de sanering.

Falliet

Na overleg met de bewindvoerders blijkt volgens het gemeentebestuur dat Vitesse failliet gaat als de gemeente niet meewerkt. Het college van burgemeester en wethouders wil noodgedwongen akkoord gaan met een afkoopsom van 880.000 euro.

Het voorstel houdt ook in dat de gemeente 12 miljoen euro verliest. Het gaat om geld dat eerder al in Vitesse is gestoken.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:28:53 #140
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_57377636
bizar dat zover kan komen
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:33:51 #141
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_57377739
quote:
Niet meewerken leidt er volgens het college toe dat Vitesse verdwijnt en het imago van Arnhem schade lijdt.
pi_57378229
Wat ' '?
pi_57378268
Ik zeg: Laat de hele boel falliet gaan en maak als nieuwe club een doorstart (zoals Fiorentina een paar jaar geleden). Ik weet niet precies waar je als amateur club kan starten, maar de weg naar het betaalde voetbal is toch open binnekort.
Op deze manier blijf je achter de feiten aanlopen.
pi_57378426
Even snel korte conclusie..
Gemeente vecht pandrecht niet aan, omdat ze dat zwaar gaan verliezen.

Zoals ik het zie is het of nu nee zeggen en dan alsnog gedwongen akkoord,
of nu mee werken om nog meer gezichtsverlies van de gmeente te voorkomen.

Zoals ik het zie gaat de gemeente of vrijwillig om of gedwongen via de rechter.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 18:15:50 #145
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_57379879
We gaan gewoon KEIHARD gezond worden!
quote:
Het faillissement van Vitesse zou betekenen, dat de betaald voetbalclub haar licentie verliest, dat de spelers vertrekken en het betaald voetbal uit Arnhem verdwijnt. Het imago van Arnhem lijdt daardoor schade. B en W beschouwen Vitesse als een belangrijke voorziening en een bindend element voor de stad Arnhem: voor de grote schare supporters en voor het bedrijfsleven, dat een groot relatienetwerk (businessclub) bij de club heeft. De club zet zich maatschappelijk in voor de opvang en begeleiding van jongeren. De werkgelegenheid, de exploitatie van het multifunctionele stadion Gelredome en de ontwikkeling van het gebied Centrum-Zuid zijn gebaat bij het voortbestaan van Vitesse. Op al die gebieden heeft het verdwijnen van de club negatieve gevolgen.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 18:27:16 #146
3185 Adelante
To let it go now
pi_57380111
*kaarsje brandt voor vitesse*
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 14 maart 2008 @ 19:51:38 #147
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_57382023
VITES!
  maandag 17 maart 2008 @ 08:11:49 #148
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_57426044
Er begint muziek in te komen....
quote:
ARNHEM - De kans dat de gemeenteraad de bijna volledige kwijtschelding van de schuld van Vitesse blokkeert, lijkt klein. De collegepartijen PvdA en CDA stemmen waarschijnlijk voor, net als de helft van de Groen Links-fractie en de oppositiepartijen Pro Arnhem en Zuid Centraal.

Zie ook:
Raad Arnhem wil Vitesse toch redden
D66 en CU: onderzoek Vitesse

Het gemeentehuis is maandag ongetwijfeld weer een vat vol geel-zwarte emoties. Net als tijdens de raadsvergadering over het reddingsplan in 2003 zal het stadhuis vol zitten met Vitesse-supporters. Net als toen komen er grote schermen te staan, waarop het debat te volgen is. Vraag is of de raad accepteert dat Vitesse voor ruim 880.000 euro de schuld van 12 miljoen euro afkoopt.

De uitkomst lijkt bij voorbaat vast te staan. Het relaas van de bewindvoerders van Vitesse dat de club failliet gaat als de gemeenteraad een akkoord blokkeert, heeft indruk gemaakt. Veel raadsleden neigen daarom naar een 'ja' tegen het voorstel dat de Arnhemse gemeenschap ongeveer 11 miljoen euro kost.

Het is niet met vreugde dat de gemeenteraad het hoofdstuk Vitesse afsluit. De meeste raadsleden zijn kwaad over de manier waarop ze door Vitesse voor het blok zijn gezet. "De verleiding om Vitesse failliet te laten gaan is groot", zegt fractievoorzitter Erik ter Meulen van het CDA. "Het verdient niet de schoonheidsprijs hoe de club het allemaal heeft gedaan."

Toch stemt het CDA voor. "Als we dat niet doen is het begin april afgelopen", zegt Ter Meulen. "Het is een reëel gevaar dat Vitesse failliet gaat. Daarom gaat de fractie mee. Maar we willen wel weten hoe het zover heeft kunnen komen. Maar eerst moet Vitesse worden gered."

Partijen als de VVD en de SP hebben grote twijfels over de hoge nood bij Vitesse. "Ik vermoed geen complot", zegt Ter Meulen. "Maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe de cijfers van Vitesse er precies uitzien. Daarom wil ik ook dat het college maandag met veel meer gegevens komt."

Vitesse-directeur Paul van der Kraan durft nog geen fles champagne te ontkurken. "Ik ben blij dat er wellicht een doorbraak komt in de patstelling, maar dat wil ik ook in een raadsbesluit zien. Dit waren noodzakelijke stappen. Als we die niet hadden genomen, was Vitesse verdwenen. "

Verder bezuinigen was volgens Van der Kraan geen optie. "Dan waren er nog minder sponsors en toeschouwers gekomen. We zitten al jaren in een spiraal omlaag. Als we in de eerste divisie waren beland, had iedereen naar zijn centen kunnen fluiten."

Dat Vitesse de laatste twee jaar winst maakte, zegt Van der Kraan niets. "Dat kwam door transferinkomsten, dat houdt een keer op. Na het akkoord is er eindelijk een toekomst voor Vitesse. We moeten het dan zelf doen. Want bij de gemeente kunnen we nooit meer aankloppen en dat is terecht."
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_57426062
Zuid Centraal stemt tegen en niet zoals de Gelderlander vermeld voor.
pi_57431981
VITESSE ZONDER SCHULDSANERING FAILLIET

Naar aanleiding van een uitspraak van algemeen directeur Paul van der Kraan in dagblad de Gelderlander afgelopen zaterdag, is bij een aantal mensen het misverstand ontstaan dat Vitesse slechts afstevent op een sportief faillissement. Niets is minder waar. Indien de schulden niet worden gesaneerd is een faillissement onafwendbaar.
De bevindingen van onderzoeksbureau UNO en de bewindvoerders Mr. Klomp en Mr. Thielen van Bierman Advocaten onderschrijven dit als een feit.

Bestuur, raad van commissarissen en directie van Vitesse willen om die reden benadrukken dat de sanering van de schulden niet slechts bedoeld is om de club sportief overeind te houden. Vitesse wordt op korte termijn ernstig bedreigd in haar voortbestaan. Die conclusie is ook getrokken door de onafhankelijke bewindvoerders.
Met het oog op de raadsvergadering van vanavond wil de clubleiding dit misverstand wegnemen, opdat dit niet leidt tot onjuiste beeldvorming over de ernst van de zaak en derhalve op de beslissing van de raad.

Namens bestuur, commissarissen en directie

Paul van der Kraan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')