Ach, het is allemaal wel wat opener er binenn, het is toch echt een hokjes trein dat mat64 spul:+.quote:Op maandag 25 februari 2008 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
je bent er zo vanafen dan krijg je SLT4
Stoelen net zo dicht op elkaar, en geen toiletten meer
Veel plezier vast
In tegenstelling tot bijvoorbeeld een shoppingbiljet staat er niet expliciet bij dat het combineren met internationale vervoerbewijzen verboden is. Dus ik zou zeggen dat het mag, hoewel ik er niet volledig zeker van ben.quote:Op maandag 25 februari 2008 18:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Hoi,
Omdat ik 15 maart even heen en weer naar De Panne moet, overweeg ik voor een kleine meerprijs (vanaf Den Haag gezien dan )maar een railpass aan te schaffen.
DWZ kaartjes kopen tot essen en vandaar de railpass in laten gaan naar de panne. Nu is mijn vraag, ik kom natuurlijk uit Den Haag met de Benelux expresse. Mag je die overgang wel maken in die trein. Dus kaartje tot essen kopen en een al reeds ingevulde railpass doorgaan tot antwerpen/brussel en verder. Of moet ik perse dat boemeltje hebben wat stopt op Essen?
Alvast bedankt voor het meedenken
Op het groot belgisch treinenforum wordt het een welles/nietes verhaal dus ik ben benieuwd
Die 502 mag van mij echt heel snel gesloopt worden. Ding trekt ongeluk aan, 2 keer een ACP mee gehadquote:Op maandag 25 februari 2008 22:15 schreef Brembo het volgende:
Vandaag trouwens Plan T 502 het nog oudste rijdende mat'64 in de schrootlijn (3700). Maar de laatste dagen zijn wel geteld, het is echt op.
Ja tijdens schrijven van bovenstaande (nog) nietquote:Op maandag 25 februari 2008 23:16 schreef Eix het volgende:
[..]
In tegenstelling tot bijvoorbeeld een shoppingbiljet staat er niet expliciet bij dat het combineren met internationale vervoerbewijzen verboden is. Dus ik zou zeggen dat het mag, hoewel ik er niet volledig zeker van ben.
Maar het topic op het Groot Belgisch Treinen Forum lijkt me wel vrij duidelijk hoor.Uit de reacties daar concludeer ik dat het gewoon mag.
![]()
Volgens mij wel ja en dan kun je de laatste 2 letters ook wel invullenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 00:18 schreef Willy84 het volgende:
ACP=Aanrijding ofzo?
"Kijk, na de revisie van dit materieel zijn er weer zoveel meer zitplaatsen in ons materieelpark!"quote:Op maandag 25 februari 2008 23:24 schreef knars het volgende:
Vroeger zat ik best graag in een Plan T, tot ze die klotestoeltjes erin gingen proppen. Wat een horror, het past simpelweg niet. Ik ben maar 1m84, de gemiddelde nederlander is tegenwoordig al een stuk langer. Of dikker. Waar de fuck moet ik mijn knieën laten? Waarom doet mijn rug pijn? Omdat de gereviseerde Plan T dingen niets meer en minder zijn dan martelwerktuigen van de NS om reizigers op de minder geliefde series mee te pesten.
Aanrijding Contra Persoon jaquote:Op dinsdag 26 februari 2008 00:18 schreef Willy84 het volgende:
ACP=Aanrijding ofzo?
Precies. Ik mix dan liever mijn personal space met die van een medereiziger dan dat ik helemaal geen space heb.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 08:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
"Kijk, na de revisie van dit materieel zijn er weer zoveel meer zitplaatsen in ons materieelpark!"
"Zitplaats" moet in de toekomst beter worden gedefinieerd.
Inderdaad. Wie weet doe je nogeens wat opquote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:01 schreef knars het volgende:
Precies. Ik mix dan liever mijn personal space met die van een medereiziger dan dat ik helemaal geen space heb.
Ik niet.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:01 schreef knars het volgende:
[..]
Precies. Ik mix dan liever mijn personal space met die van een medereiziger dan dat ik helemaal geen space heb.
Leuk, ik kwam laatst op internet nog een paar foto's tegen van NS-treinen in LEGO®-vorm (o.a. ICM en DDM)quote:Op maandag 25 februari 2008 23:23 schreef Lemjur het volgende:
Ik heb vandaag mijn Lego-trein weer eens uit haar coma ontwaakt
De gemiddelde nederlander is tegenwoordig 1m81...quote:Op maandag 25 februari 2008 23:24 schreef knars het volgende:Ik ben maar 1m84, de gemiddelde nederlander is tegenwoordig al een stuk langer.
Nog een paar maandjes geduld hebben...quote:Op maandag 25 februari 2008 23:43 schreef JeePee83 het volgende:
[..]
Die 502 mag van mij echt heel snel gesloopt worden.
Gok eigenlijk dat ze het plan T en V dat uit dienst gaat eerst een paar jaar laten wegrotten op een of ander opstelterein.quote:
Nou ok, omdat ik nog heel even tijd heb.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:17 schreef crossover het volgende:
Nee ik ga geen spreekbeurt houden, ik vind treinen interessant en ben nieuwsgierigIemand zin om ze te beantwoorden?
Dat verschilt per trein. Sommige treinen kunnen 180km/u, maar mogen maar 160km/u, andere kunnen 160km/u. De Thalys kan 300km/u. De meeste nieuwe treinen in Nederland kunnen 160km/u. Behalve bijvoorbeeld de oudere Sprinters, die kunnen maar 125km/u.quote:Hoe hard kan een trein?
Dat is afhankelijk van de baan, of er een trein voor zit, welke rijweg de trein gaat nemen. De meeste baanvakken in Nederland zijn geschikt voor 130 of 140km/u. Emplacementen zijn meestal geschikt voor slechts 40km/u.quote:Hoe hard gaat een trein?
Soms wel. Maar dat is een lang verhaal. Stel dat een trein op een baanvak 140km/u mag, maar de normale rijtijd is ruim begroot, dan kan ie daar gewoon 130km/u rijden zonder dat ie te laat is of te vroeg. Als de trein vertraging heeft, kan ie dan die extra 10km/u benutten. Maar harder dan de baanvaksnelheid (of de maximale snelheid van de trein) mag nooit.quote:Rijden ze harder als er vertraging is?
De dodeman. Een pedaal dat de machinist periodiek moet loslaten om te laten weten dat ie nog leeft. Vroeger was het een knop die de machinist permanent moest indrukken met zijn voet, maar dat zorgde voor rugklachten of zo, dus nu is het een pedaal geworden.quote:Wat voor beveiliging is er voor een machinist als hij/zij onwel wordt of in slaap valt?
Dankje.. kon ff niet op de naam van die site komenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:25 schreef Willy84 het volgende:
Kan je het beste ff op somda kijken!
Klopt en dat is wel zo veilig, omdat als de machinist onwel geworden is en de dodeman ingedrukt blijft houden de trein toch automatisch stopt na verloop van tijd ipv 'gewoon' door te kachelen tot ie niet meer voldoet aan de ATB opdrachtenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:28 schreef Willy84 het volgende:
Ja of machinisten zetten een steen op die dodeman. Nu is het de intimiderende dodeman meen ik. Dan gaan er wat belletjes en moet de machinist even ze voet van de dodeman afhalen.
Nee, want dan moet ik eerder opstaan, omdat ik 's middags nog wel aan het werk moetquote:Op dinsdag 26 februari 2008 13:29 schreef Socios het volgende:
Goed excuus om lekker met de Koploper via Meppel of Zwolle te gaan.
Tenzij je een cabinepas aangevraagd hebt, dan mag het wel, tenzij de betreffende machinist dit weigert.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:34 schreef crossover het volgende:
Ah, thanks Duvel
Ik ga even op die site kijken. Ik wil nog steeds een keer meeMaar dat schijnt dus absoluut niet te mogen
Hoe kan dat dan?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tenzij je een cabinepas aangevraagd hebt, dan mag het wel, tenzij de betreffende machinist dit weigert.
Ik ben de Dode Man, en ik ben nog 3 seinen van je verwijderdquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:28 schreef Willy84 het volgende:
Nu is het de intimiderende dodeman meen ik.
Coolquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben de Dode Man, en ik ben nog 3 seinen van je verwijderd
Intermitterende
Maar meestal is de ATB zo afgesteld dat hij pas bij 145 ingrijpt. Plus dat je ook nog 3 seconden lang een tringel te horen krijgt van tevoren. Dus je kan 2,8 seconden 145 rijden, en dan moet je even terugquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:25 schreef Duvel het volgende:
Maar harder dan de baanvaksnelheid (of de maximale snelheid van de trein) mag nooit.
Plaspauze wordt machinist fataalquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:37 schreef Willy84 het volgende:
Kan me nog een verhaal herinneren uit HOV-rn dat er een Duitse machinist uit de deur van zijn rijdende goederentrein ging pissen. Die was er dus uitgevallen (dood) en de trein kwam tot stilstand dankzij de dodeman installatie!
Jepquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:40 schreef Willy84 het volgende:
Het ohih team doel je dan op?
Ben je niet *sowieso* allebei de sjaak als de IVW je betrapt dan?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:36 schreef Peterselieman het volgende:
Tenzij je een cabinepas aangevraagd hebt, dan mag het wel, tenzij de betreffende machinist dit weigert.
Als je een cabinepas hebt, dan kan het IVW je niets maken, want je hebt toestemming om er te mogen komen. De mcn heeft in het geval wel degelijk zeggenschap. Ik meende dat het hier een tijdje geleden ook eens is langsgekomen en dat dit de uitkomst was.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ben je niet *sowieso* allebei de sjaak als de IVW je betrapt dan?Volgens mij heeft de Mcn helemaal niks te beslissen, maar mag het gewoon niet.
Nee dat mag dus niet. Daar was heel die IVW-discussie om begonnen zelfsquote:Op dinsdag 26 februari 2008 16:56 schreef Willy84 het volgende:
Er zitten vet vaak conducteurs in de cabine. Dat mag dan weer wel? Zij hebben er immers ook vrij weinig te zoeken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |