abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56858681
Omdat Casema stilzwijgend verlengt met telkens een nieuw abonnementsjaar, zit ik nog tot november aan ze vast (Multi: down 4000 kbit/s, up 1000 kbit/s). 'k Wil eigenlijk niet zo lang wachten met een snellere verbinding, en heb dus al ADSL van Telfort aangevraagd (20 mbit).

Is het mogelijk om deze twee internetverbindingen voor de paar maanden overlap te combineren oid, en zo een hogere snelheid te halen? Of er iets anders 'leuks' mee te doen?

Heb op dit moment één pc, met een draadje aan een wireless router geknoopt.
pi_56858729
als het tegenwoordig mogelijk is om 2 modems te combineren?
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 20 februari 2008 @ 13:37:21 #3
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_56858921
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:27 schreef DennisMoore het volgende:
Omdat Casema stilzwijgend verlengt met telkens een nieuw abonnementsjaar, zit ik nog tot november aan ze vast (Multi: down 4000 kbit/s, up 1000 kbit/s). 'k Wil eigenlijk niet zo lang wachten met een snellere verbinding, en heb dus al ADSL van Telfort aangevraagd (20 mbit).

Is het mogelijk om deze twee internetverbindingen voor de paar maanden overlap te combineren oid, en zo een hogere snelheid te halen? Of er iets anders 'leuks' mee te doen?

Heb op dit moment één pc, met een draadje aan een wireless router geknoopt.
Volgens mij kan je pc niet 2 verbindingen tegelijk gebruiken voor het gebruik van het internet... Maar misschien zie ik wel iets vreemds over het hoofd
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_56858963
't zou in principe wel moeten kunnen ja... iig moet je 2 NIC's in je pc al gaan proppen en je hebt dan dus 2 op zichzelf staande verbindingen met ieder een eigen IP... ik zie er alleen geen enkele meerwaarde van in afgezien van de redundancy.... als 1 van de 2 down is heb je de ander nog... maar of je daar nu echt op zit te wachten?
Je zal niet plots een 24mbit down gaan krijgen oid....
  Redactie Sport woensdag 20 februari 2008 @ 13:39:23 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_56858971
er zijn volgens mij routers die dat kunnen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_56859006
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:37 schreef Wexy het volgende:

[..]

Volgens mij kan je pc niet 2 verbindingen tegelijk gebruiken voor het gebruik van het internet... Maar misschien zie ik wel iets vreemds over het hoofd
volgens mij moet 't wel kunnen hoor; zie iig niet zo snel een beperking erin
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 20 februari 2008 @ 13:41:29 #7
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_56859024
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:39 schreef kroegtijger het volgende:
't zou in principe wel moeten kunnen ja... iig moet je 2 NIC's in je pc al gaan proppen en je hebt dan dus 2 op zichzelf staande verbindingen met ieder een eigen IP... ik zie er alleen geen enkele meerwaarde van in afgezien van de redundancy.... als 1 van de 2 down is heb je de ander nog... maar of je daar nu echt op zit te wachten?
Je zal niet plots een 24mbit down gaan krijgen oid....
Dat was dus ook de vraag... een hogere snelheid er uit kunnen halen......
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 20 februari 2008 @ 13:42:14 #8
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_56859041
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:40 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

volgens mij moet 't wel kunnen hoor; zie iig niet zo snel een beperking erin
ja als backup enzo... maar ook om sneller te downloaden?
pi_56859113
Je hebt dan kabel en ADSL. Dit kun je zeker door trekken naar 2pc's of 1pc met 2 netwerkkaarten.
  woensdag 20 februari 2008 @ 13:47:32 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56859166
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:42 schreef Wexy het volgende:

[..]

ja als backup enzo... maar ook om sneller te downloaden?
Lijkt me wel (in theorie dan). Je hebt 2 verschillende verbindingen, 1x kabel en 1 x ADSL. Dus die verbindings snelheden zou je gewoon op kunnen tellen. Het werd wat anders als je 2 x dezelfde verbinding had want dan loop je het risico dat ze door hetzelfde kabeltje gaan.

Maar hoe je in de praktijk je computer moet vertellen dat ie 2 inet-verbindingen heeft weet ik ook niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56859257
moet kunnen met twee ethernetkaarten in je pc en dan een 'bridge' over die verbinding.
met een derde kaart zou je die 'bridged verbinding' weer kunnen delen met andere pc's.

dan zou je sneller kunnen downloaden mits je downloadt met meerdere tcp/ip-connecties.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  woensdag 20 februari 2008 @ 13:52:27 #12
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_56859268
het probleem kan gaan worden dat je pc moeilijk gaat doen met 2 ip adressen!!
pi_56859306
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:52 schreef makkie88 het volgende:
Nou, dat valt nogal mee.

TS, ik denk dat het voornamelijk de moeite niet waard is voor een paar maanden. Je kunt even iets lezen over bonded DSL, maar dan moet je ISP wel MLPPP ondersteunen én je twee lijnen moeten van dezelfde ISP zijn. Eventueel kun je kijken of FreeSco-achtige oplossingen hier iets in kunnen betekenen, maar dan zal je wel 1 pctje als zodanig moeten inrichten en gebruiken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_56859385
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:52 schreef makkie88 het volgende:
2 ip adressen is geen enkel probleem, maar 2 gateways is wat anders natuurlijk... hoe ga je de applicaties vertellen welke gateway te gebruiken??
daarbij zie ik nog steeds het nut er niet van in..... je kan wel leuk 24mbit down hebben, maar is er ook maar een data-bron te vinden die je vaak genoeg aanspreekt die ook die 24mbit kan versturen?? Zelfs vrijwel alle usenet-providers komen niet boven de 20mbit
pi_56859403
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nou, dat valt nogal mee.

TS, ik denk dat het voornamelijk de moeite niet waard is voor een paar maanden. Je kunt even iets lezen over bonded DSL, maar dan moet je ISP wel MLPPP ondersteunen én je twee lijnen moeten van dezelfde ISP zijn. Eventueel kun je kijken of FreeSco-achtige oplossingen hier iets in kunnen betekenen, maar dan zal je wel 1 pctje als zodanig moeten inrichten en gebruiken.
Tsja, dan ben je eigenlijk gewoon aan het loadbalancen tussen 2 DSL's... da's niet helemaal wat TS hier bedoeld
pi_56859406
Met PFSense is dit geen probleem. Deze heeft loadbalancing functionaliteit, waarmee ik een adsl en kabel verbinding heb gecombineerd.

Het is alleen wel even puzzelen als je niet met de materie bekend bent.
pi_56859411
Whehe, geen eenvoudige leuke dingen dus .

Heb wel een mobo met 2 nic's trouwens. Zou je bijvoorbeeld van usenet kunnen downloaden met twee verschillende newsreaders, elk via de andere nic?
pi_56859439
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:59 schreef DennisMoore het volgende:
Whehe, geen eenvoudige leuke dingen dus .

Heb wel een mobo met 2 nic's trouwens. Zou je bijvoorbeeld van usenet kunnen downloaden met twee verschillende newsreaders, elk via de andere nic?
Als je de routing tabel wijzigt wel ja. Dan moet je alleen wel 2 verschillende ip's kunnen gebruiken van je usenet provider.
pi_56859452
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:59 schreef Wokkel het volgende:
Met PFSense is dit geen probleem. Deze heeft loadbalancing functionaliteit, waarmee ik een adsl en kabel verbinding heb gecombineerd.

Het is alleen wel even puzzelen als je niet met de materie bekend bent.
Tsja, dan zou je er dus een losse bak eerst tussen moeten gooien.... ik vraag me af of het de moeite ervan waard is, maar hiermee lijkt het inderdaad wel te moeten kunnen ja.
pi_56859548
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:01 schreef Wokkel het volgende:

Als je de routing tabel wijzigt wel ja.
*google*
quote:
Dan moet je alleen wel 2 verschillende ip's kunnen gebruiken van je usenet provider.
Voor het Casema-ip zou ik dan de casema-newsserver kunnen gebruiken, en voor het Telfort-ip iets als www.smsusenet.nl?
pi_56859646
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:05 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

*google*
[..]

Voor het Casema-ip zou ik dan de casema-newsserver kunnen gebruiken, en voor het Telfort-ip iets als www.smsusenet.nl?
Ja.

PS. Je wijzigt de route table met het commando ROUTE /? (in XP). Tik dat eens in je cmd window.
pi_56859779
Wat een gedoe hier zeg, een router met dubbele WAN poort kan precies wat de TS wil.