quote:Op zondag 24 februari 2008 00:41 schreef dndiek het volgende:
[..]
* ¤ 22,75 per seizoen
* ¤ 18,25 per seizoen voor seizoenkaarthouders
* ¤ 16,00 per seizoen voor gezinsleden (maximaal 4)
Nou, dan ga ik dat misschien ook maar eens aanvragenquote:Op zondag 24 februari 2008 00:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en je krijgt er geinig tijdschriftje bij met veel leuke achtergrond info over PSV bij, veel interviews met mensen uit de organisatie en oud spelers enzoik vind het altijd interessant
Oh oh oh het doet zo'n pijn he, om een concurrent te hebben die de laatste vier jaar beter is dan je eigen clubjequote:
Nee okee, maar er is een verschil tussen:quote:Op zaterdag 23 februari 2008 23:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Er is nu een hypotheek waarin gewoon wordt afgelost en rente wordt betaald, weet niet welke constructie. Maar een jaar niet aflossen kan niet zomaar.
Geen beter vermaak dan leedvermaakquote:Op zondag 24 februari 2008 09:05 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Oh oh oh het doet zo'n pijn he, om een concurrent te hebben die de laatste vier jaar beter is dan je eigen clubje
Klopt, de heisa is ook erg groot. Paar jaar geleden was de schuld 90 miljoen (2005), laatste wat ik gelezen heb is de schuld nu 75 miljoen (2007). Dus aflossing van 7,5 miljoen per jaar. Oftewel, over 10 jaar is de schuld weg.quote:Op zondag 24 februari 2008 09:31 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nee okee, maar er is een verschil tussen:
- een jaar geen rente kunnen betalen
- een jaar niet kunnen aflossen
In het laatste geval kan je echt wel ergens een lening afsluiten, mocht er iets helemaal misgaan. Nadat de hypotheek is afgelost heeft PSV namelijk ineens geld over. (Waarmee je dan die lening kunt terug betalen, wat leningverstrekkers dus een zekerheid geeft.)
Als dit de situatie is, dan snap ik echt alle heisa niet. De rente wordt dus ook elk jaar al minder.
Tjongejonge hee. En ik dacht al die tijd dat er een probleem was.quote:Op zondag 24 februari 2008 09:50 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Klopt, de heisa is ook erg groot. Paar jaar geleden was de schuld 90 miljoen (2005), laatste wat ik gelezen heb is de schuld nu 75 miljoen (2007). Dus aflossing van 7,5 miljoen per jaar. Oftewel, over 10 jaar is de schuld weg.
Het probleem op dit moment is gewoon het feit dat er elk jaar zoveel rente betaald moet worden. Een herfinanciering waarbij de termijn verlengd wordt en een lagere rente zouden er dus voor zorgen dat de jaarlijkse kosten omlaag gaan zodat er meer geld geinvesteerd kan worden in bijvoorbeeld spelers.
PSV is in dit geval afhankelijk van de CL inkomsten. Als PSV de CL niet haalt lopen ze gewoon teveel miljoenen mis en zal er geen geld zijn voor nieuwe spelers.
Daarom, gewoon kampioen worden dit jaar zodat we in ieder geval weer de groepsfase miljoenen veilig gesteld hebben.
zonder geld moet je gewoon maar zorgen dat je creatief scout en spelers transfereert..quote:Op zondag 24 februari 2008 10:10 schreef Spezza19 het volgende:
Tis ook meer in de zin van, het rentetarief is hoog en zou dus omlaag kunnen.
Tuurlijk is er wel een probleem want op DIT moment is er geen geld over voor investering in spelers. Op de lange termijn (en zolang PSV CL blijft halen) wordt dit langzaam aan minder.
Daarnaast wil PSV het stadion gaan uitbreiden. En ja, DAAR is op dit moment dus geen geld voor en mede rede waarom PSV graag een herfinanciering wil.
Als PSV de CL niet haalt, dan heeft PSV echt een probleem en dat willen ze gewoon voor zijn, want zonder geld voor nieuwe spelers kan je er op wachten dat PSV de CL niet haalt. En dat willen ze dus gewoon voor zijn.
Ja, natuurlijk is de situatie niet ideaal. Het kan altijd beter.quote:Op zondag 24 februari 2008 10:10 schreef Spezza19 het volgende:
Tis ook meer in de zin van, het rentetarief is hoog en zou dus omlaag kunnen.
Ja dan had PSV zijn centjes wat anders moeten besteden in het verleden. Dat is een keuze geweest waarvan we nu nog de vruchten plukken. En op de lange termijn wordt dat dus niet minder, maar méér. Want de schuldenlast daalt en dus ook de rente. Over 10 jaar hebben we opeens 8 miljoen over.quote:Tuurlijk is er wel een probleem want op DIT moment is er geen geld over voor investering in spelers. Op de lange termijn (en zolang PSV CL blijft halen) wordt dit langzaam aan minder.
Ja ze kunnen wel van alles willen. Maar alsof PSV wekelijks 50.000 man naar het stadion krijgt. Denk het niet. Ik zie wederom het grote probleem niet.quote:Daarnaast wil PSV het stadion gaan uitbreiden. En ja, DAAR is op dit moment dus geen geld voor en mede rede waarom PSV graag een herfinanciering wil.
Nee, dan hebben ze een gat in de begroting. En dan moeten ze kiezen: of niet aflossen (dmv een nieuwe lening) of spelers eruit. Of een middenweg. Dat zal het dan wel worden, want er zitten redelijk denkende mensen bij PSV. Dat is toch geen ramp? Dan wordt de selectie iets minder breed. Alsof nu iedereen op het veld staat. Het wordt dan pas vervelend bij 8 blessures.quote:Als PSV de CL niet haalt, dan heeft PSV echt een probleem en dat willen ze gewoon voor zijn, want zonder geld voor nieuwe spelers kan je er op wachten dat PSV de CL niet haalt. En dat willen ze dus gewoon voor zijn.
Het is het een, of het ander.quote:Op zondag 24 februari 2008 10:21 schreef PizzaSalami het volgende:
Ik zou willen dat wij ons enkel om de centen zorgen zouden moeten maken.
Geloof je het zelf?quote:Op zondag 24 februari 2008 11:17 schreef jorienvdherik het volgende:
zal wel weer doelpunten festival worden vanmiddag
de graafschap kom opquote:Op zondag 24 februari 2008 11:18 schreef -SG- het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?
Ik verwacht het ergste. Een saaie 1-0 overwinning.
Ja oke, maar met al die zware wedstrijden achter de rug, en voor de boeg...quote:
Nu heb ik niet zo heel veel verstand van hypotheken maar kan het niet zo zijn dat PSV steeds elke periode een vast bedrag betaalt voor de hypotheek, dus in het begin betalen ze dan vrij veel rente en op het laatst bijna geen rente meer(annuïteiten hypotheek).quote:Op zondag 24 februari 2008 10:19 schreef ErikT het volgende:
Ja dan had PSV zijn centjes wat anders moeten besteden in het verleden. Dat is een keuze geweest waarvan we nu nog de vruchten plukken. En op de lange termijn wordt dat dus niet minder, maar méér. Want de schuldenlast daalt en dus ook de rente. Over 10 jaar hebben we opeens 8 miljoen over.
[..]
Teken ik voor, ik voorspel 0-0.quote:Op zondag 24 februari 2008 11:18 schreef -SG- het volgende:
[..]
Geloof je het zelf?
Ik verwacht het ergste. Een saaie 1-0 overwinning.
He? Als je aflost, dan daalt toch je schuldenlast. En dan daalt ook de rente. Of ben ik nou gek?quote:Op zondag 24 februari 2008 12:01 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Nu heb ik niet zo heel veel verstand van hypotheken maar kan het niet zo zijn dat PSV steeds elke periode een vast bedrag betaalt voor de hypotheek, dus in het begin betalen ze dan vrij veel rente en op het laatst bijna geen rente meer(annuïteiten hypotheek).
In dat geval kunnen we die schuldenlast daling wel vergeten opzich
Alleen wel jammer dat dat blad vaak een week of 3 achterloopt..quote:Op zondag 24 februari 2008 00:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en je krijgt er geinig tijdschriftje bij met veel leuke achtergrond info over PSV bij, veel interviews met mensen uit de organisatie en oud spelers enzoik vind het altijd interessant
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |