abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57143102
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 07:30 schreef Light het volgende:

[..]

Hij zat in z'n proeftijd, dan is er geen reden nodig.
Dan is 't uitproberen aan beide kanten, daarna is 't met een dossier inmiddels een stuk eenvoudiger om een werknemer te lozen.
*****Kraak........
  dinsdag 4 maart 2008 @ 08:21:20 #252
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57143383
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 07:30 schreef Light het volgende:

Hij zat in z'n proeftijd, dan is er geen reden nodig.
Ja, maar ik wilde het iets breder trekken. Niet specifiek voor dit geval.
pi_57143421
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 11:34 schreef Harmen1984 het volgende:
De boete kan me aan mijn *** roesten, maar de rijontzegging is een ramp. Ik rij dagelijks honderden kilometers voor mijn werk, naar plekken die niet met het OV bereikbaar zijn.
En exact daarom is die ontzegging van de rijbevoegdheid wél een goed passende straf. Van alleen een boete leer je niks, dat zeg je zelf al. Iets met billen en blaren enzo he.....

Over ontslag wegens geen rijbewijs: In je proeftijd hoeven ze geen reden te geven om je te ontslaan. Dat is het idee van de proeftijd. Het is natuurlijk wel weer netjes om te zeggen waarom je iemand niet in dienst houdt.

Buiten je proefijd is een rij-ontzegging volgens mij niet zomaar een reden voor ontslag. Daar moeten dringende of dwingende redenen voor zijn. De rechter zal eerder aangeven dat er maar vervangende werkzaamheden gezocht dienen te worden. Overigens zijn er ook constructies (die ik vrij onterecht vind) die aangeven dat je alleen tijdens werktijd mag rijden (9-5) en daar buiten nog steeds een rijontzegging hebt. Verlies van je rijbewijs kan natuurlijk wel meegenomen worden naar de eerstvolgene beoordeling of contractverlenging.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 08:48:06 #254
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57143637
quote:
Op maandag 3 maart 2008 23:37 schreef CraZaay het volgende:

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat de meeste werkenden een vast contract hebben. Ik heb het mijn schoonmoeder even gevraagd (...)
Als het om iemand met een vast contract gaat, gaat het vooral om de voorgeschiedenis. Ontslag op staande voet is niet per definitie mogelijk omdat het rijbewijs is ingenomen. Als je je rijbewijs voor 3 maanden kwijt bent heb je meestal wel een voorgeschiedenis (rijbewijs eerder ingenomen). Als de werkgever daar de werknemer toen al op heeft aangesproken is het nu, bij de tweede keer, verwijtbaar gedrag. De werkgever hoeft in dat geval niet per definitie de arbeidsovereenkomst voort te zetten indien het "op de weg zitten" tot de hoofdtaak van de werknemer behoort (vertegenwoordiger bijvoorbeeld).

Zwaar afhankelijk van de specifieke situatie dus, maar in principe zou je er wel of niet voor ontslagen kunnen worden op staande voet. Beetje wat fixers ook al zegt dus.

Ja, dit is hypothetisch en staat los van de TS.
pi_57143673
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 08:48 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Ja
Dan is er dus een dossier.
*****Kraak........
pi_57143696
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 08:25 schreef Fixers het volgende:

[..]

En exact daarom is die ontzegging van de rijbevoegdheid wél een goed passende straf. Van alleen een boete leer je niks, dat zeg je zelf al. Iets met billen en blaren enzo he.....
op zich niet als het om kleine bedragen zoals 400¤ gaat, maar als ze een pak hoger mikken met hun boetes (zoals die Belgische superboetes van een jaar of 3 geleden waar ik in 1x 2750¤ "mocht" betalen) dan ga je er toch écht wel nog eens over denken voor je zoiets doet.
Gelukkig zijn die boete's nu verlaagd, wat op zich ook wel positief is

Kon je niet vragen om die maanden rijverbod om te zetten in een geldboete? Dat ze 1 maand gelijk stellen aan 1000¤ oid
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 4 maart 2008 @ 09:27:11 #257
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57144109
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 08:51 schreef kraakvandaal het volgende:

Dan is er dus een dossier.
Ja.

Of zoals in Finland: boete naar inkomen. Zoals in 2004 de miljonair Jussi Salonoja die voor het rijden van 80 waar je 40 mocht (bebouwde kom) een boete kreeg van EUR 170.000,-
pi_57144351
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 08:53 schreef Athmozz het volgende:

[..]

op zich niet als het om kleine bedragen zoals 400¤ gaat, maar als ze een pak hoger mikken met hun boetes (zoals die Belgische superboetes van een jaar of 3 geleden waar ik in 1x 2750¤ "mocht" betalen) dan ga je er toch écht wel nog eens over denken voor je zoiets doet.
Gelukkig zijn die boete's nu verlaagd, wat op zich ook wel positief is

Kon je niet vragen om die maanden rijverbod om te zetten in een geldboete? Dat ze 1 maand gelijk stellen aan 1000¤ oid
Volgens mij kan dat niet, je kan alleen een reguliere boete "uitzitten". En door het niet komen opdagen bij de zitting heeft de TS zijn eigen glazen natuurlijk mooi ingegooid, en lijkt het me wel erg sterk dat hij nog op enige clementie kan rekenen van de OvJ of de rechter. 1 briefje sturen en dan aannemen dat ze zitting wel even verplaatsen is natuurlijk wel wat naïef, en het is toch we het idee dat je je als verdachte aanpast aan de rechter.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 09:43:57 #259
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_57144390

prima, irritante lui altijd... rij je gewoon 120, haal je een vrachtwagen in, zit er weer zo'n bmw vol op je bumper... en maar douwen....
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_57144623
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 09:43 schreef MikeyMo het volgende:

prima, irritante lui altijd... rij je gewoon 120, haal je een vrachtwagen in, zit er weer zo'n bmw vol op je bumper... en maar douwen....
Inderdaad, volgens mij bestaat er niet zoiets als een recht van inhalen, dus dan zal zo'n vertegenwoordiger even wat moeten remmen ipv op mijn trekhaak te gaan zitten. Aan de andere kant, nog even snel met je corsa naar links onder het mom van inhalen om zo even te pesten is evenzogoed niet netjes natuurlijk.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_57145009
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 09:58 schreef fruityloop het volgende:

Aan de andere kant, nog even snel met je corsa naar links onder het mom van inhalen om zo even te pesten is evenzogoed niet netjes natuurlijk.
Dat klopt maar er is niets leuker dan wanneer je netjes rechts rijdt en een vrachtwagen wil inhalen 'm net voor die dikke bak te gooien die nog extra gas gaf om te dat te voorkomen.
*****Kraak........
pi_57145376
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 12:41 schreef NED het volgende:

[..]

Mensen moeten ook gewoon eens wat meer KIJKEN in hun binnenspiegel!

Ik stoor me er niet aan als iemand op mijn bumper zit hoor. Overigens komt dat niet vaak voor, want ik kijk altijd WEL in mn binnenspiegel en zie dus al van afstand aankomen dat iemand hard rijd. Nou, dan ga je toch gewoon aan de kant

Maargoed, 95% van alle mensen met een rijbewijs denkt goed te kunnen rijden, maar in de praktijk valt dat vies tegen
Als jij meent dat mensen aan de kant moeten gaan omdat je vlak achter ze komt rijden, dan ben jij dat roze papiertje niet waard. Jij redeneert "mensen kunnen toch gewoon aan de kant gaan?", maar je hebt geen godvergeten recht om er langs te mogen. Je redeneert als een bumperklever, 95% van de mensen met een rijbewijs ervaart jou als een vervelende verkeerscrimineel. In de supermarkt ga ik ook niet opzij als je met je karretje tegen mijn hielen duwt in de kassarij, op de snelweg evenmin.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_57145538
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 10:48 schreef Roquefort het volgende:

In de supermarkt ga ik ook niet opzij als je met je karretje tegen mijn hielen duwt in de kassarij, op de snelweg evenmin.
In de supermarkt begint het inderdaad soms op de Nederlandse snelwegen te lijken.
*****Kraak........
pi_57145892
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 11:00 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

In de supermarkt begint het inderdaad soms op de Nederlandse snelwegen te lijken.
Als er daar 3 in de rij staan komt er een kassa bij toch? Dat doen ze dan weer niet met snelwegen.. Maar goed, de TS heeft een probleem, ik gok dat dat (onbetaald) verlof opnemen wordt voor 3 maanden, en heeeel hard sorry zeggen tegen zijn werkgever. (of iets regelen met een student als chauffeur oid)

Ik kan me voorstellen dat justitie hem echt niet op wat voor manier dan ook tegemoet zal willen komen, het idee is toch ook dat de straf pijn doet zodat het enigszins afschrikwekkend werkt, dat hij door een foutieve aanname nu een gerede kans heeft om zijn baan kwijt te raken is toch echt zijn verantwoordelijkheid. Als dat rijbewijs zo belangrijk is dan zorg je er toch voor dat je het niet kwijt kan raken?

Er zijn plenty manieren om online dit soort dingen even op te zoeken, en als de TS hier kan lopen posten had hij dat soort informatie over een verzoek tot wijziging van de zittingsdatum ook wel even ergens op kunnen vragen. En alhoewel ik het eindresultaat (mogelijk baan kwijt ed) wel wat zwaar vindt tov de originele overtreding, is dat toch 1 op 1 terug te voeren naar de TS.

Edit, handige link voor de volgende keer..

[ Bericht 9% gewijzigd door fruityloop op 04-03-2008 11:36:20 (Linkje toegevoegd) ]
  dinsdag 4 maart 2008 @ 12:44:47 #265
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57147590
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 10:23 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Dat klopt maar er is niets leuker dan wanneer je netjes rechts rijdt en een vrachtwagen wil inhalen 'm net voor die dikke bak te gooien die nog extra gas gaf om te dat te voorkomen.
Ik "betrap" mezelf daar ook weleens op, en da's m'n eigen lik op stuk beleid. Die dikke bak wil mij namelijk hinderen omdat ik moet remmen om niet op die vrachtwagen te botsen, zodat de inhaler me met 160 voorbij kan. Ik rij zelf overigens ook structureel 140/150, dus die inhaler zal er weinig van lijden.

Tijdje terug overigens reed ik richting een vrachtwagen maar zat er nog te ver vanaf om in te halen, zag ik op de linker baan een BMW aankomen op zo'n 500 meter afstand die alvast groot licht seinde omdat ik niet in mocht halen omdat hij 180 reed
  dinsdag 4 maart 2008 @ 13:00:43 #266
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_57147849
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 12:44 schreef CraZaay het volgende:
Tijdje terug overigens reed ik richting een vrachtwagen maar zat er nog te ver vanaf om in te halen, zag ik op de linker baan een BMW aankomen op zo'n 500 meter afstand die alvast groot licht seinde omdat ik niet in mocht halen omdat hij 180 reed
Dat doen ze in Duitsland om je te waarschuwen voor het grote snelheidsverschil. Moet je in NL niet mee aankomen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_57147930
Ik wil best je chauffeur zijn voor een kleine vergoeding. Ik heb toch niks te doen.
Tot in de pruimentijd.
pi_57148182
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 12:44 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Ik "betrap" mezelf daar ook weleens op, en da's m'n eigen lik op stuk beleid. Die dikke bak wil mij namelijk hinderen omdat ik moet remmen om niet op die vrachtwagen te botsen, zodat de inhaler me met 160 voorbij kan. Ik rij zelf overigens ook structureel 140/150, dus die inhaler zal er weinig van lijden.

en het eerste geval ben jij fout, wegens het opzettelijk in gevaar brengen van mede weggebruikers... als je dit met nadruk expres doet waar geen ruimte zit (doordrukken naar linker rijbaan) (dan heb ik het dus niet over die BMW met weet ik het hoeveel afstand... maar ik zou dan nog even met gelijke snelheid van vrachtwagen gaan rijden)
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:05:13 #269
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57149158
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 13:19 schreef hiolpi het volgende:

[..]

en het eerste geval ben jij fout, wegens het opzettelijk in gevaar brengen van mede weggebruikers... als je dit met nadruk expres doet waar geen ruimte zit (doordrukken naar linker rijbaan) (dan heb ik het dus niet over die BMW met weet ik het hoeveel afstand... maar ik zou dan nog even met gelijke snelheid van vrachtwagen gaan rijden)
Ruimte genoeg, we hebben het over honderden meters. Maar niet genoeg om 180 te blijven rijden als inhaler zonder voor mij af te moeten remmen. Maw: ik ben die vrachtwagen nog niet met 140 voorbij en naar rechts voordat je met 180 bij mijn auto bent aangekomen. Het alternatief is niet gaan inhalen met 140 maar op de rem te gaan en terug te zakken naar 80. Wat mij betreft is het veiliger voor de inhaler om z'n gas los te laten, dan dat ik op de rem moet (ik zit korter op die vrachtwagen dan de inhaler op mij).

Wat mij betreft is wat die inhaler van plan is net (of minstens) zo hinderlijk als wat ik doe, met wellicht wel een grotere gevaarzetting. Ik kan in mijn spiegel van een achterligger immers moeilijker de snelheid inschatten dan een auto die voor me rijdt.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:07:13 #270
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57149191
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 13:00 schreef Dromer het volgende:

[..]

Dat doen ze in Duitsland om je te waarschuwen voor het grote snelheidsverschil. Moet je in NL niet mee aankomen.
Moeten ze lekker in Duitsland doen dan, waar je daadwerkelijk met 180 voorbij mag knallen. Dit was een wagen met een NL kenteken op een NL autosnelweg
pi_57149920
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 14:05 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Ruimte genoeg, we hebben het over honderden meters. Maar niet genoeg om 180 te blijven rijden als inhaler zonder voor mij af te moeten remmen. Maw: ik ben die vrachtwagen nog niet met 140 voorbij en naar rechts voordat je met 180 bij mijn auto bent aangekomen. Het alternatief is niet gaan inhalen met 140 maar op de rem te gaan en terug te zakken naar 80. Wat mij betreft is het veiliger voor de inhaler om z'n gas los te laten, dan dat ik op de rem moet (ik zit korter op die vrachtwagen dan de inhaler op mij).

Wat mij betreft is wat die inhaler van plan is net (of minstens) zo hinderlijk als wat ik doe, met wellicht wel een grotere gevaarzetting. Ik kan in mijn spiegel van een achterligger immers moeilijker de snelheid inschatten dan een auto die voor me rijdt.
Ik rijd de max snelheid die we in dit land met zijn allen democratisch vastgesteld hebben en rij braaf op de rechter ribaan zoals het hoort.
Ik kijk in mijn spiegel en ja er is nag wat ruimte dus ik ga inhalen dan
Boeit mij niet hoe hard die auto er net achter aan komt rijden.
*****Kraak........
  dinsdag 4 maart 2008 @ 14:48:14 #272
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57150045
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 14:42 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Ik rijd de max snelheid die we in dit land met zijn allen democratisch vastgesteld hebben en rij braaf op de rechter ribaan zoals het hoort.
Dan denken we er volgens mij hetzelfde over. Mij maakt dat dus ook niet uit, al is het 180 en moet 'ie daarom vaart minderen.
pi_57150104
quote:

[..]

Misschien is het wel een onopvallende politieauto met ontheffing?

Jij brengt andere mensen in gevaar door je auto ervoor te mikken, da's niet zo netjes.
pi_57150431
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 14:51 schreef EvL. het volgende:

[..]

Jij brengt andere mensen in gevaar door je auto ervoor te mikken, da's niet zo netjes.
Als die ander nog op 500 meter zit, dan is dat niet ervoor mikken.

Als de politie 180 wil rijden, moeten ze nog wel rekening houden met het verkeer. Als ze echt haast hebben, moeten ze sirene en zwaailicht gebruiken. Zonder dat kun je natuurlijk niet inschatten of het idd een onopvallende politie-auto is.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 15:08:55 #275
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_57150470
hoe is het eigenlijk met de ts en zijn werk afgelopen?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 4 maart 2008 @ 15:13:48 #276
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57150576
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 14:51 schreef EvL. het volgende:

Ook tijdens "inhalende surveillance" moet de politie zich gewoon aanpassen aan het overige verkeer. Anders inderdaad gewoon toeters en bellen aan. En zoals gezegd, we hebben het hier niet over een afstand van 100 meter, maar een stuk meer.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 15:23:57 #277
204162 SuperShark
Eat you alive!
pi_57150792
Hehehe, ik zou het wel weten in dit geval.

(8 daagjes zitten dus, is niet zo heel erg)
Kill the fish.
pi_57154723
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 08:53 schreef Athmozz het volgende:
Dan creër je zelf een klassenjustitie: rijken kunnen dan doen en laten wat ze willen. Er zijn zat mensen met voldoende inkomen om dan maar eventjes een jaartje rijontzegging af te kunnen kopen. Om daarna direct weer andere weggebruikers in gevaar te brengen.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 maart 2008 @ 19:18:52 #279
13368 NiGeLaToR
pi_57155485
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 15:08 schreef MikeyMo het volgende:
hoe is het eigenlijk met de ts en zijn werk afgelopen?
Ghe, vandaar je topic
3 maanden is wel lang, maar het zou wel lukken. Een collega heeft nu ook een carpooler uit de buurt mee dagelijks: ook voor een paar maandjes zijn rijbewijs kwijt. Werkgever is simpel: jouw probleem.
pi_57158739
quote:

[..]

Totdat jij naar links toe komt omdat je denkt dat het kan en vervolgens de persoon achter je 150 reed en daardoor niet meer kon remmen en je kofferbak in duikt. Dan boeit het je wel, want dan kom jij naar links op het moment dat het niet kan en kan jij dus gaan betalen. *spreekt uit ervaring*
pi_57163340
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 18:50 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dan creër je zelf een klassenjustitie: rijken kunnen dan doen en laten wat ze willen. Er zijn zat mensen met voldoende inkomen om dan maar eventjes een jaartje rijontzegging af te kunnen kopen. Om daarna direct weer andere weggebruikers in gevaar te brengen.
het zou kunnen dat ze naar de individuele situatie kijken (kan namelijk als je voor de rechtbank komt) en dat ze die 3 maanden dat hij anders NIET kan gaan werken (doordat hij geen auto beschikbaar heeft) wél mag gaan werken, maar dat hij al zijn inkomsten afgeeft. Als een of andere manager die 1 miljoen per maand schept dan dezelfde "omzetting" van een maand rijverbod naar een maand inkomen vraagt, dan wordt die even hard gestraft.

Zolang boetes inkomensafhankelijk zijn 'op aanvraag' kan ik daar nog mee leven (anders niet)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 4 maart 2008 @ 23:48:48 #282
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57163591
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 09:27 schreef CraZaay het volgende:

Of zoals in Finland: boete naar inkomen. Zoals in 2004 de miljonair Jussi Salonoja die voor het rijden van 80 waar je 40 mocht (bebouwde kom) een boete kreeg van EUR 170.000,-
Ik refereer hier nog even aan
pi_57164415
ik ga me maar heel strikt aan de regels houden, en inhalen met 120
dit zou geen enkele hindernis moeten zijn voor anderen die zich ook aan de wet houden

toch zie ik in duitsland dat ze veel netter rijden, tenzij het een hollander is.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')