Dat zou ik ook doen ja.quote:
Dat zou best kunnenquote:Op woensdag 20 februari 2008 11:38 schreef koudhier het volgende:
weet je zeker dat het niet de 400 euro boete is die inwisselbaar is voor 8 dagen zitten?
Omdat bumperkleven nog steeds in de top 3 ergenissen staat rekenen ze er belachelijke straffen voor.quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:44 schreef kikoooooo het volgende:
Ik kan me _niet_ voorstellen dat dit een redelijke straf is voor het gepleegde feit. Volgens mij krijg je voor bumperkleven de eerste keer een schikking van rond de 500eu, en zeker GEEN rijontzegging... dus óf je hebt een voorgeschiedenis met andere schikkingsvoorstellen, óf er is iets fout gegaan...
Of ik heb t fout natuurlijk, maar volgens mij niet
Dat leek mij dus ook dat er een voorgeschiedenis moest zijn. Maar ook ik kan het mis hebben.quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:44 schreef kikoooooo het volgende:
Ik kan me _niet_ voorstellen dat dit een redelijke straf is voor het gepleegde feit. Volgens mij krijg je voor bumperkleven de eerste keer een schikking van rond de 500eu, en zeker GEEN rijontzegging... dus óf je hebt een voorgeschiedenis met andere schikkingsvoorstellen, óf er is iets fout gegaan...
https://webwinkel.anwb.nl(...)vertredingen.nl.htmlquote:Gratis advies
Voor juridisch advies, vragen en informatie kunnen ANWB-leden op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur bellen met ANWB Rechtshulp, op telefoonnummer 088 269 77 88.
Da's een beetje laat, nu. (ná de veroordeling)quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:51 schreef Biancavia het volgende:
Dat wordt 8 dagen brommen!
Ben je lid van de ANWB? Dan kun je contact opnemen met rechtshulp.
[..]
https://webwinkel.anwb.nl(...)vertredingen.nl.html
Nou zij kunnen hem misschien wel vertellen of hij nog in hoger beroep kan gaan bijvoorbeeld, en hoe hij dat het beste aan kan pakken.quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:55 schreef Dromer het volgende:
[..]
Da's een beetje laat, nu. (ná de veroordeling)
TS: Neem een vriendin zonder werk maar met rijbewijs.
Als bumperkleven niet wordt afgedaan met een geldboete, zal het gaan om een metertje of minder afstand houden met wellicht wat naar links en rechts bewegen of je er 'doorheen' proberen te duwen. Extreme gevalletjes dus.quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:55 schreef bierjoost het volgende:
If you cant do the time, dont do the crime...
Desalniettemin is het natuurlijk wel raar dat je bij afwezigheid veroordeeld wordt tot 3 maanden rijontzegging. Wat ik best veel vind voor 10 km te hard (of mag je op de a4 100?) en een beetje bumper kleven. Was het echt een beetje bumper kleven of was je gewoon fokking associaal bezig?
Juridisch advies krijg je niet als je een strafbaar feit hebt gepleegd dus jammer de bammer.quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:51 schreef Biancavia het volgende:
Dat wordt 8 dagen brommen!
Ben je lid van de ANWB? Dan kun je contact opnemen met rechtshulp.
[..]
https://webwinkel.anwb.nl(...)vertredingen.nl.html
Belachelijke straf.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik kreeg gister te horen dat ik blijkbaar 4 maanden rijontzegging heb, bleek te gaan om een gevalletje van 2 jaar geleden toen ik auto kocht en stom maar waar onverzekerd 2 kilometer moest rijden naar de APK (had auto net overgezet op naam)
Rijontzegging ging pas in zodra het mij persoonlijk verteld kon worden en gezien ik 2 jaar lang niet ben aangesproken ging het dus per gister in na een verkeerscontrole
Oja en er kwam nog een boete BIJ van 400 euro
Rijontzegging kon vervallen worden voor 9 dagen zitten![]()
Er is ook niks belachelijks aan het op minder dan een meter afstand van je voorganger rijden bij 130 km/h.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:16 schreef Biancavia het volgende:
Belachelijke straf.
jammer voor TS, maar bumperkleven is per definitie zwaar asociaal, al helemaal met die snelheid...quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:55 schreef bierjoost het volgende:
<knip> en een beetje bumper kleven. Was het echt een beetje bumper kleven of was je gewoon fokking associaal bezig?
Inderdaad. Die vervangende straf staat niet in verhouding tot de oorspronkelijke straf.quote:
echt niet. Bumperkleven is zo'n beetje het ergste wat je op de weg kunt doen alleen is het erg moeilijk te bestraffen. 400/500 euro is een prima straf.quote:
Bij bumperkleven met 120km/u of meer met een tussenafstand van minder dan 5 meter geldt standaard een boete van 400 euro en 3 maanden onvoorwaardelijk. Of je moet kunnen aantonen dat je je rijbewijs voor je werk of iets dergelijks nodig heb. Dan verhogen ze de boete en krijg je daar nog 3 maanden voorwaardelijk bij.quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:44 schreef kikoooooo het volgende:
quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:44 schreef kikoooooo het volgende:
quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:49 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat leek mij dus ook dat er een voorgeschiedenis moest zijn. Maar ook ik kan het mis hebben.
Donequote:Op woensdag 20 februari 2008 11:53 schreef kikoooooo het volgende:
Harmen, ik zou je trouwens willen adviseren om naar het forum van www.flitsservice.nl te gaan en daar nogmaals dit topic te openen. Daar zitten experts die je precies kunnen uitleggen wat je moet doen nu.
Ik reed veel te hard (130 waar ik 100 mocht). Het kleven was op een afstand van ca 4-5 meter, wanneer er iemand voor mij op de linkerbaan kwam.quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:55 schreef bierjoost het volgende:
If you cant do the time, dont do the crime...
Desalniettemin is het natuurlijk wel raar dat je bij afwezigheid veroordeeld wordt tot 3 maanden rijontzegging. Wat ik best veel vind voor 10 km te hard (of mag je op de a4 100?) en een beetje bumper kleven. Was het echt een beetje bumper kleven of was je gewoon fokking associaal bezig?
Daarnaast wat als je er wel bij was geweest was je dan er beter voor gestaan?
Da's wel kut zeg.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:30 schreef Harmen1984 het volgende:
Zojuist met de Jurofoon gebeld.
Hun conlusie: bij verstek is hoger beroep niet mogelijk, het vonnis is nu onherroepelijk.
De enige resterende optie is een "gratieverzoek".
Godver
de
godver
Straks eens mijn eigen rechtsbijstandboer bellen.
Geen reactie gehad. Ze hebben het wel ontvangen, want ik had het aangetekend verstuurd, heb het ontvangstbewijs teruggekregen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:31 schreef The_End het volgende:
Is er iets mis gegaan met je verzoek of is het afgewezen? Heb je daar nooit een reactie op gehad?
Dat had je je eerder moeten bedenken.quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:49 schreef Harmen1984 het volgende:
De boete kan me werkelijk niets schelen, maar die rijontzegging is echt een drama. Ik kan gewoon echt die auto niet missen voor m'n werk.
Tuurlijk niet.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Positief om te lezen dat bumperkleven zo hard aangepakt wordt trouwens
Afstand van 4-5 meter?!?!?!? Das niet best.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:28 schreef Harmen1984 het volgende:
Ik reed veel te hard (130 waar ik 100 mocht). Het kleven was op een afstand van ca 4-5 meter, wanneer er iemand voor mij op de linkerbaan kwam.
Maar als je zoiets stuurt en je krijg geen enkele reactie, dan ga je er toch nog een keertje achteraan? Natuurlijk mosterd na de maaltijd, maar het klinkt zo ongeïnteresseerd en naïef. Alsof het je eigenlijk geen fuck interesseert wat de rechter te vertellen heeft en het je ook geen fuck interesseert dat je misschien wel vreselijk grote problemen met je werkgever gaat krijgen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:34 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Geen reactie gehad. Ze hebben het wel ontvangen, want ik had het aangetekend verstuurd, heb het ontvangstbewijs teruggekregen.
Of het in de zitting behandeld is of niet, weet ik niet.
Als je wat beter teruggelezen had, dan had je gezien dat dit mijn eerste zware overtreding is.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:35 schreef RJD het volgende:
[..]
Dat had je je eerder moeten bedenken.
In van die programma's als Blik op de weg en Wegmisbruikers zie je ook altijd van die personen die dan zeggen "ik kan de auto niet missen voor m'n werk bla bla bla". Eigen schuld denk ik dan. Had je maar niet zo asociaal moeten rijden. Er zijn regels waar we ons allemaal aan moeten houden.
Daarnaast krijg je een rijontzegging niet zomaar. Dan heb je ongetwijfeld eerder met justitie aan de stok gehad vanwege je rijgedrag.
Ik zeg: terecht.
Mensen moeten ook gewoon eens wat meer KIJKEN in hun binnenspiegel!quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:19 schreef The_End het volgende:
[..]
Er is ook niks belachelijks aan het op minder dan een meter afstand van je voorganger rijden bij 130 km/h.
Dan nog.... terecht bij een afstand van slechts 4-5 meter. Ik heb een hekel aan bumperklevers. Ik ga ook niet voor die mensen aan de kant. Eerder nog even licht remmenquote:Op woensdag 20 februari 2008 12:40 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Als je wat beter teruggelezen had, dan had je gezien dat dit mijn eerste zware overtreding is.
2 seconden tussen zien dat je voorganger remt en zelf op de rem trappen is gelul.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:39 schreef RJD het volgende:
[..]
Afstand van 4-5 meter?!?!?!? Das niet best.
Bij 130 km/u leg je 36 meter per seconde af. Je reactietijd is ongeveer 1 seconden + 1 seconde om te reageren. Dan ben je dus 72 meter verder en zit je zwaar bekneld in je voorganger.
Jij bent lekker bezig.
Wel eens gehoord van 2 seconden afstand?
Jij bent ook zo'n sukkel die met 100 links rijdt waar je 120 mag terwijl de rechterbaan volledig vrij is?quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:42 schreef RJD het volgende:
[..]
Dan nog.... terecht bij een afstand van slechts 4-5 meter. Ik heb een hekel aan bumperklevers. Ik ga ook niet voor die mensen aan de kant. Eerder nog even licht remmen
Dat is dus nog maar de vraag. Volgens mij calculeren een hoop mensen de geldboetes in bij hun totale uitgaven aan autorijden en zullen ze nauwelijks hun rijgedrag aanpassen als ze een boete hebben gekregen. Ofwel, een geldboete heeft weinig effect, zeker voor notoire hardrijders.quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:28 schreef DroogDok het volgende:
HOge geldboete was meer op z'n plaats geweest als ik het verhaal van TS zo lees.
Eigen schuld dikke bult. Voor personen zoals jou laat ik mijn remlichten altijd effe branden of laat me gas los. Idioot!quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:49 schreef Harmen1984 het volgende:
De boete kan me werkelijk niets schelen, maar die rijontzegging is echt een drama. Ik kan gewoon echt die auto niet missen voor m'n werk.
Als jij gewoon netjes aan de kant zou zijn gegaan, dan had ie niet eens op je bumper gezetenquote:Op woensdag 20 februari 2008 12:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Eigen schuld dikke bult. Voor personen zoals jou laat ik mijn remlichten altijd effe branden of laat me gas los. Idioot!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |