abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56856520
Hoi allemaal,

Ik ben in paniek!

Ik heb zojuist telefonisch van de griffier vernomen dat ik bij afwezigheid ben veroordeeld tot 3 maanden onvoorwaardelijke rijontzegging.

Het verhaal in het kort:

In juli 2007 ben ik staande gehouden op de A4. Ik reed 130 en ik zat te dicht op de bumper van mijn voorganger.

Voor de snelheid heb ik al maanden geleden een boete gehad, die heb ik gewoon betaald.

Voor het bumperkleven kreeg ik in december een dagvaarding voor het Arr. Parket in Den Haag voor 19 februari (gisteren). Op de genoemde datum had ik echter ook de afstudeerverdediging van mijn HBO-studie.

Ik heb een aangetekend verzoek om uitstel ingediend. Ik was in de veronderstelling dat dit een formaliteit was, en dat de rechter tijdens de zitting een nieuwe datum aan zou wijzen.

Deze morgen belde ik om te vragen wat de nieuwe datum van de zitting was geworden. Ik vernam van de griffeuse dat ik bij afwezigheid ben veroordeeld tot 3 maanden onvoorwaardelijke rijontzegging + 400 euro boete. (De 3 maanden ontzegging zijn inwisselbaar met 8 dagen hechtenis)

De boete kan me aan mijn *** roesten, maar de rijontzegging is een ramp. Ik rij dagelijks honderden kilometers voor mijn werk, naar plekken die niet met het OV bereikbaar zijn.

Wat nu te doen?
Kan ik in beroep gaan, en zo ja, op welke gronden?

Mijn voorgeschiedenis
Geen, een handjevol kleine snelheidsboetes

Help me
Xbox Live Gamertag: Harmen84
  woensdag 20 februari 2008 @ 11:36:00 #2
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_56856553

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 20-02-2008 12:05:56 (Je bent net terug van een ban, remember) ]
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_56856557
Ga 8 dagen zitten dan!
pi_56856567
bizar verhaal zeg, waarom zou je straf zo exhorbitant hoger worden als je niet aanwezig bent tijdens een zitting? Ik zou ff contact opnemen met een of andere rechtsbijstandsinstantie.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_56856583
Heftig.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_56856595
Ik zou het over de boeg gooien dat je nooit reactie hebt gehad op je aanvraag van verzoek om uitstel. Als je dit van te voren geweten had, was je natuurlijk gewoon gekomen. Goed in ieder geval dat je het aangetekend verstuurd hebt!
pi_56856596
weet je zeker dat het niet de 400 euro boete is die inwisselbaar is voor 8 dagen zitten?
  woensdag 20 februari 2008 @ 11:39:57 #8
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_56856631
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 11:36 schreef erikkll het volgende:
Ga 8 dagen zitten dan!
Dat zou ik ook doen ja.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_56856661
Ik heb een soort gelijk iets gehad.
Te dicht op m'n voorganger met 140 km/u

Ik moest ook voorkomen en kreeg een boete van 800 euro en 2 jaar voorwaardelijk. (als ik nu de fout in ga ben ik m'n rijbewijs ook 4 maanden kwijt)

Ook ik kreeg de keus, of 800 euro betalen of mijn rijbewijs tijdelijk kwijt, hetzelfde als jij nu dus hebt.
pi_56856724
Ik kan me _niet_ voorstellen dat dit een redelijke straf is voor het gepleegde feit. Volgens mij krijg je voor bumperkleven de eerste keer een schikking van rond de 500eu, en zeker GEEN rijontzegging... dus óf je hebt een voorgeschiedenis met andere schikkingsvoorstellen, óf er is iets fout gegaan...

Of ik heb t fout natuurlijk, maar volgens mij niet
pi_56856728
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 11:38 schreef koudhier het volgende:
weet je zeker dat het niet de 400 euro boete is die inwisselbaar is voor 8 dagen zitten?
Dat zou best kunnen
pi_56856777
Inderdaad, in dat geval zou ik zéker 8 dagen gaan teren op de kosten van de staat.
pi_56856808
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 11:44 schreef kikoooooo het volgende:
Ik kan me _niet_ voorstellen dat dit een redelijke straf is voor het gepleegde feit. Volgens mij krijg je voor bumperkleven de eerste keer een schikking van rond de 500eu, en zeker GEEN rijontzegging... dus óf je hebt een voorgeschiedenis met andere schikkingsvoorstellen, óf er is iets fout gegaan...

Omdat bumperkleven nog steeds in de top 3 ergenissen staat rekenen ze er belachelijke straffen voor.
Ik mocht mijn rijbewijs houden omdat ik nog nooit eerder iets raars had gedaan maar mijn boete werd wel verdubbeld.
Als TS eerder met een grove overtreding is gepakt, is dit idd geen rare straf ofzo.

Edit: Als je gaat zitten hoef je idd de boete niet te betalen, maar je rijbewijs ben je nu sowieso 3 maanden kwijt. (en voorwaardelijk heb je ook)
pi_56856822
De boete kan me werkelijk niets schelen, maar die rijontzegging is echt een drama. Ik kan gewoon echt die auto niet missen voor m'n werk.
pi_56856827
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 11:44 schreef kikoooooo het volgende:

Dat leek mij dus ook dat er een voorgeschiedenis moest zijn. Maar ook ik kan het mis hebben.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_56856850
Dat wordt 8 dagen brommen!

Ben je lid van de ANWB? Dan kun je contact opnemen met rechtshulp.
quote:
Gratis advies
Voor juridisch advies, vragen en informatie kunnen ANWB-leden op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur bellen met ANWB Rechtshulp, op telefoonnummer 088 269 77 88.
https://webwinkel.anwb.nl(...)vertredingen.nl.html
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_56856893
Harmen, ik zou je trouwens willen adviseren om naar het forum van www.flitsservice.nl te gaan en daar nogmaals dit topic te openen. Daar zitten experts die je precies kunnen uitleggen wat je moet doen nu.
pi_56856894
Trouwens TS, toen ik voor moest komen zat er voor mij ook iemand die zijn rijbewijs echt niet kon missen.
De rechter kwam met het volgende:

Je kan je rijbewijs terug krijgen (2 jaar voorwaardelijk blijf je houden) maar wat je dan wel verplicht word, is een 2 daagse rij cursus a 500 euro die je zelf moet betalen.
Als je dat goed afsluit krijg je je rijbewijs terug.

Hoop voor jou dat je die cursus niet hoeft te doen en je rijbewijs gewoon terug krijgt maar dat hangt dus weer van je verleden af.
pi_56856933
If you cant do the time, dont do the crime...

Desalniettemin is het natuurlijk wel raar dat je bij afwezigheid veroordeeld wordt tot 3 maanden rijontzegging. Wat ik best veel vind voor 10 km te hard (of mag je op de a4 100?) en een beetje bumper kleven. Was het echt een beetje bumper kleven of was je gewoon fokking associaal bezig?

Daarnaast wat als je er wel bij was geweest was je dan er beter voor gestaan?
  woensdag 20 februari 2008 @ 11:55:53 #20
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56856937
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 11:51 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Da's een beetje laat, nu. (ná de veroordeling)

TS: Neem een vriendin zonder werk maar met rijbewijs.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_56856973
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 11:55 schreef Dromer het volgende:

[..]

Da's een beetje laat, nu. (ná de veroordeling)

TS: Neem een vriendin zonder werk maar met rijbewijs.
Nou zij kunnen hem misschien wel vertellen of hij nog in hoger beroep kan gaan bijvoorbeeld, en hoe hij dat het beste aan kan pakken.
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 20 februari 2008 @ 11:57:57 #22
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_56856993
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 11:55 schreef bierjoost het volgende:
If you cant do the time, dont do the crime...

Desalniettemin is het natuurlijk wel raar dat je bij afwezigheid veroordeeld wordt tot 3 maanden rijontzegging. Wat ik best veel vind voor 10 km te hard (of mag je op de a4 100?) en een beetje bumper kleven. Was het echt een beetje bumper kleven of was je gewoon fokking associaal bezig?
Als bumperkleven niet wordt afgedaan met een geldboete, zal het gaan om een metertje of minder afstand houden met wellicht wat naar links en rechts bewegen of je er 'doorheen' proberen te duwen. Extreme gevalletjes dus.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_56857105
Ik kreeg gister te horen dat ik blijkbaar 4 maanden rijontzegging heb, bleek te gaan om een gevalletje van 2 jaar geleden toen ik auto kocht en stom maar waar onverzekerd 2 kilometer moest rijden naar de APK (had auto net overgezet op naam)
Rijontzegging ging pas in zodra het mij persoonlijk verteld kon worden en gezien ik 2 jaar lang niet ben aangesproken ging het dus per gister in na een verkeerscontrole

Oja en er kwam nog een boete BIJ van 400 euro
Rijontzegging kon vervallen worden voor 9 dagen zitten
  woensdag 20 februari 2008 @ 12:04:56 #24
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_56857115
Positief om te lezen dat bumperkleven zo hard aangepakt wordt trouwens
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_56857178
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 11:51 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Juridisch advies krijg je niet als je een strafbaar feit hebt gepleegd dus jammer de bammer.

Ik ben bang dat je gewoon pech hebt, maar ja wie bumperkleeft moet op de blaren zitten. Het niet aanwezig zijn zal ook meegespeeld hebben. Wellicht dat je verzoek om uitstel je nog kan helpen om in beroep te gaan maar daar weet een rechtsbijstand pipo meer van.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')