abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56880232
De multiculturele sameneving gaat geen eisen stellen aan mij Zij passen zich maar aan aan ons en als je daar geen zin in hebt . . . .dan rot je toch lekker op.
pi_56880726
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 06:58 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Als het niet het probleem van de Forits was in dit geval, waarom *herschrijven* ze de reden van de verdwijing van het varkentje dan plotseling?
Fortis schoot toch zelf in een kramp toen zij het idee verzonnen? En later nog eens toen de reacties erop kwamen?

Wie zegt jou dat *de samenleving* (inclusief de Islamieten/Joden) zitten te wachten op dit soort belachelijke ideeen?
wat hebben ze verandert dan .. het is een premium, aan het eind van zijn lifecycle, en ze willen er nu eentje die niemand voor het hoofd zou kunnen stoten ..

voor de rest, het was een intern document, gelekt blijkbaar, en opgeluisterd met de bekende overdrijvingen door de Televaag .. resultaat is dat Fortis gekelderd is op de beurs .. tja .. ik zou er haast wat van denken
pleased to meet you
pi_56881156
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:28 schreef moussie het volgende:

[..]

wat hebben ze verandert dan
Fortis heeft de verklaring aangepast/veranderd.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_56881660
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 07:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
Spaarvarkens ook maar bannen.

Kom je als Nederlander op voor je land en cultuur wordt je weggezet als Nazi, doe je dat als allochtoon voor je vaderland wordt dat toegejuigd als opkomen voor je cultuur en identiteit. Hoe krom wil je het nog hebben.
Mee eens.

Maar kijk ook 's naar een programma als De Leugen Regeert.
it's better than yours
  donderdag 21 februari 2008 @ 12:46:06 #125
3542 Gia
User under construction
pi_56882354
Als een bedrijf zelf besluit om hun relatiegeschenk, een spaarvarkentje, te veranderen in een spaardobbelsteen of whatever, om zo een bredere markt te bereiken, is dat hun goed recht. Daar heb ik geen probleem mee.

Anders zou het zijn als bedrijven van overheidswege geen spaarvarkentjes aan zouden mogen bieden om bepaalde bevolkingsgroepen niet voor het hoofd te stoten, of wanneer de desbetreffende bevolkingsgroep zelf problemen zou gaan maken omdat je bij de jumbo kunt sparen voor een spaarvarken. Dáár zou ik wél problemen mee hebben.

Maar dom vind ik het wel, natuurlijk. Een spaarvarken is een, 'eeuwenoud' cultureel iets. Om dit weer op te geven omdat sommige een probleem hebben met de vorm van het ding, slaat echt nergens op. Maar ja, het is hun goed recht.
pi_56883609
Een spaarvarken is het symbool van sparen.
Daarnaast, fanatieke Moslims mogen zo ie zo geen rente krijgen over hun spaargeld dus waarom een spaarrekening bij een bank openen. Ik denk niet dat Moslims moeilijk doen over die rente en ik denk ook niet dat Moslims moeilijk doen over een spaarvarken.

Het is dus voornamelijk de voorbarige zelfcensuur die geheel ongepast is.
  donderdag 21 februari 2008 @ 15:39:43 #127
3542 Gia
User under construction
pi_56885745
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 13:50 schreef HarryP het volgende:
Een spaarvarken is het symbool van sparen.
Daarnaast, fanatieke Moslims mogen zo ie zo geen rente krijgen over hun spaargeld dus waarom een spaarrekening bij een bank openen. Ik denk niet dat Moslims moeilijk doen over die rente en ik denk ook niet dat Moslims moeilijk doen over een spaarvarken.

Het is dus voornamelijk de voorbarige zelfcensuur die geheel ongepast is.
Maar als je je geld thuis in een spaarvarken stopt, krijg je er ook geen rente op.
pi_56885819
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 06:58 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Als het niet het probleem van de Forits was in dit geval, waarom *herschrijven* ze de reden van de verdwijing van het varkentje dan plotseling?
Fortis schoot toch zelf in een kramp toen zij het idee verzonnen? En later nog eens toen de reacties erop kwamen?

Wie zegt jou dat *de samenleving* (inclusief de Islamieten/Joden) zitten te wachten op dit soort belachelijke ideeen?
Is een verklaring herschrijven een probleem?

Ik zeg niet dat de samenleving er op zit te wachten, ik zeg dat Fortis dat denkt en daarom zo handelt, wat is het probleem dan?
pi_56888234
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:00 schreef SCH het volgende:
Mag de smurf wel van de islam????
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_56889249
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 17:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:02:30 #131
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56889853
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 23:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, en wat dan nog? Waarom is dat zo verschrikkelijk??? Fortis maakt toch onderdeel uit van die samenleving en het is toch slim om rekening te houden met die samenleving? Niks geks aan. Dat iedereen maar in een kramp schiet zodra het over de islam gaat, is niet het probleem van Fortis maar van degenen met de krampjes.

Maar het blijkt ook nog niet eens zo te liggen, dus Loedertje, wat een misser dit topic
Zo hee, zijn we het toch een keer oneens.

Je moet toch toegeven dat het triest was dat ze zeiden dat ze ermee stopten om de moslims en de joden tegemoet te komen. Joden zitten al eeuwen in Nederland, nooit gezeik over spaarvarkens gehad. (Met moslims overigens ook niet.) Zielige cover-up.
Het is gewoon te debiel voor woorden, om ook om zoiets onbenulligs het weer te gaan hebben over ras/geloof/cultuur enz enz. Als ze er zelf niet over begonnen waren, had er nooit een haan naar gekraaid.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_56889975
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:02 schreef ErikT het volgende:

[..]

Zo hee, zijn we het toch een keer oneens.

Je moet toch toegeven dat het triest was dat ze zeiden dat ze ermee stopten om de moslims en de joden tegemoet te komen. Joden zitten al eeuwen in Nederland, nooit gezeik over spaarvarkens gehad. (Met moslims overigens ook niet.) Zielige cover-up.
Het is gewoon te debiel voor woorden, om ook om zoiets onbenulligs het weer te gaan hebben over ras/geloof/cultuur enz enz. Als ze er zelf niet over begonnen waren, had er nooit een haan naar gekraaid.
Dat moet zo'n bedrijf toch helemaal zelf weten? Als zij op basis van 0 of 1 of 100 klachten iets willen veranderen. Ik vind zoveel zaken van commerciele bedrijven belachelijk, wat the fuck...
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:10:13 #133
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56890055
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat moet zo'n bedrijf toch helemaal zelf weten? Als zij op basis van 0 of 1 of 100 klachten iets willen veranderen. Ik vind zoveel zaken van commerciele bedrijven belachelijk, wat the fuck...
Ja maar ze kunnen toch wel bedenken dat Nederlanders na 6 jaar alleen maar gezeik over Islam wel eens met ander nieuws wakker willen worden dan met: "Fortis stopt met het spaarvarken want moslims blablabla..."
Donderstraal nou eens op met dat nieuws! Er wonen Moslims in Nederland, NOU EN!
Als je dat dan wil doen, breng er dan geen persbericht over uit. Of zorg dat het stil blijft. Toen de Postbank stopte met de Pennie spaarpot was dat ook niet 's ochtends op de radio.

Maar je hebt gelijk, ze moeten het zelf weten. Maar dan moeten ze zich wel realiseren dat ze mensen boos maken met hun achterlijke gedoe.
pi_56890076
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:10 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ja maar ze kunnen toch wel bedenken dat Nederlanders na 6 jaar alleen maar gezeik over Islam wel eens met ander nieuws wakker willen worden dan met: "Fortis stopt met het spaarvarken want moslims blablabla..."
Als je dat dan wil doen, breng er dan geen persbericht over uit. Of zorg dat het stil blijft. Toen de Postbank stopte met de Pennie spaarpot was dat ook niet 's ochtends op de radio.

Maar je hebt gelijk, ze moeten het zelf weten. Maar dan moeten ze zich wel realiseren dat ze mensen boos maken met hun achterlijke gedoe.
Oh zeker, het is van Fortis niet bepaald slim = eufemisme.
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:12:19 #135
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56890104
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh zeker, het is van Fortis niet bepaald slim = eufemisme.
Ga je me nou vertellen dat we het toch eens zijn?
pi_56890162
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:12 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ga je me nou vertellen dat we het toch eens zijn?
Nou ja, ik vind D66 nog steeds stom
  donderdag 21 februari 2008 @ 19:26:55 #137
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56890493
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind D66 nog steeds stom
Hahaha ik vind D66 ook stom. Maar ze hebben wel vaak goede argumenten.
  Moderator donderdag 21 februari 2008 @ 21:25:42 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_56893291
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 19:10 schreef ErikT het volgende:

[..]

ja maar hoe moeten al die moslims die zich beledigd voelen door zo'n spaarvarkentje dan weten dat fortis ze tenminste wel lief vind?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_56896118
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 21:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja maar hoe moeten al die moslims die zich beledigd voelen door zo'n spaarvarkentje dan weten dat fortis ze tenminste wel lief vind?
Alle 5? Die hadden ze toch gewoon een spaarsmurf kunnen geven.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 07:34:17 #140
3542 Gia
User under construction
pi_56899150
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 17:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als je onder deze foto nu nog een pakkende tekst zet, zoals: "Aïsha maakt strandwandeling!!", staat heel de wereld weer op zijn kop. Want ook het speeltje van de profeet mag je, denk ik, niet beledigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')