abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 20 februari 2008 @ 07:03:55 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56853171
quote:
Fortis bant 'onrein' varkentje
AMSTERDAM - Fortis-klanten die voor hun kinderen een zogenoemde EuroKids-rekening openen, krijgen daarbij niet langer het speciale spaarvarkentje Knorbert cadeau. Als verklaring voert Fortis aan dat "Knorbert niet voldoet aan de eisen die de multiculturele samenleving aan ons stelt".

Varkens worden door joden en moslims als onreine dieren beschouwd. Ook de internetspelletjes en cartoons met de jaren terug al bedachte Knorbertje in de hoofdrol zijn door Fortis beëindigd. Volgens een woordvoerster is er "een aantal reacties geweest op het varken" en wordt er gewerkt aan een nieuw presentje dat "leuk is voor kinderen van welke signatuur dan ook". Als tussenoplossing biedt de bank nu een kinderencyclopedie aan
Nog een jaar en dan mogen wij geen varkens meer eten aangezien de Islamieten en Joden het erg moeilijk hebben met het feit dat de Nederlandse supermarkten en slager varkensvlees verkopen en de volgende stap is dan dat álle slagerijen en slachterijen over moeten stappen op de slachtrituelen van de Islamieten en Joden.

Lang leve de waanzin !

Donald Duck's zonder de drie biggen, Bertje Big uit de schappen en een kinderboerderij zonder levende varkens?
Ik vraag mij overigens wel af wie dit soort idioterie heeft verzonnen, het kán gewoon niet zo zijn dat de gelovigen hierom vragen in Nederland, toch?
  † In Memoriam † woensdag 20 februari 2008 @ 07:20:14 #2
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_56853232
Fortis is commercieel dus die doet het alleen om bijvoorbaat geen klanten mis te lopen.

Het is/wordt erger als de overheid of culturele instellingen ed. dat soort dingen doen vanwege politiek correcte standpunten. Of dat mensen gaan pleiten om zwarte pieten af te schaffen. Die moeten dan een andere kleur geschminckt worden enzo.
  Boks-Chick woensdag 20 februari 2008 @ 07:25:46 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_56853249
Ik heb als ongelovige totaal geen problemen met de multiculturele samenleving, laat een ieder met zijn of haar (geloofs) overtuigingen in hen waarde, en wil best situationeel daar rekening mee houden, maar verwacht toch ook wel dat mijn multiculturele medemens hetzelfde bij mij doet. Ook aan die kant heb ik tot nu toe geen enkel probleem gehad. En dan heb ik toch heel veel Turken, Marokkanen, Irakezen, Oekraïners, Koerden enz. om me heen.

Multiculturele problemen zijn er heus wel, maar door dit soort nepmulticulturele waanzin wordt er alleen maar gezorgd voor negatieve hype en geef je de zgn extremisten (en ja, zwartekousen bijv. ook) alleen maar meer voeding om te ageren naar alles wat niet hetzelfde leeft als zij.

Kâp Nâh, nergens voor nodig dat gehype. Wat, ben je als bankje bang dat moslims geen rekening bij je openen? Te duf voor woorden werkelijk. Ik denk eerder dat Fortis gewoon van dat rare biggetje af wilde en hiermee een reden heeft verzonnen zo van: "Weet je wat, we geven het een leuk pro-moslim tintje! Dan winnen we moslimhartjes!"

lolwut
pi_56853261
Spaarvarkens ook maar bannen.

Kom je als Nederlander op voor je land en cultuur wordt je weggezet als Nazi, doe je dat als allochtoon voor je vaderland wordt dat toegejuigd als opkomen voor je cultuur en identiteit. Hoe krom wil je het nog hebben.
  † In Memoriam † woensdag 20 februari 2008 @ 07:34:03 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_56853276
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 07:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
Spaarvarkens ook maar bannen.

Kom je als Nederlander op voor je land en cultuur wordt je weggezet als Nazi, doe je dat als allochtoon voor je vaderland wordt dat toegejuigd als opkomen voor je cultuur en identiteit. Hoe krom wil je het nog hebben.
Als je wilt klagen moet je in dit geval bij Fortis zijn imo.

Het is op zich juist erg Nederlands om als het om handel gaat we ons erg gemakkelijk kleurloos opstellen.

De Nederlanders hebben bijvoorbeeld lange tijd als enige met Japan mogen handelen omdat wij de dominee en pastor thuislieten. Wj pasten ons aan.
pi_56853297
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 07:34 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als je wilt klagen moet je in dit geval bij Fortis zijn imo.

Het is op zich juist erg Nederlands om als het om handel gaat we ons erg gemakkelijk kleurloos opstellen.

De Nederlanders hebben bijvoorbeeld lange tijd als enige met Japan mogen handelen omdat wij de dominee en pastor thuislieten. Wj pasten ons aan.
Precies zoals het hoort, de gasten passen zich aan.
  † In Memoriam † woensdag 20 februari 2008 @ 07:47:00 #7
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_56853329
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 07:41 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

http://www.fortis.nl/forms/contact/stuur_email.asp
pi_56853333
De joodse gemeenschap vestigde zich al een paar eeuwen geleden in Nederland, maar beter laat dan nooit.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_56853338
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 07:03 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Nog een jaar en dan mogen wij geen varkens meer eten aangezien de Islamieten en Joden het erg moeilijk hebben met het feit dat de Nederlandse supermarkten en slager varkensvlees verkopen en de volgende stap is dan dat álle slagerijen en slachterijen over moeten stappen op de slachtrituelen van de Islamieten en Joden.
.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_56853376
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 07:25 schreef BrandX het volgende:
Ik heb als ongelovige totaal geen problemen met de multiculturele samenleving, laat een ieder met zijn of haar (geloofs) overtuigingen in hen waarde, en wil best situationeel daar rekening mee houden, maar verwacht toch ook wel dat mijn multiculturele medemens hetzelfde bij mij doet. Ook aan die kant heb ik tot nu toe geen enkel probleem gehad. En dan heb ik toch heel veel Turken, Marokkanen, Irakezen, Oekraïners, Koerden enz. om me heen.

Multiculturele problemen zijn er heus wel, maar door dit soort nepmulticulturele waanzin wordt er alleen maar gezorgd voor negatieve hype en geef je de zgn extremisten (en ja, zwartekousen bijv. ook) alleen maar meer voeding om te ageren naar alles wat niet hetzelfde leeft als zij.

Kâp Nâh, nergens voor nodig dat gehype. Wat, ben je als bankje bang dat moslims geen rekening bij je openen? Te duf voor woorden werkelijk. Ik denk eerder dat Fortis gewoon van dat rare biggetje af wilde en hiermee een reden heeft verzonnen zo van: "Weet je wat, we geven het een leuk pro-moslim tintje! Dan winnen we moslimhartjes!"

Kiezen ze dan voor het schaap of de heilige koe als spaarpot
pi_56853551
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 07:56 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Kiezen ze dan voor het schaap of de heilige koe als spaarpot
Geen koe, want een heilige koe met een snee in zijn rug, valt ook erg slecht in sommige landen/culturen..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 20 februari 2008 @ 08:26:20 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56853568
Een bedrijf moet handelen uit winstoogmerk. Wanneer Fortis denkt meer winst te kunnen maken door varkentjes te bannen, moet ze dat zeker doen! Een eenvoudig bedrijfseconomisch principe.

Die drie kaalkopjes die hierdoor hun rekening dreigen op te zeggen nemen ze voor lief.

Bovendien is de Islam de toekomst. Islamitische klanten die ze nu kunnen binden kunnen uitgroeien tot een grote groep.
The End Times are wild
  woensdag 20 februari 2008 @ 08:29:26 #13
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_56853594
Snap er weinig van....

Moslims mogen officieel niet eens sparen vanuit hun geloof dus vanwaar al dit gedoe?
  woensdag 20 februari 2008 @ 08:41:42 #14
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 20 februari 2008 @ 08:42:27 #15
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_56853738
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 08:26 schreef LXIV het volgende:
[...]
Bovendien is de Islam de toekomst. Islamitische klanten die ze nu kunnen binden kunnen uitgroeien tot een grote groep.
En ik garandeer je dat binnen drie generaties de moskeeen net zo leeg gaan lopen als de kerken. Mensen kunnen maar een beperkte hoeveelheid stront opgevoerd krijgen tot ze het uitkotsen.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_56853779
-edit- Nutteloos

[ Bericht 53% gewijzigd door paddy op 21-02-2008 11:26:53 ]
  Boks-Chick woensdag 20 februari 2008 @ 08:58:39 #17
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_56853916
eh.... fortis is naar mijn weten een Belgische bank....
lolwut
pi_56853937
ja dat varkentje irriteerde ons zo . Doe wat aan je woekerrente. Dat is het probleem.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  woensdag 20 februari 2008 @ 09:11:06 #19
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_56854046
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 09:00 schreef Burakius het volgende:
ja dat varkentje irriteerde ons zo . Doe wat aan je woekerrente. Dat is het probleem.
Ben blij dat Moslims tenminste ook rationeel kunnen denken. Varkentje ah.. hoge rente
mai pen rai
  woensdag 20 februari 2008 @ 09:13:31 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56854082
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 08:42 schreef wijsneus het volgende:

[..]

En ik garandeer je dat binnen drie generaties de moskeeen net zo leeg gaan lopen als de kerken. Mensen kunnen maar een beperkte hoeveelheid stront opgevoerd krijgen tot ze het uitkotsen.
Als de welvaart zo hoog blijft als nu misschien. Anders zie ik een gouden toekomst.
The End Times are wild
pi_56854089
Nou dan koop je toch ergens anders je niet zo unieke verzamelunit.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 20 februari 2008 @ 09:22:01 #22
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_56854187
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 09:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als de welvaart zo hoog blijft als nu misschien. Anders zie ik een gouden toekomst.
Ja - want we zitten natuurlijk allemaal te wachten op een normen en waarden stelsel uit het bronzen tijdperk als we met zijn allen arm zijn... Wel een beetje jammer dat god armoede nodig heeft om zijn boodschap aan te laten komen.
pi_56854194
Natuurlijk voordeliger om een kadotje te kiezen wat iedereen leuk vind dan om eerst een keuzeformulier op te sturen.
Wel oppassen dat we niet te ver doorschieten met dit soort dingen, wijn in het kerstpakket stond ook al ter discussie herinner ik mij.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56854221
stelletje varkens!
It needs be aware of the war being common and justice strife
and everything becoming in accordance with strife and necessity.
  woensdag 20 februari 2008 @ 09:25:37 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56854229
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 09:22 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Ja - want we zitten natuurlijk allemaal te wachten op een normen en waarden stelsel uit het bronzen tijdperk als we met zijn allen arm zijn... Wel een beetje jammer dat god armoede nodig heeft om zijn boodschap aan te laten komen.
Maar je succes hangt toch helemaal niet af van je (materiele) welvaart of van de normen en waarden die daaruit voortkomen! Integendeel juist. Kaaskoppen met hun 1,6 kind per vrouw verdwijnen als sneeuw voor de zon. Hoogopgeleid en wel. En het draait uiteindelijk maar om één ding.
The End Times are wild
  woensdag 20 februari 2008 @ 09:36:28 #26
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_56854377
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 09:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar je succes hangt toch helemaal niet af van je (materiele) welvaart of van de normen en waarden die daaruit voortkomen! Integendeel juist. Kaaskoppen met hun 1,6 kind per vrouw verdwijnen als sneeuw voor de zon. Hoogopgeleid en wel. En het draait uiteindelijk maar om één ding.
Was alles maar zo simpel - je vergeet voor het gemak even dat je kinderen mogelijk voor zichzelf gaan nadenken? Dat ze in een cultuur geboren worden die dat voedt? Dat ze helemaal vanzelf zullen ontdekken dat de normen en waarden van hun ouders niet de hunne zijn? Granted - de moslim gemeenschap loopt wat achter, maar believe you me: binnen drie generaties eten ook jouw kleinkinderen geen stront meer.
  woensdag 20 februari 2008 @ 09:39:32 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56854436
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 09:36 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Was alles maar zo simpel - je vergeet voor het gemak even dat je kinderen mogelijk voor zichzelf gaan nadenken? Dat ze in een cultuur geboren worden die dat voedt? Dat ze helemaal vanzelf zullen ontdekken dat de normen en waarden van hun ouders niet de hunne zijn? Granted - de moslim gemeenschap loopt wat achter, maar believe you me: binnen drie generaties eten ook jouw kleinkinderen geen stront meer.
Dan zal die lichting moslims ook verdwijnen. Maar uiteindelijk is de toekomst toch aan diegenen die niet zwichten voor de welvaartsmaatschappij. Of dat nu Christenen zijn (Rouvoet) of moslims. EN drie generaties vooruit kijken is nogal een lange tijd. De kaarten kunnen dan heel anders geschud zijn.
The End Times are wild
  woensdag 20 februari 2008 @ 09:43:49 #28
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_56854513
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 09:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan zal die lichting moslims ook verdwijnen. Maar uiteindelijk is de toekomst toch aan diegenen die niet zwichten voor de welvaartsmaatschappij. Of dat nu Christenen zijn (Rouvoet) of moslims. EN drie generaties vooruit kijken is nogal een lange tijd. De kaarten kunnen dan heel anders geschud zijn.
Waarom is de toekomst aan diegenen die niet zwichten voor de welvaartsmaatschappij en waarom zijn dit christenen of moslims? Waarom geen communisten?
pi_56854536
Ik zie geen bron..en de enige bronnen die ik kan vinden zijn al een maand oud
link

Bovendien vragen de moslims niet om deze handeling, maar doen ze het puur om nog meer klanten te winnen....alsof moslims zich gekwetst voelen door een spaarvarken. En de Joden heb ik er ook nog nooit over gehoord.

Tjonge...wat een kolder weer om zoiets te ondernemen.

Ben trouwens heel erg benieuwd naar je bron, want volgens mij is dit oud nieuws
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 20 februari 2008 @ 09:46:51 #30
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_56858732
Ondanks dat het oud nieuws is, pikken de kranten het massaal op, dus dan deze ook maar open. Vanavond zal deze naar GC heen gaan, om de discussie wel daar verder te kunnen voeren over het al dan niet foute handelen van Fortis. Veel plezier met de discussie.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  woensdag 20 februari 2008 @ 13:46:57 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_56859151
quote:
‘Knorbert wordt niet geslacht’
Fortis brengt het varkentje Knorbert niet naar de slachtbank. De onreine mascotte van de EuroKids-rekening zou worden vervangen omdat hij niet zou passen binnen de multiculturele samenleving, maar daar is volgens Fortis niets van waar.

De berichtgeving woensdagochtend in De Telegraaf is volgens Fortis-woordvoerster Marianne Honkoop niet correct. ‘Knorbert wordt helemaal niet geslacht’, zegt Honkoop tegen Quote. ‘Het ware verhaal is iets genuanceerder. Knorbert is een premium die aan het eind van zijn lifecycle is.’

Varkens worden door joden en moslims als onreine dieren beschouwd, wat zou hebben geleid tot een aantal klachten bij de bank. In potentie een immens probleem voor de banksector wereldwijd, want wat moeten we dan met het spaarvarken? ‘Als we een handvol reactie hebben gekregen is dat veel’, aldus de woordvoerster.

Wie of wat het varkentje op gaat volgen, is nog niet bekend. Maar als je dan toch op een nieuwe mascotte broedt, dan maar een die breed gedragen wordt door alle religies. Honkoop: ‘Je wil natuurlijk zoveel mogelijk mensen tevreden stellen.’ Momenteel werkt een ontwerpbureau aan een opvolger voor de uitgerangeerde Knorbert.
Bron

Telegraaf klopt het dus weer hoog op en Forits doet aan damage-control.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 20 februari 2008 @ 13:47:59 #33
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_56859177
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 09:45 schreef paddy het volgende:
Ik zie geen bron..en de enige bronnen die ik kan vinden zijn al een maand oud
link
Dat gaat over halal-aandelen en niet over spaarvarkens, iets heel anders dus.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_56859196
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 13:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Bron

Telegraaf klopt het dus weer hoog op en Forits doet aan damage-control.
Ah, nuance blijkt weer eens een vies woord voor de Televaag.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_56859216
quote:

[..]

Nee, de handelaren passen zich aan.
  woensdag 20 februari 2008 @ 13:53:56 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56859297
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 09:43 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Waarom is de toekomst aan diegenen die niet zwichten voor de welvaartsmaatschappij en waarom zijn dit christenen of moslims? Waarom geen communisten?
Omdat die de meeste kinderen krijgen natuurlijk.

En de Joods-Christelijke verlichte samenleving is verder een premium die aan het einde van haar lifecycle zit.
The End Times are wild
pi_56859531
Moslims en joden vooral niet naar Fortis gaan! Er staat een kleine afbeelding van een varkentje.
PAS OP!!! Grotere afbeelding: Fortis Wintersparen
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_56859554
Gut wer zo'n calimero-jank topic van de paranoide aluminium hoedjes die menen dat het een 'verplichting' zou zijn voor een bedrijf om varkens te gebruiken...

hoeveel van zulk 'non-nieuws' hebben we al niet gehad in de afgelopen 5 jaar....

- Brabant zou geweigerd hebben een varken-logo te gebruiken als beeldmerk ....
.. direkt veel gejank omdat die weigering 'politiek-correct' zou zijn en ingegeven door moslims, maar feitelijk ging het doodgewoon erom dat er geen enkele grond was een varken als beeldmerk voor brabant te kiezen en had de provincie een ander logo de voorkeur gegeven..

- Negerzoenen zouden zogenaamd anders genoemd moeten worden vanwege de negers..
bleek uiteindelijk gewoon een reclamestunt, de naamswijziging was uitgedacht door het bedrijf dat bewust zijn bedrijfsnaam meer wilde promoten..

- In engeland zou een boekje over varkentjes 'verboden' worden ....
daar bleek het enkel te gaan om het niet opnemen van het boekje op een 'shortlist' voor een specifieke prijs, zoals men ook tientallen andere boeken afwees, wat ook niet allemaal 'nieuws' was, maar noem het naampje 'moslims' erbij en ieder plaatst het...

Kunnen we in godsnaam eens ophouden met die paranoia en dat 'non-nieuws'?
Het is zaak van bedrijven zelf om hun communicatie vorm te geven.. het is juist 'politiek correct gelul' om te beweren dat het publiek kennelijk wat te bepalen heeft daarover en te stellen dàt een bedrijf juist vanwege de 'volksmening opeens niet een mascotte mag opgeven.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_56859599
RM-rf heeft gelijk.

Je kunt het eigenlijk al verwachten als je de titel alleen al leest. Fortis gebruikt geen varkentjes meer omdat dat beledigend zou zijn voor moslims? Wel, je kunt dus al verwachten dat het waarschijnlijk gewoon niet zo is.
pi_56859670
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:08 schreef Monidique het volgende:
RM-rf heeft gelijk.

Je kunt het eigenlijk al verwachten als je de titel alleen al leest. Fortis gebruikt geen varkentjes meer omdat dat beledigend zou zijn voor moslims? Wel, je kunt dus al verwachten dat het waarschijnlijk gewoon niet zo is.
Het probleem is natuurlijk dat er kennelijk aardig wat mensen zijn die het wíllen geloven, zoiets. En die het uiteindelijk niet zo heel veel kan schelen als het uiteindelijk niet waar blijkt te zijn.
pi_56859716
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:11 schreef Jarno het volgende:

[..]

Het probleem is natuurlijk dat er kennelijk aardig wat mensen zijn die het wíllen geloven, zoiets. En die het uiteindelijk niet zo heel veel kan schelen als het uiteindelijk niet waar blijkt te zijn.
Dat is waar. Er is een enorme behoefte, kennelijk, aan De Moslim Die Het Westen Overneemt.

Een tsunami van angst.
  woensdag 20 februari 2008 @ 14:23:50 #42
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_56859993
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:11 schreef Jarno het volgende:

[..]

Da's ook helemaal niet belangrijk tegenwoordig in de media, éérst het bericht naar buiten en dan aan de hand van updates en vervolgberichten je lezers terug laten komen naar je met advertenties volbehangen site. En het eerste bericht blijft hangen bij de mensen.
  † In Memoriam † woensdag 20 februari 2008 @ 14:36:46 #43
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56860276
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is waar. Er is een enorme behoefte, kennelijk, aan De Moslim Die Het Westen Overneemt.

Een tsunami van angst.
Zoals ik al in de OP schreef geloof ik eigenlijk niet dat die groep verantwoordelijk is voor de idiote acties die worden ondernomen. Het (volgens mij nooit uit de grond gekomen) allochtonenbos waar allochtonen de kans kregen om kennis te maken met bos en de aldaar groeiende bramenstruikjes waarvan ze mochten proeven was ook geen initiatief van *de allochtoon*
  † In Memoriam † woensdag 20 februari 2008 @ 14:37:22 #44
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56860296
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:08 schreef Monidique het volgende:
RM-rf heeft gelijk.

Je kunt het eigenlijk al verwachten als je de titel alleen al leest.
Die titel is verzonnen door een mod hier
pi_56860801
40 jaar links onderwijs werpt zijn vruchten af.
  woensdag 20 februari 2008 @ 15:04:04 #46
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_56860960
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 14:57 schreef DrWolffenstein het volgende:
Topic lezen is je vreemd.
pi_56860993
quote:
Je leest niet graag topics of wel? Gewoon ff snel je one-liner erin pompen en lekker stoken!
pi_56861031
TT veranderd

En nee, Loedertje...de zakenmensen beseffen niet eens hoe idioot ze op deze manier overkomen. Denk dat menig moslim en Jood in een deuk liggen om het gekronkel van die bedrijven.
pi_56861052
De wereldberoemde Tsunami van Wilbers valt niet meer te ontkennen...
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_56861144
quote:
we krijgen eindelijk door hoe we gemanipuleerd worden door de rechtse media ?
pleased to meet you
pi_56861153
quote:
Fortis offert varken Knorbert voor moslimklant

Rotterdam, 20 febr. Kinderen die een spaarrekening openen bij Fortis krijgen een cadeautje: een guitig varkentje, Knorbert genaamd. In de loop der jaren zijn er tienduizenden kinderen blij mee gemaakt. Dat is voorbij.

Knorbert, het spaarvarken van Fortis wordt niet meer cadeau gedaan aan kinderen.
Het spaarvarken op de foto is niet Knorbert. (Foto: ImageForum)

Knorbert gaat eruit bij Fortis. Een varken ligt bij een deel van de potentiële klanten gevoelig: joden en moslims beschouwen het dier als onrein. De bank zelf schrijft in een intern document dat Knorbert „niet meer voldoet aan de eisen die de multiculturele samenleving aan ons stelt”. Dat document belandde bij De Telegraaf, die ermee uitpakte op de voorpagina. Fortis had het varkensoffer liever meer low profile gehouden.

De woordvoerder van de Belgisch-Nederlandse bank-verzekeraar praat er liever helemaal niet over, maar bevestigt wel dat Knorbert eruitgaat. „Hij was na zeven jaar gewoon aan vervanging toe. En bij de keuze voor een nieuw welkomstgeschenk houd je rekening met het publiek. Je wilt toch zoveel mogelijk mensen aanspreken.”

Volgens Fortis was er „een handjevol” klachten over. „We gaan nu een nieuw cadeau bedenken, wetende dat je altijd wel iemand over je heen krijgt.” Het verdwijnen van Knorbert is volgens Fortis geen koren op de molen van Geert Wilders. De Kameragenda werkt in Fortis’ voordeel. „Het is reces op dit moment, dus er is niemand van de fractie aanwezig”, zegt een PVV-woordvoerder, gevraagd naar een reactie.

Bron: NRC Handelsblad
  † In Memoriam † woensdag 20 februari 2008 @ 15:14:30 #52
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_56861183
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:08 schreef paddy het volgende:
TT veranderd
Het zou fijn zijn als je dat rip knorbert ook weg kunt halen aangezien het in essentie eigenlijk helemaal niet over dat stomme varken gaat
quote:
En nee, Loedertje...de zakenmensen beseffen niet eens hoe idioot ze op deze manier overkomen. Denk dat menig moslim en Jood in een deuk liggen om het gekronkel van die bedrijven.
Niet alleen de zakelijke martk denkt winst te kunnen maken door dit soort acties (alhoewel de Fortis er nu wel weer een draai aangeeft omdat de andersdenkenden plots in verzet kwamen vanwege de gedachte erachter )

Ik denk dat het hele gedoe rondom dit soort acties meer te maken heeft met inderdaad die linkse kant van de samenleving die tever doorschiet.
pi_56861194
quote:
Wat heeft links hiermee te maken? Dit is toch gewoon de door de libertariërs zo geroemde marktwerking?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_56861203
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat heeft links hiermee te maken? Dit is toch gewoon de door de libertariërs zo geroemde marktwerking?
quote:
TT veranderd

Zeker, dit soort bedrijven willen eigenlijk helemaal niet tolerant zijn. Ze willen geld verdienen. Daarom is het scenario dat een ziek figuur op de marketing-afdeling dit bedacht heeft, vervolgens de bank wijs maakte dat ze geld ermee kunnen verdienen, geen weerstand kreeg en vervolgens zijn idee kon doorvoeren het meest waarschijnlijke.
pi_56861229
quote:
TT veranderd

ik krijg uit de reactie van fortis de indruk dat ze het doen omdat zij nu internationaal zijn, dus met andere culturen te maken krijgen die onze symboliek met andere ogen bekijken .. gewoon business dus
pleased to meet you
  woensdag 20 februari 2008 @ 15:22:21 #56
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_56861353
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:15 schreef DrWolffenstein het volgende:

Zeker, dit soort bedrijven willen eigenlijk helemaal niet tolerant zijn. Ze willen geld verdienen. Daarom is het scenario dat een ziek figuur op de marketing-afdeling dit bedacht heeft, vervolgens de bank wijs maakte dat ze geld ermee kunnen verdienen, geen weerstand kreeg en vervolgens zijn idee kon doorvoeren het meest waarschijnlijke.
Ja, of het was:
"hey, we moeten weer een voorraad van die spaarvarkens bestellen, hoelang hebben we die nou al?"
"mwach, jaartje of zeven, hoezo?"
"Wordt het niet eens tijd voor iets nieuws, iets fris, iets leukers, zo'n spaarvarken is toch gewoon oubollig man?"
"Tja, op zich zouden we dat kunnen doen ja, hejje suggesties?"
"nah, even brainstormen. Varkens iig niet, die hebben we dus al jaren gehad. Daarbij is die halal-actie met die aandelen ons goed bevallen, laten we kijken of we nu ook jonge moslims mee kunnen pikken en die paai je niet met een varkentje, we zijn nu toch bezig"
":') Daar heb je nog gelijk in ook, goed, schrijf je even een leuk rapportje hierover?"

Zo gezegd, zo gedaan.
pi_56861423
Waarom springen de voorstanders van de multicul samenleveing hier niet op de bres voor de verdediging van onze (autochtone) symbolen en waarden ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 20 februari 2008 @ 15:34:44 #58
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_56861626
Omdat het een allochtone bank is natuurlijk.
En welke normen en waarden worden hier bedreigd? Een multinational neemt een commerciële beslissing en richt zich daarbij op een cultureel-onafhankelijk symbool. Iets mis mee?
pi_56861657
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:25 schreef Oud_student het volgende:
Waarom springen de voorstanders van de multicul samenleveing hier niet op de bres voor de verdediging van onze (autochtone) symbolen en waarden ?
Omdat onze eigen cultuur (itt andere culturen) van nul en generlei waarde is volgens deze diepe denkers.
pi_56861762
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:17 schreef moussie het volgende:

[..]

ik krijg uit de reactie van fortis de indruk dat ze het doen omdat zij nu internationaal zijn, dus met andere culturen te maken krijgen die onze symboliek met andere ogen bekijken .. gewoon business dus
Zoals ik in een eerdere post ook al zei. Geld moet rollen......ik denk alleen dat de meeste moslims zich daar echt niet druk om maken...is ook een dier door Allah geschapen...alleen niet om te eten. (voor hun) maar een afbeelding om in te sparen en dat om de moslims en de joden een dienst te bewijzen? Heb de joden er ook nog nooit over horen klagen en de moslims ook niet. Overdreven gedoe, maar kan mij er ook niet druk om maken.
pi_56861770
quote:
Op welke doel je precies , toch niet spaarvarkens hoop ik ?
pi_56861853
Dat hadden ze van tevoren moeten bedenken. Nu is het gewoon slechte p.r.
pi_56861962
Laten we wel wezen: FORTIS staat volledig in zijn recht om Knorbert het varken te vervangen door Mekker de halalspaargeit.

Maar dit is natuurlijk niet goed voor de multiculturele samenleving. We pakken een deel van de bevolking een traditie af, omdat we zo hopen ons marktaandeel te kunnen vergroten. Bovendien zet je hiermee de mensen die WEL prijs stellen op een spaarvarken op tegen de mensen die er tegen geklaagd hebben. Kort samengevat kun je dus zeggen dat Fortis dit dus niet handig ingevlogen heeft.

Vandaar ook het stukje damagecontrol dat er in de loop van de dag naar buiten gebracht is over dat Norbert over zijn 'premium' heen is.

Zodra een buitenlander iets van zijn traditie wordt afgepakt en hij protesteert, wordt er geapplaudiseerd en is het behoud van zijn cultuur.
Zodra een Nederlander iets van zijn traditie wordt afgepakt en hij protesteert, is het een nazi met een tondeuze die waarschijnlijk 40 jaar geleden kampwachter zou zijn in Auschwitz.

Ik had altijd begrepen dat de multiculturele samenleving inhield dat je samen kon leven en je dingen van andere mensen en culturen accepteerde.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  Moderator woensdag 20 februari 2008 @ 15:51:47 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_56862004
quote:

[..]

nee de klant is koning
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 20 februari 2008 @ 15:59:38 #65
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_56862218
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:50 schreef Snapcount2 het volgende:
Maar dit is natuurlijk niet goed voor de multiculturele samenleving. We pakken een deel van de bevolking een traditie af, omdat we zo hopen ons marktaandeel te kunnen vergroten. Bovendien zet je hiermee de mensen die WEL prijs stellen op een spaarvarken op tegen de mensen die er tegen geklaagd hebben. Kort samengevat kun je dus zeggen dat Fortis dit dus niet handig ingevlogen heeft.
Ja, want Fortis heeft een monopolie op spaarvarkens. Kom op zeg, wil je een spaarvarken? Dan ga je naar de Blokker en koop je er eentje. Of naar de expo. Of god weet naar welke meukwinkel dan ook. Maar ga niet moord en brand schreeuwen omdat één bedrijf besluit het reeds zeven jaar bestaande geschenk te vervangen voor iets nieuws wat toevallig mogelijkerwijs géén varken is.
Want het kan natuurlijk nog steeds dat ze met een varken terugkomen he. Maar dan niet knorbert maar bijv. een klassiek model.
Dat geneuzel hier "oh wheeelp! Fortis stop met een spaarvarken! Onze cultuur wordt weggegooid!!!!!!!!"
quote:
Vandaar ook het stukje damagecontrol dat er in de loop van de dag naar buiten gebracht is over dat Norbert over zijn 'premium' heen is.
Zeven jaar is best lang hoor.
quote:
Zodra een buitenlander iets van zijn traditie wordt afgepakt en hij protesteert, wordt er geapplaudiseerd en is het behoud van zijn cultuur.
Zodra een Nederlander iets van zijn traditie wordt afgepakt en hij protesteert, is het een nazi met een tondeuze die waarschijnlijk 40 jaar geleden kampwachter zou zijn in Auschwitz.
Er wordt hier helemaal niets afgepakt, wat zie jij afgepakt worden? Was je nog van plan om een spaarrekening voor je kind te openen ofzo?
En die vergelijkingen slaan natuurlijk ook als een hamer op een spaarvarken. Doe niet zo dramaqueenerig zeg
quote:
Ik had altijd begrepen dat de multiculturele samenleving inhield dat je samen kon leven en je dingen van andere mensen en culturen accepteerde.
Zonder kruisbestuiving heb je het over verzuiling. Multicultureel is het wanneer de culturen elkaar beïnvloeden.
pi_56862261
Mag de smurf wel van de islam????
pi_56862433
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:00 schreef SCH het volgende:
Mag de smurf wel van de islam????
Op voorwaarde dat ze hun bovenlijf bedekken en Smurfin niet meer de slet uithangt. Opperhoofd Grote Smurf heeft al een baard, dus dat is al oké.
pi_56862444
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:50 schreef Snapcount2 het volgende:
Laten we wel wezen: FORTIS staat volledig in zijn recht om Knorbert het varken te vervangen door Mekker de halalspaargeit.
...
Mekker
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56862814
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:59 schreef Dagonet het volgende:

Zonder kruisbestuiving heb je het over verzuiling. Multicultureel is het wanneer de culturen elkaar beïnvloeden.
De Verenigde Staten zijn ook multicultureel, hebben weinig culturele vermenging, maar wel één dominante hoofd cultuur.
Het multiculturalisme is juist een sociaal-politieke stroming, dat uitgaat van het idee, dat ongeacht aard en soort cultuur het mengen van culturen per definitie een meerwaarde oplevert.
In dit idee zijn alle culturen gelijkwaardig en als er al een dominante cultuur is zal deze getransformeerd worden.
pi_56862865
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:59 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, want Fortis heeft een monopolie op spaarvarkens. Kom op zeg, wil je een spaarvarken? Dan ga je naar de Blokker en koop je er eentje. Of naar de expo. Of god weet naar welke meukwinkel dan ook. Maar ga niet moord en brand schreeuwen omdat één bedrijf besluit het reeds zeven jaar bestaande geschenk te vervangen voor iets nieuws wat toevallig mogelijkerwijs géén varken is.
Want het kan natuurlijk nog steeds dat ze met een varken terugkomen he. Maar dan niet knorbert maar bijv. een klassiek model.
Dat geneuzel hier "oh wheeelp! Fortis stop met een spaarvarken! Onze cultuur wordt weggegooid!!!!!!!!"
[..]

Er wordt hier helemaal niets afgepakt, wat zie jij afgepakt worden? Was je nog van plan om een spaarrekening voor je kind te openen ofzo?
En die vergelijkingen slaan natuurlijk ook als een hamer op een spaarvarken. Doe niet zo dramaqueenerig zeg
[..]
Zoals ik al zei, ze hebben 100 procent het recht om het ding de deur uit te flikkeren, maar als dan uitlekt dat de Belgische bank (ook wel bekend van de halalaandelen) dit doet omdat het ding niet de deur door zou kunnen omdat Joden en Moslims het dier niet halal/Kosher vinden dan weet je dat je reacties uit gaat lokken.

Bovendien is het natuurlijk gewoon een lachwekkend excuus: Joden wonen hier al eeuwen, en Moslims vanaf de jaren zestig in grotere getalen. Bovendien zie ik de twee groepen nog geen spaarvarkens eten. Bovendien hebben ze er maar een handvol klachtenbrieven over gekregen.

Ergo: de indruk wordt nu gewekt dat de bank toegeeft aan de klachten van een kleine groep van een bepaald geloof wat de laatste tijd wel vaker in het nieuws is geweest vanwege de lange tenen.

Ik moet toegeven dat ik het woord afpakken niet had moeten gebruiken, of ik nu een spaarvarken gebruik of een spaarwalvis, het zal mij aan mijn aars oxideren. Het ging me er meer om dat de fortis een beetje een raar beeld schept door het uitgelekte rapport (wat niet alleen in de telegraaf staat maar ook in het NRC handelsblad) en daarna een halfbakken poging doet tot damage-control.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 20 februari 2008 @ 16:33:30 #71
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56863093
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De Verenigde Staten zijn ook multicultureel, hebben weinig culturele vermenging, maar wel één dominante hoofd cultuur.
Die hoofdcultuur is dan wel een hele abstracte die je ook op Nederland kan toepassen, met een paar andere steekwoorden. Dat zegt weinig, zeker gezien de grotere cultuurverschillen in de VS in vergelijking met Nederland. Amerika heeft dezelfde (criminaliteits)problemen met minderheden als wij, daar hebben ze zelfs niet eens een officiele taal, heb je Spaanse overheidsfolders en stemmachines, is ghettovorming nog een stukje erger, etc. En zo heeft Nederland ook specifieke integratieissues.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56863128
quote:

[..]

Het multiculturalisme is juist een sociaal-politieke stroming, dat uitgaat van het idee, dat ongeacht aard en soort cultuur het mengen van culturen per definitie een meerwaarde oplevert.
In dit idee zijn alle culturen gelijkwaardig en als er al een dominante cultuur is zal deze getransformeerd worden.
De VS een hoofdcultuur?
  woensdag 20 februari 2008 @ 16:35:57 #73
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_56863166
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:25 schreef Snapcount2 het volgende:

Ergo: de indruk wordt nu gewekt dat de bank toegeeft aan de klachten van een kleine groep van een bepaald geloof wat de laatste tijd wel vaker in het nieuws is geweest vanwege de lange tenen.
Dat beeld wordt gevormd door media.
Géén kloon van tvlxd!
pi_56863326
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:33 schreef Montov het volgende:

[..]

Die hoofdcultuur is dan wel een hele abstracte die je ook op Nederland kan toepassen, met een paar andere steekwoorden. Dat zegt weinig, zeker gezien de grotere cultuurverschillen in de VS in vergelijking met Nederland. Amerika heeft dezelfde (criminaliteits)problemen met minderheden als wij, daar hebben ze zelfs niet eens een officiele taal, heb je Spaanse overheidsfolders en stemmachines, is ghettovorming nog een stukje erger, etc. En zo heeft Nederland ook specifieke integratieissues.
Multiculturalisme gaat niet zozeer over de problematiek, maar het is een ideologie gebaseerd op cultuurrelativisme. Hoewel uit de problematiek het politiek-correcte denken is ontstaan.
Daarnaast geef ik ook aan, dat er op verschillende manieren betrekkingen worden aangegaan met migranten.
  woensdag 20 februari 2008 @ 16:42:24 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56863350
Het wordt tijd dat men onder ogen gaat zien dat de groep moslims een relevant deel van onze samenleving vormt, blijvend is, en dientengevolge ook haar zegje mag doen aangaande het een en ander.
Hoe lang willen we blijven volhouden dat iets niet zou mogen veranderen omdat dit deel uitmaakt van de autochtone traditie? Honderd jaar, duizend jaar?
Bovendien hebben moslims en Joden gelijk wanneer ze zeggen dat varkens onreine beesten zijn. Eveneens honden.
The End Times are wild
pi_56863363
quote:
Zoals de Nederlandse handelsgeest bedoel je?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_56863409
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:34 schreef SCH het volgende:

[..]

De VS een hoofdcultuur?
De Verenigde Staten hebben één hoofd cultuur. De Engelstalige hoofd cultuur met het 'proud to be an American'. De Amerikaanse nationale identiteit.
pi_56863464
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:44 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De Verenigde Staten hebben één hoofd cultuur. De Engelstalige hoofd cultuur met het 'proud to be an American'. De Amerikaanse nationale identiteit.
Ach, kom nou toch. De Amerikaanse cultuur is juist een verzameling van allerlei culturen.
pi_56863503
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Ach, kom nou toch. De Amerikaanse cultuur is juist een verzameling van allerlei culturen.
Ja, met één dominante hoofd cultuur.
pi_56863505
quote:

[..]

Het muliticulturalisme is helemaal geen politieke stroming. Dat maken de tegestanders ervan die er maar niet aan willen.

Het is meer een gegeven van hoe het werkt in de praktijk.
pi_56863523
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:48 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja, met één dominante hoofd cultuur.
Nee dus. Die zogenaamde hoofdcultuur bestaat uit een samensmelting van allerlei culturen - de VS is nou juist bij uitstek een multiculturele samenleving.
pi_56863563
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee dus. Die zogenaamde hoofdcultuur bestaat uit een samensmelting van allerlei culturen - de VS is nou juist bij uitstek een multiculturele samenleving.
SCH, wat is het bindmiddel tussen al die subculturen in de Verenigde Staten?
pi_56863583
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Het muliticulturalisme is helemaal geen politieke stroming. Dat maken de tegestanders ervan die er maar niet aan willen.

Het is meer een gegeven van hoe het werkt in de praktijk.
Het multiculturalisme is een politieke ideologie.
pi_56863936
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:52 schreef damian5700 het volgende:

[..]

SCH, wat is het bindmiddel tussen al die subculturen in de Verenigde Staten?
Dat ze in hetzelfde land leven.
pi_56863945
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:53 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het multiculturalisme is een politieke ideologie.
Nee hoor, een sociologisch verschijnsel.
  woensdag 20 februari 2008 @ 17:11:30 #86
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_56863994
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 07:03 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Lang leve de waanzin !

Donald Duck's zonder de drie biggen, Bertje Big uit de schappen en een kinderboerderij zonder levende varkens?
Ik vraag mij overigens wel af wie dit soort idioterie heeft verzonnen, het kán gewoon niet zo zijn dat de gelovigen hierom vragen in Nederland, toch?
Ja en nee... Maar begrijp ik hieruit dat jij binnenkort Nederland de rug toekeert?
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
pi_56864070
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat ze in hetzelfde land leven.
Dat is een beetje dun. Lees dit eens! Daarna zul je het wel begrijpen.
pi_56864073
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:41 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Multiculturalisme gaat niet zozeer over de problematiek, maar het is een ideologie gebaseerd op cultuurrelativisme. (...) Het multiculturalisme is juist een sociaal-politieke stroming, dat uitgaat van het idee, dat ongeacht aard en soort cultuur het mengen van culturen per definitie een meerwaarde oplevert.
Is dit iets wat jij denkt dat het is of zeggen zelfverklaard multiculturalisten dit zelf ook?
pi_56864132
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Het gaat hier om een politieke keuze voor de multicultuur, en in die zin kan het nooit een sociologisch verschijnsel zijn (de Kristallnacht was immers ook geen ´sociologisch verschijnsel´).
pi_56864157
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, nee. Het multiculturalisme gaat uit van een bepaald idee, een geheel van voorstellingen en beginselen.
Het kenmerkt zich ook door het idee van een ideale samenleving, de interpretatie van de huidige situatie en ontologie.
pi_56864202
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Is dit iets wat jij denkt dat het is of zeggen zelfverklaard multiculturalisten dit zelf ook?
Hetgeen ik beweer is politicologisch verantwoord, als je dat bedoelt.
pi_56864218
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:18 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hetgeen ik beweer is politicologisch verantwoord, als je dat bedoelt.
Het is dan wel geen antwoord, maar oké, dan is het goed, het is immers politicologisch verantwoord.
pi_56864321
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:14 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat is een beetje dun. Lees dit eens! Daarna zul je het wel begrijpen.
Waarom is dat dun? Dat gaat prima!
pi_56864332
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:19 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is dan wel geen antwoord, maar oké, dan is het goed, het is immers politicologisch verantwoord.
Het multiculuralisme is al bestudeerd, voordat ik er überhaupt over nadacht.
pi_56864340
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom is dat dun? Dat gaat prima!
Lees nu maar!
pi_56864415
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:23 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het multiculuralisme is al bestudeerd, voordat ik er überhaupt over nadacht.
Oké.

Die multiculturalisten, ergens vind je ze wel, ongetwijfeld, geabonneerd op De Multiculturalist, ofzo, weet ik veel waar je ze aan herkent, misschien zeggen ze dat ze 'multiculturalist' zijn, het zou zo maar kunnen, vaag herinner ik mij mensen die weleens hebben gezegd zoiets te zijn... die multiculturalisten dus, die zijn het eens met wat jij over hun ideologie zegt? Dat het een ideologie gebaseerd op cultuurrelativisme is, die uitgaat van het idee, dat ongeacht aard en soort cultuur het mengen van culturen per definitie een meerwaarde oplevert?
pi_56864575
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Oké.

Die multiculturalisten, ergens vind je ze wel, ongetwijfeld, geabonneerd op De Multiculturalist, ofzo, weet ik veel waar je ze aan herkent, misschien zeggen ze dat ze 'multiculturalist' zijn, het zou zo maar kunnen, vaag herinner ik mij mensen die weleens hebben gezegd zoiets te zijn... die multiculturalisten dus, die zijn het eens met wat jij over hun ideologie zegt? Dat het een ideologie gebaseerd op cultuurrelativisme is, die uitgaat van het idee, dat ongeacht aard en soort cultuur het mengen van culturen per definitie een meerwaarde oplevert?
Hoewel je sterk chargeert is het antwoord, ja. Multiculturalisme is een ideologie en aanhangers daarvan passen het toe op het minderheden beleid.
pi_56864603
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hoewel je sterk chargeert is het antwoord, ja. Multiculturalisme is een ideologie en aanhangers daarvan passen het toe op het minderheden beleid.
Dan zal het inderdaad wel zo zijn, : Die zelfverklaard multiculturalisten zijn het allemaal gewoon met jouw zij het ietwat vage omschrijving van hun politieke overtuiging eens, ik begrijp het. Zeker als het politicologisch verantwoord is.
  woensdag 20 februari 2008 @ 17:38:44 #99
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56864731
Bedrijven mogen dat prima zelf beslissen, tegenstanders hiervan beseffen nog niet dat hun idealisme tegen het communisme aan schurkt. Pwnd.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_56864832
Waarom niet wat differentiate en laat de klant kiezen of ze een varken of eend oid als spaardier willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')