Nog een jaar en dan mogen wij geen varkens meer eten aangezien de Islamieten en Joden het erg moeilijk hebben met het feit dat de Nederlandse supermarkten en slager varkensvlees verkopen en de volgende stap is dan dat álle slagerijen en slachterijen over moeten stappen op de slachtrituelen van de Islamieten en Joden.quote:Fortis bant 'onrein' varkentje
AMSTERDAM - Fortis-klanten die voor hun kinderen een zogenoemde EuroKids-rekening openen, krijgen daarbij niet langer het speciale spaarvarkentje Knorbert cadeau. Als verklaring voert Fortis aan dat "Knorbert niet voldoet aan de eisen die de multiculturele samenleving aan ons stelt".
Varkens worden door joden en moslims als onreine dieren beschouwd. Ook de internetspelletjes en cartoons met de jaren terug al bedachte Knorbertje in de hoofdrol zijn door Fortis beëindigd. Volgens een woordvoerster is er "een aantal reacties geweest op het varken" en wordt er gewerkt aan een nieuw presentje dat "leuk is voor kinderen van welke signatuur dan ook". Als tussenoplossing biedt de bank nu een kinderencyclopedie aan
Als je wilt klagen moet je in dit geval bij Fortis zijn imo.quote:Op woensdag 20 februari 2008 07:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
Spaarvarkens ook maar bannen.
Kom je als Nederlander op voor je land en cultuur wordt je weggezet als Nazi, doe je dat als allochtoon voor je vaderland wordt dat toegejuigd als opkomen voor je cultuur en identiteit. Hoe krom wil je het nog hebben.
Precies zoals het hoort, de gasten passen zich aan.quote:Op woensdag 20 februari 2008 07:34 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als je wilt klagen moet je in dit geval bij Fortis zijn imo.
Het is op zich juist erg Nederlands om als het om handel gaat we ons erg gemakkelijk kleurloos opstellen.
De Nederlanders hebben bijvoorbeeld lange tijd als enige met Japan mogen handelen omdat wij de dominee en pastor thuislieten. Wj pasten ons aan.
http://www.fortis.nl/forms/contact/stuur_email.aspquote:Op woensdag 20 februari 2008 07:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Precies zoals het hoort, de gasten passen zich aan.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 07:03 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Nog een jaar en dan mogen wij geen varkens meer eten aangezien de Islamieten en Joden het erg moeilijk hebben met het feit dat de Nederlandse supermarkten en slager varkensvlees verkopen en de volgende stap is dan dat álle slagerijen en slachterijen over moeten stappen op de slachtrituelen van de Islamieten en Joden.
Kiezen ze dan voor het schaap of de heilige koe als spaarpotquote:Op woensdag 20 februari 2008 07:25 schreef BrandX het volgende:
Ik heb als ongelovige totaal geen problemen met de multiculturele samenleving, laat een ieder met zijn of haar (geloofs) overtuigingen in hen waarde, en wil best situationeel daar rekening mee houden, maar verwacht toch ook wel dat mijn multiculturele medemens hetzelfde bij mij doet. Ook aan die kant heb ik tot nu toe geen enkel probleem gehad. En dan heb ik toch heel veel Turken, Marokkanen, Irakezen, Oekraïners, Koerden enz. om me heen.
Multiculturele problemen zijn er heus wel, maar door dit soort nepmulticulturele waanzin wordt er alleen maar gezorgd voor negatieve hype en geef je de zgn extremisten (en ja, zwartekousen bijv. ook) alleen maar meer voeding om te ageren naar alles wat niet hetzelfde leeft als zij.
Kâp Nâh, nergens voor nodig dat gehype. Wat, ben je als bankje bang dat moslims geen rekening bij je openen? Te duf voor woorden werkelijk. Ik denk eerder dat Fortis gewoon van dat rare biggetje af wilde en hiermee een reden heeft verzonnen zo van: "Weet je wat, we geven het een leuk pro-moslim tintje! Dan winnen we moslimhartjes!"
Geen koe, want een heilige koe met een snee in zijn rug, valt ook erg slecht in sommige landen/culturen..quote:Op woensdag 20 februari 2008 07:56 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Kiezen ze dan voor het schaap of de heilige koe als spaarpot
En ik garandeer je dat binnen drie generaties de moskeeen net zo leeg gaan lopen als de kerken. Mensen kunnen maar een beperkte hoeveelheid stront opgevoerd krijgen tot ze het uitkotsen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 08:26 schreef LXIV het volgende:
[...]
Bovendien is de Islam de toekomst. Islamitische klanten die ze nu kunnen binden kunnen uitgroeien tot een grote groep.
Ben blij dat Moslims tenminste ook rationeel kunnen denken. Varkentje ah.. hoge rentequote:Op woensdag 20 februari 2008 09:00 schreef Burakius het volgende:
ja dat varkentje irriteerde ons zo. Doe wat aan je woekerrente. Dat is het probleem.
Als de welvaart zo hoog blijft als nu misschien. Anders zie ik een gouden toekomst.quote:Op woensdag 20 februari 2008 08:42 schreef wijsneus het volgende:
[..]
En ik garandeer je dat binnen drie generaties de moskeeen net zo leeg gaan lopen als de kerken. Mensen kunnen maar een beperkte hoeveelheid stront opgevoerd krijgen tot ze het uitkotsen.
Ja - want we zitten natuurlijk allemaal te wachten op een normen en waarden stelsel uit het bronzen tijdperk als we met zijn allen arm zijn... Wel een beetje jammer dat god armoede nodig heeft om zijn boodschap aan te laten komen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 09:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als de welvaart zo hoog blijft als nu misschien. Anders zie ik een gouden toekomst.
Maar je succes hangt toch helemaal niet af van je (materiele) welvaart of van de normen en waarden die daaruit voortkomen! Integendeel juist. Kaaskoppen met hun 1,6 kind per vrouw verdwijnen als sneeuw voor de zon. Hoogopgeleid en wel. En het draait uiteindelijk maar om één ding.quote:Op woensdag 20 februari 2008 09:22 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Ja - want we zitten natuurlijk allemaal te wachten op een normen en waarden stelsel uit het bronzen tijdperk als we met zijn allen arm zijn... Wel een beetje jammer dat god armoede nodig heeft om zijn boodschap aan te laten komen.
Was alles maar zo simpel - je vergeet voor het gemak even dat je kinderen mogelijk voor zichzelf gaan nadenken? Dat ze in een cultuur geboren worden die dat voedt? Dat ze helemaal vanzelf zullen ontdekken dat de normen en waarden van hun ouders niet de hunne zijn? Granted - de moslim gemeenschap loopt wat achter, maar believe you me: binnen drie generaties eten ook jouw kleinkinderen geen stront meer.quote:Op woensdag 20 februari 2008 09:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar je succes hangt toch helemaal niet af van je (materiele) welvaart of van de normen en waarden die daaruit voortkomen! Integendeel juist. Kaaskoppen met hun 1,6 kind per vrouw verdwijnen als sneeuw voor de zon. Hoogopgeleid en wel. En het draait uiteindelijk maar om één ding.
Dan zal die lichting moslims ook verdwijnen. Maar uiteindelijk is de toekomst toch aan diegenen die niet zwichten voor de welvaartsmaatschappij. Of dat nu Christenen zijn (Rouvoet) of moslims. EN drie generaties vooruit kijken is nogal een lange tijd. De kaarten kunnen dan heel anders geschud zijn.quote:Op woensdag 20 februari 2008 09:36 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Was alles maar zo simpel - je vergeet voor het gemak even dat je kinderen mogelijk voor zichzelf gaan nadenken? Dat ze in een cultuur geboren worden die dat voedt? Dat ze helemaal vanzelf zullen ontdekken dat de normen en waarden van hun ouders niet de hunne zijn? Granted - de moslim gemeenschap loopt wat achter, maar believe you me: binnen drie generaties eten ook jouw kleinkinderen geen stront meer.
Waarom is de toekomst aan diegenen die niet zwichten voor de welvaartsmaatschappij en waarom zijn dit christenen of moslims? Waarom geen communisten?quote:Op woensdag 20 februari 2008 09:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan zal die lichting moslims ook verdwijnen. Maar uiteindelijk is de toekomst toch aan diegenen die niet zwichten voor de welvaartsmaatschappij. Of dat nu Christenen zijn (Rouvoet) of moslims. EN drie generaties vooruit kijken is nogal een lange tijd. De kaarten kunnen dan heel anders geschud zijn.
Bronquote:‘Knorbert wordt niet geslacht’
Fortis brengt het varkentje Knorbert niet naar de slachtbank. De onreine mascotte van de EuroKids-rekening zou worden vervangen omdat hij niet zou passen binnen de multiculturele samenleving, maar daar is volgens Fortis niets van waar.
De berichtgeving woensdagochtend in De Telegraaf is volgens Fortis-woordvoerster Marianne Honkoop niet correct. ‘Knorbert wordt helemaal niet geslacht’, zegt Honkoop tegen Quote. ‘Het ware verhaal is iets genuanceerder. Knorbert is een premium die aan het eind van zijn lifecycle is.’
Varkens worden door joden en moslims als onreine dieren beschouwd, wat zou hebben geleid tot een aantal klachten bij de bank. In potentie een immens probleem voor de banksector wereldwijd, want wat moeten we dan met het spaarvarken? ‘Als we een handvol reactie hebben gekregen is dat veel’, aldus de woordvoerster.
Wie of wat het varkentje op gaat volgen, is nog niet bekend. Maar als je dan toch op een nieuwe mascotte broedt, dan maar een die breed gedragen wordt door alle religies. Honkoop: ‘Je wil natuurlijk zoveel mogelijk mensen tevreden stellen.’ Momenteel werkt een ontwerpbureau aan een opvolger voor de uitgerangeerde Knorbert.
Dat gaat over halal-aandelen en niet over spaarvarkens, iets heel anders dus.quote:Op woensdag 20 februari 2008 09:45 schreef paddy het volgende:
Ik zie geen bron..en de enige bronnen die ik kan vinden zijn al een maand oud
link
Ah, nuance blijkt weer eens een vies woord voor de Televaag.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:46 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Bron
Telegraaf klopt het dus weer hoog op en Forits doet aan damage-control.
Nee, de handelaren passen zich aan.quote:Op woensdag 20 februari 2008 07:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Omdat die de meeste kinderen krijgen natuurlijk.quote:Op woensdag 20 februari 2008 09:43 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Waarom is de toekomst aan diegenen die niet zwichten voor de welvaartsmaatschappij en waarom zijn dit christenen of moslims? Waarom geen communisten?
Het probleem is natuurlijk dat er kennelijk aardig wat mensen zijn die het wíllen geloven, zoiets. En die het uiteindelijk niet zo heel veel kan schelen als het uiteindelijk niet waar blijkt te zijn.quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:08 schreef Monidique het volgende:
RM-rf heeft gelijk.
Je kunt het eigenlijk al verwachten als je de titel alleen al leest. Fortis gebruikt geen varkentjes meer omdat dat beledigend zou zijn voor moslims? Wel, je kunt dus al verwachten dat het waarschijnlijk gewoon niet zo is.
Dat is waar. Er is een enorme behoefte, kennelijk, aan De Moslim Die Het Westen Overneemt.quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk dat er kennelijk aardig wat mensen zijn die het wíllen geloven, zoiets. En die het uiteindelijk niet zo heel veel kan schelen als het uiteindelijk niet waar blijkt te zijn.
Da's ook helemaal niet belangrijk tegenwoordig in de media, éérst het bericht naar buiten en dan aan de hand van updates en vervolgberichten je lezers terug laten komen naar je met advertenties volbehangen site. En het eerste bericht blijft hangen bij de mensen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk dat er kennelijk aardig wat mensen zijn die het wíllen geloven, zoiets. En die het uiteindelijk niet zo heel veel kan schelen als het uiteindelijk niet waar blijkt te zijn.
Zoals ik al in de OP schreef geloof ik eigenlijk niet dat die groep verantwoordelijk is voor de idiote acties die worden ondernomen. Het (volgens mij nooit uit de grond gekomen) allochtonenbos waar allochtonen de kans kregen om kennis te maken met bos en de aldaar groeiende bramenstruikjes waarvan ze mochten proeven was ook geen initiatief van *de allochtoon*quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is waar. Er is een enorme behoefte, kennelijk, aan De Moslim Die Het Westen Overneemt.
Een tsunami van angst.
Die titel is verzonnen door een mod hierquote:Op woensdag 20 februari 2008 14:08 schreef Monidique het volgende:
RM-rf heeft gelijk.
Je kunt het eigenlijk al verwachten als je de titel alleen al leest.
Topic lezen is je vreemd.quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:57 schreef DrWolffenstein het volgende:
40 jaar links onderwijs werpt zijn vruchten af.
Je leest niet graag topics of wel? Gewoon ff snel je one-liner erin pompen en lekker stoken!quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:57 schreef DrWolffenstein het volgende:
we krijgen eindelijk door hoe we gemanipuleerd worden door de rechtse media ?quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:57 schreef DrWolffenstein het volgende:
quote:Fortis offert varken Knorbert voor moslimklant
Rotterdam, 20 febr. Kinderen die een spaarrekening openen bij Fortis krijgen een cadeautje: een guitig varkentje, Knorbert genaamd. In de loop der jaren zijn er tienduizenden kinderen blij mee gemaakt. Dat is voorbij.
Knorbert, het spaarvarken van Fortis wordt niet meer cadeau gedaan aan kinderen.
Het spaarvarken op de foto is niet Knorbert. (Foto: ImageForum)
Knorbert gaat eruit bij Fortis. Een varken ligt bij een deel van de potentiële klanten gevoelig: joden en moslims beschouwen het dier als onrein. De bank zelf schrijft in een intern document dat Knorbert „niet meer voldoet aan de eisen die de multiculturele samenleving aan ons stelt”. Dat document belandde bij De Telegraaf, die ermee uitpakte op de voorpagina. Fortis had het varkensoffer liever meer low profile gehouden.
De woordvoerder van de Belgisch-Nederlandse bank-verzekeraar praat er liever helemaal niet over, maar bevestigt wel dat Knorbert eruitgaat. „Hij was na zeven jaar gewoon aan vervanging toe. En bij de keuze voor een nieuw welkomstgeschenk houd je rekening met het publiek. Je wilt toch zoveel mogelijk mensen aanspreken.”
Volgens Fortis was er „een handjevol” klachten over. „We gaan nu een nieuw cadeau bedenken, wetende dat je altijd wel iemand over je heen krijgt.” Het verdwijnen van Knorbert is volgens Fortis geen koren op de molen van Geert Wilders. De Kameragenda werkt in Fortis’ voordeel. „Het is reces op dit moment, dus er is niemand van de fractie aanwezig”, zegt een PVV-woordvoerder, gevraagd naar een reactie.
Bron: NRC Handelsblad
Het zou fijn zijn als je dat rip knorbert ook weg kunt halen aangezien het in essentie eigenlijk helemaal niet over dat stomme varken gaatquote:
Niet alleen de zakelijke martk denkt winst te kunnen maken door dit soort acties (alhoewel de Fortis er nu wel weer een draai aangeeft omdat de andersdenkenden plots in verzet kwamen vanwege de gedachte erachterquote:En nee, Loedertje...de zakenmensen beseffen niet eens hoe idioot ze op deze manier overkomen. Denk dat menig moslim en Jood in een deuk liggen om het gekronkel van die bedrijven.
Wat heeft links hiermee te maken? Dit is toch gewoon de door de libertariërs zo geroemde marktwerking?quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:57 schreef DrWolffenstein het volgende:
quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat heeft links hiermee te maken? Dit is toch gewoon de door de libertariërs zo geroemde marktwerking?
Zeker, dit soort bedrijven willen eigenlijk helemaal niet tolerant zijn. Ze willen geld verdienen. Daarom is het scenario dat een ziek figuur op de marketing-afdeling dit bedacht heeft, vervolgens de bank wijs maakte dat ze geld ermee kunnen verdienen, geen weerstand kreeg en vervolgens zijn idee kon doorvoeren het meest waarschijnlijke.quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:08 schreef paddy het volgende:
TT veranderd
En nee, Loedertje...de zakenmensen beseffen niet eens hoe idioot ze op deze manier overkomen. Denk dat menig moslim en Jood in een deuk liggen om het gekronkel van die bedrijven.
ik krijg uit de reactie van fortis de indruk dat ze het doen omdat zij nu internationaal zijn, dus met andere culturen te maken krijgen die onze symboliek met andere ogen bekijken .. gewoon business dusquote:Op woensdag 20 februari 2008 15:08 schreef paddy het volgende:
TT veranderd
En nee, Loedertje...de zakenmensen beseffen niet eens hoe idioot ze op deze manier overkomen. Denk dat menig moslim en Jood in een deuk liggen om het gekronkel van die bedrijven.
Ja, of het was:quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:15 schreef DrWolffenstein het volgende:
Zeker, dit soort bedrijven willen eigenlijk helemaal niet tolerant zijn. Ze willen geld verdienen. Daarom is het scenario dat een ziek figuur op de marketing-afdeling dit bedacht heeft, vervolgens de bank wijs maakte dat ze geld ermee kunnen verdienen, geen weerstand kreeg en vervolgens zijn idee kon doorvoeren het meest waarschijnlijke.
Omdat onze eigen cultuur (itt andere culturen) van nul en generlei waarde is volgens deze diepe denkers.quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:25 schreef Oud_student het volgende:
Waarom springen de voorstanders van de multicul samenleveing hier niet op de bres voor de verdediging van onze (autochtone) symbolen en waarden ?
Zoals ik in een eerdere post ook al zei. Geld moet rollen......ik denk alleen dat de meeste moslims zich daar echt niet druk om maken...is ook een dier door Allah geschapen...alleen niet om te eten. (voor hun) maar een afbeelding om in te sparen en dat om de moslims en de joden een dienst te bewijzen? Heb de joden er ook nog nooit over horen klagen en de moslims ook niet. Overdreven gedoe, maar kan mij er ook niet druk om maken.quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:17 schreef moussie het volgende:
[..]
ik krijg uit de reactie van fortis de indruk dat ze het doen omdat zij nu internationaal zijn, dus met andere culturen te maken krijgen die onze symboliek met andere ogen bekijken .. gewoon business dus
Op welke doel je precies , toch niet spaarvarkens hoop ik ?quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:25 schreef Oud_student het volgende:
Waarom springen de voorstanders van de multicul samenleveing hier niet op de bres voor de verdediging van onze (autochtone) symbolen en waarden ?
nee de klant is koningquote:Op woensdag 20 februari 2008 07:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, want Fortis heeft een monopolie op spaarvarkens. Kom op zeg, wil je een spaarvarken? Dan ga je naar de Blokker en koop je er eentje. Of naar de expo. Of god weet naar welke meukwinkel dan ook. Maar ga niet moord en brand schreeuwen omdat één bedrijf besluit het reeds zeven jaar bestaande geschenk te vervangen voor iets nieuws wat toevallig mogelijkerwijs géén varken is.quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:50 schreef Snapcount2 het volgende:
Maar dit is natuurlijk niet goed voor de multiculturele samenleving. We pakken een deel van de bevolking een traditie af, omdat we zo hopen ons marktaandeel te kunnen vergroten. Bovendien zet je hiermee de mensen die WEL prijs stellen op een spaarvarken op tegen de mensen die er tegen geklaagd hebben. Kort samengevat kun je dus zeggen dat Fortis dit dus niet handig ingevlogen heeft.
Zeven jaar is best lang hoor.quote:Vandaar ook het stukje damagecontrol dat er in de loop van de dag naar buiten gebracht is over dat Norbert over zijn 'premium' heen is.
Er wordt hier helemaal niets afgepakt, wat zie jij afgepakt worden? Was je nog van plan om een spaarrekening voor je kind te openen ofzo?quote:Zodra een buitenlander iets van zijn traditie wordt afgepakt en hij protesteert, wordt er geapplaudiseerd en is het behoud van zijn cultuur.
Zodra een Nederlander iets van zijn traditie wordt afgepakt en hij protesteert, is het een nazi met een tondeuze die waarschijnlijk 40 jaar geleden kampwachter zou zijn in Auschwitz.
Zonder kruisbestuiving heb je het over verzuiling. Multicultureel is het wanneer de culturen elkaar beïnvloeden.quote:Ik had altijd begrepen dat de multiculturele samenleving inhield dat je samen kon leven en je dingen van andere mensen en culturen accepteerde.
Op voorwaarde dat ze hun bovenlijf bedekken en Smurfin niet meer de slet uithangt.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:00 schreef SCH het volgende:
Mag de smurf wel van de islam????
Mekkerquote:Op woensdag 20 februari 2008 15:50 schreef Snapcount2 het volgende:
Laten we wel wezen: FORTIS staat volledig in zijn recht om Knorbert het varken te vervangen door Mekker de halalspaargeit.
...
De Verenigde Staten zijn ook multicultureel, hebben weinig culturele vermenging, maar wel één dominante hoofd cultuur.quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:59 schreef Dagonet het volgende:
Zonder kruisbestuiving heb je het over verzuiling. Multicultureel is het wanneer de culturen elkaar beïnvloeden.
Zoals ik al zei, ze hebben 100 procent het recht om het ding de deur uit te flikkeren, maar als dan uitlekt dat de Belgische bank (ook wel bekend van de halalaandelen) dit doet omdat het ding niet de deur door zou kunnen omdat Joden en Moslims het dier niet halal/Kosher vinden dan weet je dat je reacties uit gaat lokken.quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:59 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, want Fortis heeft een monopolie op spaarvarkens. Kom op zeg, wil je een spaarvarken? Dan ga je naar de Blokker en koop je er eentje. Of naar de expo. Of god weet naar welke meukwinkel dan ook. Maar ga niet moord en brand schreeuwen omdat één bedrijf besluit het reeds zeven jaar bestaande geschenk te vervangen voor iets nieuws wat toevallig mogelijkerwijs géén varken is.
Want het kan natuurlijk nog steeds dat ze met een varken terugkomen he. Maar dan niet knorbert maar bijv. een klassiek model.
Dat geneuzel hier "oh wheeelp! Fortis stop met een spaarvarken! Onze cultuur wordt weggegooid!!!!!!!!"
[..]
Er wordt hier helemaal niets afgepakt, wat zie jij afgepakt worden? Was je nog van plan om een spaarrekening voor je kind te openen ofzo?
En die vergelijkingen slaan natuurlijk ook als een hamer op een spaarvarken. Doe niet zo dramaqueenerig zeg
[..]
Die hoofdcultuur is dan wel een hele abstracte die je ook op Nederland kan toepassen, met een paar andere steekwoorden. Dat zegt weinig, zeker gezien de grotere cultuurverschillen in de VS in vergelijking met Nederland. Amerika heeft dezelfde (criminaliteits)problemen met minderheden als wij, daar hebben ze zelfs niet eens een officiele taal, heb je Spaanse overheidsfolders en stemmachines, is ghettovorming nog een stukje erger, etc. En zo heeft Nederland ook specifieke integratieissues.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De Verenigde Staten zijn ook multicultureel, hebben weinig culturele vermenging, maar wel één dominante hoofd cultuur.
De VS een hoofdcultuur?quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De Verenigde Staten zijn ook multicultureel, hebben weinig culturele vermenging, maar wel één dominante hoofd cultuur.
Het multiculturalisme is juist een sociaal-politieke stroming, dat uitgaat van het idee, dat ongeacht aard en soort cultuur het mengen van culturen per definitie een meerwaarde oplevert.
In dit idee zijn alle culturen gelijkwaardig en als er al een dominante cultuur is zal deze getransformeerd worden.
Dat beeld wordt gevormd door media.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:25 schreef Snapcount2 het volgende:
Ergo: de indruk wordt nu gewekt dat de bank toegeeft aan de klachten van een kleine groep van een bepaald geloof wat de laatste tijd wel vaker in het nieuws is geweest vanwege de lange tenen.
Multiculturalisme gaat niet zozeer over de problematiek, maar het is een ideologie gebaseerd op cultuurrelativisme. Hoewel uit de problematiek het politiek-correcte denken is ontstaan.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:33 schreef Montov het volgende:
[..]
Die hoofdcultuur is dan wel een hele abstracte die je ook op Nederland kan toepassen, met een paar andere steekwoorden. Dat zegt weinig, zeker gezien de grotere cultuurverschillen in de VS in vergelijking met Nederland. Amerika heeft dezelfde (criminaliteits)problemen met minderheden als wij, daar hebben ze zelfs niet eens een officiele taal, heb je Spaanse overheidsfolders en stemmachines, is ghettovorming nog een stukje erger, etc. En zo heeft Nederland ook specifieke integratieissues.
Zoals de Nederlandse handelsgeest bedoel je?quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:25 schreef Oud_student het volgende:
De Verenigde Staten hebben één hoofd cultuur. De Engelstalige hoofd cultuur met het 'proud to be an American'. De Amerikaanse nationale identiteit.quote:
Ach, kom nou toch. De Amerikaanse cultuur is juist een verzameling van allerlei culturen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:44 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De Verenigde Staten hebben één hoofd cultuur. De Engelstalige hoofd cultuur met het 'proud to be an American'. De Amerikaanse nationale identiteit.
Ja, met één dominante hoofd cultuur.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach, kom nou toch. De Amerikaanse cultuur is juist een verzameling van allerlei culturen.
Het muliticulturalisme is helemaal geen politieke stroming. Dat maken de tegestanders ervan die er maar niet aan willen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het multiculturalisme is juist een sociaal-politieke stroming, dat uitgaat van het idee, dat ongeacht aard en soort cultuur het mengen van culturen per definitie een meerwaarde oplevert.
In dit idee zijn alle culturen gelijkwaardig en als er al een dominante cultuur is zal deze getransformeerd worden.
Nee dus. Die zogenaamde hoofdcultuur bestaat uit een samensmelting van allerlei culturen - de VS is nou juist bij uitstek een multiculturele samenleving.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ja, met één dominante hoofd cultuur.
SCH, wat is het bindmiddel tussen al die subculturen in de Verenigde Staten?quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee dus. Die zogenaamde hoofdcultuur bestaat uit een samensmelting van allerlei culturen - de VS is nou juist bij uitstek een multiculturele samenleving.
Het multiculturalisme is een politieke ideologie.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Het muliticulturalisme is helemaal geen politieke stroming. Dat maken de tegestanders ervan die er maar niet aan willen.
Het is meer een gegeven van hoe het werkt in de praktijk.
Dat ze in hetzelfde land leven.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
SCH, wat is het bindmiddel tussen al die subculturen in de Verenigde Staten?
Nee hoor, een sociologisch verschijnsel.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het multiculturalisme is een politieke ideologie.
Ja en nee...quote:Op woensdag 20 februari 2008 07:03 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Nog een jaar en dan mogen wij geen varkens meer eten aangezien de Islamieten en Joden het erg moeilijk hebben met het feit dat de Nederlandse supermarkten en slager varkensvlees verkopen en de volgende stap is dan dat álle slagerijen en slachterijen over moeten stappen op de slachtrituelen van de Islamieten en Joden.
Lang leve de waanzin !
Donald Duck's zonder de drie biggen, Bertje Big uit de schappen en een kinderboerderij zonder levende varkens?
Ik vraag mij overigens wel af wie dit soort idioterie heeft verzonnen, het kán gewoon niet zo zijn dat de gelovigen hierom vragen in Nederland, toch?
Is dit iets wat jij denkt dat het is of zeggen zelfverklaard multiculturalisten dit zelf ook?quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Multiculturalisme gaat niet zozeer over de problematiek, maar het is een ideologie gebaseerd op cultuurrelativisme. (...) Het multiculturalisme is juist een sociaal-politieke stroming, dat uitgaat van het idee, dat ongeacht aard en soort cultuur het mengen van culturen per definitie een meerwaarde oplevert.
Dat is niet waar. Het gaat hier om een politieke keuze voor de multicultuur, en in die zin kan het nooit een sociologisch verschijnsel zijn (de Kristallnacht was immers ook geen ´sociologisch verschijnsel´).quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, een sociologisch verschijnsel.
Nee, nee. Het multiculturalisme gaat uit van een bepaald idee, een geheel van voorstellingen en beginselen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, een sociologisch verschijnsel.
Hetgeen ik beweer is politicologisch verantwoord, als je dat bedoelt.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Is dit iets wat jij denkt dat het is of zeggen zelfverklaard multiculturalisten dit zelf ook?
Het is dan wel geen antwoord, maar oké, dan is het goed, het is immers politicologisch verantwoord.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hetgeen ik beweer is politicologisch verantwoord, als je dat bedoelt.
Waarom is dat dun? Dat gaat prima!quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is een beetje dun. Lees dit eens! Daarna zul je het wel begrijpen.
Het multiculuralisme is al bestudeerd, voordat ik er überhaupt over nadacht.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is dan wel geen antwoord, maar oké, dan is het goed, het is immers politicologisch verantwoord.
Oké.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het multiculuralisme is al bestudeerd, voordat ik er überhaupt over nadacht.
Hoewel je sterk chargeert is het antwoord, ja. Multiculturalisme is een ideologie en aanhangers daarvan passen het toe op het minderheden beleid.quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Oké.
Die multiculturalisten, ergens vind je ze wel, ongetwijfeld, geabonneerd op De Multiculturalist, ofzo, weet ik veel waar je ze aan herkent, misschien zeggen ze dat ze 'multiculturalist' zijn, het zou zo maar kunnen, vaag herinner ik mij mensen die weleens hebben gezegd zoiets te zijn... die multiculturalisten dus, die zijn het eens met wat jij over hun ideologie zegt? Dat het een ideologie gebaseerd op cultuurrelativisme is, die uitgaat van het idee, dat ongeacht aard en soort cultuur het mengen van culturen per definitie een meerwaarde oplevert?
Dan zal het inderdaad wel zo zijn,quote:Op woensdag 20 februari 2008 17:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hoewel je sterk chargeert is het antwoord, ja. Multiculturalisme is een ideologie en aanhangers daarvan passen het toe op het minderheden beleid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |