Ze werden ineens, Werder Bremen-uit, in het diepe gegooid en dat is inderdaad niet goed. Je moet ze in de competitie laten ruiken aan het eredivisieniveau en dat gaat niet gebeuren, zolang je maar matige Ghanezen, Denen, Zweden en Belgen haalt voor de breedte. Gewoon kappen met die onzin, alleen maar eigen jeugd laten invallen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:32 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Dat is alweer enkele jaren geleden. Geef hem eerste de kans voordat je hem gaat afschieten.
Enkele jaren geleden was het een schande dat de (top)talenten in het diepe werden gegooid (vooral internationaal), omdat ze de kar moesten trekken toen we met enkele langdurige geblesseerden en schorsingen zaten.
Per situaitie kun je altijd nog kiezen of je voor de jeugd kiest of voor de ervaring van Delorge. Ik zou Delorge er gewoon bij houden, een nuttige speler en geen klager.
Daarom ook een twijfelgeval, hij moet ook niet weg. Maar een jongen als Demy de Zeeuw kan beter worden, heeft meer toekomst. Dus als er een goed bod komt voor Gabri en De Zeeuw blijkt haalbaar, dan vind ik dat ze hem maar moeten laten gaan. Maar goed, dit is puur persoonlijk, anderen zien De Zeeuw juist niet zitten.quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:34 schreef Noshiba het volgende:
[..]
![]()
Gabri hoort bij de 4 belangrijkste spelers van dit seizoen, en hij doet het godverdomme goed
Wie loopt er in de jeugd die een Davids op het middenveld kan vervangen hopelijk straks in de voorronde CL tegen Sparta Praag oid?quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ze werden ineens, Werder Bremen-uit, in het diepe gegooid en dat is inderdaad niet goed. Je moet ze in de competitie laten ruiken aan het eredivisieniveau en dat gaat niet gebeuren, zolang je maar matige Ghanezen, Denen, Zweden en Belgen haalt voor de breedte. Gewoon kappen met die onzin, alleen maar eigen jeugd laten invallen.
Daar heb je opzich wel een punt. Alleen Gabri heeft bij meer veel meer credtis dan de Zeeuw.quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Daarom ook een twijfelgeval, hij moet ook niet weg. Maar een jongen als Demy de Zeeuw kan beter worden, heeft meer toekomst. Dus als er een goed bod komt voor Gabri en De Zeeuw blijkt haalbaar, dan vind ik dat ze hem maar moeten laten gaan. Maar goed, dit is puur persoonlijk, anderen zien De Zeeuw juist niet zitten.
Nee, klopt maar we hebben gabri nu die doet het uitstekend, dus investeer eerst maar wat geld in andere aankopen die nodig blijken na dit seizoen met mensen die vertrekken etc. al is er geld over dan maar die de zeeuw wat ik zelf overigens een held vind bij az, maarja wij hebben hem nu nog niet nodigquote:Op woensdag 20 februari 2008 10:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Daarom ook een twijfelgeval, hij moet ook niet weg. Maar een jongen als Demy de Zeeuw kan beter worden, heeft meer toekomst. Dus als er een goed bod komt voor Gabri en De Zeeuw blijkt haalbaar, dan vind ik dat ze hem maar moeten laten gaan. Maar goed, dit is puur persoonlijk, anderen zien De Zeeuw juist niet zitten.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:45 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Wie loopt er in de jeugd die een Davids op het middenveld kan vervangen hopelijk straks in de voorronde CL tegen Sparta Praag oid?
Hoe denk je dat jongens als Edgar Davids en Clarence Seedorf groot zijn geworden? Door af en toe de kans te krijgen in het eerste, vanaf hun 16/17/18e jaar. Zij hadden geen matige subtoppers voor zich, waardoor ze alleen maar in het tweede uitkwamen. Juist doordat ze de kans kregen in grote wedstrijden, werden het grote voetballers. Maar goed, Ajax haalt liever wat subtoppers voor de breedte, ambitieloos.quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:48 schreef dronkeykong het volgende:
Wat loopt er nu rond bij Jong Ajax wat ook op eredivisie niveau kan presteren?
Rommedahl is nutttig, Davids mag alleen al voor trainngen blijven.quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:02 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dikgedrukt mag wat mij betreft komende zomer weg, schuingedrukt is twijfelgeval.
Flink saneren die hap!
Wiel, Blind, Goossens, Donald...quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:48 schreef dronkeykong het volgende:
Wat loopt er nu rond bij Jong Ajax wat ook op eredivisie niveau kan presteren?
Liever een topper halen als rechtsbuiten en een jeugdspeler als backup, zo zou het overigens op iedere positie moeten zijn. Subtoppers maken ons niet sterker, de jeugd moet weer voldoende kansen krijgen!quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:56 schreef Messenga het volgende:
[..]
Rommedahl is nutttig, Davids mag alleen al voor trainngen blijven.
Voorlopig nog wel hoor.quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:49 schreef Dj_Day-V het volgende:
Gefeliciteerd, nu worden wij geen kampioen meer!
quote:Vermogende Ajax-BN’ers staan klaar
Welke vermogende fans kunnen Ajax nog redden? Peter R. de Vries, Frits Barend en Winston Gerschtanowitz geven advies na het helse rapport van Uri Coronel. Winston Gerschtanowitz ‘Weet je wat ik met de spelers zou doen? Flexibel belonen! Pas 100 procent uitkeren als ze winnen’
‘Natuurlijk had ik graag al mijn Holloway-inkomsten aan Ajax willen schenken’, grinnikt Peter R. de Vries ironisch, ‘Maar veel is dat niet, want ik heb geen euro verdiend aan de hele zaak. Ik word door Endemol betaald, hè.’
Toch wil de misdaadjournalist, die bijna elke thuiswedstrijd in de Arena zit, best een paar gratis adviezen verstrekken aan de club, die sinds zondagavond zelfs overweegt zijn beursnotering af te schaffen. De Vries: ‘Meehelpen om de andere aandeelhouders uit te kopen zal ik niet zo gauw doen. Ik heb trouwens al aardig wat geïnvesteerd in de club met mijn seizoenkaarten.’
P. R. de Vries heeft wel een paar frisse marketingtips voor het ruziënde en in zijn ogen soms liegende bestuur van de club. ‘Het ergste vind ik dat gedraai. Het is toch vreemd dat in het rapport van Coronel nu ineens staat dat Martin van Geel, de technische directeur, wél ruzie had met Henk ten Cate, de vorige trainer. Naar buiten toe werd dat altijd ontkend, terwijl daar toch over werd gesproken. Ik denk dat je best wat opener tegen de aanhang kan zijn, zonder dat je meteen de vuile was buiten hangt.’
Ook Ajax-afficionado Winston Gerschtanowitz, ondernemer en tv-presentator, trekt zijn portemonnee niet voor het rood-wit uit Amsterdam. ‘Ik geloof helemaal niet in investeren in een voetbalfonds. Dat is me te onzeker.’ Volgens de RTL7-host moeten de spelers, de smaakmakers van de club, op een streng doch rechtvaardig beloningsdieet worden gezet. ‘Weet je wat ik zou doen? Flexibel belonen! Pas 100 procent uitkeren als ze winnen. Laat het team eerst maar eens goed gaan spelen, dan komen de randverschijnselen en het gedoe met de bobo’s vanzelf. Het beste medicijn tegen deze depressie is betere resultaten.’ Voor zichzelf ziet hij geen enkele rol weggelegd. ‘Laat mij nou maar toeschouwer zijn.’
En dan Frits Barend, de decennialange Ajax-watcher? ‘Oh, ik heb geen tijd voor een bijbaan bij Ajax’, grapt hij zelf. ‘Ik ben te druk met Het Gesprek.’ Barend vreest dat het ‘niet makkelijk is’ om een nieuwe voetbalkundige Ajax-directeur te vinden. De huidige Ajax-baas Maarten Fontein, een oude Unilever-marketeer, wordt verguisd vanwege zijn voetbalanalfabetisme. ‘Maar als je het rapport goed leest, wordt er ook afgerekend met Johan Cruijff. Dus zo simpel ligt het niet.’
Is Leo van Wijk misschien een idee? De oud-KLM-topman heeft een achtergrond in het bedrijfsleven en voetbalde ooit met Johan Cruijff in Betondorp. Barend: ‘Van Wijk zit goed bij het NOC*NSF.’
De Vries noemt Keje Molenaar, de advocaat en oud-Ajax-rechtsback als een geschikt Ajax-baas. ‘Hij is een goede vent. Hij heeft gevoetbald en is ook advocaat. De kritiek dat er in de Ajax-leiding te weinig voetbalverstand zit, moet je ook een beetje relativeren. Je kunt toch niet verwachten dat álle voetballers ook nog verstand van zakendoen hebben?’
Dennis heeft ons toch al meerdere malen gered. Ik vind dat je zijn rol dan ook best erg onderschat. Het is een nuttige speler voor de rechtsbuiten positie, maar geen topspeler.quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:58 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Liever een topper halen als rechtsbuiten en een jeugdspeler als backup, zo zou het overigens op iedere positie moeten zijn. Subtoppers maken ons niet sterker, de jeugd moet weer voldoende kansen krijgen!
Goed punt, maar affiniteit met voetbal en Ajax zou toch niet gek zijn.quote:De Vries noemt Keje Molenaar, de advocaat en oud-Ajax-rechtsback als een geschikt Ajax-baas. ‘Hij is een goede vent. Hij heeft gevoetbald en is ook advocaat. De kritiek dat er in de Ajax-leiding te weinig voetbalverstand zit, moet je ook een beetje relativeren. Je kunt toch niet verwachten dat álle voetballers ook nog verstand van zakendoen hebben?’
Gast ik ben het vaak met je eens, maar Demy(quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Leeftijd/salaris/nationaliteit/potentie, als je daarvoor in de plaats Demy de Zeeuw kunt halen, doe je het goed.
Over dat laatste, Van Geel was natuurlijk ook een Ajacied met voetbalverstand, die mag nu ook wegquote:
Als ze goed genoeg zijn debuteren ze zelf wel, zie Van de Wiel en De Jong dit seizoen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 11:06 schreef M0NTANA het volgende:
Kijk, laat ik eerlijk zijn, veel van die jeugdspelers ken ik niet of nauwelijks. Maar goed, ik zou ze graag willen leren kennen, zie namelijk veel liever een jeugdspeler debuteren dan een middelmatige speler (voor de breedte) invallen. Ajax heeft altijd veel talent gehad, maar ze worden pas goed als je ze goed laat worden. Nu verkracht Ajax haar eigen talent, een jongen als John Goossens liet leuke dingen zien in de voorbereiding, maar als linkshalf heeft hij Luis Suarez, Albert Luque, Leonardo en zelfs rechtspoot Dennis Rommedahl voor zich, daar hebben we toch niks aan?
quote:Jaakke: ‘Ik ben niet onder druk gezet’
Geschreven op woensdag, 20 februari om 10:58
John Jaakke is niet onder druk gezet door de ledenraad om af te treden. Dat zei de voorzitter van Ajax preses woensdagochtend in het Radio 1 Journaal.. Klik hier! “Nee, ik ben niet onder druk gezet”, liet de bestuurder in een reactie weten. “Ik had me al voorgenomen om met dit voorstel te komen. De scheidend voorzitter vond het geen moeilijke beslissing. "Het valt allemaal logisch op zijn plaats. In een nieuwe structuur met nieuwe mensen moet je de ruimte nemen”
“Het is een goede keuze voor de club'', besloot Jaakke, die zijn ontslag ook niet ziet als een nederlaag. “Ik ben nu vijf jaar voorzitter geweest en dat waren goede jaren.''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |