abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 juli 2008 @ 10:08:08 #101
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_60356916
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 10:02 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Cutrusvruchten hebben olie in de schil, natuurlijk geeft dat af.
Zo natuurlijk is dat niet: pak een biologische grapefruit/ sinasappel en pak een bio-onlogische. En check.
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
pi_60357124
Bio-onlogisch?
pi_60360563
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 10:05 schreef WooZ het volgende:
weet je wat pas vies is, biologische ketchup
biologische mayonaise daarentegen
Strawberry Flavour..
  zondag 27 juli 2008 @ 21:27:07 #104
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_60384188
Toevallig gister een boerderij hie rin de buurt gevonden, www.heerlijkheidleur.nl Lekker vlees hoor ...
  dinsdag 29 juli 2008 @ 12:39:52 #105
165237 Leef
Sunny side up!
pi_60417007
Sorry, maar deze link moet ik even crossposten..

(gaat over een biologische zorgboerderij)

Leuke winkels in Amsterdam!
pi_60533157
Kan iemand mij uitleggen wat dat voor iets debiels is dat als ik bij de AH 2 enkele kipfilets haal á 2 euro of dat ik biologisch kipvlees koop, 2 enkele kipfilets á 9 euro?

WTF zijn dit voor prijzen? Willen ze zo mensen overhalen meer biologisch te gaan eten ofzo?
pi_60533344
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 20:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat dat voor iets debiels is dat als ik bij de AH 2 enkele kipfilets haal á 2 euro of dat ik biologisch kipvlees koop, 2 enkele kipfilets á 9 euro?
Uhuh.

Maar Marina Lewycka in

vertelt het vermakelijker. Iets met plofkippen in vieze schuren en Polen.

Wouter Klootwijk heeft er zich ook wel eens mee bezig gehouden. Kippen groeien nu eenmaal niet voor 1 euro uit tot kipfilet, en zo wel is er iets mis. Heel erg mis.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_60533426
Kip is kip voor mij, 1 euro of 10 euro. Dan koop ik wel lekker de goedkopere , zou het nou 2/3 euro schelen dan wil ik best twijfelen
pi_60533429
Wat ik zelf een beetje triest vind, is dat er nauwelijks meer scharrelvlees te krijgen is. Het is óf regulier, óf biologisch, en dat laatste is voor veel mensen echt tè duur. Scharrelvlees is goedkoper en eerlijk gezegd zal het mij aan mijn reet roesten of de koe die ik eet maïs uit de reguliere of biologische landbouw heeft gegeten.
pi_60533640
Eens, Isegrim. Ik ben dan ook heel blij met de sporadisch scharrelkip die de Jumbo wel eens heeft liggen. Betaalbaar & verteerbaar.

Maar goed, met zeven kuikens hier wacht ik wel tot mijn scharrelhaantjes groot genoeg zijn .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_60533668
Oeh, dan moet je er kapoenen van maken, schijnt nog veel lekkerder te zijn. Kom ik bij je eten!
pi_60533803
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 20:31 schreef Isegrim het volgende:
Oeh, dan moet je er kapoenen van maken, schijnt nog veel lekkerder te zijn. Kom ik bij je eten!
Ja maar Johannes van Dam schrijft dat er nog maar een persoon in Nederland is die een haan kan snijden. Dus ik wou eerst maar eens een haan slachten, dan die cloaca eens bestuderen, en me dan nader beraden.

Maar je bent welkom hoor, dat wel .
pi_60533827
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 20:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja maar Johannes van Dam schrijft dat er nog maar een persoon in Nederland is die een haan kan snijden. Dus ik wou eerst maar eens een haan slachten, dan die cloaca eens bestuderen, en me dan nader beraden.

Maar je bent welkom hoor, dat wel .
Daar houd ik je aan hoor!
pi_60534113
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 20:37 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Daar houd ik je aan hoor!
Ik kan nu eenmaal rondborstige dames niet weerstaan . Je vriendje is ook welkom, want goeie POL'ers kan ik ook al niet weerstaan .
pi_60534229
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 20:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik kan nu eenmaal rondborstige dames niet weerstaan .
Rondborstig ben ik wel ja.
quote:
Je vriendje is ook welkom, want goeie POL'ers kan ik ook al niet weerstaan .
Hij vindt het een goed plan.
pi_60534437
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 20:51 schreef Isegrim het volgende:

Hij vindt het een goed plan.
Wil je een uitnodiging als ik ooit een kapoen heb opgefokt en geslacht of geef je een gil als je eens afreist richting Noorden des lands? (Je komt uit Friesland toch?)
pi_61691089
Bestaat er ook lekkere biologische drop? Die ik nu heb gehad zijn óf heel te zacht of niet lekker
  donderdag 18 september 2008 @ 11:47:05 #118
207555 Sowflow
Spelfauten verplicht op FOK!
pi_61727447
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 20:13 schreef admiraal_anaal het volgende:

WTF zijn dit voor prijzen? Willen ze zo mensen overhalen meer biologisch te gaan eten ofzo?
Dit is idd. heel tegenstrijdig. Echt jammer...ik wil best het dubbele betalen, maar 4 x over de kop...neu...

Toch...ik heb een bio tomatenpuree ontdekt, een stuk duurder dan no-bio, maar zo lekker, dat ik er wel voor over heb. Ik smeer het zelfs over op. Maar een mini-appeltje voor een 1 Euro...
*The more we see, the more we understand, the less we feel the need to blame. -S2008-
*Wees niet bang dat het leven zal eindigen, wees bang dat het nooit zal beginnen.
*OP ZOEK NAAR OVERWINTERINGSPLEK! 20 GRADEN.
  donderdag 18 september 2008 @ 12:20:26 #119
165237 Leef
Sunny side up!
pi_61728230
Als er overigens nog mensen twijfelen aan Mononatriumglutamaat, bedenk je dan dat het in BORSTVOEDING van nature voorkomt.
Nou, als er iets gezond en biologisch moet zijn...

Dus dat is denk ik wel een soort ultiem stempel van goedkeuring.
pi_61760568
quote:
Op donderdag 18 september 2008 12:20 schreef Leef het volgende:
Als er overigens nog mensen twijfelen aan Mononatriumglutamaat, bedenk je dan dat het in BORSTVOEDING van nature voorkomt.
Nou, als er iets gezond en biologisch moet zijn...

Dus dat is denk ik wel een soort ultiem stempel van goedkeuring.
Arsenicum komt ook van nature in bepaalde voedingsmiddelen voor maar om dat nou ook maar als smaakmaker te gaan gebruiken...
There is no love sincerer than the love of food.
pi_61771371
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 10:59 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik ga wel vaak naar de biologische slager, maar ik vraag me eigenlijk af of het netto wel duurder is. Ik kook bijvoorbeeld wel redelijk vaak met spek, en als ik dan spek bij de AH haal dan is dat niet echt gerookt maar vooral gepekeld. Er zit veel meer water in de smaak is gewoon over een groter stuk spek verspreid, naast het feit dat het sowieso niet de smaak heeft van een varkentje dat rustig heeft kunnen eten en niet alleen maar krachtvoer.

Ik weet niet precies hoeveel het duurder is, een paar euro de kilo, maar ik gebruik er ook bijna de helft minder van omdat het anders overheerst.
Ik kom uit een familie van slagers, en inderdaad, het spek van AH is verschrikkelijk.. Het wordt niet gepekeld, maar geïnjecteerd met een pekel oplossing (waar meteen ook een beetje fosfaat aan toegevoegd wordt, dan houdt het lekker goed vocht vast), en dan gaat het even snel door een rookkast heen. Mijn vader heeft ooit wel eens een offerte bij AH voor het leveren van spek(blokjes) uitgebracht, maar dat was toen al een wurgcontract, is ook niks geworden. Hun biologische spekjes zijn wel weer lekker trouwens..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_61775871
quote:
Op dinsdag 16 september 2008 23:32 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Bestaat er ook lekkere biologische drop? Die ik nu heb gehad zijn óf heel te zacht of niet lekker
Laurierdrop.

pi_105058395
Kick !

Er is bij mij vandaag een hele mooie grote biologische winkel geopend alleen wat is die duur.
Kilogehakt voor 10 euro, 1 liter olijfolie 16 euro, chocopasta van 3 tot 6 euro, 500 gram volkoren penne voor 3.5 euro.

Is het nou veel beter, gezonder, lekkerder?

Heb net wat boodschappen gehaald en vanavond ga ik het bereiden. Vond de pindakaas en chocopasta apart smaken, veel minder zoet wat goed is.
  donderdag 1 december 2011 @ 17:10:10 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105058953
Biologisch is zeker niet per definitie beter of gezonder omdat het biologisch is. Vlees van de groene weg is graatmager en producten van bv biogrootbakkerij Bulthuis zijn bagger.
Er zijn echter ook prima bioproducenten die een beter poduct leveren en bio doen. BV varkensvlees eet ik alleen nog maar biologisch van bepaalde producenten, omdat het vlees meer vet bevat, smakelijker is en als bijkomend voordeel de varkens beter leefden.
Nederland loopt flink achter op bv de UK als het gaan om Bio en kwaliteit.
Alleen omdat een product bio is maakt het product niet beter, wat veel mensen denken. Ik wil prima een meerprijs betalen voor een beter product, maar dan moet het ook beter zijn. Als ik karnemelk bij de biosuper haal is dat maar al te vaak gezuurde magere melk, net als normale, maar ik wil echte karnemelk, melk die overbleef na het maken van boter.
Boter uit de biosuper is vaak ook gewoon centrifugaalboter, net als die van de aldi, ik wil best meer betalen, maar dan wil ik gekarnde boter.

Hier in Duitslans zie je steeds meet bio, ook bij discounters, ik eet en koop altijd bioeieren, als we ze niet van schoonouders krijgen. Deze smaken tenminste goed. Niet naar vismeel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105060480
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2011 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Biologisch is zeker niet per definitie beter of gezonder omdat het biologisch is. Vlees van de groene weg is graatmager
Dat verschilt wel per slager hoor! Theo Pronk in Rotterdam heeft mooi spul.

Maar veel mensen willen helaas graag mager.
  donderdag 1 december 2011 @ 17:53:54 #126
45206 Pietverdriet
pi_105060565
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 17:51 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat verschilt wel per slager hoor! Theo Pronk in Rotterdam heeft mooi spul.

Maar veel mensen willen helaas graag mager.
Die slagers doen het ook niet om ons te pesten, maar omdat ze gemarmerd vlees meestal niet kunnen verkopen..
pi_105060750
Toen ik bij de Hare Krishna zat, karnde ik zelf boter. Oh, wat was dat lekker. En de room die van die melk kwam (biologische supervette melk van een klein koeienras) was goddelijk.

Ik denk dat de boter die ik op de markt bij de kaasboer haal ook gekarnd is. Maar het staat er niet op.
pi_105061227
Wow, heb je daarbij gezeten? Dat vind ik wel fascinerend! :) En toffe zelfgekarnde boter! ^O^
Waarom zou je daar eigenlijk mee ophouden? En: hoe begin je ermee? Ik draai wel eens zelf boter in de keukenmachine met een beker slagroom, maar helemaal vanaf de melk lijkt me ook wel gaaf.. :)
Open daar gerust een ander topic over! ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_105061599
Nou ja, ik kan hier nergens echte melk krijgen. Of althans, niet zulke goeie melk als we daar rechtstreeks van de boer haalden. Al die stomme supermarktmelk heeft hooguit 2% vet. :{
pi_105061879
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 18:20 schreef Isegrim het volgende:
Nou ja, ik kan hier nergens echte melk krijgen. Of althans, niet zulke goeie melk als we daar rechtstreeks van de boer haalden. Al die stomme supermarktmelk heeft hooguit 2% vet. :{
Ja, daar zeg je zoiets. Ik woon in een dorp in de Alblasserwaard, dus hier is het vast wel te vinden. :)
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 1 december 2011 @ 19:07:37 #131
45206 Pietverdriet
pi_105063403
Hoor graag van je het hoe en wat van boter maken, zou graag eens echte gekarnde boter maken en echte botermelk overhouden.
pi_105063441
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoor graag van je het hoe en wat van boter maken, zou graag eens echte gekarnde boter maken en echte botermelk overhouden.
dat :Y
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 1 december 2011 @ 19:09:32 #133
45206 Pietverdriet
pi_105063483
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 18:28 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, daar zeg je zoiets. Ik woon in een dorp in de Alblasserwaard, dus hier is het vast wel te vinden. :)
Wel een rok en zwarte kousen aan!
;)
pi_105068211
quote:
We hadden een soort apparaat daarvoor. Een groot houten vat met een soort armen erin. En die draaiden door de melk (niet heel snel).

Maar ik weet het allemaal niet zo goed meer, is zo lang geleden... Ik weet alleen dat het erg lekker was en dat ik het 't liefste gewoon zo at. :') De vraag "Wil je ook wat brood bij je boter?" was niet heel vreemd. :')

We roomden de melk ook zelf af. Daarvan weet ik helemaal niet meer hoe dat ging. :{

Oh, in India karnen vrouwen boter met de hand. Wij gaan morgen naar Sri Lanka voor drie weken. Ik zal eens opletten of ze dat daar ook doen en wat ze gebruiken. :Y

[ Bericht 5% gewijzigd door Isegrim op 01-12-2011 20:45:48 ]
pi_105099659
quote:
Toevallig ken ik wel iemand die kleine boterkarntjes verkoopt, en zuursel, en ook wel wat uitleg op z'n site heeft staan.
quote:

Boter maak je van verzuurde volle melk of van room. De karnen werken het best als deze voor maximaal 60% worden gevuld. Doe je ze voller dan werkt het karnen niet. Minder kan wel, dat geeft zelfs wat vlotter resultaat.
Gebruik je rauwe melk, verwarm deze dan eerst tot 90º C. Na afkoelen wordt de melk verzuurd met 3% zuursel. Volle melk uit de winkel kun je direct verzuren met 3 % zuursel. Na 24 uur is de melk voldoende verzuurd en kan het karnen beginnen!
Vul de karn met de verzuurde melk en draai aan het handvat. Afhankelijk van de hoeveelheid scheidt de boter zich van de melk na 10—20 minuten. Giet de karn leeg door een zeef. De karnemelk gaat door de zeef en de boter blijft achter. Spoel deze boter met water om alle karnemelk te verwijderen. Kneed de boter tot een homogene massa en voeg eventueel wat zout toe voor de smaak.

De karnemelk kun je direct drinken. Vindt je de smaak te mild, laat de karnemelk dan 24 uur buiten de koelkast staan om hem verder te laten verzuren.

Bovenstaand proces kun ook met room uitvoeren. Room verzamel je door rauwe melk koud weg te zetten in een platte schaal. Na 12 uur kun je de room van de melk afscheppen. Vervolgens aanzuren met 6 % zuursel, 24 uur laten verzuren en karnen. De opbrengst bij het karnen met room is natuurlijk veel hoger dan met melk.
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:51:04 #136
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105135019
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2011 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Biologisch is zeker niet per definitie beter of gezonder omdat het biologisch is. Vlees van de groene weg is graatmager en producten van bv biogrootbakkerij Bulthuis zijn bagger.
Er zijn echter ook prima bioproducenten die een beter poduct leveren en bio doen. BV varkensvlees eet ik alleen nog maar biologisch van bepaalde producenten, omdat het vlees meer vet bevat, smakelijker is en als bijkomend voordeel de varkens beter leefden.
Nederland loopt flink achter op bv de UK als het gaan om Bio en kwaliteit.
Alleen omdat een product bio is maakt het product niet beter, wat veel mensen denken. Ik wil prima een meerprijs betalen voor een beter product, maar dan moet het ook beter zijn. Als ik karnemelk bij de biosuper haal is dat maar al te vaak gezuurde magere melk, net als normale, maar ik wil echte karnemelk, melk die overbleef na het maken van boter.
Boter uit de biosuper is vaak ook gewoon centrifugaalboter, net als die van de aldi, ik wil best meer betalen, maar dan wil ik gekarnde boter.

Hier in Duitslans zie je steeds meet bio, ook bij discounters, ik eet en koop altijd bioeieren, als we ze niet van schoonouders krijgen. Deze smaken tenminste goed. Niet naar vismeel.
Goede karnemelk en boter zijn zeldzaam in Nederland.

Ook in de biologische winkel lijkt het steeds normaler te worden om producten 'aan te lengen', ook daar zitten nu cashewnoten door de pesto en komt het brood half afgebakken uit de fabriek.
pi_105138774
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2008 20:13 schreef admiraal_anaal het volgende:

Het feit dat biologische kipfilet zo duur is ligt meer aan de andere de andere delen van de biologische kip, dan de filet zelf die zo duur zou zijn.

Juist door de kip biologisch is zijn de overige producten (behalve de filet) niet in trek bij Nederlanders. Dit is voor de Nederlandse markt dus onverkoopbaar. Alle verdiensten moet dus komen uit de filet.

Dit terwijl bij zo'n bio-industrieel gedrocht wat voor kip door moet gaan ook de overige delen op de Nederlandse markt verkocht worden en dat hier dus meer aan verdient wordt, waardoor de filet goedkoper is.

Kortom, omdat van een biologische kip alleen de filet verkocht wordt in Nederland moet met dat onderdeel alle winst gemaakt worden, waardoor de prijs dus zo hoog is.
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:16:12 #138
97745 Thorical
finding a way
pi_105139354
Ik probeer zo min mogelijk bewerkt voedsel te kopen.
Kip is een afgeprijsde vrije uitloop of boerenkip die ik van kennissen kan kopen.
Liever geit,schaap en rund dan varken ze zijn niet altijd biologisch maar zijn niet alleen voor het vlees. (arme bokjes). Vis, geen ondermaatse sliptongetjes en ander onvolgroeid spul.
Groente halen we meestal bij de natuurwinkel of boerderij maar ook op de marqt en met k op zaterdag. Vaak schrikken mensen van hoeveel wij uitgeven aan eten maar dat is een keuze die je maakt.
  zondag 4 december 2011 @ 11:00:43 #139
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105159542
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 17:55 schreef Ludd het volgende:

[..]

Het feit dat biologische kipfilet zo duur is ligt meer aan de andere de andere delen van de biologische kip, dan de filet zelf die zo duur zou zijn.

Juist door de kip biologisch is zijn de overige producten (behalve de filet) niet in trek bij Nederlanders. Dit is voor de Nederlandse markt dus onverkoopbaar. Alle verdiensten moet dus komen uit de filet.

Dit terwijl bij zo'n bio-industrieel gedrocht wat voor kip door moet gaan ook de overige delen op de Nederlandse markt verkocht worden en dat hier dus meer aan verdient wordt, waardoor de filet goedkoper is.

Kortom, omdat van een biologische kip alleen de filet verkocht wordt in Nederland moet met dat onderdeel alle winst gemaakt worden, waardoor de prijs dus zo hoog is.
Ik vind het wel handig, de poten en vleugels van biokippen zijn zo lekker goedkoop :P
  zondag 4 december 2011 @ 11:05:47 #140
45206 Pietverdriet
pi_105159642
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:00 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik vind het wel handig, de poten en vleugels van biokippen zijn zo lekker goedkoop :P
Groene weg die ik ken neemt de hoofdprijs.
  zondag 4 december 2011 @ 11:40:25 #141
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105160297
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Groene weg die ik ken neemt de hoofdprijs.
Kom daar nooit dus kan er niks over zeggen, maar mijn lokale biowinkel heeft ze regelmatig voor goeikoop in de schappen liggen naast de dure filetjes.
pi_105160329
Ik kom eigenlijk alleen biologische kipfilet tegen. Overige biologische kip heb ik nog nooit gezien.
  zondag 4 december 2011 @ 16:44:39 #143
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105171193
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 11:41 schreef Ludd het volgende:
Ik kom eigenlijk alleen biologische kipfilet tegen. Overige biologische kip heb ik nog nooit gezien.
In de supermarkten is het vrij schaars ja. Net zoals de biologische soepkip, er worden in Nederland ontzettend veel biologische eieren verkocht maar waar de oude legkippen blijven is me een raadsel.
  zondag 4 december 2011 @ 17:22:02 #144
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_105172657
Die eindigen hetzelfde als reguliere, oude legkippen.
  zondag 4 december 2011 @ 17:39:33 #145
45206 Pietverdriet
pi_105173363
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 16:44 schreef Erasmo het volgende:

[..]

In de supermarkten is het vrij schaars ja. Net zoals de biologische soepkip, er worden in Nederland ontzettend veel biologische eieren verkocht maar waar de oude legkippen blijven is me een raadsel.
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1101984-soepkip
  zondag 4 december 2011 @ 18:12:28 #146
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105174721
quote:
Ik ben nu mobiel aan het fokken maar ik gok dat dat de wilde keuken is?
  zondag 4 december 2011 @ 19:16:54 #147
45206 Pietverdriet
pi_105177401
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 18:12 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik ben nu mobiel aan het fokken maar ik gok dat dat de wilde keuken is?
Ja, correct
  zondag 4 december 2011 @ 19:22:20 #148
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_105177669
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, correct
Dat de reguliere kippen naar Afrika gingen wist ik wel maar ook de bio versie? Volgens mij zit er genoeg meerwaarde aan om ze in NL door de bio nuggets of weet ik wat te draaien.

Heel ben ik ze helaas nog nooit tegen gekomen hier, wel een paar keer soeppoten vreemd genoeg :')
pi_105178163
Ik koop (goedkoop!) kipkarkasjes bij de bioslager.
Voor de soep en/of de honden.

Bij de ene Groene weg betaal ik 50 cent per karkas, bij de ander 1,50 per kilo.
  zondag 4 december 2011 @ 20:41:51 #150
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_105181686
Geef jij kippenbotten aan je honden?
  zondag 4 december 2011 @ 22:09:37 #151
45206 Pietverdriet
pi_105187490
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:41 schreef RobinOok het volgende:
Geef jij kippenbotten aan je honden?
Lijkt mij niet fijn voor hun ingewanden, scherp spul
pi_105189175
Zolang het niet verhit is, mogen honden het eten.
pi_105197941
Dat dus. Ongekookt is het prima voor honden. En dan nog met biologisch keurmerk ook!
  maandag 5 december 2011 @ 07:35:45 #154
45206 Pietverdriet
pi_105197959
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 07:32 schreef sigme het volgende:
Dat dus. Ongekookt is het prima voor honden. En dan nog met biologisch keurmerk ook!
Als je hond daar op staat...
  maandag 5 december 2011 @ 07:36:42 #155
45206 Pietverdriet
pi_105197966
Waarom eet je hond biologisch?
pi_105197997
De honden eten niet biologischer dan ik, maar wel ongeveer even biologisch en uiteraard om dezelfde reden: ik doe de boodschappen dus ik bepaal waaraan ik betaal.

Kip en varkens, voor zover ik het ooit koop (het meeste eet ik van de eigen beesten, er liggen twee varkens in de diepvries en er struinen nog twee haantjes in de tuin), maar goed, voor zover ik het koop, koop ik dat nooit uit de bio-industrie. Dat vind ik echt te erg om aan mee te betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')