abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65391687
Ik ben een beetje op internet aan het zoeken en inderdaad, spoorgebruik is niet iedereen even enthousiast van. Ik zelf overigens ook niet, maar de eigenaresse beveelt het wel aan. Misschiendat ik toch maar een zweep probeer, daar heb ik ineerste instantie meer controle over.

Jumping was inderdaad gaaf om te zien, daar kan ik nog wel wat van leren.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_65410343
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:00 schreef buitenbeentje het volgende:
Hoe rijd je eigenlijk met sporen, hoe gebruik je ze? Als het goed is ga ik komende tijd een privepaard rijden en die schijnt niet van een zweep te houden. Tot nu toe heb ik altijd "tamme" manegepaarden gereden en heb dus geen ervaring met het gebruik ervan. Ik heb geen zin om de flanken van het paard kapot te rijden.
Het is vooral belangrijk dat je je benen stil kunt houden en onder controle hebt, zodat je niet de hele tijd met de sporen aan het rijden bent. Hakken niet optrekken en tenen goed naar binnen. Zolang dat goed gaat, en je geen hele lange of scherpe sporen gebruikt zul je niet snel iets kapot rijden. Je kunt ook met een klein spoortje beginnen.
Je geeft gewoon been, en als het paard daar niet genoeg of niet goed op reageert kom je een keer met je sporen bij. Hoe hard hangt af van de situatie (bijv. als je in een oefening wilt dat je paard net ietsje meer doet, kun je zachtjes bij komen met je spoor).

Ikzelf rij liever met sporen dan met een zweep, omdat je dan aan twee kanten "net wat extra" kunt vragen en je je handen helemaal vrij hebt. Maar soms is een zweep handiger, soms sporen.
Je kunt ook natuurlijk proberen zonder sporen en zonder zweep te rijden, wie weet kun jij het paard wel fijn rijden zonder sporen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_65410729
Ik heb het paard afgelopen vrijdag al gereden. Wel een leuk paard, het kan veel, maar zonder zweep of sporen gaat hij redelijk zijn eigen gang, blijft hij bij voorbeeld lekker stappen als je wil draven en dat soort dingen. Hij vindt springen leuk, dus dat zullen we in de toekomst hopelijk ook gaan doen.
Ik ben niet echt een voorstander van sporen en zwepen, maar sommige paarden moet je soms een beetje aanmoedigen. Als is het bij je hebben van de atributen soms al genoeg zijn om het paard aan de gang te houden heb ik gezien.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_66366072
Hallo!

Ik dacht t wordt tijd om dit topic weer eens omhoog te schoppen. En met een trotse mededeling. Knappe Fries en ik zijn na 6 wedstrijden L1+10! Gisteren werden we tweede met 193 en eerste met 190 punten, een prachtige afsluiting dus. Zondag meteen L2 starten, ik ben benieuwd!
pi_66367909
Netjes!

Ik ga binnenkort voor het eerst in 5 jaar weer eens rijden Ik laat nog wel horen hoe het gegaan is tegen die tijd.
know'm sayin?
word? word.
pi_66368999
quote:
Op maandag 23 februari 2009 10:27 schreef Juweel het volgende:
Hallo!

Ik dacht t wordt tijd om dit topic weer eens omhoog te schoppen. En met een trotse mededeling. Knappe Fries en ik zijn na 6 wedstrijden L1+10! Gisteren werden we tweede met 193 en eerste met 190 punten, een prachtige afsluiting dus. Zondag meteen L2 starten, ik ben benieuwd!
Dat is snel! Ik zie er genoeg langs komen die er meer als een jaar over doen om uit de L1 te komen, als ze het al halen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_66373642
Leuk Alors, hou ons op de hoogte!
Thanks buitenbeentje! Het wijken mag nog beter, achterwaarts moet nog zonder paniek kunnen en dan gaat die L2 ook wel lukken. Kan ik vast gaan oefenen met doorzitten...brrrr!

Elefes, hoe gaat t met jou?
pi_66579933
Gefeliciteerd Juweel! Gaat goed dan Hoe is het vandaag in de L2 gegaan?

Buitenbeentje, hoe gaat het met het bijrijdpaard?

Ik ben afgelopen week op vakantie geweest, vanochtend teruggekomen en dadelijk maar eens lekker naar stal .
Ik rij nu nog een paard van andere mensen (heeft Z1 gelopen en is echt super braaf), die ben ik nu wissels aan het leren dus dat is ook weer leuk. En dan nog het jonge paard wat ik rij. Die is een tijdje geblesseerd geweest maar vandaag mag ik er weer op Ik kan niet wachten want het is zo'n fijn beestje!
Dus op naar stal maar
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_66580442
Tjah, bijrijdpaard. Die is ondertussen van stal verhuisd (staat nu veel beter kwa voorzieningen), maar is voor mij dus helaas verleden tijd. Ik heb er nog 1 keer op gereden (met sporen die keer), ging al een stuk beter. Misschien dat ik er zo af en toe nog een keer op rijd, maar zeker niet meer eens in de week of vaker. Maar er zijn nog paarden genoeg, dus ik zit er niet echt over in.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  FOK!fotograaf zondag 15 maart 2009 @ 19:09:07 #260
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_67078555
even omhoogkicken en tevens mijn nieuwe hoofdstel laten zien
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_67085082
Hoe het zo'n type hoofdstel? Het paard dat ik momenteel rijd heeft ook een vergelijkbare.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_67085182
Dat is een hoofdstel met een mexicaanse neusriem.

Wat is eigenlijk het voordeel van zo'n hoofdstel?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_67085272
Mexicaanse neusriem is dat toch? Vaak bij springen gebruikt:

(dit vind ik trouwens ook erg chique staan zo)

Hoe gaat het met Radna fraubitch? Gaat het rijden goed, op stal goed, is ze lief?
  zondag 15 maart 2009 @ 23:01:46 #264
123170 alors
zlata1234
pi_67087103
Het werkt volgens mij vrij streng in bij opening van de mond, omdat de druk op 1 punt komt. En nog iets met ademhaling, meer vrijheid geloof ik.
know'm sayin?
word? word.
  FOK!fotograaf zondag 15 maart 2009 @ 23:10:44 #265
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_67087413
BoktWiki zegt dit:
quote:
Deze neusriem bestaat uit 2 lange, relatief dunne leren riemen die kruislings over de neus lopen. Midden op de neus worden ze bij elkaar gehouden door een rondje. Deze neusriem geeft optimale vrijheid aan de ademhaling, maar werkt pittig in als het paard de mond wil open sperren. Deze neusriem wordt vaak gebruikt door springruiters.
Ik heb het hoofdstel gekocht om 2 redenen, ten eerste omdat radna een chique koppie heeft en het haar erg mooi staat en ten 2e omdat ze soms zich erg sterk maakt in de mond en hoop ik dat ik haar hiermee op een minder strenge manier kan corrigeren.

Ja gaat best goed, de vorige eigenaresse is laatst komen kijken, ze stond ervan te kijken dat ze zo braaf was geworden, ze bokt niet meer, ze is vrolijk, haar singelnijd is nog maar zeer beperkt, ze staat tussen de andere paarden wat blijkbaar voeger ook niet kon en ze word hengstig (ook al is het maar minimaal). Allemaal erg fijne dingen om te horen natuurlijk Blijkbaar was het daar een flinke alfa merrie die nooit hengstig werd, ze stonden dan ook te springen toen ze een minimaal tekentje van hengstigheid liet zien

Ze is mij verkocht als GEEN beginnerspaard, maar inmiddels gaat mijn doodsbange vriendin erop naar buiten terwijl ik een jonge pony rij. hihihi.

Ze wordt dit jaar ook gedekt, dus ik ben haar hengstigheid bij aan het houden!

Om de hoeveel tijd worden ze hengstig eigenlijk? bij haar is het nu 6 weken sinds de vorige keer...
  maandag 16 maart 2009 @ 10:19:53 #266
123170 alors
zlata1234
pi_67094484
Leuk dat het zo goed gaat!

Ik dacht dat het om de 3 weken was. Het kan nu wel minder zijn omdat het nog niet zo warm is, dan wordt het wel vaker en heftiger Lees elke 5 min een plasje doen en belachelijk opvallend doen naar paarden van het andere geslacht.

Weet je al wat voor hengst je erop gaat zetten?
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:38:04 #267
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_67146545
Ik ga misschien meedoen aan de IWEC

Mooi hoofdstel, Fraubitch!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_67147267
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:38 schreef Samzz het volgende:

Intercollegiate World Equestrian Cup bedoel je? Wanneer en waar is dat dit jaar? Als het niet te ver weg is en ik tijd heb wil ik daar wel eens foto's maken.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  FOK!fotograaf dinsdag 17 maart 2009 @ 19:57:41 #269
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_67147409
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:38 schreef Samzz het volgende:

wat is IWEC?
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:06:42 #270
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_67147751
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:54 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Intercollegiate World Equestrian Cup bedoel je? Wanneer en waar is dat dit jaar? Als het niet te ver weg is en ik tijd heb wil ik daar wel eens foto's maken.
Ja dat! Dit jaar in Italië, de 15e geloof ik! Misschien wil mijn school wel een fotograaf mee hebben
pi_67147982
Oeh, nee. Dat gaat mijn baas niet leuk vinden. Maar het zou me best een keer een leuke klus lijken, met zo iets mee.

Ik kan er trouwens heel weinig over vinden op internet.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  dinsdag 17 maart 2009 @ 20:55:31 #272
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_67149657
Ik kan inderdaad ook weinig vinden.

Wat ik wel weet is dat er een dressuur proef (L) moet worden gereden, een L parcours moet worden gesprongen en dat er een kennistest is. Paarden worden door het organiserende land beschikbaar gesteld.

Ik hoop er morgen meer over te horen, wil het erg graag
pi_67154871
In ieder geval veel plezier en succes.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_67170308
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:03 schreef Elefes het volgende:
Gefeliciteerd Juweel! Gaat goed dan Hoe is het vandaag in de L2 gegaan?

Buitenbeentje, hoe gaat het met het bijrijdpaard?

Ik ben afgelopen week op vakantie geweest, vanochtend teruggekomen en dadelijk maar eens lekker naar stal .
Ik rij nu nog een paard van andere mensen (heeft Z1 gelopen en is echt super braaf), die ben ik nu wissels aan het leren dus dat is ook weer leuk. En dan nog het jonge paard wat ik rij. Die is een tijdje geblesseerd geweest maar vandaag mag ik er weer op Ik kan niet wachten want het is zo'n fijn beestje!
Dus op naar stal maar
1 Maart was mijn debuut. Was absoluut niet tevreden, ik zat maar te kloten met mijn te lange teugels, reed slordig en ha dnog moeite met het doorzitten. Toch mooie punten: 178 en gedeeld eerste en 176 en gedeeld tweede. Kan je nagaan hoe streng er gejureerd werd want er waren 9 deelnemers in de L2! Afgelopen zondag de twee kans, in Muiderberg. Dit ging al een stuk beter dan 1 maart. Tweede proef was ik niet tevreden over maar de eerste ging best netjes. Meteen de eerste winsptunten binnen zelfs! 187 en toch nog 180...daar had ik géén winst verwacht dus dat was te gek. Nu goed oefenen op het achterwaarts, dat gaat óf scheef óf tegen de hand. En t wijken voor t rechterbeen is nog moeilijk maar gaat al iets makkelijker. Galop is gelukkig een van zijn sterkste kanten, daar hoeft niet veel aan gesleuteld te worden.

Dus op dit moment rijd je lekker een paard paardjes bij! Ga je er ook mee op concours en hoe loopt het jonge paard inmiddels?
pi_67462357
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:28 schreef Juweel het volgende:

[..]

1 Maart was mijn debuut. Was absoluut niet tevreden, ik zat maar te kloten met mijn te lange teugels, reed slordig en ha dnog moeite met het doorzitten. Toch mooie punten: 178 en gedeeld eerste en 176 en gedeeld tweede. Kan je nagaan hoe streng er gejureerd werd want er waren 9 deelnemers in de L2! Afgelopen zondag de twee kans, in Muiderberg. Dit ging al een stuk beter dan 1 maart. Tweede proef was ik niet tevreden over maar de eerste ging best netjes. Meteen de eerste winsptunten binnen zelfs! 187 en toch nog 180...daar had ik géén winst verwacht dus dat was te gek. Nu goed oefenen op het achterwaarts, dat gaat óf scheef óf tegen de hand. En t wijken voor t rechterbeen is nog moeilijk maar gaat al iets makkelijker. Galop is gelukkig een van zijn sterkste kanten, daar hoeft niet veel aan gesleuteld te worden.

Dus op dit moment rijd je lekker een paard paardjes bij! Ga je er ook mee op concours en hoe loopt het jonge paard inmiddels?
Wat leuk dat je toch al een paar winstpunten hebt! Gaat goed zo te horen. Die oefeningen worden vanzelf beter (tot je echt goed kunt wijken en het niet meer hoeft in de proef omdat je ondertussen al M rijdt ).

Ik rijd op het moment geen paarden op wedstrijd. Het oudere paard heeft Z1 gelopen en daar zou ik dan dus Z1 mee moeten starten. Als ik dan een winstpunt haal mag ik geen B meer starten met een jong paard, en dat zou ik te jammer vinden omdat ik dat juist wel nog wil kunnen. Het jonge paard is er een tijdje uitgeweest i.v.m. een blessure maar die ben ik wel weer rustig aan aan het trainen. In april wil ik weer eens een wedstrijd gaan rijden met hem .

Samzz, weet je al meer over de IWEC, of je er heen mag? Hoe gaat die selectie eigenlijk? Leuk hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')