Het is vooral belangrijk dat je je benen stil kunt houden en onder controle hebt, zodat je niet de hele tijd met de sporen aan het rijden bent. Hakken niet optrekken en tenen goed naar binnen. Zolang dat goed gaat, en je geen hele lange of scherpe sporen gebruikt zul je niet snel iets kapot rijden. Je kunt ook met een klein spoortje beginnen.quote:Op zondag 25 januari 2009 17:00 schreef buitenbeentje het volgende:
Hoe rijd je eigenlijk met sporen, hoe gebruik je ze? Als het goed is ga ik komende tijd een privepaard rijden en die schijnt niet van een zweep te houden. Tot nu toe heb ik altijd "tamme" manegepaarden gereden en heb dus geen ervaring met het gebruik ervan. Ik heb geen zin om de flanken van het paard kapot te rijden.
Dat is snel!quote:Op maandag 23 februari 2009 10:27 schreef Juweel het volgende:
Hallo!
Ik dacht t wordt tijd om dit topic weer eens omhoog te schoppen. En met een trotse mededeling. Knappe Fries en ik zijn na 6 wedstrijden L1+10! Gisteren werden we tweede met 193 en eerste met 190 punten, een prachtige afsluiting dus. Zondag meteen L2 starten, ik ben benieuwd!
Ik heb het hoofdstel gekocht om 2 redenen, ten eerste omdat radna een chique koppie heeft en het haar erg mooi staat en ten 2e omdat ze soms zich erg sterk maakt in de mond en hoop ik dat ik haar hiermee op een minder strenge manier kan corrigeren.quote:Deze neusriem bestaat uit 2 lange, relatief dunne leren riemen die kruislings over de neus lopen. Midden op de neus worden ze bij elkaar gehouden door een rondje. Deze neusriem geeft optimale vrijheid aan de ademhaling, maar werkt pittig in als het paard de mond wil open sperren. Deze neusriem wordt vaak gebruikt door springruiters.
Intercollegiate World Equestrian Cup bedoel je? Wanneer en waar is dat dit jaar? Als het niet te ver weg is en ik tijd heb wil ik daar wel eens foto's maken.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:38 schreef Samzz het volgende:
Ik ga misschien meedoen aan de IWEC
Mooi hoofdstel, Fraubitch!
wat is IWEC?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:38 schreef Samzz het volgende:
Ik ga misschien meedoen aan de IWEC
Mooi hoofdstel, Fraubitch!
Ja dat! Dit jaar in Italië, de 15e geloof ik! Misschien wil mijn school wel een fotograaf mee hebbenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:54 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Intercollegiate World Equestrian Cup bedoel je? Wanneer en waar is dat dit jaar? Als het niet te ver weg is en ik tijd heb wil ik daar wel eens foto's maken.
1 Maart was mijn debuut. Was absoluut niet tevreden, ik zat maar te kloten met mijn te lange teugels, reed slordig en ha dnog moeite met het doorzitten. Toch mooie punten: 178 en gedeeld eerste en 176 en gedeeld tweede. Kan je nagaan hoe streng er gejureerd werd want er waren 9 deelnemers in de L2! Afgelopen zondag de twee kans, in Muiderberg. Dit ging al een stuk beter dan 1 maart. Tweede proef was ik niet tevreden over maar de eerste ging best netjes. Meteen de eerste winsptunten binnen zelfs! 187 en toch nog 180...daar had ik géén winst verwacht dus dat was te gek. Nu goed oefenen op het achterwaarts, dat gaat óf scheef óf tegen de hand. En t wijken voor t rechterbeen is nog moeilijk maar gaat al iets makkelijker. Galop is gelukkig een van zijn sterkste kanten, daar hoeft niet veel aan gesleuteld te worden.quote:Op zondag 1 maart 2009 14:03 schreef Elefes het volgende:
Gefeliciteerd Juweel! Gaat goed danHoe is het vandaag in de L2 gegaan?
Buitenbeentje, hoe gaat het met het bijrijdpaard?
Ik ben afgelopen week op vakantie geweest, vanochtend teruggekomen en dadelijk maar eens lekker naar stal.
Ik rij nu nog een paard van andere mensen (heeft Z1 gelopen en is echt super braaf), die ben ik nu wissels aan het leren dus dat is ook weer leuk. En dan nog het jonge paard wat ik rij. Die is een tijdje geblesseerd geweest maar vandaag mag ik er weer opIk kan niet wachten want het is zo'n fijn beestje!
Dus op naar stal maar
Wat leuk dat je toch al een paar winstpunten hebt! Gaat goed zo te horen. Die oefeningen worden vanzelf beter (tot je echt goed kunt wijken en het niet meer hoeft in de proef omdat je ondertussen al M rijdtquote:Op woensdag 18 maart 2009 14:28 schreef Juweel het volgende:
[..]
1 Maart was mijn debuut. Was absoluut niet tevreden, ik zat maar te kloten met mijn te lange teugels, reed slordig en ha dnog moeite met het doorzitten. Toch mooie punten: 178 en gedeeld eerste en 176 en gedeeld tweede. Kan je nagaan hoe streng er gejureerd werd want er waren 9 deelnemers in de L2! Afgelopen zondag de twee kans, in Muiderberg. Dit ging al een stuk beter dan 1 maart. Tweede proef was ik niet tevreden over maar de eerste ging best netjes. Meteen de eerste winsptunten binnen zelfs! 187 en toch nog 180...daar had ik géén winst verwacht dus dat was te gek. Nu goed oefenen op het achterwaarts, dat gaat óf scheef óf tegen de hand. En t wijken voor t rechterbeen is nog moeilijk maar gaat al iets makkelijker. Galop is gelukkig een van zijn sterkste kanten, daar hoeft niet veel aan gesleuteld te worden.
Dus op dit moment rijd je lekker een paard paardjes bij! Ga je er ook mee op concours en hoe loopt het jonge paard inmiddels?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |