abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64678411
Wat een grappige kruising en een knap paard zeg!

Gisteren voor de derde keer op wedstrijd geweest met Xander de Knappe Fries
De vorige keer hadden we 176 en 181, dus nu gingen we voor de double natuurlijk
Afgezien van het ontiegelijk dom verkeerd rijden van mij gingen beide proeven heel erg netjes. Ik was twee keer eerste met 188-2 en 183

na 3 wedstrijden zijn we L1 + 5, ik ben echt ontzettend trots!!

zaterdag 10 januari 2009 @ 13:19:04 #227
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_64883147
Ik heb besloten te stoppen met paardrijden Iig voor de komende tijd, want ik ben gewoon te druk met school en werk. Mijn paard gaat met pensioen op haar bijna 17e. Vind ik een mooie leeftijd.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_64895052
Gaat ze naar een paardenrusthuis Samzz?
  zondag 11 januari 2009 @ 20:48:02 #229
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_64927071
Nee, ze blijft gewoon waar ze altijd heeft gestaan. Lekker met haar beste vriend en dan gewoon lekker de hele dag en nacht de wei op, behalve met slecht weer.

Ik heb geloof ik een meisje gevonden die haar een paar dagen in de week wil borstelen en het leuk vind met paarden bezig te zijn. En voer krijgt ze gewoon van de staleigenaar.
pi_64929955
Iemand van hier toevallig vandaag wezen springen in Vught? Ik heb er foto's gemaakt.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_64956145
Wat een super foto's komen hier voorbij zeg
pi_64982140
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:19 schreef Samzz het volgende:
Ik heb besloten te stoppen met paardrijden Iig voor de komende tijd, want ik ben gewoon te druk met school en werk. Mijn paard gaat met pensioen op haar bijna 17e. Vind ik een mooie leeftijd.
ben je niet bang dat het het heel erg gaat missen? Lijkt mij erg moeilijk om te stoppen...
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:54 schreef buitenbeentje het volgende:
Iemand van hier toevallig vandaag wezen springen in Vught? Ik heb er foto's gemaakt.
Ben er niet wezen springen (ik ben niet zo'n springruiter helaas ) maar ben wel benieuwd naar je foto's! Heb je er wat online staan?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_64982971
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:57 schreef Elefes het volgende:

[..]

ben je niet bang dat het het heel erg gaat missen? Lijkt mij erg moeilijk om te stoppen...
[..]

Ben er niet wezen springen (ik ben niet zo'n springruiter helaas ) maar ben wel benieuwd naar je foto's! Heb je er wat online staan?
Ik heb ze gisteravond hier op internet gezet. Er was krap licht, maar er zijn er gelukkig toch nog een aantal gelukt.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:23:30 #234
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_65001287
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:57 schreef Elefes het volgende:

[..]

[..]

Ik mis het tot nu toe niet. Maar dan is het ook druilerig weer en een bevroren bak. Misschien uiteindelijk wel... maar dat zien we dan wel.
pi_65023437
Ik zou niet zonder kunnen! En als mijn Daisy met pensioen gaat heb ik Fries gelukkig :j
pi_65024207
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_65202536
Aangestoken door mijn vriendin, begin binnenkort met rijden. Ondertussen al een oogje laten vallen op een leuk veulen wat bij haar in de stal staat. Ga er nu een beetje aan wennen en mocht het bevallen dan wil ik daarmee verder gaan.

[ Bericht 15% gewijzigd door Gijsje op 19-01-2009 12:04:15 ]
-
  maandag 19 januari 2009 @ 12:34:37 #238
123170 alors
zlata1234
pi_65203715
Een Friesje! Wat leuk
know'm sayin?
word? word.
pi_65215578
Echt een lief beertje!
pi_65217246
Tof beestje, Gijsje! Maar het veulen is voorlopig niet aan zadelmak maken toe hoor.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_65224479
quote:
Op maandag 19 januari 2009 18:30 schreef buitenbeentje het volgende:
Tof beestje, Gijsje! Maar het veulen is voorlopig niet aan zadelmak maken toe hoor.
Haha nee als ik hem zo rond zie springen dan duurt dat nog wel even, maar dat is niet erg kan ik rustig leren paardrijden. En leren hoe met paarden om te gaan. Gelukkig heb ik een goede lerares
-
pi_65247247
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:29 schreef Gijsje het volgende:

[..]

Haha nee als ik hem zo rond zie springen dan duurt dat nog wel even, maar dat is niet erg kan ik rustig leren paardrijden. En leren hoe met paarden om te gaan. Gelukkig heb ik een goede lerares
Leuk beestje zo om te zien op de foto
Maar vergis je niet in een jong paard. Over twee jaar is hij/zij oud genoeg om te gaan berijden. Maar tenzij jij een ongelofelijk zeldzaam natuurtalent bent, zou ik je zeker afraden om dan op zo'n jong paard te gaan.

Als je ze af en toe los ziet (springen, bokken, rennen, steigeren, etc.) zijn er een hoop paarden die heel moeilijk lijken, maar ik ken er een aantal die zich los helemaal uit kunnen leven en onder het zadel superlief zijn
Ik vind het altijd wel mooi om te zien
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  dinsdag 20 januari 2009 @ 16:35:56 #243
123170 alors
zlata1234
pi_65249901
Inderdaad, en van een ouder paard kun je zoveel leren. Daar heb je denk ik meer aan dan als jij als onervaren iemand een jong paard allerlei dingen moet gaan leren.
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 20:15:41 #244
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_65258367
Afhankelijk. Ik heb op m'n achtste een shet ingereden die ook niks kende. Ik kende zelf ook niks. We hebben elkaar ongelooflijk veel geleerd. Uiteindelijk is de shet bij een meisje terecht gekomen dat er alle bixies mee won.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 20:41:01 #245
123170 alors
zlata1234
pi_65259384
Ja ik heb ook 2 pony's ingereden, op mn zevende en mn twaalfde, maar een (duur) paard vind ik toch anders. Als het misgaat kan je em alles weer afleren en laten corrigeren door dure professionals. Ik met mijn ervaring zou me er eventueel alleen aan wagen met echte professionals. Er lopen al genoeg zogenaamd moeilijke paarden rond die zijn ingereden met de beste bedoelingen, alleen door mensen met te weinig kennis en ervaring.

Mocht je wel een jong (onbeleerd) paard willen, dan zou ik het inrijden aan professionals overlaten. Maar wel blijven controleren, die africhtingsstallen zijn ook niet altijd even fris. En daarna les blijven nemen met je eigen paard, zodat eventuele problemen meteen opgelost kunnen worden.

[ Bericht 26% gewijzigd door alors op 20-01-2009 20:47:21 ]
know'm sayin?
word? word.
pi_65262938
je kunt natuurlijk ook gewoon nog langer wachten? Ik bedoel..wie zegt dat je er met zn 3de op moet gaan springen..en waar lees je dat hij dat zelf gaat doen? Hij wil gewoon genieten van de tijd samen..ipv hoi paard..ik pluk je even uit de wei omdat we nu een uur moeten gaan rijden...naja daar heb ik wel begrip voor..
pi_65282845
Zeker zal het goed kunnen gaan, maar ik bedoelde ook meer dat het ook echt goed fout kan gaan (in de zin van ongelukken etc.) met een jong paard. Met elk paard en elke ruiter kan het natuurlijk fout gaan (zeker ook ervaren ruiters), maar het gaat me er meer om dat mensen vaak niet lijken te weten waar ze aan beginnen. En dan niet eens per se in de zin van dat het paard niet veel leert. Ik kan je zo een aantal mensen aanwijzen die helemaal niet met plezier naar hun paard of pony gaan omdat ze niet het type ruiter zijn dat met een jong en onervaren paard of pony aan de gang kan. Dat is zo ontzettend jammer...

En natuurlijk is poetsen etc. ook heerlijk om te doen en om fijn met je paard bezig te zijn . Maar er zijn ook genoeg wat oudere paarden die al bereden zijn en je ook gerust een tijdje niet hoeft te rijden en waar je dan lekker mee aan kunt tutten.
Hoe dan ook: het ene paard is het andere niet, maar het is in mijn ogen altijd wijs om er heel goed over na te denken wat je precies wilt en wat voor een paard (of pony) daar bij past.

Gijsje: weet je al wanneer je gaat rijden, of heb je al een les gehad? En waar ga je dat doen?
pi_65284299
dat is denk ik het probleem, mensen weten vaak misschien niet waar ze aan beginnen, amar het daarbij laten is erger! Toen ik mijn ponie kocht wist ik ook niet hoe en wat, maar zolang je bij elke stap nadenkt wat je doet, je er veel over leest en advies en info vraagt denk ik dat het best goed komt met massa'a gedult natuurlijk.

Ik denk dat als Gijsje net als alle andere mensen gewoon continu bewust zijn waar ze mee bezig zijn dat het wel goed komt. Het rijden is maar een onderdeel van samen zijn met het paard.
pi_65390207
Hoe rijd je eigenlijk met sporen, hoe gebruik je ze? Als het goed is ga ik komende tijd een privepaard rijden en die schijnt niet van een zweep te houden. Tot nu toe heb ik altijd "tamme" manegepaarden gereden en heb dus geen ervaring met het gebruik ervan. Ik heb geen zin om de flanken van het paard kapot te rijden.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  zondag 25 januari 2009 @ 17:22:23 #250
123170 alors
zlata1234
pi_65390998
Als je niet weet hoe, doe het dan alleen met iemand erbij die er wel verstand van heeft, of doe het niet. Misschien is het ook wel niet nodig. Sporen zijn eigenlijk alleen om hulpen te verfijnen, niet om ze te versterken.

Kijkt iemand ook Jumping Amsterdam? die Italiaan op dat kleine paardje
know'm sayin?
word? word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')