Zeker zal het goed kunnen gaan, maar ik bedoelde ook meer dat het ook echt goed fout kan gaan (in de zin van ongelukken etc.) met een jong paard. Met elk paard en elke ruiter kan het natuurlijk fout gaan (zeker ook ervaren ruiters), maar het gaat me er meer om dat mensen vaak niet lijken te weten waar ze aan beginnen. En dan niet eens per se in de zin van dat het paard niet veel leert. Ik kan je zo een aantal mensen aanwijzen die helemaal niet met plezier naar hun paard of pony gaan omdat ze niet het type ruiter zijn dat met een jong en onervaren paard of pony aan de gang kan. Dat is zo ontzettend jammer...
En natuurlijk is poetsen etc. ook heerlijk om te doen en om fijn met je paard bezig te zijn

. Maar er zijn ook genoeg wat oudere paarden die al bereden zijn en je ook gerust een tijdje niet hoeft te rijden en waar je dan lekker mee aan kunt tutten.
Hoe dan ook: het ene paard is het andere niet, maar het is in mijn ogen altijd wijs om er heel goed over na te denken wat je precies wilt en wat voor een paard (of pony) daar bij past.
Gijsje: weet je al wanneer je gaat rijden, of heb je al een les gehad? En waar ga je dat doen?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer,
Gingerfantasies.