quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Sitecom WL-153 MiMo router, gratis af te halen in Rotterdam. Wie het eerst komt het eerst maalt.
Niet in de buurt dus. Ik kan geen auto meekrijgen, want mijn ouders moeten nog wat dingen naregelen van de crematie vandaag (mijn opa), dus laat maar dan. Jammer.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
totaal niet
Eigenlijk woon ik niet eens in Rotterdam, maar in Capelle aan den IJssel.
Gossie, nu krijg ik wroegingquote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:25 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Niet in de buurt dus. Ik kan geen auto meekrijgen, want mijn ouders moeten nog wat dingen naregelen van de crematie vandaag (mijn opa), dus laat maar dan. Jammer.
Halte Schenkel.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:29 schreef Anthraxx het volgende:
Nee, ik hoef geen wroeging. Andere topics heb je mijn labiele huilbuien wel kunnen lezen of nalezen.
Ik kan op zich morgenavond wel langskomen op de weg terug naar Rotterdam. Dan moet ik alleen even uitstappen op Alexander of Capelle, maar ik kom er langs iig.
Heb je wel eens een MiMo netwerk getest?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:31 schreef tony_clifton- het volgende:
Hmm, TT per definitie niet voor mij weggelegt... alles wat met draadloze netwerken te maken heeft suckt de pan uit imo.
Nope, een kennis van mij. Doet het nog steeds perfect, terwijl hij in een compleet stalen kastje staat.quote:
Ow sorry, dacht dat jij hem zelf had. Hmz, lullig want nu heb ik hem aan Anthraxx beloofd. Anyway, als je interesse hebt in een 802.11N usb dongle moet je me ff PM'en.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nope, een kennis van mij. Doet het nog steeds perfect, terwijl hij in een compleet stalen kastje staat.
O nee, het was puur luxe voor mij dus het maakt mij niets uit.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ow sorry, dacht dat jij hem zelf had. Hmz, lullig want nu heb ik hem aan Anthraxx beloofd. Anyway, als je interesse hebt in een 802.11N usb dongle moet je me ff PM'en.
Nee, heb 2 routers gehad (1e was kapot, dan 2e gekocht) en ben nog nooit heel tevreden geweest van geen van beiden. Geef mij maar bedraadquote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je wel eens een MiMo netwerk getest?
MiMo is zeer stabiel en 802.11N is net zo snel als fast ethernet. Draadloos is de laatste 2 jaar sterk verbetert.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 20:52 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Nee, heb 2 routers gehad (1e was kapot, dan 2e gekocht) en ben nog nooit heel tevreden geweest van geen van beiden. Geef mij maar bedraad.
Indeed. Mijn 3com 802.11b uit 2001 / 2002 was enorm shit (de internetsnelheid wisselde per protocol, FTP was 2 megabit, NNTP was 3 megabit, HTTP was 2.5 megabit ), maar mijn Speedtouch 780 en Linksys WAG200G doen het puur om internet te serveren meer dan prima.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
MiMo is zeer stabiel en 802.11N is net zo snel als fast ethernet. Draadloos is de laatste 2 jaar sterk verbetert.
Wat heb je aangeschaft wat via de TNT wordt bezorgd ?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:18 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zending gesorteerd in sorteercentrum 19-02-2008 Dordrecht-Pieter Zeemanwg, intern transport![]()
Oh en gecondoleerd Anthraxx
Ik ben een groot fan van cookie dough en cherry garciaquote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Weet je wat trouwens de pan uit roeleert? Chunky Monkey van Ben & Jerry's. Damn, wat een heerlijk ijs.
Cookie Doughquote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben een groot fan van cookie dough en cherry garcia
Toch is volgens mij een kabeltje sneller dan draadloos tussen m'n MB en m'n WL-153.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
MiMo is zeer stabiel en 802.11N is net zo snel als fast ethernet. Draadloos is de laatste 2 jaar sterk verbetert.
Klopt, maar niet dan draadloos tussen je MB en een WL-183 (even er vanuit gaand dat die atheros adapter in je MB optimaal compatible is met de 802.11N router van Sitecomquote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:05 schreef Light het volgende:
[..]
Toch is volgens mij een kabeltje sneller dan draadloos tussen m'n MB en m'n WL-153.
Dat wil ik best eens proberen, als die WL-183 een beetje betaalbaar is en niet de nadelen heeft die ik bij de WL-153 ervaar.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Klopt, maar niet dan draadloos tussen je MB en een WL-183 (even er vanuit gaand dat die atheros adapter in je MB optimaal compatible is met de 802.11N router van Sitecom)
Welke nadelen ervaar je bij de wl-153?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:29 schreef Light het volgende:
[..]
Dat wil ik best eens proberen, als die WL-183 een beetje betaalbaar is en niet de nadelen heeft die ik bij de WL-153 ervaar.
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:39 schreef DutchErrorist het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/42342/c847524f/vista_.html
Dat de router moet rebooten bij zo ongeveer iedere configuratie-aanpassing. Niet handig als ik bijvoorbeeld portforwarding wil aanpassen, dan vliegen dingen als irc eruit. En ik kan geen ip-adressen toekennen op basis van MAC-adressen. Dat kon de DC-202 V3 wel, als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Welke nadelen ervaar je bij de wl-153?
Dat ziet er leuk uitquote:-edit- 802.11N chariot testje in een non-shielded environement
[ afbeelding ]
Je kan allerlei aanpassingen doen en pas als laatste rebooten natuurlijkquote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:56 schreef Light het volgende:
[..]
Dat de router moet rebooten bij zo ongeveer iedere configuratie-aanpassing. Niet handig als ik bijvoorbeeld portforwarding wil aanpassen, dan vliegen dingen als irc eruit. En ik kan geen ip-adressen toekennen op basis van MAC-adressen. Dat kon de DC-202 V3 wel, als ik me niet vergis.
[..]
Dat ziet er leuk uit
Volgende week pas ? Dat moet toch binnen een dag kunnen ? Of ben niet slim geweest en heb je er een kabeltje bij besteld ? Waardoor je Macbook dus eerst uit China moet komen en dan in Venray wordt verpakt tot 1 pakket ..quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:03 schreef super-muffin het volgende:
Morgen komt mijn LaCie Rugged binnen
En volgende week mijn MacBook
True, maar dan nog.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je kan allerlei aanpassingen doen en pas als laatste rebooten natuurlijk
Snap ik, 't is een feature die ik leuk vind maar die niet doorslaggevend is.quote:Maar das inderdaad irritant, wordt aan gewerkt. IP adressen toewijzen op basis van MAC vind ik geen belangrijke feature gelet op Sitecoms doelgroep.
Dan wacht ik nog wel even op een toekomstig model.quote:Soms verdwijnen features voor anderen of simpelweg uit kosten overweging.
De WL-183 heeft overigens dezelfde beperkingen. Maar een toekomstig model heeft bv de reboots niet.
* BaggerUser wil nog steeds en 23 inch apple monitor maar vindt 900 800 euro eigenlijk wat veelquote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:12 schreef Evil_Koekje het volgende:
En nu wil ik ook iets nieuws van Apple eigenlijk.
Ik ben niet slim geweest inderdaad.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:10 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Volgende week pas ? Dat moet toch binnen een dag kunnen ? Of ben niet slim geweest en heb je er een kabeltje bij besteld ? Waardoor je Macbook dus eerst uit China moet komen en dan in Venray wordt verpakt tot 1 pakket ..
Hier zijn we nog steedsquote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:21 schreef nietzman het volgende:
Oh hier waren jullie.
Neem een nieuwe Shuffle.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:12 schreef Evil_Koekje het volgende:
En nu wil ik ook iets nieuws van Apple eigenlijk.
Wel waar. Als je Software Update afsluit start het update programma.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:54 schreef Battlefan het volgende:
[ afbeelding ](Het update programma werd alleen niet automatisch gestart
)
Ik heb hier 2x 2Gig (dus ook 4Gig) gekocht. Lekker snel in huis en een van de goedkoopsten. En ik ben er erg content mee, ik merkte het direct.quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:40 schreef super-muffin het volgende:
Waar en welk RAM kopen jullie voor je MacBook? Ik denk dat ik gelijk naar 4GB ga.
Bij mij nietquote:Op woensdag 20 februari 2008 08:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wel waar. Als je Software Update afsluit start het update programma.
Dat is inderdaad niet duur zeg!quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:46 schreef portier het volgende:
[..]
Ik heb hier 2x 2Gig (dus ook 4Gig) gekocht. Lekker snel in huis en een van de goedkoopsten. En ik ben er erg content mee, ik merkte het direct.
Beletteringsbedrijfje?quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:02 schreef Sjoewe het volgende:
En ik zou nog steeds iemand die iemand weet die van een .EPS bestandje een sticker kan snijden.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 12:42 schreef Mr_Moon het volgende:
Is het een complex logo dat je wilt snijden? Anders met de hand snijden...
Geheugen is sowieso erg goedkoop geworden de laatste tijd. Hier is het nog iets goedkoper trouwens.quote:Op woensdag 20 februari 2008 10:46 schreef portier het volgende:
[..]
Ik heb hier 2x 2Gig (dus ook 4Gig) gekocht. Lekker snel in huis en een van de goedkoopsten. En ik ben er erg content mee, ik merkte het direct.
Ik heb een originele Think Different poster op m'n kantoor hangen met Jim Hensonquote:Op woensdag 20 februari 2008 11:48 schreef Mr_Moon het volgende:Hello!
Binnenkort verhuis ik naar een nieuw kantoor op m'n werk en wil ik graag een paar posters aan de muur van de "Think Different" campagne:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu zijn die dingen zeldzaam, dus ontzettend duur. (100 a 200 euro per poster)
Weet iemand waar ik hires beelden van de "Think Different" campagne kan vinden, zodat ik bij een copyshop een paar posters kan laten printen?
Ja, ik wil ze alledrie ook wel, lijkt me een mooie serie naast elkaar.quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:08 schreef Mr_Moon het volgende:
en Picasso:
[ afbeelding ]
Via m'n werk ga ik even wat digitale drukkerijen om prijzen vragen.
Mischien geinteresseerden hiero?
Het kopen ging zeer soepelquote:Op woensdag 20 februari 2008 11:22 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet duur zeg!
Ging dat een beetje soepel, dat geheugen vervangen?
Uitstekend. Dan hoor ik het wel.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:15 schreef Mr_Moon het volgende:
Heb inmiddels een prijs offerte gevraagd bij een drukkerij waarmee ik regelmatig werk.
Inderdaad moet de prijs redelijk zijn (de 10 euro per poster niet overschrijden), maar ik houd jullie op de hoogte.
Einstein was ik aan het zoeken, helaas is de foto die gebruikt werd met de originele campagne (nog) niet te achterhalen.
mmm, die zijn wel klein (20x25 cm)... maar wel een mooie prijs.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:22 schreef DutchErrorist het volgende:
overigens:
http://cgi.ebay.com/Vinta(...)tem#ebayphotohosting
copyright Apple, ik heb geprobeerd ze zo realistisch mogelijk te maken (hoewel de positie van de ® ter discussie staat, die heb ik op diverse posters al verschillend gezien...quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:24 schreef broer het volgende:
Wel jammer dat die ® achter Think Different staat. Verder: tof!
Het is ook het mooist als je ze zo realistisch mogelijk maakt. Daarom zei ik het ook juist, want ik zag er een paar waar die ® niet op stond. Maar als hij elke keer ergens anders staat, klopt dat dus wel...quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:30 schreef Mr_Moon het volgende:
copyright Apple, ik heb geprobeerd ze zo realistisch mogelijk te maken (hoewel de positie van de ® ter discussie staat, die heb ik op diverse posters al verschillend gezien...
quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:30 schreef Tijn het volgende:
Als het kan, wil ik die ruimte-poster ook wel.
Die kruisjes komen van de originele foto van de NASA, deze werden er uit"geshopt" bij gebruik van de foto's. Ik kan ze er eventueel uithalen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:54 schreef BaggerUser het volgende:
hey de ruimte poster klopt niet!... er staan allemaal kruisjes in en in het origineel niet
haha nou het is een experimentje. De prijzen zijn absurd in NL en via een vriend kwam ik bij ebay uit (hij bestelt er al zijn games), dus ik heb op een nieuwe macbook pro geboden (15", 2,4 GHz, 2GB ram, 160GB HDD etc). Ik zal nog wel even laten weten of ik genaaid ben (het pakket bevindt zich nu op het vliegveld in Dallas, dus over een week weet ik hetquote:Op woensdag 20 februari 2008 21:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
We vertellen het alleen als je er voor ons ook een importeert
Het is via USPS opgestuurd, wat betekent dat ze het bij de douane droppen. Zij verwerken alles verder en dan gaat het via tpg naar mij toe (ik zal er dus niet onderuit komen om btw te lappen).quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:00 schreef Sjoewe het volgende:
Hoe ga je het importeren. Met de post laten opsturen?
Prachtig, wat heerlijk transparant.quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:59 schreef Sjoewe het volgende:
Daar vergis je je in. Er komt ook nog iets bij onder de naam "rechten bij invoer" en dat is een behoorlijk ontransparrant tarief.
http://www.douane.nl/zakelijk/invoer/invoer-04.html
Ik heb m'n MacBook vorig jaar oktober gekocht, net voor de updates. Is dat nog 2nd gen of is dat al 3rd gen?quote:Op woensdag 20 februari 2008 16:15 schreef portier het volgende:
[..]
Het kopen ging zeer soepel. Installeren is op zich ook een eitje, het staat duidelijk beschreven in je MacBook handleiding. Je moet jezelf alleen even over het hele "ik wil alles voorzichtig doen" idee heenzetten, want die strips moet je flink hard indrukken, anders zitten ze niet goed. Daarbij heb je het idee dat je vanalles kapot maakt. Dat duurde bij mij eigenlijk het langst
.
Er staan hier en daar ook wel instructiefilmpjes op internet geloof ik als je een idee wilt krijgen. Het is echt alleen accu eruit en 3 schroefjes los, retesimpel. Alleen de nieuwe strips erin was even een bitch.
En natuurlijk goed checken welke strips je moet hebben. Voor een nieuwe 3th gen MacBook dus die link die ik gaf, anders moet je even goed kijken welke je moet hebben.
2nd denk ik mijne komt uit augustus en is 1st generationquote:Op woensdag 20 februari 2008 22:25 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik heb m'n MacBook vorig jaar oktober gekocht, net voor de updates. Is dat nog 2nd gen of is dat al 3rd gen?
Dat geheugen erin zetten moet wel lukken lees ik zo. Ik overweeg het serieus.
We moeten dus zo'n postbus-nummer in de VS aanschaffen. VOlgens mij had De_Hertog meer info.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:17 schreef Sjoewe het volgende:
Zelf met alleen BTW ben je nog een paar honderd euro goedkoper uit.
Oke, dan is het ook hard gegaan toen met die upgrades. We hebben het over 2007 hèquote:Op woensdag 20 februari 2008 22:29 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
2nd denk ik mijne komt uit augustus en is 1st generation
Mja al is de Amerikaanse bureaucratie tergend langzaam als het om dit soort zaken gaat.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
We moeten dus zo'n postbus-nummer in de VS aanschaffen. VOlgens mij had De_Hertog meer info.
Ja, dat is idd een goed idee.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
We moeten dus zo'n postbus-nummer in de VS aanschaffen. VOlgens mij had De_Hertog meer info.
Tja voor niks komt de zon op. Als je voor de handel iPhones gaat halen moet je niet piepen. En je kan natuurlijk ook nog gaan smokkelen. Teddyberen uitholen ofzo.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, dat is idd een goed idee.
http://www.voelspriet.nl/usa/
Ik ga zelf eind maart naar de US, en zit er over te denken een paar iPhones mee te nemen om te unlocken en voor veel geld te verpatsen op Marktplaats, maar ik schijt een beetje voor de douane.Vliegen rechtstreeks, en ik heb gehoord dat ze met die lage dollar behoorlijk stevig controleren.
Berlinquote:Op woensdag 20 februari 2008 22:49 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik ben volgens mij niet in de VS dit jaar; ergens in mei naar Canada en Parijs, but that's about it. En over een maandje naar Berlijn.
Ach, er is daar iig Starbucks
Nee ja, natuurlijk. Maar het is best verleidelijk om drie van die dingen te kopen voor 300 dollar en die dan voor 400 euro te verkopen. Heb ik m'n ticket er al weer bijna uit.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:50 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Tja voor niks komt de zon op. Als je voor de handel iPhones gaat halen moet je niet piepen. En je kan natuurlijk ook nog gaan smokkelen. Teddyberen uitholen ofzo.
Ik denk dat hij hier onder valt:quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:59 schreef Sjoewe het volgende:
Daar vergis je je in. Er komt ook nog iets bij onder de naam "rechten bij invoer" en dat is een behoorlijk ontransparrant tarief.
http://www.douane.nl/zakelijk/invoer/invoer-04.html
Alleen twijvel ik onder welke subcategorie hij zit:quote:16 MACHINES, TOESTELLEN EN ELEKTROTECHNISCH MATERIEEL, ALSMEDE DELEN DAARVAN; TOESTELLEN VOOR HET OPNEMEN OF HET WEERGEVEN VAN GELUID, VOOR HET OPNEMEN OF HET WEERGEVEN VAN BEELDEN EN GELUID VOOR TELEVISIE, ALSMEDE DELEN EN TOEBEHOREN VAN DEZE TOESTELLEN
quote:84 Kernreactoren, stoomketels, machines, toestellen en mechanische werktuigen, alsmede delen daarvan 85 Elektrische machines, apparaten, uitrustingsstukken, alsmede delen daarvan; toestellen voor het opnemen of het weergeven van geluid, toestellen voor het opnemen of het weergeven van beelden en geluid voor televisie, alsmede delen en toebehoren van deze toestellen
Ik denk dat het stukje ontransparrant misschien iets met deze onduidelijkheid te maken had.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik denk dat hij hier onder valt:
[..]
Alleen twijvel ik onder welke subcategorie hij zit:
[..]
En jij denkt serieus dat ik twijfel of een MBP onder de categorie "Kernreactor" en "Stoomketel" valt?quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:59 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik denk dat het stukje ontransparrant misschien iets met deze onduidelijkheid te maken had.
Binnenkort komt 1.1.4. en SDK dus dan is het maar afwachten of er geen nieuwe bootloader opzit e.d.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, dat is idd een goed idee.
http://www.voelspriet.nl/usa/
Ik ga zelf eind maart naar de US, en zit er over te denken een paar iPhones mee te nemen om te unlocken en voor veel geld te verpatsen op Marktplaats, maar ik schijt een beetje voor de douane.Vliegen rechtstreeks, en ik heb gehoord dat ze met die lage dollar behoorlijk stevig controleren.
Nee, sorry, ik had niet meer info. Iemand kwam met die link, en mij leek het toen een goed idee. Ik had er toen wel even naar gekeken, maar er werd toen niet zo veel mee gedaan en ik had tentamens en een vakantie, dus niet echt tijd. Maar laten we eens inventariseren wie mee wil doen, misschien komen we dan verder dan alleen roepen dat het leuk klinktquote:Op woensdag 20 februari 2008 22:39 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Lol dat viel mij ook al opquote:Op woensdag 20 februari 2008 23:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En jij denkt serieus dat ik twijfel of een MBP onder de categorie "Kernreactor" en "Stoomketel" valt?
Als je die link checkt die ik gaf kan je zien bij welke generation welke specificaties horen. Dan kan je zien waar jij bij hoortquote:Op woensdag 20 februari 2008 22:39 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Oke, dan is het ook hard gegaan toen met die upgrades. We hebben het over 2007 hèIk maakte gebruik van de Back-to-school actie dus ik kon net de upgrade-versie niet bestellen.
Is er een manier om er zekerheid over te krijgen?
Toch eens even overwegen.
Ja lijkt er idd wel op. Daarom ben ik erg benieuwd naar de staat van dat ding. Ik heb bv. ook nieuwe MBP's voor 1925 weg zien gaan (maar aan de andere kant: echt lang heeft mijn zoektocht niet geduurd dus het hoeft niet zo veel te zeggen). Ik heb een of ander progje geinstalleerd waarmee je zoekvariabelen kunt instellen (moxieproxy). Het was dus heel erg makkelijk voor me om overzicht te houden (met name omdat ik zoekresultaten kon volgen en blokkeren). Vervolgens ben ik gaan scannen naar buy now-veilingen en toen heb ik meteen geboden toen ik een leuke aanbieding zag. Combinatie van mazzel en effectieve aanpak denk ik. Als alles achter de rug is zal ik hier nog wel even een evaluatie plaatsen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:48 schreef Sjoewe het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de prijzen op Ebay in ieder geval niet bijzonder laag vind trouwens. Je hebt met die $1755 een zeer fraaie deal gemaalt als ik even zo snel kijk.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 23:41 schreef Geqxon het volgende:
iTunes.
Mijn Macbook is gerecentelijk opnieuw geinstalleerd (verse installatie). Mijn iTunes library heb ik van een backup schijf gehaald. Na mijn iPod een maand of 2 niet gebruikt te hebben, hang ik deze aan mijn Macbook. En binnen een minuut was deze compleet gesynct.
Dit is waarom ik van Apple hou.
Staat geen MacBook bij chefquote:Op woensdag 20 februari 2008 23:37 schreef portier het volgende:
[..]
Als je die link checkt die ik gaf kan je zien bij welke generation welke specificaties horen. Dan kan je zien waar jij bij hoort.
Gewoon, even een donderdagochtend-kickquote:Op woensdag 20 februari 2008 23:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, sorry, ik had niet meer info. Iemand kwam met die link, en mij leek het toen een goed idee. Ik had er toen wel even naar gekeken, maar er werd toen niet zo veel mee gedaan en ik had tentamens en een vakantie, dus niet echt tijd. Maar laten we eens inventariseren wie mee wil doen, misschien komen we dan verder dan alleen roepen dat het leuk klinkt
Interesse in PO Box
Walter_Sobchak
De_Hertog
Wie mee wil doen, kom er bij.
Wakosda?quote:Op donderdag 21 februari 2008 08:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Gewoon, even een donderdagochtend-kick
De oplossing: voor $132 per jaar (de duurste oplossing) heb ik een heel klein stukje Amerika gekocht bij Access Usa, www.myus.com. Ik heb een eigen postadres in Florida – een suite om precies te zijn.quote:
Is die 132,- inclusief de verzending naar nederland?quote:Op donderdag 21 februari 2008 08:09 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
De oplossing: voor $132 per jaar (de duurste oplossing) heb ik een heel klein stukje Amerika gekocht bij Access Usa, www.myus.com. Ik heb een eigen postadres in Florida – een suite om precies te zijn.
http://www.myus.com/
quote:A shipment weighing 0.50 Kgs, being sent to NETHERLANDS, would cost approximately $14.70.
2-3 Day Express Door to Door Delivery!
100% Trackable Online
Packages can be fully insured
This calculator should be used for reference purposes only. The actual cost may vary based on any additional services, packaging charges and/or dimensional weight.
Close This Window
quote:132 USD (USD) = 89.562 EUR (EUR)
1 USD = 0.6785 EUR
1 EUR = 1.4739 USD
Nah, ik haak af. Beter van niet. Maar ben wel benieuwd hoe jullie ervaringen zijn.quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:22 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Of kleding; Diesel online store
Wie wil er nu allemaal meedoen? Want dan moeten we dit maar 's in gang gaan zetten.
Het vervelende is alleen dat iedere verzending, hoe licht ook, minimaal $14.70 lijkt te kosten. Dus als je boeken, cd's of dvd's wilt bestellen is het handig ze samen te voegen, eventueel met 'medebewoners'quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:19 schreef Jarno het volgende:
Het zou me trouwens niet om een iPhoen gaan, maar om een keer een boek of cd's te bestellen is het wel geinig.
Ik vermoed dat dat op basis van IP-adres gaat. Anders kun je dat net zo goed nu al doen met elk willekeurig Amerikaans adres, net zoals een paar jaar geleden een hoop mensen 'ineens' in Beverly Hills 90210 gingen wonen omdat je dan 250 MB kreeg bij Hotmail, en dat de enige postcode was die iedereen kendequote:Op donderdag 21 februari 2008 09:42 schreef BaggerUser het volgende:
en kan je er dan ook een us itunes account mee maken en films gaan huren?
Precies. En het is niet alleen het adres daar hebben, want ik heb ook nog wel verre familie in Amerika wonen die ik anders wel zou kunnen inzetten, maar ze handelen ook netjes alle verzending e.d. af voor een erg redelijk bedragquote:Op donderdag 21 februari 2008 09:36 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik vind het een prima idee: ik wil met name kleine electronica en kleding laten importeren.
Dat weet ik niet, maar in een ander SC-topic (twee of drie terug) stond een handige link om dat te doen. Ik heb nu dus ook een US iTunes-accountquote:Op donderdag 21 februari 2008 09:42 schreef BaggerUser het volgende:
en kan je er dan ook een us itunes account mee maken en films gaan huren?
met zo weinig kost het nogal veel idd..quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:55 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ja precies: en dan is zo'n PO-Box ook handig.
Volgens mij zijn De_Hertog en ik nog steeds de enigen
Nou ja, ik denk wel dat het sowieso het handigst is om zo veel mogelijk tegelijk te bestellen en versturen. Er zijn zo bij elkaar nogal wat eenmalige kosten, als je in één keer een pakket bestelt bij Amazon en door laat sturen en het dan hier verdeelt wil dat nog wel wat schelen..quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:00 schreef BaggerUser het volgende:
maar het kost je ook extra als je meerdere namen wilt opgeven bij dat abonnement
Neehoor, zo werkt het precies: je koopt een gift card op eBay en maakt dan, bij het inwisselen van die kaart in de Store, een Amerikaans iTunes account aan (gewoon even een willekeurig US adres bedenken) en hopla. Vooral geen Credit Card invullen bij het aanmaken van je account want dat doet men alsnog een adres/kaart check.quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dat op basis van IP-adres gaat. Anders kun je dat net zo goed nu al doen met elk willekeurig Amerikaans adres, net zoals een paar jaar geleden een hoop mensen 'ineens' in Beverly Hills 90210 gingen wonen omdat je dan 250 MB kreeg bij Hotmail, en dat de enige postcode was die iedereen kende
Ok, het enige verschil is dus dat je die gift card nu voor jezelf zou kunnen kopen en dan laten opsturen? Alleen daarvoor hoef ik niet perse zo'n documentenservice extra eigenlijk..quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Neehoor, zo werkt het precies: je koopt een gift card op eBay en maakt dan, bij het inwisselen van die kaart in de Store, een Amerikaans iTunes account aan (gewoon even een willekeurig US adres bedenken) en hopla. Vooral geen Credit Card invullen bij het aanmaken van je account want dat doet men alsnog een adres/kaart check.
Dat zou het enige verschil zijn idd. En dan is eBay handiger denk ik, ik had meestal binnen maximaal een uur de code in m'n mailbox.quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ok, het enige verschil is dus dat je die gift card nu voor jezelf zou kunnen kopen en dan laten opsturen? Alleen daarvoor hoef ik niet perse zo'n documentenservice extra eigenlijk..
Ik heb op zich wel interesse, maar zie ook veel rompslomp en administratief geneuzel, kosten-deel-ellende. En dat met mensen die ik alleen via Fok! ken...quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ok; ik ben niet zo heel moeilijk over te halen.
Dus 60 dollar per jaar en D_H en ik zijn de enigen, tot nu toe?
Weet je wanneer die release is? Ik zie wel een aantal aanbiedingen voor geunlockte toestellen en wat verschoven releasedata, maar is daar al meer duidelijkheid over?quote:Op donderdag 21 februari 2008 09:19 schreef Jarno het volgende:
Het zou me trouwens niet om een iPhoen gaan, maar om een keer een boek of cd's te bestellen is het wel geinig. Qua iPhone wacht ik wel weer op de officiele release in NL, en dan het G2 model met UMTS, GPS en 32GB.. En uiteraard bij T-Mobile.
Wat kosten ze?quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:02 schreef Mr_Moon het volgende:
Goeiemorgen![]()
Proefdruk op A3 formaat:
[ afbeelding ]
Inmiddels de Aldrin poster aangepast, de kruisjes zijn uit de foto...
Nee, natuurlijk niet. Dat weet alleen Apple wellicht en de uitverkorene telco.quote:Op donderdag 21 februari 2008 10:42 schreef portier het volgende:
[..]
Weet je wanneer die release is?
Goeie vraag, dit.quote:
Nog geen reactie van m'n drukker op de prijsaanvraagquote:Op donderdag 21 februari 2008 11:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat kosten ze?
Heb je de einstein ook geproefdrukt?
Any chance dat deze erbij komt?quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:02 schreef Mr_Moon het volgende:
Goeiemorgen![]()
Proefdruk op A3 formaat:
[ afbeelding ]
Inmiddels de Aldrin poster aangepast, de kruisjes zijn uit de foto...
Voor een schappelijke prijs heb ik wel interesse in Einstein om de werkplek op te fleurenquote:Op donderdag 21 februari 2008 12:08 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Nog geen reactie van m'n drukker op de prijsaanvraag![]()
Proefdruk doe ik hier inhouse...
Einstein, de aangepaste Aldrin en Hitchcock volgen...
Eerst even lunchen
Paul Rand.quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:13 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Any chance dat deze erbij komt?
[ afbeelding ]
Dan heb ik namelijk wel interesse in 2.
Einstein moet ik even bekijken hoe de proefdruk uitvalt, omdat de bronfoto niet van de beste kwaliteit was/is.quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voor een schappelijke prijs heb ik wel interesse in Einstein om de werkplek op te fleuren
Daar ben ik zeker in geintresseerdquote:Op donderdag 21 februari 2008 12:42 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Paul Rand.Helaas is de foto niet te achterhalen in een behoorlijke resolutie
[..]
Einstein moet ik even bekijken hoe de proefdruk uitvalt, omdat de bronfoto niet van de beste kwaliteit was/is.
Voor mezelf heb ik de max. prijs op zo'n 10 euro per poster gezet, hoger vind ik niet interessant.
Zou de prijs te hoog uitvallen, dan kan ik eventueel wel tegen kostprijs (een halve euro) A3 prints leveren (zoals de proefdrukken) + verzendkosten.
Let op! Henson heb ik dus niet, dat was een voorbeeld van iemand anders, dit zijn de posters (tot nu toe):quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:53 schreef Jarno het volgende:
Ik vind die van Henson en Hitchcock erg gaaf, misschien willen ze er hier op m'n werk ook wel om de boel wat op te fleuren.
Ziet er goed uit ..quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:42 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
[..]
Einstein moet ik even bekijken hoe de proefdruk uitvalt, omdat de bronfoto niet van de beste kwaliteit was/is.
Voor mezelf heb ik de max. prijs op zo'n 10 euro per poster gezet, hoger vind ik niet interessant.
Zou de prijs te hoog uitvallen, dan kan ik eventueel wel tegen kostprijs (een halve euro) A3 prints leveren (zoals de proefdrukken) + verzendkosten.
Inderdaad! Ben al super lang een Hitchcock fan.quote:Op donderdag 21 februari 2008 13:07 schreef Jarno het volgende:
Dat zeg ik, Hitchcock en Einstein.
Ah, zonde. Niet iemand hier die 'm nog heeft liggen?quote:Op donderdag 21 februari 2008 12:42 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
.
A3 printen kan ik zelfquote:Op donderdag 21 februari 2008 12:42 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
[..]
Dat is een goed idee!quote:Op donderdag 21 februari 2008 13:20 schreef Mr_Moon het volgende:
Als het drukken te duur uitvalt kan ik eventueel aan geinteresseerden met eigen mogelijkheid tot printen een hoge resolutie PDF aanleveren...
Het zal dan ook geen offset worden, maar digitaal...quote:Op donderdag 21 februari 2008 13:31 schreef nietzman het volgende:
Drukken zal een duur grapje worden, voor een kleine oplage offsetplaatjes maken is geen kattenpis.
super-muffin, je Powerbook.quote:Op donderdag 21 februari 2008 13:38 schreef super-muffin het volgende:
MacBook is klaargemaakt voor verzending.
Geef hem maar aan mij. Dan kan ik hem elke avond knuffelen. 12" PBquote:Op donderdag 21 februari 2008 14:43 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Het is z'n eigen schuld.Hij is gewoon te traag.
Wat ik er mee ga doen weet ik nog niet btw.
Als het goed is kun je ze gewoon copieeren naar de fontfolder van Adobe onder Application Support in je Library.quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:01 schreef Flipper01 het volgende:
Ik heb een Indesign bestand aangeleverd gekregen met bijbehorende fonts waaronder een pfb en pfm bestand. Ik vraag me alleen af hoe ik deze lettertypen kan installeren aangezien ik ze niet toe kan voegen aan de lettertypecatalogus.
Eerste proef (ff klikken):quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:47 schreef broer het volgende:
Die Einstein lijkt er op de foto nog wel aardig uit te zien. Draagt het moiré niet stiekem ook een beetje bij aan het 'oude foto'-effect?
Zo ziet 'anders denken' eruit.quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:19 schreef DutchErrorist het volgende:
hij kijkt ook iet-wat ongeintresseerd
Hm... Zo te zien wordt het erg lastig om een echt mooie poster te maken van deze foto.quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:14 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Eerste proef (ff klikken):
[ afbeelding ]
Nu:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:34 schreef nietzman het volgende:
Shop 'm nog even snel een iPod in z'n handjes..
Ik ontvang graag de pdfquote:Op donderdag 21 februari 2008 18:25 schreef Mr_Moon het volgende:
Gelukt!
[ afbeelding ]
De originele onbewerkte foto gevonden op een mooi formaat...
quote:
Top. Kan ik ff kijken hoe hij uit de printer roltquote:Op donderdag 21 februari 2008 20:31 schreef Mr_Moon het volgende:
[..]
Op A3 neem ik aan?
Ik zit nu thuis, maar morgenvroeg kan ik je een PDF aanleveren.
quote:Op donderdag 21 februari 2008 16:44 schreef Tijn het volgende:
Ik werk elke dag nog graag met de 12" PB die ik van Swets E.T. over heb genomen. Het is ook een 1.5 GHz G4 met 1.25 GB RAM en hij is totaal niet te traag voor de dingen die ik ermee wil doen.
En voor al het andere is er m'n 2.4 GHz iMac
quote:This Leopard-only release incorporates many major and exciting changes, including full support for the AppleTV Take 2 and the latest iPhone/iPod Touch firmware.
Here are some of the features:
• Dolby Digital 5.1 (AC3) sound in MP4 files, for a true DVD experience on the AppleTV and in Perian.
• Multi-track audio support for Apple devices
• iPhone-compatible anamorphic video at its full size
• Variable frame rate encoding with detelecine filtering
• More flexible, "loose" anamorphic video
• MP4 optimization for progressive web downloads
• Dynamic range compression for encoding from AC3 audio
• Robust program and transport stream support
Nog steeds geen matroska support voor Handbrake.. waarom wordt bijna elke film of serie als .mkv gereleased als geen hond het ondersteunt?quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:17 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[ afbeelding ]
Oh, en er is een nieuwe update van Handbrake
[..]
Heb je al een locatie voor de download Mr_moon?quote:Op donderdag 21 februari 2008 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Top. Kan ik ff kijken hoe hij uit de printer rolt
Geen hond het ondersteund? Afaik word het door elk fatsoenlijk programma ondersteund.quote:Op donderdag 21 februari 2008 22:50 schreef Wallinator het volgende:
[..]
Nog steeds geen matroska support voor Handbrake.. waarom wordt bijna elke film of serie als .mkv gereleased als geen hond het ondersteunt?
Hij komt eraan!quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je al een locatie voor de download Mr_moon?
Hij hangt uitgeprint achter me.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 10:46 schreef Mr_Moon het volgende:
Swets, je hebt PM...
Ha, daar kun je vrij simpel OS X (Tiger geloof ik) op trappen he?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja top!
Ik heb hier trouwens een Asus EEE laptop ter test. Wat eencutie
Al sla je me dood. Hij heeft maar wel 2GB flash drive hequote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ha, daar kun je vrij simpel OS X (Tiger geloof ik) op trappen he?
http://uneasysilence.com/archive/2007/11/12654/ , mocht je in de verleiding komen.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Al sla je me dood. Hij heeft maar wel 2GB flash drive he
Ik wel, maar anagezien hij bedoeld is om te testen of we eenvoudig diverse produkten eee ready kunnen maken is het wel handig als hij standaard blijftquote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
http://uneasysilence.com/archive/2007/11/12654/ , mocht je in de verleiding komen.
Tot 8GB leverbaar, en verder zit er een SD-reader in. Iemand op het net heeft er eentje verbouwd met ondermeer een USB-stick erin gebouwd, dus qua ruimte zit je wel droog.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 13:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Al sla je me dood. Hij heeft maar wel 2GB flash drive he
Ik wil Einstein en Aldrin en de andere 2 niet. Dus dan is het 1 set toch ?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:48 schreef Jarno het volgende:
Wel interesse, maar niet in een hele set, dat vind ik wat te gek worden. Is er iemand die de Hitchcock + een andere niet hoeft en zo samen wil bestellen?
Ik hoef zelf echt alleen de ruimte-poster. Daar wil ik best 11 euro voor betalen, maar in de andere drie ben ik niet geïnteresseerd.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 14:45 schreef Mr_Moon het volgende:
Goedemiddag!
Reactie van m'n drukker: prijs voor 1 poster zal omgerekend (opstartkosten, btw etc.) uitkomen op 11 euro (10 euro 92 ct exact). Dit word dan digitaal gedrukt op 140 grams gesatineerd papier.
Offset is ook mogelijk, maar door de geringe hoeveelheid niet interessant, prijs op offset zal op 21 euro uitkomen, gedrukt op hetzelfde soort papier. (Ter indicatie; als ik 1000 posters zou laten drukken op offset, dan kosten ze 75 cent per stuk, de opstartkosten voor offset zijn enorm.)
Dus, als er genoeg gegadigden zijn, dan wil ik 10 sets van 4 posters laten drukken (digitaal). Eén set zou dan 44 euro worden, ex. verzendkosten. Mensen die een set bestellen krijgen voorrang, blijven er sets over dan worden die los verkocht. (Uiteraard is er één set voor mijzelf, dus nog 9 sets beschikbaar).
Gegadigden?
En dan met winst verkopen op ebayquote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:49 schreef Mr_Moon het volgende:
Ik kan er dan nog wel een fancy genummerd certificaatje bijmaken
Die 2G heeft wel een volledig uitgeklede kernel. Zijn al de hele middag aan het tobben om een bluetooth stickie aan de praat te krijgenquote:Op vrijdag 22 februari 2008 15:08 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Tot 8GB leverbaar, en verder zit er een SD-reader in. Iemand op het net heeft er eentje verbouwd met ondermeer een USB-stick erin gebouwd, dus qua ruimte zit je wel droog.
Dat dacht ik al, de 4G versie heeft ongeveer 3GB nodig voor zijn OS. Tof ding zo'n EEE!quote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die 2G heeft wel een volledig uitgeklede kernel. Zijn al de hele middag aan het tobben om een bluetooth stickie aan de praat te krijgen
Als je gewoon de standaard config gebruikt is het dingetje heel compleet. Kan je gewoon internetten, office, msn, wat games. Voor 299,- heb je geen klagen vind ikquote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, de 4G versie heeft ongeveer 3GB nodig voor zijn OS. Tof ding zo'n EEE!
Ik heb je bestelling toegevoegd. Ik ga er vanuit dat de posters aflopend (zonder witranden) worden gedrukt, maar ik vraag het nog even na...quote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Schrijf mij maar op voor een gedrukte einstein. Die komt dan zonder witranden neem ik aan?
Toegevoegdquote:Op vrijdag 22 februari 2008 17:21 schreef Svyatagor het volgende:
Doe mij maar een Buzz, een Picasso en een Hitchcock.
quote:Using the Finder’s Go to Folder feature (in the Go menu), look at the sizes of the contents of these folders, by pasting in these pathnames:
/private/var/vm
/private/var/log
/Volumes
The /private/var/vm directory contains the swapfiles used by virtual memory. New ones are made as more data is swapped from RAM to the hard drive. The entire process of creating them begins at each reboot or restart; do not attempt to remove them yourself. Check the total size of all the swapfiles, right after you boot, and as the disk fills up. In Panther, the first two swapfiles are 64MB, then each new one is twice the size of the preceeding one (128MB, 256MB, 512MB, 1 GB) up to a maximum size of 1 GB. In Tiger, the first two swapfiles are 64 MB, the next one is 128 MB, and any additional swapfiles are 256 MB (see this screen capture showing 11 swapfiles in a Tiger system).
If you do not run the daily, weekly, and monthly maintenance scripts (either by using a utility, or by running the commands sudo periodic daily, sudo periodic weekly, and sudo periodic monthly in Terminal), the logs on the startup volume can become too large. If an error is occurring frequently and is being logged, you can have a very large file at /private/var/log/system.log. I recently saw mention of a system.log file that was larger than 40 GB. See http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107388 for Apple’s explanation of the maintenance scripts and what utilities you can use to run them.
Ik heb je alvast toegevoegd. Einstein gaat hardquote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:04 schreef SFRje het volgende:
Ik wil ook zo'n Einstein Think Different poster!
Ik zal eerst t topic maar eens lezen wat de bedoeling is..
hmm, hij staat wel al tijdje aan nu, maakt niks uit nogquote:Op vrijdag 22 februari 2008 18:53 schreef tony_clifton- het volgende:
Misschien een hibernation-image? Als je 'm in slaap zet maakt OSX bij laptops een backup aan zodat je nog steeds van 't geheugen kan booten als de batterij moest uitvallen ofzo...
Als je naar grote files wil speuren kan je gemakkelijk kijken met discinventoryx:
[ afbeelding ]
Ga ik effe uitzoeken... thanks.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:02 schreef Mr_Moon het volgende:
Zijn dat niet je swapfiles die plek innemen of je opstartlog?
[..]
Topic in V&A openen?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:44 schreef Geqxon het volgende:
Misschien een idee om daar een topic te openen. Zijn we hier van posters af + meer mensen die het zien.
Wat is het nut om dat hier te verkondigen?quote:Op vrijdag 22 februari 2008 19:52 schreef SeLang het volgende:
mac is voor homo's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |