Overigens vind ik het bewonderenswaardig dat je met zo veel toewijding kan geloven in je geloof.quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:57 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Die "domme" mensen vind ik dan de mensen die de Bijbel LETTERLIJK nemen i.p.v. het te zien als leidraad om te leven. Ik bedoel.... draken, mensen die honderden jaren worden, etc. Klinkt allemaal heel spannend en ik vind de Bijbel zelf best een leuk verhaal/sprookje (heb er zelf 3) maar zodra je letterlijk gaat geloven dat alles in dat boek waar is en echt is gebeurd (terwijl het gewoon een kopie is van andere volksverhalen uit o.a. egypte) .... mja... dan kan ik je toch wel dom noemen. Of naief.
Bovendien vind ik dat je met die mensen vaak niet eens een goed gesprek kan aangaan of discussie omdat ze niets kunnen beargumenteren of bewijzen. Er zijn nl geen bewijzen en alles wordt afgedaan als "de wil van God" wanneer er iets onverklaarbaars is. "Dat is nou eenmaal zo".Nee, echt getuigen van veel intelligentie vind ik de meeste fanatieken ook niet.
Maar ach. Heb e rgeen last van. Nog niet. De wereld echter wel.
Ik niet.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:01 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Overigens vind ik het bewonderenswaardig dat je met zo veel toewijding kan geloven in je geloof.
Ik vind het meer eng...quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:01 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Overigens vind ik het bewonderenswaardig dat je met zo veel toewijding kan geloven in je geloof.
Ik moet er niet aan denken om zo rationeel mogelijk te zijnquote:Op woensdag 20 februari 2008 22:01 schreef MrBrightside het volgende:
[..]
Je kunt er wel naar streven om zo rationeel mogelijk te zijn, en dat doen alle gelovigen (hoogopgeleid of niet) niet, die stellen op een gegeven moment hun gevoel boven ratio. Nouja, dat mag natuurlijk, maar ik snap niet dat je dat tegenwoordig doet. Niemand is er uiteraard 100% rationeel.
Ik heb trouwens wel christelijke vrienden hoor, dus ik ben niet helemaal anti.
Ben jij zo religieus?quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja we blijven ons fascineren over dat soort zaken blijkbaar
*verbergt 9 engelenbeelden, 3 bijbels, 7 rozenkransen en alle boeken over engelen, heiligen e.d.*
Vind 'r niks an!
Bwuh, wat moet je met gevoel.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:03 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken om zo rationeel mogelijk te zijn.
beiden denk.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:03 schreef MrBrightside het volgende:
De een noemt het toewijding, de ander noemt het vast zitten in je eigen kringetje.
Ik ook. Vind het wel prettig, eigenlijk.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:05 schreef MrBrightside het volgende:
[..]
Bwuh, wat moet je met gevoel.Maar goed, ik schijn nogal nuchter te zijn.
Moet je denk ook niet willen, maar goed ik ben een echt gevoels mens die vanuit gevoel pas naar de ratio gaatquote:Op woensdag 20 februari 2008 22:03 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken om zo rationeel mogelijk te zijn.
moet ik je toch op Six Feet Under wijzenquote:Op woensdag 20 februari 2008 21:54 schreef wonderer het volgende:
Waarom zijn leuke karakters in Amerikaanse dramaseries altijd hetero. Zoooo saai.
kan "nuchter zijn" niet ook een gevoelswereld zijn?quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:05 schreef MrBrightside het volgende:
[..]
Nuchter, of koelbloedigquote:Op woensdag 20 februari 2008 22:05 schreef MrBrightside het volgende:
[..]
Op nummer 666?quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:09 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
Russische wetenschappers hebben een keer uitgerekend waar god woont..
Hoe was sporten GirlOquote:Op woensdag 20 februari 2008 10:59 schreef MisterO het volgende:
[..]
sam hoertje van me, je bent terug!![]()
kga sporten
Dat zou kunnen, ja. Ik probeer in ieder geval zo rationeel mogelijk te zijn, daar hebben we tot nu toe meer mee bereikt (sinds de Verlichting) dan maar een beetje van je gevoel uit te gaan.quote:kan "nuchter zijn" niet ook een gevoelswereld zijn?
Hmm, koelbloedig niet, al denken mensen dat vaak wel.quote:Nuchter, of koelbloedig ?
Nee, maar het fascineert me wel ergensquote:
Ik bedoel meer dingen als CSI enzo.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:07 schreef Stroekie het volgende:
[..]
moet ik je toch op Six Feet Under wijzen
quote:
Wat cute!quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:18 schreef Les_Grandes_Esperances het volgende:
[..].
God leeft in de Hemel, en rrgens in de bijbel staat dat God leeft in het licht, dus God moet haast wel op een ster wonen, dachten ze. Maar welke? Om dat uit te rekenen, redeneerden ze als volgt.
Tijdens de Japans Russische oorlog waren de Japanners heel gemeen tegen de gelovige Russen. Het idee was dat alle gelovigen Russen God hebben gebeden om straf voor de Japanners. Een gebed gaat natuurlijk met de snelheid van het licht, en voordat het via alle engelen bij Hem terecht is gekomen, Hij een besluit heeft genomen en dat is uitgevoerd, daar gaat natuurlijk ook enige tijd overheen. (Niets bureaucratisch is Hem vreemd). Maar goed, veertig jaar later werden de Japanners getroffen door de straf van God. Dus was het zoeken naar een heldere ster op ongeveer veertig lichtjaar van de aarde vandaan..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |