abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56832375
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 10:26 schreef Klopkoek het volgende:
Je bent wel erg vermakelijk Chewie
Maar je hebt wederom een keer weer geen argumenten, verassend hoor.

Of vind je het lastig dat je mij niet uit kan maken voor xenofoob, fascist enz?
pi_56832385
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 10:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ah net zoiets als het verkopen van aandelen en dat als eenmalige baten op je begroting zetten om het nog een beetje ergens op te laten lijken?
Ja dat gebeurt ook, waar zeg ik eigenlijk dat ik het bedrijfsleven heilig vind?
pi_56832412
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 10:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ah net zoiets als het verkopen van aandelen en dat als eenmalige baten op je begroting zetten om het nog een beetje ergens op te laten lijken?
Ook zo'n leuke truuk: de WW en WAO uitkleden, en vervolgens dat als een leuke lastenverlaging presenteren omdat de toegevoegde premie op de loonschijven omlaag kan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56832420
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 10:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hij heeft het over Gerrit Zalm
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_56832441
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 10:37 schreef Klopkoek het volgende:

een hoop onzin wat niet eens toe te schrijven is aan "rechts" en wat wederom ook weer of-topic is
Enig idee wie en van welke partij Vermeend lid was?

on-topic: Voor den Uyl heb ik overigens ook wel bewondering maar die zijn zeker niet politiek inhoudelijk, zijn debatten waren een genot om naar te luisteren en zijn speeches waren af en toe best vermakelijk al kwamen ze aardig in de buurt qua tijd bij die van Castro.
pi_56832443
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 10:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik heb het over een vrij recente, met een door jou nogal gewaardeerde min v fin, opvolger van het kabinet Den Uyl .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56832468
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 10:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik heb het over een vrij recente, met een door jou nogal gewaardeerde min v fin, opvolger van het kabinet Den Uyl .
die van dezelfde partij maar min van fin was onder Lubbers III?

Waar had je trouwens die baten anders geboekt willen zien

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2008 10:51:48 ]
pi_56832507
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 10:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hij heeft het over Gerrit Zalm
Weet je nu al wie Vermeend was
pi_56832577
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 10:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Weet je nu al wie Vermeend was
Heel leuk om naar andere poppetjes te wijzen maar je weet dat ministers en staatssecretarissen gebonden zijn aan het regeerakkoord (die je onder Den Uyl nog niet had, misschien dat het daarom minder saai was).

Er zijn trouwens ook onderzoeken gedaan naar het verband tussen partijprogramma's en de regeerakkoorden. Daar bleek uit dat de PvdA er tijdens Lubbers III en Paars uiterst bekaaid vanaf kwam. Erg verassend. Minder verassend was het voor mij dat de VVD veel voor elkaar heeft gekregen, vooral onder Lubbers hebben ze veel van hun wensen verwezenlijkt, niet in de laatste plaats omdat de verkiezingsprogramma's van CDA en VVD op sociaal-economische punten op elkaar leken.
Deuger, Woke & Gutmensch
  dinsdag 19 februari 2008 @ 10:59:07 #35
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_56832621
Leestip voor klopkoek:

"De Twee Lampen van een Staatsman"
Door Frits Bolkenstein

Vooral het hoofdstuk 'lessen uit het verleden' geeft een bijzonder interessante blik op o.a. het kabinet Den Uyl.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_56832670
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 10:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Heel leuk om naar andere poppetjes te wijzen maar je weet dat ministers en staatssecretarissen gebonden zijn aan het regeerakkoord (die je onder Den Uyl nog niet had, misschien dat het daarom minder saai was).

Er zijn trouwens ook onderzoeken gedaan naar het verband tussen partijprogramma's en de regeerakkoorden. Daar bleek uit dat de PvdA er tijdens Lubbers III en Paars uiterst bekaaid vanaf kwam. Erg verassend. Minder verassend was het voor mij dat de VVD veel voor elkaar heeft gekregen, vooral onder Lubbers hebben ze veel van hun wensen verwezenlijkt, niet in de laatste plaats omdat de verkiezingsprogramma's van CDA en VVD op sociaal-economische punten op elkaar leken.
Loop niet zo dom te lullen en erken eens een keer dat het niet altijd de schuld van "rechts" is. Leuk dat je aankomt met zo'n onderzoekje maar wat zegt dat over de PvdA als ze zich laten piepelen door een kleinere coalitiegenoot.

Wat zoek je dan in godsnaam bij een partij die zich blijkbaar zo ruggegraatloos opstelt in de onderhandelingen?

Maar als het teveel moeite voor je is om on-topic te gaan zeg dat dan gewoon eerlijk, ik heb je namelijk nog in zien gaan op mijn argumenten en begint gelijk weer met de "Blame-game". Beetje jammer dat je daar ook nogal slecht in bent.
pi_56832672
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 10:59 schreef Xtreem het volgende:
Leestip voor klopkoek:

"De Twee Lampen van een Staatsman"
Door Frits Bolkenstein

Vooral het hoofdstuk 'lessen uit het verleden' geeft een bijzonder interessante blik op o.a. het kabinet Den Uyl.
Frits Bolkestein. Nieuwe inzichten van een insider?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56832779
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 11:01 schreef Chewie het volgende:

[..]

Loop niet zo dom te lullen en erken eens een keer dat het niet altijd de schuld van "rechts" is. Leuk dat je aankomt met zo'n onderzoekje maar wat zegt dat over de PvdA als ze zich laten piepelen door een kleinere coalitiegenoot.

Wat zoek je dan in godsnaam bij een partij die zich blijkbaar zo ruggegraatloos opstelt in de onderhandelingen?

Maar als het teveel moeite voor je is om on-topic te gaan zeg dat dan gewoon eerlijk, ik heb je namelijk nog in zien gaan op mijn argumenten en begint gelijk weer met de "Blame-game". Beetje jammer dat je daar ook nogal slecht in bent.
Kijk eens goed die posts terug. Ik was niet degene die begon off-topic te gaan. Maar goed. Om in te gaan op jouw inbreng:
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 10:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zeer slecht stuk van Tromp trouwens, klagen dat er door privatisering niet minder mensen onder de armoedegrens leven betekend namelijk dat overheidsregulatie niet werkt, het heeft namelijk geen effect en kost een hoop gemeenschapsgeld.
Tromp bedoelt dat privatiseringen alleen de bovenkant heeft bevoordeeld, niet de onderkant. Daarbij vergeet je dat in de jaren '60 de armoede flink was teruggedrongen. In de jaren '70 stabiliseerde dat een beetje, en daarna nam het dus niet meer af.

Ook wijst hij erop dat nog steeds evenveel mensen permanent in de bijstand zitten, en dus het adagium 'verlaag de uitkeringen, verhoog de prikkel' niet werkt.
quote:
Dat het kabinet Den Uyl in staat was om de overheidsfinancieen op papier er goed uit te laten zien zegt ook niks over de economie, de uit de hand gelopen inflatie, sterk gestegen rente waardoor mensen hun hypotheek niet meer konden betalen en de daardoor sterk gedaalde huizenprijzen.
Daar had de ganse wereld last van. Zelfs Scandinavië, maar die lieten zich uiteindelijk niet ompraten door roeptoeters als Thatcher.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56833066
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 11:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kijk eens goed die posts terug. Ik was niet degene die begon off-topic te gaan. Maar goed. Om in te gaan op jouw inbreng:
Wie begon hier nou met een post over belastingen die helemaal niks met het topic te maken hebben

Je wordt echt steeds minder serieus te nemen.
[..]
quote:
Tromp bedoelt dat privatiseringen alleen de bovenkant heeft bevoordeeld, niet de onderkant. Daarbij vergeet je dat in de jaren '60 de armoede flink was teruggedrongen. In de jaren '70 stabiliseerde dat een beetje, en daarna nam het dus niet meer af.
Dat maak jij ervan Tromp niet, daarbij is de armoedeval in de jaren 60 zeker niet te danken aan de sociaal-democratie en de verzorgingsstaat.
quote:
Ook wijst hij erop dat nog steeds evenveel mensen permanent in de bijstand zitten, en dus het adagium 'verlaag de uitkeringen, verhoog de prikkel' niet werkt.
Waarmee hij dus ook aangeeft dat nationalisering en een zeer uitgebreide verzorgingsstaat ook niet werken. Dan kies ik dus liever voor een kleine verzorgingsstaat en privatisering. Blijft toch een vreemde gedachtekronkel, jij beschuldigt "rechts" van het niet oplossen van de armoede waarvan "rechts" (in iedergeval de liberalen) zeggen dat het niet volledig op te lossen is. Overigens ook iets wat aangetoond is door "links"
[..]

[quiote]Daar had de ganse wereld last van. Zelfs Scandinavië, maar die lieten zich uiteindelijk niet ompraten door roeptoeters als Thatcher.
[/quote]

Toch gek dat die roeptoeter haar land die slechter presteerde dan het voormalige DDR omturnde naar een welvarend land met minder armoede dan ervoor. Dat liberalisering werkt is trouwens ook te zien in Ierland en de baltische staten.
pi_56835249
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 11:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wie begon hier nou met een post over belastingen die helemaal niks met het topic te maken hebben

Je wordt echt steeds minder serieus te nemen.
[..]
[..]

Dat maak jij ervan Tromp niet, daarbij is de armoedeval in de jaren 60 zeker niet te danken aan de sociaal-democratie en de verzorgingsstaat.
Waardoor dan wel? Je zag dat toen overal in de wereld met een progressieve regering de armoede daalde. In Nederland was de regering weliswaar niet progressief, maar de ARP en KVP waren toen wel een stuk 'linkser' dan nu het geval is.
quote:
[..]

Waarmee hij dus ook aangeeft dat nationalisering en een zeer uitgebreide verzorgingsstaat ook niet werken. Dan kies ik dus liever voor een kleine verzorgingsstaat en privatisering. Blijft toch een vreemde gedachtekronkel, jij beschuldigt "rechts" van het niet oplossen van de armoede waarvan "rechts" (in iedergeval de liberalen) zeggen dat het niet volledig op te lossen is. Overigens ook iets wat aangetoond is door "links"
Conservatieven beweren dat armoede onoplosbaar is, liberalen niet. Get your facts right.
quote:
Toch gek dat die roeptoeter haar land die slechter presteerde dan het voormalige DDR omturnde naar een welvarend land met minder armoede dan ervoor. Dat liberalisering werkt is trouwens ook te zien in Ierland en de baltische staten.
Minder armoede dan daarvoor? Statistieken graag.

Overigens blijf ik herhalen dat ik de ideeën van Nieuw Links echt onzinnig vind en vond. Maar wellicht komt dat ook wel door de tijd waarin je opgroeit. Over de onzinnigheid van Nieuw Linkse ideetjes staat hier iets:
http://www.historischnieuwsblad.nl/artikelDetail.lasso?ID=11531&-session=NTses:FA574EC8CB1F946AFA187689AFC9ACB3
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 20 februari 2008 @ 15:23:30 #41
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_56861374
Jonge Den Uyl had rechts-nationalistische sympathieën

AMSTERDAM (ANP) - Oud-premier Joop den Uyl had als scholier een periode behoorlijk rechts-nationalistische sympathieën. Dat stelt zijn biografe Anet Bleich deze week in een interview met het weekblad Vrij Nederland. Bleich promoveert donderdag op haar biografie Joop den Uyl 1919-1987 dromer en doordouwer.

De sympathieën kwamen tot uitdrukking in opstellen die hij voor school schreef. Zo sprak Den Uyl van een „herboren, zelfbewust volk” dat in „eensgezindheid om den Führer (was) geschaard”. Daarentegen wees hij ook op de aanwezigheid van rassenleer en jodenvervolging in het toenmalige Duitsland.

In 1939 volgde Den Uyl enkele maanden een cursus in de Duitse stad Kiel. Hij keerde kort voor het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog terug van een „interessante en gelukkige tijd”. Toen waren echter wel al de Neurenbergse rassenwetten van kracht en had de Kristallnacht al plaatsgevonden.

Voor zover Bleich weet heeft Den Uyl nooit over die periode gesproken. De biografe denkt dat de oud-premier zich kapot schaamde. Ze spreekt van een „lichte politieke jeugdzonde”. „In zekere zin begrijpelijk ook, vanuit dat bekrompen gereformeerde milieu waar hij uitkwam.”

http://www.trouw.nl/hetni(...)sympathieen#readmore
pi_56861957
Ik ben benieuwd naar het boek
pi_56863298
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 15:23 schreef SuikerVuist het volgende:
Jonge Den Uyl had rechts-nationalistische sympathieën

AMSTERDAM (ANP) - Oud-premier Joop den Uyl had als scholier een periode behoorlijk rechts-nationalistische sympathieën. Dat stelt zijn biografe Anet Bleich deze week in een interview met het weekblad Vrij Nederland. Bleich promoveert donderdag op haar biografie Joop den Uyl 1919-1987 dromer en doordouwer.

De sympathieën kwamen tot uitdrukking in opstellen die hij voor school schreef. Zo sprak Den Uyl van een „herboren, zelfbewust volk” dat in „eensgezindheid om den Führer (was) geschaard”. Daarentegen wees hij ook op de aanwezigheid van rassenleer en jodenvervolging in het toenmalige Duitsland.

In 1939 volgde Den Uyl enkele maanden een cursus in de Duitse stad Kiel. Hij keerde kort voor het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog terug van een „interessante en gelukkige tijd”. Toen waren echter wel al de Neurenbergse rassenwetten van kracht en had de Kristallnacht al plaatsgevonden.

Voor zover Bleich weet heeft Den Uyl nooit over die periode gesproken. De biografe denkt dat de oud-premier zich kapot schaamde. Ze spreekt van een „lichte politieke jeugdzonde”. „In zekere zin begrijpelijk ook, vanuit dat bekrompen gereformeerde milieu waar hij uitkwam.”

http://www.trouw.nl/hetni(...)sympathieen#readmore
Complot om hem verdacht te maken. Daarna ging Den Uyl nl. in het verzet. In tegenstelling tot Bolkestein en Wiegel die helemaal niets deden.

Pure zwartmakingsactie.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56864104
Bolkenstein's geboortejaar: 1933, Wiegel's geboortejaar: 1941.

Wat hadden ze moeten doen Klopkoek? Smerige luiers naar de bezetter gooien?
pi_56864154
Duitse sympathien waren nogal common in het Nederland van voor de oorlog. Dat kwam door wijd verbreide anti-engelse sentimenten die nog met de boerenoorlog te maken hadden. De Nederlanders waren over het algemeen op de hand van Paul Kruger en de Zuid-Afrikaanse Boeren en dus tegen de Engelsen. Van Duitsland kende men slechts de ellende van de hyperinflatie, en de vele duitse dienstbodes die in Nederland kwamen werken om iets aan de armoede te doen.

Maar die anti-engelse en gematigd pro-duitse sentimenten veranderden snel na de Duitse inval. Pas toen kwamen de felle anti Duitse sentimenten. Hitler Duitsland viel door de mand met zijn intenties.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  woensdag 20 februari 2008 @ 17:22:27 #46
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_56864302
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 16:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Complot om hem verdacht te maken.

Pure zwartmakingsactie.
Vrij Nederland is links. Anet Bleich is links en joods.

Een complot van wie precies?
pi_56864736
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:22 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Vrij Nederland is links. Anet Bleich is links en joods.

Een complot van wie precies?
Misschien is de pers toch niet zo links als gedacht.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56864786
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:15 schreef DrWolffenstein het volgende:
Bolkenstein's geboortejaar: 1933, Wiegel's geboortejaar: 1941.

Wat hadden ze moeten doen Klopkoek? Smerige luiers naar de bezetter gooien?
In het geval van Wiegel heb je gelijk, in het geval van Bolkestein niet.

Je draait er gewoon omheen. Het is gewoon een feit dat het vooral de linksen waren die in het (gewapend) verzet gingen, zoals Den Uyl. Corpsballetjes daarentegen deden niets.

Ooit trouwens eens gelezen over Colijn en De Geer? Die een diepe bewondering hadden voor Hitler en Mussolini?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56865027
Joseph Luns was trouwens ook iemand die in z'n jonge jaren foute dingen heeft gedaan. Later een groots staatsman geworden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_56865224
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 17:41 schreef Klopkoek het volgende:
. Corpsballetjes daarentegen deden niets.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')