"Omgekeerde discriminatie?" Zeg maar gerust je reinste DISCRIMINATIE! De buitenlanders weten wel raad met Nederlanders in het buitenland...quote:Buitenlanders hoeven vanaf 2011 geen kilometerheffing te betalen. De heffing via kentekens is onmogelijk.
Tolpoorten worden steeds meer ingevoerd in Europa. Andersom rijden buitenlanders gratis bij ons.
Hoogleraar fiscale economie Peter Kavelaars van de Erasmus Universiteit zegt tegen De Pers: ‘Als er niets verandert, zullen buitenlanders niet getroffen worden door de kilometerheffing. Terwijl ook zij zorgen voor files.’
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat erkent dat er nog geen oplossing is. Kavelaars waarschuwt in de krant voor ‘omgekeerde discriminatie.’
Als de regering niks doet, zullen 59.000 Nederbelgen en 41.000 forenzende Nederlanders uit de Duitse grensstreek ontsnappen aan de heffing.
Andersom worden wij als Nederlanders in het buitenland wel aangepakt: in Frankrijk en Spanje betalen we tol, in Duitsland zijn milieustickers verplicht (5 tot 18 euro). Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië, Hongarije, Roemenië en Slowakije hebben een verplicht snelwegvignet.
Engeland, Noorwegen, Italië en veel andere landen hebben ook vormen van belasting.
http://www.telegraaf.nl/b(...)landers__.html?p=2,1
Inderdaad, ik denk dat je als Nederlander best kunt weigeren om je rij-rekening te betalen en dan bij de rechter de EU-regels in de strijd gooien.quote:Op maandag 18 februari 2008 11:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Ehh voor zover ik weet is dit in strijd met EU-regelgeving! Ook buitenlanders moeten betalen namelijk, iedereen moet gelijk behandeld worden. Kan dit niet, dan mag het simpelweg niet! Maar ja, Nederland negeert wel veel meer EU-regelgeving (en gek genoeg wil de politiek zo graag meedoen met de EU, maar zich toch niet aan de regels houden)...
Wegenbelasting heet officieel dan ook "houderschapsbelasting", en hoeft om die reden niet door buitenlanders (die hier tijdelijk zijn met hun auto) betaald te worden. Dit gaat niet op voor kilometerheffing.quote:Op maandag 18 februari 2008 12:09 schreef Hephaistos. het volgende:
Tja, ze rijden nu toch ook gratis? Wegenbelasting wordt vervangen door km-heffing, en voor de buitenlanders blijft het hetzelfde.
Onzin, de werkelijkheid is heel anders.quote:Op maandag 18 februari 2008 12:09 schreef Hephaistos. het volgende:
Tja, ze rijden nu toch ook gratis? Wegenbelasting wordt vervangen door km-heffing, en voor de buitenlanders blijft het hetzelfde.
Door alles op de brandstof te gooien kan je niet meer variabel naar plaats en tijd afrekenen en dat is juist het hele doel van het rekeningrijdenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 07:08 schreef Yildiz het volgende:
Ha-ha-ha.
Dit zat er natuurlijk technisch dik aan te komen. Kan makkelijk voorkomen worden door alle accijns op brandstof te gooien, maar dan kun je geen harde plasser meer krijgen door te kijken hoe iedereen rijdt.!
Lastig, lastig...
Dan nog verandert er voor de buitenlanders niets.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 10:38 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Onzin, de werkelijkheid is heel anders.
Het is houderschapsbelasting wordt vervangen door een provenciale ingezetenbelasting. Kilometerheffing komt gewoon bovenop de zes andere belastingen die wel al hebben.
Juist, maar voor ons in het buitenland verandert er wel steeds wat. Nederland moet dus gewoon een systeem invoeren waar ook buitenlanders voor moeten betalen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 10:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan nog verandert er voor de buitenlanders niets.
Waarom? Oog om oog tand om tand ofzoquote:Op dinsdag 19 februari 2008 10:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Juist, maar voor ons in het buitenland verandert er wel steeds wat. Nederland moet dus gewoon een systeem invoeren waar ook buitenlanders voor moeten betalen.
JAquote:Op dinsdag 19 februari 2008 10:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom? Oog om oog tand om tand ofzo?
Of evenveel innen als er uitgegeven wordt aan de wegen en dus geen KM-heffing en de accijns op brandstof drastisch omlaag doen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 10:51 schreef Fastmatti het volgende:
Juist, maar voor ons in het buitenland verandert er wel steeds wat. Nederland moet dus gewoon een systeem invoeren waar ook buitenlanders voor moeten betalen.
Ik weet het wel. De vervoersvergunning gaat weer ingevoerd worden. Je moet je dus gaan verantwoorden waarom jij ergens op een bepaald tijdstip heen wilt. Het is dan ook de officiele doelstelling om vervoer uit de anonimiteit de halen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 10:54 schreef TC03 het volgende:
Of gewoon geen KM-heffing en stoppen met het uitzuigen van de automobilist.Vraag me nog steeds af op welke gronden de regering denkt tolheffing te kunnen rechtvaardigen.
Een deel van de heffingen is ook om wat te doen aan de externe effecten van het autogebruik. Die leiden namelijk tot meer kosten dan enkel die voor onderhoud en aanleg van wegenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 10:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Of evenveel innen als er uitgegeven wordt aan de wegen en dus geen KM-heffing en de accijns op brandstof drastisch omlaag doen.
Dat is nog meer stupide dan het hele KM heffing planquote:
Doe even niet zo naief. Het is enkel om de werkenden onder ons uit te zuigen. Het heeft dan ook geen zin om te protesteren tegen dit soort belastingverhogingen, want zolang de geldhonger niet gestopt wordt moeten ze het ergens vandaan halen.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een deel van de heffingen is ook om wat te doen aan de externe effecten van het autogebruik. Die leiden namelijk tot meer kosten dan enkel die voor onderhoud en aanleg van wegen.
Je alu hoedje bevalt een beetje? De nieuwe singel van Lange Frans al grijsgedraaid?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:01 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Doe even niet zo naief. Het is enkel om de werkenden onder ons uit te zuigen. Het heeft dan ook geen zin om te protesteren tegen dit soort belastingverhogingen, want zolang de geldhonger niet gestopt wordt moeten ze het ergens vandaan halen.
Het zijn gewoon accijnzen die in de algemene pot terecht komen. Waar staat er precies in de wet dat het voor de externe effecten van autogebruik is of zuig je dat gewoon uit je groene duimpje?quote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:00 schreef du_ke het volgende:
Een deel van de heffingen is ook om wat te doen aan de externe effecten van het autogebruik. Die leiden namelijk tot meer kosten dan enkel die voor onderhoud en aanleg van wegen.
Bij een kilometerheffing heb je volledig zelf in de hand hoeveel je af moet dragen, want je bepaalt zelf de km's die je rijdt. Dat is bij de huidige houderschapsheffing niet zo. Verder veranderd er geen fuck voor de buitenlanders, en dus ook niet voor de Nederlanders. Als je wilt gaan janken over tolheffingen etc. doe dat dan in het betreffende land.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 11:01 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Doe even niet zo naief. Het is enkel om de werkenden onder ons uit te zuigen. Het heeft dan ook geen zin om te protesteren tegen dit soort belastingverhogingen, want zolang de geldhonger niet gestopt wordt moeten ze het ergens vandaan halen.
Nee, iedereen gelijk behandelen. Buitenlanders niet voortrekken dus.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 10:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom? Oog om oog tand om tand ofzo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |