Let niet op alle onkruid, ik ben erg zwanger (34 weken alweer) en onkruid plukken gaat dus niet zo rapjes als de jaren ervoor.

Maar de tuin staat hier al vol op in bloei, zelfs de clematis staat al helemaal in knop en de framboos en aardbeien zijn ook al aan het bloeien.

Morgen en vrijdag gaan we eindelijk de voortuin doen.
Onze tuin was bezaaid met zevenblad toen we het kochten, echt een drama, maar elk jaar (nu de derde lente hier) wordt het beter. Ik zal nog wel een foto maken van de hele tuin als overzicht maar hierbij een kleine impressie.
![]()
Deze stokroos heb ik vorig jaar gekocht en die deed het meteen geweldig goed! Dit jaar is hij ruim 2 keer zo groot, ben erg benieuwd hoe hij het verder gaat doen.
![]()
Kamperfoelie, vorig jaar geplant. Hij loopt heel erg uit, zo erg dat ik even een opbindrekje moet kopen omdat onze buren het anders niet zo leuk gaan vinden.

Ruikt altijd ze lekker in de zomer.
![]()
Dit was, dacht ik, een clematis. Vorig jaar in de hitte gekocht en toen op vakantie gegaan. Toen we terugkwamen ging het niet zo goed. Ik dacht eigenlijk dat het dit jaar niets meer zo worden met deze clematis (heb er twee) maar hij komt boven. De kamperfoelie en clematis staan in het rozen gedeelte, maar die zijn pas gesnoeid en nog niet echt te bewonderen.

Zijn ook witte zomerbolletjes, van alles nog wat, geplant er tussen door dus in de zomer zal het een groot bloeiend perk worden.
![]()
Zeeuws knoopje. Ik heb er drie en dit is de wat vroeg bloeiende. Ertussen zit zevenblad en ik had het er nog bijna mee uitgeplukt. De bladeren lijken nogal op elkaar.

En ik haat zevenblad! Als iemand nog een tip heeft er tegen, gaarne.
![]()
De trots van mijn tuin, mijn Propedeuse Prunus! Prunus is veruit mijn lievelingsplant en in de voortuin van mijn ouders staat een prachtige, zelfde kleur als deze alleen veel groter. Toen ik hier kwam wonen mistte ik hem erg. Maar toen ik mijn P behaalde, heb ik hem gekregen van mijn schoonouders, dus nu heb ik mijn eigen prunusje.

Verder heb ik echt een berg aan planten. Veel vetplantjes tussen wat verhogingen (morgen even wat foto's ervan maken), kruiden en aardbeien en frambozen. Een stukje met varens en zelf gezaaide grassoorten, een perkje met allerlei vreemde grassoorten, prachtige distels die net opkomen, rozen, stokrozen, klimrozen, verschillende soorten hedera's en ga zo maar door. Ik had nooit gedacht dat ik tuinieren zo enorm leuk zou vinden.