abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 april 2008 @ 07:08:50 #126
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_58352509
quote:
Op maandag 28 april 2008 01:44 schreef Killer_Mom het volgende:
[quote]Op maandag 28 april 2008 01:17 schreef Bluezz het volgende:
Haha, die doppen helpen niks hoor, 3 katten op een rij hier, en ze lopen 'op eieren' gewoon er dwars doorheen
En mijn onkruid komt er ook gewoon doorheen.
[/quote

te veel eigenhuis en tuin gekeken , die gasten laten je op kosten jagen. zover ben ik niet. die dikke rode kat komt niet meer in mijn tuin, als ik hem zie zet ik er de harde tuinspuit op.

mijn tuin is geen kattentoilet.
Dan komen ze wel kakken als je van huis bent, Killer_Mom!
pi_58354753
quote:
Op zondag 27 april 2008 18:31 schreef Bluezz het volgende:
Een laatbloeier
Mooiiiii, oh ja, wanneer gaat mijn hibiscus wat groener worden? Het is net dood hout
En ik heb iets wat ik niet kan thuisbrengen... ik had het helemaal tot op de grond afgeknipt met e.e.a. verhuizen en opnieuw inrichten, dus als het wat groter is maak ik een plaatje, en dan moeten jullie raden wat het is
Er zitten hele kleine liucthgroene knopjes aan de hibiscus hier.
Als je er met de neus bovenop staat...
Van verderaf zijn het kale takken, die ik 2 weken geleden heb gesnoeid.

Ik verheug mij op de haag met blauwe bloemen straks, 2 meter hoog en privacy.
  Moderator maandag 28 april 2008 @ 10:44:20 #128
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_58354833
Mijn clematis heeft al knoppen
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_58371434
quote:
Op maandag 28 april 2008 07:08 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dan komen ze wel kakken als je van huis bent, Killer_Mom!
ik ga ook niet op die katten letten, alleen als ik er een betrap.
spandraad met 220 erop , zover wil ik niet gaan.
De Puta Madre
  dinsdag 29 april 2008 @ 07:14:05 #130
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_58373825
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 00:04 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

ik ga ook niet op die katten letten, alleen als ik er een betrap.
spandraad met 220 erop , zover wil ik niet gaan.
Die katten hier in de buurt zijn zó brutaal:
Als ik 's zomers de deur open heb en ik loop tijdens het koken even de tuin in om kruiden te plukken, staat er een kat vd buren op het aanrecht als k weer terugkom!
En reken maar niet dat je ze te pakken krijgt, want ze zijn zo vlug als water. De buuv van 2 huizen verderop is op deze manier een pond kipfilet ontfutseld.
  dinsdag 29 april 2008 @ 09:34:54 #131
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58375106
M`n blauwe regen is trossen aan het maken
En m`n mongolia heeft nog geen knop laten zien, volgend jaar dan maar (hoop ik)
Tis wel gek dat er nu sneeuwklokjes opkomen, ipv in januari/februari, mijn tuin lijkt achter te lopen qua ontwikkeling
Saartje
  dinsdag 29 april 2008 @ 21:06:57 #132
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_58388205
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 09:34 schreef Maneki.Neko het volgende:
M`n blauwe regen is trossen aan het maken
En m`n mongolia heeft nog geen knop laten zien, volgend jaar dan maar (hoop ik)
Tis wel gek dat er nu sneeuwklokjes opkomen, ipv in januari/februari, mijn tuin lijkt achter te lopen qua ontwikkeling
Mongolia?
  dinsdag 29 april 2008 @ 21:49:31 #133
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58389147
Magnolia
Saartje
  woensdag 30 april 2008 @ 18:00:43 #134
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58400841
Let niet op alle onkruid, ik ben erg zwanger (34 weken alweer) en onkruid plukken gaat dus niet zo rapjes als de jaren ervoor. Maar de tuin staat hier al vol op in bloei, zelfs de clematis staat al helemaal in knop en de framboos en aardbeien zijn ook al aan het bloeien. Morgen en vrijdag gaan we eindelijk de voortuin doen.

Onze tuin was bezaaid met zevenblad toen we het kochten, echt een drama, maar elk jaar (nu de derde lente hier) wordt het beter. Ik zal nog wel een foto maken van de hele tuin als overzicht maar hierbij een kleine impressie.

Deze stokroos heb ik vorig jaar gekocht en die deed het meteen geweldig goed! Dit jaar is hij ruim 2 keer zo groot, ben erg benieuwd hoe hij het verder gaat doen.

Kamperfoelie, vorig jaar geplant. Hij loopt heel erg uit, zo erg dat ik even een opbindrekje moet kopen omdat onze buren het anders niet zo leuk gaan vinden. Ruikt altijd ze lekker in de zomer.

Dit was, dacht ik, een clematis. Vorig jaar in de hitte gekocht en toen op vakantie gegaan. Toen we terugkwamen ging het niet zo goed. Ik dacht eigenlijk dat het dit jaar niets meer zo worden met deze clematis (heb er twee) maar hij komt boven. De kamperfoelie en clematis staan in het rozen gedeelte, maar die zijn pas gesnoeid en nog niet echt te bewonderen. Zijn ook witte zomerbolletjes, van alles nog wat, geplant er tussen door dus in de zomer zal het een groot bloeiend perk worden.

Zeeuws knoopje. Ik heb er drie en dit is de wat vroeg bloeiende. Ertussen zit zevenblad en ik had het er nog bijna mee uitgeplukt. De bladeren lijken nogal op elkaar. En ik haat zevenblad! Als iemand nog een tip heeft er tegen, gaarne.

De trots van mijn tuin, mijn Propedeuse Prunus! Prunus is veruit mijn lievelingsplant en in de voortuin van mijn ouders staat een prachtige, zelfde kleur als deze alleen veel groter. Toen ik hier kwam wonen mistte ik hem erg. Maar toen ik mijn P behaalde, heb ik hem gekregen van mijn schoonouders, dus nu heb ik mijn eigen prunusje.

Verder heb ik echt een berg aan planten. Veel vetplantjes tussen wat verhogingen (morgen even wat foto's ervan maken), kruiden en aardbeien en frambozen. Een stukje met varens en zelf gezaaide grassoorten, een perkje met allerlei vreemde grassoorten, prachtige distels die net opkomen, rozen, stokrozen, klimrozen, verschillende soorten hedera's en ga zo maar door. Ik had nooit gedacht dat ik tuinieren zo enorm leuk zou vinden.
pi_58401556
Die prunus
Dat zeeuwse knoopje is er vroeg bij! En idd, ik heb ook sinds 3 en een half jaar een tuin, en het is hardstikke leuk!
Moet nog veel leren en het is me nog te kaal, maar elk jaar weer dingen proberen is juist leuk
  woensdag 30 april 2008 @ 19:07:08 #136
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_58401663
leuk verhaal idd
pi_58401727
Sil, die eerste is een pioenroos, geen stokroos.
Oh, en tegen zevenblad (ik haat het ook zo ) schijnt Round-Up heel goed te werken.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_58402828
Dat lijkt mij geen zeeuws knoopje maar knikkend nagelkruid .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 30 april 2008 @ 20:27:51 #139
54772 Silmarwen
pi_58403301
Ik bedoelde ook pioenroos, sorry beetje moe. Heb vorig jaar twee stokrozen gehad, die waren gigantisch en dit jaar wil ik er zeker weer 2. Wel al in het bloeijaar.

En sigme, ik denk dat je gelijk hebt. Mij werd verteld dat het een zeeuws knoopje was, ik heb er toen drie gekregen. Die andere twee zijn het zeker weten wel, maar nu ik erop google lijkt het mij inderdaad knikkend nagelkruid!

Round-Up? Is dat giftig voor andere planten. Ik heb wel geleerd dat als je het weghaald je het met wortel moet doen. Schoffelen schijnt het te verergeren omdat elk afgebroken stukje wortel weer een nieuw plantje vormt? Het spul is in ieder geval dramtisch weg te krijgen.

Bluezz, ik vul de kale plekjes vaak op met wat twee jarige of eenjarige planten ofzo. Ik weet niet of je margrietjes leuk vind, maar een klein plantje wordt al snel een gigantische fleurige bos. Verder dingen als uhm shoot, maagden nog iets? Met die paarse bloemetjes, of andere bodembedekkers zoals vetplantjes. Maar aan de andere kant, straks zit je met tig bodembedekkers die je niet meer wil. Bolletjes planten door de seizoenen heen vind ik zelf ook een leuke opvulling. Dus lente, zomer en herfst bolletjes, dan staat er altijd wat in bloei! Alleen moet je ze dan niet vergeten te planten.

Oh en bedankt voor de complimentjes.

[ Bericht 4% gewijzigd door Silmarwen op 30-04-2008 20:36:47 ]
pi_58403478
quote:
Op woensdag 30 april 2008 20:27 schreef Silmarwen het volgende:Round-Up? Is dat giftig voor andere planten. Ik heb wel geleerd dat als je het weghaald je het met wortel moet doen. Schoffelen schijnt het te verergeren omdat elk afgebroken stukje wortel weer een nieuw plantje vormt? Het spul is in ieder geval dramtisch weg te krijgen.
I know, ik heb er zelf ook last van.
Maar Google anders nog maar even op Round-Up, ik meen me te herinneren dat het de andere planten wel met rust laat.

Overigens weet ik nog dat je voor het eerst dingen ging zaaien en helemaal 'groen' was, en moet je nu zien!
Ben benieuwd naar een compleet plaatje straks.
  woensdag 30 april 2008 @ 20:38:52 #141
54772 Silmarwen
pi_58403567
quote:
Op woensdag 30 april 2008 20:35 schreef shmoopy het volgende:

[..]

I know, ik heb er zelf ook last van.
Maar Google anders nog maar even op Round-Up, ik meen me te herinneren dat het de andere planten wel met rust laat.

Overigens weet ik nog dat je voor het eerst dingen ging zaaien en helemaal 'groen' was, en moet je nu zien!
Ben benieuwd naar een compleet plaatje straks.
Ga ik zeker even doen. En ik zal morgen een voor foto maken van de voortuin. Dat is gewoon een invasie van zevenblad.

Ja het tuinieren vind ik echt helemaal geweldig. En dat terwijl mijn ouders er beide echt een hekel aan hebben. Vast van mijn opa geerft. Ik vind het echt zo ontspannend en leuk om te zien hoe het verandert met de seizoenen. Echt zo leuk! Ik word ook helemaal enthousiast ervan.

Morgen foto's maken van de achtertuin en van de voortuin, maar ik denk dat de voortuin pas vrijdag of zaterdag echt "klaar" is. We gana maar worteldoek leggen tegen dat rotspul.
pi_58403707
Round-up: als je de te verdelgen plantjes aanstipt (dus niet benevelt), dan hebben andere plantje er geen last van. Mooie van round-up is dat het de wortels doodt - voor hanepoot (zevenblad) ideaal dus. Doe het wel in het groeiseizoen: het werkt alleen als de plant in de groei is.

Leuk dat je wel zeeuws knoopje hebt, silmarwen . Ik vind het zo mooi! Ik heb het helaas niet. Wel knikkend nagelkruid, haha. Doet het ook hier prima, nu al bloeiend.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58403756
Oh, en worteldoek helpt niet echt tegen hanepoot. Sorry. Minstens drie jaar lichtdicht afdekken, dan maak je enige kans .
  woensdag 30 april 2008 @ 20:52:32 #144
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_58403863
Van Roundup gaat bijna elke plant kapot, behalve heermoes voor zover ik weet. Als je dat in je tuin hebt, word je echt ni vrolijk..

Ik heb in m'n volkstuin ook zevenblad , k heb 't vorig jaar helemaal gespit en braak laten liggen.
Toen alle onkruid weer opkwam 1 keer gespoten met gif, (glyfosaat das echt zooi ) en 80% van alle ellende platgespoten.
Ik kon niet overal goed spuiten anders zou ik de ligusterheg om zeep geholpen hebben, dus langs de randen vd tuin komt 't weer wat op maar dat hou ik wel onder de duim met de schoffel.

Ik vind Juffertje in het Groen mooi als bodembedekker in de tuin, mooie bloem en 't zaait zichzelf uit en vult mooi de kale grond tussen alle andere planten op.
En vrouwenmantel; daar blijven de regendruppels zo mooi op liggen.

Edit: hehehe, ff correctie; glyfosaat = roundup...

[ Bericht 9% gewijzigd door kaasplankje op 30-04-2008 21:03:36 ]
  woensdag 30 april 2008 @ 21:33:06 #145
54772 Silmarwen
pi_58404712
quote:
Op woensdag 30 april 2008 20:47 schreef sigme het volgende:
Oh, en worteldoek helpt niet echt tegen hanepoot. Sorry. Minstens drie jaar lichtdicht afdekken, dan maak je enige kans .
Worteldoek met mulch erover heen. Hele hele dikke laag, dat helpt namelijk wel redelijk, de groei wordt minder. Wat is de functie van hanepoot? Het is lelijk en het groeit snel! Sommig onkruid is nog wel aardig maar dit is afschuwelijk! Nou goed, we gaan het gewoon proberen, werkt het niet proberen we weer wat anders.

Oh en vrouwenmantel vind ik ook prachtig inderdaad. De dauw die erop ligt.
pi_58404800
Hee, toen jij dat zei over die dauw ben ik eens gaan kijken, ik heb zowaar ook Vrouwenmantel in mijn tuin staan.
Denk je alles wel te weten over je plantjes.
pi_58404841
Hanepoot is ooit geintroduceerd als een soort spinazie: groei snel en het is eetbaar. (Ik kan het me niet voorstellen, ik heb er zo de schurft aan dat de lucht me misselijk maakt.)

Worteldoek met mulch helpt; round-up verhelpt (ik gebruik nooit round-up, trouwens).

Oh, en sommige mensen zeggen dat het mooi bloeit, die hanepoot. Nooit wat van gezien.

Maagdenpalm schijnt wel redelijk te kunnen concurreren met hanepoot. Dus misschien helpt het om daar wat van aan te planten? Woekert ook enorm, maar het is prachtig. Heeft hier de hele winter door gebloeid .
  woensdag 30 april 2008 @ 21:44:11 #148
54772 Silmarwen
pi_58404979
quote:
Op woensdag 30 april 2008 21:38 schreef sigme het volgende:
Hanepoot is ooit geintroduceerd als een soort spinazie: groei snel en het is eetbaar. (Ik kan het me niet voorstellen, ik heb er zo de schurft aan dat de lucht me misselijk maakt.)

Worteldoek met mulch helpt; round-up verhelpt (ik gebruik nooit round-up, trouwens).

Oh, en sommige mensen zeggen dat het mooi bloeit, die hanepoot. Nooit wat van gezien.

Maagdenpalm schijnt wel redelijk te kunnen concurreren met hanepoot. Dus misschien helpt het om daar wat van aan te planten? Woekert ook enorm, maar het is prachtig. Heeft hier de hele winter door gebloeid .
Ik heb het nog nooit zien bloeien eigenlijk. En al zou het het lekkerste op aarde zijn ik eet het uit principe niet.

Maagdenpalm is wat ik bedoelde, met van die paarse bloemetjes. Erg mooi spul, wilde er waarschijnlijk wel wat van tussendoor platen, paar gaatjes in het worteldoek. Nou goed, we gaan expirimenteren!

Welk tuincentrum of iets anders kopen jullie trouwens het liefst? Ik ga heel graag naar Van der Dussen toe, maar andere tips zijn natuurlijk welkom! Van der Dussen is goedkoop, de mensen hebben er kennis, geen tienduizend soorten bankjes, kussentjes, kandelaren en andere rotzooi wat me niet boeit, bijna alleen buiten en vijverplanten en de kwaliteit is echt heel heel erg goed. Er zit een filiaal in Nieuwekerk en net een nieuwe in Pijnacker, waar ik nog nooit ben geweest.
  donderdag 1 mei 2008 @ 14:24:52 #149
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_58415909
De énige échte manier om Zevenblad definitief weg te krijgen is om 10-15 cm af te graven. Dieper komen de wortels namelijk niet. Afplaggen, uitschudden en wegmieteren dus.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  donderdag 1 mei 2008 @ 17:08:18 #150
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_58419012
hier onze magnolia

en onze phlox(en) die in volle bloei staan
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: