abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58038062
Gisteren heerlijk in de tuin gewerkt met het zonnetje in mn rug
Ik heb veel last van kale plekker in het gras dus heb gisteren geverticuteerd, bemest en bijgezaaid waar nodig. Nou zag ik vanmorgen dat de vogels mn graszaadjes aan het wegpikken waren. Hoop dat er toch nog wat gras groeit!
pi_58038326
quote:
Op maandag 14 april 2008 10:04 schreef Susanne81 het volgende:
Gisteren heerlijk in de tuin gewerkt met het zonnetje in mn rug
Ik heb veel last van kale plekker in het gras dus heb gisteren geverticuteerd, bemest en bijgezaaid waar nodig. Nou zag ik vanmorgen dat de vogels mn graszaadjes aan het wegpikken waren. Hoop dat er toch nog wat gras groeit!
Daaarover heb ik mij ook wel eens druk gemaakt : kompleet met netten en wapperende linten over het ingezaaide grasveld.

Totdat ik eens ergens las, dat er zoveel graszaad ligt dat de vogels het niet weggevroten krijgen !

Eerder die stomme katten - van de buren natuurlijk - die van die leuke holletjes en hoopjes graven !
pi_58310426
Na ruim tien jaar gaat mijn blauwe regen nu voor het eerst bloeien. Echt zo gaaf! Verder groeit alles op dit moment echt supergoed, de tuin wordt weer mooi groen. Al wel wat vernielingen door slakken waargenomen, dus nu ligt de hele tuin vol met van die mooie turquoise korreltjes.
pi_58316428
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 21:43 schreef Doedezemaar het volgende:
Na ruim tien jaar gaat mijn blauwe regen nu voor het eerst bloeien. Echt zo gaaf! Verder groeit alles op dit moment echt supergoed, de tuin wordt weer mooi groen. Al wel wat vernielingen door slakken waargenomen, dus nu ligt de hele tuin vol met van die mooie turquoise korreltjes.
Hoort dat bij blauwe regen ? dat het wel 10 jaar duurt ?
Dan had ik hem hopeloos geworden al lang vervangen.
Leuk dat je geduld wordt beloond ! 10 jaar ...

Ik kan het nieuwe gras horen groeien !
pi_58316585
Normaal laat ik de dahlia bij mijn moeder overwinteren, maar dit jaar meende ik het zelf wel te kunnen. Maar die krengen blijken niet alleen droog maar ook vorstvrij bewaard te moeten worden. Allemaal dood.

Komt gister mijn moeder, die had zich sufgezocht naar 'mijn' dahliaknollen, besloten dat dan toch maar die doos-zonder-opschrift vast van mij zou zijn.. Alsnog drie reuzeknollen dit jaar in de tuin .

Bij het ingraven ervan zag ik dat de bamboe ook al weer uitloopt.

Twee weken geleden een krenteboompje gekocht & gezet, ziet er nu al vrolijk uit met die bloemetjes .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58316657
Vandaag dan toch echt beginnen in de tuin.
Gras maaien, onkruid weghalen, en ruimte maken voor mooie bloeiende struiken uit m'n moeders tuin, en het leukste werkje: heel veel zaaien.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_58317435
Sinds ik de Rododendron uit het verdomhoekje van mijn tuin heb gehaald en hem in een pot heb geplaatst doet hij het weer aardig (heb hem ook wat speciale mest gegeven). Hij is in een paar weken een stuk gegroeid, er zitten veel knoppen in en zie nieuwe scheuten komen. Hopelijk blijft hij nou ook eens in de winter groen zoals hij zou moeten doen.

Alleen mijn perzikboom doet een beetje gek. Vorig jaar had ik al een paar gekke blaadjes met een soort blaasjes erop, maar dat is nu alleen maar erger geworden.
Weet iemand wat dit is en hoe ik eraf kom?
Ik kan vanmiddag wel even een foto maken als dat duidelijker is....
pi_58318149
Grasmaaien hier, verder is alles gedaan met het uithalen van de coniferen Het wachten is dat alles wat groter en lekker wild gaat uitgroeien, ruimte genoeg Heb hier en daar wel wat van dat bloemzaad ingemikt, eens kijken wat dat doet
pi_58320746
Wat is het warm.
En heerlijk, dat gratis winkelen in andermans tuin.
pi_58326232
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 09:17 schreef AnneX het volgende:

[..]

Hoort dat bij blauwe regen ? dat het wel 10 jaar duurt ?
Dan had ik hem hopeloos geworden al lang vervangen.
Leuk dat je geduld wordt beloond ! 10 jaar ...

Ik kan het nieuwe gras horen groeien !
Al die jaren (eerst iets van 7 jaar in een pot op het balkon, daarna in de volle grond) groeide hij wel goed en was elke zomer prachtig groen, dus ik had me er eigenlijk al mee verzoend dat hij nooit zou bloeien. En toen dit najaar en aan het begin van het voorjaar nog een keer volgens de instructies van mijn BBC-helden gesnoeid en zie daar: de aanzet tot bloemtrossen! Ik heb nu wel de neiging om het tegen iedereen te vertellen

Vandaag ook heerlijk in de tuin gerommeld en de tuinmeubelen schoongeschrobt. Morgen al die vervelende paardebloemen uit de voortuin verwijderen en dan ziet alles er weer presentabel uit.

Oh, en ik laat de (van de vorige bewoners achtergebleven) dahlia's gewoon in de grond zitten. Gaat prima.
pi_58335740
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 20:23 schreef Doedezemaar het volgende:
volgens de instructies van mijn BBC-helden gesnoeid
Gardeners World? Monty, Joe en Carol?

Weet iemand trouwens of afrikaantjes katten weghouden?
Ik meen me zoiets te herinneren en verkering heeft ipv bakken met vlijtige liesjes, allemaal afrikaantjes meegenomen, en die vind ik vreselijk.
Ik heb een hoekje dat door alle buurtkatten als Dixie wordt gebruikt en als ik die nou daarmee volgooi ben ik hopelijk van het gesodemieter af.
pi_58336081
quote:
Verjagen

Onderstaande een aantal planten die katten niet zo fijn schijnen te vinden, welllicht geschikt om een populair katten toilet mee te beplanten

* Ruta graveolens (wijnruit)
* Geranium macrorrhizum (ooievaarsbek/tuingeranium)
* Dictamnus (vuurwerkplant)
* Aloysia triphylla (citroenverbena)
* (Tagetes) Afrikaantjes
* Boerenwormkruid
* Struiken met doorns en stekels (meidoorn vuurdoorn, klimroos)
Bron:http://www.tuin-wiki.nl/Main/KattenTuin

Ja dus...

En verder nog op die site:
quote:
Een dichte beplanting zal de tuin aantrekkelijker maken voor je eigen katten om erin te spelen, en tegelijkertijd minder aantrekkelijk om in de graven en schijten. Werk met bodembedekkers. Deze bij aanplant eerst beschermen tegen de katten. Vormen ze eenmaal een dicht dek, dan gaan katten daar niet meer graven. Het is heel simpel eigenlijk. Zorg dat je tuin zo min mogelijk op een kattenbak lijkt. Enkele bodembedekkers: kleine maagdenpalm(Vinca minor), wintergroen, verdraagt veel schaduw. Zenegroen(Ajuga reptans), Geranium macrorrhizum, wintergroen, geurend blad, verdraagt droge grond. Stekelnootje (Acaena microphylla), volle zon.
Moet ook maar wat bodembedekkers gaan plaatsen
pi_58336145
Dank je!
  zondag 27 april 2008 @ 13:13:08 #114
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_58337326
Het is dat ik een enorme schurfthekel heb aan bodembedekkers, dus bedankt voor dat lijstje. Eens kijken of d'r wat moois tussen staat wat wél in mijn tuin past.

Mijn 5/6 weken geleden gekochte Magnolia begint nu ook te bloeien.

Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
pi_58341655
Hee, ik heb precies dezelfde magnolia, ook qua grootte, maar de mijne is alweer bijna uitgebloeid.
  zondag 27 april 2008 @ 17:29:11 #116
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_58342208
Zowat alle Magnolia's zijn uitgebloeid momenteel, maar de mijne begint nu. Waarschijnlijk omdat ie nieuw is, en zich eerst richtte op 't bewortelen, en daarna pas op de bloei. De mijne is gewoon verlaat.
pi_58343307
Een laatbloeier
Mooiiiii, oh ja, wanneer gaat mijn hibiscus wat groener worden? Het is net dood hout
En ik heb iets wat ik niet kan thuisbrengen... ik had het helemaal tot op de grond afgeknipt met e.e.a. verhuizen en opnieuw inrichten, dus als het wat groter is maak ik een plaatje, en dan moeten jullie raden wat het is
  zondag 27 april 2008 @ 19:36:01 #118
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_58344580

Mijne begint te twijfelen. Lijkt te komen.

Let niet op mijn schutting, die afschuwelijk lelijke dingen gaan d'r binnen een maand uit.
  zondag 27 april 2008 @ 21:02:44 #119
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_58346387
mijn magnolia is bijna 3,5 meter,wel mooi als hij in bloei staat,minder mooi als die bloemen eruitvallen.

het zijn er zoooooveel !!
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
  zondag 27 april 2008 @ 21:24:36 #120
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_58346858
Lieve plantvriendjes en -vriendinnetjes!

Al een tijd heb ik een pergola, links in mijn tuin. Zoals je kan zien is de Fallopia (Bruidssluier) hard bezig om hem te bedekken.

Maar ik heb 2 haken in mijn pergola zitten, voor 2 hangplanten. Maar wat moet ik daar hangen? Ik ben géén fan van hangpetunia's of zo. Iemand ideetjes?
pi_58346887
Ik heb zelf hanging baskets met aardbeien opgehangen.
pi_58350951
quote:
Op zondag 27 april 2008 18:31 schreef Bluezz het volgende:
Een laatbloeier
Mooiiiii, oh ja, wanneer gaat mijn hibiscus wat groener worden? Het is net dood hout
geduld Bluezz , dit zijn laat bloeiers, net als vorig jaar, en het jaar ervoor. , niets aan doen , gewoon laten staan.
De Puta Madre
pi_58351053
om katten uit je tuin weren koop je een paar zakken kokos doppen. kosten bijna niets, en zijn ook goed tegen onkruid. /
De Puta Madre
pi_58351707
Haha, die doppen helpen niks hoor, 3 katten op een rij hier, en ze lopen 'op eieren' gewoon er dwars doorheen
En mijn onkruid komt er ook gewoon doorheen.
pi_58351958
[quote]Op maandag 28 april 2008 01:17 schreef Bluezz het volgende:
Haha, die doppen helpen niks hoor, 3 katten op een rij hier, en ze lopen 'op eieren' gewoon er dwars doorheen
En mijn onkruid komt er ook gewoon doorheen.
[/quote

te veel eigenhuis en tuin gekeken , die gasten laten je op kosten jagen. zover ben ik niet. die dikke rode kat komt niet meer in mijn tuin, als ik hem zie zet ik er de harde tuinspuit op.

mijn tuin is geen kattentoilet.
De Puta Madre
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')