Daaarover heb ik mij ook wel eens druk gemaakt : kompleet met netten en wapperende linten over het ingezaaide grasveld.quote:Op maandag 14 april 2008 10:04 schreef Susanne81 het volgende:
Gisteren heerlijk in de tuin gewerkt met het zonnetje in mn rug![]()
Ik heb veel last van kale plekker in het gras dus heb gisteren geverticuteerd, bemest en bijgezaaid waar nodig. Nou zag ik vanmorgen dat de vogels mn graszaadjes aan het wegpikken waren. Hoop dat er toch nog wat gras groeit!
Hoort dat bij blauwe regen ? dat het wel 10 jaar duurt ?quote:Op vrijdag 25 april 2008 21:43 schreef Doedezemaar het volgende:
Na ruim tien jaar gaat mijn blauwe regen nu voor het eerst bloeien. Echt zo gaaf! Verder groeit alles op dit moment echt supergoed, de tuin wordt weer mooi groen. Al wel wat vernielingen door slakken waargenomen, dus nu ligt de hele tuin vol met van die mooie turquoise korreltjes.
Al die jaren (eerst iets van 7 jaar in een pot op het balkon, daarna in de volle grond) groeide hij wel goed en was elke zomer prachtig groen, dus ik had me er eigenlijk al mee verzoend dat hij nooit zou bloeien. En toen dit najaar en aan het begin van het voorjaar nog een keer volgens de instructies van mijn BBC-helden gesnoeid en zie daar: de aanzet tot bloemtrossen! Ik heb nu wel de neiging om het tegen iedereen te vertellenquote:Op zaterdag 26 april 2008 09:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoort dat bij blauwe regen ? dat het wel 10 jaar duurt ?
Dan had ik hem hopeloos geworden al lang vervangen.
Leuk dat je geduld wordt beloond ! 10 jaar ...
Ik kan het nieuwe gras horen groeien !
Gardeners World? Monty, Joe en Carol?quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:23 schreef Doedezemaar het volgende:
volgens de instructies van mijn BBC-helden gesnoeid
Bron:http://www.tuin-wiki.nl/Main/KattenTuinquote:Verjagen
Onderstaande een aantal planten die katten niet zo fijn schijnen te vinden, welllicht geschikt om een populair katten toilet mee te beplanten
* Ruta graveolens (wijnruit)
* Geranium macrorrhizum (ooievaarsbek/tuingeranium)
* Dictamnus (vuurwerkplant)
* Aloysia triphylla (citroenverbena)
* (Tagetes) Afrikaantjes
* Boerenwormkruid
* Struiken met doorns en stekels (meidoorn vuurdoorn, klimroos)
Moet ook maar wat bodembedekkers gaan plaatsenquote:Een dichte beplanting zal de tuin aantrekkelijker maken voor je eigen katten om erin te spelen, en tegelijkertijd minder aantrekkelijk om in de graven en schijten. Werk met bodembedekkers. Deze bij aanplant eerst beschermen tegen de katten. Vormen ze eenmaal een dicht dek, dan gaan katten daar niet meer graven. Het is heel simpel eigenlijk. Zorg dat je tuin zo min mogelijk op een kattenbak lijkt. Enkele bodembedekkers: kleine maagdenpalm(Vinca minor), wintergroen, verdraagt veel schaduw. Zenegroen(Ajuga reptans), Geranium macrorrhizum, wintergroen, geurend blad, verdraagt droge grond. Stekelnootje (Acaena microphylla), volle zon.
geduld Bluezz , dit zijn laat bloeiers, net als vorig jaar, en het jaar ervoor. , niets aan doen , gewoon laten staan.quote:Op zondag 27 april 2008 18:31 schreef Bluezz het volgende:
Een laatbloeier![]()
Mooiiiii, oh ja, wanneer gaat mijn hibiscus wat groener worden? Het is net dood hout
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |