abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 februari 2008 @ 23:22:18 #51
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56804555
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:18 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Dat zeg ik: dat lees jij erin. (en dat is nu wel erg duidelijk geworden)
Dat lees ik erin ja. En niet omdat ik overal wat achter zoek. De enige reden om jezelf als groep specifiek te noemen is omdat je vindt dat je ergens uniek in bent. Als je dat niet vindt is het volstrekt overbodig om je groep er bij te betrekken. Sterker nog, dan is het vreemd om je groep er bij te betrekken.
pi_56804664
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:18 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Dat zeg ik: dat lees jij erin. (en dat is nu wel erg duidelijk geworden)
Ben het er wel mee eens. Lees nog maar eens goed wat je zegt namelijk. In je voorbeeld benoemt persoon A zich tot een groep waarna hij zichzelf op de borst klopt. Impliciet betekent dit natuurlijk dat alle andere groepen het niet zo goed doen als de groep van Persoon A.

Als PSV kampioen wordt en de supporters schreeuwen dat ze de beste zijn, betekent dat impliciet dat de rest niet de beste is. Als een groepje vrouwen zichzelf de geilste vrouwen in de bar vindt, betekent dat impliciet dat de rest niet zo geil is. Als een wereld bestaat uit Piet en Jan, en Piet heeft een grote boot dan betekent dat dat Jan een kleine boot heeft. Als negers een grote pik hebben impliceer je daarmee dat andere rassen geen grote pik hebben. Als je zegt dat moslims gelijk hebben, betekent dat impliciet dat andere religies geen gelijk hebben.

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_56804724
Gelovigen die niet materialistisch zijn?

Heb je die kathedralen wel eens gezien in Italië?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  zondag 17 februari 2008 @ 23:30:54 #54
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_56804769
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:15 schreef Nobu het volgende:

[..]

Die Feyenoord supporter in je voorbeeld bedoelt ook dat ze beter zijn dan met name Ajax supporters. Dat is volgens hem wat ze anders maakt dan anderen. Het echte Feyenoord gevoel, waar anderen nog een puntje aan kunnen zuigen met hun brakke club.
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:22 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat lees ik erin ja. En niet omdat ik overal wat achter zoek. De enige reden om jezelf als groep specifiek te noemen is omdat je vindt dat je ergens uniek in bent. Als je dat niet vindt is het volstrekt overbodig om je groep er bij te betrekken. Sterker nog, dan is het vreemd om je groep er bij te betrekken.
De Feyenoord supporter noemt nergens iets over Ajax, terwijl jij wel leest dat zij zich met name superieur voelen over Ajax supporters. Vreemd. Blijkbaar zocht je er wel wat achter.
Dat je een groep noemt laat allen zien dat je betrokken bent.....anders is het weer een ik-cultuur.....iets waar het in dit OP ook over ging. En, om bij mijn voorbeeld te blijven, wat had die beste man dan moeten zeggen? Ik ga overal mee naartoe want dat is voor mij een Feyenoord Ik gevoel?
Iedereen betrekt zijn groep erbij. Wat voor groep dat ook is.....
  zondag 17 februari 2008 @ 23:32:26 #55
65997 Oldbie
pi_56804810
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:26 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als een wereld bestaat uit Piet en Jan, en Piet heeft een grote boot dan betekent dat dat Jan een kleine boot heeft.

Ze kunnen toch best beiden een grote boot hebben?
pi_56804847
quote:
Op zondag 17 februari 2008 22:55 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Oke, nu volgt een simpel voorbeeldje:
Typisch aan het Feyenoord gevoel is dat Feyenoord overal gevolgd wordt, en niet een andere club. Dat is het verschil. Als alle supporters dezelfde waarden belangrijk zouden vinden (Feyenoord volgen) zou supporter nummer 2 terecht beledigd zijn.

Je zou het leven naar bepaalde normen en waarden als het aanhangen van een specifieke club kunnen zien. (zorgen voor elkaar) En Christenen en niet Christenen hebben in NL zo'n beetje dezelfde normen en waarden denk ik.

Als je zegt dat leven naar die waarden typerend is voor jouw groep, zeg je dus ook dat de andere groep die dus als minder belangrijk ziet. Een beetje zoals zeggen dat het kermerkend voor Jordanezen is dat ze alles voor Ajax doen, (en mensen uit de rest van A'dam dus minder)

Ander voorbeeld: Een allochtoon zegt 'Wij allochtonen laten onze ouders niet wegrotten in een bejaardenhuis' Zie ik dan ook spoken of is dat een sneer richting blanke Nederlanders, die hun ouders wel zouden laten wegrotten?

Zie ook mijn voorbeeld van de deurbel enkele posts hierboven.
  zondag 17 februari 2008 @ 23:35:22 #57
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56804871
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:30 schreef Oldbie het volgende:

[..]

[..]

De Feyenoord supporter noemt nergens iets over Ajax, terwijl jij wel leest dat zij zich met name superieur voelen over Ajax supporters. Vreemd. Blijkbaar zocht je er wel wat achter.
Dat je een groep noemt laat allen zien dat je betrokken bent.....anders is het weer een ik-cultuur.....iets waar het in dit OP ook over ging. En, om bij mijn voorbeeld te blijven, wat had die beste man dan moeten zeggen? Ik ga overal mee naartoe want dat is voor mij een Feyenoord Ik gevoel?
Iedereen betrekt zijn groep erbij. Wat voor groep dat ook is.....
Ik noem Ajax omdat jij Ajax noemde, maar dat maakt verder niet uit voor wat ik zeg. Als hij dat niet als iets aparts zag had hij het niet het "Feyenoord-gevoel" genoemd. Net zoals sommige Christenen die normen als iets unieks voor hun groep zien. Door specifiek een groep te noemen sluit je daarmee impliciet anderen uit.

Edit: ik typ niet snel genoeg blijkbaar
  zondag 17 februari 2008 @ 23:36:13 #58
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56804889
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:32 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Ze kunnen toch best beiden een grote boot hebben?
Nee, zonder klein is er ook geen groot. Het is namelijk een vergelijking.
pi_56804985
Ach, deze mensen geloven op volwassen leeftijd nog in Sinterklaas, wat verwacht je dan van hun oordeelsvermogen?
  zondag 17 februari 2008 @ 23:42:24 #60
65997 Oldbie
pi_56805043
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:34 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Typisch aan het Feyenoord gevoel is dat Feyenoord overal gevolgd wordt, en niet een andere club. Dat is het verschil. Als alle supporters dezelfde waarden belangrijk zouden vinden (Feyenoord volgen) zou supporter nummer 2 terecht beledigd zijn.
Nee, dat is een mening van één man. Hij vindt dat het Feyenoord gevoel.....de Ajax supporter heeft dat ook maar dan voor Ajax maar dat ontkent de Feyenoord supporter toch ook niet? De Feyenoord supporter omschrijft alleen zij eigen gevoel. Hier worden echt dingen gelezen die er niet staan!!
quote:
Ander voorbeeld: Een allochtoon zegt 'Wij allochtonen laten onze ouders niet wegrotten in een bejaardenhuis' Zie ik dan ook spoken of is dat een sneer richting blanke Nederlanders, die hun ouders wel zouden laten wegrotten?
Nee, iemand zegt alleen dat zij hun ouders niet laten wegrotten.
Als ik zeg dat ik mijn wel tanden wel poets, wil dat zeggen dat jij dat niet doet? Of voel je je op een of ander manier schuldig waardoor jij je wil gaan verdedigen? Komop zeg.
  zondag 17 februari 2008 @ 23:43:22 #61
65997 Oldbie
pi_56805070
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:36 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nee, zonder klein is er ook geen groot. Het is namelijk een vergelijking.
Niet waar. Alleen Piet en Jan bestaan.....ze hebben beiden een boot.....even groot. Is er dan een grootste?
  zondag 17 februari 2008 @ 23:49:15 #62
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56805191
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:43 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Niet waar. Alleen Piet en Jan bestaan.....ze hebben beiden een boot.....even groot. Is er dan een grootste?
Nee, er is geen grootste en geen kleinste. Er is ook geen grote boot omdat groot een vergelijking met een andere boot is. De boten kunnen wel groot zijn, als je ze vergelijkt met bijvoorbeeld een mens. Maar als een boot op zich groot is en er zit geen verschil tussen de boten bestaan er geen grote of kleine boten.
  zondag 17 februari 2008 @ 23:50:28 #63
65997 Oldbie
pi_56805208
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:49 schreef Nobu het volgende:

[..]

Nee, er is geen grootste en geen kleinste. Er is ook geen grote boot omdat groot een vergelijking met een andere boot is. De boten kunnen wel groot zijn, als je ze vergelijkt met bijvoorbeeld een mens. Maar als een boot op zich groot is en er zit geen verschil tussen de boten bestaan er geen grote of kleine boten.
ze kunnen dust best beiden een grote boot hebben?
Daarnet zei je van niet.....
  zondag 17 februari 2008 @ 23:52:07 #64
65997 Oldbie
  zondag 17 februari 2008 @ 23:52:15 #65
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56805253
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:50 schreef Oldbie het volgende:

[..]

ze kunnen dust best beiden een grote boot hebben?
Daarnet zei je van niet.....
De boot kan best een groot geval zijn, maar ze kunnen geen grote boot hebben. Als er tenminste geen kleine boten zijn, maar die zijn er dus niet.
pi_56805285
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:42 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Nee, dat is een mening van één man. Hij vindt dat het Feyenoord gevoel.....de Ajax supporter heeft dat ook maar dan voor Ajax maar dat ontkent de Feyenoord supporter toch ook niet? De Feyenoord supporter omschrijft alleen zij eigen gevoel. Hier worden echt dingen gelezen die er niet staan!!
Dat is precies het verschil. Deze twee hebben alles over voor verschillende doelen (Ajax vs Feyenoord).

Zorgen voor elkaar is echter hetzelfde doel, voor een Christelijk gezin en voor een niet-Christelijk gezin.

Als het Christelijke gezin nu zegt dat 'zorgen voor elkaar' typerend is voor Christelijke gezinnen, zegt hij dus dat er een verschil is tussen Christelijke en niet Christelijke gezinnen in hoe belangrijk zij zorgen voor elkaar vinden. Anders was het niet 'typerend voor' geweest!

Het is ook typerend voor NL dat het zo plat is. Als alle landen even plat waren geweest, hadden we dat niet genoemd.
  zondag 17 februari 2008 @ 23:53:33 #67
65997 Oldbie
pi_56805289
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:52 schreef Nobu het volgende:

[..]

De boot kan best een groot geval zijn, maar ze kunnen geen grote boot hebben.
waarom niet?
er staat nergens dar er geen kleine boten zijn. Er staat alleen dat Piet en Jan de enige zijn......er staat niets over een aantal boten.....boten die niet van hun zijn.
  zondag 17 februari 2008 @ 23:54:55 #68
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56805329
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:53 schreef Oldbie het volgende:

[..]

waarom niet?
er staat nergens dar er geen kleine boten zijn. Er staat alleen dat Piet en Jan de enige zijn......er staat niets over een aantal boten.....boten die niet van hun zijn.
Dan zijn Jan en Piet de groep met de grote boten. En daarmee zijn anderen dus lid van de groep mensen met een kleinere boot.
  zondag 17 februari 2008 @ 23:56:14 #69
65997 Oldbie
pi_56805356
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:53 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Dat is precies het verschil. Deze twee hebben alles over voor verschillende doelen (Ajax vs Feyenoord).

Zorgen voor elkaar is echter hetzelfde doel, voor een Christelijk gezin en voor een niet-Christelijk gezin.

Als het Christelijke gezin nu zegt dat 'zorgen voor elkaar' typerend is voor Christelijke gezinnen, zegt hij dus dat er een verschil is tussen Christelijke en niet Christelijke gezinnen in hoe belangrijk zij zorgen voor elkaar vinden. Anders was het niet 'typerend voor' geweest!

Het is ook typerend voor NL dat het zo plat is. Als alle landen even plat waren geweest, hadden we dat niet genoemd.
quote uit OP:
quote:
Op zondag 17 februari 2008 21:26 schreef zwemmerseczeem het volgende:
'Zorgen voor elkaar, dat is toch iets wat je van huis uit meekrijgt met een Chistelijke opvoeding'.
Er staat niets over typerend. Je hebt iets gelezen wat er niet stond......
  zondag 17 februari 2008 @ 23:59:05 #70
65997 Oldbie
pi_56805416
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:54 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dan zijn Jan en Piet de groep met de grote boten. En daarmee zijn anderen dus lid van de groep mensen met een kleinere boot.

Er zijn geen andere mensen.....ook geen groep mensen met een kleinere boot. Die kleinere boten zijn simpelweg van niemand.
  maandag 18 februari 2008 @ 00:00:27 #71
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56805442
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:56 schreef Oldbie het volgende:

[..]

quote uit OP:
[..]

Er staat niets over typerend. Je hebt iets gelezen wat er niet stond......
Het gaat om een christelijke opvoeding. Een opvoeding kan niet specifiek christelijk zijn als er geen andere opvoedingen zijn. Dan zou het gewoon opvoeding zijn.
  maandag 18 februari 2008 @ 00:01:18 #72
65997 Oldbie
pi_56805463
quote:
Op maandag 18 februari 2008 00:00 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het gaat om een christelijke opvoeding. Een opvoeding kan niet specifiek christelijk zijn als er geen andere opvoedingen zijn. Dan zou het gewoon opvoeding zijn.
Helemaal waar.....en nu?
ze zeggen toch ook niet dat je dat niet mee kan krijgen in een niet christelijke opvoeding?
pi_56805472
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:42 schreef Oldbie het volgende:

Nee, iemand zegt alleen dat zij hun ouders niet laten wegrotten.
Als ik zeg dat ik mijn wel tanden wel poets, wil dat zeggen dat jij dat niet doet? Of voel je je op een of ander manier schuldig waardoor jij je wil gaan verdedigen? Komop zeg.
Je kunt op de letter nauwkeurig gaan lezen wat er staat, maar taal heeft ook een context.

Alleen als er vermoedens zijn dat sommigen hun ouders wel laten wegrotten, zullen mensen het de moeite waard vinden op te merken dat zij dat niet doen.

Ik zeg ook nooit tegen mensen dat ik nog nooit naar Mars geweest ben, want niemand is ooit naar Mars geweest. Overbodige opmerking! Wel eens gezegd dat ik nog nooit op wintersport geweest ben.
  maandag 18 februari 2008 @ 00:02:05 #74
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56805475
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:59 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Er zijn geen andere mensen.....ook geen groep mensen met een kleinere boot. Die kleinere boten zijn simpelweg van niemand.
Jaja, die boten zijn van niemand. Die boten zijn uit de oerknal ontstaan en sindsdien door niemand gebruikt?
pi_56805489
Kijk eens naar shows van George Carlin, er zal een wereld voor je open gaan en je zal weinig moeite meer gaan doen voor al die godsdienstwaanzinigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')